Portál AbcLinuxu, 8. června 2025 04:35


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
26.11.2010 22:37 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je otázne, koľko ľudí ma tak rýchle internetové pripojenie, aby mohli niečo také používať.
26.11.2010 23:13 Zopper | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Proč internetové připojení? teoretických 100 mbps máte na intranetu všude, kolikrát dnes i 1Gbps - a tohle bude využitelné spíše na intranetu.
"Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
Luboš Doležel (Doli) avatar 27.11.2010 01:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
A kolik potřebujete na Gmail?
Conscript89 avatar 27.11.2010 13:48 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Nejak moc nechapu smysl.

Na prohlizeni dokumentace co mam na disku a je psana v HTML potrebuji internetove pripojeni?

Ano, GTK 2 umoznuje takto zobrazeni HTML4, zpravicka ma z meho pohledu ten vyznam, ze se v GTK 3 rozsiri podpora na HTML5.
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
vlastikroot avatar 27.11.2010 15:15 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
To neni GTK zobrazujici HTML, ale HTML5 (canvas, websockets) zobrazujici GTK :-D
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
Conscript89 avatar 27.11.2010 16:20 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Aha, dekuju za upozorneni, po opetovnym (a pozornym) precteni to uz vidim :)
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
27.11.2010 00:10 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Možno tie GTK aplikácie pobežia cez HTML5 rýchlejšie...
xkucf03 avatar 27.11.2010 00:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Zvlášť když ty tlačítka a posuvníky a obecně formuláře bude vykreslovat prohlížeč zase do GTK :-)

BTW: Qt tohle mělo už před rokem.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
27.11.2010 19:22 Jan
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
vykresluje jen přenášený obraz, nikoliv jednotlivé prvky jako posuvníky nebo formuláře
alblaho avatar 27.11.2010 13:50 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hm, vypadá to fakt impresivně.
27.11.2010 19:54 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na intranetové aplikace určitě užitečná věc, po internetu by byl asi problém s rychlostí - pomalé min. jak Xka po síti. Některé věci jinak než nízkoúrovňově kreslením na canvas udělat nejdou, ale aspoň základní formulářové prvky by mohli zkusit udělat přímo pomocí HTML prvků na to určených. Sice se to pak nebude chovat a vypadat úplně stejně, ale když se zachová logika ovládání, tak to nebude vadit Např. není tak důležité, že obyčejný < select > se rozbaluje podle zvyklostí prohlížeče a ne jako odpovídající widget v GTK. Bylo by to pak mnohem rychlejší, protože by se přenášelo jenom trochu HTML a vykreslení by prohlížeč zařídil sám.
Grunt avatar 27.11.2010 23:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
pomalé min. jak Xka po síti
Čistě pro zajímavost: Co je rychlejšího než Xka po síti?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.11.2010 01:27 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Třeba webové aplikace. Přenáší se jenom jakási abstrakce (HTML, CSS, javascript) rozhraní, ne hotové bitmapy, takže se nemusí přenášet tolik dat. Taky odezva je rychlejší, protože část funkcionality, na kterou není potřeba server, může být naprogramovaná v javascriptu na klientovi. Nevýhodou je menší univerzálnost.

Nevím, jak je to udělané, možná GTK bude využívat možnosti HTML, co nejvíc chování GUI přeloží do javascriptu - to by podle mě byla správná implementace webového GUI. Aby se to implementací podobalo rozhraní kvalitní webové aplikace a ne aby se znásilňoval jeden prvek (canvas), aby to nějak jelo i za cenu mizerného výkonu. Nic proti tomu v takové podobě nemám, někde to třeba najde využití i tak, jenom říkám, že by se to (teoreticky) dalo udělat mnohem líp. Dalo by to nepochybně hodně práce, ale kdyby se to povedlo, tak to IMHO bude jednoznačně killer feature GTK. Setřel by se tím rozdíl mezi desktopovýma aplikacema a webovýma - vytvořil bych jednu aplikaci a ta by fungovala jako desktopová i jako webová - opravdová webová aplikace, jako by ji napsal webový programátor (žádné prasení s canvasem, když to není potřeba).
Grunt avatar 28.11.2010 01:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
ne hotové bitmapy
No a to bude možná ta chyba. Pokud není nastavený SW Render tak se přenášejí grafické entity podobné spíš SVG grafice (čtverce a kolečka) a žádné pixmapy jak si většina lidí myslí (o jediném leču, které je toho ještě schopno a o kterém vim je Microsoftí RDP). Kdyby se přenášeli hotové pixmapy, tak by to po té síti jelo trochu jinak..
Třeba webové aplikace
:-) Webová aplikace je jako ždárat se levou rukou v řiti kolem pravé řitní půlky. Ne že by to snad nešlo.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.11.2010 16:32 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Tak s těma bitmapama jsem to asi úplně netrefil - text, čáry aj. "primitiva" se X protokol podporuje, takže pokud X klient není blbec (a to snad u dnešních grafických toolkitů není), tak je využije. HTML je i tak efektivnější, protože se přenášejí přímo ovládací prvky - formulářové widgety, odkazy, atd.. Taky s odezvou je na tom moderní webová aplikace líp, protože některé věci prostě může dělat na klientovi javascriptem, narozdíl od aplikace přes X.org, která dělá úplně všechno na serveru (i věci jako posouvání dokumentu, vykreslení hover efektu - u webové aplikace zrovna na tohle ani není potřeba javascript, stačí CSS). Jsou to prostě různé technologie, každá má svoje výhody a nevýhody (souhlasím s okbobem níže).
Webová aplikace je jako ždárat se levou rukou v řiti kolem pravé řitní půlky. Ne že by to snad nešlo.
V čem konkrétně? Jasně, jsou věci, na které se webová aplikace nehodí, něco prostě nejde rozumně udělat (i když možnosti se příchodem HTML5 a WebGL rozšíří), taky jsou věci, na které je webová aplikace velice vhodná. Podobně jako příkazový řádek, web jako rozhraní k aplikacím má svoje specifika a na něco se hodí a na něco ne. Pokud nějaká aplikace má být ovládaná vzdáleně, tak bývá dobrá (a častá) volba udělat ji jako webovou. Webové aplikace mají budoucnost, může se dál rozvíjet klientská část (jak se o to snaží HTML5). Prostě mají některé užitečné vlastnosti, které jinde nejsou.
okbob avatar 28.11.2010 08:06 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Znám takové aplikace, které mají jednu definici formuláře, která se použije jak pro web tak pro desktop. Já ale mám raději oddělený vývoj, každé prostředí má svoje a co tak mám zkušenost, tak mi přijde, že vývoj dvou oddělených aplikací s jedním backendem přijde levněji a je snažší než jedné superaplikace.
Tomáš Bžatek avatar 28.11.2010 16:52 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML5 backend pro GTK+ 3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chjo, Alex zverejni technologicke demo, hack, na kterem dela, kdyz ma chvilu casu a hned se strhne lavina spekulaci a fam.

Takze poporadku: zdrojaky nejsou pripravene pro zacleneni, je tam spousta veci, ktere nefunguji. Je to zkratka jen jednoduche presmerovani kresleni pres Cairo do WebSockets. Podobna vec, se kterou se experimentovalo v ramci Spice. Musi se vyresit input handling, hlavne graby, dale pak dialogy nemaji dekorace, spatne se pracuje s focusem.

Jestli tohle bude soucasti gtk-3.0 neni vubec jiste, pravdepodobne se to nestihne. Je spousta jinych prioritnich veci, ktere se musi dodelat. Dale pak nemame jeste pluggable backends, cili gtk aplikace se musi v soucasne dobe prekompilovat, chce-li vyuzivat jiny backend. Nicmene tohle se chysta v dohledne dobe, pro Wayland backend (mozna bude ale az v gtk-3.2).
Koupim litajiciho tucnaka

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.