Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 11:27

Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple

Společnost Symple oznámila prodej repasovaných počítačů s Ubuntu 14.04 LTS za 89 $. Skříň počítače je vyrobena z recyklovaného plastu. Uvnitř je procesor P4 na frekvenci 2,8 GHz nebo lepší, disk s kapacitou minimálně 80 GB a minimálně 2 GB paměti RAM. Symple poskytuje na počítače záruku 1 rok a za každý prodaný počítač věnuje open source komunitě 2 $. [reddit]

25.2.2015 20:50 | Ladislav Hagara | Nasazení Linuxu


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

the.max avatar 25.2.2015 22:09 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
P4, 2.8GHz nejlépe s jádrem Nortwood, to pak člověk už ani nemusí platit za teplo, ta P4ka mu ten byt obstojně vytopí sama :-D
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
the.max avatar 25.2.2015 22:11 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
teď koukám, bedna je z plastu, tak to pozor aby ho ta P4ka neutavila :-D
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
25.2.2015 22:36 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
a neni TDP cca 70W u P4 2.8GHz s jadrem Nortwood +- stejne nebo mene(oproti extreme 2x mene) jak vetsina nemobilnich C2D,i3,i5,i7 ? ;)
25.2.2015 22:41 bubla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Northwoody byly celkem OK, nejvíc topily Prescotty. Na dnešní poměry to ale nebyla žádná hrůza.

Je akorát zavádějící tam uvádět jako parametr soustavy frekvenci, od té doby je totiž +- konstantní. Vzhledem k bídné hodnotě výkonu na watt si myslím, že se to nevyplatí dlouhodobě provozovat. To už spíš nějaké P III Tualatiny :-)
the.max avatar 25.2.2015 22:50 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
prdele, tak kterej to byl přímotop, co na 3.2GHz měl problém boxovanej chladič uchladit a při plným výkonu pískali zdroje a kroutili se přívodní kabely?
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
25.2.2015 22:58 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple

Druhý od spodu je ten ještě studený 6-tý a 7-mý od spoda při teplotě okolí 35°C neuchladils, pokud jsi je naplno zatížil. V práci to bylo jako sedět na letišti mezi vrtulníky.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
26.2.2015 07:24 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Ale vše to bylo neuchladitelné jen díky návrhu tehdejších beden. Všechny v podstatě měly jedinný 80mm větrák na zdroji, který tahal veškerý vzduch zevnitř. A naprosto nebyla řešena otázka průtoku vzduchu skrz krabici. TDP Pentium 4 se pohybuje mezi 50-115W. Nejvíc mají samozřejmě zmiňované Prescotty. Nicméně TDP 120W je obvyklé u všech dalších momentálně TOP procesorů obou výrobců. To co se změnilo, že tento výkon je brán jako normální a krabice a průtok vzduchu je přislušně navržen. (a boxovaný chladič i u top procesoru dá jen pitomec nebo neználek).
26.2.2015 08:25 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple

To není tak úplně pravda, všechny „ode mně“ měli vždy minimálně jeden přídavný větrák v zadu (obvykle 120mm) a často i jeden ze předu. A minimálně jeden z těch CPU (PC od HP) co jsem co jsem uvedl v tabulce (jsem si to nyní ověřil) měli 80mm vzadu a velmi dobré sání ze předu a mám pocit, že ten DELL tam měl dokonce tunel ze dvěma ventilátory - ale to si nejsem jistý…
Oba ventilátory CPU i ten zadní se při drobné zátěži roztáčely do otáček, které slušný dnešní ventilátor nemá ani dosahovat. Jak to bylo v létě v neklimatizované místnosti - smůla o hlukové pohodě nemluvě.

Ne-ne tyto CPU byl běs, to bylo jediné období co jsem i několikrát dodal pár od AMD (, které byly výkonově horší a blbě ovladatelná ve více procesech, ale bylo je možné normálně uchladit). Je to asi „jiné“ TDP co se u nich píše, už jen proto, že oba mají uvedené stejně a třeba Q6600 má psané 105W a uchladil to ventilátor, který se ani neroztáčí, na rozdíl od turbíny s teplometem u Precott-ů.

PS: Bedny jsou furt ± stejné, pokud opominu ty lowest-level.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
vlastikroot avatar 26.2.2015 08:29 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
On bude hlavni rozdil v tom, ze P4 topi furt, i kdyz nic nedela, ale treba C2D se furt prepina do uspornych stavu a toho maximalniho prikonu dosahuje jen pri vypoctech.
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
26.2.2015 08:51 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Toto je určitě rozdíl a zásadní (třeba nové Intely v idle nežerou skoro nic), ale když na tom pustíš čtvrhodinnový nebo delší výpočet mělo by se to srovnat a nesrovná, teplomet naběhne do 20sec naplno (topení i ventilace :-) ) a podle teploty CPU je to na hraně, kdežto že u C2D se nepatrně zvednou otáčky a nepatrně se zvedne teplota (jak já su rád, že jsme se tady nedávno zbavili posledního teplometu).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
26.2.2015 08:58 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Já to vidím s píš tak, že max. TDP u těch teplometů dosahuješ naprosto běžně, ale u dalších se v zásadě nemáš šanci na to dostat, protože by jsi asi musel zapojit všechny jeho okruhy a běžné výpočty prostě dosáhnou třeba 2/3 max z toho TDP (odpovídá to i zkušenosti s Xeonem doma, že jsem nebyl schopen různou zátěží se vyšplhat přes 100W na sestavě a to v příkonu zdroje, ze 6 ti disky a CPU TDP 69W.)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
26.2.2015 09:59 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Ano. Souhlasím P4 nemá v podstatě žádné snižování spotřeby a topí pořád.
26.2.2015 14:51 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Není to tak docela pravda - mezi idle a záteží bývá docela významný rozdíl. Minimálně u P4 byl větší rozdíl než u Athlonů XP, ty měly skoro plnou spotřebu i v idle a při plném zatížení jim teplota stoupla o tak 5 stupňů. Ale holt to není jako u modernějších CPU, která dnes v idle berou pod 10 W.

Jinak souhlas s tím, že ty Northwoody nebyly ve své době vůbec špatná CPU. BTW, Pentium 4 mělo poměrně malinké jádro (i když L2 cache byla na svou dobu velká), takže tam možná mohlo docházet k lokálnímu přehřívání? Nebo k tomu, že kvůli malé ploše byl horší odvod do pasivu. Ale totéž bylo třeba u Athlonu XP Thoroughbred - to bylo na 130nm s s 256KB L2 takové prtě, že se musela používat nadstandardní teplovodivá pasta a snad potom museli udělat nějakou revizi, co se líp chladila díky extra kovové vrstvě nebo co (IIRC).
26.2.2015 23:29 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Athlon XP je ale podle mne o generaci starší. Když jsem kupoval počítač někde v 04 tak rozhodování proti P4 bylo Athlon 64 a Athlon 64 X2. Starší
27.2.2015 11:01 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
V roce 2004,2005 ještě byly Athlony 64 hodně drahé, takže těch XP se pořád prodávalo dost, tké na nich byly založené lowendové Semprony, do nichže se 64bitová architektura dostala až se zpožděním. Athlony 64 X2 se začaly prodávat až v půlce roku 2005 za dost draho.

Thoroughbred jsem ovšem vytáhl jenom kvůli tomu, že to byl hodně malý čip (následující Barton pak už byl zase větší díky větší L2). Generačně i výrobní technologií je to ale tak stejné, jako ten P4 Northwood. circa rok 2002
the.max avatar 26.2.2015 12:14 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Ono se také říkávalo, že udávané TDP u AMD je maximální možné (u nepovedeného procesoru), kdežto u intelu je to nějaký průměr. Fakt je, že v té době jsem stavěl počítače v drtivé většině na AMD kvůli ceně a těch pár Intelů ce muselo o dost lépe chladit.
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
26.2.2015 12:26 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
A já jsem nikdy AMD nepřišel na chuť a zrovna v té době mi právě prošlo rukama několikrát a lezlo mi dost na nervy, když dvě jádra a dva procesy na 100 % a už jsi v sytému nepnul pomalu ani myší (obvykle to byly Widle)…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
the.max avatar 26.2.2015 17:07 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
tak s tím jsem se nesetkal, ale možná záleží na aplikacích.
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
26.2.2015 11:16 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Nesouhlasím. Ty procesory prostě topily jako kráva. Prescotty ještě víc, ale Northwood taky žádná sláva. Navíc na tehdejších deskách jsou vodnaté elyty... jestlipak je při tom repasu všecky mění za solid polymer? Solid-poly ve VRM u P4 se vyskytovaly jenom chvilku, v době pozdních 65nm variant P4 už v patici LGA775. (A pak dalších pár let v novějších revizích long-life průmyslových motherboardů, včetně modelů se socket478.)

Repase starých kancelářských P4 fakt nevoní dálkama. Třeba nějaké pozdní low-end 45nm Core2Duo nebo odvozené Pentium/Celeron, to je jiné kafe. Tomu zasadí ránu do vazu leda až křehnutí nebo fousatění cínu, případně stárnutí MLCC keramiky (praskliny v dielektriku).

V "průmyslu" se dodnes používají skříně 19"/4U s ventilací navrženou někdy v dobách Pentium/MMX. Pentium III se v tom chladilo už dost na hraně, se skřípěním zubů u klempířskými úpravami jsme s nimi přežili éru P4, a počínaje Core2Duo (zejm. 45nm půlgenerace) už je to zase použitelná skříň :-)
[:wq]
26.2.2015 14:54 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Našel jsem někde počítač s Pentiem 4 2,66 GHz (Northwood) tak odhadem z roku 2003 a frčí to, nic nafouklého není. Podobně mám P4 1,7 GHz Celeron asi ze stejné doby, taky provozuschopné, ačkoliv v tomto případě je deska spíš lowendová. IMHO to bouchalo hlavně taktovačům, což je verbež [/troll].
27.2.2015 13:19 bogo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
návrhu tehdejších beden
Spis nez bedny bych rekl, ze byl problem se zdroji. P4 byl tusim prvni co vyzadoval pridavne 4pin napajeni, a spousta zdroju, hlavne OEMka, byla jeste dimenzovana na 200-250W, presneji receno cinskych wattu :-), coz bylo sakra blizko skutecnemu odberu, takze ty soucastky ve zdroji topili jak blazen... az po chvili se zacali bezne davat 300 a 350ky, u kterych to uz nebyl problem.
27.2.2015 13:59 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Ony se tehdy změnily síly jednotlivých větví - předtím se CPU a většina elektroniky napájel z 3,3 a 5 V, z 12 V jely jenom motorky machanik a větráky. U P4 začalo to, že se skoro všechno s větším odběrem začalo tahat z 12V větve (hlavně CPU, poté grafiky). Čili začalo být nutné, aby zdroj většinu nominálního výkonu uměl dát na 12 V, s čímž starší designy nepočítaly.
26.2.2015 09:16 pocitujlasku | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple

myslim, ze to boli Prescott, my sme mali problemy s 3GHz, po zapnuti do minuty mali okolo 55-60st, a to sme pozerali v biose. pri zatazi som to radsej nemeral :) nepomahali ani lepsie chladice, pridavne ventilatory, proste to bola jeho prevadzkova teplota.

V tej dobe sme reklamovali asi 60% tychto procakov. ked prisli nove, ten isty model, tak tam uz teploty boli v pohode.

26.2.2015 09:32 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
aby ne, když ti v biosu běží cpu na 100% :-)
25.2.2015 22:52 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Nortwood P4 na 2.4GHz, máme stále doma (syn na hry) a tento procesor je v zásadě studený, až po něm následovali neuchladitelné příšernosti.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
26.2.2015 08:26 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To bych si asi koupil jen kvůli te zajímavé bedně... Teda, pokud bych si nemohl vytisknout vlastní

https://onedrive.live.com/redir?resid=C5247379CC0ABEAC!175&authkey=!AJXt7FGA4FzVJIM&v=3&ithint=photo%2cpng

https://onedrive.live.com/redir?resid=C5247379CC0ABEAC!174&authkey=!AOo8MPq_TNEfKOo&v=3&ithint=photo%2cpng
26.2.2015 08:55 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
posilaji jen do USA/CA :(
28.2.2015 09:26 Bajtík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
To snad v 21. století není problém. Existují přece služby jako Shipito a ještě ušetříte na poštovném.
28.2.2015 12:18 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Určitě, shipito funguje perfektně a není drahé. Ale i tak udělá z 90USD výrazně víc.

Navíc mi přijde zbytečné tahat starý HW z US, tady je ho mraky. IMO je to tady vyhozený peníz, použitý i docela kvalitní HW je tu téměř zadarmo.
28.2.2015 14:48 Erbureth | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
A pak za tu cenu ($90 + dovoz + DPH + clo) dneska koupíš počítač s menší spotřebou a vyšším výkonem...
26.2.2015 09:44 Olaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Švagr měl laptop Toshiba s P4. Po chvíli nešlo na klávesnici psát, ale smažit vejce jo. Větrák tam byl teda pořádný, jel na maximum pořád, v jarních a letních dnech dokonce na takové obrátky, že když si člověk odskočil od stolu, našel laptop poletovat pod stropem. Dnes by to Matonoha mohl TV prezentovat jako 2v1, dron+PC.
vlastikroot avatar 26.2.2015 10:05 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Ja tu taky nekde takovy mam, je v tom P4 2.4GHz 40W TDP, uskrcena P4, je to neskutecne pomaly (i proti P3 ntb). Ma to 2 veliky vetraky a blok chladice pod celou klavesnici. Je to vicemene nepouzitelny, hned se to prehreje, takze jsem klavesnici sundal a na ten kovovy blok pokladal pasivni chladice, ktere jsem prohazoval se studenymi :-D
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
vain avatar 26.2.2015 11:03 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Já měl Pentium 4 3.4GHz a byl to super komp, škoda že jednoho dne odešla základní deska. Tak jsem už raději zainvestoval do nového procesoru a tedy i desky. Ale pořád by někde měl být v garáži a ten procesor teoreticky funguje (aspoň myslím, že to schytala jen deska).
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
26.2.2015 17:32 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Já mám Pentium 4 3.4GHz a chladič Noctua mi zabírá půlku skříně. Chladič mě stál víc než procesor, aby se to uchladilo. Vhodné místo přímotopu.
26.2.2015 13:30 petrfm | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Oni asi v usa nemaji aukro, kde podobny shit clovek koupi dneska za par stovek a dostane k tomu i COA Windows, kdyby si treba chtel pripomenout, jak vypada operacni system :-) To byl vtip, jo?
fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
27.2.2015 22:52 sim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Nemají, protože jim to jejich zákony nedovolují.
paul2no avatar 28.2.2015 12:34 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
A eBay je co?
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
27.2.2015 13:26 bogo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ehh nevim jestli tahle vecicka ma smysl... pokud vim MS chysta neco s win 10 tak aby slo snadno vyvijet pro vsechny systemy kde pobezi... az/jestli se zacnou objevovat uctovnictva, ktere pojedou na rpi2 apod, tohle bude totalne neprodejne do firem...
27.2.2015 14:19 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Jsem přesvědčený, že na RPI účetnictví spustím.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
27.2.2015 16:05 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Jop, možná u firmy s 3 zaměstnanci :-)
27.2.2015 19:16 aceman | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Asi vsetky, ktore nie su tak hlupe, ze pouzivaju nepodarky typu SAP.
28.2.2015 01:09 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Nevím jaký to na to má vliv počet zaměstnanců, ale u sebe beru zpět, sice tam účetnictví spustím, ale za tak dlouho, až je to skoro nemožné a dělat bych s tím rozhodně nechtěl, má to málo paměti, na modelu s 1GiB by to asi jelo a nedokážu říct, jestli normálně…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
the.max avatar 28.2.2015 10:42 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
A na to jsi přišel jak? Nejmenované účetnictví běži na Javě, takže lze spustit prakticky kdekoli. RPi by se určitě použila pouze jako pracovní stanice, kdežto server asi na RPi běžet nebude.

Problém je spíš jinde. Ona účetnímu nestačí pouz a výhradně jedna aplikace, ale těcha plikací používá několik a o všech se rozhodně nedá říci, že by na RPi šli spustit, protože jsou pouze pro win. A Wine a RPi?
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
28.2.2015 10:44 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
běži na Javě, takže lze spustit prakticky kdekoli.
Ten byl dobrej!!! :-D :-) :-D :-)
28.2.2015 14:55 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Server běží, ale nezkoušel jsem to jak, ale právě klient je na těch 512MiB opravdu nepoužitelný.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
28.2.2015 15:47 petrfm | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Pohoda na tom funguje taky? :-)
fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
28.2.2015 21:47 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
Pohoda ani Money nejsou Linuxové účetnictví a velké firmy je, bych si tipl, nepoužívají. Mám zkušenosti s Money, a nevím-nevím je to běs je to běs jak technicky, tak i ergonomicky a nechat si vyřídit problém licence, po výměně disků trvalo cca. tři měsíce a a těžké nervy 4 lidí a zhruba tak dva měsíce zapírání, že oni ten soubor negenerují (letělo do jejich jakésiho logu, jedna hláška, takovým způsobem, že to totálně uchlastalo systém, kdyby to bylo na SSD, tak je za pár minut sytém mimo a plný disk).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
the.max avatar 28.2.2015 21:11 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple
A jak byla ta hláška, že 640kb bude stačit každému :-D
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
28.2.2015 21:41 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Repasované počítače s Ubuntu za 89 $ od Symple

Oprava já mám Raspberku s 256MiB RAM a defautlt nastavení předpokládá 1GiB (tipuji dle nastavení spouštění Javy). Jsem vyšel z tohoto a mám tam Ethernet, tam jsem napsal 512MiB, ale má jen 256MiB (je to jeden z prvních modelů).

Jojo 640kb - no kdyby to bylo kompilované, z nějakého normálního jazyka, tak by i možná 32MiB stačilo.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.