Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2024 15:35


SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

Klasická budovatelská strategie SimCity vyšla jako OSS, kvůli ochranným známkám byla ale přejmenována na Micropolis; stahujte. Také byly pod GNU GPL uvolněny zdrojové kódy k české RPG Brány Skeldalu; stahujte.

21.1.2008 05:44 | Fluttershy, yay! | Zajímavý software


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

21.1.2008 08:13 camlost | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
na http://ufoai.sf.net/ je pro zmenu remake starickeho ufa. :-)
A slow biker.
21.1.2008 12:25 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Podle screenshotů to vypadá naprosto úžasně. Tohle je jedna z mála her, co mě opravdu zaujaly. Už asi vim, co bude dělat po zkouškách..
Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
21.1.2008 17:02 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Podle screenshotů jo, ale zatím je to poněkud bugoidní a na to, že to vydávají za verzi 2.2 mi to přijde dost nedodělané* (ještě jsem třeba nepřišel na to, jak rolovat seznam věcí na prodej - buď to nejde, nebo je to příliš dobře schované) Některé věci (souboj letadel, ovládání) byly lépe udělány ve starém X-COM.

* co se číslování verzí týče, jsou v UFOAI ještě horší, než v KDE.
Quando omni flunkus moritati
21.1.2008 12:53 DNA
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
jen je o malinko větší :D
21.1.2008 10:45 Jirina
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Akorát že mi to nefunguje :-( Hra se spustí do menu, ale dál nic dělat nejde, na nic nereaguje. Přitom v konzoli to chyby žádné nehlásí.
Alík avatar 21.1.2008 11:59 Alík | Iglau
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Naprosto přesně i u mě, a to sem se tak těšil...
Kdo se nezfetuje, bude ožrán!
vencour avatar 21.1.2008 12:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

Na vyblbnutí mi stačilo lincity, styl Civilizace jako nejbližší dané hře mi vyhovuje víc.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
David Ježek avatar 21.1.2008 11:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tyhle záchvěvy jsou celkem zábavné. simcity bylo fajn ... ale v roce 1994, pak už ani moc ne (o SC2000).
21.1.2008 11:33 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak, a ted uz aby jenom nekdo ty brany skeldalu portoval na linux:-)
Ilfirin avatar 21.1.2008 12:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
DosBox
vencour avatar 21.1.2008 12:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

Dosbox odmítá (This program cannot be run in DOS mode), už předtim jsem je spouštěl ve wine, ale špatně mi refreshuje "engine" ve hře, jako bych koukal na trhané video, kurzor myši mi nechává stopy na pozadí, překrývá se předchozí scéna se současnou a teprve po nějaké době se překreslí ok, stejně jako když chvíli nehýbu myší. Tedy jakobych viděl rozdílové snímky špatně a teprve full snímek mi dá úplný obraz.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Ilfirin avatar 21.1.2008 12:45 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Tak to pak jo.
21.1.2008 17:33 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
právě, člověk musí mít originálku, aby to šlo v dosu, a navíc původní programátor na tom pracuje, takže hraním DOSové verze se člověk připraví o některá vylepšení (a nelze hrát nejnovější dobrodružství - stále se ještě nová tvoří) (a já nemám počítač, který to v DOSboxu utáhne)
21.1.2008 22:21 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Nejnovější ne, ale já se zatím zabavím výherními ze soutěže z roku 1999 :-D
21.1.2008 17:09 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
No, já jsem to vyřešil pod Dosboxem tak, že jsem nainstaloval starou demoverzi ze Score, pak do winem nainstalované složky jsem nakopíroval SKELDAL.EXE, SKELDAL.INI a DOS4GW.EXE z demoverze, a pro jistotu jsem aplikoval patch ze stránek Napoleon Games přepsáním hodnoty vmode na 5 ve SKELDAL.INI.

Pod Dosboxem to jede, protože původní verze hry byla dělaná pro DOS a Win9x, v roce 2004 se původní programátor hry rozhodl vydat patch pro Windows XP. Bohužel pro linux však překopal původní koncept práce s grafikou a přešel z GDI na DirectX. Teď se to, jak to tak vypadá, snaží vrátit zpátky
21.1.2008 17:58 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
please nedalo by sa ti tu hru niekde uploadnut [ved uz je free tak co] rad by som si ju zahral a tvoj postup funguje :) ja neviem ako to mam spojazdnit.
21.1.2008 18:08 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
http://www.napoleongames.cz/main.php?language=2§ion=10 - DOS verze asi jenom pres p2p/site jako rapidshare (doufam ze neni nepovolene tu o tom mluvit)
21.1.2008 22:05 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
21.1.2008 12:46 pk
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Dosbox bohužel hry hodně zpomaluje. Také bych dal přednost nativní binárce. A nebo alespoň kdyby to šlo ve Wine.
21.1.2008 19:47 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
> Dosbox bohužel hry hodně zpomaluje.

Tak pouzij Dosemu.
21.1.2008 20:37 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
dosemu je desne slozite (zdalo se mi, ale moc jsem to nestudoval), to uz mi prijde jednodussi freedos a qemu (a to je qemu jeste pry ostatnim virtualizacim pomalejsi - predesilam, ze mam procesro bez virtualizace) - coz jsem pro rozbehnuti skeldalu na linuxu pouzil ja.
23.1.2008 22:42 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Hmm, freedos v qemu se mi nepovedlo rozbehnout. Tuhnul tam pri natahovani driver mysl.

Jak je na tom s rychlosti freedos v qemu oproti dosboxu?

Co je sloziteho na dosemu? Nainstaluji (apt-get install dosemu), spustim xdosemu a je to vse. Oproti dosboxu mam dokonce implicitne namountovany home.
23.1.2008 23:01 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
FreeDOS+QEMU je rychlejší, přesně tak, že při procesoru na 100% je Skeldal plynule hratelny, kdežto v DosBoxu je pomalý (ale taky hratelný). procesor 1,7GHz pentium M.

Nevim, co je na dosemu sloziteho, zdalo se mi takove (jak jsem ostatne psal); a i ted se mi ostatne podle popisku v synapticu (a webu) zda slozite. QEMU jsem znal a FreeDOS byl ve verzi 1.0, tak jsem si rikal, ze asi bude pouzitelny - a byl.
22.1.2008 02:23 tdx
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Tohle už dávno není pravda. Na svém obstarožním Athlonu XP 1800+ jsem byl schopen ve verzích 0.7x rozjet v slušné rychlosti i System Shock v "hi res", tj. 640x400.
vlastikroot avatar 21.1.2008 15:49 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Kdo by se s tim delal :D ale uz stahuju z svn zdrojaky a skusim to skompilovaat proti winegcc
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
21.1.2008 20:38 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
tak dej vedet, jeslti se to podarilo, bylo by fajn, kdyby to fungovalo pod linuxem...
vlastikroot avatar 21.1.2008 23:19 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Asi by to chtelo prepsat engine (obraz , zvuk) , protoze to je samy asm a primej pristup do pameti :D az budu mit chut podivam se na to
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
21.1.2008 23:21 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
jo, on na tom původní vývojář již prý pracuje (stejně jako na zbavení závislosti na directx), ale má málo času, a hledá každou volnou ruku:-)
21.1.2008 18:03 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Funguje to Simcity někomu? Má stejný problém, jak lidi přede mnou, úvodní obrazovka a šlus...
Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
21.1.2008 20:23 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Funguje, ale je takové divné: Kompiloval jsem ze zdrojáků Tk verzi pomocí tohoto ebulidu. Ten navíc používá jakýsi patch pro Mac OS X.

Tato verze se v pořádku přeloží, avšak po spouštění jen vypíše na stdout, že jsem štastný člověk, protože funguje sdílená paměť s X serverem, a pak zůstane viset na select(2), kde čeká data od X serveru.

Pokud hru pustím na X serveru bez správce oken (v mém případě Blackbox), tak se hra rozjede (zobrazi se X okno atd.).

Podle zápisku na wiki XO laptopu hra funguje jen na 8 nebo 16bpp visualu.

To je pravda, protože jinak je hrací plocha prázdná (jen barva pozadí), ačkoliv ostatní prvky rozhraní včetně orientačního šoupátka po mapě fungují.

Takže když jsem si pustil nový X server v 16b hloubce (proč to nelze s Xnestem?), tak byl ještě problém s rozlišením: Hra natvrdo kreslí do okna o rozměrech 1200×900 (asi nativní rozlišení XO). Takže ještě jsem zvolit nejbližší větší rozlišení monitoru, a teď už to jede.

(Zvuk jsem neřešil, asi ho blokuje můj hudební přehávač v ALSE.)
vencour avatar 21.1.2008 20:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tak drobet chaosu do diskuse ... Skeldal má k.o. grafiku, takže stáh jsem z abandonware Ishara 2, nerozběh jsem ho, zato Simona (Sorcerera) jo, takže už si lebedim ... fakt boží muzika a nápaditá zábava.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
21.1.2008 20:35 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
ishary vsechny v dosboxu bezproblemu funguji (aspon mne).
vencour avatar 21.1.2008 20:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

Věřim, já mam schovanou verzi, co tvrdili známí, že "chce heslo" asi ve dvou třetinách ... tak jsem stahoval jinou a s ní zatim smůla.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 21.1.2008 22:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Mám všechny ze Score. ^_^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Drom avatar 23.1.2008 23:24 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Ja original :)
21.1.2008 23:20 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Ja stahnul odsud: http://www.bestoldgames.net a funguji
vencour avatar 21.1.2008 23:47 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

Ty jo, i Street tam je ;-), dík.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
22.1.2008 21:33 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Ó, Simon kouzelníkem... myslím, že si oblíbíš sovu :-D
vencour avatar 23.1.2008 16:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

Na sovu si pamatuju, kdysi jsem skončil cca ve třetině až půlce.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
22.1.2008 15:06 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Brány Skeldalu je jedna z mála her, které jsem opravdu hrál.

Nicméně k čemu GPL pro zdrojáky, když u toho nejsou data. Kdo by se namáhal s portací, když výsledek nepůjde samostatně šířit a používat?
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
22.1.2008 15:15 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Data jsou volne nekomercne siritelna - je to freeware. Takze se to da udelat podobne jako s flashem nebo msttcrefonts - pri instalaci by se volne stahla z webu. A ja si dokonce myslim, ze i to by bylo moc a normalne by sli dat od non-free repozitaru.
22.1.2008 16:26 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Lze to samostatně šířit a používat, ale nesmíš si za to účtovat peníze; ledaže by ti to povolil Napoleon.

Spíš by mne zajímalo, jak je to s licencováním starých rozšiřujících dobrodružství. Původně měla být šířena pod public domain, teď se to změnilo na freeware. Platí to i pro dobrodružství před touto změnou?
22.1.2008 16:38 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
Kde jsi slysel to o te public domain? Ja mel vzdy za, ze jsou jenom freeware...
22.1.2008 21:28 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
No kde... přece v dokumentaci mapeditu :-)(tenkrát to přeškrtlé nebylo)
22.1.2008 21:40 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
aaha:-). Myslim, ze dobrodruzstvi pred tou zmenou musi but v public domain, a co v ni jednou uz je, tak z ni nemuze jit pryc. Az na to, ze se obavam, ze v nasem pravnim prostredi to nic neznamena (public domain nemame, bohuzel)

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.