Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Protože chce Milá především zlepšovat svoji angličtinu, podívali jsme se na nejprve na nabídku profláknuté Student Agency. Musím říct, že mám s tou firmou docela dobré zkušenosti, takže jsme jim dali šanci hned na začátku. Uff. Tentokrát to byl děs, i když nakonec s happyendem (který mě však stál hodně času a určitě mi kvůli tomu zešedivěl nejméně jeden vlas).
Série o Austrálii
|
Nejvíce se nám líbila škola Kaplan Aspect, která má pobočky v Sydney i v Christchurch. Prima. Požádali jsme tedy „specialistku“ ze Student Agency (SA) o cenovou nabídku na dva tříměsíční kurzy intenzívní angličtiny. Specialistka zašveholila, že samozřejmě, a týden jsme od ní neslyšeli. Hmmm. Třeba nás nemá ráda, protože jsme sveřepě odmítali všechny nabídky na zprostředkování ubytování, vyřízení víz a zajištění letenek... dlouho jsme ji museli ujišťovat, že přes ně chceme opravdu pouze koupit jazykové kurzy, nic víc.
Po týdnu jsme vyměkli a zavolali slečně specialistce do Brna, abychom se poptali, kde to vázne. Trvalo další týden, než jsme z ní ten cenový návrh vyrazili. Když konečně dorazil, tak se nám líbil; bylo to výrazně levnější než při platbě přímo škole a zároveň na podobné úrovni jako od jiných českých zprostředkovatelských agentur, takže jsme kývli. Ano, máme zájem, vypracujte prosím objednávku a dejte nám vědět, až bude vše připraveno k podepsání a zaplacení.
Další týden uběhl a nic. Opět jsme tedy zavolali a tentokrát už trochu netrpělivě požadovali trochu rychlejší jednání. Mezitím jsem řešil letenky a byl to také napínavý příběh, takže se stalo, že se přiblížilo datum, kdy měla vypršet platnost původní cenové nabídky. Zavolal jsem tedy specialistce a zeptal se, jestli bude nabídka (a tím pádem i vystavená faktura) platná ve stejném znění, i když o jeden den prošvihneme řečené datum. Prý určitě ano, tyhle věci se tak rychle nemění.
Tak jsem koupil letenky a druhý den zavolal znovu do Brna, abych se ujistil, že opravdu mohu zaplatit fakturu, i když je již den po datu splatnosti.
- Ano, určitě.
A nebylo by lepší vystavit novou fakturu?
- Ne, to rozhodně není třeba.
OK, tak jsem to tedy zaplatil. Já vůl. Pět minut po té, co jsem potvrdil příkaz k úhradě, volala brněnská slečna specialistka a povídá:
- Jen vám chci říct, že vám budu muset poslat upravenou fakturu, protože s koncem září přestaly platit zvýhodněné sazby, které nám škola nabízela pro rezervace provedené během léta.
Bylo 1. října. WTF?!
Chvilku jsem zhluboka dýchal a pak se nevinně zeptal, jestli si ta slečna uvědomuje, že jsme spolu před 30 minutami mluvili a že mě ujistila o platnosti původních cen. Prý si to pamatovala, ale mezitím bohužel zjistila, jak se věci doopravdy mají. Zeptal jsem se tedy, jestli je to nějaká novinka v postupech té školy. Prý ne, takhle na konci září se to přeceňuje každý rok. Aha. A proč tedy mi to předtím neřekla. No, to si prý myslela, že to nebude mít vliv. Ale teď se zeptala nadřízeného, který jí potvrdil, že nám musí poslat novou fakturu. - Ale nebojte, ty ceny nejsou o moc vyšší.
Za chvíli přišel e-mail s fakturou, na které byla o 15 tisíc vyšší částka.
Abych to zkrátil: Byl jsem velmi otrávený, takže jsem zavolal do jiné zprostředkovatelské agentury, kde mi nabídli, že pokud koupíme kurzy od nich, nechají nám je za starou cenu. Stornoval jsem tedy objednávku u SA. Nějaký manažer celý překvapený volal a ptal se, co se stalo. Máme lepší nabídku jinde. Manažer objednávku nechtěl stornovat. Vymlouval se na tohle a tamto a celou věc protahoval.
Tak jsem mu navrhl, ať splní nabídku „garance nejnižší ceny“, kterou se SA chlubí, a přeposlal jsem mu cenový návrh konkurenční agentury. Zase se kroutil, že prý to musí agentura nejprve konzultovat s tou školou, protože s nimi mají smlouvu, že jim budou poskytovat nejlepší ceny kurzů pro přeprodej, a tudíž přece není možné, aby někdo nabízel lepší.
Milý pane manažere, co je mi do toho? Nabízíte garanci nejnižší ceny?
- Ano.
Splňuje tento konkrétní případ podmínky pro dostání slibu nejnižší ceny?
- Ano.
Tak se nekruťte a dostojte slibu.
- To nejde, protože tamta druhá agentura nesmí nabízet nižší ceny než my.
Milý pane manažere, co je mi do toho? Chci mluvit s vaším nadřízeným.
- Žádného nemám.
Vážně? A co pan Jančura?
- S tím mluvit nemůžete.
Tak mi dejte vašeho přímého nadřízeného.
- To nejde.
… atd., atd. Pak už jsem to dohadování nevydržel a řekl, že druhý den ráno chci buď potvrzení o stornu objednávky nebo splnění „garance nejnižší ceny“.
Druhý den ráno volal pan manažer, že je vše vyřízeno, ceny zůstanou původní a děkuji za váš čas. Tak, škola je zařízená. Uff. Pokud budete někdy řešit něco podobného, zkuste se nejprve obrátit na agenturu Studyline (studyline.cz), která byla akční a schopná.
Příště o letenkách.
Tiskni
Sdílej:
tam maj udajne ... kdyz se znamej ptaluzitecny komentar... ja jsem u SA teda kupoval letenku jenom jednou a jejich cena se od ceny dopravce lisila jenom o desetikoruny... coz se da s klidem pricist i nejakym tem kurzovym vykyvum...
Nakonec se neco zmenilo, mozna to byla ta tvoje zmena, protoze nam vratili 15 tis:)Asi se změnil kurz. Ve smlouvě s SA je podmínka, že pokud se kurz změní o více než 5 procent v době mezi platbou faktury a datem, kdy SA ve skutečnosti platí škole, tak můžou obě strany vyžadovat kompenzaci. V našem případě to také bylo v náš prospěch. Ale museli jsme zaslat písemnou žádost.