Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 16:49

Jak dopadl test Win. vs Linux v Computeru

4.6.2005 00:21 | Přečteno: 1393× | Linux

Jenom pro informaci:

Shlédl jsem v časopisu Computer výkonnostní test Linux vs. Windows. Překvapilo mě, že tak extrémně windowsovský časopis připustí, aby Linux vyhrával, ale je to docela tak :-).

Testoval se výkon výpočtu MD5, kopírování souborů, nějaké aplikace filtrů v Gimpu, výkon POVray + herní test. U všech těchto testů (kromě posledního) byly použity distribuce Ubuntu 32bit, Ubuntu 64bit, Gentoo 64bit a FC4 64bit a Windows XP 32 a 64bit.
Dalo by se to shrnout, že nejvýkonnější z dister bylo Gentoo 64bit a (někdy podstatně) nejhorší výsledky mělo FC4 64bit. Linux nad Windows, dá se říct, zvítězil.

Situace ve hrách už byla horší, Windows vyhrál. Herní výkon bylo totiž srovnáván s Mandrivou a navíc platilo: čím vyšší rozlišení, tím hůře na tom Linux byl. Tohle pravidlo se projevuje i u OpenGL pod Windows (bylo tam srovnání UT2004 Direct3D vs. OpenGL renderer pod Windows).

Můj komentář:
Nicméně musím dodat, že Windows (u mě) prohrává v některých obtížně změřitelných vlastnostech - např. využití paměti. Linux s velkou RAM cachuje, Windows (nesmyslně) radši swapuje :-D
Na mém PC minimálně v Doom3 Windows těžce prohrává - z toho je vidět, že žádný test nemůže být dokonalý a stoprocentní.        

Hodnocení: -

zatím nehodnoceno
        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

4.6.2005 00:28 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše pamet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
me to taky nesmyslne swapuje, resp. nevim od kdy a co mi bere tolik pameti , ze to musi tolik swapovat
:free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        515472     505276      10196          0      18468     210040
-/+ buffers/cache:     276768     238704
Swap:      1134500     264180     870320
takhle to vypada po 8 hodinach provozu (pritom jeste tak pred pul rokem jsem mival zabranou pamet 200MB a ve swapu nic), po nekolika dnech je to mnohem horsi ...nevim jestli se da verit udajum % v top , ale aplikace zabiraly asi tak 1000% pameti ;-)
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
4.6.2005 00:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pamet
A v čem vidíte problém? Považoval byste za vhodnější, aby se všechny ty stránky, na které už několik hodin nikdo nesáhl, raději držely v paměti? Pak byste měl sice krásně prázdný swap (tedy skoro), ale systém by se choval daleko hůř, protože by nebylo čím cachovat disky…
4.6.2005 00:58 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše Re: pamet
problem vidim v tom, ze mi driv system zabiral 200MB v pameti, tedka minimalne 400 (nemyslim tim cache) ... kdyz prepnu plochu tak to zacne hrozne hrabat, jak to prehazuje z disku do pameti a zpet, mysi nejde plynule pohybovat etc. ;-)
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
Yin avatar 4.6.2005 01:23 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pamet

To moze byt zmenou prostredia (tty -> KDE, a pod., update aplikacii,...)

v top-e sa ukazuje kolko pameti by aplikacia mala zaberat. To tiz fork() nekopiruje data v pamati, ale nastavy bloky zdielanie starym a novym procesom na copy-on-write.

Takze jedna aplikacia zabera 10% RAM, forkne 9 procesov a vsetky do kopy by mali zaberat 100%, ale forknute procesi zvacsa nezapisuju do mnohych casti pamate.

Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
4.6.2005 10:20 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Skutečně dokonalý test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tenhle test mi toho fakt řekne… Jestli budu dělat MD5 hash minutu nebo minutu dvacet, to je skutečně zásadní rozdíl mezi operačními systémy. Až budu porovnávat dejme tomu sportovní vůz a limuzínu, taky budu řešit jenom kolik to jede?
Copak toho není dost?
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2005 10:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skutečně dokonalý test
Po předchozím amatérském článku o Linuxu teď zařadili takovýhle výkonnostní test. Je to prostě Computer (navrhoval bych ho přejmenovat na WinComputer)...
4.6.2005 11:00 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše hry
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud porovnávali výkon Direct3D v Linuxu a vyšlo jím, že s větším rozlišením výkon klesá, tak je vše správně. Direct3d je přece proprietární výmysl Microsoftu a v Linuxu je více méně emulovaný.

Kdo je autorem toho testu?
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2005 11:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: hry
Asi jsem to špatně/nepřesně popsal. Byla tam ukázka FPS v UT2004 (při různých rozlišeních) pod Windows na OpenGL i Direct3D, na Linuxu na OpenGL.

Doom3 jede jen na OpenGL, takže u toho nebylo Direct3D žádné.

4.6.2005 15:29 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
Rozbalit Rozbalit vše Re: hry
Doom3 jede jen na OpenGL, takže u toho nebylo Direct3D žádné.
Doom3 system requirements.
Math, as Barbie says, is hard.
To ze vyzaduje directx9b kompatibilni kartu neznamena, ze pouziva direct3d, to ze vyuziva directx ve windows neznamena, ze pouziva direct3d. Je to opengl hra a bez opengl se nerozjede. Bez directx pojede... vsak jede v linuxu...
Daniel Kvasnička ml. avatar 4.6.2005 11:29 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše jo!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
presne tak, ten fakt s cachovanim / swapovanim jsem si nedavno taky uvedomil...pustil sem si htop a koukal sem, jak je swap zaplnen z 0%, kdyz pri cinnostech, ktere jsem delal, by Windows muj disk umucil... tak hezky to hralo u srdce :)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.