Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 16:49
Shlédl jsem v časopisu Computer výkonnostní test Linux vs. Windows. Překvapilo mě, že tak extrémně windowsovský časopis připustí, aby Linux vyhrával, ale je to docela tak .
Testoval se výkon výpočtu MD5, kopírování souborů, nějaké aplikace filtrů v Gimpu, výkon POVray + herní test. U všech těchto testů (kromě posledního) byly použity distribuce Ubuntu 32bit, Ubuntu 64bit, Gentoo 64bit a FC4 64bit a Windows XP 32 a 64bit.
Dalo by se to shrnout, že nejvýkonnější z dister bylo Gentoo 64bit a (někdy podstatně) nejhorší výsledky mělo FC4 64bit. Linux nad Windows, dá se říct, zvítězil.
Situace ve hrách už byla horší, Windows vyhrál. Herní výkon bylo totiž srovnáván s Mandrivou a navíc platilo: čím vyšší rozlišení, tím hůře na tom Linux byl. Tohle pravidlo se projevuje i u OpenGL pod Windows (bylo tam srovnání UT2004 Direct3D vs. OpenGL renderer pod Windows).
Můj komentář:
Nicméně musím dodat, že Windows (u mě) prohrává v některých obtížně změřitelných vlastnostech - např. využití paměti. Linux s velkou RAM cachuje, Windows (nesmyslně) radši swapuje
Na mém PC minimálně v Doom3 Windows těžce prohrává - z toho je vidět, že žádný test nemůže být dokonalý a stoprocentní.
Tiskni
Sdílej:
:free total used free shared buffers cached Mem: 515472 505276 10196 0 18468 210040 -/+ buffers/cache: 276768 238704 Swap: 1134500 264180 870320takhle to vypada po 8 hodinach provozu (pritom jeste tak pred pul rokem jsem mival zabranou pamet 200MB a ve swapu nic), po nekolika dnech je to mnohem horsi ...nevim jestli se da verit udajum % v top , ale aplikace zabiraly asi tak 1000% pameti
To moze byt zmenou prostredia (tty -> KDE, a pod., update aplikacii,...)
v top-e sa ukazuje kolko pameti by aplikacia mala zaberat. To tiz fork() nekopiruje data v pamati, ale nastavy bloky zdielanie starym a novym procesom na copy-on-write.
Takze jedna aplikacia zabera 10% RAM, forkne 9 procesov a vsetky do kopy by mali zaberat 100%, ale forknute procesi zvacsa nezapisuju do mnohych casti pamate.
Doom3 jede jen na OpenGL, takže u toho nebylo Direct3D žádné.
Doom3 jede jen na OpenGL, takže u toho nebylo Direct3D žádné.Doom3 system requirements.
htop
a koukal sem, jak je swap zaplnen z 0%, kdyz pri cinnostech, ktere jsem delal, by Windows muj disk umucil...
tak hezky to hralo u srdce :)
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.