Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 08:57
Jsem ve městě, mám malého prcka chci si zasportovat a nemám hlídání? Volil bych cyklostezku, inliny a kočárek.A co longboard stroller
saní pro psí spřežení (bez psů)Zapřáhneš děti.
Souhlas. Osobne jsem aktivnim cyklistou, ale jen v prirode. <rejp>Kolo imho na silnici nepatri. A vubec ne jako prostredek pro prevazeni potomka.</rejp>
hodně velký opruz je když si tito lidé myslí, že přechody pro chodce jsou pro ně a tudíž nemusí ani sesednout s kola.Nesesednutí samo o sobě není žádný problém. Problém je, když tam přisviští třicítkou a to nejlépe zpoza rohu. Kdyby se sunuli šestkou, tak by fakticky fungovali jako chodci.
Dalším hodně velkým případem ignorantů jsou ti co přejíždějí mezi auty v koloně a pak si stoupnou vedle auta které chce jet doprava. Jaksi skoro nikdo s tím nepočítá, že pumpičkář pojede najednou rovně.Tady bych se nebál si tipnout, že v padesáti procentech případů si za to může řidič sám, protože nebliká. Ono se totiž u nás bohužel vůbec nějak málo dává znamení o změně směru jízdy, ovšemže cyklisty nevyjímaje.
v odbočovacím pruhu DOPRAVAJasně. Já si představil ten případ, kdy je pravý pruh doprava i rovně.
Borec co ho měl vedle sebe sotva stačil zabrzditMimochodem, už vidím, jak někdo při rozjezdu sotva brzdí, aby nesrazil souběžně se rozjíždějícího. Netvrdím, že to není při blbé náhodě možné, ale bez bližšího popisu to zní dost pochybně. Samozřejmě si umím představit, že musel sundat nohu z plynu a lehce přibrzdit, aby křižovatku nemusel projet rovně.
Problém je ten, že hodně z těch pumpičkářů si stoupne napravo vedle autaPřesně tak. Jediná bezpečná možnost je stoupnout si na křižovatce doprostřed pruhu, aby se do té situace nemohl dostat ať už vinou kohokoli. Tedy, když to jde, že.
Tehdy PČR jasně naznalo, že chybu má pumpičkář tudíž musel nést 100% následky poškození auta (sice jen promáčknuté dveře a doškrábaný lak, ale byla to A4-combi.).Takže spokojenost, ne?
To pak nevíš zda pojede doprava nebo dolevaNebo půjde.
Výnimky musia existovať, aby potvrdili pravidloNechápu, můžeš rozvést?
Matematický príklad je blbosťProč?
Matematický príklad je blbosťKdyž popřeš logiku, můžeme se pak bavit třeba takhle: Randuškovýma Zenkovičova Ovsíky vyříkávali gratulantčinýma ruinováními Kesové nekřepčivějším neosvalenostech nepropřednášeti sebedistancích Rogoňových třepacími sensitivnost Bubeníčkovo predátor neortogonálníma nenacpávaném útorový Retrovým Prepletanému Midrla Bartončíkovým nemlhovinově nejnelačněji Libusově neotíráních Jeglových poskočila dojetí pouštěně umocněnými Groskopfově neplážovostí předhodnotíce Palisovu.
Reálny život má vždy výnimkyTo také není pravda, například nikdo neumí letět rychlostí světla. Bez výjimky.
Reálny život má vždy výnimky, nedá sa jednoducho spočítať a nič nieje stopercentnéProto je pak hloupé vynášet nějaké soudy nad skupinou obyvatelstva s nesouvisejícím atributem (cyklisti jsou idioti, židi jsou zloději).
Keď sa zamyslíš prv než budeš odpovedať, dokážeš si to vysvetliť.Nepovedlo se.
Cyklisti sú idioti.Proč jsem idiot?
vyhlášku neznášA ty jo? Btw. kde tady předvedl neznalost zákona 361/2000 Sb?
[citation needed] je taková obezlička když diskutující nevím jak dál a nebo nedokáže interpretovat veřejně dostupná fakta.Když někdo nemá žádný zdroj a je mu hloupé to přiznat, zareaguje přesně takto.
[citation needed] je taková obezlička když diskutující nevím jak dál a nebo nedokáže interpretovat veřejně dostupná fakta.Minimálně já ta veřejně dostupná data neznám, omlouvám se, ale nepřečetl jsem celý Internet :). Dokonce jsem odkazoval na dva zdroje dat, které dávaly rozdílné výsledky.
Pokud by se už teď veškerý výnos ze silniční daně používal na údržbu a výstavbu nových silnic tak nechápu proč ty stesky jak nejsou peníze na údržbu?Protože se rozkradou?
Stačí si porovna výnos ze silniční daně a kolik se proinvesuje na výstavnu a údržbu komunikací.A co spotřební daň na benzín?
naproti tomu cyklostezka je velká investice do úzkozájmové skupiny, bez jakékoliv návratnosti a s jen obtížně definovatelným společenským významem.V případě, že má čistě rekreační význam. Má-li dopravní význam, pak pro ni platí něco podobného, co píšeš ve zbytku svého příspěvku.
Jediné soudržné vysvětlení podložené terénním průzkumem je Většina pravidelných cyklistů jsouFakt? Byla by citace? Osobně u mě je to víc faktorů - z části to, co popisuješ, ale pak taky
Už z toho označení jízdy autem za "pitomou masochisticko-machistickou hru" tolerance přímo cáká!Možná není tolerantní vůči netolerantním (nebo vůči těm, které za netolerantní považuje). Stejně jako ty.
A cyklistika z ohledů na ostatní, to už je opravdu xmíchu...Argumenty by byly?
V sedmdesátých letech mi nevyhovovaly žádné dětské sedačky a tak jsem jednu vyrobil na miniskládačku.
Eska mini skládačkaFotku nemám. Základem byla koupená sedačka na štangli. Prodloužil jsem však navařením tyčky rám o asi 30 cm nad přední kolo. Na takto vytvořené bidýlko jsem upevnil sedačku. Byla otočená tak, že dítě se dívalo jezdkyni (mé manželce) do obličeje. Uchycení noh zůstalo stejné jak původně mělo být, akorát se nohy pokládaly z druhé strany.
Naše dvě děti jsme takto odvozili do školky, na nákupy, na výlety. Ženě i dětem to vyhovovalo. Pak se kolo i se sedačkou postupně předávalo v rámci rodiny, až se mi ztratilo z dohledu. Takto používanou sedačku si na své kolo v okolí potom vytvořili ještě v několika rodinách v okolí.
Dávám autorovi za pravdu (jestli jsem správně pochopil jeho kritiku), že dnes nejčastěji používané sedačky jsou nelogicky umístěné.
Navíc musíte mít na kole spoustu věcí, kterou jsme jako malí neřešili: přilba, zvonek, blatníky, ruční brzdaNajel jsem po Praze 15000 km na kole nezpůsobilém k provozu na pozemních komunikacích a nikdo ještě neměl problém. Jinak přilba ani blatníky povinné nejsou a zvonek nikdo neřeší. Dvě brzdy doporučuju, už mi jednou jedna přestala brzdit v půlce kopce a byl jsem za tu druhou rád. Vozík bych chtěl, ne kvůli přepravě osob (druhou osobu jsem vezl zatím jednou, na košíku), ale občas potřebuju převézt něco, co se do košíku blbě vejde nebo to přetěžuje už tak dost zatížené kolo. Když jsem zjistil, kolik stojí (i hodně použitý), rozhodl jsem se, že si nějaký postavím. Zatím jsem se k tomu nedostal :).
Vozík se ke kolu připevňuje speciálním dílem, který se připevní na osu zadního kola (pod rychloupínák).Cheapass je vytvořit spoj s dostatkem volnosti omotáním zahradní hadice kolem sedlovky.
Vzhledem k vysoké hmotnosti celé soupravy považuji za vhodné mít nášlapy nebo aspoň klipsny.Toho se docela bojím, občas spadnu (kolejnice, náledí) a asi bych si brzo zlomil nohu.
Trail-gatorTo jsem párkrát viděl (ale nezkoušel) a přijde mi to strašně nestabilní.
zvonek nikdo neřešíZvonek v Čechách také myslím povinný není. Já ho mám, ale myslím, že zcela dobrovolně.
Cheapass je vytvořit spoj s dostatkem volnosti omotáním zahradní hadice kolem sedlovky.I improvizované řešení bych raději zkoušel připevnit dolů, je to daleko praktičtější, protože člověk může nadále používat nosič a brašny. A přestože zatížení pro zadní kolo namáhá dráty, má zase jiné výhody. Jako v jiných soupravách je i v případě cyklistiky lepší, aby byl hmotnostní poměr mezi tažným vozidlem a nebržděným těžkým vozíkem (asi ho nechceš vozit prázdný pro parádu) výrazně ve prospěch tažného vozidla. Při cestě do kopce či v terénu jsem se (bez nášlapů nebo klipsen) vždy potýkal spíš se ztrátou adheze než s neschopností přenést sílu do šlapátek. A při brzdění z kopce může mít vozík po nějakém poskočení tendence tlačit zadní kolo vzhůru (dolů nemůže a do stran si to budeš hlídat). A tam bych také čekal, že to bude horší, když budeš mít prázdný nosič a bod připojení kdesi vysoko pod sedlem.
K vyšší citaci - jsem rád že to že kolo na silnici nepatří napsal už přede mnou někdo jiný.
Asi my v Česku jsem jiní lidé než v Rakousku, Itálii (Francii, Holandsku...). Nevím, proč by kolo na silnici nepatřilo. Jistě - frekventované silnice není dobré užívat. Ale dobře znám Rakousko z kola. Takovou pohodu mezi řidiči a cyklisty u nás nejste schopni poznat. K tomu navíc přispívají velmi kvalitní silnice. Když za mnou uslyším v našich zemích auto a druhé vidím v protisměru, připadám si, že řidič si chce o mne očistit pravou stranu vozidla nebo mne polechtat zrcátkem. V Rakousku nevídaná věc.
Žeby taky od cyklosedla přiskříplej mozek?Žeby taky od volantu přiskříplej mozek?
mám ověřeno na lidech z blízkého okolí že jinak normální člověk se používáním bicyklu velice často stává sebevražedným ignorantem. U někoho je to stav setrvalý, někdo je přepínací.Asi nejsem tak zaujatý a tím pádem to vidím úplně stejně na motoristech.
Obávám se že tyhle vehementy jsou doménou "módních" cyklistů. Cyklistika je přece frí, kchůl a in a každej přece musí mít kola pro celou rodinu, vozejk, vlečnou tyč, bicyklonosič na auto, ale né ten na střechu, to už je out a nedá se s tím do parkingu pod obchoďákem, jedině ten na kouli a hurá s rodinkou na cyklovýlet.Přesně! A tohle sou přesně ty debilové jezdící v tlupách přes celou šíři silnice, do těch sem měl vždycky chuť najet zezadu sněžnou frézou...
.... sněhovou frézu i na "motorkáře" při "spanilých jízdách". (Jsem řidič kola, motorky, auta i dodávky.) Hlavně jsou stupidní svými prohlášeními, že bychom měli vícetolerovat jejich touho po svobodě a volnosti a být k nim schovívaví.
tak tady máme další případ přiskřípnutého mozku cyklosedlemTaké mi přijde drsné, že už tři diskutující polemizují s něčím, co jsi explicitně napsal, že netvrdíš.
bez vzájemné ohleduplnosti to nejde a se vzájemnou ohleduplností jsou pravidla pro umístění kol zbytečná...+1
7.2 Přeprava jízdních kol
1. Jízdní kolo, jehož rozměry přesahují rozměry pro přepravu zavazadel, lze přepravovat:
a. v metru;
b. v tramvajích (pouze ve stanovených časových obdobích a traťových úsecích);
c. na lanové dráze;
d. v cyklobusech;
e. na plavidlech.
2. V metru lze přepravovat jízdní kolo výhradně na poslední plošině každého vozu vlaku metra ve směru jízdy.
3. V tramvajích lze přepravovat jízdní kolo na plošině určené k přepravě dětských kočárků v pracovní dny od 19:00 do 7:00, v sobotu, v neděli a ve svátek celodenně; přeprava jízdních kol je povolena pouze ve stanovených úsecích, jejichž seznam je zveřejněn na internetových stránkách dopravce (www.dpp.cz) nebo organizace ROPID (www.ropid.cz) nebo si lze informace vyžádat na telefonní lince 296 19 18 17. Jízdní kola se ve stanovených úsecích a časovém rozsahu přepravují ve všech vozech tramvajových vlaků určených k přepravě cestujících, pokud cestující přepravující jízdní kolo splní ostatní ustanovení těchto Smluvních přepravních podmínek PID.
Stav ke dni: 8.12.2012. Hmm, tuto změnu jsem také nezaznamenal. Možné některé vagóny jsou uzpůsobeny.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.