Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 01:38
Protože chce Milá především zlepšovat svoji angličtinu, podívali jsme se na nejprve na nabídku profláknuté Student Agency. Musím říct, že mám s tou firmou docela dobré zkušenosti, takže jsme jim dali šanci hned na začátku. Uff. Tentokrát to byl děs, i když nakonec s happyendem (který mě však stál hodně času a určitě mi kvůli tomu zešedivěl nejméně jeden vlas).
Série o Austrálii
|
Nejvíce se nám líbila škola Kaplan Aspect, která má pobočky v Sydney i v Christchurch. Prima. Požádali jsme tedy „specialistku“ ze Student Agency (SA) o cenovou nabídku na dva tříměsíční kurzy intenzívní angličtiny. Specialistka zašveholila, že samozřejmě, a týden jsme od ní neslyšeli. Hmmm. Třeba nás nemá ráda, protože jsme sveřepě odmítali všechny nabídky na zprostředkování ubytování, vyřízení víz a zajištění letenek... dlouho jsme ji museli ujišťovat, že přes ně chceme opravdu pouze koupit jazykové kurzy, nic víc.
Po týdnu jsme vyměkli a zavolali slečně specialistce do Brna, abychom se poptali, kde to vázne. Trvalo další týden, než jsme z ní ten cenový návrh vyrazili. Když konečně dorazil, tak se nám líbil; bylo to výrazně levnější než při platbě přímo škole a zároveň na podobné úrovni jako od jiných českých zprostředkovatelských agentur, takže jsme kývli. Ano, máme zájem, vypracujte prosím objednávku a dejte nám vědět, až bude vše připraveno k podepsání a zaplacení.
Další týden uběhl a nic. Opět jsme tedy zavolali a tentokrát už trochu netrpělivě požadovali trochu rychlejší jednání. Mezitím jsem řešil letenky a byl to také napínavý příběh, takže se stalo, že se přiblížilo datum, kdy měla vypršet platnost původní cenové nabídky. Zavolal jsem tedy specialistce a zeptal se, jestli bude nabídka (a tím pádem i vystavená faktura) platná ve stejném znění, i když o jeden den prošvihneme řečené datum. Prý určitě ano, tyhle věci se tak rychle nemění.
Tak jsem koupil letenky a druhý den zavolal znovu do Brna, abych se ujistil, že opravdu mohu zaplatit fakturu, i když je již den po datu splatnosti.
- Ano, určitě.
A nebylo by lepší vystavit novou fakturu?
- Ne, to rozhodně není třeba.
OK, tak jsem to tedy zaplatil. Já vůl. Pět minut po té, co jsem potvrdil příkaz k úhradě, volala brněnská slečna specialistka a povídá:
- Jen vám chci říct, že vám budu muset poslat upravenou fakturu, protože s koncem září přestaly platit zvýhodněné sazby, které nám škola nabízela pro rezervace provedené během léta.
Bylo 1. října. WTF?!
Chvilku jsem zhluboka dýchal a pak se nevinně zeptal, jestli si ta slečna uvědomuje, že jsme spolu před 30 minutami mluvili a že mě ujistila o platnosti původních cen. Prý si to pamatovala, ale mezitím bohužel zjistila, jak se věci doopravdy mají. Zeptal jsem se tedy, jestli je to nějaká novinka v postupech té školy. Prý ne, takhle na konci září se to přeceňuje každý rok. Aha. A proč tedy mi to předtím neřekla. No, to si prý myslela, že to nebude mít vliv. Ale teď se zeptala nadřízeného, který jí potvrdil, že nám musí poslat novou fakturu. - Ale nebojte, ty ceny nejsou o moc vyšší.
Za chvíli přišel e-mail s fakturou, na které byla o 15 tisíc vyšší částka.
Abych to zkrátil: Byl jsem velmi otrávený, takže jsem zavolal do jiné zprostředkovatelské agentury, kde mi nabídli, že pokud koupíme kurzy od nich, nechají nám je za starou cenu. Stornoval jsem tedy objednávku u SA. Nějaký manažer celý překvapený volal a ptal se, co se stalo. Máme lepší nabídku jinde. Manažer objednávku nechtěl stornovat. Vymlouval se na tohle a tamto a celou věc protahoval.
Tak jsem mu navrhl, ať splní nabídku „garance nejnižší ceny“, kterou se SA chlubí, a přeposlal jsem mu cenový návrh konkurenční agentury. Zase se kroutil, že prý to musí agentura nejprve konzultovat s tou školou, protože s nimi mají smlouvu, že jim budou poskytovat nejlepší ceny kurzů pro přeprodej, a tudíž přece není možné, aby někdo nabízel lepší.
Milý pane manažere, co je mi do toho? Nabízíte garanci nejnižší ceny?
- Ano.
Splňuje tento konkrétní případ podmínky pro dostání slibu nejnižší ceny?
- Ano.
Tak se nekruťte a dostojte slibu.
- To nejde, protože tamta druhá agentura nesmí nabízet nižší ceny než my.
Milý pane manažere, co je mi do toho? Chci mluvit s vaším nadřízeným.
- Žádného nemám.
Vážně? A co pan Jančura?
- S tím mluvit nemůžete.
Tak mi dejte vašeho přímého nadřízeného.
- To nejde.
… atd., atd. Pak už jsem to dohadování nevydržel a řekl, že druhý den ráno chci buď potvrzení o stornu objednávky nebo splnění „garance nejnižší ceny“.
Druhý den ráno volal pan manažer, že je vše vyřízeno, ceny zůstanou původní a děkuji za váš čas. Tak, škola je zařízená. Uff. Pokud budete někdy řešit něco podobného, zkuste se nejprve obrátit na agenturu Studyline (studyline.cz), která byla akční a schopná.
Příště o letenkách.
Tiskni
Sdílej:
tam maj udajne ... kdyz se znamej ptaluzitecny komentar... ja jsem u SA teda kupoval letenku jenom jednou a jejich cena se od ceny dopravce lisila jenom o desetikoruny... coz se da s klidem pricist i nejakym tem kurzovym vykyvum...
Nakonec se neco zmenilo, mozna to byla ta tvoje zmena, protoze nam vratili 15 tis:)Asi se změnil kurz. Ve smlouvě s SA je podmínka, že pokud se kurz změní o více než 5 procent v době mezi platbou faktury a datem, kdy SA ve skutečnosti platí škole, tak můžou obě strany vyžadovat kompenzaci. V našem případě to také bylo v náš prospěch. Ale museli jsme zaslat písemnou žádost.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.