Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 15:40

Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory

21.5.2011 23:40 | Ostatní | poslední úprava: 21.5.2011 23:38

Chystám se napsat knihu, zatím mám pár stran a nejsem si jistý, jestli umím "psát". Takže by mě zajímaly Vaše názory. Do prvního komentáře dám první kapitolu (3x A5) v pdf. Vím, že to není moc, ale třeba sem za čas dám zase nějakou část, nebo to dám celé na internet, až to bude hotové, fakt nevím. Tak čtěte a pište své názory.        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

21.5.2011 23:41 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Tak tady je moje dílo.
22.5.2011 20:04 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Příloha:
Tahle verze už je zastaralá. Nová je níže a tady.
24.5.2011 22:48 klusik | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Hele, mně se to (zatím!) líbí, opravdu! ;) Jaký plánuješ rozsah a náklad?

Mám totiž nakladatelství, jsem levnej a udělám i korektury, právě... kdyby bylo nejhůř. Tak pokud bys to dopsal a fakt se na tom chtěl pak nějak domluvit, víš, kam se obrátit, jo? ;) (nakladatelstvi@klusik.cz) ;)

R. K. ;)
Prostě já ;) www.klusik.cz
24.5.2011 23:50 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Ten román odhaduji na 400 stran. Korektury bych určitě využil. Fyzické vydání knihy neplánuji, chtěl bych, aby existovala jenom v elektronické formě na mém budoucím webu.
25.5.2011 12:40 klusik | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Nu tak výborně, stačí se pak na mě obrátit ;)
Prostě já ;) www.klusik.cz
18.4.2012 11:50 karin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
fakt hezké.pošlu ti stránku,kde to můžeš uveřejnit nebo si přečíst má díla a díla ostatních:http://piste-povidky.cz/profil/Karisek98
Max avatar 22.5.2011 00:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajímavé, ale jelikož nejsem sečtělý živočich, tak bez kritiky ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
22.5.2011 00:31 jeleniste | skóre: 13 | blog: Prokustovo lože
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
necestujte s papagajom ujo Porubiak.. Veru tak
Nejsem blbý, jen se hloupě ptám
22.5.2011 00:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příliš moc "pánů Porubjaků" :-D. Po první větě jsem myslel, že se bude jednat o porno :-D.
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
22.5.2011 01:02 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Dík za tip, tam, kde to půjde, se je pokusím nahradit zájmeny. Nějaké tvrdé pornografické scény mám taky v plánu :-)
22.5.2011 02:19 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Jinak se taky doporučuje vynechávat uvozavací věty v přímé řeči a cpát je jen v nutné míře - to jest tam, kde čtenář sám od sebe nepochopí, kdo to mluví. Čili v dialogu nejsou třebe pokavaď se dodržuje pravidlo střídání mluvčích; pokud mluvčí nějak vyplívá z obsahu řeči opět není třeba uvozovat. A druhá zásada kterou jsem nevymyslel ale souhlasím s ní, je nemít ty uvozovací věty moc ozvláštněné a košaté. Sice to člověku nedá, když se to pořád opakuje, ale méně je skutečně více, imho.

"Petře, ty svině!" řekla.
"Co, já to nebyl."
"Neser já tě viděla."
Nevěděl co by na to řekl.
"Dělals to s tučňákem, to se poví."
"Leda že bych si to rozmyslela," dodala pak.
"Prachy ti nedám, leda tak instalační obrazy."
"Pak ovšem počítej, že se to feisbůk dozví," řekla.
22.5.2011 08:45 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory

Příliš moc "pánů Porubjaků"

Porubjak je slovenský divadelný režisér a dramaturg a jeho žena hrávala v Radošinskom naivnom divadle. )) Zrejme dosť bežné meno aj v ČR.

22.5.2011 16:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Zajímavý já ho slyším poprvé :-/. Moc by bylo i pánů Nováků, nebo whistleblower(ů) hmm to se nedá vůbec skloňovat (jsem mimo z diplomovky, jak se skloňuje ženský rod od slova whistleblower? :-D).
22.5.2011 18:25 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
myslím, že v slovenčine podľa chlap... whistleblower - pl. whistlebloweri, v sg.: z whostleblowera , whistleblowerovi, vidím whistleblowera, o whistleblowerovi, s whistleblowerom))), v pl.: Z WHISTLEBLOWEROV, WHISTLEBLOWEROM A POD.... stlačila som caps, ako tak do toho mlátim, sorráč)
22.5.2011 20:27 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
To s tým Porubjakom bola len hyperbola.

Čítala som nepozorne... ako sa skloňuje v ženskom rode som prehliadla. Dúfam že nie podľa vzoru pani Nováková. I keď pri čítaní tej vašej diskusie v blogu vedľa si ako pani Nováková pripadám)).
22.5.2011 23:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Jo muj styl je dost nepřehledný, kdyby existoval jazyk na základě obrazových archetypů (třeba telepatie :-D), tak by mě vyjadřování šlo mnohem líp, akorát by to asi nikdo nestíhal :-D (včetně mě).
23.5.2011 02:22 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
to nie je v neprehľadnosti Vášho štýlu, skôr nestíham zachytávať tie telepaticky sa šíriace obrazy)
22.5.2011 00:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkný...
SPD vůbec není proruská
David Watzke avatar 22.5.2011 00:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co mi zase asi chce? Pomyslel si Seth u svého černého stolu,
Tady bych použil přímou řeč. A dál je něco podobnýho znova. Na zbytek jsem moc unavenej, ale vypadá to zajímavě.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Milan Lajtoš avatar 22.5.2011 01:02 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Keď si postava niečo myslí neuvádza sa to do priamej reči. Teda aspoň som to tak nikde nevidel.
“Every great achievement was once considered impossible.”
David Watzke avatar 22.5.2011 01:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Já to vídám často, Google souhlasí. Neříkám, že se nemůžu plést, ale přijde mi to takhle zvláštní už na pohled, proto jsem to zmínil.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Nicky726 avatar 22.5.2011 22:09 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
V Duně se používá kurzíva. V uvozovkách to je IMO zmatečné. Ty, co to dělají, nemám rád.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
22.5.2011 16:11 otec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
V tom případě by bylo nejlepší: Co mi zase chce, pomyslel si XYZ.
Milan Lajtoš avatar 22.5.2011 01:01 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prvá polka dobrá, v druhej mi tam logicky a časovo nesedeli udalosti. Posledných pár riadkov mi pripadalo ako "už to musím nejako skončiť".

Ale pekná téma. Tiež ma párkrát napadlo, že by som napísal nejaké moje výplody z budúcnosti. Ale určite nie rovno knihu. ;) Momentálne mi stačí, že píšem bakalársku prácu. :|
“Every great achievement was once considered impossible.”
Milan Lajtoš avatar 22.5.2011 01:04 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
A aby som nezabudol. Okamžite zmenšiť písmo a začať písať v niečom poriadnom.
“Every great achievement was once considered impossible.”
22.5.2011 01:14 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Se snažím to psaní nekomplikovat. Píšu v OpenOfficu, písmo 12, Liberation Serif a exportuji do pdf :-)
22.5.2011 06:49 ____ | skóre: 15 | blog: _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory

Uděláš si kostru a pak je to jenom psaní více méně prostého textu.

Jinak bych udělal alespoň sazbu do bloku a automatické rozdělování slov.

22.5.2011 09:29 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Psal bych v oblíbeném textovém editoru a sazbu bych řešil až skoro jako poslední věc. Rozptylovat se sazbou je zbytečné.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
22.5.2011 10:33 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Tak jest. Viva la Markdown!
Petr Tomášek avatar 22.5.2011 13:47 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Jestli v „něčem pořádném“, tak jedině plainTeX :-D

LaTeX je sračka pro BFU :-) ;-) :-D
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
22.5.2011 16:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Maximální automatizace: LyX !!!
22.5.2011 22:05 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Opravdový muž si kromě driverů a operačního systému píše i vlastní makra pro TeX.
22.5.2011 23:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
To není jen o makrech, v LyXu mě stačí jen klávesová zkratka (dokonce kliknutí je jednodušší :-D). Navíc proč se starat o normy, když už je někdo jinej vymyslel. Osobně z empirických zkušeností vím, že když dělám layout sám (třeba v OOo), tak to dopadne hůř než když použiju LyX.

Neboli Opravdový hacker si nepřidělává zbytečnou práci.
22.5.2011 01:10 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
S tou poslední částí jsem vlastně ani nepočítal, ale najednou mě hrozně rychle napadla, tak jsem jí napsal a nechal tam. S tím časem to je trochu divný, to je fakt.
Bedňa avatar 22.5.2011 01:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nieje to určite zlé, človek sa časom rozpíše, rovnako ako maliar stúpa časom na kvalite. Toto osadenstvo je až moc deformované čítaním odbornej literatúry. Napríklad ako ma nasral už našťastie bývalý majiteľ Abička, trtko LL, že píšem dlhé vety, ale myšlienka má byť obsiahnutá v jednej vete.

Narážam na hneď na začiatok.
Horký vzduch v ordinaci byl nasáklý vůní kiwi, doktor i jeho
sestra se potili pod bílými plášti kvůli rozbité klimatizaci. Ale i
přesto zde panovala chladná atmosféra, jelikož ty dva
spojovala jen práce.
Prvoplánové rozdelenie myšlienky, len aby nepresiahla určitý počet slov. "Ale" by malo spájať vetu a nie ju začínať.

Čo tu už viacerý naznačili je "Porubjak", pokiaľ si pisateľ chce uľahčiť prácu a nechce písať štýlom aby každý hneď pochopil, kto to hovorí, sa používa "Porubjak: "... "Doktor: "..., nieje to žiadny prehrešok a čitateľ už to nevníma, že sa v deji niečo dookola opakuje.

Inak písanie z pohľadu lietajúcej webkamery a nie z pohľadu osoby ti prinesie ešte veľa vecí, ktoré bude treba dopilovať.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
22.5.2011 02:09 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
"Ale" by malo spájať vetu a nie ju začínať.
J8 myslím, že to je v pohodě a přípustné. V tomto je čeština hodně natahovací. Můj jazykový cit to alespoň nepobuřuje.
22.5.2011 06:52 ____ | skóre: 15 | blog: _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Nesouhlasím s tebou. Myšlenka má být obsažena v jednom odstavci. Nicméně ten příklad bych přepsal na "I přesto zde ale".
22.5.2011 13:05 Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
"Ale i" bych rovnou vynechal. Stejně tak "jelikož".
"Přesto zde panovala panovala chladná atmosféra, ty dva spojovala jen práce."
GeoRW avatar 23.5.2011 10:32 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Myslienka ma byt vzdy jedna veta. Odstavec je subor vzajomne suvisiacich/prepojenych myslienok. Mne tiez v tom texte vadia dlhe suvetia, kde sa skace z jednej myslienky na inu.
Horký vzduch v ordinaci byl nasáklý vůní kiwi. Doktor i jeho sestra se potili pod bílými plášti kvůli rozbité klimatizaci.
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
22.5.2011 08:24 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory

,,Ale" kľudne môže začínať veta. V škole síce pani učiteľka hovorila, že sa to nehodí, ale to mala zo zastaralých štylistických príručiek))). Okrem toho, nie je sa píše osobitne, len ,,neni" spolu, a to sa tiež môže, pretože dnes je autor bežne v 1. osobe a v úlohe rozprávača a reč je jeho významná charakteristika. Tiež nerozumiem tej kombinácii úvodzoviek (všetky hore) a veľkého písmena v slove doktor, oddeleného od ,,Porubjaka" trojbodkami ze dvobodkou. V každom prípade veľmi originálna interpunkcia. V modernej literatúre sa dá použiť.))) Slovosled ,,...čiateľ už to nevníma, že sa v deji niečo dookola opakuje..." nie je celkom v poriadku, pretože to to patrí skôr pred , alebo - ešte lepšie - vôbec tam byť nemusí. Tá posledná veta ma úplne dojala.)) Vyplýva z nej, že autor by mal viac švenkovať webkamerou (odporúčam tento jej  model umiestnený na prilbe), ale už dopredu je jasné, že aj tak bude ešte potrebovať radu.( Hej, a to ,,ti" , osobné zámeno v gen. sg. by mohlo byť s veľkým, ale, pravdaže, nemusí. Z toho sa zase nestrieľa.)

P.S. Inak dobrá literárna kritika.))

22.5.2011 08:28 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
tak vidíš, aj majster tesár sa utne))) nie v gen.sg. ale v datíve... tiež nie som bez chyby)))
22.5.2011 03:16 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejrozšířenější chyba v psané češtině současnosti: skloňování zájmen, 4. pád.

„začal v kapse lovit ID kartu, už jí držel, ale jak jí vytahoval, roh karty zachytil za svazek klíčů...“

1. pád: ona
2. pád: jí, ní
3. pád: jí, ní
4. pád: ji, ni
6. pád: ní
7. pád: jí, ní

Čili: už ji držel, ale jak ji vytahoval... (Jiná věc by byla třeba „už držel růžek...“)

Stejně tak 4. pád dalších slov: svoji (vytahoval svoji kartu, ne svojí kartu, ale 3. pád – mluvil o svojí kartě), tvoji (tvoji kartu, ne tvojí kartu, ale 3. pád – tvojí kartě), moji, vaši, naši...

Tudíž dále na str. 3 „Budeme se těšit na Vaší další návštěvu“: jednak to není dopis, takže i s ohledem na konzistentnost s ostatními stranami té ukázky nepatří do zájmena velké písmeno, není důvod celou dobu na ostatních stranách používat malé, a pak najednou jednou velké (velká písmena ve Vy, Vaší, Ty, Tvoji atd. patří do dopisů pro vyjádření úcty, ne do běžného textu, do knihy, do přímé řeči, pokud to není přímo citace dopisu nebo jiného textu, kde to tak je napsané), jednak opět ten 4. pád, krátké i, takže „Budeme se těšit na vaši další návštěvu“. (Jiná věc by byla třeba „Stalo se to při vaší návštěvě.“)

Nebo v závěru: „hodili na ní prostěradlo“. To prostěradlo pak bylo na , ale předtím ji hodili na ni.

22.5.2011 03:27 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
A samozřejmě když už takhle po ránu poučuju, sám to ještě zvorám. :-) Má být „předtím jej hodili na ni“ a to „mluvil o svojí kartě“ je samozřejmě 6. pád.
22.5.2011 07:53 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
a nemáte čiarku pred když)))
22.5.2011 08:32 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Nemám, ani ji tam nechci. S ní by to byla vsuvka (tedy přímé znění věty bez doplňujícího dodatku by bylo „A samozřejmě to zvorám“), bez ní se to „samozřejmě“ přímo vztahuje k tomu následujícímu jako důsledek, tedy že když poučuji, je samozřejmé, že to tak dopadne („A když poučuji, tak to zvorám“). Tak ta věta byla i myšlena.
22.5.2011 18:19 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
tedy že když poučuji

ale pred že musí byť čiarka))) ( často ich vynechávam , preklepov mávam tiež dosť a občas vynechávam slová...)

22.5.2011 19:49 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Před že nemusí být čárka. Ne v tomto případě. Čárky ve větách se neřídí primitivními poučkami typu „před že musí být čárka, před a nesmí být čárka“, nýbrž mnohem složitějšími pravidly větné stavby, významových odstínů atd. Viz třeba příklady, které uvádí Ústav pro jazyk český:

Možná že přijde.
Hlavně že se neukázal.
Jistě že ano.
Ovšem že tam šel.
Hlavně když to víš.
Samozřejmě že je nutné být doma.
Samozřejmě že ne.
Škoda že se to nedověděl dřív.

23.5.2011 00:50 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Hlavne, že máme čo jesť. Možno, že sa mýlite. Možnože máte vlastné pravidlá. Samozrejme, že je nutné overiť si to.Isteže nie ! Hlavne, keď to nevieš.

A je to tak správne. Pre istotu som si to najprv zopakovala na stránkach, ktoré sa zaoberajú interpunkciou. Zistila som, že zatiaľ nijaké nové pravidlá písania čiarok vo vetách, než boli tie, ktoré sme sa my naučili v škole, nezaviedli. Že by v češtine bola interpunkcia až taká rozdielna? )

Čárky ve větách se neřídí primitivními poučkami typu „před že musí být čárk

Toto vyznelo dosť povážlivo!

Spojky delíme na priraďovacie a podraďovacie. Pred priraďovacími a,i,aj,ani,alebo,či čiarky spravidla nepíšeme. Sú však prípady, keď aj pred ne patrí čiarka. Pred podraďovacími spojkami čiarka je. Patria k nim že,aby,žeby,keď,či,lebo,pretože,ako,hoci,kým,len čo.

Pred podraďovacími spojkami ako, sťa, než sa čiarka nepíše, ak sú použité v prirovnaní: Vedel pravopis lepšie než ja.
23.5.2011 00:59 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
P.S. Natrafila som na jednu anekdotu. G.B. Shawovi vytýkali, že nevie používať čiarky. Raz na dolný okraj stránky jednej svojej hry urobil 10 čiarok a pripísal poznámku, aby si ich čitateľ vložil, kam sa mu to zdá vhodné.
23.5.2011 01:23 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
P.P.S.

Taková situace nastává také v případě dalších modálních částic, jako jsou: samozřejmě, hlavně, jistě, možná, škoda. Vedlejší věta je zde závislá na výrazu s oslabenou větnou platností, psaní čárky je možné, obvykle však čárku nepíšeme...

Hľadala som všade, čo o modálnych časticiach a písaní čiarky hovorí SJL, pred niekoľkými rokmi boli akési úpravy, týkajúce sa interpunkcie, niektoré čiarky sa oproti minulosti písať už nemusia, iba môžu.
23.5.2011 01:52 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
P.P.P.S )))

Viem, že som protivná, ale omrkla som Vaše blogy, a našla som viackrát ,,nejen že....", napr. nemá byť náhodou správne nejenže ? A tiež som nasla:Došlo i na ty "pirátské filmy", ... Tá čiarka má byť pred úvodzovkami. Bolo by tam toho viac.))

Viacerí renomovanejší spisovatelia ako my dvaja))) mali problém s formálnymi pravidlami. Napr. jedna naša vynikajúca spisovateľka, nesporne veľmi talentovaná, majúca len tú smolu, že píše po slovensky, neovládala pravopis, pretože jej otec bol chudobný viacdetný farár a nemohol si dovoliť dať jej vzdelanie iné, než domáce.Napriek tomu preskočila mnohých píšucich mužov svojej doby. Celý život prežila na slovenskom vidieku, ale ľudí poznala dokonale a jej jazyk bol nezvyčajne bohatý a krásny.Je dostatočne moderná, aby sa dala čítať, aj dnes.Rozdiel medzi remeselne dobre napísaným textom a umeleckým dielom nie je predovšetkým v dokonalom zvládnutí formálnej stránky.
23.5.2011 06:36 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Nevím, jestli píšete o pravidlech slovenštiny, ta neznám, ale to, že se v češtině před spojkou že musí psát čárka, prostě není pravda. Skutečně v češtině neplatí poučky typu „před spojkou XY se musí psát čárka“. To jsou zjednodušené poučky z prvního stupně základní školy. Čárky se píšou na základě větné stavby, ne na základě takovýchto zjednodušujících dogmat. Viz stránka Ústavu pro jazyk český. Tomu s dovolením důvěřuji více, pochybuji, že kdokoli jiný než ÚJČ tomu rozumí lépe. Trvám na variantě bez čárky před že v té větě.

Co se týče psaní čárek ve větách s příslovci, viz např. další vysvětlení ÚJČ:

Psaní čárky před výrazy eventuálně, případně, respektive

Potvrdil, že navštíví místní úřad velmi brzy, respektive že se o to pokusí již zítra.

Před prvním že je čárka (protože odděluje věty), před druhým že není čárka (protože neodděluje věty). Stejně tak by se dalo napsat „tedy že se o to pokusí“, tak jako v té mé větě. Bez čárky. Čili znovu opakuji – ne, před spojkou že se v češtině nemusí psát čárka. Nevím, jestli se musí vždy psát ve slovenštině, ale v češtině nemusí, podle okolností. Záleží na konkrétní větě.
23.5.2011 07:27 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
To jsou zjednodušené poučky z prvního stupně základní školy. Čárky se píšou na základě větné stavby, ne na základě takovýchto zjednodušujících dogmat.

Mňa o vetnej skladbe, o zmysle textu, ktorý mení čiarka, poučovať naozaj nemusíte... nielen podľa pravidiel z prvého stupňa ZŠ sa pred spojkou že, keď v podraďovacom súvetí píše čiarka... o zmene v prípade po modálnej častici som sa v pravidlách slov. zatiaľ nedočítala,možno sa podľa nové môže alebo nemusí. Trochu menej poučovania, v pravidlách( ktoré treba sledovať, lebo sa menia, nepopieram) si vie zalistovať každý. Želám pekné ráno. Vypínam.))
23.5.2011 07:34 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Pokud mi tady opakovaně vnucujete nevyžádané opravy neexistujících chyb, pak na to mohu zareagovat jenom dvěma způsoby: buď vás budu ignorovat, nebo vás budu opravovat a poučovat. Jelikož při první variantě by hrozilo, že tady zmatete ostatní přítomné, volím variantu č. 2. Varianta č. 3, že vypínáte, je ovšem celou dobu od začátku ta optimální.
23.5.2011 10:39 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Pokud mi tady opakovaně vnucujete nevyžádané opravy neexistujících chyb,

Ak na to máte poučovať iných, lebo ste omnoho dokonalejší, OK. V mojom prípade ste to s tou gramatikou a dogmami z I. stupňa ZŠ dosť prehnali, overila som si u slovenčinárok, v SJ sa benevolentné pravidlo, že sa pred že nemusí písať čiarka zatiaľ neprijalo- zhodli sa na tom obe, jedna metodička, jedna čerstvá absolventka. V češtine sa písať aspoň podľa toho, čo je na na stránke, na ktorú ste odkazovali, písať nemusí.Je to teraz taký novodobý trend, uvoľňovať tie pravidlá písania interp. znamienok. V každom prípade, ak radíte autorovi, mali by ste byť v tom naozaj sám bezchybný. A to vo svojich blogoch tiež nie ste.
23.5.2011 10:01 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Človeče, ale veď on píše po celú dobu o pravidlách českého jazyka.
23.5.2011 10:41 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
to mi je jasné... niektoré veci sú spoločné, a v tých tiež dokonalý nie je
23.5.2011 16:05 :)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Potvrdil, že navštíví místní úřad velmi brzy, respektive že se o to pokusí již zítra.

Před prvním že je čárka (protože odděluje věty), před druhým že není čárka (protože neodděluje věty).

...respektive že se o to pokusí již zítra.

vedlejší věta, dokonce rozvitá,

podmět zamlčený (on) pokusí (se) = přísudek

příčinu, proč není , před že jste nepochopil, není tam, protože je tam vsunuto respektive, a ne proto, že se nejedná o větu
Petr Tomášek avatar 22.5.2011 13:43 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Nejrozšířenější chyba v psané češtině současnosti: skloňování zájmen, 4. pád.

„začal v kapse lovit ID kartu, už jí držel, ale jak jí vytahoval, roh karty zachytil za svazek klíčů...“

Nu, což o to, že je to proti nějakým blbým pravidlům, ale ono to hlavně takhle lze číst jako porno :-D
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
22.5.2011 16:46 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Hmm, je fakt že tohohle si možná pouze nevšímám, ale podle mě je nezběžnější chyba psát "jeho" místo "svůj".

"Intel oznámil, že opoužije 3d tranzistory v jeho procesorech" (brrr!) Jestli tohle čtou páni z cdr.cz, tak to je i na ně :)
22.5.2011 03:35 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Po prvých odstavcoch, kým som zistila, že nejde o nového Robina Cooka, sa mi to už čítalo samo. Vtipné. Zaujíma ma, či do Porubjakovej smrti stihne doktor vyčerpať všetky& jeho kredity.
22.5.2011 08:19 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky za Vaše názory, hlavně to s těmi zájmeno bylo dost poučné. Rozhodl jsem se, že až napíšu další dvě kapitoly, tak je dám zase sem. Předpokládám tak do měsíce. Román se bude jmenovat Žhář a šlapka. Vím, že ta kniha nesouvisí s linuxem, ale všiml jsem si, že sem chodí dost lidí, kteří hodně čtou, tak by to mohlo třeba někoho bavit.
22.5.2011 08:25 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Oprava: zájmeny
=^..^= AmigaPower® avatar 22.5.2011 08:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Brrr, baba v rohu pod prostěradlem se mi asociuje se zdravotní reformou současné vlády...

Dopiš to, koupim si to ;-)
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
22.5.2011 10:24 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ale jo klidně napiš třeba deset knih, když je nebudu muset číst já tak mě to nevadí. Ať napíšeš co napíšeš vždycky se najde někdo kdo to přečte.
paralaX avatar 22.5.2011 11:18 paralaX | blog: Last_Bullet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hlavně to vydej na Android Marketu - nemám tam za co dávat prachy :/
22.5.2011 12:37 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Celkem se mi to libi, ale po tech par strankach je brzo na serioznejsi kritiku. Jinak tvuj popisny styl mi pripomnel Raymonda Chandlera, ktereho mam dost rad. Kdyz to bude vydane v nejakem rozumnem formatu (odt || pdf) a za rozumnou cenu, tak si to urcite koupim, az to bude hotove. Jen tak dal. Preju hodne stesti.
22.5.2011 12:58 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Díky. Zatím to plánuji tak, že sem dám nějaké části. Potom si udělám vlastní webstránky a tam to bude celé volně ke stažení.
Petr Tomášek avatar 22.5.2011 13:26 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
citlivost očí na světlo
»světloplachost«?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Petr Tomášek avatar 22.5.2011 13:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak moje hodnocení: 1) po obsahové stránce je toho příliš málo, aby se to dalo rozumně hodnotit. Nicméně jako úvod to není špatný, je otázkou, co z toho bude dál. Jednotlivé obrazy na sebe dobře navazují, to jak si hraješ s fokalizací mi přijde šikovný (viz pád v čekárně). K prokleslení postav jsi se zatím moc nedostal.

2) po jazykové stránce mírně kostrbaté. Doporučoval bych se na to víc soustředit a klidně si i něco teoreticky nastudovat.
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Petr Tomášek avatar 22.5.2011 13:57 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
[prokreslení]. sorry :-)
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
22.5.2011 15:07 Petr | skóre: 10 | blog: mlz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
ad 2/ záškuby svalů --- a na další straně svalu. Nevím, je-li to syntaktická, anebo gramatická chyba
22.5.2011 16:43 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Takže jsem to ještě upravil a mělo by to být lepší, viz příloha.
22.5.2011 19:58 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Je tam pořád to „těšíme se na vaší další návštěvu“, ale ještě jsem se chtěl zeptat na to „kostlivec mu dával na obdiv nedokonalost a křehkost lidského těla“. Je tam ten „obdiv“ záměrně? Obvykle se jako ustálené slovní spojení používá „dávat něco na odiv“. A potom ten display, ten se píše již jen v počeštěné podobě, tedy displej.
22.5.2011 20:14 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
„těšíme se na vaší další návštěvu“ je tam schválně, protože je to přímá řeč. Aha, a já myslel, že se říká "obdiv" jako obdivovat, tak to musím opravit na "odiv". Ten display bych tam nechal. Dík za ten "odiv".
22.5.2011 20:14 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Hele, budu sice za rýpala s přehnaně kritickými názory, ale co už nadělám.

Pokud budu považovat tvou větu "nejsem si jistý jestli umím psát" za otázku, tak odpověď je jednoznačná. Neumíš. Vůbec. Než se naštveš, nebo naopak hodíš flintu do žita, tak rychle dodám, že stejně tak jsi kdysi neuměl jezdit na kole, číst, nebo napočítat do sta. Přesto tohle všechno dnes (předpokládám) umíš, protože ses to jednoduše naučil. S psaním je to stejné. Je to řemeslo jako každé jiné, a k mistrovství v něm se nedostaneš ničím jiným než tvrdou prací a tréninkem. Talent je hezká věc, ale sám o sobě nestačí (což platí všude a ve všem). Takže pokud chceš jednou napsat něco, co stojí za pozornost, tak začni makat a trénovat. Piš, hraj si s textem, postavami, situacemi, dialogy, se vším. Výsledky přijdou, i když to bude trvat, a bude ti připadat že píšeš pořád stejně. Pak jednoho dne vezmeš do ruky jeden text ze včerejška, druhý z loňska, a pochopíš že se něco stalo.

Abych jen planě neblábolil, tak pár poznámek k tvému textu.

...Seth mu často hleděl do očních jamek a přemítal nad svým osudem.

Kdo je Seth a kde se tam sakra vzal? Je to pacient který sedí v ordinaci a čeká na diagnózu od doktora, je to duch mrtvého, který se kdysi právě tady dozvěděl že umře, nebo je to ten doktor? Jasně, za chvíli se ukáže že je to fakt ten doktor, ale čtenář to musí vydedukovat, a tohle není vhodné místo ani situace pro dedukce tohohle druhu.

Přijmu ještě jednoho pacienta a zastavím se u něj,

U koho? U toho pacienta, nebo u ředitele. Zase jsi vytrhl čtenáře ze soustředění, protože ten teď místo přemýšlení nad tím co může ředitel chtít, přemýšlí u čeho že se to ten doktor chce zastavit, a je to chyba tvé stylistické neobratnosti, nikoliv hloupost čtenáře.

Pacient udává bolesti hlavy, kloubů a břicha, záškuby svalů, citlivost očí na světlo, a únavu, po prvním kole testů se nic nezjistilo.

No to jsi to vzal hopem. Ty testy asi nebudou jedním z příznaků nemoci pana Porubjaka, že ne? Pokud to napíšeš takhle, působí to na čtenáře zbrkle, udýchaně. Věta musí mít strukturu a rytmus.

...před interaktivní tabulí stál ještě muž, pravděpodobně už v důchodu...

Na to že jde o jednoho z hlavních aktérů následujících řádků ho uvádíš na scénu dost nenápadně. Vypadá to že je na stejné úrovni jako ty dvě ženské v čekárně, a hele, on je to asi pan Porubjak.

Na víc nemám čas, takže tímto kritiku končím. Jak jsem řekl, neber to tak že říkám že neumíš psát a proto bys psát neměl. Říkám, že neumíš psát, a o to víc bys tedy psát měl, abys to změnil.

22.5.2011 20:34 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Jenže já to takhle píši schválně, protože chci, aby u toho čtenáři přemýšleli a chci, aby se ta kniha dala číst i poněkolikáté. Ale určitě máš pravdu, některé věty jsou stylisticky úplně špatně.
Petr Tomášek avatar 22.5.2011 20:58 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Jenže vtip / jazyková hra by měly být pro (dostatečně intelygentního čtenáře) zřejmé na první pohled, jinak z toho budou mít pocit, že je to sračka.

Chceš-li, aby čtenáři přemýšleli, pak musíš komplexnost vyjádřit jinak a jinde: složitější obrazy, složitější vztahy mezi postavami, víceznačnější možnosti interpretace...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
22.5.2011 22:20 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
baže! Bejt prostej a hloupej, to chce nějakou hynteligenciu a rafinovanost. Mr Tomášek má pravdu, jinak to působí jen jako že to prostě autor neumí. Bohužel.
22.5.2011 23:15 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Jenže já to takhle píši schválně, protože chci, aby u toho čtenáři přemýšleli a chci, aby se ta kniha dala číst i poněkolikáté.
To je sice dobrý přístup, ale musí se to dělat tak, aby se čtenář nemátl (což se například hned ze začátku děje). Vnitřní konzistence je opravdu důležitá věc - protože u čehokoliv netriviálního je nemožné dosáhnou úplnosti a bezrospornosti zároveň, je lepší vzdát se úplnosti ve prospěch bezrospornosti, protože zatímco neúplné informace si čtenář může doplnit dle vlastní fantazie, vzájemně odporující informace (a to i čistě z pohledu čtenáře) ho budou v lepším případě mást a v horším případě z nich bude naštvaný.

Osobně si myslím, že text by měl být v prvním plánu dobře čitelný a nedělat čtenáři problém s pochopením, protože když čtenář musí lušit každou větu a přemýšlet kdo je kdo, kdo řekl v rozhovoru co a podobně, tak mu nezbyde moc energie na to, aby vnímal příběh jako celek.

A pokud má být příběh zajímavý i při druhém přečtení, tak doporuju vyšší úroveň, například dopředné náznaky (foreshadowning), které nelze pochopit bez znalosti následujícího příběhu, nebo třeba výklad jednoho a toho samého děje z úhlú pohledu různých postav, případně postava či postavy, jejíchž jednání může čtenář vyložit rozdílně před a po přečtení celého příběhu.

Někteří autoři používají ještě další techniky (nelineární čas, alegorie, symbolika, rekurzivní vnoření příběhů jeden do druhého a pod.) ale ty jsou opravdu obtížné udělat dobře a mimo toho jsou příliš závislé na znalostech a schopnostech čtenáře. Na druhou stranu, pokud počítáte, že čtenáři jsou idioti, tak to budou číst zas jen idioti, takže optimální je psát tak, aby "bonusové" vlastnosti nebyly nutné pro pochopení příběhu, ale aby čtenářům, kteří je pochopí, zlepšovali požitek ze čtení. Někteří autoři jsou v tom tak dobří, že anotace k jejich knihách jsou často delší než kniha samotná :-)
23.5.2011 10:56 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Necetl jsem original, beletrie me nezajima, nicmene, jak byste to napsal tedy vy? To mi v te vasi kritice trochu chybi.
22.5.2011 22:16 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tvůrčí psaní. Si mysli že v tomhlectomto můžete ignorírovat zákony jazyka. A nebo nemusíte. Pokud to má smysl. Třeba začínat nejen větu, ale většinu vět "ale" může mít oužasňáckej oučinek. A nebo je to jen chyba.

Ovšem nejprve by člověk měl zvládnou řemeslo, pravidla a pak se je naučit porušovat. V malování, hudbě, i psaní.

Tady v té stavbě je moc krátkých sdělení napřeskáčku. Neuvedených ničím. To že je tam kostlivec je teba nějak uvézt, aby člověk mohl se zachytit a pak si vychutnat že tam s doktorem koukají do očí. Chybí úvod, popis místa, lidí, situací... Mysl musí být připravena na další sdělení. A to i když to má být šok a přeskok. Dokonce tam ještě víc.

Ale když se to bude líbit, tak je to ok. A pokud ne, můžete si říkat, že je to tim, že čtenáři jsou volové a blbové. :)

Začínal bych každopádně něčím jednodužším než je román. I povídka. Uhlídat logiku, stavbu... fuška, hrozná fuška. Něco krátkýho. Začínat na vrcholné formě. Programovat se také člověk učí na Hallo World a ne na programu pro logistiku velké společnosti.

Jen názor, jak snad zřejmo, sám ten svůj názor moc vážně nebéřu.
22.5.2011 23:21 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Napísať dobrú poviedku nie je o nič ľahšie, ako napísať román.
Dalibor Smolík avatar 23.5.2011 01:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Jenže číst špatný román jsou mnohem horší muka, než číst špatnou povídku. :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
23.5.2011 02:01 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Iba ak by ste tie zlé romány prečítali do konca, aby ste nesklamali autora, že ste sa mu na to vykašľali.
23.5.2011 09:18 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Nějak jsem zapomněl dodat to hlavní. Vypadá to zajímavě, těším se na další pokračování.

Když tam nebude moc porna a krve, budu jen rád, nějak je moc rozšířený zvyk těmahle vycpávkama zakrývat že autor neví o čem psát. :))

Bych si myslel, pohrát si víc s větama, aby provázeli čtenáře a ne aby to, co se děje, musel čtenář luštit. Vzhledem k tomu, že jak jsem pochopil, nemá to být volný verš, ani báseˇn v proze, kde naopak jistý zmatek je žádoucí. :)

Někdo tu zmínil Chandlera. No, ten je zrovna mistr, jak třeba jenb krátkou větou popíše místo, postavu, děj co něj vstupujeme.

Seth vzhlédl od osamělého hrnku s kávou a upřel svůj zrak do očních jamek kostlivce, který spolu s obézní sestrou tvořili stálé osazenstvo ordinace. Ve vzduchu bylo vedro a vůně kiwi. Seth se v duchu tázal kostlivce na svůj osud, tázat se sestry bylo stejně marné a pro Seltha méně příjemné. Ta domalovávala další nehet na barvu zvláště výstřední rosničky a k tomu stihla chatovat s nějakým mužem. Jistě jí ten nešťastník nezná osobně, jinak se s ní nebaví. Pomyslel si Seth a zdálo se mu, že kostlivek přikývl. ... Mně by se to líbilo spíš nějak tak. Ale tim se nenenchte mást a buďte svůj. Já jsem destruktor vět z povolání....
23.5.2011 09:58 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Ten začátek ještě přepíši, aby čtenáři bylo hned jasné, že hlavní postava je Seth. Pana Porubjaka nechám upozaděného, ten jeho překvapiví nástup do ordinace se mi líbí, on ani není důležitá postava. V první kapitole jde hlavně o to sdělení, že se Sethem chce mluvit ředitel, protože další část bude v jeho ředitelně. Porna tam moc nebude, krve nebo spíš smrti by tam mělo být dost, a chtěl bych tam i nějaké schizofrenní a psychedelické části. Doufám, že bych to mohl napsat do dvou let, průběžně sem budu dávat první části, abych zjistil ohlasy.

Ta vaše verze mi přijde taková komplikovaná, já ani takhle psát neumím. Mně se třeba líbí, jak píše Čapek. On vypraví děj docela stručně ale výstižně, zrovna čtu jeho Krakatit.
23.5.2011 10:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Komplikovaný jsem to napsal. Já to jinak neumím, teda umít to jen ještě komlikovaněji, to je životní osud člověka co se živil psaním "normálně" a pak se začal odreagovavat jazykovým šílením a zjistil, že už zpět mezi normální neumí. :)

Já chtěl jen cosi naznačit, co jsem rozvedl do příkladů. Ty atributy (hrnek, topení, bílý plášť) mohou evokovat dost zajímavé představy o člověku, místě, ději.

BTW, tohle zrovna Čapak moc neuměl a moc rád z toho nebyl. Ovšem on to vynahradil genialitou tak velikou, že to "neumění" nehrálo roli.

A já neumim to ani to a ještě Vám do toho kecám. :)
23.5.2011 17:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Hele, ale nenechte vse otrávit! J e to dost dobrý. Hlavně oceňuji, že nedostatek děje a situací se nezaplňuje hektolitry krve a spermatu. _

jen bych se věnoval fomální stránce... pokud chcete... Jinak si myslim že je to dobrý, dost dobrý.
23.5.2011 19:01 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Upřímně, trochu mě to otrávilo, ale odradit se nenechám, ani nemůžu. K té knize jsem si psal poznámky do mobilu bezmála rok, takže to musím už nějak napsat. Toho námětu, který mám, by byla škoda. Jo, něco je tam dobrý, ale něco se musí předělat i doplnit, hlavně ten začátek.
24.5.2011 11:11 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory

Upřímně, trochu mě to otrávilo

Pišťanek svoj prelomový debut písal niekoľko rokov z potreby písať.) Tu je rozhovor s autorom,tu ukážka.

Otráviť sa nedať. Kritikov je vždy dostatok. Jeden čo tu tiež vie písať, a škoda, že v tom nepokračuje, Vám napísqal, že sa mu to páčilo a čaká na pokračovanie. Postupy sú rôzne. Najlepší je ten, čo vyhovuje Vám.

24.5.2011 19:33 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Rozhodně se nenechte odradit! A rozhodně nemá smysl měnit styl, pokud jste si jej vybral a je to záměr. Já jsem jen čistě napsal svůj dojem, že by šlo lépe využívat jazykových prostředků a sdělení toho, co se jinaak musí napsat čistě jako oznámení. Ale možná že ten Váš styl se ukáže jako právě to pravé pro to, co právě píšete. To si vůbec netroufám soudit, na to nemám schopnosti.
24.5.2011 20:35 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Příloha:
Já vím, co chci vyjádřit, ale nevím, jak to správně převést a napsat do vět a souvětí. Chtěl bych psát, aby to bylo aspoň trochu na úrovni. Už jsem lehce přepsal kus začátku. Dám ho do přílohy, protože by mě zajímalo, jak na vás působí po stylistické stránce.
24.5.2011 20:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Co jsem na to letmo kouknul, tak tadyhle je chybka; překlep, předpokládám:
Ze čtyřiaosmdesátého patra vypadali lidé jako mravenci. Všichni někam spěchaly, (...)

No a jinak bych být tebou občas možná lehce zažongloval slovosledem, ale to je pochopitelně subjektivní:
Doktora a sestru nespojovalo nic kromě práce, proto byla nálada na bodě mrazu skoro stále. → Doktora a sestru nespojovalo nic kromě práce, proto byla nálada skoro stále na bodě mrazu.
Často mu hleděl Seth do očních jamek → Často mu Seth hleděl do očních jamek [nebo asi ještě lépe] Seth mu často hleděl do očních jamek

(Ber to jen jako tip, osobní názor)
24.5.2011 21:23 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Právě ten slovosled, ten mi dělá problém. Zrovna to "Často mu Seth hleděl do očních" jsem opravil na "Často mu hleděl Seth", protože jsem chtěl mít "mu" u slovesa. V češtině možná ani neexistuje nějaký správný slovosled jako třeba v angličtině, všechno asi záleží na citu.

Ano, to je překlep. Ještě jsem si říkal, co blbneš, spěchali je přece měkký :-)
24.5.2011 22:49 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Netrapte se slovosledem, čím víc budete psát, tím víc budete mít citu,. Slovosled může být váš styl. Styl má každý jiný. Chete něco říct lidem? Pokud ano, řekněte jim to a uvidíte. Lidé zajímá sdělení, slovosledem se zabývají puritáni, kterí vědí jaký má být, co má kniha sdělovat, ale většinou nic z toho neumí uplatnit. Budete-li mít čtenáře, kteří o napsaném vámi budou přemýšlet, pak písete správně a psát umíte.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
24.5.2011 23:39
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Budete-li mít čtenáře, kteří o napsaném vámi budou přemýšlet, pak písete správně

:-)
24.5.2011 23:45 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
O mých textech čtenáři přemýšlejí, píší mi a objednávají se ke mě na konzulatce, jistě z toho máš radost, že se tak usmíváš. :-) Stejně jako čtou moje blogy, po stovkách a komentují je a svěřují se pod nimi se svými starostmi.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.5.2011 00:02
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
ke mě na konzulatce,

:-( :-(
25.5.2011 00:07 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
pouhý překlep tak si to tak neber ve své "dokonalosti." Máš to těžký, ale chápu tě, nikdy nic nedokážeš a budeš pořád jen obyčejný průměr, který nikoho nezaujme. Ničím. :-) Tak budeš hlídat moje překlepy a přeřeknutí.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.5.2011 12:54
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Teraprde, překlepy a přeřeknutí se velmi výrazně odlišují od neschopnosti sestavit větu v češtině. I vzdělaný klempíř by to dokázal napsat lépe.
25.5.2011 12:56 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Si guma, co neumí nic. Jen mi sdělovat jednu myšlenku ddeseti slovy. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.5.2011 09:12 yx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Všeuměl Jílek - rady všeho druhu 800 Kč / hod.
25.5.2011 00:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
O mých textech čtenáři přemýšlejí, píší mi a objednávají se ke mě na konzulatce
Jen aby to spíš nebyl exploit než um :-D.
25.5.2011 00:23 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Oni jistě vědí co dělají, jsou to dospělí lidé. A protože potom pokračují, zřejmě jej jim setkání se mnou prospěšné.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.5.2011 00:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Stačí se podívat na obsah seriálů v naší televizi, někdy bych se divil, kdyby měl průměrný člověk něco jako kritické myšlení a vlastní vůli. Jinak pokračují jako v konzultacích? To se dá nadefinovat i určitou psychologickou závislostí, když nabořím systém, tak se budu snažit tam i vydržet.
25.5.2011 00:36 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
No pokud měříte svět podle seriálu v televizu, pak to vypovídá o schopnosti vašeho kritického myšlení, pokud jste nikdy nebsovoval nějakou terapii, pak nemůžete o ní nic říct víc, než takovouhle doměnku. Já se tedy na seriály v televizi nedívám, ač seriály v televizi točím. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.5.2011 00:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
No beru to tak, že kdyby se na TV nikdo nekoukal, tak komerční stanice asi zkrachujou, ale vzhledem k tomu, že točej věci jako superstar (trh jima už musí být imho saturovanej od prvního ročníku :-D), nebo Ulici (kde jim psala děj u pár epizod prakticky ČPU - a ohradili se prakticky jen Piráti), tak to za průměr brát lze.

Osobně ale TV jako měřítko potřeba není, stačí si uvědomit, že lidi s vyšší inteligencí dokážou rychleji řešit problémy než lidi s nižší a tom horším případě tuhle vlastnost můžou použít pro ovládání. Například tím, že budou navrhovat pořady, na které se budou ostatní koukat :-).
25.5.2011 00:51 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
že lidi s vyšší inteligencí dokážou rychleji řešit problémy než lidi s nižší

Hmm, no je vidět, že o praktickém životě toho moc nevíte. Viděl jsem lidi s IQ 160, kteří v praktickém životě bez druhých byli zcela ztraceni a viděl jsem lidi s průmerným IQ, kteří manipulovali s těmi s vysokým IQ. :-) zneužívali je a vykořisťovali.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.5.2011 00:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Hmm pravda, otázka jak moc to bude rozbíjet průměr. Nicméně tedy přeformulovávám na inteligenční a sociální schopnosti.
25.5.2011 08:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Ti co pracuji pro televizi a v televizi u těch se většinou předpokládá talent a schopnost se srozumitelně vyjádřit.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.5.2011 12:52
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Ti co pracuji pro televizi a v televizi u těch se většinou předpokládá talent a schopnost se srozumitelně vyjádřit.

Což se netýká výše uvedené věty.
25.5.2011 15:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
No to asi jo, akorát nechápu souvislost s vláknem ;-).
25.5.2011 16:08 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
To je váš problém co nechápete, pokud máte za to, že ste ten talentovaný inteligentní, sociálně zdatný, pak je to dokonce s podivem.:-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.5.2011 18:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
To je váš problém
To je možný, ale bez vysvětlení je pak diskuze celkem nanic.
talentovaný inteligentní, sociálně zdatný
Jinak to je omyl, já se za sociálně zdatného nepovažuji ;-). No a s inteligencí to zrovna teďka taky není pravý ořechový, protože mám rýmu :-D.

Jo jinak teďka jsem si to pomalu přečetl a chápu, ale schopnost srozumitelného vyjádření nevyvrací ovládání.
25.5.2011 21:39 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Víte mě je jedno, čemu rozumíte, nebo nerozumíte, nebo jaký jste. Máte-li pocit, že nejste spokojený s televizními programy, pak je bud nesledujte, nebo si napište takový, co vám bude vyhovovat a zkuste ho udat v nějaké televizi.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.5.2011 22:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Tak pokud v diskuzi zaujímáte neutrální postoj k všem, tak to ta diskuze musí být chladná. Rozhodně to pak není zábava :-(.

Jinak to o té televizi to byl jeden z mnoha příkladů. Jinak tvrzení, že vědí, co dělají, rozhodně neplatí na 100%, to by jinak v prvé řadě nepotřebovali tu pomoc (tedy ti závislí na drogách a alkoholu).
25.5.2011 23:04 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Vy taky potřebujete pomoc v mnoha věcech se kterými si nevíte rady. A zábava? Jak s kým. S lidmi jistého typu to nebude nikdy zábava, protože oni se tváří že jsou vševědoucí, ví že nejsou vševědouci, leč přesto se chovají jako vševědoucí. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.5.2011 23:20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
S lidmi jistého typu to nebude nikdy zábava, protože oni se tváří že jsou vševědoucí, ví že nejsou vševědouci, leč přesto se chovají jako vševědoucí. :-)

hezky ses popsal joudo z horni dolni
26.5.2011 00:06 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Ty bys to nesved, tak doufáš, že se něco naučíš, že jo? :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
26.5.2011 00:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Což o to rady bych si věděl, ale byly by to šílená řešení :-D. I se vševědoucíma lidma může být zábava.

Osobně jsem čekal, že se můj původní post zvrhne v teorie o sociálním inženýrství, tak nic no... :-(
25.5.2011 06:49 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Pozor, jen můj subjektivní názor:

Jasně! Přesně. Ono to co tam píšete se mi líbí, ty nápady jsou dobrý... jen je to napsaný tak trochu neobratně. To ovšem se naučit, to je jediná cesta - psát a psát, čít to po sobě a hledat jak jinak. A číct a číst, ale ne jen jednoho autora, to byste mohl nevědomky kopírovat :).

Forma je důležitá. Je to stejné jako u filmu v hudbě. Ten stejněj hudební motiv může být fuga, dechovka... dokonce stejná skladba může vyznít zcela jinak, jiným aranžmá. A samozřejmě ten rozptyl je od nudy po nadšení.

Tohle co jste napsal se mi zdá dobrý. Napíšu i (subjektivně ovšem!) proč si myslim že se Vám to povedlo. Až budte mít pocit, že Vám do toho kecám, dělám chytrýho a vůbec opruzuju, tak řekněte: Dagu sklapni a já sklapnu :-)

Oproti mravencům se snažili vyhnout přímému kontaktu. A zase sněžilo. Rytmicky se pěkně střídá dlouhá věta s krátkou, Ta druhá jakoby s tim nesouvisela, ale ono ano, chlad, pocit - šedá lezavá zima vůkol a vevnitř.

Sestra nyní pilně chatovala na počítači a cpala se u toho sušenkami. Jedna sušenka se jí rozdrolila v ruce, kousky dopadly na právě koupený bulvární časopis, který ležel vedle upatlané myši, setra měla drobky přilepené i na čerstvě nalakovaných nehtech. Se mi líbí. Aniž byste sestru popisoval, z tohodle si ji umím představit. Šedá, spíš trochu hloupá, s duševním obzorem ohraničeným chatováním a nezvládnutou potřebou se parádit, s často opečným účinkem.

Seth upřel zrak na svůj monitor, „Porubjak Pavol je na řadě!“ Skok a něco se děje. Do té studené nudy osazené asi chronicky ortáveným doktorem a nejsíš slepičkoidní sestrou někdo vstoupí - kdo to bude, čtenář začně být zvědav.

25.5.2011 08:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
:))) No, tak trochu srandiček. Kdysi jsme byli na sklách lézt a kolem šel pes. My tedy chytali našeho, aby se neseprali, ale má žena se spletla a skočila po tom cizím, velmi podobném. On i jeho majitelé zůstali štajf... a já to sepsal v různych formách, včetně poslední, parodie na sebe sama. totéž v (h)různých formách. Jo forma je docela dobrá zábava :)))
25.5.2011 08:40 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Hezké :-)
Dalibor Smolík avatar 25.5.2011 09:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Šedá, spíš trochu hloupá, s duševním obzorem ohraničeným chatováním
Já bych ji tak přísně nehodnotil - nevím, kolik je jí let. V určitých letech se dívky podobají jedna druhé, někdy jsou úplně na zabití. Pak z toho vyrostou. Tedy některé. Začnou mít rozhled, umět rozlišovat podstatné od nedůležitého, získají nějaké vědomosti. Ty druhé zůstanou na stejné úrovni, jen se popelí .. To je smutné. Avšak dokud nedospějí do určitého stádia, je předčasné vynášet soudy :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
25.5.2011 09:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Je to virtuální figura, tak žádný slitování. :))) I když, ona (já kdysi psal takový slátaniny pod jiným jménem) vám ta postava někdy přiroste k srdci :)).

Jo, máš pravdu Dalibore.
25.5.2011 09:31 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Oprava: Já psal slátaniny, ne že tohle je slátanina! Já bych to po sobě měl asi číst než odklepnu... :)))
23.5.2011 10:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Schválně, koho si představíte:

S výrazem neurochirurga v plné práci posledním promyšleným tahem štětečku dokončila nalakování nechtů na zářivě zelenou.

Tlustými prstíčky svírala lak na nechty z hyperermárketu a snažila se přetřít strašlivou rudou a ještě příšernější zelenou.

Vzdychla a duchem nepřítomným výrazem a očima zarudlýma od pláče nanášela zelený lak na nechty.

Každá ta věta vytváří v mysli čtenáře nějakou, dost jinou postavu s nějaký charakterem, v nějaké životní situaci, ačkolikv popisuje zcela totéž. nebo ne?

Pokud napíšete, že pozorovatel se: Ušklíbl, povzdechl, zasmál, odvrátil zrak ke kostlivci... zase máte dobře popsaný vztah k té osobě. Což má lepší účin, než prostě ty lidi a vztahy natvrdo popsat. Nebo nechat je tabula rasa, to je možný jen jako rafinovaný záměr, ale to se mi zdá pak obtížné, aby to bylo psaní zajímavé, ne jen hříčka.
23.5.2011 03:06 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

pre sad

http://www.vimka.sk/obsah/literarna-dielna

 

23.5.2011 08:55 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Slinta píše mizerný slohový úkoly které ještě opisuje z netu a tady bude poučovat jak kdo má psát a kde má kdo dělat čárky a jestli se ji nelíbí že tu žádný nedělám tak si je může doplnit. ,,,,,,,,,,,,,,,, slinta uslintaná. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
23.5.2011 09:19 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Trochu drzej, ne?
24.5.2011 10:08 mtx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
MUDr. Jilek, mistr sveta ve vsem, vicenositel Nobelovy ceny za literaturu, tvou vizi napsat knihu uz odborne rozebira i na svym webu. Mas kliku, ze svuj statni drahocenny cas ti venuje takovy odbornik.
24.5.2011 10:20 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Pomluva kolegy Ať si kolega přečte jak ji "odborně" rozebírám. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
24.5.2011 13:14 sad | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Já bych k tomu jenom řekl, že mi komentáře od ostatních dost pomohly. Ale tohle lidé přesvědčeni o své bezchybnosti asi nikdy nepochopí.
24.5.2011 13:56 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Já bych si nedovolil tvrdit, že vám nepomohly.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
24.5.2011 13:59 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
PS: pouze volím v tomto směru jinou cestu, nenechám si radit a spíš nabídnu hotový produkt. Pak nesu důsledky, své umíněnosti, ale každý máme jiný způsob.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
24.5.2011 10:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
ale jinak je fajn mtx, že mé literární práci věnuješ takovou pozornost. Zřejmě se chceš něco přiučit. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
23.5.2011 09:40
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
nahoň si ho, třeba se uklidníš

podvodníku, místo chatování máš dávno pracovat za naše daně ve státním.
23.5.2011 11:04 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Koukám, že si ho furt honíš a klidu nejdojdeš, radíš blbě.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
23.5.2011 11:06
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
mazej do práce dědku, za co tě platíme z našich daní?
23.5.2011 11:10 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Nweměl by ses tak rozčilovat, nebo dostaneš infarkt a dopadneš blbě. Přílišná masturbace vysiluje a odkrvuje mozek, si zářný důkaz. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
23.5.2011 13:31 yx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Nekaž Jílku diskuze jiným. Nikdo na tvé kecy není zvědavej.
23.5.2011 14:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Musíš nutně vyvolávat flame? Posledně ses dušoval, že jen odpovídáš na napadnutí, koukám, že to není pravda...
23.5.2011 09:43 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně stačilo jen si přečíst ty komentáře, nemusel jsem ani číst to dílko, abych měl jasno, že to jsou drobné, ale sakra důležité nedostatky nesečtělého člověka. Vymyslet příběh, oživit postavy, to vše je zábava a může to být postaveno hezky, ale nic se nedá číst bez schopnosti vyprávění, pointované syntaxe atd.
Kdo četl Duny Franka Herberta a pak pokračování jeho syna s dalším pisálkem, přesně ví, o co jde...
23.5.2011 10:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci napsat knihu a chtěl bych znát vaše názory
Mně stačilo jen si přečíst ty komentáře, nemusel jsem ani číst to dílko, abych měl jasno (...)
lol

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.