Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 15:43
takže to zaplatíme z daníTakže žádná změna k lepšímu. A s tím školením ovládání počítače je to samozřejmě pravda. Místo výuky pravidel provozu se bude učit, jak a kam klikat myší. Vzpomněl jsem si na ekologickou autoškolu nově zaváděnou v GB. Žáci budou zkoušeni z ekologické jízdy, tj. musí pomalu akcelerovat a další podobný věci, aby se šetřil benzín. Pokud to nezvládnou, tak mají smůlu. Neříkám, že ekologická jízda je něco špatného, ale chtít, aby se zkoušený nováček, který sotva udrží auto na silnici, ještě musel soustředit na to, aby jel ekologicky, to je padlé na hlavu.
Žáci budou zkoušeni z ekologické jízdy, tj. musí pomalu akcelerovat a další podobný věci, aby se šetřil benzín.Ekologickou jízdu jsem se v autoškole učil také, a už je to přitom hodně dávno. Ovšem ne pomalou akceleraci (která zase tolik paliva neušetří), ale hlavně způsob popojíždění v kolonách - prakticky bez šlapání na plyn a na brzdu. Jinak můj názor je ten, že by měl člověk absolvovat autoškolu pokud možno v hodně silném autě, aby se pod dohledem učitele naučil ten výkon zkrotit. Když někdo udělá autoškolu ve Fabii 1.2 HTP a pak si hned koupí třeba obstarožní Ford Scorpio 2.3 nebo něco podobného, většinou to nedopadne dobře. Také je dobrá autoškola v zimě (mluvím z vlastní zkušenosti), protože žák lépe zvládne jízdu i za těžších podmínek.
Ovšem ne pomalou akceleraci (která zase tolik paliva neušetří),dle mého pozorování naopak pomalá akcelerace potřebuje paliva víc, teda pokud měřák okamžitý spotřeby v Oktávce nekecá ... příklad: rozjíždím se po odbočení do ulice ... dupnu na to, ukáže mi to 15 l/100 km, během cca 50 metrů se dostanu na 70 km/h (já vím, ve městě bych neměl
co se kolon (resp. jakéhokoliv delšího stání auta) týče, především by se mělo učit vypínání motoru ... :-/Vypínání motoru hlavně u železničního přejezdu. Jak mohu pozorovat, u přejezdu cca 60-70 % řidičů nechává motor puštěný. V koloně, kde se každých 10-20 vteřin popojíždí, je to nesmysl, který zbytečně zdržuje ty vzadu a dává pořádně zabrat baterce. Je dobré to nechat jet třeba na jedničku bez plynu (i když mi kolona ujíždí) a když budu muset zastavit, prostě vyřadit a dojíždět na neutrál - a pak zvolna zastavit.
Vypínání motoru hlavně u železničního přejezdu. Jak mohu pozorovat, u přejezdu cca 60-70 % řidičů nechává motor puštěný.protože doufaj, že to pojede hned, načež nastává efekt autobusu, že to přece už nemá cenu, vždyť to už musí každou chvíli jet, když už tu čekají tak dlouho ...
V koloně, kde se každých 10-20 vteřin popojíždí, je to nesmysl, který zbytečně zdržuje ty vzadu a dává pořádně zabrat baterce.to jsem samozřejmě nemyslel - myslel jsem, když to opravdu stojí (nebo třeba s kopce, kde není potřeba startovat) btw, "zdržuje ty vzadu"? a od čeho, když stejně mohou popojet jen pár metrů? ... což mě štvou řidiči, kteří jsou schopní do alelujá troubit nebo se cpát kolem a předjíždět člověka, pokud je línej startovat (nebo nenastartuje úplně hned, protože zrovna svačí apod.), když už to chcípnul, protože se předtím dobu stálo, a vidí, že auto před ním popojelo jenom o 50 m a tam to zase všechno stojí ...
Je dobré to nechat jet třeba na jedničku bez plynu (i když mi kolona ujíždí) a když budu muset zastavit, prostě vyřadit a dojíždět na neutrál - a pak zvolna zastavit.přesně to dělám, ať žije regulace minimálních otáček, akorát obvykle na dvojku (chudák spojka
Je dobré to nechat jet třeba na jedničku bez plynu (i když mi kolona ujíždí) a když budu muset zastavit, prostě vyřadit a dojíždět na neutrál - a pak zvolna zastavit.To zkus třeba ve škodě 120 a budeš se asi docela dost divit
Třeba pouze to, co je drahé, je schváleno jako realizovatelné a důvěryhodné?
Koukne ti do oka a zjistí, že bys to měl být ty. Hotovo, tečka.
To je mi povědomé
A ta moje taky neni pošťačka
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.