Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.
Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.
Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.
IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
Pokud si dobře vzpomínám, tak poslední týden srpna byl zároveň posledním týdnem toho bláznivě výhodného kurzu amerického dolaru. Tuším, že to jednu dobu bylo dokonce pod 15 Kč za dolar. Tak přesně v tu dobu jsem si našel na expedia.com úžasně výhodné letenky.
|
Série o Austrálii
|
Za necelých 24 tisíc by nás dostaly až na Nový Zéland (samozřejmě s tříměsíčním stop-overem v Sydney). Jenže v tu dobu ještě nebylo jisté vízum, takže jsem je raději nekoupil. To byla chyba, jelikož americký dolar pak začal stoupat a z výhodných letenek byly rázem dosti nevýhodné. A na jiných rezervačních stránkách – rozuměj takových, kde by se platilo v měně, která tolik neposílila – (včetně např. expedia.de) se mi ten samý itinerář nepodařilo rezervovat.
Nedlouho na to jsem však objevil hezkou nabídku od Korean Air. Sice pouze do Sydney, takže přesun na Nový Zéland by bylo potřeba řešit samostatně, ale nevadí. Hlavně, že za dobrou cenu. Rozhodl jsem se je hned koupit. Ale ouha – potřebujeme 4 letenky, protože do Sydney s námi letí naši dva kamarádi. A na pořízení všech 4 letenek najednou mi nestačí transakční limit na kreditce. A přes telefonní rezervační centrum (kde bych mohl platbu rozdělit na dvě různé karty) koupit nejdou, resp. jdou, ale za vyšší cenu než přes internet.
OK, budu gamblovat. Koupím tři naráz a pak samostatně ještě jednu. Snad mi rezervační systém nabídne stejně nízkou cenu i na tu čtvrtou. Jde se na věc: Vyplnit jména, detaily o kartě, odkliknout, OK, rezervace potvrzena. Teď tu čtvrtou. A sakra, cena je o tisíc euro vyšší. Jsme v loji. Petrova přítelkyně asi poletí jinak... No dobře, neházet flintu do žita. Možná jen rezervační systém zareagoval na nenadálou poptávku (tři koupené letenky) a vyšrouboval cenu. Do týdne to třeba spadne zpátky. I to se stává. Rezervační systémy občas zvednou cenu i podle počtu lidí, kteří daný let vyhledají – ani si nemusí letenku rezervovat. Hmmm, takže to bych to měl ten týden vydržet a ani nekontrolovat, jestli už cena neklesla...
K čertu s tím. Zkouším to druhý den, jsem dost nervózní a cena je samozřejmě stále astronomická. Další den totéž. Do háje! Co když ten let mezitím vyprodají? Pro jistotu tedy volám na telefonní rezervační linku Korean Air a rezervuji pro Petrovu přítelkyni letenku tam. Naštěstí není nutné ji hned platit jako na webu, stačí do dvou měsíců. Je to sice o dost levnější než cena, kterou mi to teď nabízí na webu, ale zároveň tak drahé, že by tím zmizela veškerá výhodnost nákupu letenek u Korean Air (když by se to rozpočítalo na všechny čtyři letenky). Plán je takový, že pokud se podaří koupit letenku přes web, telefonní rezervaci zase stornuji.
Abych přišel na jiné myšlenky, tak aspoň zatím registruji Milou do frequent flyer programu Korean Air (nedokázal jsem se odtrhnout od koreanair.com). Je to sice stejná aliance jako ta, co v ní je ČSA, ale frequent flyer program od ČSA mi leze na nervy, navíc jsou jejich lety předražené. Pokud s ČSA někdy poletím, tak si to raději nechám napočítat na SkyPass od korejských aerolinek.
Milá je zaregistrována a já se nemohu udržet a zkouším zase vyhledat ten osudný let. A – co to vidím?! Je tam původní nízká cena. Tak takhle to je – stačilo vyhledávat přihlášený jako jiný člen klubu a už to zase nabízí nízkou cenu. Fajn, není nutné dumat nad tím, proč by to nenabídlo stejnou cenu jednomu člověku dvakrát. Honem rezervovat. OK, potvrdit, vyplnit, eh? Co to... A kruci. Nemůžu koupit jedinou letenku pro osobu A, když jsem přihlášená jako osoba B. Umožní to jen koupit letenku pro sebe a případně pro další lidi. Ale ne jen pro někoho jiného. Doprčic.
No jo, řešení je jasné – tak honem zaregistrovat ještě Petrovu přítelkyni. Ahoj, prosím tě, kdy ses narodila? Jo, jasně, potřebuji to kvůli letence. Vysvětlím později. Zatím. Tak fajn, zaregistrováno. Vyhledat let a... hurá, opět to nabízí nízkou cenu. Tak do toho. Potvrdit, vyplnit kreditku, odeslat. A... cože?!#@#$%!? Není možné platit za vlastní letenku cizí kartou? Jděte s tou bezpečností do háje! Uff, OK, naštěstí jde zaškrtnout, že se majitel karty dostaví na letiště k odbavení, aby potvrdil, že se nejednalo platbu kradenou kartu. Fajn, žádný problém, vždyť chceme letět stejným letadlem, budu tam, potvrdím, nebojte. Úúúfff.
Tak to bychom měli. Ještě to nevím, ale zítra začnu řešit zdražené školné od SA, viz jinde.
Za dva dny (když už je vyřešené školné) přišel mail od pana nebo paní Fukuda Lisako:
This is Korean Air Internet Ticketing Team in Dublin.
First of all, we would like to thank you for using www.koreanair.com.
However, your booking requested at our European regional site as below, CANNOT BE PROCESSED with a ticket issue due to cardholder’s name unmatched with the passenger. At Korean Air website, we regard the security of credit card payment as the prime objective in preventing the loss by any credit card misuse. In order to fulfill this mission, we screen any purchase request made by a third-party credit card and prohibit the ticket issue on those requests. Our credit card payment policy has been restricted since summer 2007 and the following warning message is supposed appear during each internet booking procedure.
Payment with a third party card is strictly prohibited.
(Ve zkratce význam v češtině: Vaši rezervaci nelze zpracovat, protože platba kartou třetí strany je striktně zakázána. Je to pro vaše dobro.)
Cože?! Ale vždyť se tam píše, že pokud se majitel dostaví, tak je to OK... No nic, zvedám telefon a volám Korean Air (naštěstí mají 800 číslo, i když mě odtud vždy přepojili na globální rezervační středisko). A vysvětluji a vysvětluji a vysvětluji a vysvětluji. Chápavý chlapík (podle přízvuku Angličan) v rezervačním středisku chápe situaci a říká, že se poradí s nadřízeným a zavolá mi zpátky. A ještě něco Jamese trápí: Slečna R. už na tomto letu má rezervovanou letenku přes telefonní rezervační centrum. Co je tohle za bordel? Zase vysvětluji. OK. Mezitím píšu odpověď na e-mail Fukudovi, abych to posichroval ze všech stran.
Za chvíli volá James z rezervačního centra a povídá, že je vše zařízeno a žádný problém, druhou (telefonickou) rezervaci už stornoval. Říkám mu tedy pro jistotu o mailu, který jsem už stihl odeslat Fukudovi, aby v tom neměli zmatek. James slibuje, že to všechno pošéfuje a že si nemám dělat starosti. Jsem celý blažený a když se loučíme, tak povídám: A hele, nemohl bych si rovnou rezervovat sedadla v letadle? Já vím, že na webu to bude možné až 60 dní před odletem, ale říkal jsem si... – Ale jistě, kde byste chtěli sedět? - Jamesi, miluju tě.
Příště už konečně vyrazíme na cestu.
Tiskni
Sdílej:
Pokud tohle bude každodenní ranní speciál, tak se mám u snídaně na co těšit...
.
Nepleteš si řízení letového provozu (ŘLP) a rezervační systémy? Ujišťuji tě, že s tím, co řídí letiště a letadla Robert do styku nepřišel 
To mi připomíná takové ty zprávičky o tom, jak námořnictvo UK má v jaderných ponorkách Windows a BMW bude používat Linux. Odpalování raket a řízení reaktoru by Windows nikdo nesvěřil, stejně jako řízení ABS Linuxu. Ale na vedení skladu a zobrazování mapičky Windows i Linux pochopitelně stačí.
Jen tak pro zajímavozt. Temelín řídí tři obrovské plechové skříně, ve kterých je v assembleru napsaný v ROMce vypálený soft, pohání to procesor 486. Pak je tam ještě jedna skříň s nějakým PowerPC pro případ, že by v těch intelech byla chyba.
Jen tak pro zajímavozt. Temelín řídí tři obrovské plechové skříně, ve kterých je v assembleru napsaný v ROMce vypálený soft, pohání to procesor 486. Pak je tam ještě jedna skříň s nějakým PowerPC pro případ, že by v těch intelech byla chyba.Vůbec není podstatné v jakém jazyku ten řídící software je napsaný, ale kdo ho napsal...
Spíš jak zajistil, aby to bylo správně. K tomu mám dobrou historku:
E. W. Dijkstra byl v roce 1969 na konferenci NATO o sw inženýrství.
Potkal tam jistého Joeala Arona, který byl zodpovědný za software k
projektu Apollo.
(...)
JA: Každý let Apolla vyžadoval, abychom napsali asi 40000 řádek nového
kódu.
EWD: Hmm. To je dost. A jak jste to zajistili?
JA: Zajistili co?
EWD: No že ten kód byl správně.
JA: Správně?? Při jednom výpočtu orbitu se nám stalo, že Měsíc místo
aby loď přitahoval, tak ji odpuzoval. Zjistili jsme to _náhodou_ 5
dní před
startem Apolla 11.
EWD: Ehm... No tak to měli ti kluci nahoře štěstí.
JA: No to tedy jo.