Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 15:16

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
MMMMMMMMM avatar 22.2.2011 20:05 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Věř a víra tvá tě uzdraví...
Linux Dokumentační Projekt - PDF ke stažení
22.2.2011 20:14 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Ano, víra/pozitivní myšlení jsou taky důležité.

24.2.2011 17:55 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Bylinky nejsou (většinou) žádné placebo, to není šarlatánství jako nesmyslná homeopatie, rostliny obsahují účinné látky, které se v řadě případů vyrovnají nebo dokonce předčí volně prodejné léky (v některých případech i ty na předpis). Někteří lidé mají však tendenci jejich účinnost přeceňovat, to je pravda (a tak z toho tak trochu šarlatánství bohužel dělají). A taky v některých případech je trošku problém v tom, že se těžko odhaduje obsah účinných látek (může se lišit někdy i dosti výrazně v závislosti na hromadě faktorů).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Grunt avatar 24.2.2011 18:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
+1
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
22.2.2011 20:41 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co kotvicnik? :-)
22.2.2011 20:42 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Jinak dekuji za pekne cteni. :)
22.2.2011 21:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Placebo - nejlepší lék.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
AsciiWolf avatar 22.2.2011 21:58 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Zajímavé, jak všichni, když slyší něco o tom, že léčba bylinkami někdy opravdu pomáhá, argumentují placebo efektem.

Docela by mne zajímalo, jestli by takto argumentovali i v diskuzi o léčbě "chemickými sajrajty" (běžně nazývanými léky). :-)

22.2.2011 22:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Ale já neříkám, že bylinky nepomáhají. Určitě pomáhají, protože obsahujou širokou škálu často zdravých sloučenin, a to i mně (v mém případě hlavně chmel, ale ne jenom). Nicméně nevěřím, že kopřiva s Švédskými kapkami odstraní únavu (ba dokonce únavový syndrom), že lichořeřišnice člověka zbaví zlatého staphilokoka (toho zahubí akorát tak smrt nositele), že gotu kola vylepší soustředění, nebo že bělotrn pomůže na deprese a posílí nervový systém. Ne, tomu se opravdu věřit nedá. Tím nechci říct, že by jejich braní bylo k ničemu (naopak), ale že zdraví je komplexní věc ovlivněná mnoha faktory: mimo jiné i psychikou, a že právě psychika má větší vliv než nějaká kopřiva. Mimochodem, docela se těším až kopřivy začnou rašit a několik jich pozřu jako součást salátů a nádivek, a jsem si jist, že mi to pomůže v boji proti jarní únavě. Myslím, že je určitě lepší si dát kopřivu než polykat celaskon.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
23.2.2011 07:57 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Ne, tomu se opravdu věřit nedá.

Já jsem živým důkazem, že všechno, co jsem napsal, je pravda. Opravdu mi to všechno pomohlo tak, jak píšu.

23.2.2011 11:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Věřím, že pomohlo, ale nevěřím, že lze účinky připsat pouze těm bylinám. Čemu nevěřím vůbec je ten stafilokok. Toho se totiž zbavit nedá. Jestli ustoupil, díky patří imunitnímu systému, který se nakopl a zafungoval (např. díky lepší psychice, lepšímu spánku, vitaminům a kdovíčemu). Lichořeřišnice, nebo co to bylo, třebas je zdravá věc, ale koka v krku sama nestačí. Fakt ne.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
23.2.2011 11:50 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
23.2.2011 12:23 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Ale jó, o tomhle nepochybuju. Znám jenom příliš mnoho lidí se zlatým stafilokokem, kterým zatím nepomohlo vůbec nic.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
23.2.2011 13:11 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Já jsem se z toho taky nemoh dostat -- doktoři mi "cpali" různá antibiotika, a nic z toho nepomohlo.

Až dlouhodobé užívání bylinky lichořeřišnice větší ve formě tinktury mě z toho dostalo.

Byl jsem z toho zlatýho stafylokoka nešťastnej, protože mi např. smrdělo z pusy, ač jsem měl vyčištěné zuby...

23.2.2011 13:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Je dost možné, že právě ty antibiotika byly na škodu, protože oslabují organismus, potažmo imunitní systém. Nejsem doktor, jenom biolog (a ještě k tomu ne zvířecí), ale umím si dost dobře představit, že ke zlepšení stavu vedlo vysazení antibiotik a následné vzchopení se těla podpořené bylinkou. Osobně beru antibiotika jenom v krajní nouzi a pokud to jde, řeším všechno čajem, frťanem a hlavně spánkem.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
23.2.2011 13:23 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
ke zlepšení stavu vedlo vysazení antibiotik a následné vzchopení se těla podpořené bylinkou

Ano, s tím souhlasím.

23.2.2011 13:26 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
A placebem -- to nelze zanedbávat. Je to dobrá věc.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
23.2.2011 13:31 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Ano. Je pravda, že jsem té bylince věřil, že mě z toho dostane. Takže placebo efekt byl určitě.

24.2.2011 22:33 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
a navic nam ted dokazali ze na placebo ani nemusime verit a stejne funguje!:)
Fluttershy, yay! avatar 24.2.2011 22:37 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Nedávno o tom byl článek na Oslu, nemůžu to ale najít...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
22.2.2011 22:19 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Různý bylinný preparáty jsou normální součástí standardní medicíny, to není žádná záležitost typu homeo-magneto-tantro-ještírko-etc.

Jistě, člověk k tomu může mít úplně stejný přístup jako k výše zmíněným "naukám", tzn. číst/poslouchat nebo dokonce vymýšlet/šířit o tom nesmysly. To nic nemění na tom, že rostlinné drogy mají ve farmacii stěžejní roli.
23.2.2011 12:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Mimochodem, kytky jsou taky plné "chemických sajrajtů". Právě díky tomu jsou některé léčivé.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
24.2.2011 17:57 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Bylinky (většinou) nejsou placebo. Viz můj příspěvek výše.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
24.2.2011 18:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Ten příspěvek je o ničem. Placebo samozřejmě funguje i úplně stejně bylinek jako u všech léků. Jen neléky (např. homeopatika) mají pouze placebo.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
25.2.2011 08:52 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Jistě že k účinku se může placebo efekt přidat, to samozřejmě nepopírám. Mluvím o tom, že bylinky většinou nejsou (narozdíl od homeopatik a podobných nesmyslů) jen placebo. Většina těch známějších bylin (a účinných látek z nich) byla testována v různých double blind studiích, které prokázaly oproti placebu reálný efekt.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
25.2.2011 11:55 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
V tom máš naprostou pravdu, samozřejmě.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
⧠ A = 0 avatar 25.2.2011 10:53 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
homeopatika mají pouze placebo.
Je to nějak dokázané? Rád bych si nějakou seriózní studii na toto téma přečetl.
Nevolte zmrdy.
25.2.2011 11:16 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Double blind studií homeopatik byly dělány spousty a žádná nikdy neukázala rozdíl oproti placebu (viz třeba Wikipedia, tam je referencí hromada). Což ale musí být jasné každému logicky uvažujícímu člověku - pokud mam zředění látky větší než 1 kapka v oceánu (u spousty homeopatik dokonce takové, že tam statisticky vzato není ani jediná molekula dané látky), tak se účinek látky logicky nijak projevit nemůže. Je to naprosto absurdní.

A nesmyslné fyzice odporující kecy o "paměti vody" a další podobná šarlatánství, kterými se homeopatikové pokoušejí své naleštěné prdy prodávat, nejsou nic jiného než čiročiré fantazie. Prostě prodávají placebo, nic víc (ovšem účinnost placebo efektu je pokud vím prokázaná, takže když tomu člověk hodně věří, opravdu mu to může v něčem trochu pomoct).

Někteří homeopatikové si tento fyzikální nesmysl dokonce možná uvědomují a proto jdou tak daleko, že už ani žádnou látku do vody nepřidávají, jen jí napíší na papírek, který umístí pod skleničku, a voda rázem získá kouzelné vlastnosti ;-) Klasičtí homeopatikové tyto praktiky údajně odsuzují, ale ve výsledku je to úplně to samé, jako když použijí svá šílená ředění.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
25.2.2011 11:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Účinek homeopatik je podobně vyvrácený jako únosy mimozemšťany. Nikdo nikdy nepřinesl žádný kloudný důkaz pro.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
belisarivs avatar 22.2.2011 21:21 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co teprve Cimrmanova medicina.

Na podporu muznosti aplikoval Vstavac polni a Potmechut. :-D
IRC is just multiplayer notepad.
22.2.2011 21:28 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příští díl bude Bylinky a má smrt?
Dalibor Smolík avatar 22.2.2011 21:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pane doktore, mohu po Hoffmanských kapkách otěhotnět? Ptala se slečna. Doktor na ni zíral a pravil: Jak jste na to slečno přišla?
Ona odpověděla: Byl u mě na návštěvě pan Hoffman, říkal, že tam nechal pár kapek, jestli to prý nevadí.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
gtz avatar 22.2.2011 21:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
;-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
AsciiWolf avatar 22.2.2011 22:03 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Mladá žena potřebuje nutně ošetřit a zrovna je Silvestr a ona se nemůže dobouchat na první pomoc…

Tak to zkousí znovu. zase nic… Tak vyběhne ven a vidí, že se v ordinaci svítí.

Tak zase beží dovnitř a zase buší a křičí.

Za několik minut vyleze doktor a povídá: „Omlouvám se, paní, ale sestře se udělalo nevolno a musel jsem ji dávat Hoffmanovy kapky…“

„Jo, to vidím,“ povídá žena… „Ještě vám kouká Hoffman!“

:-)

24.2.2011 22:03 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
To měla teda smůlu - kdyby tak přišel pan Hoffmann, to by byly jiný kapky ;-) ;-) ;-)
Nobody can give you as much as I can promise you
22.2.2011 21:52 roman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych spíš řekl, že ti ty bylinky doplňují něco, co ti jinak chybí, než že by měly samy o sobě nějaký přínos. Co ti chybí lze zjistit z krevního obrazu (bez bilinek).
Saljack avatar 22.2.2011 22:26 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zkus guaranu.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
23.2.2011 08:11 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Ta na mě bohužel "nefungovala". I tak díky za tip.

bambas avatar 23.2.2011 12:47 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
guarana je kofein, takze staci kafe, cola, caj...
23.2.2011 13:35 jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
zdravim, guarana, resp. quaranin neni kofein, ma podobne ucinky ale dlouhodobejsi. Kofein z kavy funguje radove desitky minut, guaranin nekolik hodin. A navic guaranin by nemel mit takove vedlejsi ucinky napr. na peristaltiku jako kofein... Jirka
Pravák Bob avatar 23.2.2011 14:31 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
IMHO kofein, matein, tein a guaranin je chemicky stejná látka. Liší jen rostlinou z které je lze získat.
knowledge brings fear
bambas avatar 24.2.2011 07:41 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Presne tak jsem to myslel. :) Jen jem se blbe vyjadril.
Marcela* avatar 22.2.2011 23:05 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bylinky fungují, jenže musí se brát dlouhodobě, účinek přichází až tak po cca 1-2 měsících důsledného denodenního užívání. Což je kámen úrazu, v dnešní uspěchané době.. Takže pro skeptiky je jednodušší prohlásit, že nefungují a pak když se někdo vyléčený bylinkami pochlubí s úspěchem, skeptik má v rukávu zaklínadlo placebo efekt... :-)

Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
22.2.2011 23:18 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Placebo efekt, taky efekt. Hlavní je, že mi ty byliny nikdo nenutí, ty zápary jsou hnusné.
Grunt avatar 22.2.2011 23:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Náhodou… kdo říkal, že je musíš žvýkat? [1][2] Já se držím pravidla, že vše co chutná a vonní přece nemůže být zlé :-). Jo taková Plumérie, pryskyřice a santálové dřevo… to přece nemůže nijak škodit.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.2.2011 09:31 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Já je nežvýkám a žvýkat nechci. Bylinný čaj není čaj. Tenhle nesmysl se snažím z hlavy lidem vytloukat už hodně let. Jediné, co to má společného s čajem, je rostlinný původ a zapařování vodou.
Grunt avatar 23.2.2011 15:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Tenhle nesmysl se snažím z hlavy lidem vytloukat už hodně let. Jediné, co to má společného s čajem, je rostlinný původ a zapařování vodou.
Tož alespoň tohle mě potřeba vysvětlovat není.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
gtz avatar 22.2.2011 23:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Čaj a bylinky jsou v pořádku, ale ráno si nedovedu představit bez černého kafe. ;-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
23.2.2011 08:10 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Taky, taky. ;-)

23.2.2011 07:58 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

+1

24.2.2011 08:02 Martin Petr | Třinec/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
To, že někdo z objektivních důvodů zpochybňuje přímý vliv bylinek neznamená, že popírá důležitost placebo efektu.

Tady nejsme ve ve Středozemi, Galadriel. Tady holt bylinky stafylokoka nevyženou.
24.2.2011 14:02 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Tak nikdy nevíš, ale rozhodně bych na to nespoléhal. Každopádně kopřiva by ze mne ten únavový syndrom asi taky hodně rychle dostala. Zvlášť když bych ji žvejkal syrovou. :-)
Marcela* avatar 24.2.2011 21:51 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
To, že někdo z objektivních důvodů zpochybňuje přímý vliv bylinek neznamená, že popírá důležitost placebo efektu.
Ta věta je pro mě poněkud nesrozumitelná. Jestli jsem to pochopila dobře, říkáte, že je od skeptika vlastně laskavé, že vůbec uzná nějaký léčebný efekt od bylin...?

No řeknu k tomu asi tohle.

Je právo každého, nechť si zpochybňuje co uzná za vhodné. Faktem ale je, že i bylinné preparáty podstupují zkušebními testy, podobně jako chemická léčiva. Pochopitelně i testem na vyloučení placeba, tj. že zlepšení stavu není autosugestivní.

Mnoho otestovaných bylinných výtažků je dnes již běžně k dostání v lékárnách a skutečně fungují. Abych nemluvila teoreticky. Svého času jsem měla určité zdravotní potíže. Lékaři - specialisté mi bohužel nedovedli pomoci, jejich pomoc skončila u rady polykat Ibalgin. Pak jsem se náhodně dočetla v časopise, že jsou na obtíže, kterými jsem trpěla, nějaké bylinné kapičky. Moc jsem tomu nevěřila, řekla jsem si, to je jen reklama, kdyby na to něco účinného existovalo, doktoři by přece o tom museli vědět a doporučili by mi je. Možná nevěděli, možná věděli ale byliny "nebrali". Když jsem se doktora ptala, zda-li ty kapky náhodou nezná, jen pokrčil rameny a řekl "Zkusit je můžete"

Zkrátka, kapky jsem v lékárně koupila, sic nebyly levné, ale pořád mě vyšly levněji, než některá z návštěv zubaře ;-). Důsledně jsem je začala brát /tinktura se nakapala na lžičku a zapila vodou, mezi jídlem/,několikrát denně. A dělo se přesně to, co bylo psáno v návodu. Za několik týdnů přišel účinek. Pak jsem ještě při sníženém dávkování brala kapky po několik měsíců, a obtíže ustaly dočista. Několik let jsem měla pokoj, pak se začaly obtíže pomaloučku vracet, avšak v mírnější podobě, a když jsem opět najela na bylinný komplex, za krátký čas ustaly.

Takže to je moje radostná a blahodárná zkušenost s bylinami, na vlastní tělo prožitá :-).

S homeopatiky zatím bližší zkušenost nemám, ale znám lidi, kterým též pomohly.

Jak byliny, tak homeopatika jsou jemné záležitosti, nelze je aplikovat na všechno, ale přinejmenším mohou příznivě působit jako doplňkový lék, bez škodlivých vedlejších účinků. A jako prevence, v případě, že jsme schopní zavčas zachytit varovné signály těla.

PS: Ještě k tomu placebo efektu. Pokud je pravdou, že např. homeopatika zafungovaly i na zvířatech, pak je legrační mluvit o něm..;-)
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
gtz avatar 22.2.2011 23:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kde je Aniga? aby doporučil ty bylinky co se kouří ;-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
22.2.2011 23:54 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Tak ma napadlo - aj fajciace bylinky su placebo efekt rovnako ako bylinne caje? :-D
Saljack avatar 23.2.2011 01:19 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
To ani náhodou :-D. Mám kamaráda co byl v jižní americe a vypil tam za přítomnosti šamana nějaký dosti silný dryák. No zážitky z toho měl dobré, ale já bych do toho nešel :-D.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
23.2.2011 08:06 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Saljack avatar 23.2.2011 11:52 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
To neměl to byl nějaký halucinogen. Tohle mám doma. Párkrát jsem to zkoušel, ale je to peklo. Člověk si z toho může vypěstovat pěknou schizofrenii. Naštěstí je to jenom krátkodobé (max 10min).
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
=^..^= AmigaPower® avatar 23.2.2011 07:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Včera jsem byl těžce pod vlivem těch mejch oblíbenejch bylinek... :-D
23.2.2011 08:07 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Ach ty dedku zelinarku :-D
22.2.2011 23:17 Canabis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jako první bylinu jsem vyzkoušel asi v roce 2000 canabis. Konkrétní zkušenost je ta, že jsem balil jointy a vařil bang...
Druhou pro mě významnou bylinou byl papaver (mák)...
Omlouvám za malou kulturní vložku, ale už z názvu zápisku mě to napadlo :-)
vencour avatar 22.2.2011 23:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nemusil jsem ještě použít, ale mam jeden pro mne důvěryhodnej zdroj ... dědek kořenář. Pro škarohlídy: kolik století museli lidi vydržet a přežít bez chemie.

Šípky, heřmánek, jitrocel, kostival, kopřiva, lípa, černej rybíz, ženšen ... tohle namátkou si dam radši v co nejvíc přírodnim stavu než ve formě tablety apod.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Grunt avatar 23.2.2011 00:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
dědek kořenář
Teda nevím. Když si to tak procházím, tak i jako lajka mi v hlavě vyvstává jedna myšlenka: „Ještě starší než um bylinkářství je snad už jen um šarlatánství“ Eh – No offense.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.2.2011 08:06 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Šípky, heřmánek, jitrocel, kostival, kopřiva, lípa, černej rybíz, ženšen ... tohle namátkou si dam radši v co nejvíc přírodnim stavu než ve formě tablety apod.

Přesně tak.

24.2.2011 14:05 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Jen blbněte a zvěř nebude mít co žrát. :-)
MaFy avatar 23.2.2011 07:34 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja aplikuji pouze chmel :-D
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
23.2.2011 08:07 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

To určitě ne! :-D Protože určitě používáš nějaká ta koření, což jsou taky bylinky.

MaFy avatar 23.2.2011 16:26 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
To je pravda. jeste matu (zelena), neco z kaktusu (tequila), a pak taky trochu svestek :-D
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
23.2.2011 09:05 jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zdravim, zde dalsi typy - gotu kola + ginko biloba, kotvicnik - nejlepe extract z pupenu, guarana a maca, silne zelene caje, zazvor... Jirka
23.2.2011 09:25 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Díky.

23.2.2011 09:43 jeleniste | skóre: 13 | blog: Prokustovo lože
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak v mém životě mají také bylinky významné místo. Zejména jedna, která se jmenuje chmel. Svého času jsem to zkoušel i s bramborami, ale účinkují na mě jen ve formě rumu, kdy účinně potlačují deprese a nespavost. Konzumace vyšších dávek ovšem vedla k bolení hlavy. Podobně tomu je s révou vinnou a některými druhy ovoce (převážně peckovice) a destiláty z obilí. Ty bylinky co jsou v becherovce, připadně pradědu taky nejsou k zahození, ovšem, když vyžahnu celou flašku, tak je inzerovaný pozitivní vliv na trávení poněkud diskutabilní. Velmi zajímavý je také anýz (starorežná). Svého času jsem inhaloval spaliny tabáku, to ovšem leze do peněz. Konzumace derivátů konopí je také velice prospěšná, to ale nemaj u nás v tesku.
Nejsem blbý, jen se hloupě ptám
Grunt avatar 23.2.2011 15:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Konzumace derivátů konopí je také velice prospěšná, to ale nemaj u nás v tesku.
To není až tak úplně pravda. Teda v Tescu asi samozřejmě ne, ale jinak v kdejakých e-shopech společně s jinými vykuřovadly je konopí k sehnání jako běžná bylina. Krom kouření se totiž také klasický pálí v kadidelnicích jako spousta jiných bylina, dřev a pryskyřic jako součást aromaterapie.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.2.2011 09:00 jeleniste | skóre: 13 | blog: Prokustovo lože
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
No, vyhulit by se to asi dalo. Otázkou nicméně zůstává, zda by se dostavily očekávané "léčebné účinky".
Nejsem blbý, jen se hloupě ptám
24.2.2011 17:41 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
To je ovšem jen konopí seté, speciálně vyšlechtěné pro minimální (až nulový) obsah účinných látek (kanabinoidů - hlavně THC a CBD), tak aby jeho pěstování a prodej neodporoval našim zákonům (prostě technické konopí). Takže z lékařského hlediska je vlastně úplně k ničemu, je to jen ekvivalent sena či slámy ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Grunt avatar 24.2.2011 17:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
V tomhle se moc nevyznám a abych pravdu řekl, tak jsem ani netestoval a ani v plánu testovat nemám. Navzdory tomu doporučuju použít Google. Je možné sehnat i semínka a bůh ví co. A aspoň v kdejakých hipí-šopech nějaký obsah THC deklarují. Navíc u většiny těch shopů (nezávisle na tom co se kupuje) je v podmínkách nákupu jako pravidlo dosažení min. věkové hranice 18 let. Samozřejmě nepředpokládám, že se bude prodávat nějaká Bílá vdova, ale i tak. No, aspoň z mého pohledu těžko soudit. Já si bohatě vystačím s Nag Champou.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.2.2011 18:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Tak semínka různých vyšlechtěných odrůd konopí s extrémně vysokým obsahem THC se dají koupit na internetu v eshopech pokud vím celkem běžně a je to snad i legální. Řeč byla o sušené droze (tom co si linkoval).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Grunt avatar 24.2.2011 18:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Řeč byla o sušené droze
Já nevím, ale v tom je nějaký rozdíl?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 24.2.2011 18:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Už to tam vidím. Dobrý. Konec.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
GeoRW avatar 24.2.2011 10:30 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ak si trpel velkou unavou, tak to moze byt sposobene vysokym krvnym tlakom (vela stresu, vela jedal s obsahom soli ...)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Amarok avatar 24.2.2011 12:36 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Spis naopak, nizky tlak vede k vetsi unave.
GNUniverse - May the source be with you...
GeoRW avatar 24.2.2011 12:38 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
neni pravda; vysoky tlak namaha srdce a potom si unaveny
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Amarok avatar 24.2.2011 14:04 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Jo to dava smysl. Cili oba extremy vedou k unave.
GNUniverse - May the source be with you...
Amarok avatar 24.2.2011 12:37 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nálev z čerstvě natrhaných jarních kopřiv
Muzu se zeptat na pripravu? Nechat louhovat ve studene vode treba pres noc nebo zalit varici vodou jako kdyz se dela caj?
GNUniverse - May the source be with you...
24.2.2011 13:20 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Dělal jsem si z čerstvých jarních listů a natě kopřivy dvoudomé nebo kopřivy žahavky nálev takto:

Nejdříve jsem natrhanou kopřivu (listy, nať) opláchnul studenou vodou, pak pokrájel. Jednu vrchovatou čajovou lžičku jsem přelil asi 250 ml právě vroucí vody a nechal louhovat pod pokličkou asi půl minuty (když to necháš luhovat třeba 1 minutu, tak se nic neděje). Scedí se a pije se po doušcích.

24.2.2011 13:29 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Jinak důležitá poznámka: Kopřiva má tu vlasnost, že kumuluje dusičnany. Takže nesbírat v okolí polí...

Amarok avatar 24.2.2011 13:51 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Dik za info

Domnivam se, ze tedy ne tesne u pole, kvuli zasahu hnojiva a vstrebani do rostlin koprivy. Cili kdyz to bude o 2 metry dal, tak uz by to melo byt v pohode.
GNUniverse - May the source be with you...
24.2.2011 14:06 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Záleží jakej má to práškovací letadlo rozptyl.
Jaromír Svoboda avatar 24.2.2011 21:05 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Nejlepší je zajít na kopřivy do lesa ;-), chápu ale, že to někdy není zrovna blízko. Já to mám od domu do lesa necelou půlhodinu cesty pěšky :-) a kdysi jsem přes jaro a léto jezdíval na kole pro velkej balík kopřiv pro domácí drůbež :-).
V lese (ve stínu) jsou ty kopřivy lepší, nejsou to takovy vyschlý mrchy. A lepší budou mladší rostliny než ty starý s tvrdým stonkem.
Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
vencour avatar 24.2.2011 21:38 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Z těch mladých kopřiv má být lepší špenát.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 24.2.2011 22:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevíte někdo o něčem na plesnivé nohy a ekzém?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
24.2.2011 22:25 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Plíseň mezi prstama? Nenosit umělohmotné fusekle v neprodyšnejch botkách. Před spaním po umytí namazat modrou indulonou. Mně to pomohlo, nedělám si srandu, kvůli sportu jsem to měl často zapařený.
Nobody can give you as much as I can promise you
Fluttershy, yay! avatar 24.2.2011 22:30 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Nikoliv přesně. jde o ztvrdlou, vysušenou pokožku kolem paty, před palcem a v části malíkové hrany... a také oteklé některé články prstů.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Fluttershy, yay! avatar 24.2.2011 22:33 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
Jinak boty si přes zimu nevyberu a zhoršilo se mi to hlavně teď, když jsem většinu času bosky uvnitř.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
24.2.2011 22:38 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život
No, moje rada byla od praktika, nikoliv odborníka. Já si nohy ničím sportem. Nevím, pokud to nemáš genetický, tak bys fakt měl používat správné vložky do bot, gely, atd, které se noze ztvarujou, a pokud možno totéž i s botama. Jako se dělaj novější lyžáky - starší byly tvrdá kopyta, já mám levou nohu trochu větší a dlouhodobě mi to přesně dělalo ty ztvrdlé kůže. Nějaké broušení kůže nemá cenu, když zůstává příčina.
Nobody can give you as much as I can promise you
Fluttershy, yay! avatar 24.2.2011 23:26 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bylinky a můj život

Jediné, co vím, je, že mám tak nějak od přírody suchou pokožku (to mám potvrzené) a nepěkné reakce na pot (to si domýšlím ze zkušenosti). Kdysi jsem měl na nohách škaredý ekzém a plíseň podobnou bradavici. Dlouhodobě, teda v podstatě jenom přes zimu, mám nějakou plíseň na okrajích chodidel, ale o to tu asi nejde. Prostě mi otekly některé prsty a na jiných mi naskočili jakési pupínky a nevím, co s tím, ale k doktorovi se těžko dostanu.

Jako se dělaj novější lyžáky - starší byly tvrdá kopyta...

Mám hodně tvrdé závodní. ~.^ Jinak kvůli atypickému chodníku většinu vyšších bot vůbec neobuju.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.