Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 19:50


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
mess avatar 17.6.2012 21:07 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aby se na nás malá milá nVidia taky nevykvajzla, když o Linux vlastně nemá zájem :-)
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
17.6.2012 21:30 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
taky si rikam. Vsichni na nVidii nadavaj, ale kdo dekuje? Vzdyt nam dodava drivery, ktere jsou v Linuxu aktualnejsi nez ve woknech, jsou stabilni a jsou zadarmo. Jasne, nemame zdrojaky, ale vzdyt to funguje!

Takze co je tak spatneho na pristupu nVidie?
17.6.2012 21:34 Jan Trávníček | skóre: 10 | blog: ehonza | Existuje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Třeba podpora pro nVidia optimus rozhodě není aktuálněji implementovaná než ve Windows...
To mess up a Linux box, you need to work at it; to mess up your Windows box, you just have to work on it.
17.6.2012 21:49 DK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
to sice ne, ale bumblebee funguje lepe nez dostatecne :)
18.6.2012 09:34 lyon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Mno, bumblebee je dost tezkej workaround a efektivni prepinani grafik si tak rozhodne nepredstavuju.
18.6.2012 09:47 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Ono hlavně mít v ntb dvě GK je dost těžkej workaround na to, aby se udělala jedna pořádná :)
18.6.2012 10:22 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
+1 Je to totalna neschopnost a zhovadilost. Najsmutnejsie je, ze Nvidia tlacila ten svoj Optimus hnoj vsetkou silou. Drviva vacsina pouzivatelov vobec niec take nepotrebuje. Linusovmu gestu sa vobec necudujem. Nvidia bola vzdy totalna zumpa (vid napr. aj ich ARM SoC - totalny hnoj).
18.6.2012 17:13 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Nejlepší jsou notebooky, kde nejde ten "Optimus" v BIOSu vypnout, to je teprv pecka!
18.6.2012 18:41 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Totální většina uživatelů nepotřebuje větší výdrž baterie?
18.6.2012 18:47 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Jo, ti, co potřebují výdrž baterie, si určitě koupí notebook s duální (herní) grafikou. :-) :-D
18.6.2012 19:09 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Kdyby ta výkonná grafika byla udělaná pořádně, tak může být i velice úsporná. Moje nvidia 8400MGS v notebooku se umí dynamicky podtaktovávat - nevěřím tomu, že by nešla vyrobit tak, aby v případě hodně velkého podtaktování žrala srovnatelně s intelem. Ale to by holt musel někdo něco vymyslet. Vzít dvě existující grafiky a naprasit tam nějaké zběsilé přepínání je jednodušší.
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.6.2012 20:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Přesně tak. Já mám v notebooku Quadro a nemůžu si na spotřebu stěžovat. Současně byl výkon na tehdejší dobu velmi dobrý.
David Ježek avatar 18.6.2012 23:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
on je prob že se od těch gpu chce víc a víc. v době 8400M nikdo nechtěl tolik hw akcelerace 4k h264, opencl či opengl/webgl jako dnes. a ono s kledajícím výrobním procesem bohužel spotřeba neklesá tak jak bychom si přáli. viz no-xův článek kdesi na diit (jsem línej to dohledávat). to smao nic nemění na tom, že dnes lze vyrobit 28nm gpu s výkonem řekněme 10x vyšším té 8400M, s akcelerací veškerého videa a spotřebou poloviční a dynamickým podtaktováváním do hlubin miliwattů. svoje ale dělají taky paměťové čipy.
19.6.2012 07:39 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Zadny problem neni, zaridit vypnuti celych bloku libovolnyho chipu je vec, ktera se umi od ty doby, co se chipy vyrabej. Jen by nekdo pri navrhu musel pouzivat mozek, to je ten problem. Stejne tak neni technicky problem stahnout frekvenci nikoli na Ghz, ale klido na jednotky Hz (snad krom rameti, kde je treba obnovovat). Ovsem ty rameti lze (zase) v pripade ze nejsou vyuzivany proste a jednoduse vypnout.

Jenze pro vyrobce je vyhodnejsi vnutit zakaznikovi dve GPU.
19.6.2012 10:12 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Jenze pro vyrobce je vyhodnejsi vnutit zakaznikovi dve GPU.
no, takže asi ten mozek používá dobře, pokud dělá to, co je pro něj výhodnější, ne?

naopak, kdo mozek nepoužívá, jsou zákazníci, kteří si nechají nanutit kdejakou píčovinu - kdyby se ty duální grafiky nekupovaly, tak se ani nevyrábí

jenže to je (mimo jiné) zase problém toho, že nabídka formuje poptávku, kde nic není, ani smrt nebere, a když konkurenční výrobek neexistuje, jak si má chudák zákazník vybrat, když nějaký notebook prostě "potřebuje" :-/
19.6.2012 10:54 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Proto by taky většina takovejch mozků měla mít zakázáno na počítač šahat. Ale holt v době, když ho může mít každý debil, co se s tím odmítá naučit a výrobci hw a sw jim jdou na ruku, tak co taky čekat :)
19.6.2012 12:47 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Uvědomuješ si, že kdyby počítač nemohl mít každý debil, tak jsme pořád v době 80286...
Quando omni flunkus moritati
19.6.2012 12:54 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
otázka je ... žilo by se nám hůř?
19.6.2012 14:09 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Na blbou otázku blbá žádná odpověď...
Quando omni flunkus moritati
19.6.2012 15:05 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
no, neškodilo by trošku vysvětlit, co chtěl básník říci otázkou, zda si kolega něco uvědomuje ...
pavlix avatar 19.6.2012 20:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Taky bych si nechal líbit.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
19.6.2012 15:13 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Ono to zas tak dávno není (a je to hodně let po 80286), co ten počítač úplně každý debil neměl...
19.6.2012 20:04 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Tak něco takového bych se moc neodvážil tvrdit o současných zařízeních. Jednak si myslím, že většina současných chipů je natolik složitých, že nestačí jen zapnout napájení, ale probíhá přesně definovaný start up proces, který chip dostane do verifikovaného počátečního stavu. (a to ještě ne zcela vždy úspěšně, jak si možná někteří vzpomenou na problémy, které u některých zařízení vznikají po buzení ze sleepu, nebo případně po soft rebootech.)

A stažení frekvence na hodnoty Hz je u současných struktura také nemožné, protože chipi jistě obsahuji kapacitní a indukční struktury a s těmito kapacitami a indukčnostmi je nutné počítač při provozu na nominálních frekvencích a při provozu na frekvencích o 6 či 8 řádů nižších by to vůbec nešlo.

Jen nechápu proč si tak stěžujete. To je standardní důsledek marketingu a přesvědčování BFU, jaké parametry jsou ty hlavní. A je to i důsledek, že mnoho webů věnujících se posuzování a hodnocení počítačů vedou lidi, kteří jsou i hráči a pak si lebedí, jak tato nová karta má krásný výkon na hrách A, B i C. Pro mne už asi 5 let stačí low-level grafiky v ceně kolem 1000Kč a v poslední době už stačí i integrované, protože výkonné si umím představit jen na 3D rendering ve hrách, Bitcoin, a možná zpracování videa (+ pár speciálních vysokovýkonných aplikací jako voxel rendering, 3d modelery jako blender, ale to bych viděl jako doménu specializovaných pracovních stanic) a nic více mně nenapadá.

Jsou oblasti, kde mne ten marketingový tlak na kupovaní zařízení s nesmyslnými parametry vadí mnohem více jako např. že se nedá koupit kompaktní foták s nějakými 5-6Mpix, což je tak maximum co se dá po tom mrňavém chipu chtít, nebo pračky, které místo toho, aby vypraly prádlo ve vodě, jen 2 hodiny přehazují trochu mokré prádlo.
19.6.2012 22:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
A stažení frekvence na hodnoty Hz je u současných struktura také nemožné, protože chipi jistě obsahuji kapacitní a indukční struktury a s těmito kapacitami a indukčnostmi
Pokud se kapacitor nepoužívá v cestě nebo na dynamické hradlo, krokování ošetřeným tlačítkem není problém :-D. Horší problém by byl PLL na hodinách, ale kvalitní architektury maj libovolně měnitelnej.

20.6.2012 00:12 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Myslel jsem tím nejen to, že by tam byly přímo vyrobené kondenzátory, ale vedení vodičů na chipu vedle sebe ve 100 nm vzdálenosti je samo o sobě kondenzátor. Očekávám čistě z pohledu fyzika, že takové parazitní kapacity budou různými chytrými způsoby kompenzovat, aby jim tyhle parazitní kapacity nedegradovaly signály na GHz frekvencích. Dokážu si přestavit, že tam mohou zařadit do cesty i nějaký posilovače signálu a co by takové posilovače provedly v situaci, kdy úbytky na parazitních kapacitách díky nízké frekvenci jsou nulové, se mohu jen dohadovat. Podobně tam mohou fungovat i indukčnosti, kdy chip bere 80W na snad 3V takže má proudy v rangu desitky A a co to indukuje ve vodičích, které jsou několik set nm daleko může být také důvod ke kompenzacím. Ale s designem chipů nemám nic do činění, takže moje úvaha může být také jen blábol, jen jsem tím chtěl demonstrovat, že to určitě není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.
20.6.2012 02:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
No jako blábol to v zásadě není ovšem je otázka zda jsou vodiče v integráči impedančně přizpůsobené.

Jinak co se týče odběru CMOS, tak ztráty jsou prakticky jen při přepnutí stavu a to jednak vybití hradla dalších tranzistorů (přebití na opačnou polaritu) ale imho nejvíc krátkodobý zkrat, kdy jsou otevřené oba tranzistory (P a N). Řekl bych, že výrobce zatím zajímá jen limitní doba přepnutí obou tranzistorů a ustálení napětí, ale to zda to bude každou 1ns nebo 1s je jim skoro jedno.

Jinak kdyby vadily v čipu nízké frekvence, tak by asi byl problém poslat po sběrnici třeba milión nul (nebo stejných slov).

Ale řekl bych, že u hodinového signálu bude záviset na tom, aby se změna dostala do všech souvisejících částí současně (to bývá problém na FPGA). Ale to spíš omezuje frekvenci shora. Myslím, že u FPGA jsme na cvičení občas něco taktovali tlačítkem. Maximální rychlost obvodu je ale třeba 200MHz.

Je ovšem otázka do jaké míry používají xGHz procesory dynamickou logiku, tam by už to mohl být problém. Ale třeba PIC nebo i hloupý déčko je možný taktovat po 1Hz tak až do 100MHz. U PICu je ale problém v násobiči frekvence, protože PLL se zachytí jen v určitém intervalu.
19.6.2012 22:01 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Zadny problem neni, zaridit vypnuti celych bloku libovolnyho chipu je vec, ktera se umi od ty doby, co se chipy vyrabej.
Hmm, proč se potom ti lháři tak chlubí tím, že v poslední době do CPU cpou tzv. "power gating". A ještě větší záhada je, proč to v těch procesorech fakt pomáhá :D
Luboš Doležel (Doli) avatar 17.6.2012 21:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Špatné je to, že se snaží co nejvíce rejžovat (jak Linus říká, tlačí svoje čipy do zařízení s Androidem) a sami se ani neobtěžovali poskytnout řádné ovladače pro svoje integrované síťovky (proto vznikl forcedeth).
17.6.2012 22:54 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Presne o to ide. nVidia na Linuxe ryzuje, ale nicim neprispieva. Keby sa takto spravali vsetky firmy, tak ziadny Linux neexistuje.
pavlix avatar 17.6.2012 23:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
A nebo by si začal Linus chodit za RMS pro radu, jak se proti těm firmám bránit právní cestou. Přecijen FSF má s tímhle víc zkušeností.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 18.6.2012 09:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Pragmatik, hmmm?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 18.6.2012 10:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Bohužel ano.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 18.6.2012 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
To asi bylo ironie (ne to na co teď reaguju, ale to před tím), že?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 18.6.2012 19:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Bohužel to byla ironie jen z té menší části. Ve chvíli, kdy by Linux měl problém s tím, že celý ekosystém bude selhávat na firmách tipu nVidia, tak si myslím, že klidně půjde za RMS, FSF a hlavně jejich právníkama, protože to, co oni (širší komunita kolem FSF) dokázali v oblasti buzerování parazitických firem, je prostě fenomenální. Klobouk dolů.

Linus je pragmatik, takže pokud jeho projektu nepoteče do bot, tak takovéhle věci nikdy řešit nebude, protože by ho to jenom zdržovalo od kódu. I ten Git původně napsal jenom proto, že ho komunita vyprudila (a díky za to!).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 18.6.2012 20:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Kdo se to čertil pod diskusí se zprávičkou „Linus odvrátil vynucené odmítání natahování proprietárních modulů/ovladačů jádra“? Buď ti někdo hackl účet a nebo už si to moc dobře nepamatuju.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 19.6.2012 00:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Proti čemu/komu jsem se měl tehdy čertit? Sice občas pohled na některé věci přehodnotím, ale tohle nebude ten případ :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 19.6.2012 21:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Hele, tak kdo to byl?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 20.6.2012 00:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Jediné, co na mě vypadlo je tato zprávička, ale to je rok 2007?!
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
18.6.2012 12:13 qpal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Muzete se snazit dohodnout nebo doufat ze vsichni budou dodrzovat pravidla, ale miru trpelivosti ma kazdy. Vsichni vime ze to nVidii nezmeni, ale Linusovi se bude chvili lepe dychat. Ja to chapu.
Grunt avatar 18.6.2012 00:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Takze co je tak spatneho na pristupu nVidie?
nemame zdrojaky
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.6.2012 00:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Ge force 2 na duronu první generace zrovna moc nefungovala. Myslím, že tam byly nějaký problémy s textmódem místo framebufferu. Drivery vyžadujou (vyžadovaly) SSE a při existenci nouveau začala instalace blobu hysterčit.

Jestli to je ironie, tak nic :-D.
Bluebear avatar 19.6.2012 01:05 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Vsichni na nVidii nadavaj, ale kdo dekuje?

Striktně vzato, proč by měl nVidii někdo děkovat? Za to, že nám umožní používat hardware, který jsme si od nich koupili? To už se ten tržní kapitalismus posunul natolik, že je považováno za zvláštní milost a přízeň, když koupím věc a ona funguje?
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
19.6.2012 01:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
19.6.2012 10:17 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
To už se ten tržní kapitalismus posunul natolik, že je považováno za zvláštní milost a přízeň, když koupím věc a ona funguje?
člověče, rozhlídni se, to už je tady dávno

dneska můžeš považovat za štěstí, kdy si koupíš věc, a ona tě nezabije (a ne, fakt nemluvím o přebujelé eurokracii, která považuje za nebezpečný blbosti, který jsme zamlada normálně používali)
19.6.2012 11:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
dneska můžeš považovat za štěstí, kdy si koupíš věc, a ona tě nezabije
Co jsem slyšel, tak přístup nás mnogo byl rozšířený už v Sovětském Svazu blahé paměti, takže nil novo.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
19.6.2012 12:58 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
tam to bylo zvykem již za cara, ale to je přece jen trošku něco jiného ...
Bluebear avatar 17.6.2012 21:37 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
To se jistě může stát, ale Linusův vztyčený prostředníček v tom nebude hrát žádnou roli. To rozhodne nějaký manažer ve vedení nVidie a ten se rozhodne výhradně podle toho, kdo mu dá/slíbí jaké prachy, resp. kdo dal/slíbil jaké prachy akcionářům. Jistým způsobem lze říci, že firmy jsou povznesené nad osobní záležitosti. :-(
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
17.6.2012 21:50 DK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
a hlavne, pokud vazne vznikne steam pro linux, rozhodne to nebude valve resit s AMD :) kdyz uz na windows to resi s nvidii, takze ovladace pro linux rozhodne budou jeste kvalitnejsi
Solitary avatar 18.6.2012 01:21 Solitary
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Co by melo Valve resit s AMD ci Nvidii? Pokud ja vim, tak Valve se naopak vzdy vic priklanelo spis k ATI/AMD, jinak ale spolupracuje se vsema.
17.6.2012 22:45 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
nVidia minimálně bude chtít udržet podporu pro Tesly/Quadra, protože v nich má hodně peněz.
17.6.2012 23:28 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
To se jistě nestane. Ale asi před rokem, nebo možná ještě o chvíli dříve, byl bud tady nebo nebo na rootu překlad rozhovoru se šéfem vývoje linuxových driverů. Už si nepamatuji detaily a nedokážu ho najít, ale celkový dojem, který na mne zanechal je následující: Jednak linux jako takový je v podstatě nezajímá. Důležitá je pro ně pouze podpora pracovních stanic s Quatry, které mají ti linuxoví uživatelé. A nic zveřejňovat nebudou, protože snad 80% kodu driveru je společný s Win driverem a v podstatě oni řeší jen to, jak tenhle binární blob spojit s jádrem(xorgem). Udělali si na to tu techniku spouštěného scriptu, který s toho defakto udělá modul ke konkrétnímu jádru. A mezi tím marketingové kecy jak tvrdě pracují aby dostali do linuxu co nejlepší drivery.
Agent avatar 17.6.2012 22:50 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
A co poběží na Tegře? WP7-8? To by je asi moc nevytrhlo vzhledem k poměru zastoupení na trhu.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Agent avatar 17.6.2012 22:52 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
A nehledě na zastoupení Linuxu na superpočítačích kde se taky používaj grafiky. Takže nvidiaci musí chcanechca Linux podporovat.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
pavlix avatar 17.6.2012 23:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Aby se na nás malá milá nVidia taky nevykvajzla, když o Linux vlastně nemá zájem :-)
Ať to zkusí :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Jendа avatar 18.6.2012 04:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Minimálně GPGPU výpočty se dost často jedou na Linuxu.
Bedňa avatar 18.6.2012 10:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Však to vieme len mi tu, tak to nikomu nehovorte.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
17.6.2012 21:47 Divný host
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyby někdo potřeboval gif.
Jardík avatar 17.6.2012 22:11 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
lold
Věřím v jednoho Boha.
Bedňa avatar 18.6.2012 07:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
lold je LOL spustené ako démon? :)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
the.max avatar 18.6.2012 09:14 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
+1 :-D
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
MaT avatar 18.6.2012 10:51 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Buď tak nebo je to LOL v minulém čase. :-)
Open source software for open minded people. :-)
Grunt avatar 18.6.2012 18:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Toho bych chtěl za šéfa. Člověk až obdivuje s jakou vervou do toho fuckování nVidie jde.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
17.6.2012 21:53 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vie mi niekto povedať, čo nasleduje za slovami "Not all of us are born evil, but I have to confess that now ..." o 1:00:54 ?
17.6.2012 22:14 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
"... I chant our anks off" ??? Muj prepis je samozrejme kravina, ale treba nekoho napadne v kombinaci se zvukem co chtel basnik rici. Taky je to pro me docela zahada.
Migi avatar 17.6.2012 22:19 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
to sloveso sem nechytil, ale vsadím se, že následovalo "... the ranks of nvidia ..."
Migi avatar 17.6.2012 22:24 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
vzhledem k tomu jak pokračoval tak usuzuju že řekl "I joined the ranks of nvidia a bla bla bla".

Tudíž že vstoupil do řad nvidie ....
17.6.2012 22:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Ah, joined, pravda... s tim jeho přízvukem :-D To bude určitě ono.
17.6.2012 22:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Taky si myslim, že tam je chant. A pak the ranks/gangs/songs/??? of Nvidia. Má docela přízvuk ten člověk...
Migi avatar 17.6.2012 22:30 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
"chant" a pak /songs/ of Nvidia???

Jakože zpíval písně nvidie? To by určitě byl smysluplný příspěvek do diskuse se kterým bych se bez váhání svěřil LINUSOVI !!! v místnosti plne lidi.

Jinak po zvuku mi to taky přišlo jako chant, ale v kontextu by to nedavalo vubec smysl. A to i kdybych věděl, že chant je skutečný sloveso :-D .
17.6.2012 22:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Co já vim, to by mohlo klidně nějaký rčení, sem prostě střelil od boku ;-) ... To je holt prostě evropská angličtina zatížená přízvukem místních jazyků.
Migi avatar 17.6.2012 22:38 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
šak jasny, jen mi to přišlo vtipný :-).
Luboš Doležel (Doli) avatar 17.6.2012 22:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
"...that now I have joined the ranks of nvidia."

Žádný zákeřný přízvuk tam neslyším.
18.6.2012 00:10 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Prizvuk tam neni, ale je to docela hlavolam. Smekam pred tvoji schopnosti dekodovat anglictinu ... Zase bych potreboval jet na leto do Londyna, uz chatram.
17.6.2012 22:53 r00t
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
odporucam pozriet aj zaver :-D
Migi avatar 17.6.2012 23:01 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
That awkward moment, when he was thanking to guys only. :-(
pavlix avatar 17.6.2012 23:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Co je zvláštního na tom, že poděkoval všem lidem, že přišli?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Migi avatar 17.6.2012 23:22 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Damn, zas sem se nachytal na doslovny překlad.
pavlix avatar 17.6.2012 23:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
:)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
18.6.2012 12:47 PMD
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Ustálené rčení "you guys" není zrovna genderově korektní, i když zrovna amíci to používaj hodně;)
Rezza avatar 18.6.2012 15:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Takhle - amici to pouzivaji uplne normalne, nez clovek narazi na americanku, ktera to pouziva uplne stejne normalne, ale kdyz ji nekdo oslovi v ramci skupiny guys, tak se ozve. Ze je to strasne spatne genderove nekorektni. V dalsim mailu samozrejme oslovi lidi gi guys! :)))
18.6.2012 19:57 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Používají to i britská děvčata (20+).
19.6.2012 10:21 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
hm, to zní jako o jedné nejmenované milovnici GNOME & comp. ... :-)
pavlix avatar 18.6.2012 19:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
i když zrovna amíci
A amíčky.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
17.6.2012 23:00 Jinan Dvoulaločný
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky, Linusi, jen tak dál!
18.6.2012 10:43 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nvidia to nejsou jen graficke katry. Tahle firma ma/mela i vlastni chipset vcetne sitovky.
18.6.2012 12:21 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Zial... Tam je podpora velmi podobna - driver forcedeth vznikol reverznym inzinierstvom.

Ani vo Windows to nie je lepsie - napriklad pre sietovku v nForce 4 nie je driver ani pre Windows 7...a radsej nehovorim o tom ich HW firewalle.
Grunt avatar 18.6.2012 18:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Celý chipset mám od nVidie, takže vím jaká to byla bída. SO… NVIDIA… FUCK YOU!
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
kotyz avatar 18.6.2012 18:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
To já taky, ale vždycky i všechno dobře fungovalo. No ono na nForce 2 v roce 2008 se neni co divit, už v tý době to bylo starý, natož dneska :-D
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
18.6.2012 20:43 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
To věřím, první dva nForce chipsety pro SktA (nForce a nForce 2) byly na svou dobu opravdu dobré, jako první pro tento socket uměly dualchannel (třeba VIA ho měla až u posledního KT880) a jejic zvuková část SoundStorm byla asi nejvýkonnější zvuková karta (ohledně HW akcelerace) co se kdy dostala do chipsetu.
18.6.2012 15:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Nvidia to nejsou jen graficke katry.
Pravda. Krom katrů dělají tuším i nějakej hardware...
gtz avatar 18.6.2012 22:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Stále lepší Nvidia než drivery od atiny
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
vain avatar 19.6.2012 08:11 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
O tom asi nikdo nijak nepolemizoval... ačkoliv záleží na úhlu pohledu.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
19.6.2012 21:39 Brokarna | skóre: 18 | blog: problemy_s_r_o
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Tak ovladače z roku 2012 a z roku 2006 se ale nedaj zrovna srovnávat ;-)
19.6.2012 22:18 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
A ono se tam něco od té doby změnilo? :)
Solitary avatar 20.6.2012 00:58 Solitary
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Vetsina nadavek a kritiky prameni ze starych zkusenosti, v soucastnosti s nimi uz nejsou moc problemy... samozrejme nechci trvrdit ze jsou dokonale. Rychlost reakci na zmeny Xorg/kernelu jsou pomale a Gnome 3 stale nefunguje, jinak jsou ale prakticky bezproblemove... teda aspon to co jsem mel moznost osobne ozkouset (suspend/probuzeni, 3D akcelerace, power managment, video prehravani, stabilita) ... to imho splnuje vsechny bezne potreby typickeho uzivatele.

Bedňa avatar 18.6.2012 22:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Priami dokaz
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Grunt avatar 18.6.2012 22:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus ukázal NVIDII vztyčený prostředníček
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Místo ponožek v sandálech lakýrky? Zklamal. Dle mého názoru ten věčně vyculený, zakrslý, mírně oválný čipera prostě stárne. Jinak titulek je špatně. Správně by měl znít „Linus poslal nVidii do prdele – prostě zabil!“
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.