Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 16:21

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
David Watzke avatar 23.11.2011 08:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Seriously, SCons?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
23.11.2011 09:07 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Rozhodně lepší než autohell.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
23.11.2011 11:24 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Dalsi z expertu "nikdy jsem si o atutools nic neprecetl ale ty priklady na webu jsou desive".

Anyway ten scons je docela prekvapujici na to jake ma limitujici faktory pro sestaveni (ja vim ze vetsine z linuxaku je to putna, protoze si stahuji vysledne binarky, ale ja treba fakt rad delam veci jako cross compilaci, etc...).

Jeste to mohlo byt zajimavejsi a mohli to zbuildit pomoci bam, jam, waf a nebo podobnych vymozenosti, takze si zas tak moc stezovat nebudu. :)
23.11.2011 17:03 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Autotools jsem nejen používal, ale i hackoval skoro pět let a můžu zodpovědně prohlásit, že je to hnus.

SCons se mi líbí, je to Python, ale bohužel toho moc neumí.

Osobně jsem přešel k CMaku.
clayman avatar 23.11.2011 19:33 clayman | skóre: 13 | Praha 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Jj, "zasvěcení" vědí... Taky se snažím vstřebat CMake a zkusit věci tak trochu "opravovat zevnitř".

Myslím, že jediní lidé, kteří opravdu rozumějí Autotools, jsou jejich autoři.

23.11.2011 20:07 Rivon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Taky existuje Premake a co jsem slyšel, tak není vůbec špatnej a oproti CMaku je o hodně jednodušší.
Tomáš Bžatek avatar 24.11.2011 11:03 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
A to ja si zase autotools pochvaluju, ikdyz obcas vyvadi pekne kusy, zatim jsem nenasel nic lepsiho. Neskutecne me treba vytaci waf.
Koupim litajiciho tucnaka
26.11.2011 20:17 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Autotools i CMake používám delší dobu a musím říct, že je to stejné zlo :) Na většinu věcí si poslední dobou prostě píšu makefile (taky je to zlo, ale aspoň nepřidávám externí závislost, protože make má skoro každý)
Bedňa avatar 23.11.2011 17:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Čo sa ti na ńom nepáči? ID software produkuje gigabajty softvéru a všetko kujú na scons.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
24.11.2011 11:41 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Co bylo k dispozici před 4 roky? Tehdy jsem přešel na SCons, a jeho flexibilita je skvělá. Nevýhodou je, že většinu testů si člověk musí napsat sám (třeba na boost apod), a že tempo vývoje je v posledních letech dost malé. S ničím jiným by nešly vyvádět takoév psí kusy, jako spojovat více zdrojáků do jednoho souboru, podle toho, co v sobě obsahují, linkovat pluginy mezi sebou podle #include, které směřují na další pluginy atd.

Jiné možnosti byly autotools (ano, používal jsem, ne, děkuji nechci), qmake (jen Qt3, pěkně fuj). Co od té doby přibylo, je waf (nejsem si jist, o kolik je lepší než scons, i když se tím hodně vytahuje) a cmake. CMake speciálně mi přijde jako návrat do antiky (pokud autotools byla doba kamenná) s těmi všemi makry a odpornou syntaxí.
stativ avatar 23.11.2011 13:23 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fuj, 32bit šmejďárna.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Jardík avatar 23.11.2011 14:11 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Jardík!!!!!!!! (hele von ještě žije)
Věřím v jednoho Boha.
23.11.2011 16:00 Nikola Pajkovský | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
to se ohne ;)
Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs
stativ avatar 23.11.2011 18:03 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Ale asi to dá dost práce. Zkoušel jsem to kompilovat jako 64 bit a tolik warningů kvůli převodu mezi intem a pointerem jsem snad ještě neviděl. Každopádně jsem rád, že to uvolnili.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
23.11.2011 20:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Proč má někdo nutkání převádět pointer na int? To nepochopim...
23.11.2011 20:37 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Třeba já když ho zapisuju do registru v hw ;-).
25.11.2011 14:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
No tak to už je vůbec prasečina, páč int nemá vůbec garantovanou velikost (krom toho, že je >= 16*CHAR_BIT, což je nic moc záruka).

int může mít jinou velikost na jaře a na podzim :-D
25.11.2011 17:57 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Jo takhle, já myslel, že vadí někomu převod pointeru na cokoliv. Na int samozřejmě nepřevádím. I když i ten převod na int je relativní ;-).
24.11.2011 10:18 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Třeba proto, že ukazatele jsou (skoro) vždycky násobkem čtyř, takže do spodních dvou bitů můžeš uložit pár zajímavých informací :-P
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
24.11.2011 12:20 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
> takže do spodních dvou bitů můžeš uložit pár zajímavých informací :-P

Evil bit je jeden, co je to druhe?
24.11.2011 01:29 Nikola Pajkovský | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny

jn, zborilo se to na nejakem erroru a btw...

$ git ls-files *.cpp *.h | xargs cat - | wc -l
769320
Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs
24.11.2011 01:40 Nikola Pajkovský | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
ha! 214 forku originalniho repa -- jsem jen zvedav, jestli budou brat zpet bugfixy
Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs
D.A.Tiger avatar 23.11.2011 16:39 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ... bude nám to k něčemu? Nebo vzniknou zas jen mp hry typu ube, OpenArena apod? které za pár roku zapadnou, a nic moc z toho? :-(
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
pepe_ avatar 23.11.2011 17:31 pepe_ | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny

No už vidim někoho kdo veme engine a udělá 3d online prostředí jako WOV nebo Mettin2 ve vzhledu startreek pro třeba 10 000 000 lidí najednou s možností dodávat prostředí a objekty. Hi nebuďme najivní , dnes bez peněz nikdo žádnou pořádnou pařbu která nikdy neomrzí neudělá.

D.A.Tiger avatar 23.11.2011 20:55 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Právěže mě moc on-line hry netáhnou. Ale jinak s Vámi do jisté míry souhlasím (tam šlo tedy primárně o nápad vzít engine Dooma 3 a naportovat, či naklonovat některé známé hry z Widlí) ....
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
23.11.2011 17:47 cita
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
hele minimalne ke studiu je to vybornej material.
D.A.Tiger avatar 23.11.2011 20:58 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
To bezesporu.

Já jen spíš přemýšlím zda toho někdo využije (či bude schopen využít) pro tvorbu her pro Linux. A nevidím to vůbec dobře... A to mě právě trochu mrzí. Předem tedy přiznávám, že já sám si netroufnu něco smyslplného na tom stavět, ale (možná právě proto) líto mi to přijít může.
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
24.11.2011 18:41 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
je tam hodně dobře promakaná fyzika, která byla v původním vydání zjednodušena, aby to ty plečky tenkrát stíhaly... myslím že se najde někdo, kdo bude chtít tento potenciál využít a hrátky s fyzikou jsou ve hrách nyní v módě... osobně bych byl pro klon Psygnosis Lander, ale sám na to nemám čas a moc lidí by to asi nebavilo tak jako mne :-(
25.11.2011 08:18 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Co znamená zapadnou? Servery OpenArena a Urban Terror jsou neustále plné, pokud vzniknou nové grafické verze, určitě to přiláká další lidi.
D.A.Tiger avatar 25.11.2011 12:37 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
viz o něco níže :-)
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
25.11.2011 08:19 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
no tak ja se na nove MP v novem enginu tesim. dneska uz imho stejne nema nic mimo MP cenu... SP je ultra nuda
vain avatar 25.11.2011 11:59 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Jak které, Stalkera si určitě ještě někdy (po několikáté) zapařím.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
D.A.Tiger avatar 25.11.2011 12:36 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Jenže jak pro koho a jak co. O tom to totiž je. Pokud myslíš SP ve stylu Quake 3 Aréna, OA, Cube a podobně tak ano. pro mě je ultra nuda v tomto směru (až na vyjímky) i MP. Hra ve které máš jen (s nadsázkou) bezduché lítání po mapě a killování všeho co se jen hne opravdu po nějaké době nuda, a nezmění na tom nic ani to, že se může jednat o týmovou hru. Já mám rád příběh a děj. FPS mě moc netáhnou, mám radši otevřené SP RPG, nebo Adventury ve stylu Penumbry a pod.

Jinak, kdypak naposled vyšla nová verze OA, Cube, nebo Wolfenstein ET?
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
26.11.2011 16:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Nuda? Za posledních pár let si ze SP her které jsem hrál a stály za to vybavím: Half-Life 1,2, Portal 1,2, Deus Ex 1-3, TES 1-5, CoD 1,2, SimCity 3,4, TTD (resp. openTTD), StarCraft 1,2, WarCraft 2.

Z MP snad ani jednu. Chvíli jsem hrál UT03 a 04, a CS1.5. Ale ono není o co stát - pokud někoho baví počkat na respawn, udělat pár kroků a dívat se jak tvoje hlava odletuje v dál, tak prosím :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Ravensun avatar 2.12.2011 16:21 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zdrojové kódy Doom 3 uvolněny
Pokud vám nejsou 3D akce cizí, tak si zahrajte Urban Terror - Riadth to je team deathmatch a tam nemusíte čekat než se dohraje kolo, objevujte se hned po úmrtí na vaši základně. Hraje se na body jako team a team který první dosáhne 300 bodů vyhrál. A to znamená, že se zase začne nové kolo a začne hrát od nuly. Je fakt, že tam jsou také velmi dobří hráči (nepočítám mezi ně cheatery) a že to někdy naštve, když máte více umrtí než bodů, ale jinak si myslím, že je to docela sranda. Já nepatřím mezi ty lepší, jsem takový průměr, ale baví mě to o to víc, že většinou chodím jako medik a pomáhám v boji uzdravovat nebo zastavovat krvácení těm, kteří nepochopili v tutorialu, že pokud jim začne téci krev, tak mají použít "Q" na zastavení krvácení. Někdy je paradoxní vidět někoho koho zrovna vyléčíte a on natěšen za dalším skore vyběhne zpoza rohu do bitvy jak mrtev po jedné ráně klesá k zemi. Člověk si pak řekne, má to vůbec smysl? :D

No nic to byl jen tip :)
Gentoo je můj poslední velký linux test...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.