Portál AbcLinuxu, 30. října 2025 07:34
 Pro starší a pokročilé:
Vestavěný klient nemá vůbec žádné možnosti nastavení kodeků a dalších věcí. Zkoušel jsem taky údajně nejlepší aplikaci CSipSipmple a nastavení je tam opravdu habakuk, co mi ale vadilo je relativně horší integrace do systému - například se uskutečněné hovory nezobrazí v seznamu hovorů v telefonu, vytáčení probíhá přes úplně jiný číselník, než je v telefonu, při volání se aplikace musí nastartovat - a můj telefon není žádné Ferrari, takže mu to trvá - apod. Dále by měl tento klient umožnit volání přes data operátora, což mně osobně jde už i bez něj, takže ho opravdu asi nepotřebuju - přes GPRS volat nehodlám a přes WiFi mi to funguje dobře.
Co se týká různých VoIP operátorů - očekávám v diskusi informace, jak jsem si blbě vybral a kde je to o kolik levnější a jinak lepší. Já bych kromě Voocall zmínil ještě Odorik, který nevyžaduje zadání vlastního mobilního telefonního čísla (je možné ho zadat dobrovolně), což by mohlo zajímat lidi s vyšší citlivostí k osobním informacím. Při této volbě pak bude volající vidět vaše VoIP číslo.
A poslední poznámka - dobíjení kreditu. U Voocall jde převodem, přes Sazku a PayPal. První možnost jsem použil a z podstaty věci to není úplně rychlé, může to trvat i dva dny, z České spořitelny byla v mém případě platba druhý den ráno na místě.
PS: Ano, jsem asi 5 let pozadu, VoIP je tady už dávno, to mi psát nemusíte.
Pro starší a pokročilé:
Vestavěný klient nemá vůbec žádné možnosti nastavení kodeků a dalších věcí. Zkoušel jsem taky údajně nejlepší aplikaci CSipSipmple a nastavení je tam opravdu habakuk, co mi ale vadilo je relativně horší integrace do systému - například se uskutečněné hovory nezobrazí v seznamu hovorů v telefonu, vytáčení probíhá přes úplně jiný číselník, než je v telefonu, při volání se aplikace musí nastartovat - a můj telefon není žádné Ferrari, takže mu to trvá - apod. Dále by měl tento klient umožnit volání přes data operátora, což mně osobně jde už i bez něj, takže ho opravdu asi nepotřebuju - přes GPRS volat nehodlám a přes WiFi mi to funguje dobře.
Co se týká různých VoIP operátorů - očekávám v diskusi informace, jak jsem si blbě vybral a kde je to o kolik levnější a jinak lepší. Já bych kromě Voocall zmínil ještě Odorik, který nevyžaduje zadání vlastního mobilního telefonního čísla (je možné ho zadat dobrovolně), což by mohlo zajímat lidi s vyšší citlivostí k osobním informacím. Při této volbě pak bude volající vidět vaše VoIP číslo.
A poslední poznámka - dobíjení kreditu. U Voocall jde převodem, přes Sazku a PayPal. První možnost jsem použil a z podstaty věci to není úplně rychlé, může to trvat i dva dny, z České spořitelny byla v mém případě platba druhý den ráno na místě.
PS: Ano, jsem asi 5 let pozadu, VoIP je tady už dávno, to mi psát nemusíte.  
    
    
    
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 18.1.2013 09:59
Jiří Němec             | skóre: 22
             | blog: BluPix
             | Horní Smrčné
        18.1.2013 09:59
Jiří Němec             | skóre: 22
             | blog: BluPix
             | Horní Smrčné
         18.1.2013 12:05
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        18.1.2013 12:05
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        ... no a největší bomba asi bude až se z nich stane virtuální operátor :DPředpokládáš, že virtuální operátor má stejné propojovací náklady jako VoIP operátor, ale neplatí pronájem GSM infrastruktury? Bohužel takhle to není. Btw. u Blesku mě teď štve platnost kreditu 3 měsíce. Skoro nevolám a tak to neprovolám. Btw. kdyby někoho zajímalo, jak je Blesk technicky realizován, tak SIMka je úplně normální O2 přebarvená na červeno a rozdíly v účtování se řeší až vevnitř v O2.
 18.1.2013 12:17
Jiří Němec             | skóre: 22
             | blog: BluPix
             | Horní Smrčné
        18.1.2013 12:17
Jiří Němec             | skóre: 22
             | blog: BluPix
             | Horní Smrčné
         18.1.2013 11:11
Milhouse             | skóre: 15
             | blog: MilhouseLand
        18.1.2013 11:11
Milhouse             | skóre: 15
             | blog: MilhouseLand
            
         18.1.2013 12:57
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        18.1.2013 12:57
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
         18.1.2013 11:57
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        18.1.2013 11:57
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
         2) Gratuluji k tomuto kroku, jako další si můžeš nastavit end-to-end šifrování mezi SIP telefony ;)
2) Gratuluji k tomuto kroku, jako další si můžeš nastavit end-to-end šifrování mezi SIP telefony ;)
             18.1.2013 12:53
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        18.1.2013 12:53
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        1) Funkce s vyplněním telefonního čísla ukazuje na netušené možnosti spoofování v PSTNPopravdě jsem nad tím přemýšlel a nenapadlo mě, jak by se to dalo v reálném životě nějak využít nebo zneužít, kromě vtípků, jako udělali "ztohoven" s posílám SMS mezi politiky. Doufám, že se tady ta vlastnost nebude nějak omezovat (nějakým zákonem nebo nařízením), to by byla škoda.
2) Gratuluji k tomuto kroku, jako další si můžeš nastavit end-to-end šifrování mezi SIP telefony ;)Zatím se jenom tak lehce rozkoukávám, ale budoucnost v tom celém celkem i vidím - třeba v kombinaci s přenositelností čísla by to byl určitě velmi zajímavý bonus.
 18.1.2013 18:19
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
        18.1.2013 18:19
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
         18.1.2013 19:24
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        18.1.2013 19:24
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        Chce to potvrzeni pomoci SMS, takze nejde zadat jen tak nejake cislo.No ale to, jestli se tím bude řídit, je čistě na vůli operátora.
 
             18.1.2013 22:19
Josef Kufner             | skóre: 70
        18.1.2013 22:19
Josef Kufner             | skóre: 70
            
            
         18.1.2013 22:32
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        18.1.2013 22:32
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         18.1.2013 22:45
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        18.1.2013 22:45
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
             18.1.2013 22:53
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        18.1.2013 22:53
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         18.1.2013 23:13
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        18.1.2013 23:13
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
         19.1.2013 11:58
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        19.1.2013 11:58
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         19.1.2013 13:37
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        19.1.2013 13:37
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
             .
.
             21.1.2013 10:07
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        21.1.2013 10:07
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
         21.1.2013 13:58
Josef Kufner             | skóre: 70
        21.1.2013 13:58
Josef Kufner             | skóre: 70
            
            
         19.1.2013 19:05
Limoto             | skóre: 32
             | blog: Limotův blog
        19.1.2013 19:05
Limoto             | skóre: 32
             | blog: Limotův blog
            
        Nedávno jsem si taky pořídil VooCall a začal zkoušel. Jako první jsem zkoušel SIP klienta v Androidu 2.3, kterej mi ale nevyhovoval. Zaprvé byl nějakej problém se zvukem (asi echo, už nevím), a navíc mě štvalo, že mi mobil nedal na výběr, jestli chcu volat přes VoIP, volal jakože nic a poznal jsem to akorát podle zvuku a výpisu hovorů na webu. Potom jsem zkoušel CSipSimple a ten se mi taky nepodařilo odladit, když jsem zapnul potlačování ozvěny, tak je tam strašnej šum, když jsem ho vypl, je tam strašný echo. Projížděl jsem i nějaký ty skrytý volby, ale nikdy to nebylo ono. Callback samozřejmě bez problémů. Tak teď nevím, jak dál, možná by pomohl upgrade na 4.0... Mobil mám SE WT19i, na čem to provozuješ ty?
 21.1.2013 09:48
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        21.1.2013 09:48
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
         Z toho důvodu jsme našim zákazníkům na VoIP doporučovali spíše Nokie ještě se Symbianem (např. modely Asha), protože s Androidem to byla vždycky loterie vzhledem ke konkrétnímu modelu. A nedalo se ani doporučit, který program použít. Jednou je lepší integrovaný klient, jindy CSipSimple, MizuDroid anebo Zoiper...
Ale vypadá to, že by se situace mohla zlepšit, do Androidu 4.1 například přidali AcousticEchoCanceler.
Z toho důvodu jsme našim zákazníkům na VoIP doporučovali spíše Nokie ještě se Symbianem (např. modely Asha), protože s Androidem to byla vždycky loterie vzhledem ke konkrétnímu modelu. A nedalo se ani doporučit, který program použít. Jednou je lepší integrovaný klient, jindy CSipSimple, MizuDroid anebo Zoiper...
Ale vypadá to, že by se situace mohla zlepšit, do Androidu 4.1 například přidali AcousticEchoCanceler.
             21.1.2013 11:58
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        21.1.2013 11:58
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
         21.1.2013 15:31
Limoto             | skóre: 32
             | blog: Limotův blog
        21.1.2013 15:31
Limoto             | skóre: 32
             | blog: Limotův blog
            
        To je jasný, problém je v tom, že ty mobily (možná ne všechny) zpracovávají zvuk při GSM volání jinak, než když jde do nějaké (VoIP) aplikace.
 21.1.2013 15:34
Limoto             | skóre: 32
             | blog: Limotův blog
        21.1.2013 15:34
Limoto             | skóre: 32
             | blog: Limotův blog
            
        Právě přemýšlím, že by aktualizoval na Android 4.0, ale moc se mi do toho nechce, když mi všechno funguje pěkně a zlepšení toho SIPu je jenom doměnka...
 a při přímém volání mezi mašinama je to úplně zadarmo).
 a při přímém volání mezi mašinama je to úplně zadarmo).
 21.1.2013 22:32
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        21.1.2013 22:32
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        P.S. Víte doufám o tom že SIP hovor jde v té wifi velmi snadno odposlouchávat a nahrávat?A GSM/3G/PSTN nejde? ;)
P.S. Víte doufám o tom že SIP hovor jde v té wifi velmi snadno odposlouchávat a nahrávat?SRTP?
 22.1.2013 12:42
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        22.1.2013 12:42
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        P.S. Víte doufám o tom že SIP hovor jde v té wifi velmi snadno odposlouchávat a nahrávat?Já to beru tak, že kdykoli volám z / do jakékoli veřejné sítě (GSM i pevné), tak se někde zapíše, kde jsem byl, komu jsem volal, kde by ten dotyčný a kdyby někdo hodně chtěl, tak má i záznam toho hovoru. Takže mi SIP nepřijde v tomto smyslu jako nějaká velká změna.
 Naopak pevně věřím, že operátoři ten provoz monitorují, analyzují a odposlouchávají a pak si nakonec řeknou: "Hele, oni si volají za pár kaček a protože je to stojí tak málo, tak mají čas vykládat o blbostech, provolají hafo minut a my z toho máme jenom propojovací poplatky. Pojďme zlevnit, začnou pak volat přes naši síť a my víc vyděláme."
 Naopak pevně věřím, že operátoři ten provoz monitorují, analyzují a odposlouchávají a pak si nakonec řeknou: "Hele, oni si volají za pár kaček a protože je to stojí tak málo, tak mají čas vykládat o blbostech, provolají hafo minut a my z toho máme jenom propojovací poplatky. Pojďme zlevnit, začnou pak volat přes naši síť a my víc vyděláme."  
             
            ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.