Portál AbcLinuxu, 13. května 2025 19:39

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Josef Kufner avatar 30.1.2005 10:37 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Chrchlatko
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Opravdu se ty integrovany chrchlatka daji povazovat za zvukovou kartu ?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
30.1.2005 10:53 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Ano dají vždyť mají celkem solidní parametry.

Ajestli si někdo myslí že využije nějakou moderní kartu tak je na omylu - protože máte na zvuk vyhrazenou místnost ?

Prostě doma ty integrované zvukovky stačí samozřejmě pokud není návrhce MB blb a nedegraduje ji tím že se do výstupu mixují různé zvuky z MB - ovšem to je věc návrhu MB.
30.1.2005 12:58 Milan Papoušek | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
No mel jsem desku od MSI, chipset KT333 .Integovana zvukovka fungovala celkem dobre. Potom ale nastal problem kdyz sem si koupil sluchatka koss porta pro. Znelo to asi takhle : grrrrr chrrrrrrr zzzzzz grrrrr chrrrrrr zzzzzzzzz, atd. Trvalo to asi 2 hodiny nez sem si sel koupit SB Live! 5.1. Ted mam notebook s integrovanou od intelu , a neni problem, akorat sem se zapotil s konfiguraci alsy na mixovani vsech zvuku + full duplex. A to je ten duvod proc pozivam alsu.
30.1.2005 13:45 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
No jestli něco znělo ještě hůř než SB Live, tak to už teda muselo bejt ;) Spíš bych to šacoval na to, že te výstup na onboard zvukovce nebyl sluchátkovej, ale linkovej nebo bylo špatně ještě něco jinýho.
30.1.2005 15:33 Michal Kubeček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Kdykoli se mi podobná věc stala, nakonec jsem zjistil, že mi něco vtipně zapnulo vstup z mikrofonu… :-)
30.1.2005 11:42 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Integrovaný neintegrovaný, všechny tyhle široce používaný levný karty jsou na jedno brdo, nicméně hrajou vesměs docela slušně. Rozhodně několikanásobně líp, než dokáží zahrát ta chrchlátka, co k tomu má většina lidí připojené.
30.1.2005 15:31 PetrK | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
přesně tak!
Po nás potopa!
30.1.2005 18:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Hm, nebyl by náhodou tip na nějaké lepší hlukostroje, ovšem za přijatelnou cenu (do tří kilokorun)? Jde mi samozřejmě pouze o hudbu, nechci žádné prostorové nesmysly a rozhodně si nebudu tahat po pokoji 7.1 se satelitama :-)
Copak toho není dost?
30.1.2005 20:01 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
U thomanna se (do?)prodává M-audio audiophile za nějakejch 90 euro. U nás bohužel poněkuď dráž. Pokud člověk nepotřebuje S/PDIF vstup a MIDI, je tu ještě m-audio revolution 5.1 a 7.1, přičemž ta 5.1 je levnější a má lepší DAC, nicméně v listu podporovaných karet v alsa jí stále nevidím (7.1 tam je).
Jinak teď koukám, že u m-audio mají taky nádhernou věc jménem sonica, je to na USB a cena jenom 1300Kč. To si snad koupím sám..
30.1.2005 20:11 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
No, příště se zkusím jasněji vyjádřit, že mi jde o reproduktory, každopádně každá rada se cení :-)
Copak toho není dost?
30.1.2005 20:22 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Aha. Tak to mi nedošlo. Obzvlášť za tři kilokoruny, to je trošku jako ptát se jaké auto do desti tisíc ;)
30.1.2005 20:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Nj, však já vím :-) Ale já jsem taky silně nenáročný uživatel, protože jsem okolím nucen držet se nízké hlasitosti a co se kvality reprodukce týče, dokážu teď ustát plasťáky za pětset korun…
Copak toho není dost?
30.1.2005 20:47 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Tohle řeším sluchátky. Za tu naznačenou sumu se už dají kopit hodně solidní.
30.1.2005 20:52 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Sluchátka mají bohužel některá nepříjemná omezení :-(
Copak toho není dost?
31.1.2005 11:54 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Presne :-). Nicmene za 3 kila bednu ehm. za to nebude mit ani vyhybky. Ale kdyby trosku pridal a mel doma zasobu dreva a trosku casu tak si muze postavit docela dobre bedny, u nas se fakt nic rozumneho neda sehnat. Ty predrazene papiraky s astronomickym cislem pred W ktere se akorat prodavaji za bedny nepovazuji. Ale fakt je zajimave, ze celkem dobra sluchatka se uz za 2, tri stovky daji sehnat.
-djz
"Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
31.1.2005 16:12 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Když říkám kilo, tak kilo. SI über alles!
Copak toho není dost?
Stanislav Brabec avatar 1.2.2005 11:15 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Já jsem to řešil propojením s domácí audiotechnikou. Počítač teď hraje přes zesilovač do beden na zdi (obojí jsem si kdysi sám postavil). Podmínkou ovšem byla samostatná karta. Z onboard se díky skvěle navrženému plošnému spoji (kde audio spoj táhne přes půl desky), ozývaly nejrůznější podivné zvuky.

Z onboard karty jsem udělal ALSA kartu č. 2 a napojil je na chrchlátka za 700 Kč na stole. Ty používám, když je hlavní audio kanál obsazen (např. posloucháním CD), a pak také na vylepšení stereo efektu u počítače (který bohužel nestojí v optimálním poslechovém bodě).

V každém lepším audio bazaru koupíte za 3000Kč zesilovač i s bednami. Budete-li mít štěstí, i kvalitní (pokud nebudete mít takovou smůlu, jakou jsem měl při jednom bazarovém nákupu - zesilovač měl místo pojistek dráty a vypálené koncové tranzistory nahrazeny levnými náhražkami, bednám vydržely membrány basových reproduktorů jen do prvního hlasitého úderu bubnu v nahrávce).
1.2.2005 13:08 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Kupování audiotechniky v bazaru nelze než vřele doporučit. Ovšem je potřeba vědět co člověk chce a nezblbnout hned první levnou věcí co vidí. Ono v těch bazarech i inzerátech jsou často vedle sebe a za podobnou cenu jednak výrobky, co najedte třeba v nabídce Conrada a druhak i skutečná kvalita.
31.1.2005 10:47 Vašek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Jenom 2x dražší než 500,- jsou Cambridge Sounworks Inspire 2.1, prodávané taky jako Creative. Nehrají sice úplně celé spektrum, ale zvuk mají nad očekávání příjemný. Nevýhodou je zkreslení při vyšší hlasitosti (+ subwoofer to vzdává a rachotí) a příliš tichý subwoofer při hlasitosti nižší, ale za tu cenu je to fakt nářez, okolo tisícovky neznám lepší. Dál bych se pak držel ještě chvilku u Cambridge SoundWorks a zkusil bych i-Trigue, které jsem já osobně neslyšel, a pak jsou ještě MegaWorks 2.1 250D, ale ty už jsou lehce přes 3000,- i bez DPH, každopádně sousedi by je jistě "ocenili".

No a pak je ještě dobrá akce pod názvem repro Genius SW5.1, Home Theatre někdy označované jako "wood", které umí hrát i trochu víc nahlas bez zkreslení, ale zvuk mají IMHO kousek horší, než Inspire. Je to 5 beden, což mě moc netáhne.
31.1.2005 00:21 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Přesně to jsem chtěl říci.

A kdo potřebuje kvalitní zvuk a udělá si doma studio tak mu ani SB Live nebo jak se ta karta jmenuje nepomůže a musí si pořídit zvukovku profesionální za takovou cenu na kterou normální člověk nemá.

A potom k tomu taky musí mít kvalitní zesilovač s kvalitnímy bedny.

Jinak taky je dobré si dávat pozor na zemní smyčky aby to potom nebručelo - pár postřehů najednou mě to bručelo a na monitoru se mi třepal i obraz - zrada byla v bedně PC odloupl se lak vzadu kde se bedna dotýkala někdy trubky od topení zemní smyčka a jak brum v zvukovce tak i vlnění na monitoru - postřeh 2 u jednoho MB mě zase bručela zvukovka když jsem připojil káblík audio k CD - stačilo zemění na jedné straně káblíku vytáhnout z konektoru - zemní smyčka přes káblík audio od CD v PC.
31.1.2005 12:24 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
A kdo potřebuje kvalitní zvuk a udělá si doma studio tak mu ani SB Live nebo jak se ta karta jmenuje nepomůže a musí si pořídit zvukovku profesionální za takovou cenu na kterou normální člověk nemá.
No tak to teda hrubě nesouhlasím. Jestli normální člověk nemá 3-4 tisíce Kč na výbornou zvukovku určenou k poslechu hudby nebo filmů (a případně i méně náročnému (polo)profesionálnímu nahrávání), tak je to nejspíš bezdomovec, který počítač patrně našel v popelnici.
Karta určená pro nahrávací studio je pochopitelně nákladnější záležitost, protože je obvykle potřeba nahrávat paralelně do několika stop. Nicméně pořád se bavíme o kategorii bratru 15-40tisíc Kč, což je částka, kterou průměrný gamesník vráží do upgrade svého PC pomalu každý rok a hlavně ve srovnání s cenou ostatního vybavení ve studiu je to rozhodně jedna z těch menších položek.
potom k tomu taky musí mít kvalitní zesilovač s kvalitnímy bedny.
No samozřejmě. Výsledná kvalita reprodukčního řetězce je dána kvalitou jeho nejslabšího článku. Nejnákladnější věc jsou samozřejmě repráky, nicméně stále to není nic co by stálo miliony. Skvěle hrající aktivní (!) studiové nearfield monitory se dají koupit už za 12kKč. Pokud je někdo ultraortodoxní hifista nebo dělá komerční (re)mastering nahrávek, tak si koupí repráky třeba za 100kKč, což je nicméně pořád cena ojeté felicie nebo lepšího notebooku. Ovšem ten zásadní rozdíl je v tom, že ty bedny budou stejně dobře sloužit i za 20 let, ktežto auto i notebook bude tou dobou dávno hnít někde na skládce.
31.1.2005 17:45 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Proč potřebuju relativně drahou zvukovku, když to stejně poženu přes S/PDIF do kvalitního recieveru?
31.1.2005 17:50 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Pokud to ženeš přes S/PDIF do receiveru, tak samozřejmě žádnou zvukovku nepotřebuješ (respektive jako zvukovka funguje ten receiver a ten taky zadarmo není) stačí s/pdif výstup.
1.2.2005 14:57 Jozef Vondrák | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Zvukovka za 3000 je pro mě drahá. A nejsem žádný bezdomovec.
1.2.2005 15:00 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Jsem bezdomovec, který našel počítač v popelnici. Za zhruba 4 kKč koupím základní desku i se zvukovkou. Taky nevrážím do PC 40 kKč ročně -- proč taky, když se stačí pohrabat v popelnicích. Ale máš pravdu, že bedny slouží dlouho, rádio, přes které všechno pouštím, je tak staré, že už ani nepamatuji, jak dlouho ho vlastně mám.
1.2.2005 18:58 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Tři čtyři tisíce za zvukovku jsou asi nejméně polovina hodnoty mého současného počítače bez monitoru. Který počítá dostatečně a myslím, že pokud něco nechcípne tak ještě docela dlouho bude.
Copak toho není dost?
2.2.2005 10:46 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
A co tím chtěl jako básník říct ?
2.2.2005 10:54 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Nemohu mluvit za básníka, ale pravděpodobně se snažil naznačit, že je na tvém tvrzení o implikaci mezi neochotou kupovat zvukovou kartu za 4 kKč a získáním počítače prohrabováním popelnic cosi v nepořádku.
2.2.2005 13:40 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Přečti si prosím tu mojí původní rekaci a si všimni zásadního významového posunu mezi
"...zvukovku profesionální za takovou cenu na kterou normální člověk nemá"
a
"nejsem ochotný kupovat zvukovku za 4 tisíce Kč".
31.1.2005 07:58 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Integrovaný neintegrovaný, všechny tyhle široce používaný levný karty jsou na jedno brdo, nicméně hrajou vesměs docela slušně. Rozhodně několikanásobně líp, než dokáží zahrát ta chrchlátka, co k tomu má většina lidí připojené.
Svata pravda. Na vetsinu plastikovejch supermegareprobeden za 250Kc by bohate stacil i covox blahe pameti pripojovany na paralelni port.

P.S.: Ja mam integrovanou CMI8738 a ani na my soustave nepozoruju ze by mi to nestacilo, jasne, jsou lepsi zvukovky, ale ... A je fakt ze na horsich repro provozuju cas od casu i integrovany ac97 a taky zadbnej problem. Teda az na jeden, cipset KT266a, integrovana ac97 a neslo to poslouchat, mozna byla nejaka nemocna, tak jsem tam dal CMI8738 PCI a je po problemu.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
31.1.2005 12:18 juraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
zdravim. ja mam tiez presne ten isty integrovany shit ako ty, akurat ze mne to dost casto blbne. pouzivam alsa 1.0.5, ale z blizsie neidentifikovatlneho dovodu mi zvuk ide raz len cez line-in vystup, raz cez normalny, inokedy vobec. taktiez sa mi stava ze zvuk ide ked prehravam cez konzolu (amp, mpg321...) a cez X (KDE) to robi problemy, inokedy je to zase ok. XMMS zvykne srandovat ze nevie najst ziadne zvukove zariadenie, (pritom som ju nastavoval cez alsaconf), inokedy zase arts hlasi pri zapinani KDE ze nic nevie najst... tak kua v com moze byt problem? verzia alsa 1.0.7 mi zase nefungovala vobec, takze co s tym? :(
31.1.2005 13:44 iok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
za 250Kc by bohate stacil i covox blahe pameti pripojovany na paralelni port.

jo jo :)) Mam ho jeste doma ve skrini - kdysi jsem ho stavel jeste z teslackych 8-bit d/a prevodniku, ktere potrebovaly +-15V symetricke napajeni - ovsem stereo. Kdyz jsem to potom pustil pres hi-fi vez technics, tak jsem tomu nechtel verit, jak to pekne hralo - podotykam na i386 bez mat. koprocesoru :)
31.1.2005 14:32 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Zdravim

No aj ho mam doma spajenej z odporu, ale nikdy jsem to nepouzil, nejak jsem nesehnal program kterej by na to neco posilal a vzhledem k mizivejm nakladum jsem to pak vzdal.

Nejde ten COVOX zprovoznit pod alsou?

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
31.1.2005 15:23 iok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Nejde ten COVOX zprovoznit pod alsou?

Nevim, nikdy jsem to nezkousel ani jsem to nehledal.

nejak jsem nesehnal program kterej by na to neco posilal

No v dobe, kdy jsem to zkousel, tak jsem na svem 386DX40 pouzival tusim MSDOS 6.0/6.1 nebo tak neco a existovaly programky pro prehravani/skladani mod/s3m/xm/it/669 atd. ktere s covoxem umely - nicmene si ted nevzpomenu na konkretni nazev - preci jen to je jiz drevni doba :))
2.2.2005 11:35 Vasek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Co to je za blbost, covox byl vzdycky mono, ne? Stereo se delalo pres dva covoxy, co se pamatuju. Leda ze by byl nejaky vylepseny model...
2.2.2005 14:10 iok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Co to je za blbost, covox byl vzdycky mono, ne?

Mel jsem zrcadlove dva d/a prevodniky a "stereo" se resilo tim, ze prehravaci software mezi nimi prepinal pomoci jednoho ridiciho vystupu na paralelnim portu - byl potreba jeste jeden operak, ktery ovladal d/a prevodniky - uz si presne nepamatuji to zapojeni - musel bych se na to doma podivat :)
8.3.2005 22:08 RayeR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
No kdyz uz je tu rec o tom kovoxu, rad bych to vyzkousel na svojem NB P120 bez zvukovky. Nasel sem tohle (pro DOS): ftp://ftp.netcava.net/DOS/dos-soundutil/dss.zip Prehrava to i MP3 (co by nemel bejt na P120 problem) a vystup to ma mj. PC speaker a covox :)
30.1.2005 14:04 Pavel Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Nevím jaké máte integrované karty na mysli, ale pokud je mi známo zatím pouze nForce 2 má Dolby Digital enkodér. SB Live a Audigy vám do digitálního výstupu nasměrují pouze CD/DVD (údajně, netestoval jsem, zatím používám dva staré stereo zasilovače). Ale je fakt, že s nForce nejsem moc spokojený pod Windows ani pod Linuxem (jak ovladače alsa, tak nvidia), i když dám všechno na nulu a mute, na výstupu je stále slyšet slabé šelesty. Má s tím někdo zkušenost?
30.1.2005 15:09 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Jak souvisí DD encoder s tím, co do digtálního výstupu pouští SB live/audigy ?

Ten DD encoder je sice pěkná featura, ale použitelná pouze k jednomu účelu a to tomu, že pokud mám ke zvukovce připojený (přes s/pdif) receiver s DD dekodérem, tak můžu gamesit hry s nastaveným multikanálovým zvukem a bude mi to přes ten receiver tak i hrát. K ničemu jinému to není. Kromě toho, zdrojáky k DD encoderu jsou k dispozici, takže udělat z toho plugin pro alsu, který by dělal přesně tohle a fungoval s libovolným s/pdif výstupem by měla bejt pro šikovného programátora práce na pár hodin.
30.1.2005 16:47 Pavel Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
Je mi jasný k čemu DD enkóder je, že se jen ušetří pár drátů, stejně ale pochybuji, že by mi to do digitálního výstupu pustilo DVD-Audio, takže tam ty dráty stejně musí být, což mě docela štve (to se týká taky především DVD-Audio přehrávačů), když si uvědomím, že zesilovač třídy D je už schopný běžného nasazení, dokonce už pár výrobců jej dělá na jednom čipu, tak proč nemít jediný převodník až na výkonové úrovni.
30.1.2005 18:38 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
DVD-audio do digitálního výstupu dostat dost dobře nelze, jelikož je tu omezení technické (propustnost s/pdif končí tam, kde požadavky pro DVD-A začínají) a především licenční. Dokonce co se týče přehrávání v PC, tak to lze pouze v případě, že stream je decryptovaný až ve zvukové kartě, aby nešel nikde po cestě odychtit v použitelném stavu.

Prostě jsou to hovada. Přitom i kdyby jim to nikdo nehacknul, tak odcyhtit si ten stream v dešifrované podobě na I2S sběrnici před D/A převodníkem není nijak neřešitelný problém ;)
31.1.2005 21:39 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chrchlatko
jaky mate nazor na intel-hda ? vcelku by me zajimalo(predevsim prakticky), jaky to bude mit zvuk? nebo alespon jake zvukovce kvalitou podobny. necekam stejnou kvalitu jako audigy[24] anebo jako profesionalni zvukovky, ale chrchlatko by to byt nemuselo.
gf
30.1.2005 11:11 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Pro moji zvukovou kartu je lepší ovladač
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak mám vědět který ovladač je pro mě lepší ???

Používám alsu jenom proto že je v jádře 2.6.x jinak jak jsem měl starší jádra tak jsem alsu nepoužíval proč taky.

Jinak moje karta běží bez problémů jak pod oss tak pod alsou a jak mám tedy vědět co je lepší ? Uchem to nepoznám a hraje mi vše pod vším. :-)
30.1.2005 11:43 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro moji zvukovou kartu je lepší ovladač
Lepší je Alsa, oss je historie.
30.1.2005 23:25 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro moji zvukovou kartu je lepší ovladač
OSS možno je história, ale ešte stále často funguje lepšie ako ALSA :)
1.2.2005 13:45 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro moji zvukovou kartu je lepší ovladač
Ve windows 95 taky ledacos funguje líp a přesto je to historie.
30.1.2005 11:11 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Možnosti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chybí mi možnost: Je mi to putna.
30.1.2005 11:30 Michal Kubeček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Možnosti
Tak nějak. Mám už poměrně dlouho SB Live, dříve jsem používal OSS a fungovaly bez nejmenších problémů, teď používám Alsu a funguje bez nejmenších problémů. Tak co mám zvolit, že je lepší?
31.1.2005 10:56 Vašek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Možnosti
Můžete se, prosím, podělit s postupem, jak zprovoznit SB Live! + Alsa tak, aby šel libovolně zesílit PCM kanál a nebyly přitom zkreslené výšky? Toto není provokace, opravdu by mě to zajímalo...
30.1.2005 11:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Možnosti
Taková možnost chybí u každé ankety ;-).
30.1.2005 11:33 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Možnosti
Takže přesněji: oba jsou stejně dobré/špatné/neexistující...
30.1.2005 11:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Možnosti
Tak např. pokud používáš jádro 2.6.x, tak bych řekl, že i při rovnocennosti výkonu ovladačů je lepší ALSA, protože je v jádře OSS označeno jako deprecated, a proto bys musel dříve nebo později ovladač měnit.

A pokud používáš jádro 2.4.x, pak je lepší OSS, protože se nemusíš starat o přikompilování ALSA.

A jestli se o to nestaráš a funguje ovladač zvolený automaticky instalátorem distribuce, pak je nejlepší právě ten, protože každý jiný by pro tebe znamenal zbytečnou práci navíc.
30.1.2005 11:44 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Možnosti
A když mám dva počítače a na jednom je jádro 2.4 a na druhém 2.6?
30.1.2005 11:52 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Možnosti
Tak jseš hacker a zašijou tě :-p
30.1.2005 11:54 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Možnosti
A kterému jádru mám dát větší váhu, když na mém desktopu, kterému táhne na čtvrý rok, běželo většinu času jádro 2.4, zatímco 2.6 tam běží jen několik měsíců, ale zato teď?
30.1.2005 12:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Možnosti
Máš to těžký... myslím, že ti není pomoci. Kterému jádru dát větší váhu, to se pozná jedině podle velikosti pudla.
30.1.2005 11:22 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Ovladač zvukové karty.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hm pro moji zvukovku jsou nejlepší WindowsXP (relativní pocit dle poslechu když jsem si ji jednou zapojil do věže na pořádný bedny) ale vzhledem ke kvalitě beden co mám nad compem hraje úplně stejně s Alsou i s OSS, a to v Mandrake, Slackware, FreeBSD (tady vlastně ani nevím s jakým ovladačem, hrálo to automaticky samo a já to nezkoumal). Takže pokud to funguje, je to fuk, pokud to nefunguje, je to moc práce pro málo muziky. :-)
30.1.2005 11:24 Caleb
Rozbalit Rozbalit vše Jedno horsi nez druhy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
OSS ovladac na moji zvukovku (Neomagic256) je hrozne pomalej, ALSA driver se zase casto kouse pri startu :-/
30.1.2005 11:58 Václav Prokop | skóre: 8 | blog: prokop | Třešť
Rozbalit Rozbalit vše ALSA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Používám ALSA pro zvukovku SB Audigy, no OSS mi ani nešlo :-) Používám SUSE a jádro 2.6
Tajná signatura
Luboš Doležel (Doli) avatar 30.1.2005 15:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: ALSA
Mě to pod OSS šlo, ale když jsem chtěl rozchodit zvuk 5.1 (nakonfiguroval jsem to a pustil jsem emu-script) tak přestal jít zvuk. A navíc mi pod KMixem chyběla spousta hejblátek, co tam mám pod Alsou :-). Takže jedu na ALSA...

Jede někomu na Audigy zvuk 5.1 pod ALSA? Nedavno tu byly články o konfiguraci ALSA, ale když jsem to chtěl rozchodit, tak to znělo všelijak, jenom ne 5.1... :-(
31.1.2005 14:39 b3tL
Rozbalit Rozbalit vše Re: ALSA
Suse9.1 jadro naky 2.6.7.cosi a alsa na sb audigi2 funguje k naprosty spokojenosti v 5.1 dokonce bych rekl ze to 5.1 je pod alsou nak vic prostorovy nez pod orig. ovladacema do windows (a na windows) pod windows mi to prijde takovy zastreny az nevyrazny oproti linuxu ;)
Luboš Doležel (Doli) avatar 31.1.2005 21:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: ALSA
A můžete mi prosím prozradit tajemství své konfigurace ALSA?
30.1.2005 13:51 Pavel Franta
Rozbalit Rozbalit vše OSS - ALSA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jsem používal vždy alsu. Pro OSS jsem nenašel nic jako je aconnect a další nástroje v alsatools. Vyzkoušel jsem i OSS od 4front Technologies. Hardwarový syntezátor podporuje jen ALSA, ale ten bych s jeho 64 hlasy oželel (to je tak akorát pro klavír, pro varhany to nemusí stačit)

Na druhé straně mi u ALSA chybí dekodér maticového zvuku (stačil by i sofwarový, co je pod OSS. Pokud zrovna nepřehrávám v MPlayeru video,tak to řeším pomocí Jackracku a LADSPA pluginů. Neví někdo jak nasadit procesing na zvuk, při sledování televize v mplayeru? Mluvím tu samozřejmě o SB Live/ Audigy, ale používá tu někdo i něco jiného?

Pokud někdo používáte OSS, jak vám funguje MIDI pod WINE? Já jsem OSS drivery zkušel jen pod ALSA emulací, a tam to nefunguje. I když alsa drivery pod Wine zatím taky nejsou dodělaný. Spolehlivě tam funguje jen Note ON a Note OFF.
30.1.2005 14:09 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS - ALSA
No, a tohle je přesně důvod, proč mi tam chybí zmiňovaná možnost. Asi budu nakonec hlasovat pro ,zvuk. kartu nemám`, protože je nejblíž ,zvukovou kartu neřeším`.
30.1.2005 14:58 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS - ALSA
MIDI ve wine pod alsou + oss emulací funguje dobře. Honím pod tím editor patchů k rolandu jv1010 a v-amp designer. I když je fakt, s jednou verzí wine něco chodí bezvadně a v další to zhavaruje už při instalátoru.
30.1.2005 17:05 Pavel Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS - ALSA
To máte pravdu, ve Wine z konce října (rpm pro SuSE 9.0) mi dokonce funguje Cakewalk Home Studio 2002, včetně jednoho DXi dodaného s Cakewalk HS. Bohužel Roland SC to není. V té listopadové verzi už musím před startem odmazávat AUD.ini, pak to ale i tak není k použití. Ta prosincová verze to ani nenabootuje. Jinak moje oblíbená dema od Native Instruments mi jedou akorát pod alsou. Když zvolím oss (v systému s oss emulací) tak mám v nabídce odpovídající MIDI zařízení, mohu ho zvolit, ale syntezátor nijak nereaguje, ale je tam pokrok, u dřívějších verzí se to kouslo. Jinak pod oss mi jede uspokojivě Renoise, pod alsou tam jsou velké výpadky. Zkoušel jsem i Jack drivery, ale to mi nefungovalo, a nebylo tam MIDI. Jinak Wine sleduji, vypadá to stále nadějněji, za nějaký rok možná zruším i dual boot do Windows XP.
30.1.2005 18:29 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS - ALSA
No nevím, jestli je tenhle přístup zrovna ten správný. Samozřejmě by bylo skvělý mít možnost pustit si pod wine jakoukoliv takovou aplikaci a proroutovat si to jackem se zbytekem, nicméně primárně bych se orientoval na nativní produkty. Těch je naštěstí hromada a kvalita i kvantita raketově stoupá.
1.2.2005 14:43 Jozef Vondrák | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Nevim
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já nevim co je pro moji zvukovku to nejlepší.

Tento svůj přiblblý komentář sem dávám proto, že mě rozčílil nový vzhled Roota uvědomujíc si, že jsou i horší věci než otázka v aktuální anketě.
1.2.2005 20:43 tdx
Rozbalit Rozbalit vše Integrovane zvukovky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tedy, mozna mam neco s usima, ale troufam si tvrdit (po vlastni zkusenosti), ze muj SB Live! (1024 Player, ci jak se to jmenuje) vydava cistsi a kvalitnejsi zvuk nez sebelepsi integrovana zvukovka. (Subjektivni poslechovy test - na sve desce GigaByte GA-7NNXP mam dost solidni integrovanou zvukovou kartu s technologii SoundStorm, ale jednoduse ji nepouzivam, proste ten zvuk neni ono.)
1.2.2005 22:12 jirka | skóre: 21 | blog: pepa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Integrovane zvukovky
Musím potvrdit,že "lajfka" hraje dobře:-),mám ji asi rok a nějakou lepší neplánuju.

(při výkonu reprodukce 2x 400Watt sinus je už málokdo schopný kvalitu zvukovky posoudit)
2.2.2005 10:25 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Integrovane zvukovky
Nikdo ovšem netvrdil, že to má hrát stejně.
2.2.2005 16:55 tdx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Integrovane zvukovky
30.1.2005 13:45 Ctirad Feřtr > "No jestli něco znělo ještě hůř než SB Live, tak to už teda muselo bejt ;)"

Mozna ctu mezi radky vic, nez tam ve skutecnosti je, nicmene jsem z vyse uvedene reakce a nekolika dalsich pod ni zacal mit pocit, ze jsou integrovane zvukove karty minimalne stejne dobre (ne-li lepsi) jako SB Live!, coz rozhodne neni pravda. Rozdil je poznat i na tech chrastitkach za 5k.
2.2.2005 17:47 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Integrovane zvukovky
Ta moje poznámka byla myšlena samozřejmě s jistou nadsázkou (viz smajlík), nicméně jestli si myslíš, že Live je nějaký kvalitativní etalon, tak tě musím zklamat. Live! je úplně stejný počítačový ultralowend jako kterákoliv jiná karta téhle kategorie. Navíc s hloupě zmršenou digitální části. V tomto ohledu byly starý SB AWEčka nebo i SB 64/128 PCI vyřešené líp.
Pokud tedy něco hraje hůř než ten Live! a to dokonce až tak, že je to slyšet i plasťácích za pětikilo, tak z toho plyne akorát to, že někdo něco hodně podělal. Na druhou stranu slušně udělaná onboard zvukovka může hrát velmi dobře a klidně mnohem líp než nějaký soundbalster.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.