Portál AbcLinuxu, 14. května 2025 12:19

slowmoVideo

Byl uveřejněn nový open-source editor videa slowmoVideo, jehož hlavní devizou je změna rychlosti videa, a to včetně přehrávání pozpátku. Oproti pouhé změně snímkové rychlosti slowmoVideo produkuje video, které je plynulé. K dispozici jsou i ukázky. slowmoVideo využívá grafickou kartu k dopočítání snímků.

27.8.2011 16:32 | stativ | Zajímavý software


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

27.8.2011 16:49 BeryCZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sakra to vypadá velice dobře
Dreit avatar 27.8.2011 17:11 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Neškodilo by dodat, že:

GPU-KLT+FLOW requires an nVidia card.

Nope
27.8.2011 18:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
FFFFUUUUU :-/
27.8.2011 20:19 stepulka
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Jo, proto jsem si radeji poridil gts450ku :P
Dreit avatar 28.8.2011 00:10 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Mám svoji první grafiku co netopí a už je to špatně :D Ale jestli to běží přes "ssh -X ..." tak jsem za vodou :P
Nope
AsciiWolf avatar 28.8.2011 12:59 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Mohu vědět, co máš za grafiku, že netopí?

Jako jediná možná varianta mne napadá Intel, nicméně u těchto karet je logické, že netopí, jelikož mají výkon jako Nvidia z roku 2002 (mám v laptopu Intel i950 a seká se mi občas i Quake 3). :-D

Dreit avatar 28.8.2011 15:16 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Radeon 4200 na desce, frekvence z 500 zvednutá na snad 650.

Netopí = pasiv kde při sledování filmu udržím packu :-D Na grafice co jsem měl dřív (nVidia) jsem jednou nechtěně (opravdu!) odpojil větrák, po třech minutách byla na 72°C a lezla rychle nahoru..
Nope
stativ avatar 28.8.2011 18:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
No, třeba moje nVidia 9600GT má pasiv, podle sensorů má 40°C a podle ruky je jen vlažná.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
27.8.2011 17:29 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kdysi to umělo i kdenlive :-(
28.8.2011 12:29 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
a proč už to neumí?
28.8.2011 12:41 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
to nevím - myslím, že to má něco společného s MLT - někde kolem verze 5 fungoval efekt revese video dobře. pak nefungoval a ted ani není v nabídce :-)
stativ avatar 28.8.2011 18:49 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Aha, ale umělo kdenlive takovéhle plynulé změny rychlosti?
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
28.8.2011 23:17 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Kdo nemá nvidii nebo si třeba chce víc pohrát, nechť zkusí avisynth (pod wine, samozřejmě, a pro jistotu berte stabilní v2.5) s pluginem mvtools2. Analýza pohybu, interpolace snímků a změna framerate je jedna z věcí, co to dokáže (viz readme).
28.8.2011 23:20 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
P.S. Ale imho tohle interpolování snímků je poměrně humus, vypadá to hnusně a jediné, k čemu je to dobré, je když chcete přidat kompenzaci pohybu do nějakého temporálního filtru (přičemž tyto nové snímky jsou toliko pomocné a po filtrování jsou zahozeny, naštěstí). Čertví, jaká je ta kvalita řešení ze zprávičky, když to ještě musí běžet na CUDA...
cezz avatar 28.8.2011 23:53 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Mas na stranke projektu ukazkove videa, IMHO je ta kvalita uzasna.
Computers are not intelligent. They only think they are.
29.8.2011 08:05 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Právě kvůli CUDA bych čekal, že kvalita bude výborná.
29.8.2011 17:47 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Právě kvůli CUDA bych čekal, že kvalita bude výborná.
Protože pro CUDA se dobře programuje a ti nejlepší experti na video se to zároveň naučili? Haha.
30.8.2011 09:18 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Ne, protože je na takové výpočty GPU primárně konstruované a vývojář si může dovolit algoritmy, které by CPU nestíhalo.
cezz avatar 30.8.2011 12:10 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Ak som spravne cital na strankach projektu, ono to video nerobi realtime, tak mi nejak nie je jasne, co by CPU "nestihalo".
Computers are not intelligent. They only think they are.
30.8.2011 17:11 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Je však třeba připustit, že v tomhle případě by GPGPU mělo být uplatnitelné, na rozdíl od třeba kódování videa. Rozdíl je v tom, že v tomto případě děláte jenom motion search a nezajímá vás už efekt na kompresi (což je důvod, proč enkódování na shaderech moc nejde udělat - nemůžete se při hodnocení vektorů podívat na to, kolik bitů bude stát jejich použití).
stativ avatar 30.8.2011 17:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Třeba protože by to na CPU trvalo strašně dlouho. Ze stejného důvodu má Octane renderer takový úspěch. Není to realtime, ale jako první opravdu kvalitní renderer poskytl možnost běhu na CPU, díky tomu je rychlý a stal se rychle velmi oblíbeným. Naštěstí LuxRender už má podporu OpenCL, takže i v OSS jsou alternativy…
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
stativ avatar 29.8.2011 12:04 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Čertví, jaká je ta kvalita řešení ze zprávičky, když to ještě musí běžet na CUDA...
Zkoušel jsem to a je to fakt jako na ukázkových videích. Tj. skoro neuvěřitelné.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
29.8.2011 12:42 -
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Chtěl jsem to taky vyzkoušet ale mám problém:

* ffmpeg libraries could not be found. * libswscale could not be found. * slowmoVideo will be built: NO

přitom ffmpeg-devel v repozitářích nemůžu najít
Jendа avatar 30.8.2011 01:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Nejde spíš o libavcodec-dev a libavformat-dev?
29.8.2011 12:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
A kdes vlastně vyčet, že to běží na CUDA? Já tam akorát našel, že potřebují nVidia kvůli jakési kompresi při přenosu na GPU, třeba to řeší nějak přes shadery...

29.8.2011 12:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Jo, tak jsem kouknul do zdrojáků, a maj to napsaný v shaderech v Cg. Imho podpora ATi by nebyl problém, kdyby se jim chtělo ;-)
Dreit avatar 29.8.2011 12:54 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Už aby to bylo :-)
Nope
29.8.2011 14:36 helb
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo

Ona to je práce jednoho člověka a ten má evidentně nVidii. Ale třeba se do toho časem někdo pustí…

29.8.2011 12:32 marvm
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
potrebuje to nvidia-cg-toolkit a nejspis to vyuziva CUDA jadra v grafikach...
29.8.2011 12:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
potrebuje to nvidia-cg-toolkit
Jo, ten ale kompiluje do DirectX nebo OpenGL shaderů, takže to by neměl být problém...
nejspis to vyuziva CUDA jadra v grafikach...
Nic takového neexistuje :-D CUDA je tooltik, nic víc, na GPU jsou jádrem GPGPU stream processory. Ty ale oni nepoužívaj, oni to opravdu počítají přes ty shadery, který jsou unifikovaný.
29.8.2011 13:48 sabraq | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
No, takže jste to domotal ještě více. Někde/někdy se lze dočíst označení stream procesorů jako "CUDA cores" (např. v gui utilitě nvidia-settings), zkratka GPGPU je potom využití GPU na počítání něčeho jiného, než je grafika, nebo fyzika ve hrách. Takže marvn má pravdu.
potrebuje to nvidia-cg-toolkit
..na GPU jsou jádrem GPGPU stream processory. Ty ale oni nepoužívaj, oni to opravdu počítají přes ty shadery, který jsou unifikovaný.
Jasně, takže "oni" vlastně nepoužívají tu spoustu procesorů v jádře, počítají to přes shadery, který jsou unifikovaný a ty se stream procesory/CUDA jádry nemají ale vůbec nic společnýho, že? :-D
29.8.2011 14:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Někde/někdy se lze dočíst označení stream procesorů jako "CUDA cores" (např. v gui utilitě nvidia-settings)
To je pouze marketingové označení - snaží se propagovat svoji technologii. Care-o-Meter: Lo [-|--------] Hi.
zkratka GPGPU je potom využití GPU na počítání něčeho jiného, než je grafika, nebo fyzika ve hrách
Ne. GPGPU je general purpose, což značí vyšší úroveň programovatelnosti (pouze nejnovější shadery). "Fyzika", ať už ve hrách, nebo kdekoli jinde, do toho patří samozřejmě taky.
Jasně, takže "oni" vlastně nepoužívají tu spoustu procesorů v jádře, počítají to přes shadery, který jsou unifikovaný a ty se stream procesory/CUDA jádry nemají ale vůbec nic společnýho, že? :-D
Oni = programátoři gpu-klt+flow, tak jsem to myslel.

Co se týče těch jader: jestli jsou nebo nejsou fyzicky na konkrétních grafikách tvořeny stejným HW a jestli si to ovladače přeloží tak, nebo onak je v této debatě naprosto irelevantní, protože podstatný na tom je způsob přístupu k nim. Přístup přes OpenGL shadery není to samý jako přístup přes GPGPU API jako třeba CUDA nebo OpenCL.

To je totiž taky důvod, proč GPU-KLT+FLOW podporuje i starší grafiky, už od GeForce 6 - tato grafárna rozhodně žádný "CUDA cores" nemá, protože tehdy ještě ani CUDA neexistovala! :-D

A o to mi právě šlo v týhle debatě, protože od způsobu, jakým ke GPU oni přistupují se totiž pak odvíjí otázka portování na jiný grafický karty než nVidia.
29.8.2011 14:45 sabraq | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Jistě, pojem CUDA je mezi námi od GeForce 8xxx, takže by se s geforce 6xxx nedalo o CUDA hovořit. Sice píše, že knihovny zahrnují i CUDA, ale v případě starší karty bude tato technologie nejspíš mimo hru...
28.8.2011 00:16 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moc pěkné.
28.8.2011 23:37 sabraq | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fakt pěkný...

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.