Portál AbcLinuxu, 13. srpna 2025 16:24


Rozhovor s tvůrcem Irrlitch Engine

Na olinuxu.cz je rozhovor s Nikolausem Gebhartem, tvůrcem Irrlicht Enginu - nejoblíbenějšího enginu pro tvorbu her mezi běžnými uživateli, který je navíc Open Source. Oficiální české stránky tohoto projetku jsou irrlicht.olinuxu.cz. Škoda, že upřednostňuje Windows před Linuxem :(.

4.8.2005 09:48 | koca | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

4.8.2005 14:22 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
Rozbalit Rozbalit vše Hry
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Engine se tváří jako klenot (viz FAQ), ale chybí mi hra, která by to potvrdila (minimálně vizuálně - prezentované screenshoty taky nejsou nic moc). Škoda.
Math, as Barbie says, is hard.
4.8.2005 15:05 Jozef Vondrák | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry
Stáhni si video nebo vzorovou aplikaci.
4.8.2005 19:03 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry
WMV :-( (mám AMD64) ?!
Math, as Barbie says, is hard.
4.8.2005 14:24 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše tenebrae
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Starej dobrej Quake1 a Tenebrae, to je nářez.
http://tenebrae.sourceforge.net/
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
4.8.2005 15:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše české stránky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten český překlad (?) má zajímavé momenty :-)
Copak toho není dost?
4.8.2005 15:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: české stránky
Teda, to buď psal nějakej sedlák nebo automat :-)
Copak toho není dost?
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.8.2005 17:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Windows vs. KDE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
KDE a GNOME sice dělají hodně, ale jsou daleko za Windows.
Gnome moc neznám, ale říct, že GUI Windows je lepší než GUI KDE je zatraceně odvážné.
4.8.2005 19:13 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows vs. KDE
Pravděpodobně tím myslel, "Kde mám disk c:, kde jsou ovládací panely? Kde je tento počítač? Není, aha, tak to jsou 100 let za opicama" :-).

Já zase nepochopil tohle
...pokud dokonce musím recompilovat části, abych odstranil bugy a získal hardwarové akcelerovanou grafiku,...
Pro 3D grafiku jsem instaloval DRI, které se (pravda) kompilovalo, ale proces instalace byl Next, Next, Next... a opravy chyb se řeší při updatu distribuce, takže není co řešit. Jedině, že by viděl jen Gentoo, ale tam tvoří kompilace samotnou podstatu distribuce.
Gnome moc neznám, ale říct, že GUI Windows je lepší než GUI KDE je zatraceně odvážné.
Imho gui Windows je horší (tj. méně nastavitelné), než většina správců oken pro X, o KDE, GNOME a XFCE nemluvě.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
5.8.2005 09:15 Jozef Vondrák | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows vs. KDE
Já mu docela rozumím. Mě to vadí taky. Ale Linus to takhle prostě chce tak se nedá nic dělat. Až mu dojde, že kromě výkonu je také důležitá kompatibilita něco se změní.
5.8.2005 10:29 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows vs. KDE
Kompatibilta? S čím kompatibilita? Win NT kdysi byly kompatibilní s POSIX1 t.j. jen pár volání jádra. Linux je z velké části kompatibilní s POSIX1,2,3. MS není kompatibilní ani sám se sebou.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
5.8.2005 16:38 Jozef Vondrák | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows vs. KDE
Nekompatibilita na úrovni jader nutí k neustálým rekompilacím driverů a návazných knihoven. Občas je potom potřeba zavést změny i tam.

Jde o značně nestabilní prostředí v tomto ohledu. Je to víceméně stále testovací prostředí v testovací fázi.

Nechrání investice, jednou něco uděláte a už zase abyste to předělával.

API na všech úrovních jsou nestabilní. Řekněte kolik procent aplikací MDK9.x spustíte na MDK10.x?

Myslím, že to je jádro problému a zde je potřeba změnit přístup.

Já vím, že to je záměr, je to ale pitomý záměr. Microsoft v takových případech argumentuje tím, že nejde o chybu, ale vlastnost.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.