Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 19:15

Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:

Začal(a) bych ji používat
7% (62)
Stále bych ji používal(a)
35% (297)
Přestal(a) bych ji používat
1% (5)
Ani tak bych ji nepoužíval(a)
57% (480)

Celkem 844 hlasů
Vytvořeno: 23.5.2012 10:43

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

23.5.2012 13:12 pacholik | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným hnedka bych přispěl nějakým tím dolarem.
printf 'čapí' | tee /dev/stdin
Vykook avatar 23.5.2012 18:57 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To by musela nejdriv prejit na Webkit a i pak bych vahal ;-)
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
pushkin avatar 1.6.2012 06:35 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
WebKit? Ten pomalý moloch? Proč, proboha?
cezz avatar 9.6.2012 16:40 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Zrejme preto, ze do jablcnej iOS zahradky iny renderer nesmie..
Computers are not intelligent. They only think they are.
Fluttershy, yay! avatar 24.5.2012 01:02 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vážně bych o ní uvažoval, protože Firefox mě strašně iteruje a v Chromiu je spousta věcí broken by design (hlavně v UI).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
24.5.2012 08:28 Zopper | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Já operu přestal používat v podstatě kvůli problémům v google docs/calendar. Tyto služby dost využívám a jejich (ne)podpora je pro mě klíčová. :-(
"Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
Fluttershy, yay! avatar 25.5.2012 12:14 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Jo, jednu dobu služby do Google fungovaly dost mizerně (já si pamatuju e-mail a mapy). Navíc mi v Opeře tou dobou nešlo ani přihlášení do internetového bankovnictví, ale to mi kvůli nějakému problému se sušenkama nefunguje ani teď ve Firefoxu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
25.5.2012 14:44 kabakov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
nekompatibilita s Google aplikacemi mě bohužel také před cca rokem a půl donutila přejít na jiný prohlížeč (paradoxně Chrome ... místo abych se na Google naštval, že Operu záměrně sabotuje, tak jsem utekl k jeho dítku) ... otázka jestli je Opera svobodná, či ne, mi tolik nevadí jako právě tento nepříjemný fakt :-/
Tarmaq avatar 25.5.2012 12:12 Tarmaq | skóre: 39
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Firefox te iteruje? Kolikrat uz k iteraci doslo?
Don't panic!
Fluttershy, yay! avatar 25.5.2012 12:18 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
LOL, tady někdo nezná cizí termity. [viz]
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Migi avatar 31.5.2012 13:13 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
všichni budem jednou iterovat, minimalně v hrobě. Leda že by ses nechal spalit, to už se budeš tak leda přesejpat. Aspon do doby kdy si te nekdo splete s kafem.
kotyz avatar 26.5.2012 10:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Iteruje? Vážně? Používat cizí termity je rizoto... :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
9.6.2012 11:25 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Iterace
Fluttershy, yay! avatar 9.6.2012 11:38 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
xkucf03 avatar 24.5.2012 12:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chybí mi tam možnost: Začal bych uvažovat, že ji začnu používat.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
GeoRW avatar 30.5.2012 09:34 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
mne chyba moznost, ze zacal bych uvazovat, ze zacnu uvazovat ;-)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
kotyz avatar 30.5.2012 09:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Tak o tom ani neuvažuj! :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
GeoRW avatar 31.5.2012 15:34 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
No.
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
24.5.2012 13:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takový dotaz může položit asi jen ten, kdo ji nepoužívá. Kdo ji používá, tak se nad tímto vůbec nezamýšlí. Já už jedu jednu a tu samou instanci tohoto prohlížeče od 4.4.2001 což je nejstarší mail, který mám v jejím poštovním klientovi. Tenkrát jsem ji ještě provozoval na MS Windows.

Pak žila paralelně (měl jsem dualboot) v Linuxu a ve Widlích - stačilo jen nastavit symlinky. A posledních osm let už jedu only linuxovou verzi. V podstatě pouze aktualizuji aplikaci. Adresář se soubory je prakticky stále stejný.

Něco podobného mi žádný jiný prohlížeč nikdy nesežvejknul.
24.5.2012 17:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Já používám Chromium už od roku 2001.
xkucf03 avatar 24.5.2012 17:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
A já používám Firefox už od roku 1994 :-P
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
25.5.2012 09:47 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
A já používám Firefox už od roku 1994 :-P
To těžko, když projekt Chromium začal v r. 2008 a první oficiální release Firefoxu byl v listopadu 2004, ale rok sem, rok tam, že? Na tom přeci nešupí.

Nicméně abychom si lépe rozuměli - S Operou jsem se setkal prvně úplně na samém počátku jejího vývoje, ale jako browser ji aktivně používám od verze 3.5 (rok 1998)

Od výše zmíněného data ji využívám včetně mailového klienta. Tehdy to byla verze 6. A začal jsem jí používat proto, že na rozdíl od Mozilly již pracovala výhradně s Unicode - díky tomu nebyl problém při dualbootu.

25.5.2012 09:51 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Mimochodem, pokud by to někoho zajímalo - přehledná historie vývoje browseru Opera.
25.5.2012 21:48 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Ja s Operou skoncil s verzi 4, prechod ze 3.5 na 4 byl nejakej divnej, zpomalila se a nektere veci prestaly fungovat nebo fungovaly divne... (Tehdy jeste na Woknech, nevim, jestli byla linuxova verze, v kazdem pripade jsem ji nikdy nezkusil.)
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
11.6.2012 14:43 xvzf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Pripadne este lepsie spracovana: http://opera.com/docs/history
Fluttershy, yay! avatar 25.5.2012 21:55 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
25.5.2012 22:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
To těžko, když projekt Chromium začal v r. 2008 a první oficiální release Firefoxu byl v listopadu 2004, ale rok sem, rok tam, že?
Čekal jsem, která potrefená husa zakejhá :-D
27.5.2012 23:58 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Firefox byl normální Mozilla a Mozilla byla normální Netscape :-)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
xkucf03 avatar 24.5.2012 17:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Takhle jsem v dobách dual-bootu používal Firefox – stačí udržovat na obou systémech stejnou verzi (jinak by se mohly rozšíření na jedné straně aktualizovat na nekompatibilní verzi s druhou stranou).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Jendа avatar 24.5.2012 22:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Takový dotaz může položit asi jen ten, kdo ji nepoužívá. Kdo ji používá, tak se nad tímto vůbec nezamýšlí.
Já třeba používám Eagle a Flash a zamýšlím se nad tím dost.
Heron avatar 5.6.2012 20:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Opravdu? Když jsem ji ještě používal (skvělý to prohlížeč), tak občas při přechodu na vyšší verzi vyskočila hláška o tom, že bude převeden profil na novou verzi. Což se povedlo, ale nenazýval bych to stejným adresářem.
25.5.2012 09:53 maikcrew | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Od té doby co tvrdě sekne celý systém Operu zásadně nepoužívám. Jediné řešení je vypnutí Flashe, ale ten je zatím ještě pro mě důležitý.
25.5.2012 10:06 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Podobné problémy mi jeden čas způsobovala nějaká chyba v konfiguraci po aktualizaci. Nechal jsem vytvořit nový profil, pak do něj přesunul poštu a potřebné soubory a od té doby mám klid.

Neříkám že by Opera mouchy neměla, ale zrovna s přehráváním flashe a pod. mám už dlouhodobě pokoj. Aktuální problém co mě zlobí je spam. Přesněji řečeno - snaha obsah těchto mailů za každou cenu zobrazit. Nejlepší je spam rovnou nechat šoupnout do koše a vyhodit, bez nějaké vizuální kontroly. Jelikož filtrování spamu funguje velmi dobře, tak se to dá dělat vcelku s klidnou duší.

Co je mimochodem pro mne "killer feature", to je fakt že rozepsané maily se automaticky ukládají do konceptů a to že si opera pamatuje vyplněná formulářová pole, i při pohybu zpět.
xkucf03 avatar 25.5.2012 10:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
ale zrovna s přehráváním flashe a pod. mám už dlouhodobě pokoj.
To já taky, vůbec jsem ho totiž neinstaloval :-)
rozepsané maily se automaticky ukládají do konceptů
To dělá Thunderbird taky.
že si opera pamatuje vyplněná formulářová pole, i při pohybu zpět.
To dělá Firefox taky – ale na některých stránkách to nefunguje (IMHO za to může ta stránka, protože z formulářem dodatečně nějak manipuluje JavaScriptem – u normálních formulářů to funguje).

Na Operu mám celkem dobré vzpomínky, taky jsem ji jednu dobu používal – ale nějak nemám důvod si zatáhnout do počítače nesvobodný software.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 25.5.2012 12:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
To dělá Firefox taky – ale na některých stránkách to nefunguje (IMHO za to může ta stránka, protože z formulářem dodatečně nějak manipuluje JavaScriptem – u normálních formulářů to funguje).

Resp. to spíš nefunguje, hlavně když se stránka nestačí načíst a přípojení spadne. Ale proto máme Lazarus.

Spíš mě štve, že kdysi při pohybu historií Firefox staré stránky nenačítal znova, ale teď už to dělá.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
xkucf03 avatar 25.5.2012 12:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
To by ale žral ještě víc paměti než teď, ne? Kdyby je musel mít všechny schované, pro případ, že by ses chtěl vrátit zpět.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 25.5.2012 12:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Cache?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
xkucf03 avatar 25.5.2012 13:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Jde o to, jak moc času stojí stažení ze sítě (nebo cache) a jak moc stojí vykreslení stránky…

Tady o tom něco je Bug 274784 - (blazinglyfastback) Make back and forward blazingly fast and side-effect free , ale nečetl jsem to celé. A když jsem zkoušel tu adresu, co tam odkazují (http://www.animatedgif.net/sitemessages/download/download.shtml), tak mi to při zpět/vpřed tu stránku nenačítá znova (ale u jiných stránek to načítá).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 25.5.2012 13:10 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Takže se to navíc chová nekonzistentně... jak já ty vývojáře nemám rád!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
xkucf03 avatar 25.5.2012 21:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
jak já ty vývojáře nemám rád!
Ona v tom jistě bude nějaká vnitřní krása, jen ji zatím nevidíme :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
25.5.2012 13:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Jde o to, jak moc času stojí stažení ze sítě (nebo cache) a jak moc stojí vykreslení stránky…
Nejde jenom to, jde taky o to, že znovunačtení stránky nemusí být žádoucí, typicky v případě, kdy byla odeslána nějaká POST data nebo něco podobného.
xkucf03 avatar 25.5.2012 13:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Jasně, ale proti znovuodeslání stránky je tam už nějakou dobu ochrana – když dáš zpět a ta předchozí stránka byla získaná POST požadavkem, tak se tě to zeptá, jestli ho chceš poslat znova.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
25.5.2012 22:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Jo, to jo, akorát že když dám neodeslat, tak mi Chrome tu stránku nechce zobrazit (tak, jak vypadala předtím). Nevím jak FF.
26.5.2012 16:05 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
to neni svobodny prohlizec?
kdysi jsem operu pouzival, odesel jsem z urcite jineho duvodu nez nesvobody.
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
kouzer avatar 26.5.2012 17:22 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Divoká spekulace: Facebook prý koupí norskou Operu

To jsem zvědavý... :-)

Linux user #448944.
30.5.2012 14:44 Antikapitalista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
:-D Typický Facebook – místo aby se naučil pořádně psát (dle standardů), tak si raději najme asistenta, který mu jeho bordel bude umět číst.

progdan avatar 28.5.2012 01:49 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Opera je muj milacek a nedam na ni dopustit. Krome obcasneho pouziti blobu od nvidie, je to jediny nesvobodny software co pouzivam.

Zakladni featura, kterou jsem nikde jinde nedokazal najit ani nejak rozumne rozbehat pomoci doplnku je pro me moznost umistit panel s taby na pravo vedle stranky. I pri hroooomade tabu jde porad precist vetsi cast titulku (ne jako v horizontalnim panelu, kde je videt jen "..." a krizek na zavreni) a na sirokouhlych a jeste sirokouhlejsich monitorech to setri cenne vyskove pixely. A kdyz uz je panel s taby sirsi nez stranka (tj u me vic jak 3 sloupce), tak aspon vim, ze je na case neco pozavirat :)

Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
29.5.2012 07:13 Hue | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Midori tohleto umí... Pravda, není to úplně to samý (zobrazí se v postranním panelu jako další položka vedle záložek, stahování atd.), ale funguje to dobře.
mirefek avatar 29.5.2012 12:33 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Jestli to spravne chapu, tak na tohle mam Tree Style Tab. A navic to umi schovavat vice tabu do jednoho.
Jendа avatar 29.5.2012 13:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Ten neumí kupit sloupce s taby vedle sebe.
mirefek avatar 29.5.2012 15:16 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Aha, uz tomu problemu rozumim. Nevedel jsem, jak to dela Opera.
Fluttershy, yay! avatar 28.5.2012 02:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A mobilní Operu vlastně už používám... Teda používal jsem, dokud mi nezrušili mobilní připojení k Internetu za celkem rozumnou cenu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
30.5.2012 14:47 Antikapitalista
Rozbalit Rozbalit vše Arogance v Opeře
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vývojářstvo Opery je prostě neuvěřitelně arogantní. Myslím, že by to šokovalo i Steva Jobbse – a to je už co říct! Již několik let po Opeře uživatelé žádají automatické doplňování formulářů. Odpověď Opery? Ty nejšílenější, nejdrzejší, nejabsurdnější výmluvy. Jako třeba: máte tam poznámky, často zadávána data si můžete uložit do poznámek, takže cokoliv dalšího je prostě nesmysl, je to akorát tak váš blbý vrtoch... a navíc by to představovalo „bezpečnostní riziko“.

Proč tedy mají automatické dokončování adres, když by každému prostě stačilo uložit si často navštěvovanou stránku do záložek, hm?! Automatické dokončování adres už najednou není bezpečnostní riziko?! Přitom by to šlo udělat tak, jak to má třeba Mozilla Firefox (nebo tuším i Internet Explorer), že bude přihlížet k volbě autocomplete="off". Ale prostě né, ne a ne! Prostě šikanujícím sadistům z Opery to prostě zjevně dělá moc dobře...!

Na fóru vás pak další aroganti odkážou na nějaká rozšíření, splácaná pochybnými individui, které mají být prý lepší než to, co mají ostatní prohlížeče, až na to, že tohle způsobuje tolik problémů, že si nakonec řeknete, že se bez toho rozšíření raději obejdete. Neviním tvůrce těch rozšíření, neboť dělat tohle v JavaScriptu a navíc pro tak různá prostředí internetových stránek, v nich by to mělo fungovat, je přinejmenším jako škrábat se kolem celé hlavy.

Navíc s ohledem na pochybnou podstatu oněch rozšíření, která právě zachytávají ty možná citlivé údaje, je od Opery vyloženě nezodpovědné, že k tomu uživatele svou bezmeznou arogancí tlačí... a snižují tak celou bezpečnost prohlížeče.

Pamatujete si, jak Opera poukazovala na Internet Explorer a praxi používaní různých doplňků, které prý mohou představovat bezpečnostní hrozbu?! A co je pak tohle, Opero?!

A to se Opera kdysi chlubila tím, že „všechno je v 1 balíku“...

Pak zavedli to protivné povinné lepení listů. Už když s tím vyrukovali, zvouce to „stohování listů“, to bylo velice sporné, zhruba 1/2 uživatelů se to líbilo, 1/2 uživatelů to zatracovala, ale téměř všichni se shodovali na tom, že by na to měla být volba, kterou by to šlo zapnout nebo vypnout. Nestalo se – a tak slepování listů nás sužuje dál. A navíc je to jako manželství – snadno do něj vklouznete, ale vysvobodit se z něj můžete až po překonání sáhodlouhých překážek. Tak je tomu i zde – 1 méně přesný pohyb... a musíte to napravovat řetězem 6 dalšími poklepání! Prostě je to nesmírně otravné při více listech a méně přesných polohovacích zařízeních (jako třeba dotekové plošky na přenosných počítačích). Při větším počtu listů a jejich hustějším uspořádání je navíc naprosto nemožné listy přesouvat, aniž by se slepily. Nepochybuji, že sadisté z Opery se na tom už 1,5 roku nesmírně dobře baví.

Tahle naprosto samozřejmá věc – možnost vypnutí nové vlastnosti, nové „fičúry“, navíc tak sporné, tam nebyl dodána ani za 3/4 roku poté, přes četné a mnohokráte se opakující prosby, ačkoliv tou dobou si aroganti z Opery si našli spousty času na piplání se s „rychlou volbou“, aby náhledy stránek byly větší, aby se samy zvětšovaly, přerovnávaly atd. Nikdo to nikdy nežádal, nikdo to nikdy po nich z hlediska zrychlení práce je to něco naprosto nicotného (to už by možná víc pomohla možnost nahrazení náhledu vlastním obrázkem, což ovšem rovněž přehlíželi – ačkoliv tohle bylo docela snadné)... na rozdíl třeba od těch už dlouhá léta žádaných automatických návrhů při vyplňování formulářů...

Nakonec někoho napadlo, aby to celé lepení listů prostě nahlásil jako chybu – chybu v uživatelském rozhraní. Když to zhruba 1/2 uživatelů hrozně vadí – co jiného by to mohlo být, než chyba v uživatelském rozhraní?!

To ale není všechno... Opera má poslední dobou zjevně veliký problém s ověřováním kvality... u některého z nahodilých pokusů zmizela ta ovládací „tlačítka“ na zvětšování, zmenšování, skládání a zavírání listů při jeho maximalizaci v pravém horním rohu.

Sice „tlačítka“ fungovala dál, i když nebyla viditelná. Přes četná a opakovaná hlášení na jejich blogu se tahle protivná chyba s klidem přehoupla přes několik sestavení, přes všechny kandidáty na vydání (kdy na to byli opakovaně upozorněni), až do verze určené k vydání, čímž se thle chyba rozšířila mezi spoustu uživatel a ty méně zdatné z nich pořádně vykolejilo (jako třeba mou mámu).

Nyní se jim opět povedl podobný „kousek“ – poslední dobou místo důsledného opravování ošklivých chyb v 64-bitovém vydání (volání čistě virtuální funkce) zřejmě opět raději honí mikrosekundy v GPU urychlování, plácají tam SSSE3 instrukce atd. Vydali „stabilizační aktualizaci“, v níž akorát tak udělali ošklivě nestabilní. Tentokráte přidali jakési neviditelné tlačítko pro zavření do oušek listů Opery – ačkoliv je zapnutá volba, že ho chcete mít v pravém horním rohu, máte prostě smůlu, ono je přítomno i na listech, a navíc je neviditelné! Tudíž když přepínáte mezi listy... a „strefíte“ se u toho do jejich pravého okraje – nebo když máte těch listů více, tak se zužují, tudíž se do něj „strefíte“ na oušku kdekoliv, neboť jak se ouško zužuje, tak neviditelné tlačítko zůstává stejné a zabírá stále větší část ouška – tak si ten list prostě nechtíce zavřete. Ono to dokáže pořádně naštvat, hlavně když máte v tom listu rozepsaný pořádný kus textu... a Opera vám ho zlikviduje (ledaže byste měli nainstalováno nějaké z těch mnoha rozšíření pro obnovení textu, která se ovšem často bijí s různými javascriptovými WYSIWYG textovými poli, neboť spoléhají na zachytávání úhozů kláves, které se tak nedostanou k tomu javascriptovému editoru, který je rovněž postaven na jejich zachycování – tudíž by to rozšíření muselo události úhozů kláves vzápětí vystřelovat – opět škrábání se kolem celé hlavy)... protože Opera prostě pořád neumí uchovávat údaje v textových polích – pročpak by také měla, že, jelikož její vývojáři se snad nikdy nezabývali funkcionalitou pro zvýšení produktivity (snad vyjma ukládání sezení, což ale bylo naposled); prioritu měly vždycky jenom okázalé serepetičky, většinou zaměřené na vzhled... nebo pak honění mikrosekund v testech rychlosti.

Tahle velice ošklivá chyba se vyskytovala ve spoustě dalších sestavení, jak si Operáci spokojeně rochnili, že se Opera 12 nezadržitelně blíží do stavu kandidáta na vydání – což mnohé testery upřímně děsí. Operáci dokázali akorát tak 2-krát změnit kód chyby, pod jakým to vedou – ovšem opravit – to né, to nedokázali!

Prostě jakoby tam „pravá ruka nevěděla, co dělá levá“ – i jejich systém pro sledování chyb byl terčem mohutné kritiky, neboť je vlastně uzavřen, vlastně pouze Operáci mají do něj přístup, čímž prudce klesá motivace vůbec do něj přispívat, vůbec nějaké chyby hlásit... když je to jak pád do černé díry... Proč ho, sakra, nemohou otevřít, alespoň aby bylo možné v něm nějak smysluplně vyhledávat?!

Mám před očima a v uších mi zní ten šok a znechucení nových uživatelů, když najednou zjistili, že Opera neumí automaticky dokončovat vyplňování formulářů, což všechny ostatní prohlížeče umějí snad „už od nepaměti“...

Jsou to prostě tahle protivné chyby i arogantní postoj Opery k nim, co kazí dobrý dojem z Opery a udržují podíl jejich uživatelů na hodnotě „blízké statistické chybě“... Bohužel, protože spousta uživatelů již nejspíš není ochotna doporučovat (natožpak chválit) internetový prohlížeč, který má tak vyloženě protivné nedostatky, zvláště když ještě protivnější přístup jeho vývojářů je přímo zárukou a nedává ani tu nejmenší naději, že by někdy mohly být opraveny...!
Fluttershy, yay! avatar 30.5.2012 15:06 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arogance v Opeře
Zato Mozilla dělá program pro 300 milionů lidí, díky kterýmu pokračují inovace na webu a vyvíjí se i dominantní prohlížeč.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Heron avatar 5.6.2012 20:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arogance v Opeře
Proč lžeš? :-D
30.5.2012 18:05 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arogance v Opeře
Vůbec nechápu, proč ten krám ještě používáš. Já jsem jen o tom, že bych se toho křápu příležitostně dotkl, naprosto přestal uvažovat po téhle odpovědi "vývojáře":

Of course, over the years since we implemented ipv6 support in opera for linux (back in 2002 or 2003, I think) we have generally moved towards trying to avoid using it. Ipv4 works pretty much everywhere, ipv6 still works almost nowhere. And the way things fail tend to give us problems like failing to fall back to ipv4 when ipv6 failed.

But we're not avoiding ipv6 just to avoid it. We've just been turning off ipv6 features in response to bug reports that shows us cases where using ipv6 would make opera fail completely. As long as ipv4 actually works, it is better to successfully use ipv4 than to fail to use ipv6. Of course, if ipv4 no longer works everywhere, then we will have to live with failing completely in some cases. We just have to pick our poison.
8.6.2012 18:27 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Arogance v Opeře
Skontroluj si opera:config#UserPrefs|ShowCloseButtons ohladom tych neviditelnych zatvaracich tlacitok. Mozes to mat zapnute a je iba nejaky problem s ich vykreslenim.

S ostatnym suhlasim, aj ked pri omylom zavretom okne a jeho vytiahnuti z kosa si Opera pamata text na formularoch (pokial iniciativna stranka nerobi sama refresh).

A stackovanie tabov ma tiez pekne serie, ale podari sa mi len v priemera raz tyzdenne, takze nasratie ostava pod limitom.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
gtz avatar 30.5.2012 16:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Technická:

Má Opera funkce jako je AD-BLOCK nebo NoScript? Starší verze byla v pohodě, ale nová verze se nějak stávkuje. Jak na to? Co doporučíte za plugin?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
30.5.2012 23:30 pacholik | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
printf 'čapí' | tee /dev/stdin
7.6.2012 11:12 foldy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Opera forewer. Už od dob 486 DX2 dodnes, a pokud bude tak i dale :)
10.6.2012 18:05 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
Pokud se mi mezitím nezpomalí do pekel protože to je v současné době z mého pohledu největší průser Opery...nebo snad Googlu, který ji strká jiné javaskripty než ostatním prohlížečům? To však nevysvětluje opravdu dost pomalý Facebook.

Jinak jak tu někdo řešil migraci profilů...já mám ten svůj už od verze 7 a zatím žádný problém. A ne, není to původcem pomalosti neboť na pracovním Macu mám profil jiný a Opera je tam stejně pomalá jako všude jinde :-)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.