Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 19:18

Lenovo T420i....

29.2.2012 03:08 | Přečteno: 2711× | Výběrový blog | poslední úprava: 5.4.2012 14:03

Prisla na mne "touha" poridit si novy notebook, takze pro pripadne zajemce tu shrnu co "uz" o stroji vim. (strucne - funguje to)

Zil jsem cca 10-11 let s Acerem TM220 (posledni stav: 1GHz celer,768MB RAM,60GB SSD...plny pytel pridavnych karet - wifi,usb2,druha eth,tv tuner...a jen jeden slot pro ne :-/ ). Na servisni prace stacil, SSD disk (p-ata!) mu dal vyborne vlastnosti (a znasobil cenu :-/ (pres 5kKc)). Nove aku taky delalo divy (3-4h z aku dle zateze...).
Kdyz se mi nedavno dostal do ruk HP compaq nx6125 (Nejake 1.8GHz AMD), byl jsem potesen, prestehoval jsem ssd, prikoupil za 700kc 1GB ram (protoze tady uz byly sehnatelne DDR). Znami po nebozticich jinych packardu dodali 2 temer nove aku... proti aceru uzasne rychly procesor. Integrovana wifi, usb2... rozmlsal sem se. :-D
Acera jsem vicemene venoval (s 10GB tocivym diskem) kamaradovi. Pry zatim slouzi.

Jenze po cca 14 dnech jsem poprve uvidel nepeknou ceduli "No system disk"... stacilo resetnout a pak zase jel. Stupnovalo se to. Ted je notebook jiz neprenosny, protoze "ztraci" disk za provozu, coz nepotesi.
Pokud nekdo mate takovy nebo podobny nb, nabizim baterky, ram,ssd disk, pripadne i ten notebook... :-( (plati do smazani, idelane osobne v okoli Zlina)
Navstivil jsem privetiveho pana v Asupportu. Kdyz uslysel cislo, smutne pokyval hlavou, zalezl za dvere a prinesl ukazat ohlodane sasi ... tenhle? ... jo... asi 10 mrtvol, nejcastej vadny southbridge. Oprava - vymena mb. Odletovat/priletovat cip nestacilo. Cena silne nejedla. (za 4000 tyto notebooky prodava gigacomputer.cz...:-/ Driv pry kdosi menil cipy za 2500... ale uz se jim to asi nerentovalo.)

Acera uz sem kamaradovi brat nechtel, tak jsem zacal shanet novy stroj. :-/
Bazarove jsem radeji ozelel.



Pozadavek 1. - integrovany seriovy port.
Na trhu je jeden 15" Probook od HP (kolem 25kKc) a pak nejaky Fujitsu za 35kKc... hm ... zkusime plan B..

Pozadavek 1b. - moznost pripojit seriovy port.
- USB redukce - spatne - velke latence, potize s kompatibilitou - zuby nebrat
- serial na dockine ... uz se vetsinou nedela nebo je cela dockina na usb....slepe strevo nebrat. - pridavna karta - jedine Expresscard, pcmcia uz jaksi neni "in".

Pozadavek 2. - rozliseni lepsi jak 768px na vysku, idealne matny displej.
- fajn, zase zbyly stroje kolem 20kKc a vys. (Lenovo/HP) Co uz.

Pozadavek 3. - bez wi...naji-co? ... Jo naivni ... aha... dobre... tak nic, no. :-(

Pozadavek 4. - Co takhle ssd disk vcetne klasickeho disku? ... jediny, kdo to verejne inzeruje je Lenovo... aha. Tak to bysme meli.

Ne-pozadavek 5. - cpu jedine "jakykoliv, dnes sehnatelny(tm)", protoze jedine "jakykoliv dnes sehantelny(tm)" bude silnejsi nez Intel Celeron 1GHz v Aceru... Ram totez (rozsirim kdykoliv), disk totez.

Dobre, tak Lenovo T520 a T420 umi mSATA. A pry ma 3 roky zaruku. A pry strasne dobre funguji s linuxem... Fajn. Rozbil sem prasatko a jeste se zakrvavenou pesti jsem sel do nejblizsiho obchodu....druheho nejblizsiho.




Nevim, jestli jsou ve Zlinskem og.cz vzdy tak privetivi a ochotni, ale opravdu se mi venovali, ukazovali, vysvetlovali... dobre, T520 nebo T420. 420 je trosku mensi, vazi o pul kila mene a jinak jsou zhruba stejne....
Skoncil jsem s Lenovo T420i, s "vybehovou" core i3 (cti: cca o 100MHz slabsi nez moderni modely, na me ucely i tak parada), 2GB RAM (druhy slot volny), 500GB diskem, "pouze" integrovanou gr. kartou. Displej matny 14", 1600x900px.... no a bohuzel i win 7 pro.
Svudnym nabidkam na Core i7 s rozsirenou zarukou sem odolal...:-)



Fajn. Po otevreni krabice jsem nasel notebook, baterku v pytliku s "navodem" (A4 , takhle zastrcit), nabijecku v pytliku s "navodem" (A4 , takhle zastrcit). Tecka. Konec. Nic vic. Zadne inst. media, zadne tluste navody. Taky dobre. Na druhpu stranu ta krabice byla alespon polovicni nez k staremu Aceru a lip se nesla. :-)

Takze na asi 3. pokus sem se trefil do biosu ( Pro ty co hledaji - F1), nastavil boot z cd, nastartoval sys.res.cd a vykopiroval disk nekam pryc... (ntfsclone --save-image .... | ssh nekdo@nakam 'dd of=hm..." ).... 40+10GB. Fuuuj.

Pak jsem zkusil nabootovat to, co na tom disku bylo (win 7 pro).... nic moc. Ta chvile mi stacila na to, abych nadale zustal zamindrakovanym linuxakem. :-/ Nicmene jsem si to "uplne dobrovolne" zaplatil, takze ano, jsem evidovanym uzivatelem windows. Podle vseho muzu tyto wohnousy provozovat na tomto stroji ve virtualu (1x)... mozna to casem alespon zkusim, ale budu muset "nekde" sehnat instalacku, protoze Lenovi "stav na disku" to nejspis neuzna.
Zkusil jsem pohledat, ze by tam nekde na disku instalacky byly, at nemusim skladovat 26GB bordelu (po sbaleni bzipem)... trapny pokus. Bylo tam pouze jakesi vytvoreni zaloznich disku... sezralo 4 dvd... lepsi jak nic. Budu radeji skladovat oboji.... kdyby nahodou neco...(pri pripadnem prodeji mam casem sanci narazit na kupce, ktery nevi, co je pro nej dobra a mohl by wohnousy treba chtit... kazdy sme nejaky, ze. Katoliky taky nekonvertuji k ateismu nasilim.)

Reset a rychle nabootovat neco normalniho.... pro prvni pokus jsem zkusil Xubuntu 11.10 (a zatim tam zustalo).
Uvitaci vybor zastoupilo jedno dd if=/dev/zero of=/dev/sda... :-)
Zvazoval jsem jeste savo a vykurovani, ale snad to staci. (zajimal mne i stav disku, proto jsem si dobrovolne pockal)

Instalace probihala bez potizi. Jediny drobny incident, kdy mi to oznamilo, ze muze pouzit fotku k uzivatelskemu profilu a zobrazilo to tam jakousi zarostlou opicu mne utvrdil jen v tom, ze integrovana kamera je asi funkcni... sem ju radeji pri prvni dalsi zakazal v biosu... :-/ Nicmene ta opice neni chyba notebooku. :o)




Dojem prvni ... je to divne, vsechno funguje .... vcetne ctecky karet, lampicky.... zkusim suspend ... uspal se ... probral se... porad to funguje.... wifina... jede... divne. Podezdrele. :-)

No, takze jsem si postupne presypal data z puvodniho stroje a jal se zabydlovat.

Touchpad je mirne vyvyseny a clovek, zvykly na jine (rekneme muzealni) stroje si do nej co chvilu drbne a pak se divi, kam mu zdrha kurzor.... je to o zvyku, de to prezit.. drbu do toho porad, ale uz se nedivim. V kazdem pripade, funfuje normalne a to i s tim, ze umi scrollovat pouzitim praveho okraje nebo polozenim dvou prstu a potahovanim kdekoliv.
Presnost a citlivost mi prijde dostatecna. (s ohledem na sve gramlave pazoury mozna zbytecne vysoka.) Zvykl sem si brzo.
Kdo je zvykly na trackpoint, muze touchpad vypnout, je tam druha sada mystlacitek... vyber je. (a vzdycky se da pouzit externi mys, ze.)

Klavesnice prijemna (s ohledem na prenosne zarizeni a s tim, ze uz ju stejne nevymenim), funguje, umisteni klaves del/ins/pgup... jako u kazdeho notebooku - uplne "nahodne". Dobre, je to o zvyku, neni to tak hrozne.
Blok sipek je, bohuzel, doplneny o tlacitka "vpred"/"vzad", ktere by mely fungovat v browseru. Funguji, ale radeji bych tam mel misto, abych sipky spolehlive nachazel po pameti. (preci jen delam prevazne na stolnich pc) Nevadi. Na Aceru byly zase pg up/dn.
Prvni neprijemnost ke klavesnici je taky hlavne o zvyku. V levem dolnim rohu je na klavesnici "Fn" a teprve vedle nej je (trochu vetsi) CTRL. Mi osobne to vadilo, bo ctrl pouzivam casto a v rohu mi chybelo. Nastesti se to da prohodit v BIOSu. (timto dekuji panovi z og.cz, nicmene docist se to da leckde... kdyz to jeden nehleda, nachazi to v kazde zmince o Lenovu :-/ ).
Druha neprijemnost je, ze numericka klavesnice (v mistech klaves 789uiojkl) funguje opravdu jenom kdyz ji zapnete.(Fn+ScrLk). A nikde se neindikuje. Vic mi vyhovuje varianta podrzet Fn a psat cisla, pustit fn a moci hned psat text. Jednoduche drzim - pisu cisla, nedrzim - pisu text... asi ne. Neznam duvod proc to nejde. Na netu jsem nasel par navodu jak to udelat na obecnych noteboocich, ale neuspel jsem. Mimo jine to pocitalo se zjistenim kodu klaves pomoci programu xev.... tak poslusne hlasim, negeneruje to vubec nic. Tma. Ticho. Takze pokud nahodou nekdo vi, jak na to, budu rad, kdyz se podeli.

Monitor (podsviceny LED) na prvni pohled je dobry. Jenze tim, jaka je to hrozna nudle (16:9), staci hledet trochu vic zespodu a zacina tmavnout (ze zacatku v hornich rozich). Nicmene porad je dobre citelny.
Drobna zrada nastane, pokud si stahnete jas. Podsviceni je regulovano pomoci pwm s relativne nizkou nosnou a nevyfiltrovane. Pokud pak pohnete hlavou, nebo se tam neco hybe, haklivejsi osoby si toho vsimnou a muze to vadit. Rekneme, ze to neni uplne nejhorsi, co se da dnes koupit. Nicmene to neni extremni blikani, ktere predvadely 60Hz CRT. Tady to vyslovne uvidi to men lidi jak 60Hz na CRT. Kdyz Vam nekdo rekne, co hledat, sance se zvysi. Nevim, jestli mne ma tesit, ze na levnych toshibach to dela taky. Odrbava se co jde. :-/ Nicmene opakuji - ocekavam, ze vetsine lidi to vadit nebude.
Dalsi "podivna" vec se mi povedla, kdyz jsem poprve strcil notebook do batohu prenesl 1x po meste a 1x domu. K me neskonale radosti jsem nasel na displeji svisle prouzky od klavesnice. Namocil jsem ubrousek a castecne to slo umyt. (moc jsem se nesnazil, nerad bych to podrel vic nez je potreba). Na dotaz mailem mi bylo receno, ze pokud jsem na viko notebooku nevyvijel zvyseny tlak (napriklad v nevhodnem batohu), nemelo by to udelat. Muze se stat, ze by byl kus nevhodne smontovan, at se s tim ukazu. No, tak sem jim podekoval, ale zatim jsem tam nebyl. Spis to bude ten batoh narvany k prasknuti srubovaky, kably.... :-/ Jako prvni pomoc jsem pri preprave na klavesnici pohodil kus bublinkove folie a notebok davam v batohu displejem k zpevnenym zadum a ne k tomu zbytku .... problem se zatim neopakuje. Uvidime.
Celkove muzu rict, ze na normalni pracu monitor saci, na "profi" editaci fotek to neni. Nenoste ho v pytli s cihlama a bude slouzit.

Vydrz baterek ... vzdy sporne tema. Reklamy udavaji "az 9 hodin".... ocekavam, ze na takovy rezim, aby to ten cas dalo nemusim ten notebook zapinat vubec. :-) Ve windowsech sem nevydrzel, tak neporovnam.
V biosu sem rcne zakazal kameru, ctecku prstu, bl.tooth a par dalsich blbosti. S mirne stahlym jasem, zapnutou wifi, browserem a tahanim veci z netu, nahravanim na flashku (davali sme dohromady druhe pc) stroj fungoval neco pres 5 hodin.
Pri normalnim poflakovani notebooku (typicky kdyz nekomu neco vysvetluju a ukazuju na monitoru) se da 6 hodin davat.
Naopak, s pripojenym progamatorem na usb, pridavnou kartou s porty (jeste se zminim) jsem za 3 hodiny cile hledal zasuvku. ... kompilace mensich baliku, nahravani avr, trvale bezici minicom s pochybnymi vypisy...
Pokud by to nekomu bylo malo, toto jsou casy se zakladni "malou" (6 clanku) baterkou, ktera vleze do formatu notebooku. Existuje 9clanek, ktery "mirne" trci dozadu. A pak existuje pridavna baterka, ktera se pripojuje misto doku zespodu. Notebook je pak o neco vyssi. To je taky 9clanek, ale s vnitrnim clankem se scita, takze kotel energie.... zatim nemam, ale casem asi bude.
Jinak cpu chodi v idle na 800MHz bez reci. Aplikoval jsem jen "nejake" tweeky co radili ruzne po netu.

Spis kompromisem jsem dopadl s pridavnou kartou s porty (2x serial, 1x paralel).
Distribuce neznala, drivery byly dodany na cd (jako zdrojak) a kupodivu fungovaly. Stacilo rozbalit, make, make install (zde nutna jednoducha oprava cesty) , modprobe 99xx. Zadne specialni zavislosti.
Prvni co se projevilo, tak "nekdo" neumi hotplug. (nevim jestli nb nebo karta) Zil jsem v domeni, ze sbernice jako takova je "blbuvzdorna", ale lspci kartu popripojeni nevidi, musi se to pripojovat ve vypnutem stavu. (pri vysunuti za provozu se to taky neodvdeci slusne, na suspend sem pak uz odvahu nenasel vubec:-/).
Jista neprijemnost se projevila v okamziku, kdy jsem chtel pouzit jeste sd kartu. Ctecka je umistena pod ExpressCard slotem a s notebookem na stole a pripojenou io kartou to tam proste pohodlne nedam. (nepohodlne ano, ale nadavam). Jako bonus je hned vedle techno blizencu 2x usb, ktere io porty spolehlive zakryji, takze zbyvaji usb jen na zadni a leve strane. Holt zivot je kompromis. :-)

Proti samotne ctecce sd karet nemam namitky. Cte.

Co se tyce teplot, je navenek notebook celkem "normalni", vetracek bezi na nizkych otackach a nerusi. (nicmene velmi jemne slyset je) Disk sem pri zatezi dostal na asi 45 stunu, v klidu je na 30. Jenze je zima a v mistnosti je kolem 20-25 stupnu. Leto ukaze, zac je toho loket. Ruzne vetraci otvory jsou poruznu ze spodni casti ntebooku, vydech je z leve strany. Do perin to asi nehazte.

Pripojeni na sit funguje. Ethernet bez problemu. Z bezdratu jsem mel moznost otestovat pouze 2.4GHz wifiny. Funguje to, ale jen s WPA. V jedne lokalite maji "zdarma" sit sifrovanou pomoci WEP a tam jsem to v rychlosti nenastavil. Netvor-Manazer si vyzadal klic, (opsal sem 13 znaku, co vypadalo jako hex.), ale NM mne vypiskal. Zkousel jsem popameti pouzit primo iwconfig, ale na pokusy nastavit klic jsem byl vypiskan, ze cosi nepodporuje. Nemam po ruce vypis. Casem budu jeste zkouset... budu tam chodit castej, tak mam motivaci. (na wpa je nejspis neukecam... maji to tezce na haku)
Silu signalu bych hodnotil jako vicemene dobrou. (mel jsem k aceru "jakousi" atherosku v pcmcia a ta byla dost chaba, wifina v nx6125 (broadcom) mi prisla malinko lepsi nez toto ... cipsety z hlavy nevim)

Lampicka na jemne osvetleni klavesnice funguje, je to zajimave v noci... jen si musite pamatovat, cim se zapina, jinak ji bez svetla nezapnete... klasicke sardinky s otvirakem vevnitr. :-) (fn+pgup - tj. presne protilehle klavesy, potreba jsou obe ruky)

Na vyzadani muzu delat dalsi pokusy. V budoucnu se tesim az si rozsirim ram (instaloval jsem 64bit system a pocitam s 6GB; swapak na to nachystany je) a dokoupim ssd (mSATA) disk, ktery ma svuj konektor a muze byt v masine zaroven s tocivcem. Nicmene zatim tuto potrebu nemam a snazim se stroj pozorovat jak je.... doposud spokojenost. Vyse uvedene "zadrhele" nepovazuji za prilis drsne chyby branici dlouhodobemu provozu. :-)




20120306 ... koupil jsem si RAM.

No, mam drobny poznatek ohledne ram. Ve specifikaci v e-shopech se objevuje udaj 8GB jako maximalni hodnota k osazeni. Dnes, kdyz jsem si sel do og.cz pro druhy modul (zacal jsem si hrat s KVM a 2GB mi zacaly byt malo), pan mne ujistil, ze ten stroj celkem 16GB bez potizi zvlada, 8GB modul meli skladem... dobre, podlehl jsem. :-)

Pri instalaci jsem "nechtene" zjistil, ze pod deklem uprostred spodni strany je jen JEDEN slot na RAM (a druha pozice ma konektor pro rozsirujici kartu, nejspis mSATA , nezjistoval sem.. casem to asi vyuziji). Druhy pametovy slot je pristupny po vetsim rozebrani notebooku. Takze nakup 8GB v kuse uz nemam duvod litovat. Memtest nehlasi chyby a celek se tvari jako 10GB. Takze spokojenost. (nepredpokladam poterbu dale rozsirovat ramku, takze mne schovany 2GB modul neurazi)




20120405 ... numericka klavesnice

Notebook ma sice nakreslene popisky numericke klavesnice, ale ta funguje jen se zapnutym numlockem. Na jinych strojich jsem byl zvykly pouzivat Fn+cislo (. To na techto strojich negeneruje zadne kody. Nakonec jsem chytl nerva a udelal to asi nejhorsim moznym zpusobem (protoze jiny mne zatim nenapadl).
Nainstaloval jsem si xbindkeys a xvkbd a do domaciho adresare umistil soubor .xbindkeysrc.scm s timto obsahem:
(xbindkey '(mod4 u) "xvkbd -xsendevent -text 4")
(xbindkey '(mod4 i) "xvkbd -xsendevent -text 5")
(xbindkey '(mod4 o) "xvkbd -xsendevent -text 6")
(xbindkey '(mod4 j) "xvkbd -xsendevent -text 1")
(xbindkey '(mod4 k) "xvkbd -xsendevent -text 2")
(xbindkey '(mod4 l) "xvkbd -xsendevent -text 3")

A misto Fn mackam tlacitko s oknem. (Super_L)
Tak nejak citim, ze by to melo jit udelat lip, ale prozatim to staci. Pokud nekdo vi o lepsim reseni, uvitam... uz jen predstava spoustet "cosi" kro kazdy znak... nicmene rychlostne to staci.        

Hodnocení: 82 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

29.2.2012 06:59 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nějak moc písmenek – myslíš, že to mám číst?
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Migi avatar 29.2.2012 07:04 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
určitě
29.2.2012 07:08 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Tak jo, až to bude s diakritikou, tak to zkusím.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.2.2012 20:16 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Ty woe, kdybys na to neupozornil, vubec jsem si toho nevsimnul :-) Jeste porad jsem zvyklej stejne...
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
29.2.2012 20:52 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Co uz. Ne kazdy zacinal v dobe, kdy jako vychozi bylo utf8. A preucovat se mi nechce. Zejmena kdyz castej pisu kod nez milostne dopisy.

Mlada generace to nejspis nepochopi a bude dal prudit. Zatim se to da ignorovat, ale jsou neprijemni a je jich cim dal vic. Jeden aby se pomalu stydel, ze se ucil psat na gumakovi. :-P (ikdyz v mojem pripade to je asi diagnoza, protoze jeste par let pred tim jsem v prvni tride taky diakritiku castecne ignoroval ;-) )
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
29.2.2012 23:23 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Také jsem dřív psal bez diakritiky, ale právě na abclinuxu jsem se naučil psát správně. Není to nic složitého. Na to aby ses naučil psát s diakritikou nepotřebuješ moc času a přeučení je otázkou chvíle.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
1.3.2012 15:48 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Jo, jenze pak ten svuj text uvidis nekde, kde to diakritiku opet zmrvi a motivace je opet fuc... Taky uz 16 let pisu bez diakritiky....
1.3.2012 18:10 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Kde/co mrví diakritiku při zobrazení? Posledních cca 10 let s tím problémy vážně nejsou. Chápu když někdo píše bez diakritiky protože to prostě jinak nejde (cizí rozložení klávesnice, omezené možnosti vstupu), ale jinak to je prostě lenost a neúcta ke čtenářům.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
kotyz avatar 1.3.2012 19:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Toť, dokonce i takovej lempl jako sem já se přeučil na psaní "s dia" a velkýma písmenama tam kde patří. Jediná vyjímka kde zatim pořád píšu "cesky" jak sem zvyklej ze starejch časů je IM (aktuálně Jabber, IRC, ICQ). Třeba zrovna na tom IRC "s dia" nepíše snad nikdo ...
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
1.3.2012 21:40 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Vidis, kdyz bys psal bez diakritiky, tak ti to zakryje hrubku, kterou jsi napsal... Pise se vyjimka, ne vyjimka :)
kotyz avatar 1.3.2012 21:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
To máš jedno, to stejně píšou skoro všichni blbě ;-)
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
29.2.2012 09:43 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Jenom to ne. Urcite nikoho nenutim cist neco, co cist nechce. :-) A diakritiku doplnovat nejspis nebudu, pokud by to nejak vyslovne neporusovalo pravidla tohoto serveru.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
29.2.2012 15:37 lubos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Pak jsem zkusil nabootovat to, co na tom disku bylo (win 7 pro).... nic moc

Poslouchej,já jsem zarytý linuxák!!! ale pokud mi moje dítě bez problému paří na windows 7,tak ji nebudu telit,že to je špatně!!!ty jsi asi veliký guru tak můžeš hlásit takový soudy. Dle mého o linuxu víš prd,když dokážeš odsoudit konkureční systém bez toho abys vysvětlil to slovo "nic moc".
pavlix avatar 29.2.2012 16:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Snad toho tolik neřekl :D.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
29.2.2012 16:45 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Nejsu tak fundovany, abych tu byl ochoten obhajovat nebo vyvracet, jak maji windowsy (nebo cokoliv jineho) skvele resene repozitare se sw, privetivy wm, jak jsou spolehlive a privetive. Jak uz roky maji privetivy a ucelny shell...

To, ze vyhovuji, s prominutim, cizimu decku, neni argument, proc bych je mel mit na svem pocitaci.

Ten stary Acer slouzil s linuxem od zacatku do konce, protoze uz tehda tam byly windowsy malo jedle. (opet - pro mne). A jestli to poterbujete slyset, tak kdyz sem ho daval kamaradovi (pekar,modelar), poprosil mne o instalaci windostu, byl sem ochoten se mu s nima stvat. (licence byla). Ty 10 roku stare XP. Zkuste si to. Ciste oem pouzit nejde, modra neuklidnuje, instalacky jsou jen image ghostscriptu (oficialni!) bez sp. Preji hezkou zabavu. Pro info: MS svuj IE6 uz nepodporuje ANI na strankach s upgrady, takze na stahnuti sp1 (protoze sp3 tam hned nedate) musite pouzit firefox (ja to nevedel).

Su neskonale rad, ze jsem si jeste na svuj pocitac mohl dat system, ktery funguje a navic dela i to, co (!ja!) potrebuji. Az mi toto nekdo zakaze, budu asi hodne smutny. Ja Vasim detem taky nikde nenarizuju, co maji delat, tak mne nenutte ten "konkurencni" system chvalit.

Ano, o linuxu vim prd. A to nemyslim ironicky. Uz v dobach RH 5-6-7. (sirenych na cd CZ-LUGem, minor verze nezminuji) jsem byl pouhym uzivatelem a k lidem, kteri to tehda delali, dodnes vzhlizim s uctou. Nesaham jim ani po kotniky.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
29.2.2012 08:39 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ma teda ten seriovy port alebo nema?
29.2.2012 09:42 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Nema. Resenim byla pridavna karta. Pokud chces mit seriovy port primo na stroji, tak mas na vyber HP probook 6560 nebo Fujitsu Lifebook E751. Vyber si. Ja si nevybral. Proto je tam ta karta og Axaga.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
gtz avatar 29.2.2012 19:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
právě proto pro naše účely používáme starší modely (HP nc6320) kde RS232 funguje.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
29.2.2012 20:09 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
no... kde vzit a nekrast, kdyz byly moderni tak 2006 a nove skladem uz "asi" nejsou... Muzu Vam ho jen tise zavidet. :-)

Zase mne tesi, ze mam na karte 2x serial a 1x paralel, takze se uz otocim leckde... na jednocipy je to fajn. Neprijemnosti s hotplugem mne neomezuji. Vetsinou vim predem, do ceho jdu.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
gtz avatar 1.3.2012 20:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Máme se šéfem stejný a včera v autě během cesty něco dolaďoval a urval si jeden pant. Aúúúú. No jako není to zase tak velká sláva, ale na Linuxu to jde. Jako ty nové pcmcia-express na Linuxu nic moc, RS232 se moc nechytá, RS485 snad jen ta full-duplex. My jsme jej tehdy kupovali pro nás do firmy jako použitý (shánělo se něco co mělo právě RS232 za normální ceny). Naštěstí tehdy device u nás mělo pár kousků z výstav.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
1.3.2012 22:33 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
no, dobre, tak k te zminovane axago muzu zodpovedne rict, ze mi funguje (zatim teda overena "jen" komunikace bez flow-contorol s avr) .... a s debatou nize ohledne hotplugu je to jeste lepsi. A budes mit dva misto jednoho. :-)

Bratr ma rozebrane dva novejsi packardy (novejsi oproti tomu mojemu uhnilemu)... zkusim se casem poptat, co jsou zac. Na umelou hmotu nechciply.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
gtz avatar 2.3.2012 20:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Prostě ten pant vyjel celý ven a dokonce byl spodek LCD trošku malinko rozjetý. Ale jako funguje dál co je hlavní. No šetří se všude a staré dobré HP měly panty z hliníku/duralu a byla pohoda. No šéf má nějakého známého v českém servisu (aúúú) a tak jsem zvědav co mu pošlou za cenu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Jaromír Svoboda avatar 29.2.2012 11:15 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Také mám problém s expresscard kartou. Mám řadič USB 3.0 a nejde mi hotplug, prostě to systém nepozná, když je karta zastrčena za běhu. To by mě zajímalo, jestli hotplug specifikace expresscard slotu umožňuje a jestli to prostě v Linuxu není jestě dořešeno a třeba se časem dočkáme podpory hotplug.

A také mám problém s blokovanými konektory při zasunuté kartě v expresscard slotu, v mém případě na Dellu D830 jsou překryty zvukové konektory (výstup i vstup) ale reproduktory mám stejně zapojený v dokovací stanici.
Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
29.2.2012 12:11 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
No, treba na anglicke wiki pisou "Hotplugging interface - Yes"... :-/

Trochu sem hledal... v jakesi debate od gentoo sem zahlidl zminku o tom, co ma byt v jadre. Ubuntu ma veci ohledne acpi jako moduly. Zkousel jsem v nich hledat to ibm...

Takze:
modprobe acpiphp_ibm
sice pindalo neco o tom, ze neco takoveho tam neni, ale pak uz se karta prihlasila. Ovsem pri odpojeni se sekl cely stroj. :-/

Takze tak. :-)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
vlastikroot avatar 29.2.2012 12:44 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Tak pred odpojenim nejdriv odstranit moduly, co tu kartu pouzivaji. Pak by to mohlo jet ;-)
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
29.2.2012 12:49 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Tomu se samozrejme nebranim a chapu co se tam asi deje, ale pri sve roztrzitosti bych pravidelne koncil s hryzlym strojem... :-D
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
Jaromír Svoboda avatar 29.2.2012 21:22 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
Jaromír Svoboda avatar 29.2.2012 21:49 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Funguje to, zasunutí, otestování a vysunutí bez záseku systému :-).

sudo modprobe acpiphp
Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
29.2.2012 21:53 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Dekuji, zitra taky zkusim. :-)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
1.3.2012 22:38 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Jo. Jede to, dekuji. :-) Timto povazuji reseni s pouzitim "acpiphp_ibm" za zastarale.... v samotnem "acpiphp" je min pismenek, tak tam bude i min chyb. Zatim bez potizi. :-)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
Rezza avatar 29.2.2012 13:27 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ted jsem si v praci nechal dat T520 a soudruzi z Ciny prekvapili - neprijemne. Ma to dual Intel/NVidia grafiku, ale na te Inteli jsou zakazane digitalni vystupy!!!
29.2.2012 13:32 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Hm... to je radost. :-/ Externi vystupy jsem nezkousel.... nevyuzivam to.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
Rezza avatar 29.2.2012 15:18 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
A nvd9 s nouveau nejak jde, je tam dost bugu...
29.2.2012 15:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Jo, to je na vraždu. Snad nad by pomohla docking station, ale chce to vyzkoušet.
Rezza avatar 29.2.2012 21:16 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Nene, ani do dockiny to nepusti...
11.3.2012 11:08 vratidlo007 | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
No jedine fungujici reseni co jsem nasel je driver primo od Nvidie. Nic jineho mi korektne na 2 monitorech nefunguje.
1.3.2012 13:55 xhombre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na numlock zkus podržet Fn+Shift a pak psát. Mně to na Dellu s Fn také nejde, přidání Shiftu pomůže. Ale xev mi něco generuje i bez Shiftu.
1.3.2012 14:20 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Hm... tak nic. Ale dekuji za navrh.

Prave mne napadlo zkusit to v biosu... nechodi to ani tam.... mozna je to vlastnost a ne chyba.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
6.3.2012 12:47 Jirka V. | skóre: 13 | blog: Jirka_V | Dobřichov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj, oceňuji velmi pěkný článek!! Jsem majitelem Lenova T420i od (asi) poloviny prosince 2011 a musím říci, že všechno je jak píšeš :-) Akorát jsem teda nikdy neměl otisk klávesnie na displeji, jen se mi tam obtiskl "trackpoint"... S tím displejem s PWN souhlasím, to nedomysleli :-( Toto a rozmístění konektorů je trochu šišaté, jinak nemám výhrady.

Dík za krásný podrobný článek! Jirka
6.3.2012 17:55 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Budu rad, pokud to tu nekomu pomuze. Uz se tu mj. resil hotplug na ExpressCard a to pomohlo i mi, takze skodny se necitim. :-)

Za rozmisteni konektoru nemuzu, ale da se na to zvyknout. Uprimne... porad tam zbyvaji 2 USB a ctecka zaroven se serialy mi zas tak casto nechybi. :-)

Otisk... no, vem si batoh 2 dvema prihradkama oddeleny jen hadrem a do druhe prihradky nasyp par meraku, otep naradi (dohromady cca 5kg)... treba se Ti taky postesti. :-P
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
6.3.2012 15:04 koutny | blog: koutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Taky mam T420 a musim se zeptat jestli ma nekdo podobny problem, kdy mi po 2 mesicich pouzivani vypadl zluty plast ze zadniho usb?

Prodejce mi rekl ze jsem to zpusobil nasilim, bohuzel ho neslo presvedcit ze ten port nebyl pouzivany vic nez 4x a nasili jsem se nedopustil.
6.3.2012 17:35 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo T420i....
Zatim nic neupadlo. Zazil jsem to jen 1x, kdyz se mi "povedlo" zasunout kabl do radice v pc hore kopyty. Nebylo potreba silu - ten umelohmotny sprajc mel vuli z obou stran dostatecnou na to, aby to "slo", jen to v dusledku psychicky nezvladl. Tady ta vule taky neni uplne mala... nepodarilo se Ti neco podobneho?
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.