Portál AbcLinuxu, 20. dubna 2024 00:33


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
26.4.2010 20:57 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky jsem nevěděl, co si mám o tom všem myslet, když jsem si přečetl článek na idnes.cz, kde se mj. píše:
Navrhovaný zákon má podle ministryně tři cíle. (...) Třetím cílem je ochrana životního prostředí prostřednictvím snižování emisí skleníkových plynů.
A o kousek níže:
Agentura Reuters dnes uvedla, že biopaliva ze zemědělských plodin mohou vytvářet až čtyřnásobek emisí skleníkových plynů než standardní ropná paliva jako benzin a nafta.
26.4.2010 21:08 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Těžko říct, kde je pravda, když člověk dostatečně nerozumí chemii. To víte, každý lobuje za to svoje. Těžba, transfer a využívání ropných produktů životnímu prostředí a tím i evoluci lidstva (pokud jako jeden z aspektů berete zdravý rozvoj živých organismů) moc nepřidá, ale jestli bio příměsi ten problém zhoršují to je otázka.
26.4.2010 22:21 lacik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Zhoršují, a to výrazně:

Spalováním pančovaného benzínu se uvolňují daleko jedovatější zplodiny.

Zelení spasitelé Zeměkoule zjšťují, že rozvojové země ve velkém kácí pralesy a vysazují monokultury plodin pro výrobu biošpiritusu.

Na výrobu litru biopaliva je potřeba ekvivalent srovnatelného množství ropy.

další problémy, které ekologisté ve svém svatém boji za Jedinou Správnou Věc přehlédli viz wiki.
26.4.2010 21:26 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ničí to motory, deformuje to ceny, ničí to ekonomiky, lidé hladovějí, ale je to skvělý ekobyznys, tak to prostě bude pokračovat dál, ať se děje co se děje.
Nezmínil jsi to nejdůležitější: zhoršuje to životní prostředí.
26.4.2010 23:27 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je mi na blití ...
to mě taky, ale ... co s tím hodláš dělat?

blog není špatnej počin, někoho to může k něčemu motivovat, ale ta konkrétní akce mi tu nějak schází?
Chytrex avatar 27.4.2010 00:13 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
souhlas.. jak s blogem tak i s tím že chybí činy.. jenže co dělat.. Petice? Stávka.. nemyslím si že by něco z toho zabralo.. U voleb zvolit outsidery? taky si nemyslím, že to pomůže..
Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
27.4.2010 02:03 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Jít k volbám a rozhodně nevolit ekoteroristické zelené khméry, stejně tak jako oranžové demagogy, modré tuneláře a korupci09. Tristní na tom fakt, že pokud to vezmu do důsledků, moc volitelných nezůstává.

Co se akce týče, může to znít jako slabost, ale jelikož mám malé dítě, mám obavy, že za veškeré mé akce by bylo (a bohužel asii za mou prostořekost bude) potrestáno ono, jak už to samozřejmě u ubožáckých režimů bývá. Zatím všude tvrdím, že brzo přijde totalita zaštítěná EU, šmírování a špiclování, že budeme vysáváni ještě víc a nakonec nás převálcují muslimové a asiati a my budeme "otroky" ve své staré vlasti. Známí mě mají za pesimistu, ale někteří mi konečně s odstupem času dávají za pravdu. Kéž bych se mýlil.
Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
27.4.2010 05:54 Karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Co asi? Jit ty smejdy postrilet
27.4.2010 07:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tohle je klidně možné, o když výzkumy dneska... jo, to je hodně možné.

Nicméně když velcí hráči zdražují, vždycky je důvod v něčem mimo ně. Jednou je to drahá ropa, podruhý málo ropy, potom doprava... nebo: všude se zdražuje a my jsme propojení. A nebo: sice se jinde zlevňuje, ale mu nejsme propojení... tohle všechno už jsem slyšel.

Tak dnes máme další důvod, podobně jako nebohý ČEZ, který už měl tolik důvodů, proč proti své vůli a přání musí, prostě musí zdražit. :))))
27.4.2010 07:51 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
[citation needed]

ale vážně - fakt by mne zajímalo, jestli někde máš nějaká měření o škodlivinách, ničení motorů a tak.
Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
belisarivs avatar 27.4.2010 09:36 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
http://cs.wikipedia.org/wiki/Biopaliva

Tam si muzes uzivat citaci do sytosti.
IRC is just multiplayer notepad.
27.4.2010 16:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Co se tyce vetsiny zminene kritiky biopaliv (zvysovani cen potravin, intenzifikace zemedelstvi, kaceni pralesu pro novou zemedelskou pudu, v nekterych pripadech negativni energeticka bilance a tedy i vyssi spotreba fosilnich paliv) tak tam souhlasim, ale co se tyce zvyseni skodlivin ci niceni motoru, tak tam jsem se setkal spis s opacnymi tvrzenimi, viz treba zminene citace z Wikipedie:
Since biodiesel is an effective solvent and cleans residues deposited by mineral diesel, engine filters may need to be replaced more often, as the biofuel dissolves old deposits in the fuel tank and pipes. It also effectively cleans the engine combustion chamber of carbon deposits, helping to maintain efficiency. .. Biodiesel is also an oxygenated fuel, meaning that it contains a reduced amount of carbon and higher hydrogen and oxygen content than fossil diesel. This improves the combustion of fossil diesel and reduces the particulate emissions from un-burnt carbon
27.4.2010 08:24 JoudaMates | blog: Matesoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tchan, ktery pracuje v lesnictvi mi o vikendu rikal: to ze nam ekoteroristi kecaji do vysazovani drevin a to tak ze uplne spatne (ignoruji jeho 40letou praxi, ignoruji argumenty o puvodnich drevinach a ostatni odborne nazory), bohuzel maji razitka a podporu zakonu ...s tim uz se naucil zit.

ted jim ale zacali chodit do lesa merit hloubku stopy po traktorech! chodi po lesnich cestach s metrem, a meri jak hlubokou jamu nechal traktor po kole! V sousednim okrese pry tem ekoteroristum stacilo vysvetleni, ze v tech dirach po kolech muzou zit zaby :)

ach jo.
27.4.2010 08:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
No teda zrovna lesníci se svým smrkem, smrkem zase smrkem (nevím zda je to i tenhle případ) a těžkou technikou mi občas přijdou také dost terorističtí.
belisarivs avatar 27.4.2010 09:38 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Pochybuju (ac se mohu mylit), ze budou vysazovat buky a duby.
IRC is just multiplayer notepad.
27.4.2010 09:52 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Mno, je fakt, ze hlaska o 40 letech praxe je spise k tomu, aby se jeho tchan sel stydet do kouta. Smrk ci borovice vejmutovka jsou dostatecny protiargument proti kvalite naseho lesnictvi za dobu jeho 40-lete praxe.
27.4.2010 09:56 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Hele, tim bych moc neargumentoval.

Zazil jsem, jak lesnici obnovovali velky polom (cca 1995?) v lesech za Brandysem. Za chatami popadalo asi 50% stromu (borovice), ale kdyz vysazeli stromy, nebyl tam jediny vzrostly strom (pokaceli i zbytek - listnace).
Stromky vysazely snad po 25x25cm. Pred par lety to to uz byl lesik cca 2m vysokych stromu, monokultura, kde zelenej byl jen vrsek, stred a spodej suchy, protoze byly huste na sebe.
Na kopci nad tim, kam sme chodili na kremenace a o kus dal na kozaky (kdyz se zadarilo), je ted hadej co - pouze smrk.

Nerikam, ze toto delal tvuj tchan, ale nekdo z lesnictvi to provest musel.
27.4.2010 10:07 Dragon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
U nas na Slovensku dopadli podobne niekolko desiatok rocne praxe tak, ze teraz nemame na polovicke uzemia najstarsieho chraneneho parku ziadne stromy.

To, ze v susednom okrese stacilo toto, vypoveda o vzdelani v tejto oblasti dotycnych ludi.
27.4.2010 10:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Navim jak to dopadlo, ale poslední verze co jsem četl byla, že tam zase nasází monokulturu smrků. Což je u nás také.

Už mockrát se přitom ukázalo, že rekultivaci není dobré svěřit odborníkům lesníkům, ani odborným ekologům, ale přírodě. Ona nejlíp ví, co tam má růst. Pokud to není primárně les na dřevo, jasně.
Darth Phantom avatar 27.4.2010 12:02 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Pokud to není primárně les na dřevo, jasně.

Vysazování smrkových monokultur je běžnou praxí v lesích už po několik století, kdy člověk hospodaří v lesích. Smrk se ale vysazuje i tam, kde by přirozeně nikdy nerostl. Má to větší užitek pro člověka (smrk má nejrychlejší přírůstky a celkem kvalitní dřevo), ale pro přírodu je to špatně.

No a lesy jsou v drtivé většině hospodářské (tj. k produkci dřeva). Pak jsou ještě různé lesy zvláštního určení, orchranné lesy, národní parky atd., ale to jsou spíše okrajové záležitosti. Ponechat vše přírodě by byl možná ideální stav, ale trvalo by to déle a člověk by z toho tolik neměl (nerostly by v tom lese tak hospodářsky výhodné dřeviny). To je zapeklitá věc.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
27.4.2010 12:17 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
To já vím proč smrk. Ovšem nese to své, třeba kalamity všeho druhu.

Otázkou, a odpověď neznám, jestli zase dřevo dejme tomu z buku, nejde dráž prodat.

Nechat to na přírodě, to myslím ony území, jako zrovna Tatry, JIzerky (tenkrát po klamaitě 78). Kde les má mnoho dalších funkcí.

Ovšem jak se s tim začne, naskočí argument kubíků dřeva a je zle. Třeba ve Finsku si věděli rady s břízou. U nás to vypadá, že nic než smrk zužitkovat neumíme. Teda spíš prodat na stojáka... ale to už jsme jinde.
belisarivs avatar 27.4.2010 19:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Prodat draz urcite jde, ale taky roste podstatne delsi dobu.
IRC is just multiplayer notepad.
27.4.2010 19:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Jistě. Smrk bude asi nejvýnosnější. Ale ża jakou cenu. Krušné hory. Jizerské, Krkonoše a dál, vlastně všechny a kůrovec. Šumava. Tatry a jiné polomy. Obrovské ztráty ekonomické a obrovské následné (turistika třeba) a s prominutím za to slovo, ekologické.
belisarivs avatar 27.4.2010 19:19 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Tak studuj:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Biopaliva

A citaci tam mas pohustu.
IRC is just multiplayer notepad.
belisarivs avatar 27.4.2010 19:19 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Sakra. To melo jit do vlakna co zacal JiK. Sorac.
IRC is just multiplayer notepad.
27.4.2010 13:25 Dragon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Ano, vysadzaju tam to iste, co vysadili pred niekolkymi desiatkami (stovkami; neviem) rokov. O par rokov sa budeme zase tesit, ze nam tam vyrastla kopa smrekov a potom nam zase pekne popadaju na kopku.

Ludia sa proste nepoucili, a chyby, ktore robili kedysi, robia zase (a este k tomu na to, istom uzemi). Clovek az nevie, co si ma o tom mysliet - bud je ludstvo tak hlupe, ze sa nepouci z vlastnych chyb alebo su uz za vsetkym (bez vynimky) peniaze...
27.4.2010 18:58 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Obávám se, že blbost s hamiždností v jednom pytli. My lidé si ty chyby nepřiznáme, my víme co je nejlepší a basta. A pak se divíme a brečíme nad těma pohromama, co jsme sami způsobili. A jdeme zvesela dělat další...
27.4.2010 10:10 JoudaMates | blog: Matesoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Jezis to jsem zase neco napsal ...... ten prispevek vubec nebyl o zalesnovani a tchanovi, asi sami uznate, ze vam nikomu nic do jeho 40 lete praxe neni .... psal jsem to hlavne kvuli tomu druhemu odstavci, o nesmyslnosti aktivit ekologistu, to jste mohli pochopit. Debata o zalesnovani sem nepatri, a ja rozhodne nejsem ten spravny ktery by o tom mohl debatovat.

ale vse v poho ....
27.4.2010 13:36 Dragon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
IMHO aktivity ekologov nie su nezmyselne. Bez nich by bolo nase zivotne prostredie v ovela horsom stave ako je dnes.

Netvrdim, ze sucasny stav je dokonaly - k dokonalosti mu este velmi vela chyba, ale ekologovia urobili velmi vela prace a spravili by jej este ovela viac, keby im nebolo do znacnej miery marene usilie zo strany zakonodarcov a ludi neznalych problematiky ochrany.
gtz avatar 27.4.2010 09:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Stačí se jen kouknout kolik z cen benzínu dělají daně. Jsme dražší než okolní státy ( jen Německo je dražší ). Nevím kde oni ty svoje kecy berou s cenou za barel, jak bylo kdysi psaáno, my nakupujeme dlouhodobě dle smluv a ty ceny by se neměly projevit. Prostě si stát pekelně mastí kapsu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
28.4.2010 16:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Stačí se jen kouknout kolik z cen benzínu dělají daně.
Jasně. Ovšem ty daně mají své výhody, typu méně žravá auta a nárazník proti výkyvům cen ropy.
29.4.2010 07:13 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Nevšiml jsem si že by po zvýšení daní začala auta míň žrát a výkyvy ceny ropy na světových trzích by se ustálily...

Jediné co pozoruji je, že díky převysokým daním máme skoro nejdražší PHM v Evropě a mizernou kupní sílu...
29.4.2010 10:38 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Úspornější auta jsou dlouhodobá záležitost, stačí zvednout svoje oči z našeho evropského poloostrova.

Lokální fixní daň už z principu nemůže ustálit výkyvy na světových trzích. :P Co ale udělat může a dělá, je zmenšení relativních rozdílů v koncových cenách.
27.4.2010 09:36 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ekoterorismus dostává nový rozměr.

:)

:(
27.4.2010 15:18 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Il Silvestre je ekologicky zamerena? To spise vypada na bandu anarchistu nez nejake ekology.
JiK avatar 27.4.2010 10:00 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je jen dalsi wake-up call, aby si i ti pomalejsi uvedomili, zda je tu stat pro ne, zda naplnuje jejich vuli a jejich prani, nebo oni pro stat.
Jirka Cech
Darth Phantom avatar 27.4.2010 12:17 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady

Kdybys, Faune, radši namísto svých wake-up callů, předvolební kampaně, točení kolovrátkem a klikou flašinetu radši vysvětlil, jak to tedy s těmi biopalivy je. Že něco říkali na Nově, to má asi stejnou informační hodnotu, jako kdyby to psali v Blesku a tudíž i tento blog má hodnotu jedné role nekvalitního hajzlpapíru.

Já ti rozumím, že by si ti asi nejvíc líbil standartní pravicový politik Pinochet, kterého bys rád nosil na tričku. Trh je ale trh a poptávka po Pinochetech není. Můžeš si koupit tričko s Che Guavarou, těch se prodává dost :-D

Tahle patička nemá hlavu ani patu
=^..^= AmigaPower® avatar 27.4.2010 15:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
tento blog má hodnotu jedné role nekvalitního hajzlpapíru.
Ty si to tiskneš? :-D
Darth Phantom avatar 27.4.2010 17:48 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
To ne, to by bylo neekologické, tisknout takové hovadiny na hajzlpapír :-). Já spíš radši komentuju Jirku Pinocheto-Fauna a sleduji průběh jeho vyšinutí :-D
Tahle patička nemá hlavu ani patu
27.4.2010 10:40 osvc1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
...pri prebalovani poslouchal zpravy na Nove ...

nekteri lide maji z ostudy skutecne kabat ...
default avatar 27.4.2010 13:21 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jsem četl, že ty bio příměsy naopak produkují více CO2 než čistý benzín či nafta. A to až o 20 %. Snad jen příměsy z latinské ameriky to množství stáhne dolů. Naopak nejhůř na to jsou evropské příměsy. :-)
27.4.2010 13:54 Dragon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady

A co s tym? Oxid uhlicity sice nie je jedovaty, ale takisto spada do kategorie "sklenikove plyny".

Totiz pri znecistovani sa nejedna iba o umele latky vypustane do ovzdusia, ktore tu kedysi neboli. Ide aj o latky, ktore sa sice v prirode bezne vyskytuju, ale je naruseny ich rovnovazny stav. Uhlik zo zeme (ci uz uhlie alebo ropa) alebo uhlik v zivych organizmoch (biopaliva) sa spalovanim uvolnuje do atmosfery. Ci uz tam unika v podobe CO2, CO, ci akehokolvek ineho plynu (ci uz jedovateho alebo nie), narusuje sa tym rovnovaha, a aj to sa povazuje za znecistenie.

27.4.2010 15:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Ono az tak nevadi, ze to produkuje vice CO2, protoze pred tim to same mnozstvi prijaly puvodne ty rostliny ze vzduchu, coz v pripade benzinu ci nafty sice vicemene plati take, ale v tom pripade to bylo par set milionu let zpet. Takze v pripade primesi se jedna primarne o rychly cyklus CO2 a snizeni vypousteni davno ulozeneho CO2. Problem cini spise potreba energie na zpracovani na biopaliva. Ve vysledku to v Evrope vyjde vicemene na stejno, at uz tam jsou primesi ci ne. V pripade americke kukurice je to horsi. Brazilie papirove vychazi lip nez Evropa, jenze se trosku ignoruje to, ze se kvuli toho zlikviduji pralesni porosty.

Takze celkove, v Evrope to vede jen k vyssim cenam paliv (coz muze vest k setreni palivem? :-) ). V USA to vede ke zhorsovani stavu. V Brazilii pak svym zpusobem take. Soukrome bych si tipl, ze to, co se ted deje ohledne biopaliv, je ve skutecnosti souboj ropnych spolecnosti proti velkym zemedelskym celkum. A ted si muzete vybrat, komu fandite vice.
Darth Phantom avatar 27.4.2010 17:40 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Soukrome bych si tipl, ze to, co se ted deje ohledne biopaliv, je ve skutecnosti souboj ropnych spolecnosti proti velkym zemedelskym celkum. A ted si muzete vybrat, komu fandite vice.

To je zajímavý názor. Řekl bych, že na tom určitě něco bude. No já rozhodně fandím Texas oil a jiným ropným společnostem. Ropné společnosti si to dovedou zařídit prostřednictvím U.S. army zatím mnohem lépe. Proto fandím i nadcházející červnové ofenzívě u Kandaháru, která má za úkol ochránit makovice na polích v této oblasti (tady je ale určitá souvislost i se zemědělstvím), ale především taky nový ropovod a plynovod TAPI. Při této ropácko-makové ofenzívě sehrají drobnou roli i čeští vojáci, kteří budou dělat v pozadí křoví a pak je za to náčelník z Bílého domku pochválí. Energetické geopolitice zdar! :-)

Zemědělci tak efektivní prostředky nemají. To by museli předělat traktory na tanky a práškovácí letadla na bezpilotní bombardéry. Až ale dojde ropa (což se nebude týkat naší generace, ale generací dalších), tak stejně nakonec na ty traktory dojde a bude se muset najít nějaká náhrada za tu ropu.

Tahle patička nemá hlavu ani patu
default avatar 28.4.2010 12:19 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Zemědělci tak efektivní prostředky nemají.
Ale mají. Můžou vyhrožovat přeměnou pralesů na řepková pole. :-D
27.4.2010 19:25 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
ono to je ještě trošku jinak. Zatímco v Evropě vyrábíme biopaliva z donucení, za obrovských nákladů a ekologických škod, v jižní Americe se dělá biolíh hlavně z odpadu. Ty pralesy se nelikvidují kvůli výrobě paliva ale na plantáže pro různé zemědělské plodiny. Jedna z těch plodin je cukrová třtina, z ní se dělá cukr, konzumní alkohol, tedy rum a z odpadu se dělá palivový alkohol. Dělá se to tam mnógo lět nazad, dávno před tím než začalo ekohomobio zelené běsnění. Dělá se to prostě proto že se to vyplatí. Auta na to bez problémů jezdí. Stará karburátorová stačí seřídit, modernější se vstřikováním to některá zvládají bez úprav, některá ne. Obecně je ale vyšší spotřeba, musí to mít výrazně bohatší směs. Například starý motor Fiat 999ccm zvaný FIRE s jednobodovým vstřikováním funguje na euro eko bio špiritus E85 bez úprav. Ověřeno na solidně vybaveném testovacím pracovišti. Co však nejde solidně otestovat je působení lihu na další komponenty palivové soustavy. Prostě za pár hodin na zkušebně nezjistíte jestli se za tři roky nerozpadnou hadice.
28.4.2010 11:26 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Problem - takto to platilo mnoho let nazad (Brazilie v tomhle smeru opravdu byvala lidrem), nez prisel boom s biopalivy na celem svete. Bohuzel. Prebytek cukru je dnes na svetovem trhu znacny a rozhodne kvuli tomu neni treba dale rozsirovat plantaze cukrove trtiny (kdyz uz boom se sojovymi plantazemi je za nami).
27.4.2010 17:49 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Jde o to, že při jejich výrobě se spotřebuje více fosilních paliv než se vyrobí enegie v biopalivech EroEi < 1 (viz biolih). Bohužel jsme toto nakázali zákonem .

Úplně stejného efektu bys dosáhl, kdyby zákon nařídil pumpařům spálit na obětišti slávy zelených pitomců přibližně 0.4 promile své výtoče. Jen by se hromada lidí nemusela dřít a stát by ušetřil pár miliard.

Celé, je to produktem společnosti, která za hlavní považuje novinářskou demagogii, kde vědecké ceny jsou hlavně za podporu podobných pitomostí.

27.4.2010 22:45 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Jde o to, že při jejich výrobě se spotřebuje více fosilních paliv než se vyrobí enegie v biopalivech EroEi < 1
Jak kde. Tak treba brazilska vyroba lihu ma podle nekolika analyz ERoEI okolo 8 [1]. Proto tam take pouzivaji lih jako slozku paliva do aut uz pres ctyricet let, primarne z ekonomickych a strategickych duvodu (mensi zavislost na zahranicni rope).

Oproti tomu vyroba lihu z kukurice v USA ma ERoEI okolo 1.3 [2]

[1] http://np-net.pbworks.com/f/Smeets+et+al+(2006)+Sustainability+of+Brazilian+bioethanol,+Copernicus+Institute+&+Unicamp.pdf

[2] http://www.ers.usda.gov/Publications/AER721/
28.4.2010 16:54 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
To ovšem znamená, že na vyprodukování a dovezení paliva se spálí víc uhlíku, než se rostlina odsála ze vzduchu při svém růstu. Fakt jsou současné zemědělství a logistika tak energeticky náročné?
28.4.2010 11:41 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, je tomu bohužel tak. Tu je petice proti tomuto trendu, včetně odkazů na zajímavé zdroje: Stop zdražování. Ovšem má to jeden malý háček: (nejen) přimíchávání biosložek do paliva nám nařizuje EU. :c\
Kryptoměny a bločenka.
msk avatar 28.4.2010 12:30 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tu picu by mali okamzite odstrelit. Mna skor do cervena vytocila reportaz o tom, ako chcu naclovia z EU predschvalovat narodne rozpocty. Nazist Fuhrer Sieg Heil! Trvalo to sice 60 rokov, ale Risa je tesne pred vitazstvom ...
29.4.2010 19:36 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ministerstvo životního prostředí - zrušit bez náhrady
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych naopak zrušil ministerstvo financí.
Hodnoty surovin, energií, práce, zdraví a života jsou nastaveny úplně špatně.
Společnost jde špatným směrem, příliš se orientuje na ekonomiku která je špatně nastavena.
A bude hůř.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.