Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 23:12

XFree86 4.8.0

Vzpomínáte na XFree86? Vyšlo XFree86 4.8.0. Je to první velký update za poslední rok a půl. Nabízí novinky, které už jsou v X.Org: opravy pro PCI-X a PCIe, podporu nových Radeonů, opravy úniků paměti a další opravy.

16.12.2008 08:53 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

16.12.2008 08:55 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pomoooc, zombie se probouzí! :-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
16.12.2008 09:19 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To este niekto pouziva?
16.12.2008 09:24 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
to by mě taky zajímalo, kde se to používá
Michal Fecko avatar 16.12.2008 09:44 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Unix
16.12.2008 09:57 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Heh? V dnešní době už jsou více rozšířené jen 2 certifikované UNIXy - Solaris a (teď nespadněte ze židle) Mac OS X. Solaris používá buď vlastní zastaralý Xsun server, či nověji X.Org. A co používá Mac OS X, to je snad jasné ;-)

AIX, HP-UX či IRIX snad dneska už ani nemá cenu zmiňovat, to jsou vykopávky (pravda AIX ještě nasazen bývá, ale IMHO tam kde se používá na něm často X server spouštěn nebude ;-)).

Zkrátka XFree je zombie :-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
16.12.2008 10:13 žold | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Tak ti nevim na mainframu jsem za posledni roky videl jen AIX ci HP-UX a tech je v dnesni dobe jeste dost.... takze ty dva bych jeste nezakopaval.

16.12.2008 10:25 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
No to je to zbývající nasazení AIXu o kterém jsem psal. Mainframy IMHO dneska už nemají žádnou budoucnost (kromě dožití).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
16.12.2008 10:34 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Btw. IMHO to co dnes drží mainframy ještě nad vodou je paradoxně Linux (virtualizovaný) ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
16.12.2008 11:31 pingwin | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Rekl bych ze jsi docela mimo... AIXy se ve velkem mnozstvi nasazuji do produkcniho prostredi a nasazovat urcite budou. Nektere technologie ma mnohem propracovanejsi nez linux napr LVM. Hodi se na servery kde je vyzadovana nejvyzsi stabilita napr. bankovni system.

Bluebear avatar 16.12.2008 14:09 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Hodi se na servery kde je vyzadovana nejvyzsi stabilita napr. bankovni system.

Hmm... a k čemu vlastně bankovní systém potřebuje nejvyšší stabilitu? :-D
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
16.12.2008 17:43 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Kvůli finanční krizi voe! To je snad jasný. A hlavně bankovní systémy běžej na nejvýkonějších serverech na světě a američani maj nejlepší armádu na světě.

16.12.2008 21:02 pingu
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

no a teď bych si poslechl tu o červené karkůlce, tu mám mnohem raději...

Bluebear avatar 16.12.2008 23:33 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
A hlavně bankovní systémy běžej na nejvýkonějších serverech na světě

To ano (ony opravdu asi ano), ale vždycky jsem si myslel, že je to proto, aby manažeři mohli ukázat, že na to mají :-) V jednom z mých bývalých zaměstnání se používal výraz "pro potřeby bankovnictví" vždycky, když se hovořilo o výrobku, který je masivně předražený.

američani maj nejlepší armádu na světě

V jistém smyslu ano. Dokážou napáchat totální bordel a rozvrat na libovolném území, které si zvolí. To není hanba, to je pochvala; od toho armáda je, to je její hlavní úkol - poštveš je na zemi, kterou chceš přeorat.

Potíž je jen v tom, že od ní chtějí, aby rozdávala blahobyt a mír, což je věc, na kterou prostě není armáda stavěná.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
thingie avatar 16.12.2008 23:57 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

No jistě, kdyby se banky staraly o semafory na křižovatkách, tak na každé je mainframe, software za milióny, a stejně by to bylo pomalé a padalo.

Růžové lži.
CIJOML avatar 16.12.2008 16:06 CIJOML | skóre: 58 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
V jedne nejmenovane bance jich mame 180 AIX serveru postavenych hlavne na Power P5 a Power P6 CPU. Mame i Solaris 8/10, Linux Debian, RedHat. Ale proste AIX rulezz kam se na to hrabe linux i vsechny ostatni UXy
16.12.2008 11:59 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

IRIX mozna zombie je, ale AIX nebo HP-UX se porad nasazuje tam kde Wintel architektura nestaci. To ze je nejaky system vykopavka je pro me dost vyhoda. Bootovaci proces Linuxu se behem poslednich let dost menil. Posledni verze RHEL nebo Ubuntu maji bootvaci process velice podobny tomu z AIXu pred 10ti lety, na AIXu uz to meli davno rozmysleny a nikdo nemel duvod to menit. Linuxu jeste chybi jedna vec, kazdy ovladac by mel mit boolean priznak, ktery urcoval, ze muze byt pouzit pro bootovaci zarizeni, pak by stacilo spustit mkinitrd a do image ramdisku by se nahraly vsechny ovladace vsech SATA, FC, SCSI zarizeni. To ze si kazda aplikace udrzuje seznam driveru v nejakym konfiguraku je dost nestastny reseni.

A to ze se nejaky OS moc nemeni jeste neznamena ze se nemeni HW platforma na ktere bezi, zkuste si nekde najit bechmarky poslednich Power6 procesoru. Xeon Core Duo je taky pekna vykopavka. Jo a Xfree potrebujete minimalne na to abyste na AIXu nebo HP-UXu nainstaloval Oracle. Stejne tak jsou ruzne telefonni ustredny nebo SDH prvky, ke kterym se dovava management SW pouze pro HP-UX.

 

16.12.2008 12:30 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Linuxu jeste chybi jedna vec, kazdy ovladac by mel mit boolean priznak, ktery urcoval, ze muze byt pouzit pro bootovaci zarizeni, pak by stacilo spustit mkinitrd a do image ramdisku by se nahraly vsechny ovladace vsech SATA, FC, SCSI zarizeni. To ze si kazda aplikace udrzuje seznam driveru v nejakym konfiguraku je dost nestastny reseni.

to nejak nechapu, nema nahodou kazdy modul v sobe seznam aliasu (pci id, usb id , kdovico id) zarizeni, pro ktera je napsan? pak se pri startu zavede, pokud tam takove zarizeni existuje
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
16.12.2008 12:33 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
To sice ano, ale nevies, ktore moduly mas dat do initrd.
16.12.2008 12:59 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
to me nejak netrapi, mam tam vsechny co se "hodi", kdybych chtel, tak si jejich seznam vypisu v listu nebo zkusim volbu dep
# MODULES: [ most | netboot | dep | list ]
#
# most - Add all framebuffer, acpi, filesystem, and harddrive drivers.
#
# dep - Try and guess which modules to load.
#
# netboot - Add the base modules, network modules, but skip block devices.
#
# list - Only include modules from the 'additional modules' list
#

MODULES=most
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
16.12.2008 13:04 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Jak nevím? Do initrd žádné moduly nepatří. Co potřebuji na bootování, mám zalinkovaný v jádře. Zbylé moduly jsou stejně potřeba, až když běží init, což je dávno po připojení rootfs.
16.12.2008 13:19 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Ano, ked si kompilujem jadro, tak initrd ziadny nemam. Ale takto nemozu fungovat distribucie.
16.12.2008 14:21 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Takže nyní jsou v distribučním ramdisku všechny moduly, kdežto s diskutovaným příznakem tam budou jen všechny ovladače sběrnic, blokových zařízení, síťových protokolů, síťových zařízení, souborových systémů a device mapper?

Řekl bych, že dnešní distribuce nejsou tak naivní a chovají se podle druhého modelu, takže žádný příznak do modulů není třeba. Nehledě na to, že ani to není pravda, protože instalátor je má ještě jemnější dělení a ramdisk sestaví během instalace bez „zbytečných“ modulů.

16.12.2008 13:38 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

To sice ma, ale predstavte si takovouhle situaci. Date do serveru "A" prazdne CD spustite backup a vypadne vam bootovatelne CD s instalatorem. Tohle CD muzete strcit do libovolneho serveru "B", pro ktery mel serv. "A" ovladace. Nabootuje z CD zvolite disk, zmacknete 2x next a mate obnoveny server A. Na linuxu takovyhle system existuje taky, jmenuje se Mondo, ale nez ho zacnete pouzivat tak musite den hackovat jeho scripty abyste mu vnutil vsechny potecionalni ovladace radicu. Redhat treba ma seznam ovladacu radicu nekde v konfiguraku v /etc, ale jmeno toho konfiguraku se s kazdou verzi meni. Kdyby ten seznam aliasu obsahoval jeste ten jeden priznak tak to bude fungovat samo, snadno a na kazde distribuci. A treba ovladace pro fibrechannel multipath zadnou vazbu na pci id nemaji, a presto by mely byt pritomny v initrd a hlavne by mely byt primo v kernelu instalacniho CD RedHatu.

 

16.12.2008 12:29 mato
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

AIX, HP-UX či IRIX snad dneska už ani nemá cenu zmiňovat, to jsou vykopávky

 

 

si ma teraz pobavil :) 

 

16.12.2008 15:34 nikdy
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Naozaj velmi vtipne. Pripadas mi ako slepy linuxak, co nema ponatia o produkcnej sfere. Ak by si aspon mal aku-taku predstavu o produkciu, tak by si zistil, ze AIX a HP-UX patria k najpouzivanejsim unix systemom + samozrejme solaris.

17.12.2008 00:13 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

No HP-UX jez je skutecne na ustupu, nevjic nasazovany je podle me Solaris, pak AIX, oba jsou dobre.

V bakach spsie bezi OpenVMS na VAX (Alpha 20000), Solaris bezi na desktopech burzianu ;-))

 

Aix hodne vyuziva Lpair, ktery je daleko pred solarisovymi zaonami, hlavne ma rychli CPU, coz Sprac rozhodne neni.

HP-UX je hrozny OS, staci vypadek vsech DNS a mate tam DOS jak prase ;-)) ... a to nehovorim o tom, ze kdyz mu vupande FC a nenahodi se zpet, tak to muztete vypnout tak akorat vypinacem, neumi to nic jako umount -f, vubec ve vsem jim timeouty nic nerikaji, osobne jsem HP inatiniove masiny pro HP-UX instaloval linux a za kazdou cenu ho tam chteli mit, velice si oddechli, ze tam jejich aplikace puvodne provozovana na HP-UX bezela.

Kazdopadne Linux je dnes asi jediny OS, krom openSolarisu, ktery se vyvyji, Aix pridal svoje AIX5L ... coz je de fakto kompatibilita s linuxem, ma to GNU glibc a GNU nastroje.

Na Z/Series je dnes mnohem vice nasazovan linux.

 

Takze si priznejme, ze komercni unixy nes preziji par desitek let, mozna ani to ne a budou nahrazeny Linuxem, nebot uz proste nebudou stihat s vyvojem, kouknete se kde je linux dnes a co dokazal za svoji existenci, kazdy rok jde viditelne kupredu, zatimco Unixy stagnuji.

17.12.2008 04:00 Mr. Cidermaster
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

 

 kouknete se kde je linux dnes a co dokazal za svoji existenci, kazdy rok jde viditelne kupredu, zatimco Unixy stagnuji.

 

V tomto s Vami nemohu souhlasit. Podle libovolne celosvetove statistiky je tu stale vice desktopovych pocitacu bezicich na Mac OS X nez na Linuxu. Ten system se tez stale vyviji. A to nepocitam jeste vsechny ty iPhony a iPody touch na kterych tez bezi Unix.

Ja bych tu budoucnost Unixu videl ruzoveji ;-)

22.12.2008 23:03 m;)
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
AIX je dnes uz dost dalej ako 5L (5.3) .. niektore novinky su zjavne inspirovane novinkami zo Solarisu .. a ten ako vidiet sa tiez dost burlivo vyvija v poslednej dobe .. pracuje na tom mnoho velmi chytrych inzinierov a vidiet to na vsetkych urovniach riesenia .. Linux naozaj nie je jediny a najlepsi .. naopak ma v mnohych smeroch stale co dohanat .. ale taketo sutazenie je samozrejme dobre pre nas uzivatelov. :-)
17.12.2008 04:10 Mr. Cidermaster
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

 No, nevim, zda je to skutecne vsem jasne ;-), ale Mac OS X pouziva implementaci zalozenou na X.org: http://developer.apple.com/opensource/tools/X11.html

Milan Vít avatar 17.12.2008 07:18 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

To bych ani neřekl, přinejmenším Vámi odkazovaná stránka to rozhodně nedokazuje – ta, podle mě, hovoří o tom, že i do Mac OS X je možno doinstalovat implementaci X11 a umožnit tak spuštění programů, které X11 potřebují.

Sice jsem nad tím strávil skoro půl hodiny, ale troufl bych si tvrdit, že Mac pro tyto účely používá proces WindowServer, což není nic jiného, než Quartz Compositor.

A docela by mě zajímalo, jestli mám pravdu :-)

„There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
thingie avatar 17.12.2008 07:35 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Jo, Mac používá vlastní grafický systém, ale už z krabice je tam též i ten X.org pro spouštění X11 aplikací, který se pod tím dá spustit, a vypadá to celé strašně cize a ošklivě, řekl bych, že od Applu dost naschvál.

Růžové lži.
17.12.2008 18:47 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Naschval? Ja si popravde neumim predstavit, jak by to mohli udelat, aby to vypadalo lip :-)

Jinak neni problem mit pusteny libovolny bezny window manager.
^D
thingie avatar 17.12.2008 23:56 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Neumím si představit, že je to tak ošklivé jinak než úmyslně. Už jen to, že ten krám musí člověk sám pouštět, namísto toho aby prostě fungoval když je třeba.

Růžové lži.
17.12.2008 20:42 Mr. Cidermaster
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Ja jen myslel, ze se diskuse nese v tom, zda Mac OS X pouziva reseni zalozene na X.org ci Xfree86.org. Toz jsem jen poukazal, ze tu prvni. Nic vice, nic mene.

Nic o tom, jak to implementuje. Kazdopadne u posledni verze Mac OS X (Leopard) je X11 soucasti standardni instalace a neni treba nic downloadovat a doinstalovavat. ;-)

Shadow avatar 16.12.2008 10:14 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Tak když se to vyvíjí, je celkem logické předpokládat, že to někdo používá. Minimálně ti, co to vyvíjí, to s největší pravděpodobností také používají. No a možná se najde ještě někdo další. Inu co, chtěli změnit licenci, mají změněnou licenci. Snad mají teď licenci takovou, jakou chtěli. Jen už těch vývojářů asi tolik nemají. No co, kdo chce kam, pomozme mu tam.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
16.12.2008 11:07 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Paradoxne tou zmenou licencie dost pomohli vyvoju. X.org sa zacal aspon trochu modernizovat. Stale je to v hroznom stave, ale spravilo to uz dost velky pokrok.
16.12.2008 11:08 JoHnY
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Rek bych, ze odpadnuti XFree ve vysledku Linuxu docela dost pomohlo. Nejsem si uplne jisjtej, jestli by mohlo XFree projit tolika zmenama tak rychle. Prave ten zlom a celkem i znechuceni ze zmeny licence nejspis dost pomohly k dnesni podobe X.Org (ktera neni nijak uzasna :-D)

16.12.2008 12:51 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
X.Org je hanba a najvacsi problem Linuxoveho desktopu. Ale oproti XFree86 je to podstatne lepsie.
Milan Lajtoš avatar 16.12.2008 13:10 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Súhlasím, že je to ešte dosť veľký problém, no myslím, že má správne smerovanie.. Resp. ani nie tak samotný X.Org, ale GUI pod Linuxom.. (Wayland, XINPUT2, XGE, KMS, ..)
“Every great achievement was once considered impossible.”
Bluebear avatar 16.12.2008 14:10 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
X.Org je IMHO skutečně Augiášův chlév, ale v posledních letech se mnoho lidí snaží ho aspoň částečně vymést, a to je velmi dobře. Ještě pořád tam je bordelu spousta, ale zlepšuje se to.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
16.12.2008 16:54 Dunric | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

XFree86 -> XOrg se uvádí jako ukázková demonstrace síly GPL v praxi.

 

In the garden sleeps a messenger ·
thingie avatar 16.12.2008 17:05 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Co má GPL s XFree i X.org společné?

Růžové lži.
16.12.2008 17:13 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Mozna myslel open source?

16.12.2008 17:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Hmmm, ten, kdo to uvadi, zjevne netusi, o cem mluvi, vzhledem k licencim XFree86 a Xorg.
16.12.2008 18:32 Dunric | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Fakt ? XOrg vznikl v roce 2004 jako fork z XFree86 4.4 RC2, která byla jako poslední vydána pod GPL kompatibilní licencí.Nová licence přinesla nová omezení na která se reagovalo forkem, který GPL umožňuje. Ale přiznávám, že podstatnější je že šlo o Opensource a ne zrovna vydávanou pod GPL.

In the garden sleeps a messenger ·
16.12.2008 19:05 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

XFree bylo sireno pod X11/MIT licenci, ktera neni moc GPL podobna, prestoze je s ni kompatibilni.

MIT licence je spis podobna BSD, tzn. umoznuje pouziti i v closed source produktech.

 

16.12.2008 21:27 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
He? O kompatibilitu s GPL tehdy tolik neslo. I nova verze licence XFree86 je open source a pravdepodobne GPL kompatibilni z pohledu jak ej X server vyuzivan. Dokonce neslo jen o tu licenci, to uz byla jen posledni kapka.
17.12.2008 09:31
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

S GPL kompatibilní není, protože licence XFree86 verze 1.1 má poznámku o šíření:

2. Redistributions in binary form must reproduce the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer in the documentation and/or other materials provided with the distribution, and in the same place and form as other copyright, license and disclaimer information.

Tahle poznámka se vůbec nelíbila distributorům, protože by každá šířená binárka používající XLib musela nějakým způsobem odkazovat na tvůrce XFree86. Proto vznikl klon X.org, který má původní licenci a nic takového nevyžaduje.

17.12.2008 10:17 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0

Dalsi duvod byl ten, ze vyvoj XFree ridili nejaky magori. Na www strankach meli napsano, ze maji dost lidi a ze nikoho dalsiho nepotrebujou/nechteji. A v mailovych konferencich, kdyz si nekdo stezoval ze neco nefugunje, tak se vymlouvali ze maji malo lidi. Vyvoj Xfree86 byl umele brzden a pritom pred peti lety byla pro normalniho smrtelnika jedina moznost jak se dostat k dokumentaci ke graf. kartam a tou bylo prave clenstvi v tymu Xfree86. Diky tomu ze vznikl fork X.org byli k vyvoji pripusteni dalsi lide, zacali s tim ze predelali buildovaci system Xek, udelali z toho castecne modularni system a ted pokracuji milovymi kroky kupredu.

17.12.2008 10:19 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: XFree86 4.8.0
Tenhle pohled na novou verzi prinesl prvni Debian vyvojar (pokud me pamet neklame), podporeny FSF. Nekteri distributori meli puvodne jiny nazor. Skutecny pravni vyklad neprovedl nikdo, XFree86 (jako tvurce licence) tvrdila a tvrdi opak nez FSF.

Neminim se tu hadat o te licenci, je mi sumak a sam ji nemam rad a povazuji spise za zoufaly pokus o udrzeni kontroly. Ovsem tvrzeni, ze Xorg fork potvrzuje silu GPL, proste povazuju za nesmyslne, protoze prubeh historie byl jiny. Zakladem byl rigidni zpusob vyvoje XFree86, snaha uzke skupiny lidi plne kontrolovat kod.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.