Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 06:24

Kdo umí obvody? Poradíte někdo?

15.1.2007 19:25 | Přečteno: 1760× | ParadoX

Potřeboval bych od někoho chytrého a ochotného poradit. Jelikož se mi blíží zkouška z obvodů, začal jsem si počítat příklady. Ale ono to nějak nejde

Na stránkách amber jsou dole odkazy na ukázkové příklady. Když budu konkrétní, u odporových příkladů jsem narazil na problém s úlohou 5 a dále.

U Harmonického ustáleného stavu jsem narazil hned na začátku. Co bych potřeboval. Jestli zde není někdo ochotný, kdo by mi zaslal, napsal nebo prostě cokoli jednoduchý ukázkový příklad. Obvody jako takové řešit umím, teda uměl jsem. Tak trochu jsem na to spoléhal a ted jsem narazil. U odporových obvodů nevím jak počítat zároven s proudovým a napětovým zdrojem. Byl jsem vždy zvyklý převést proudové zdroje na napětové a pak to již bylo easy. popř u úlohy 5 fakt nevim co s tím.

U toho HUS by mi taky stačil třeba první ukázkový příklad, pokud by bylo přesně rozepsané co se dělalo tak jsem z toho schopný vše pochopit a poté pokračovat u ostatních příkaldů.

Děkuji moc za pomoc, jakoukoli. Pro kritiky uznávám, že jsem na tento předmět kašlal, protože věci které jsme dělali na cvikách byli mnohem jednodušší, a měl jsem je během pár minut.

       

Hodnocení: 33 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

15.1.2007 19:51 anonym
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
http://mareen.profitux.cz/Skola/skola.php
15.1.2007 20:44 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
žjova dík, snad to vyluštím. Ale je to přesně co jsem potřeboval. Bude vadit když to rozšířím dále mezi stejně zoufalé kamarády?
Don´t worry, be happy.
15.1.2007 21:05 anonym
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
to neni moje, takze klidne :-)
Ku8aZ avatar 15.1.2007 22:00 Ku8aZ | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Tak takhle funguje GPL? :-D
Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
18.5.2008 11:21 Mareen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Kdyby to snad nekdo v budoucnu hledal, tak je to tady... http://www.mareen.cz/school.php
15.1.2007 19:54 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Hwæt!? *Kyosuke zvedá oči od korektury anglosaského slovníku a mžourá na povědomé obrázky.*

Hmm, tak tohle jsem počítal před mnoha lety. TO mi dopadla dobře až třetí pokus – a to stylem 4,4,1*. :-D Hele, čemu říkáš „příklad 5“? Já tam vidím jen nějaká zadání A až V.
Jak moc jsou ábíčkáři inteligentní? ;-)
xxx avatar 15.1.2007 20:05 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je EO1. To jsem byl loni 17. od nich vyhozen. :)
Please rise for the Futurama theme song.
xxx avatar 15.1.2007 20:08 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Jo a zapomel jsem na to hlavni. Ma nejake FTP, kam ti muzu nahrat nektere resen priklady.
Please rise for the Futurama theme song.
15.1.2007 20:14 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
ftp udaje pošlu na mail.
Don´t worry, be happy.
15.1.2007 20:07 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Doporučuju pány Havlíčka nebo Zemánka. Povídá se, že těm obvodům celkem rozuměj... ;-)

Každý má právo na můj názor!
xxx avatar 15.1.2007 20:10 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Hehe, obávám se, že pan Havlíček má teď trochu jiné starosti. A pan Zemánek se rád baví jen se studenty co tomu alespoň trochu rozumí :-)
Please rise for the Futurama theme song.
15.1.2007 20:16 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Já mám pana... sakra jak se jmenuje? Jo, toho, no, Pokorný, jo pana Pokornýho.
Don´t worry, be happy.
16.1.2007 10:08 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Taky je celkem dobrý nápad napsat se na EO2B s panem Zemánkem :) tam to žene :) a pak se to znova dozvíš na SAS, ale to je pak dobrý znát :) člověk z toho pak neni tak v prdeli, jako ostatní, kteří to vidí poprvé :)
Max avatar 15.1.2007 21:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Pana Havlíčka? Hehe, doporučuješ hlavně ke zkouškám, což? :D
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Luk avatar 15.1.2007 22:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Když jsem šel kdysi na zkoušku z Teorie obvodů II, na pana (tehdy myslím ještě "jen" docenta) Havlíčka jsem se neskonale těšil. Bohužel, osud ke mně byl nemilostiv a přisoudil mi jiného zkoušejícího. Proto jsem nemohl zakusit ono obávané havlíčkovské pojetí zkoušky :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
15.1.2007 20:17 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty asi nebydlis na SH, vid? ;)
Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
15.1.2007 20:45 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
ee, nebydlím
Don´t worry, be happy.
Josef Kufner avatar 15.1.2007 21:16 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co jsem na ty příklady koukal, tak jsou to všecko celkem jednoduché příklady na superpozici. Prostě spočítáš, co napáchá jeden zdroj pak druhej a sečteš to (ostatní zdroje napětí odpojíš, zdroje proudu vyzkratuješ). Pokud jde o HUS, tak to je úplně stejné, jen počítáš vše s komplexníma číslama.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.1.2007 21:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Popřípadě může použít nortonovu metodu, nebo theveninovu. :-)
15.1.2007 21:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Nebo smičkové proudy a uzlová napětí. Ale je to už dlouho co jsem to dělal, přecijen tohle se dělalo v prváku. :-))
Max avatar 15.1.2007 21:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
dej pokoj, vyvoláváš ve mě špatný vzpomínky ... :D
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Josef Kufner avatar 15.1.2007 21:55 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Mno, to jsou děsný zvrhlosti. Superpozice má výhodu v tom, že se nemusí řešit soustavy rovnic, ale obvykle se toho půlka seškrtá a druhá půlka sesype na jednu hromadu ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.1.2007 21:57 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
V prvaku, to by jeste slo, ale ja to delal naposled ve tretaku...na stredni ;-)
never use rm after eight
16.1.2007 14:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Já to dělal taky naposled v prváku na střední. :-)
20.1.2007 18:46 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Tak nějak :-)

Časem jsme to přejmenovali na metodu uzlových smyček :-D
15.1.2007 21:39 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
no právě, to vše znám, to vše umím použít. Ale nikdy jsem takto nepočítal pokud tam byl pdoudový zdroj. 'Učitel na střední nás vše naučil perfektně. Ale ohledně těchto zdrojů říkal že je nebudeme potřebovat. Tak jsme šli dál
Don´t worry, be happy.
Josef Kufner avatar 15.1.2007 22:02 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Je to prakticky totéž. Rozdíl mezi zdrojem proudu a napětí je asi jako mezi cívkou a kondenzátorem. Prostě ty veličiny jsou přehozené a chová se to tak nějak naopak.

Na střední nás to naučili počítat takouvou bastlící metodou, kdy výpočet probíhal stylem: Tajdle je deset voltů, tyhle odpory jsou stejný, takže támhle je půlka, na tajdleta dyjoda sežere tohle, takže támhle zbyde tolik. Nakonec to dopadlo tak, že schéma bylo plné hodnot a vedle ani řádek výpočtu, jen výsledek.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Luk avatar 15.1.2007 22:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Cožpak nemáme skvělé metody smyčkových proudů a uzlových napětí? ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
15.1.2007 22:22 ssil | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Přesně naopak. Napěťový zdroj - ideální - má nulový odpor, takže zkratovat. Ideální proudový zdroj má nekonečný odpor, takže rozpojit. Jinak Maťátko, učebnice pro druhé ročníky středních škol.
15.1.2007 23:18 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Napěťový zdroj - ideální - má nulový odpor, takže zkratovat.
Lépe bude nahradit zkratem... on ten nekonečný proud by asi docela hřál ;-)
Quando omni flunkus moritati
Josef Kufner avatar 16.1.2007 10:17 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Jo, to je celkem možné, přecejen jsem to viděl naposledy před dvouma rokama ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
16.1.2007 08:04 M
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U prikladu 5 staci prepocitat ten napetovej zdroj na proudovey a pak dva proudove muzes secist do jednoho. Dal uz je to snadne, a pokud se ti nelibi proudovy zdroj, tak jej muzes zase prepocitat na napetovy ...
16.1.2007 08:17 M
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
Aha - koukam, ze oba zdroje jsou idealni. Tj ten proudovej jako by tam nebyl (pouze tlaci proud do toho napetoveho, ktery ma nulovy vnitrni odpor), ale na zbytek obvodu nema vliv ...
16.1.2007 09:21 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
jo, díky, už to vyšlo. Pomalu ale jistě se do toho dostávám
Don´t worry, be happy.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.