Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 20:43
Tiskni
Sdílej:
Cyklistika je příjemný sport, ale patří na vyčleněné cyklostezky v přírodě.A co lidé, kteří to nemají jako sport?
Nerozumím tomu, jak někdo může rozpůlit chodník bílou čárou a cyklistům přidělit jednu jeho část.Já také ne. Chodci lezou i na tu vyčleněnou část, takže se tam stejně pořádně jet nedá, a cyklista má povinnost takovou stezku užít. V praxi to tedy vypadá tak, že se úplně v pohodě jezdí po silnici, pak tam nějaký debil vyrobí nepoužitelnou stezku, a pak se tou ulicí jezdit nedá, protože po silnici je to nelegální a na stezce se motají neukáznění chodci, cyklisté, kteří zjevně nemají nad svým kolem pořádnou kontrolu, navíc ta cyklostezka mívá debilní napojení zpátky na silnici atd. Budování chodníkových cyklostezek je zlo a ve skutečnosti jde o tajný plán Auto*matu, jak cyklistiku v Praze potlačovat. Nepodporujte Auto*mat.
Hned jsem musel potkat dva holohnáty v jednosměrceV čem je problém? Taky jezdim v jednosměrkách? U nás jsou dokonce v jednosměrkách pro cyklisty (a jiné dvoukolé obyvatele
v čem je problém?Že si jako někdo dovolí ti zavazet nebo prostě netuším. Ta silnice není je pro tebe. A mrkej že nekecam. Do valné většiny jednosměrek se úplně v pohodě vlezou dvě kola do každého směru jedno, vozidlo a ještě vozidla zaparkovaná po krajnici. Pokud jsem tě urazil, tak se omlouvám.
no to je ten problém.Furt ho nevidím. Asi bych potřeboval brýle.
Když já jedu jednosměrkou, tím směrem který je dán dopravním značením a cyklista jede protisměrem, kdo je ten kdo někomu dělá potíže?Motorista cyklistovi, protože by taky mohl naložit svou milovanou prdel na kolo a nezavazet se svým prostorným čtyřkolovým SUV krámem v jednosměrce. Chceš ještě nějakou prostou ale vtipnou interpretaci?
Jenže on se ocitá v situaci kde nemá být, kde není očekáván, kde může dojít ke konfliktní situaci a měl by se podle toho chovat.Ale zajímavé že když by tam místo pumpičkáře jelo v protisměru dítě na koloběžce, tak je rázem po problému.
Prostě já jsem pumpička a kdo je vícNejvtipnější na tom je že ani kolo nemám.
Teda aspoň podle těch keců tady, v reálu to nejspíš nebude taková sílaJinak co se mě týče, tak jezdím velice slušně a ohleduplně. Pouštím babičky na přechodu, mamky v Kiach co se mě snaží předjet ve městě, cyklisty na jejich stezkách na kterých jim nemám co dělat, snažím se jezdit osvětlen a tak… ne nadarmo se říká, že „You meet the nicest people on a moped“.
Klátilové na silnicích pro autaJako na dálnicích?
Chodci a nemotorová vozidla (např. potahová vozidla nebo jízdní kola) nesmějí dálnici nebo silnici pro motorová vozidla užívat.resp je pro
motorová vozidla či jízdní soupravykteré jsou tenhle požadavek minimální rychlosti schopny dodržet. Teoreticky pokud máš kolo (třeba elektrické) co je schopné udržet těch 80km/h po rovnice a máš to tak zapsané v techničáku a máš platnou dálniční známku…ale takové kolo co toho schopno je neznam
Ok, tak jeCož je mimochodem strašně smutné třeba na té cestě Praha - Příbram, v přímém směru udělali dálnici, a všichni ostatní teď musí jezdit neudržovanými, delšími a kopcovitými silničkami okolo.
Teoreticky pokud máš kolo (třeba elektrické) co je schopné udržet těch 80km/hTo už pak není z pohledu zákona kolo, ale motorka, a slyšel jsem, že homologovat u nás takovou věc je v podstatě nemožné.
To už pak není z pohledu zákona kolo, ale motorkaA co třeba takové raketové kolo?
Pulsejet je hrozne hlučná hovadina. Keď už bicykel tak by som tam radšej namontoval jetcat.
Možno niekde áno, ale ja som ich v žiadnom kamennom modelárskom obchode nevidel.
Jeden kus až tak drahý nie je. Väčšia sranda je so štyrmi Jet-Cat P200. Pri maximálnom výkone je to spolu ťah okolo 100kg.
Mimo toho, jet na běžném (i když mohutně elektrifikovaném) kole na po povrchu většiny silnic (respektive po povrchu jejich krajnic, pokud tam vůbec krajnice je) trvale rychlostí 80 km/h by byl v lepším případě mohutný adrenalinový zážitek, v tom horší poněkud komplikovaný způsob sebevraždy ...K tomu není potřeba ani těch 80km/h. Na sebevraždu na našich silnicích stačí i mnohem menší rychlost (Slovenské jsou potom vyloženě cesta do pekel). No zrovna na povrch dálnic (nepočítám klep-klep klep-klep na D1 a D2) si stěžovat nemůžu. Ten je z valné většiny případů více než vyhovující.
K tomu není potřeba ani těch 80km/h. Na sebevraždu na našich silnicích stačí i mnohem menší rychlost (Slovenské jsou potom vyloženě cesta do pekel).
A ty se divíš, že si pak lidi pořizují SUV?
Teď nám tady jezdí velké traktory, táhnou sračkomet který plný bude mít minimálně 20 tun, možná i 30. Má to 6 kol, široké to je že se to nedá vůbec nikde předjet, drtí to krajnice a v zatáčkách to trhá asfalt. Vedle ve vesnici mají zákaz vjezdu nákladním autům nad 12 tun, ovšem tohle je traktor, na něj se to nevztahuje. Takže brzy z té špatné silnice která mi mimochodem zničila přední tlumiče, nezbyde nic co by se dalo silnicí nazývat. A oprava nebude, silnice nejnižšího významu, na kraji okresu, nikoho nezajímá.
na rovině dá udržet 80, pokud máš sílu a dobře poladíš aerodynamiku. Ale to je zase kolo a to tam prostě nesmí.Protože na rozdíl od motoru to neudržíš stabilně. A pokud kvůli technické závadě nejsi schopný dodržet tu minimální rychlost, máš povinnost na nejbližším výjezdu dálnici opustit. Pravidla zde.
80 by to podle mě šlo, jel jsem z Jíloviště k Esherově křižovatce 50 odstavným pruhem, a to nemám moc dobré kolo, vážím 118 kilo a bojím se to pustit rychleji.Ano, dá se i víc ale na nejbližším výmolu spácháš sebevraždu tzv. rozpleskem o asfalt.
80 by to podle mě šlo, jel jsem z Jíloviště k Esherově křižovatce 50 odstavným pruhem, a to nemám moc dobré kolo, vážím 118 kilo a bojím se to pustit rychleji.A tohleto to je úplný magor. Sakra, to musí být pocit když tě předjede pumpičkář.
A jestliže MHD chybí peníze za mé cestovné, mohou říct Rittigovi, ať jim vrátí těch 17 haléřů z každé jízdenky.MHD peníze nechybí, momentálně opravuje záchody po 7 mega za kus, za to normální člověk pořídí vilu i se zahradou: link
Já se jako daňový poplatník rozhodně nenechám okrádat.To je snad protimluv, ne? Když platíte daně (té Babišově sebrance a pod hrozbou násilí, třeba že vás zavřou), tak to znamená, že vás olupují. Nebo si snad můžete říct, na co to použít, a dostanete služby odpovídající těm odvedeným třem čtvrtinám superhrubé mzdy (posčítejte si daně z příjmu, povinnou zdravku, socku, DPH a spotřební daně)? Jinak ano, MHD je silně předražené, pokud nejezdíte několikrát denně delší vzdálenosti. Nedávno jsem cestoval 3km do práce s MHD na lístky za 8Kč/km, s autem za 3Kč/km, na kole ještě daleko levněji (za cenu náhradních dílů). Na kratší vzdálenosti po městě je kolo daleko nejrychlejší. Během jedné rekonstrukce mostu bylo ty 3km rychlejší jít pěšky (za 30minut), než náhradním MHD (za 40).
A co lidi
?
Zdaleka to nejsou jen zahraniční turisti. Problém je, že občanům, kteří platí daně a dotují MHD se napálí stejně vysoké jízdné jako těm turistům.
A co kdybys to porovnal s odpovídající časovou hodnotou, 24,-/hodinu (alespoň v případě SMS jízdenek) a srovnal to s inflací? Žádná tragédie...Aspoň pro Prahu je SMS jízdenka za 24 půlhodinová: link Problém je pokud potřebujete jet třeba 3-4km, tam chvíli zůstat, kousek popojet, chvíli zůstat a vrátit se (třeba domov - práce - nákup - domov). MHD bude stát 3*24Kč=72Kč za nějakých cca 10km a půl hodiny jízdního času. Když tohle z nějakého důvodu nechcete dělat denně (třeba jezdíte do práce většinou na kole), tak se lítačka nevyplatí a tohle je najednou nepoužitelně drahé, radši za deště pojedete za zlomek ceny autem.
Jasně, to zvládneš, je to jen pražská rádiová síť s podvozkem TETRA. :)))Nechápu ty smajlíky a ten rýpavý tón. Jsi jedním z těch, kteří nevěří tomu, že nešifrovaná Tetra lze snadno přijímat? Nově nám chodí dokonce i SDSky a před hodinou jsem dokončil software, díky kterému už není potřeba hustostroj, ale upočítá to i Raspberry Pi.
nestůj a nežvaň, když jsi ve smrtelném nebezpečíDěkuji za informaci, bohužel je mi takto podána trochu k ničemu.
ale psaní polopravd zapotřebí nemášSorry, fakt nechápu, o čem mluvíš. Jestli narážíš na ten NWOO odkaz na stránce tetra-listeneru, tak z toho je snad vidět, že je to prdel. Jinak si stojím za tím, že tvrzení jako „dekódování audia na pražské MRS Tetra funguje“, „hardware stál pár stovek“ (nepočítám běžný počítač, který už máš, jen rtl-sdr) a „zkompilovat a spustit to zvládne každý mírně pokročilý v Linuxu“ jsou 100% pravdivá.
Městská policie odeslala tyto údaje pomocí slabě zabezpečené rádiové sítě, na jejíž dekódování se válí software volně na internetu, do jakéhosi registru.
Polopravda. Nebo chceš říct, že víš, že Městská policie v uvedeném případě nepoužívá v rámci TETRA šifrování?
Nebo chceš říct, že víš, že Městská policie v uvedeném případě nepoužívá v rámci TETRA šifrování?No vzhledem k tomu, že jsem to odsniffnul, ta nahrávka mi leží na disku, a žádné šifrování jsem při tom lámat nemusel, tak si troufnu tvrdit, že nepoužívá.
Cheš říct, že stačí zkompilovat fclJeště před týdnem se používalo tetra_rx_multi, které to zvládne na běžném notebooku. S FCL jde jen o to, že to utáhne i RPi.
a s trochou štěstí uslyším v Praze MPAno. Odkazy 1, Odkazy 2.
Co vlastně leze ven z toho skriptu tetra.py?Zdemodulované bity. (prostě kanál prohnaný MPSK demodulátorem)
Zvuk, nebo je to potřeba ještě prohnat nějakým kodekem?Je potřeba to prohnat patchnutým tetra-rx, vyleze z toho traffic.cdata a na to se musí pustit kodek a vyleze z toho .wav. Viz tetra.sh z tetra-listeneru.
nebo jsem se opravu pokaždé trefil do tichaNe, ten traffic dump to dělá jenom když to vidí timeslot, ve kterém je napsané, že se skutečně přenáší hovor. Takže když tam žádný hovor není, tak to negeneruje nic, takže žádné ticho tam není (ok, bylo by v případě, že by někdo zmáčknul PTT a mlčel, ale to se nestává)
Myslíš kalibraci?No, to taky, ale ono to cestuje i za provozu, proto se tam nastavuje afc_channel, který to vždycky strašně dlouho integruje a pak to řekne, o kolik je posunutý. No a ty pak zapíšeš nějaké malé číslo (jako třeba 1 nebo -1) do té dolaďovací fifo a všichni jsou happy (TODO: tohle by to mělo dělat samo). (AFC channel by pochopitelně měl být nějaký co nejsilnější) Pak bych ještě čekal, že máš blbě vybrané kanály, které chceš přijímat. Ty, co jsou v tom examplu, jsou ty, co slyším doma, takže pokud nebydlíš na Pankráci, asi se to bude trochu lišit ;). (pozor, pokud změníš jejich počet, musíš samozřejmě i změnit self.channels, což změní počet výstupních portů demultiplexeru) Já doma slyším pár BTSek i na tu atrapu antény co se dodává s rtl-sdr. Paradoxně je problém i když nastavíš moc vysoký gain, chce se to podívat v gqrx, při jakém gainu to vypadá nejlíp. Na pokojovku mám něco kolem 35, na laděný dipól na střeše třeba jenom 18.
Do tý pipy mám poslat opačnou hodnotu než je err?Ne, bohužel to je trochu složitější, protože err to píše v Hz a dolaďování je v mrad/S
Ještě jedna vě mi vrtá hlavou - skript tetra.sh si pořád stěžuje že neexistuje soubor traffic_666.txt. Zkoušel jsem to hledat a jediné, co jsem našel je kus zakomentovaného kódu v tetra_lower_mac.c. Tušíš proč to tak je?Kdysi dávno se to do texťáku snažilo ukládat SSI (číslo skupiny), takže šlo nasniffovat, že městapo na Praze 4 má SSI takové, na Praze 1 takové, DPP oné a tak. Moc to nefungovalo a pak se to rozbilo úplně, tak jsem to zakomentoval, ale v tetra.sh zůstalo, že se ho to snaží číst.
Btw. err 1.6 Hz je až moc dobrý výsledek, spíš tam máš něco blbě a dolaďuješ se na kanál, kde je jenom šum nebo tak něco. Většinou to courá o stovky Hz.Aha, tak to je asi normální, počítám ji nějak jinak…
jak ví ten deinterlace block na kolik částí má rozdělit to, co má na vstupu? Nikde jsem nenašel, že by se to nastavovalo.Taky jsem na to koukal a nechápal (naklikal jsem to v gnuradio-companion). Podle mě to rozděluje na tolik streamů, kolik je nejvyšší
ch
v connect(blocks_deinterleave_0, ch)
.
FCL žádná metadata nevyrábí, tou pípou prostě posílá floaty.
V období různých nákaz jsou vozy přeplněné kýchajícími asociály s nudlemi u nosu.
+1 Nesnáším tyhle lidi, je to hrozně sobecké. Když je někdo nemocný, tak se má léčit doma a ne lézt do MHD a ifikovat ostatní.
Nicméně přijde mi, že si člověk moc nevybere a jakákoli doprava po městě je zlo, je jen otázka, co ti přijde horší:
Na chodníku není třeba chodce ohrožovat - stačí zpomalit, objet je z rezervou, a v případě potřeby objet po přilehlé silnici.
To byla trochu nadsázka – vím, že to jde – taky někdy jezdím po chodníku, ale jsem si vědom, že je primárně pro pěší → jezdím relativně pomalu a když tam jsou chodci, tak se jim vyhnu velkým obloukem, zpomalím, jedu po silnici atd.
Chtěl jsem tím říct, že cyklista má tam i tam dost problematické postavení – na silnici je výrazně pomalejší a zranitelnější oproti autům a na chodníku jsou zase pomalejší a zranitelnější chodci oproti němu.
na silnici tě ohrožují autaZajímavé, já se jako cyklista cítím ohrožen (řazeno od nejvýznamnějšího) chodci, tramvajemi, ostatními cyklisty, auty.
Na chodníku není třeba chodce ohrožovat - stačí zpomalit, objet je z rezervou, a v případě potřeby objet po přilehlé silnici.A pak jsou tu ještě lidé, co se snaží někam dál dostat, takže by rádi jeli rozumnou rychlostí, a když musí na 500 metrech třikrát zastavovat kvůli chodcům, tak je to prostě vytáčí. Proto jezdí po silnici a děsí se dne, kdy jim nějaký Auto*mat ve jménu propagace cyklistiky i tu jejich silnici zakáže.
tramvajemiJak tě proboha může ohrožovat tramvaj? Vyskočí z kolejí a provede na tebe frontální útok?
Ale ikdyž pominem ta psaná pravidla, stačí se zamyslet. Tramvaj nemůže uhnout, je v kolejích.Kromě toho dodatku o předjíždění jsem zjevně psal o situaci, kdy na aktuální přítomnosti tramvaje nezáleží.
Tramvaj nemůže uhnout, je v kolejích. Nemůže prudce brzdit protože by se ve voze přesypali lidi.To má blbý. Já taky nezískám přednost tím, že si povolím představec, abych nemohl uhnout, a rozpojím brzdy, abych nemohl brzdit.
A když neuhne a nezabrzdí, kdo dopadne hůř? Tramvaj nebo cyklista?Tramvaj má především jezdit stejně jako všichni ostatní účastníci tak, aby zabrzdila na vzdálenost, na kterou vidí.
Maximálně tak možná rozbiješ světlo a způsobíš zpoždění až tě budou hasiči s funebrákama vyškrabávat z podvozků.V3S se taky při střetu s osobákem nic nestane.
Kromě toho dodatku o předjíždění jsem zjevně psal o situaci, kdy na aktuální přítomnosti tramvaje nezáleží.Jenže se debatuje o jízdních kolech a tam jde (alespoň pro některé) sledování diskuze stranou. Na to není čas, téma je cyklistika, je potřeba nadávat na cyklisty a cokoliv cyklista udělá, je špatně.
nesledování provozu kolem sebe?
Pak z toho spíš vylezlo že to je nepřizpůsobení jízdy povaze a stavu vozovkyProblém je, že přizpůsobení jízdy znamená v daných místech za mokra zpomalit 10-15 km/h, což znamená, že nějakému PepoviSFI začnou téct nervy a pak si na AbcLinuxu přečtu, jak ho ti cyklozmrdi zpomalujou (budiž), nebo mě začne nebezpečně předjíždět. Kolik morální viny je pak na tom, kdo silnici rozbil, a kolik na tom, kdo mě předjížděl, je pak na zvážení každého, no mně je to na prd, protože budu přejetej. Navíc ano, já se tím prostě cítím takovým rozbitím silnice ohrožen, i když mám přizpůsobit jízdu a bla bla (kdo nikdy neupadl na ledě ať hodí kamenem).
Když si zneschopníš řízení a brzdy, máš vozidlo nezpůsobilé k provozu. Dál není co řešit.Takže tramvaj je nezpůsobilá k provozu? (píšeš, že nemůže uhnout → má neschopné řízení, a že nemůže prudce brzdit → má neschopné brzdy)
Ale nemusí dokázat zabrzdit když se těsně před vozem vyskytne jiný účastník provozu který to nezvládá.O tom tu snad nikdo nemluvil.
A proto my, řidiči osobáků střety s podobnými vozy nevyhledáváme.No já střety taky nevyhledávám, nejsem magor. Akorát holt mezi mým domovem a školou (a některými dalšími místy), kam chodím, někdo natáhl koleje, začli tam lízt turisti, co chodí po silnici, nebo tam bez rozhlédnutí náhle vkročí z chodníku, a jezdí tam auta, se kterými kupodivu problémy skoro nemám, i když ostatní cyklisti tvrdí, že je to pro ně strašný problém.
To znamená, že na silnici, kde jsou tramvajové koleje bez vyhrazeného tramvajového pásu, tě dojela a s deseticentimetrovou boční mezerou předjela tramvaj. Jsi cyklista, je to tvoje chyba, chování té tramvaje bylo v pořádku. Kdyby tam bylo víc místa a s deseticentimetrovou mezerou takhle tramvaj předjela auto, tak jsou tramvajáci svině, co soutěží o to, kdo urazí co nejvíc zrcátek. Prostě klasický dvojí metr. Cyklisti jsou nepřítel, takže nebezpečné chování vůči nim je v cajku. A omlátit jim o hlavu gumoustanovení typu "nepřizpůsobení jízdy vozovce" (které, tipuju, PepoviSFI samotnému taky nevoní) je taky v pořádku.nesledování provozu kolem sebe?
Víš že tam jsou koleje? Ano. Víš že po nich jezdí tramvaje? Ano.Vím, ale stejně se jimi cítím ohrožován.
Víš že pravděpodobně ta tramvaj zezadu přijede? Ano. Tak si ji hlídej!Ještě jednou, primární problém nesouvisí s momentální přítomností tramvaje.
Mimojiné i proto že ti to ukládá zákon. Ta tramvaj má přednost.Přednost kde? Jako že máš s autem zajet na chodník a pustit ji?
Prostě včas uhneš, na kolo je obvykle dost místa.Aha, takže o těch místech, která jsem zmiňoval výše, nic nevíš. 1, 2, 3, 4
Když vím že je někde málo místa tak se tam necpu bez rozmyslu a ohlídám si to.Já se tam necpu. To ona přijela (z dálky, rychleji) a předjela mě.
Ta tramvaj má přednost.To teda nemá. §13 (2) říká, že "Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj." Když už jedete v úseku, kam se vozidlo vedle tramvaje nevejde, tak když vás dojede tramvaj, tak přednost nemá. Pro začátek proto, že se nemáte jak vyměnit, není tam místo. Pokud je tím vozidlem náhodou kolo a vedle tramvaje se vejde, tak se jedná o normální předjíždění (i když de iure §14 (3) možná ne) a na to se vztahují nějaká pravidla, pro začátek vás z toho kola nesmí srazit
Prostě včas uhneš, na kolo je obvykle dost místa.Ano, to je slušnost a pokud tam opravdu je dost místa, tak klidně uhnu. Na druhou stranu pokud není - a je potřeba počítat, že u kraje bývá kdejaký bordel a kanály - tak to neznamená, že mě ta tramvaj může sestřelit ať už přímo nebo nárazem vzduchu. Holt když nic jiného nezbývá, tramvaj musí zpomalit jet pomalu za tím kolem.
Já chci aby se občas trošku zamysleli nad svým chováním, aby byli rovnocenní účastníci provozu a nechovali se jako arogantní, roztahovačná a hlavně sobě nebezpečná zvěř.Jak jsem psal, já jsem pro. Jenže pro rovnocenné účasníky silničního provozu třeba platí, že se je někdo nepokusí za každou cenu nebezpečně předjet, když jedou pomalu.
Kolik morální viny je pak na tom, kdo silnici rozbil, a kolik na tom, kdo mě předjížděl, je pak na zvážení každéhoJeště mě napadl jeden příklad: když PepaSFI srazí v noci na D1 neosvětleného cyklistu, bude to formálně (i) jeho vina (nedodržel, že se jezdí na rozhled - podobně jako já jsem nedodržel přizpůsobení jízdy stavu bla bla, když jsem uklouzl na kolejích), já ale cítím, že je to vina především toho cyklisty.
Většinou stačí 1-2 dny pracovat z domova.
Tak jinak, vzal by jsi si kvůli rýmě / kašli týden dovolenou?
Proč hned dovolenou? Mezi stavy „nechci obtěžovat/infikovat ostatní“ a „ležím polomrtvý v posteli“ je celkem velký prostor, kdy jsi schopný pracovat, ale jak pro tebe, tak pro ostatní je lepší, když zůstaneš v klidu a teple doma a nepolezeš do MHD ani společných kanceláří, obchodů atd.
V některých případech by mohli být řešením ty roušky, ale nevšiml jsem si, že by je v Praze někdo nosil.
Kdyby to bylo nutné, tak bych se u zákazníka omluvil a nepracoval, s tím se počítá. Většina těch lidí ale budou zaměstnanci – a ti zase mají pojištění a nemocenskou. Obecně každý (podnikatel, zaměstnavatel, stát…) musí počítat s tím, že jsou lidé občas nemocní – není to žádná nestandardní situace, obyčejná statistika a systém na to musí být nastavený – je lepší ty nemocné nechat doma, ať se léčí, než aby infikovali ostatní a těch nemocných (práce neschopných a vyžadujících léčbu) bylo ještě víc.
Zatím to totiž vypadá, že myslíš jen a jen na sebe, uvědom si, že ostatní nemají to privilegium pracovat z domova.
To jsem přesně čekal. Už chybí jen chudáci, kteří živí malé dítě a nezaměstnanou manželku a vlastně vůbec sobečtí nejsou a naopak se obětují, že jdou nemocní do práce, protože kdyby zameškali, budou z toho mít problémy a možná je časem z té práce vyhodí. Nasrat. Lidí ve stejné situaci je spousta a jezdí tím samým metrem – jeden nemocný zmrd může nakazit spoustu jiných (dosud zdravých) lidí a způsobit jim ty samé problémy, kterým se on sám chtěl vyhnout.
A další dotaz, jak poznáš, zda má člověk jen alergii, nebo zda je "skutečně" nemocný?
Alergii mám taky. Poznat se to dá celkem dobře, hlavně podle kašle, ale i podle ročního období…
V některých případech by mohli být řešením ty roušky, ale nevšiml jsem si, že by je v Praze někdo nosil.Prostě to u nás není zvyk. To je celé. Důkazem budiž že když přijdeš do lékárny a chceš nějakou pohodlnou respirační masku, čumí na tebe jak na tele a pak se ti vysmějou. Když přijde rýmečkové období, mnohem častěji uvidíš lidi s kapesníkem jak chrchlou na ostatní. Rýmečka není SARS nebo H5N1, není kvůli ní potřeba zavádět přísnou karanténu, pouze vhodné ochranné prostředky.
Mám přítelkyni, co je alergická skoro na vše, nikdy nevím, zda je KO kvůli prachu, pylu, jídlu, kočkám apod., jen ona sama to ví.BTW: Už zkoušela zlepšovák? Pyl a prach by měla odfiltrovat libovolná kategorie na 100%.
Pokud jde o nemocenskou, tak na to zapomeň, lidem se nevyplatí krátkodobě stonat a věř, že u dosti lidí by to způsobilo značné finanční komplikace, přijdeš o tři dny výplaty a u zbylých dvou dostaneš 60%.
Nebudu teď polemizovat o sociální politice nebo o tom, jaké si kdo vyjednal podmínky se zaměstnavatelem, ale stručně:
V čem se liší situace toho nemocného zmrda od situace X dalších lidí, které v tom MHD nakazí? V čem je ten první něco víc a měl by mít přednost před ostatními? Podle mého jsou na tom všichni stejně – nikdo nechce zameškat v práci a pro každého by to byla to více či méně ztráta. I když odečteme lidi, kteří můžou v případě lehké nemoci pracovat z domova, stále v tom MHD je spousta (většina?) lidí, které ten nemocný nakazí a způsobí jim problémy.
nemocného zmrdaHele, nechci být nedůtklivý, ale nemůžeš jedince nakaženého rýmečkou/chřipečkou/kašlíčkem přestat označovat jako „těžce nakaženého pandemického infekčního zmrda“? Co třeba „infikovaný jedinec“?
To bych moc rád, jenže „infikovaný jedinec“ je i ten slušný, který zůstane doma, léčí se a neobtěžuje/neohrožuje ostatní.
Ne, jen když si sečtou pro a proti, tak se jim evidentně vyplatí do té práce chodit.
A když si spočítáš, že se vyplatí v tramvaji okrádat babičky, tak to taky budeš dělat?
Když někoho infikuješ v MHD, tak ho okradeš třeba o dva dny jeho výdělku nebo o víkend, kdy mohl dělat něco příjemnějšího než se léčit. Což je řádově mnohem víc, než těch pár stokorun, co s sebou běžně nosí důchodkyně.
Když někoho infikuješ v MHD
Každé ráno vstávám s úsměvem na tváři a říkám si: „Táák, kohopak infikuju ve veřejné dopravě dneska.“
Ještěže do metra se smí jen s kolem a ne s babetou.
Tak jinak, vzal by jsi si kvůli rýmě / kašli týden dovolenou? Zatím to totiž vypadá, že myslíš jen a jen na sebe, uvědom si, že ostatní nemají to privilegium pracovat z domova. Navíc někteří mají horší imunitu a obyčejná rýmička / kašel na nich visí i delší dobu, než dva dny.+1 Věšina lidí si nemůže moc vyskakovat a makat i při nemoci jsou nucení. A dneska je skutečně spousta nachlazenejch ve skutečnosti jenom v pylový sezónně, třeba já teď.
A další dotaz, jak poznáš, zda má člověk jen alergii, nebo zda je "skutečně" nemocný?
Zdar Max
Jak nuceni? Nevolnictví i otrokářství bylo zrušeno.
Buď máš nějaké pojištění/nemocenskou, nebo sis měl dohodnout přiměřeně vyšší odměnu za svoji práci s ohledem na to, jak často býváš nemocný. Že si někdo prožere peníze, které si měl nechat jako rezervu na těch pár dnů, co se bude léčit doma s chřipkou, je jen a jen jeho problém, a neměl by s tím obtěžovat ostatní.
I z pohledu zaměstnavatele je to výhodnější – je lepší toho jednoho nechat doma, než aby infikoval ostatní a snížil produktivitu práce a docházku všech svých kolegů.
Jsi snílek a idealista, reálný svět ti uniká.
Jsem si vědom toho, že žiji v trochu jiném světě než průměrný zaměstnanec. Však jsem taky v té úvaze odečetl např. lidi, kteří můžou pracovat z domova, a počítal jsem s lidmi, kteří jsou na tom všichni zhruba stejně. A i za těchto předpokladů (resp. tím spíš) z toho vychází tyto závěry.
Bych ti mohl vyprávět, jak to v reálu chodí, obzvláště tam, kde se práce těžko hledá.
Však právě – o to horší je infikovat takové lidi v MHD a bránit jim v tom, aby mohli chodit do práce a produktivně pracovat.
Mně to úsměvné moc nepřijde – tuhle zimu jsem kvůli takovým lidem měl zkažený minimálně jeden víkend + minimálně 2 dny jsem musel pracovat z domova.
Jsem si vědom toho, že žiji v trochu jiném světě než průměrný zaměstnanec.Zjevně ne dost. Běžní smrtelníci, kteří žijí ve světě průměrných zaměstnanců, potřebují na to, aby se mohli tejden válet doma, papír od doktora. A ten na rýmu a kašel jen tak nedostanete.
A ten na rýmu a kašel jen tak nedostanete.Nepamatuju si, že by se doktoři nějak bránili psaní pracovní neschopnosti. Měl jsem za to, že je vždycky člověk musí přesvědčit, že neschopnost nechce. Změnilo se něco?
Taky je tu ten "zlepšovák", že po první tři dny nemoci máte neplacené volno. Většina zaměstnanců obrací koruny, takže tohle je dalších pár kapek do poháru, aby šli do práce.
To je pořád dokola. Nejde o to, jak moc těžké to ti zaměstnanci mají – protože ostatní jsou na tom stejně. Jeden člověk jde do práce, aby neměl problém, a cestou nakazí několik dalších lidí, kteří na tom jsou úplně stejně – taky je pro ně dost nevýhodné, když onemocní – a že oni z toho problémy mít budou, toho prvního nezajímá, protože je to sobecký zmrd.
Kolikrát je to taky v podstatě tak, že když si berete dovolenou nebo maroda, tak ta práce, co tím vypadne, se nevypaří, ale budete ji muset potom nějak dohnat - doma po nocích, přesčasama, to už je fuk.
I na kurzech pro mentálně opožděné podnikatele by se měli učit, že nelze počítat se 100% utilizací – dovolená je jasně daná + že budou lidi průměrně X dní v roce nemocní, to je obyčejná statistika, žádné nečekané překvapení (bavíme se o běžných každoročních chřipkách, ne nějaké nestandardní epidemii).
a že oni z toho problémy mít budou, toho prvního nezajímá, protože je to sobecký zmrd.Nebo jde do práce kvůli jiným sobeckým zmrdům. Dá se na to dívat různě, takže bych byl se silnými slovy opatrný. Pokud člověk musí k doktorovi, je menší šance, že zůstane doma. Pokud člověk přijde o peníze, je menší šance, že zůstane doma. Pokud přijde o ještě větší peníze, je ještě menší šance. To je prostě normální realita. V našem oboru většinou nebývá problém vzít si WFH a práci trochu osekat. Je to výhodné pro obě strany, zaměstnavatel nemá nakažené další zaměstnance, nestojí mu kritické věci, zaměstnanec nepřijde o peníze. Ale to je jenom menšina ze všech zaměstnanců, většina musí prostě přijít a odpíchnout nebo lítat po doktorech a tratit.
V MHD jsou ti nakažliví pacienti a různé pochybné existence (i když bezdomovců je relativně málo, stačí přejít do jiného vozu a máš klid, jenže nějaký infekční zmrd bývá v určitých obdobích prakticky všude a není kam utéct).V Japonsku vymysleli na tento problém zlepšovák století. Zlepšovák přiložen v příloze.
Pac a pusu posílá Grunt, pyčo!
PS: Též se nepovažuji za agresivního jedince
Ve čtvrtek navštěvuji Vídeň a BratislavuTo určitě.
v pátek krátce zastavím i v Lanžhotu.Tak doufej že tě nebudu omezovat svou jízdou.
Přesně to mě napadlo I když to by asi řešil Bitcoin. Ale chodit za štětkama, chlastat a hrát golf se na dálku asi fakt nedá.
Už to aj sem dorazilo. Zakazovačí.
Déšť by se měl teprve zdanitkde žiješ? http://www.tzb-info.cz/2713-platba-za-srazkove-vody
Docela mě rozesmávají ty pravidla pro chodce, co si vymýšlí cyklisti na svých fórech. Kdyby začali dodržovat to, co je v zákoně, tak by takový problém s chodci asi nebyl.Na fórech se trochu pohybuju, a nevím, co myslíš. Kdyby cyklisté začali dodržovat to, co je v zákoně, tak nedojedou nikam, protože se tam píše například
Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici.Tak, co budeš dělat, když je pravý pruh odbočovací, a ty chceš jet druhým pruhem rovně?
No já bych spíš řekl, že v zákoně budou vymezené odbočovací pruhy a jejich použití (tj. jedu u pravého okraje toho pruhu, který chci použít)Ne, nic takového tam není, je tam při pravém okraji vozovky a nazdar.
Dokonce bych řekl, že se to bude týkat všech víceproudých silnic, takže ze zákona by vlastně mělo být možné ve městě na takové silnici na kole jet třeba v levém pruhuSouběžná jízda platí jen pro motorová vozidla (a jen když je dostatečná hustota provozu). Nechceš si ten zákon radši přečíst? :-/
Nechceš si ten zákon radši přečíst?Nechci, ale asi mi nic jiného nezbude. Doufám, že jsem aspoň našel aktuální verzi. §11 (1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak. Toto platí pro všechny - pro cyklisty je stanoveno jinak, ale to akorát doplňuje to o jízdě na krajnici.
Ne, nic takového tam není, je tam při pravém okraji vozovky a nazdar.§12 (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování. Je to tam a nazdar
cyklista by podle mě mněl být rovnocenným účastníkem provozu. S odpovídajícími právy ale taky povinnostmi.Já jsem pro.
Jenže to někteří nejsou ochotni respektovat, odmítají nejzákladnější pravidla, ignorují dokonce i pud sebezáchovy a snaží si vymáhat nesmyslná privilegia.To platí pro všechny druhy dopravních prostředků stejně. Rozdíl je akorát v tom, že u aut se místo vymáhání privilegií prostě v tichosti podmázne na správném místě, ale to je akorát jiný druh sviňárny. A blbec ať už jede na/v čemkoliv, tak si ho zapamatujete líp.
Protože a to fakt nemyslím zle, když máte problém s tím jak se jezdí v pruzích, tak to je vážně špatný a jednou by to mohlo špatně dopadnout.My s tím problém nemáme, nebo aspoň za sebe můžu říct, že já určitě ne. Samozřejmě jedu v tom pruhu, který odpovídá směru jízdy, a z toho, co psal Jenda, jsem vyrozumněl, že on taky. Debata byla o tom, jestli cyklista takovým chováním porušuje zákon. Podle mě ne, ale hledat a číst paragrafy se mi nechtělo. (Ono by to bylo stejně jedno, ustanovení o jízdě vpravo se s nějakými obměnami týká všech a pokutovat úplně všechny za chybu v zákoně by asi snad ještě pořád neprošlo.)
Není v tom nic záludného, prostě se jede ve svém pruhu. Obvykle v tom pravém normálním a když se před křižovatkou dělí na směrové pruhy, jedu v tom příslušném pro směr kterým chci jet.Super, taky to tak dělám. Teď mi ještě najdi, kde se v těch pár paragrafech píše, že tím neporušuju nařízení, že musím jet při pravém okraji vozovky. Byli tu dva kandidáti: místní úprava a objíždění. Té mísní úpravě bych věřil, objíždění mi přijde jako že se objíždí něco dočasného (odstavené auto, spadlý strom), ne blbě nakreslený pruh.
Teď nevím jestli cyklista může do pruhu pro autobusyNemůže, takže si musí vybrat, jestli poruší tohle, nebo pojede ve druhém pruhu, a tím poruší, že musí jet při pravém okraji vozovky.
Protože a to fakt nemyslím zle, když máte problém s tím jak se jezdí v pruzích, tak to je vážně špatný a jednou by to mohlo špatně dopadnout.Já myslím, že jezdím v pruzích tak, jak to všichni očekávají. Debata ovšem byla o tom, jak je to podle zákona. A že je to kravina? Zákon zjevně obsahuje různé eastereggy. A že by je nikdo neenforcoval? U nás je možné všechno.
v tom paragrafu 11 je napsáno "pokud není stanoveno jinak".V § 57, který se týká jízdních kol, není napsáno "pokud není stanoveno jinak".
Posledním velkým hitem je městská policie v Brně která pokutuje stání zadkem k chodníku protože to autíčko na značce vypadá spíš jako že by stálo zadkem do silnice.Jo, to bylo taky dobrý
V § 57, který se týká jízdních kol, není napsáno "pokud není stanoveno jinak".To ale nevylučuje platnost předchozích paragrafů, které ti neumožňují do toho pravého - odbočujícího - pruhu vjet, protože nebudeš odbočovat.
nedávno proběhla vlna rozruchu kolem změn na kruhových objezdechTohle když jsem viděl prvně, tak jsem si říkal, že asi máme málo dopravních nehod a je potřeba vyrábět další. Teda říkal jsem si toho víc, ale to ostatní sem nemůžu psát.
kromě sanitek tam auta nemaj co dělatBtw. tranzitní kamiony centrem Prahy jezdit nesmí a podle mě nejezdí.
P.S. Jako řidiče mě popravdě daleko víc serou kamioňáci, nejlepší jsou sloní závody na dálnici, nebo když člověk jede v levém pruhu 170-180 km/h a bez varování mu tam vrazí čurák kamioňáckej s 85 km/h. Ale pravda, do center velkejch měst jako je Praha naštěstí nejezdím, tam by se IAD měla zakázat úplně, kromě sanitek tam auta nemaj co dělat.
(Sraní na cyklysty je ústřední téma celé diskuse/blerghpostu.)Což, ono je otázkou, kdo co myslí vážně a kdo jenom trollí, žejo... Často to ani nejde rozlišit
Tu je akýkoľvek komentár zbytočný. Tento individualizmus je konečná.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.