Portál AbcLinuxu, 28. dubna 2024 22:00


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
29.7.2010 11:23 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
...není to špatný nápad vydávat články zvlášť. Já bych udělal vždy za čas ještě jeden extra článek, kde by byli ony citáty, případně nějaké roztržky a zajímavosti. Prostě takový "lehký kernelovský bulvár".

S tím, že se občas jednotlivé sekce článku přeskakují je to pravda.
Bedňa avatar 29.7.2010 11:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Pokiaľ sleduješ mailing list, by ma potešilo rozšírenie citátov týždňa, tie ma vždy pobavia viac ako XKCD. Tiež som za rozdelenie jaderných novín. Názov bol v pohode kto chce si tam klikne. Keď tam bude nejaký bulvárny názov, tak tam budú klikať aj ľudia čo o to záujem nemajú a skreslí to štatistiky.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Luboš Doležel (Doli) avatar 29.7.2010 11:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aniž bych vyjádřil názor na samotný způsob vydávání, musím pochválit vytažení nezajímavější věci přímo do titulku. Na čtení perexu jsem mnohdy příliš lenivý, ale v titulku mě to upoutá.
Marek Bernát avatar 29.7.2010 12:06 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja som za. Momentálne sú članky fakt príliš dlhé, takže sa mi ich nechce čítať (ak ma niečo výnimočne nezaujme) a len ich preletím.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.7.2010 12:11 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já se přiznám, že čtu zase jenom ty citáty.
Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
29.7.2010 12:48 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Můj názor?

Už tak stíhám jen tak tak a vydávat po částech znamená pravidelně koukat, co je novýho a jestli to přeložit - práce navíc, na kterou nemám čas.

Weekly edition má tu výhodu, že je tam všechno pohromadě a vychází to v daný den. Jestli chceš články z weekly dělit na víc článků na abc, můžeš. Pokud bys chtěl opravdu výběr, budeš muset najít nějakýho dobrovolníka, kterej převezme kus práce.

Co se nápadu jako takového týče, IMO je to pakárna. Koho nezajímají JN jako jeden kus, nebude ho zajímat ani pět kusů. "Nelze přečíst celé naráz" je nesmysl, protože kdo chce, ten si prostě přečte jeden článek a později další. Na hlavní stránce to visí dost dlouho. Nicneříkající názvy řeší perex.

Btw. ... no ale radši nic.
Quando omni flunkus moritati
Marek Bernát avatar 29.7.2010 13:29 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny

ten si prostě přečte jeden článek a později další

Tak takto to nefunguje, aspoň u mňa nie. Články/novinky čítam naraz, ešte keď sú čerstvé a prakticky nikdy sa k nim nevraciam. Knihu, alebo skriptá, to áno, ale obyčajný článok by sa rozsahom a obsahom k tomu IMHO nemal blížiť ;-)

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.7.2010 13:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Příloha:
Už tak stíhám jen tak tak a vydávat po částech znamená pravidelně koukat, co je novýho a jestli to přeložit - práce navíc, na kterou nemám čas.
Pro tebe by se nic nezměnilo - kromě toho, že by nebylo potřeba překládat část "Aktuální verze jádra".
Koho nezajímají JN jako jeden kus, nebude ho zajímat ani pět kusů.
Řekl bych, že kratší články jsou pro mnoho lidí stravitelnější. Výmluvnější název o článku prozradí víc, což může náhodného čtenáře zaujmout.
Nicneříkající názvy řeší perex.
Ale ne ve vyhledávání. Často v Googlu hledám konkrétní vydání JN a dostanu stránku plnou nicneříkajících titulků - viz screenshot v příloze komentáře. Myslím, že věcnější názvy by tomu pomohly.
frEon avatar 30.7.2010 01:12 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
souhlasim s tebou, nechal bych to tak jak to je.

Jinak dik za novinky, vazim si tve prace.
Talking about music is like dancing to architecture.
29.7.2010 12:52 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Me se to libi tak, jak to je. Delka je odpovidajici. Kdyz necemu nerozumim, tak to preskocim, ale udrzuji si prehled, co se v jadre priblizne deje. Jaderne noviny jsou pro me v soucasnosti takovou vlajkovou lodi, mezi clanky na Abicku. Bojim se, ze kdyz se rozpadnou do mensich clanku, budou suplovat ostatni potencialni clanky.
29.7.2010 13:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Bojim se, ze kdyz se rozpadnou do mensich clanku, budou suplovat ostatni potencialni clanky.
To jsem nepochopil. Co je tím myšleno?
29.7.2010 16:12 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Pokud ma Abicko "normu" jeden nebo dva clanky denne. Tak Jaderne noviny, rozdrobene do vice clanku, by znamenaly, ze skoro nic jineho nebude vychazet ;-)
29.7.2010 18:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Aha, hmm, uznávám, že to by se mohlo stát :-). Ne, že by to byl záměr, ale je možné, že by to k tomu sklouzlo. Dobrý postřeh.
29.7.2010 13:00 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Problém: Jaderné noviny čte málo lidí.
Řešení: Změnit Jaderné noviny.
Výsledek: Jaderné noviny bude číst ještě míň lidí.

By mě zajímalo, kolik dle šéfredaktora existuje potenciálních čtenářů Jaderných novin.

No - možná, že když to půjde cestou jako zprávičky nebo ankety (bulvarizace, nepravdy, manipulace), mohlo by to přetáhnout třeba nějaké čtenáře Živě...

29.7.2010 13:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Já si je občas přečtu.

k tématu: Otázka jestli neklesne kvalita kvůli přetížení překladatelů. Asi je to dobrý nápad, ale imho občas některý článek asi vynechám.
29.7.2010 13:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Problém: Jaderné noviny čte málo lidí.
Ne, podle mě čte JN dost lidí. Ten počet je už několik let stejný. Ale chtěl bych ty články zpřístupnit i dalším.
když to půjde cestou jako zprávičky nebo ankety (bulvarizace, nepravdy, manipulace)
Už zase osočuješ, aniž bys uvedl jediný konkrétní příklad.
29.7.2010 14:00 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Ne, podle mě čte JN dost lidí. Ten počet je už několik let stejný. Ale chtěl bych ty články zpřístupnit i dalším.
Tak to asi máme holt jiný pohled na slovo "dost". :)
Už zase osočuješ, aniž bys uvedl jediný konkrétní příklad.
Zaprvé nerozumím, proč "už zase", zadruhé si myslím, že osočování bys zrovna ty nemusel někomu vyčítat, zatřetí jsem na konkrétní příklady bulvarizací, nepravd nebo manipulací upozorňoval vždy pod danou anketou, zprávičkou ap.
29.7.2010 14:05 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Tak to asi máme holt jiný pohled na slovo "dost". :)
Aby to nebylo vyloženo dvojsmyslně - nemyslím tím, že by JN četlo málo lidí, to v žádném případě, jen se divím, že někdo určitý počet lidí označí za "dost", a přitom říká, že by jich mohlo být (možná daleko) víc.
29.7.2010 18:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
osočování bys zrovna ty nemusel někomu vyčítat
Končím s tebou. Kdyby to nějakého masochistu zajímalo, může si zpětně dohledat, jak si vymýšlíš, překrucuješ atd. Tvoje odkazy to dokladují.
herne the hunter avatar 30.7.2010 14:27 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Ale chtěl bych ty články zpřístupnit i dalším.
dost pochybuju, ze nekdo zacne cist JN jen proto, ze se rozdelej na nekolik clanku a budou vydavany prubezne behem tydne. to imho akorat rozhodi sandal pravidelnym ctenarum, vcetne me ;)
i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
Jardík avatar 29.7.2010 13:30 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Můj názor je nechat, jak je. Momentálně čtu způsobem - otevřu jaderné novinky, skroluju, dokud nenarazím na zajímavý titulek/téma, to si přečtu a skroluju dál. Co mě v novinkách nezaujme, to nečtu.
Věřím v jednoho Boha.
stativ avatar 29.7.2010 13:30 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já je mám rád tak jak jsou. Zhltnu to celé. Souhlasím ale, že „aktuální verze jádra“ je věc trochu nadbytečná.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
frEon avatar 30.7.2010 01:16 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
ona je aktualni verze jadra nezajimava ted, ale bude se to hodit pozdeji kvuli casovemu zarazeni (beru-li jako casovou jednotku verzi jadra)
Talking about music is like dancing to architecture.
stativ avatar 30.7.2010 10:40 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Máš tam ale datum a podle něj v případě nutnosti dohledat verzi jádra můžeš. Ale je fakt, že takhle je to jednodušší. Nicméně přiznejme si, kolik lidí to potřebovalo?
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
frEon avatar 30.7.2010 13:41 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
clanky ale vychazi se spozdenim oproti deni v kernelu (1 a vic rc verzi)
Talking about music is like dancing to architecture.
stativ avatar 30.7.2010 14:02 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Datum tomu odpovídá.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
frEon avatar 30.7.2010 19:06 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
nojo, koukam. sem mimo jako obvykle ;-)
Talking about music is like dancing to architecture.
29.7.2010 13:35 Jan Kurik | blog: Hemis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych byl pro, aby se JN rozdělily na více článků, které budou vycházet častěji. JN jsou pro mne jedním z mála pravidelných "periodik", které opravdu čtu. Když budou vycházet častěji, nebudu muset aspoň pořád čekat až vyjdou další :-)
Bedňa avatar 29.7.2010 13:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Sám by som to krajšie nenapísal :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
29.7.2010 20:41 ludvik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Souhlasím. Ale s jednou změnou: více JN stejného rozsahu týdně. Těchto informací není nikdy dost a považuju to za jeden z nejlepších počinů v historii českého "počítačového" žurnalismu. I když je to jenom překlad ... Česky si to přečtu rozhodně lépe, než v originále.
29.7.2010 16:19 ____ | skóre: 15 | blog: _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem pro to nechat to, jak to je v současnosti. Jeden pěkný kvalitní článek, který mě nerozptyluje multiplikací v RSS čtečce a šetří můj čas.
xxxs avatar 29.7.2010 19:10 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
vidim to rovnako.
30.7.2010 13:09 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zaviest popisnejsie nazvy ako "Jaderne noviny 31.12.2010" by bol pekny pokrok, ale inak by som ich nechal ako su.

Maximalne nejak oznacit podkapitolky predpokladanym cielovym citatelom. Debaty o novych uzivatelsky viditelnych vlastnostiach noveho fs (napr. checksumy namiesto fsck, snapshoty a pod.) zaujimaju siroku skupinu ludi, pretoze si plno ludi dokaze predstavit efekt, ktory to bude mat na ich sposob prace s pocitacom.

Debaty o skalovani scheduleru na 16 a viacerych procesoroch su sice zaujimave, ale tykaju sa 2% citatelov JN. Niekoho dalsieho to moze este zaujimat, pretoze sa tak daju najst nejake pasce, s ktore sa obcas vynaraju a pritom na prvy pohlad vyzeraju rozumne (napr. Linusov odpor ku dedeniu priorit). Udrzujem si tak vseobecny rozhlad o tom, co obnasaju planovace.

Ale 3 obrazovkove popisy podivnych internych struktur jadra, ktore sa uzivatelsky nijak neprejavuju, pripadne algoritmov, ktore udrzuju vnutornu konzistenciu nejakej fronty, ktora je ale tak linuxovojadrovo specializovana, ze nie je vyuzitelna nikde inde na svete (mozno v jadre BSD) su pre mna uplne nestravitelne a aj keby som sa niekedy dostal ku vyvoju casti jadra, touto castou asi zacinat nebudem. Nejdem to zakazovat, ak su kapacity na preklad, ale nejake oznacenie "pre 20 zazranych" by neublizilo.

Pokial by uz z perexu bolo jasne, ze clanok obsahuje aj podkapitolky 1. kategorie, tak by to mozno neodradilo od precitania ludi, ktori si kedysi omylom precitali kategoriu 3 a este stale sa osypu, ked na to pomyslia.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
30.7.2010 14:18 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vylepšit Jaderné noviny
A mat v kazdom diely uvedenu verziu jadra, pocas ktorej sa diskutovalo pisane povazujem za klucovu vec.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.