Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 14:36

Mám rád záruční servis

9.1.2008 16:49 | Přečteno: 1439× | Jiné

Ač se to někomu může zdát nemožné, mám rád záruční servis. A to díky dnešní zkušenosti.

Vlastnil jsem LCD monitor Samsung SyncMaster 913n (pouze analogový VGA vstup, kontrast 700:1, svítivost tuším 250 a nějaký hnusný pozorovací úhly), jež se jednoho hezkého dne podělal. Jelikož byl ještě v záruce (koupen v 06/2005, záruka 36m), 7.12.2007 jsem ho dal do servisu na záruční opravu.

7.1.2008 monitor stále není opraven. V servisu přešvihli zákonem stanovenou lhůtu 30 dnů. Po poradě jsem se rozhodl jim trošičku vynadat.

Zajel jsem do Modřan do servisu (Český servis), že chci buď opravený monitor nebo potvrzení pro Alzu, že monitor nestihly opravit. Monitor samozřejmě opraven nebyl. Ukecávali mě, abych ještě pár dnů počkal. "Žádné takové, už déle čekat nebudu. To potvrzení." Chudák student, co vypadal, že je tam jen na praxi, musel za někým do patra. Nakonec mi vydali protokol o opravě a nějaký papír pro Alzu, který mě opravňoval odstoupit od smlouvy a dostat své penízky.

Honem do Holešovic. Dorazím do Alzy, okamžitě do reklamací, řeknu jim, jak se věci mají. Dostanu kus papíru a s ním k pokladně, kde mi vyplatili 12256 Kč. Pak jsem utíkal k počítači, udělal objednávku na EIZO S1931-SE, nastrkal peníze do toho jejich automatu, honem do skladu a mám nový a mnohem lepší monitor.

A ještě ten starý monitor, jak jsem dával do opravy, tak tam ode mě nechtěli přiloženou hru (Splinter Cell: Chaos Theory), žádnou kabeláž, ani CDéčka. Nový monitor byl o 1000 Kč levnější než ten starší, takže jsem si blbostí samsungu hezky vydělal.

Nový monitor je opravdu úžasný a to DVI oproti VGA je opravdu rozdíl. Všem díky za rady.

       

Hodnocení: 90 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

9.1.2008 17:18 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
... EIZO S1931-SE, nastrkal peníze do toho jejich automatu, honem do skladu a mám nový a mnohem lepší monitor.
nechci vědět, co ten starý musel být za šmejd, je-li toto pro tebe mnohem lepší ... mě osobně zvládlo spolehlivě odradit už jen rozlišení, na ostatní parametry se radši už ani nekoukám
xvasek avatar 9.1.2008 17:29 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
1000:1? To je tak leda pro máčky. Pod 10000:1 bych nešel.
9.1.2008 17:41 Šmudl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
Tak, tak. Vyhozené peníze. Inu, lehce nabyl, nehce pozbyl :-) Ale vzhledem k tónu článku ("Žádné takové, už déle čekat nebudu. To potvrzení. Chudák student, co vypadal, že je"), bych se ani nedivil, kdyby autor monitor ještě vrátil...
9.1.2008 19:24 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
nechci vědět, co ten starý musel být za šmejd, je-li toto pro tebe mnohem lepší ... mě osobně zvládlo spolehlivě odradit už jen rozlišení, na ostatní parametry se radši už ani nekoukám
Proč se na ostatní parametry radši nekoukáte?
10.1.2008 11:46 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
protože je to pro mě primární kriterium, které je navíc velmi jednoduše "papírově" posouditelné ... číst si o nějakých jasech a kontrastech je sice pěkné, ale když uvidím vedle sebe dva monitory stejných parametrů různých výrobců (schválně píšu výrobců a ne značek), dost pravděpodobně budu mít z každého trochu jiný dojem
9.1.2008 17:46 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takovy monitor bych opravdu nechtel, rozliseni mam na notebooku na 15.4" monitoru a rozhodne si nestezuju ze by bylo prilis jemne. Nehlede na to ze cely notebook stal jen neco malo vic nez odkazovany monitor. Takove rozliseni musi byt na 19" hrozne, mozna tak na sledovani nejmin ze 2m.
PlnýBus - spolujízda student taxi nejen pro studenty
9.1.2008 18:03 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
Opravdu? I kdyz na notas obvykle koukate z jine vzdalenosti nez na monitor?
Jardík avatar 9.1.2008 18:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
Co se vám nelíbí na 1280x1024? Je to jako každá jiná devetenáctka ... Přece si nekoupím nějaký širokoúhlý šmejd. Nehledě na to, že hry se na širokoúhlém monitoru hrají hodně blbě. Při programování u širokoúhlého je vidět málo řádků. U tohodle je to akorát. Drahý je kvůli typu obrazovky, která je S-PVA a né nějakej TN šmejd, co prodávaj za polovic.
Věřím v jednoho Boha.
9.1.2008 19:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
S-PVA je nepochybně dobrá volba, ale 86 DPI již poněkud méně (zvlášť pokud je člověk zmlsaný nějakými 120-130 DPI. :-)). Písmo na tom musí být děsné, doufám, že to nemarketují jako monitor pro grafiky.
9.1.2008 23:24 Duff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis

Nemám prímo tento model (mám S1910, taky PVA s 1280x1024) a písmo by jsem za děsné rozhodně nenazval. Se zapnutým vyhlazováním a hintingem není viditelný podstatný propad kvality proti notebookové 15ce s rozlišením 1440x1050 (TM matice).

Když ale porovnám vše ostatní (podání barev, kvalita podsvícení, pozorovací úhly, ...), tak je to Eizo s kvalitou naprosto někde jinde.

Jinak mám pocit, že se stolní LCD s věčím rozlišením než 1280x1024 nebo 1440x900 moc nedělají.

10.1.2008 10:03 Ruda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
Nemám prímo tento model (mám S1910, taky PVA s 1280x1024) a písmo by jsem za děsné rozhodně nenazval. Se zapnutým vyhlazováním a hintingem není viditelný podstatný propad kvality proti notebookové 15ce s rozlišením 1440x1050 (TM matice).
To ti nevěřím. Spíš bych řekl, že každý trotl se sedmnáctkou za 0,005 v českých na stole bude mít krásnější písmo než ty...
10.1.2008 16:08 Duff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
Krásnější jistě bude, ale ten rozdíl nebude patrný hned na první pohled, ale bude se muset trochu hledat.
vencour avatar 9.1.2008 20:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis

Nešel by širokoúhlý dát na výšku? Pak by u programování byl ideální?

Sám jsem ještě nezkusil.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Cohen avatar 9.1.2008 22:55 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis

Šel. Tenhle to umí.

OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
9.1.2008 18:43 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takhle jsem před pár lety měnil 17" CRT. Začal jsem s nějakým totálním šmejdem, který se vysypal snad během měsíce a asi po roce a půl výměn jsem měl bez doplácení celkem kvalitní Samsung s plochou obrazovkou. Prostě stačilo pokud člověk našel nějakou vadu, kterou mu hned na prodejně neodmítli a pak už jim vždycky reklamace trvala déle než 30 dnů. Sice jsem nakonec zjistil, že moje problémy s monitorem nebyly monitorem, ale rušením od neonů prodejny o patro níž, ale za ten nový monitor to stálo ;-).
Weblate - překládání přes web | Gammu SMSD - posílání SMS | Blog
Luk avatar 9.1.2008 20:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
Já jsem to měl kdysi takhle zase s disky (ale ty mi rovnou měnili, nešlo o přetahování lhůty). Nejdřív Seagate 20 GB ATA 100, o pár dnů později Quantum 20 GB ATA 133, pak (za 2,5 roku) Maxtor 40 GB a (za měsíc) další takový Maxtor. Pak firma zkrachovala a řešit to přímo přes zastoupení Maxtoru jsem byl líný, takže jsem to nechal být. A podobný příběh jsem někdy před 15 lety zažil i s botami, ale tam ty poslední dlouho přežily záruku.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
David Ježek avatar 10.1.2008 00:51 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nezbývá než GRATULOVAT. vyměnit dva roky starý Samsung za nové EIZO a ještě na tom ušetřit, to je skutečně štěstí v neštěstí. Ať ti EIZO slouží k plné spokojenosti.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.