Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 21:24
Tomu nerozumím. Kdyby chtěli internet (nebudeme rozebírat důvod a cílovou skupinu "komu"), přeci tu není žádný vlastník internetu, kterého by se měli ptát na souhlas? Nebo si ho USA přivlastňují? Nejde snad jenom o zákaz natáhnout kabel od poskytovatele z USA? Vždyť dnes už jsou jiné cesty, kudy připojení táhnout a která jsou určitě finančně dostupná pro zákazníka typu stát.
Mohou frčet přes NAT. Při předpokládaném počtu uživatelů Internetu na Kubě by to možná nebyl problém...hej, a budu pouzivat linku urcenu na posielanie lekarskych zaznamov mezi Venezuelou a USA...
To ale už nezávisí na USA, ne?Záleží jak se to vezme.
IANA je přeci nadnárodní organizace.Co s tím co dělat IANA?
BTW: IANA je asi tak národní jako je Federal Express federální.
Protože IANA jako taková to zastřešuje ne?To jsem si také myslel.
Navíc proč by do přidělování rozsahů ve Venezuele měl zasahovat americký registr, který podle tvého odkazu spravuje jen spojené státy a karibské ostrovy. Tedy nikoliv jižní ameriku.Venezuele?My se nebavíme o Kubě?
USA v tomto prípade obmedzuje 'cudzích'. Kto je horší?...a rovnako aj vlastnych...
Všeliaké socializmy, komunizmy a podobné hlúposti obmedzujú vlastných ľudí.Moje řeč. Není nad nacismus
USA v tomto prípade obmedzuje 'cudzích'.Nejen.
Musím tě zklamat, nacismus je podmnožinou socialismu (národní socialismus). Prostě levicové svinstvo...Všeliaké socializmy, komunizmy a podobné hlúposti obmedzujú vlastných ľudí.Moje řeč. Není nad nacismus
"Jsme Socialisté, jsme nepřátelé - smrtelní nepřátelé současného kapitalistického systému s jeho vykořisťováním ekonomicky slabých, s jeho nespravedlivými platy, s jeho nemorálním oceněním jednotlivců podle bohatství a peněz místo na základě zodpovědnosti a dosažených výsledků, a jsme rozhodní za každých okolností tento systém zničit!"A autorem je samozdrejme Adolf Hitler. Co je na tom pravicoveho, kapitalistickeho, individualistickeho a svobodomyslneho nevim, ale necham se poucit.
A s ostatnima -ismama to bude podobny, ne-li uplne stejny.
Nacismus byl, je a bude levicové svinstvo.Do toho kecat nebudu, jelikož já to všechno naházel do krabičky "Svinstva".
A že to říkají blbě sami náckové, to zase není nic mimořádnéhoKdyby bylo proti všem mravům tlučení se v plyšových oblečcích, tak by se nejmenovali "náckové", ale Teletubies.
vzhledem k jejich průměrnému IQ...Ale fuj, ty pokrytče.
A konec konců, oni se i Němci za války hodně vymezovali proti ruskému komunismu, takže to asi přetrvalo, že se náckové vymezují vůči komunistům a naopakTehdá ani moc nešlo o ideologii, ale o zem.
i když mají velmi mnoho společného.To mají všechny tyto ideologie(/svinstva?)
Kdo de porad na vychod, dostane se na zapad
Kdo de porad na zapad, prijde na vychod
Protoze kulata, Zeme je kulata
je je je je kulataaa ...
I v bedne a novinach, kdyz je nekde demonstrace neonacku a neofasos, tak se o nich mluvi jako o extremni pravici a ty anarchaci co jim davaj po hube sou zas levicovy aktivisti (asi taky extremni). A policajti nezucastneny pozorovatele ...Nesmis verit vsemu co ti reknou v televizi.
Základním charakteristickým znakem levice je přesvědčení o možnosti (a morální nutnosti) změny principů fungování lidské společnosti.To bych nerekl. To byla podle znacne naivni, drivejsi levicova predstava, ktera se pochopitelne neosvedcila (a ze se to v praxi zkouselo, napriklad v izraelskych kibucech). Moderni levice je podle me o necem trochu jinem, ale o to mi nejde. Proc se ta predstava, "kazdy podle svych moznosti, kazdemu podle jeho potreb", neosvedcila? Protoze predpoklada, jak spravne rikate, ze lide budou vzdy za vsech okolnosti spolupracovat, a to je naivni. Tohle rikam proto, ze existuje take opacny extrem, a tim je co bych nazval "naivnim kapitalismem". Je to predstava, ze sobecke jednani vsech lidi nakonec nejakym zpusobem povede ke prospechu vsech. Tato predstava take fatalne selhala, protoze, jak se ukazuje, lide nejednaji vzdy striktne sobecky (tedy spolu vzdy nesoutezi), ale nekdy spolupracuji. Takze tento naivni kapitalismus take paradoxne predpoklada, aby se fungovani lidske spolecnosti zmenilo. Tedy, nemate pravdu - presvedceni o nutnosti teto zmeny je vlastni i pravici, akorat si to neuvedomuje.
A o čem? Samozřejmě, praktická politicka je něco jiného, velmi omezeného - ale ten základ je tam pořád.Základním charakteristickým znakem levice je přesvědčení o možnosti (a morální nutnosti) změny principů fungování lidské společnosti.To bych nerekl. To byla podle znacne naivni, drivejsi levicova predstava, ktera se pochopitelne neosvedcila (a ze se to v praxi zkouselo, napriklad v izraelskych kibucech). Moderni levice je podle me o necem trochu jinem, ale o to mi nejde.
Proc se ta predstava, "kazdy podle svych moznosti, kazdemu podle jeho potreb", neosvedcila? Protoze predpoklada, jak spravne rikate, ze lide budou vzdy za vsech okolnosti spolupracovat, a to je naivni.Těch představ je mnoho. A rozhodně se nomezují jen na hospodářství - to je asi hlavní důvod, proč je dnes tolik lidí naprosto zmateno pojmy levice a pravice.
Tohle rikam proto, ze existuje take opacny extrem, a tim je co bych nazval "naivnim kapitalismem". Je to predstava, ze sobecke jednani vsech lidi nakonec nejakym zpusobem povede ke prospechu vsech. Tato predstava take fatalne selhala, protoze, jak se ukazuje, lide nejednaji vzdy striktne sobecky (tedy spolu vzdy nesoutezi), ale nekdy spolupracuji. Takze tento naivni kapitalismus take paradoxne predpoklada, aby se fungovani lidske spolecnosti zmenilo. Tedy, nemate pravdu - presvedceni o nutnosti teto zmeny je vlastni i pravici, akorat si to neuvedomuje.Naopak! Tito intelektuálové (extrémní libertariáni, jeden směr se dokonce nazývá anarchokapitalismus) nechtějí měnit principy, naopak - věří že principy fungování společnosti jsou něměnné a nezměnitelné. Podle tohoto názoru je však společnost deformována a omezována pokusy o řízení ze strany státu a sociálním inženýrstvím levice, církví a podobných organizací. Ono to tak možná z médií a z internetových diskusí nevypadá, ale spřádání konspiračních teorií není omezeno jen na levicové intelektuály. Ještě bych se ale chtěl zeptat - kdy a kde "fatalne selhal"? Zatímco komunisté, socialisté a do jisté míry i anarchisté své teorie již v praxi zkoušeli, anarchokapitalisté nikoliv (to že archeologie takové civilizace zná celkově ignorují, protože pak by se z pole spekulativní ekonomie museli přesunout do oblasti skutečné vědy).![]()
A o čem?Uz jsem to zminil o par komentaru vys. Podle meho nazoru moderni levice usiluje o vysoce demokratickou a solidarni spolecnost, kde bude ekonomicka moc (tedy to, co vznikne, pokud nekdo zacne davat penize na prosazeni svych zajmu) hrat jen malou, idealne zadnou, roli. Napriklad tedy usiluje o to, aby korporace nemohly ovlivnovat politicka rozhodnuti.
Tito intelektuálové (extrémní libertariáni, jeden směr se dokonce nazývá anarchokapitalismus) nechtějí měnit principy, naopak - věří že principy fungování společnosti jsou něměnné a nezměnitelné. Podle tohoto názoru je však společnost deformována a omezována pokusy o řízení ze strany státu a sociálním inženýrstvím levice, církví a podobných organizací. Ono to tak možná z médií a z internetových diskusí nevypadá, ale spřádání konspiračních teorií není omezeno jen na levicové intelektuály.No, oni to sice nerikaji, ale toto podle zmenu fungovani lidske spolecnosti podle me vyzaduje, protoze ve skutecnosti, kdybychom se zbavili omezeni ze strany jakekoli existujici organizace, nejaka takova organizace (rikejme ji pracovne mafie) by zase velice rychle vznikla z lidi, kteri maji zajem omezovat ostatni. Anarchokapitaliste tak nejak prepdokladaji, ze protoze lide vzdy jednaji sobecky, tak tato nova mafie nemuze byt uspesna; ale to je omyl, protoze clenove te mafie budou ochotni castecne spolupracovat, protoze budou mit spolecne zajmy. Aby pak mohli te mafii ostatni clenove spolecnosti vzdorovat, budou muset take spolupracovat. Kdyz to vezmete do dusledku, demokraticka spolecnost neni nic jineho nez snaha obcanu spolupracovat prave proti vzniku mafii, ktere se snazi omezit moc ostatnich. Jinymi slovy, anarchokapitaliste predpokladaji, ze normalni lidske chovani je hledet si sveho a nevsimat si, co delaji ostatni, pokud se me to netyka. To neni proste pravda, lide si vsimaji ostatnich lidi, at uz v pozitivnim (vidi hrozbu, ktera potencialne muze ohrozit i je) nebo v negativnim smyslu (vidi moznost, jak ostatni lidi vykoristovat). Z tohoto pohledu anarchokapitaliste tedy take ocekavaji, ze zakony lidske spolecnosti by se nejak zmenily, pokud bychom najednou zpretrhali veskere spolecenske vazby mezi lidmi.
Ještě bych se ale chtěl zeptat - kdy a kde "fatalne selhal"? Zatímco komunisté, socialisté a do jisté míry i anarchisté své teorie již v praxi zkoušeli, anarchokapitalisté nikoliv (to že archeologie takové civilizace zná celkově ignorují, protože pak by se z pole spekulativní ekonomie museli přesunout do oblasti skutečné vědy).Napriklad kapitalismus v 19. stoleti byl predstavam anarchokapitalistu pomerne blizko (co se tyce mnozstvi statni regulace, nikoli co se tyce vysledku). Proste, soucasna slozita regulace vseho mozneho ma casto (ne vzdycky) svuj dobry duvod, totiz, svet proste je slozity. Takove veci jako antimonopolni zakony, regulace bankovniho a kapitaloveho trhu, a mnohe dalsi, to jsou vsechno regulace, jejichz neexistenci nekdo v dejinach draze zaplatil. Predstava, ze bychom se mohli zbavit byt jen tretiny regulaci, co mame, je podle me naprosto naivni.
Podle meho nazoru moderni levice usiluje o vysoce demokratickou a solidarni spolecnost, kde bude ekonomicka moc hrat jen malou, idealne zadnou, roli.A toto není změna principů fungování společnosti? Mně se to zdá jako změna dost zásadní.
...S tou pasáží o anarchokapitalistech nebudu polemizovat, protože vcelku souhlasím. Nerad bych zabředával do diskusí v čem se mýlí a v čem, to nemá celkem smysl (navíc tolik toho nevím).
Z tohoto pohledu anarchokapitaliste tedy take ocekavaji, ze zakony lidske spolecnosti by se nejak zmenily, pokud bychom najednou zpretrhali veskere spolecenske vazby mezi lidmi.Podstatný rozdíl (podle mého pohledu) je ten, že levice chce změny k lepšímu, pro vyšší "dobro" a "pokrok" (TM). Anarchokapitalisté nehledají vyšší morální rozměr, ale spíše "přirozenou lidskou povahu", "přirozené fungování".
Napriklad kapitalismus v 19. stoleti byl predstavam anarchokapitalistu pomerne blizko (co se tyce mnozstvi statni regulace, nikoli co se tyce vysledku).To tedy zcela jistě nebyl. Někdy a někde se skutečně ekonomika tomuto "ideálu" blížila (hlavně v USA), ale ideologie politika není jen ekonomie (nebo dokonce jen makroekonomie). Státy 19. století měly vcelku rigidní strukturu, se silnými mocenskými složkami a většinou i se silnou regulací společnosti náboženstvím (církve svázané se státem). V dnešní době mnoho lidí zapomíná, že kapitalismus není totéž co "neomezený volný trh" (zde bych vynechal místo na narážku na Profesora, kdyby to šlo) a že rozhodně nikdy nebyl neregulovaný. Naopak, od samého začátku byl kapitalismus omezen silným a funkčním soudnictvím a rigidní protestantskou morálkou.
Proste, soucasna slozita regulace vseho mozneho ma casto (ne vzdycky) svuj dobry duvod, totiz, svet proste je slozity. Takove veci jako antimonopolni zakony, regulace bankovniho a kapitaloveho trhu, a mnohe dalsi, to jsou vsechno regulace, jejichz neexistenci nekdo v dejinach draze zaplatil. Predstava, ze bychom se mohli zbavit byt jen tretiny regulaci, co mame, je podle me naprosto naivni.Takovéto věci, to je celkem prkotina. Zábavnější jsou nápady na zrušení povinné školní docházky. Nebo zrušení policie. No a pak si takoví ekonomové/intelektuálové sednou a vědecky dokazují, jak to bude krásně fungovat, jak se rodiče budou snažit zařídit pro své děti nejlepší vzdělání, jak budou občané organizovat obranu proti zločinu...
Aha, tak to jsme se asi spatne pochopili. Myslel jsem, ze si pod "zmenou principu fungovani spolecnosti" predstavujete zmenu principu, ktere ridi chovani lidi. A v tomto duchu take byla moje reakce. Na druhou stranu, kazda zmena zakona je zmenou fungovani spolecnosti. A i kdyby slo o zasadni zmenu, nevylucuje to male evolucni kroky k te zmene. Z urciteho pohledu ale nejde o tak zasadni zmenu - velka cast lidi si neco takoveho prinejmensim preje (myslim tu demokracii, solidaritu a malou roli ekonomicke moci). Lze to videt na chovani korporaci a politiku, ktere se prinejmensim snazi tak pusobit. Samozrejme, realita je casto jina, ale uz sam fakt, ze se snazi tak pusobit znamena, ze to neni lidem (tedy spolecnosti) tak vzdalene, jak by se zdalo. A v prubehu 20. stoleti se v tomto smeru udal obrovsky pokrok.Podle meho nazoru moderni levice usiluje o vysoce demokratickou a solidarni spolecnost, kde bude ekonomicka moc hrat jen malou, idealne zadnou, roli.A toto není změna principů fungování společnosti? Mně se to zdá jako změna dost zásadní.
Všeliaké socializmy, komunizmy a podobné hlúposti obmedzujú vlastných ľudí.Moje řeč. Není nad nacismus.
BTW: Docela by mě zajímalo kolik toho ještě nevím. Nejsou čirou náhodou školy od toho aby se tam učilo a nebo jsou tu opravdu jen kvůli výchově?
Dneska preventivne internujou potencionalni teroristy a vedou preventivni valky.
Ze se to ale za tech 55 let moc nezmenilo (a jestli jo tak spis k horsimu) ...Este ze je preventivne rovnou nevystrileli ...Když vyhrávali? Jsem opravdu zvědav jak by tomu bylo kdyby byl stav opačný.
preventivni valky.Žádné preventivní, ale plně cílené.
Ze se to ale za tech 55 let moc nezmenilo (a jestli jo tak spis k horsimu) ...A kdy se to změnilo?(Teda samozřejmě, že se na to pokaždé jinak nadává)
2. Cileny na neviditelny zbrane hromadnyho niceni a nepolapitelnyho Bin Ladina (kterej uz je mozna davno po smrti a jenom jednou do roka nekdo posle pod jeho jmenem do sveta nejaky prohlaseni).
3. No prave ze se nemeni metody, jen se meni nepritel. Kdyz chybi vnejsi tak se hleda vnitrni. A kdyby ani ten nebyl, tak uz si nakyho vymysli ...Ale zas na druhou stranu tohleto bylo i u nas (50. leta) a i jinde ve svete.
1. I tak mi ta prevence prijde trochu prehnana.Mně přijde úplně stejná jako kdekoliv jinde. Docela jsem se pobavil zvláště při čtení tohoto odstavečku.
Ale zas na druhou stranu tohleto bylo i u nas (50. leta) a i jinde ve svete.A proto se také ptám kdy a kde to bylo jinak a která ta země a doba byla ta nejsprávnější.
Jo. Jenže to chce znát celou historiiChce. Jen by mě teda zajímalo odkud když se bohužel ve škole neučí.
Američané prostě nechtěli opakovat stejnou chybu a preventivně internovali všechny Japonce, žijící v USA.A rozdíl? Třeba ti Němci měli také nějaké důvody…nevím, nikdo nás to neučil a já tehda nežil.
Zrovna vcera bylo tohle tema v Odlozenejch pripadech.Z kterých jsem se o tom také dozvěděl, jinak bych stále žil v domnění, že Němci byli ti špatní a Američani ti dobří. Otázkou zůstává proč se o něčem takovém musím dozvídat z Odložených případů a už to dávno nevím.
Otázkou zůstává proč se o něčem takovém musím dozvídat z Odložených případů a už to dávno nevím.Nemusíš.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.