Portál AbcLinuxu, 24. prosince 2025 22:35

Jaký románský jazyk se učit?

9.1.2012 16:55

Chci si rozšířit obzory a kromě slovanských, germánských, altajských a programovacích jazyků se naučit i nějaký románský. Jaký je nejlepší a proč?        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Anketa

Jaký jazyk se učit?
 (20 %)
 (37 %)
 (5 %)
 (60 %)
 (7 %)
 (11 %)
 (6 %)
 (5 %)
 (5 %)
 (9 %)
Celkem 148 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

kyknos avatar 9.1.2012 17:05 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Záleží, co od toho čekáš. Jestlui se domluvit ve světě, pak španělsky, jestli absurdní komedii, tak francouzsky, jestli chceš machrovat v pizzerii nebo na opeře, pak italsky, a jestli podniknout výpravu do Amazonie, pak brazilsky :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.1.2012 18:29 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Spanejstina je fajn. Clovek muze balit senority a tak :-D
9.1.2012 20:36 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
... jestli absurdní komedii, tak francouzsky...
Ale no táák... I ta francouzština má, díky bohaté koloniální historii Francie (a Belgie), své využití při cestách po světě. Záleží kam se vydá ;-) Navíc k jejímu rozšíření (v minulosti) pomohlo i to, že byla považována za diplomatický jazyk a jazyk vzdělanců. Takže z praktického hlediska využití určitě najde...
kyknos avatar 9.1.2012 20:42 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Tak využití má každý jazyk, ale pokud člověk není dostatečný šílenec na to, aby cestoval po západní Africe (ne že bych si nechtěl nalovit ryby třeba v Kongu), využití je proti té španělštině dost mizerné. Franzouzština je už desítky let v úpadku. Navíc pokud člověk nemá zvláštní smysl pro humor, přenést se přes francouzskou ortografii či počítání není lehké :).
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.1.2012 20:46 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Tak využití má každý jazyk, ale pokud člověk není dostatečný šílenec na to, aby cestoval po západní Africe
ehm... :-D
Navíc pokud člověk nemá zvláštní smysl pro humor, přenést se přes francouzskou ortografii či počítání není lehké :).
... to mi povídej... ;-)
10.1.2012 06:05 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Hm, brazilsky... pokud uz umi svycarsky a rakousky, tak to bude hracka.
10.1.2012 10:23 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
A dalsi pan co sezral salamounovo hovno. Rozdil mezi brazilskou a evropskou portugalstinou je tak velky, ze portugalci preferuji anglictinu proti 'brazilstine'.
10.1.2012 11:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
No, tak to aby se brzy objevila vyuka i stajerstiny, protoze tam se nechyta ani zbytek Raouska a Nemecka.
kyknos avatar 10.1.2012 11:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
brazilská portugalština se zcela běžně vyučuje jako samostatný jazyk
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
10.1.2012 11:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Ze je brazilska portugalstina dost odlisna vim, ze se uci extra vim taky, ale nikdy jsem se predtim nesetkal s "brazilstinou". Ted mi to nedalo a zeptal jsem se strejdy Googla a vono fakt... rikaj tomu brazilstina. Takze sorry a beru zpet, svet se asi fakt meni.
10.1.2012 19:08 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?

take čumím .. takže ta španělština ... výhoda je že se s tím domluví člověk i ve značné části USA ,,

USE="-gnome -kde";turris
9.1.2012 17:07 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
romstinu?
OK100 avatar 9.1.2012 17:28 OK100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
+1
9.1.2012 17:37 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Kdyby slo o Romansky jazyk, mozna by slo o relevantni odpoved.
PepaSFI avatar 9.1.2012 18:43 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
týýýý dilino to je rasýzmus! Romácký jazyk je romácký jazyk, vézmu mačétu a hlava na tři půlky!
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
gtz avatar 9.1.2012 20:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Tak nějak to říkají naši déžové Ferko Lakatoš aspol.

nedělejme si prdel z našich pracujích občanů :-) Ale na úp by měli mít aspoň jednoho takového tlumočníka.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
9.1.2012 21:02 bla | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Já znám jednoho tlumočníka z Tanvaldu...
9.1.2012 17:31 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Latinsky? Martin Mares sveho casu na gymplu rikal, ze to je uzitecne. Pokud to cte, mozna to potvrdi nebo vyvrati. ;-)
kyknos avatar 9.1.2012 17:34 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Latina není románský jazyk, jen jejich předchůdce, ale... Těžko hledat jazyk, který není aspoň trochu užitečný. Latina+angličtina, nebo i latina samotná, pokud ji člověk umí dobře, umožní základní survival dorozumění nejspíš v každém románském jazyce (testováno na italštině, francouzštině a španělštině). Ale obávám ze, že podobného či stejného efektu lze docílit znalostí libovolného románského jazyka.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Michal Fecko avatar 9.1.2012 17:45 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
...i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále... :-D
9.1.2012 19:29 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Georgius jaxitaxi SPD, SVBEEV

Certe liguam latinam, nam hac lingua est pulchra matremque linguarum alterium est. Etiamque lingua romana perligata inventa est (vide hic) et programata in hac lingua scribere potes. Nunc tempus mihi abest, sed scribe epistulam privatam vel epistulam ad arcam meam cursualiam electronicam.

Cura ut valeas.

P.S.: Vicipaedia etiam est latine ;-)
9.1.2012 22:46 Phorusrhacos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Bene fecit, amice :-)
mess avatar 10.1.2012 17:06 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
In mi lacus, auctor vel porttitor eu, tincidunt quis sem. Curabitur in leo turpis, sit amet facilisis enim. Ut lobortis purus eu augue auctor vitae malesuada orci cursus. Aenean in libero velit, quis venenatis mauris. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. :-D
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
10.1.2012 18:38 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?

MODERATORI NON PLACET

(Ratio: lorem impsum sine ratione)
11.1.2012 18:17 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Jo, Martin Mareš má ve zvyku na Francouze, Španěle a Italy mluvit vhodně zkomolenou latinou. Ti se prý tváří překvapeně a musejí chvíli přemýšlet, ale většinou mu rozumí.
9.1.2012 17:31 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jestli chces perspektivni jazyk ktery v budoucnu urcite vyuzijes tak se uc cinsky :-D
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
kyknos avatar 9.1.2012 17:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
čínština neexistuje
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Michal Fecko avatar 9.1.2012 17:47 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
tak nech sa učí po mandarínsky alebo pomaračovninsky :-D
9.1.2012 22:50 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
optimista se uci anglicky, pesimista se uci cinsky, realista se uci strilet ...
9.1.2012 17:35 xxxxxxxxxxxxxxxx | skóre: 2 | blog: xyzxyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hodil jsem ti francouzstinu :). Ale ja byt ten, kdo si muze vybrat mezi vicero moznostmi, tak se nauc cinsky nebo rusky (pokud neumis) - to s nejvetsi pravdepodobnosti v budoucnu vyuzijes:) (no flame).
ghibulo avatar 9.1.2012 17:51 ghibulo | skóre: 6 | blog: ghibulo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jedině esperanto :-P :-)
9.1.2012 19:08 zenhas | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Jo. Pamatuju si z dětství jak jeden fanatik u nás v městečku říkal: Franto, Franto, uč se Esperanto.:) A zval nás na Somera Esperanto Tendaro.

Dodnes nevím jestli byl zanícený jazykozpytec nebo pedofil.
9.1.2012 21:44 lenny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
tiež som bol fanatik do esperanta ale s praktickeho hľadiska je lepšie sa dať na španielčinu a esperanto len ako zaľubu lebo inač nema večší zmysel. samotny esperantisti sa nehanbia za španielčinu.
11.1.2012 17:38 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
tiež som bol fanatik do esperanta ale s praktickeho hľadiska je lepšie sa dať na...
Ja som sa esperanto naučil (viacmenej, nie bohvieako, ale na komunikáciu to stačí), lebo som to potreboval z pracovných dôvodov. Aj keď nejaké základy (ale len základy) som mal aj predtým.
pavlix avatar 11.1.2012 18:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Ja som sa esperanto naučil (viacmenej, nie bohvieako, ale na komunikáciu to stačí), lebo som to potreboval z pracovných dôvodov. Aj keď nejaké základy (ale len základy) som mal aj predtým.
Netušil jsem, že se dá esperanto uplatnit nějak více v praxi... vždycky jsem měl za to, že je to primárně společenský jazyk. Ale pokud nepracuješ ve specializované cestovce pro esperantisty, poděl se prosím o to praktické využití.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Dalibor Smolík avatar 11.1.2012 18:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Ale pokud nepracuješ ve specializované cestovce pro esperantisty, poděl se prosím o to praktické využití.
Jezdil jsem po celém světě dlouhé roky, ale na esperantistu v zahraničí jsem narazil jen jednou.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
ghibulo avatar 11.1.2012 19:43 ghibulo | skóre: 6 | blog: ghibulo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Dá se ale jezdit cíleně na místa, kde se esperantisti schází - a těch míst je opravdu poměrně dost snad na všech kontinentech ... jako v každém hobby si mají tito lidé vždy o čem počvaňhat - a srdečnost je super... skoro jako bys byl příbuzný :-) Esperanto je moc fajn i při současném malém rozšíření, kdo nezkusil, těžko uvěří ;-)
Dalibor Smolík avatar 11.1.2012 22:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Dá se ale jezdit cíleně na místa, kde se esperantisti schází
Určitě, o tom není pochyb. Jako hobby je to fajn, lidé se mohou scházet, popovídat si. Ale já jsem měl na mysli něco jiného - praktické využití. Mám jet např. do New Delhi nebo do Madridu, tam vstoupím do hotelu a mluvím anglicky, abych si zajistil ubytování. Esperanto asi ne ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
ghibulo avatar 12.1.2012 06:54 ghibulo | skóre: 6 | blog: ghibulo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Jo jasný... to máš recht, na to požádání o cimru se fakt hodí angličtina/špaňělština... ale jakmile uložíš kufry, tak můžeš vyrazit ven, najdeš nejbližší esperanto-klub a jsi mezi svejma... kecáte o všem co Vás baví, máš průvodce kteří tě provedou městem... kdybys náhodou angličtinou moc nevládl, ochotně ti udělají tlumočníky... ty je pozveš na oplátku k sobě... to všechno mi přijde jako slušné 'praktické využití' ;-)
Dalibor Smolík avatar 12.1.2012 09:53 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Takhle pojato - nezbývá než naprosto souhlasit. Každá taková aktivita je vítána. :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
14.1.2012 22:36 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
poděl se prosím o to praktické využití.
- bolo to celkom neočakávané. Boli sme oslovení, či by sme sa nezúčastnili jedného medzinárodného projektu (výuka slovenčiny ako cudzieho jazyka cez internet). Koordinátorom projektu bola nadácia vedená zanieteným esperantistom, jedni z partnerov (zodpovední za programovanie portálu) boli autori portálu pre výuku esperanta.

Hoci pracovný jazyk bol na začiatku ustanovený za angličtinu, niektorí zo spolupracovníkov nevedeli (veľmi) po anglicky, ale ovládali esperanto. Niektorí z nich nevedeli ani anglicky, ani esperanto, ani slovensky. Niektorí z nich ovládali angličtinu, ale nie esperanto, ani slovenčinu. Komunikácia bola chvíľami veľmi zábavná :-)

Zhruba polovica účastníkov ale esperanto ovládala, tak som sa postupne rozhovoril aj ja – bolo to značne užitočné.

pavlix avatar 14.1.2012 22:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Niektorí z nich ovládali angličtinu, ale nie esperanto, ani slovenčinu. Komunikácia bola chvíľami veľmi zábavná :-)
Závidím :).
Zhruba polovica účastníkov ale esperanto ovládala, tak som sa postupne rozhovoril aj ja – bolo to značne užitočné.
Díky, takže takový mezinárodní projekt, blízký esperantistům, pěkné.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.1.2012 23:12 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Jak jsem se díval na anketu, okamžitě mně to napadlo, obzvlášt když už se tady několkrát zmiňovalo. Na druhou stranu, kolikrát budete mít v bidetu žábu :-)
9.1.2012 18:10 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tenhle server musi mit skutecne neco do sebe, kdyz jsou lidi ochotni se kvuli takove kravine zde registrovat.
9.1.2012 18:53 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Záleží, kam se vydáte. Francouzština je jazyk Afriky, španělština Ameriky.

A pokud je vám to jedno, tak španělština je o dost jednodušší :-)
GeoRW avatar 9.1.2012 19:07 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
ale zas francuzstina je krajsia ;-) Francuzske sanzony, filmova tvorba a celkovo kultura stoji zato.
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
kyknos avatar 9.1.2012 20:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
francouzština kombinuje chrochtání a kvíkání, co je na tom hezkého? :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.1.2012 20:32 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Francouzština a chrochtání? Jij spreekt niet nederlands, he? ;-)
kyknos avatar 9.1.2012 20:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Zlatá holandština
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.1.2012 20:44 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Jak bylo myšleno to "zlatá"? Co se týče chrochtavosti, tak v tom nizozemština jednoznačně vede. A to i s limburštinou a vlámštinou dohromady! :-P
PepaSFI avatar 9.1.2012 21:25 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
zrovna máme v práci na návštěvě našeho holandského šéfa. To jejich chrochtání je fakt zážitek. Ale on je velice komunikativní, řek bych že je živoucím důkazem toho že když se člověk chce domluvit tak se domluví. Když ještě nebyl velkým šéfem ale jen konstruktérem tak u nás pomáhal zavádět výrobu. S chlapama na dílnách se domlouval skoro pořád bez tlumočení aniž by znali nějaký společný jazyk. Rukama, nohama, pár slov německy, pár slov anglicky, číslovky nejsou problém skoro pro nikoho, počmárané kusy krabic od svářecího drátu a šlo to. A ještě se u toho dělaly srandičky. Tlumočníka dělal japonec co uměl česky. Trošku. Skoro vůbec. O strojařině vůbec. Ale někdy to bylo docela zábavný, například když chtěl výrobek odvézt na lakovnu na nástřik tak prohlásil že "já chtít barva sprchovat".
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
kyknos avatar 9.1.2012 21:59 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
francouzština o něco méně chrochtá, ale za to i kvíká :)))
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
11.1.2012 10:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
+1, taky se mi fr. nelíbí, minimálně v porovnání s ostatními románskými jazyky.

Jinak ale "krása jazyka" je samozřejmě subjetivní...
9.1.2012 19:19 Jaromir
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Španělština je lepší volba, díky její částečné podobnosti s Angličtinou, jednoduchou výslovností a gramatikou. Výsledek uvidíte "ihned", kdežto u Francoužštiny je k vůbec nějakému dialogu nutno minimálně 3-5 let.
9.1.2012 19:38 ext3fs
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Esperanto, jo to pravy "Open Source" jazyk..i kdyz jeho siritele uz asi pomalu vymiraji.
Migi avatar 9.1.2012 20:30 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Chris Barrie ještě žije. Kdo neví tak -> http://series-online.cz/redwarf-s02e01.html5
9.1.2012 21:56 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Zavolejte portýra, myslím, že mám v bidetu žábu. :)
9.1.2012 20:05 bla | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jsem se rozhodoval mezi španělštinou a italštinou. Nakonec zvítězila italština, protože je jednodušší, má méně časů než španělština, líbí se mi, jak zní a vypadá v psané formě, má blíže k latině (italština vznikla vulgární latiny). A mám rád italskou kuchyni, takže jsem chtěl být schopen správně vyslovit i jiné názvy jídel než Pizza.

Jeden z důvodu, proč jsem si vybral italštinu, by také mohl být, že španělštinu se v současné době učí skoro každý. Docela by mě zajímalo, k čemu jim to bude. Možná se jim španělština bude hodit, až poletí přes moře s nějakým kontrabandem ukrytým v zadní části těla :-)
Luboš Doležel (Doli) avatar 9.1.2012 20:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Časy ve španělštině jsou podobné časům v angličtině. A na zbytek mi přišla italština lehce těžší, hlavně pak je míň využitelná.
kyknos avatar 9.1.2012 20:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
K čemu bude? Vždyť je to po angličtině nejrozšířenější jazyk vůbec. A lidi co mluví španělsky jsou často právě ti, co neumí anglicky.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.1.2012 20:32 zenhas | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
A až hispánci utlučou native americans čepicema, pak španělštinu jako když najde. :)
9.1.2012 20:36 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Jaké "native Americans " máš na mysli ;-) ? Ti opravdu původní už na pokraji vymření jsou.
10.1.2012 08:40 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Myslíš ty vymírající native Americans, co už jich je dnes zřejmě víc než jich bylo před přistáním Kryštofa Kolumba?
10.1.2012 16:28 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
citation needed, United States Census Bureau (officially the Bureau of the Census, as defined in Title 13 U.S.C. § 11) uvádí necelé 3 milony "natives" v roce 2003. V předkolumbovských dobách se jejich počet odhaduje až 18 milionů.
9.1.2012 20:39 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
A lidi co mluví španělsky jsou často právě ti, co neumí anglicky.
Popravdě: nemyslíš si, že tento argument se častěji používá spíše pro francouze? ;-)
kyknos avatar 9.1.2012 20:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Ve Frabncii jsme strávil dost času, většinou umí, ale nechce se jim, dají se ale přesvědčit, případně je lze ošálit angličtinou s francouzským přízvukem a tvářit se, že to je pokus o francouzštinu (ty jazyky mají více než polovinu slovní zásoby společnou, takže to jde). Znalosta ngličtiny někde v Jižní Americe bude úplně jiná kategorie.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.1.2012 23:05 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Ale jo, ono nakonec i tu angličtinu z nich dostaneš (i když často se šíleným akcentem), ale stereotypní narážky jsem nejčastěji slýchával právě na ně (a ještě více na lidi z Valonie) ;-)
kotyz avatar 9.1.2012 21:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Zeptej se francouze na něco anglicky a dostaneš správnou odpověď ale ve francouzštině :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
9.1.2012 23:08 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Jojo, už jsem to jednou zažil. A nešlo o jednu odpověď, ale o čtyři a půl hodiny konverzace :-D Náhodou, i přestože mne z toho pekelného soustředění pěkně bolela hlava, tak zážitek mám do konce života :-)
kyknos avatar 10.1.2012 07:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Tož to je podobné jako se bavit se Slovákem :) Každý žvaní po svém a nějak se domluvíš.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
10.1.2012 07:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
jo jo, to uz jsi psal .-)

http://www.abclinuxu.cz/blog/Jirkoviny/2009/11/generalni-tajemnik-heman-van-rompuy#17
rADOn avatar 11.1.2012 18:51 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Pro francouze slýchám spíš argument "nechtěj umět anglicky".
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
pavlix avatar 11.1.2012 19:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Taky jsem ho slýchával, hlavně tady v česku... pak jsem si byl ve Francii zalyžovat a mluvili na mě anglicky jen co jsem ze sebe vydal pár francouzských slov :D.

Mám rád tyhle „zaručené teorie“.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.1.2012 20:58 bla | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Já se učím hlavně angličtinu a italštinu jsem si přibral, protože se mi líbí, ale nepotřebuji ji umět na nějaké vysoké úrovni. A myslím, že člověk si s angličtinou docela vystačí, pokud zrovna necestuje po Střední a Jižní Americe :-) Nemám nic proti španělštině, ale nějak mi nesedla.
9.1.2012 21:08 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
španělštinu se v současné době učí skoro každý. Docela by mě zajímalo, k čemu jim to bude.
Aby se za pár let domluvil v USA.
Luboš Doležel (Doli) avatar 10.1.2012 03:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Španělština je překvapivě jazyk, který slýchám v metru od turistů nejčastěji. Další dvě místa by asi obsadili italština a angličtina. Překvapivě vůbec ne němčina.
10.1.2012 08:30 bla | skóre: 10 | blog: sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Zrovna němčinu slýchávám v tramvaji často. Skupinky mladých a i starších Němců vždycky řvou na celou tramvaj a dokonale mě tím serou. Jednou jsem jim anglicky řekl, že si myslím, že jsou trochu hlasití, a oni se jen debilně zasmáli. Příště až mi nějakej fuckin' Ubermensch bude řvát do ucha, tak ho pěkně seřvu.

Jinak se domnívám, že s těmi Španěly by se asi nějak anglicky domluvit dalo. Přece jen, když už se dali do cestování, tak by nějaké základy angličtiny mohli umět.

kyknos avatar 10.1.2012 11:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
hmmm, menu = menu, number = nombre, a 5 se dá ukázat na prstech...

myslím, že jde nejen o jazyky, ale obecně o schopnost komunikace
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.1.2012 20:37 Abraxis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Uc se strilet...
9.1.2012 20:51 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je docela dobrá otázka...

Moje učitelka frnacouzštiny říkala, že jí gramatika italštiny příjde těžší. Sice je prý začátek lehčí, ale aby to člověk uměl dobře, tak těžší. :)

Pravdou je, že italština je na využití z těch třech jazyků asi nejslabší. Podle mě je to volba mezi španělštinou a francouzštinou. Pokud to má být opravdu pragmaticky, pak je to asi španělština, pocitově záleží na každém, která kultura mu je bližší a bude se chtít naučit jejich jazyk.

A pokud plánuješ spíš práci v Evropě, tak bych řekl, že ta francouzština je lepší. Je spousta významných francouzských firem nebo firem s nimi spolupracujících a moje zkušenost je taková, že jen minimum Francouzů mluví jiným jazykem (i přesto, že se ve škole učí dva cizí). Takže ta francouzština by mohla být jako dobrá výhoda.
10.1.2012 09:04 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Přijde na to. Dělal jsem nějakou dobu v místní národní pobočce echt francouzské firmy, a nepotkal jsem tam jediného Francouze, který by neuměl anglicky. Jako jo, znalost francouzštiny byla vítaná, ale pokud člověk uměl jen anglicky, nebyl to problém. Školení se dělala v angličtině a francouzštině, firemní helpdesk v Paříži taky bez problémů komunikoval anglicky. Na druhou stranu je fakt, že ta firma, ačkoliv primárně francouzská, je natolik nadnárodní, že si nějaký jazykový purismus nemůže z čistě praktických důvodů dovolit. U menších firem to může vypadat jinak.

Ale taky je fakt, že když jsem v Paříži pár desítek metrů od Vítězného oblouku (tedy totální turistické centrum Paříže) řekl ve fastfoodu amerického typu (ale byl to myslím nějaký místní podnik, žádný McDonald nebo Burger King), že chci "menu number five" (jen tahle tři slova, nic víc), a holka za pultem na mě koukala jako na ufona a nepochopila co chci dokud jí to nějaký náhodný přihlížející nepřeložil do francouzštiny, uvědomil jsem si, že obecná většina frantíků to má jazykově opravdu trochu jinak :-)
kyknos avatar 10.1.2012 11:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
hmmm, menu = menu, number = nombre, a 5 se dá ukázat na prstech...

myslím, že jde nejen o jazyky, ale obecně o schopnost komunikace
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
David Ježek avatar 10.1.2012 13:13 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
někdy ani ne tak o schopnost komunikace, jako spíš o ochotu vůbec komunikovat :-) http://www.youtube.com/watch?v=pfUmW_Mf5qc
10.1.2012 13:28 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Tenhle kdyby si přede mě stoupl a řekl abych okamžitě začal mluvit francouzsky...tak začnu. Plynně. :-) Jsem ho v pár zápasech viděl. Těžko mu odporovat :-)
10.1.2012 13:18 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Jasně...ono to zase tak dlouho netrvalo. Vteřinu nebo dvě na mě koukala, jako by se s něčím tak exotickým jako je cizinec setkala poprvé v životě (fakt jen stála a koukala s vykulenýma očima, ani se nepokusila naznačit že nerozumí, nebo vůbec něco) a než jsem se stačil rozhoupat k pantomimě, vložil se do toho ten náhodný přihlížející, řekl jí to francouzsky, a holka se vzápětí s vyjeknutím "Oui, oui" vrhla do servírování.
kyknos avatar 10.1.2012 13:30 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Ono ani u nás tuhle práci obvykle nedělá žádný výkvět inteligence
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.1.2012 21:05 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Španělsky a portugalsky, pokud možno jedním vrzem (po vstřebání rozdílné slovní zásoby a ekvivalentních slovních tvarů jsou to prakticky dva jazyky za cenu jednoho a čtvrt ;-). Perspektivnější a na výslovnost jednodušší je pochopitelně ta brazilská forma, ale v češtině (v Evropě vůbec) je méně učebních příležitostí.

Italština je prakticky irelevantní (a pro "románštinu" nepřinese o moc víc než výše zmíněné), francouzština pro Čechny obtížnější (pravopis, výslovnost i další), i když má stále již velmi vyprchávající kulturní prestiž.

Doporučení platí samozřejmě pro případ, že nemáte zatím žádný konkrétní cíl než se naučit románsky. Jinak je asi lepší řídit se tím praktickým cílem, i kdyby to měla být rumunština kvůli práci či katalánština kvůli sexu. Pokud se chystáte třeba do Afriky, tak radši tu francouzštinu.. atd. Masochistické touhy vám umožní zase vyžít latina, protože to, co se pracně naučíte, nijak prakticky nevyužijete (ani v konverzaci s ministrem!). A pokud už skutečně nevíte co roupama, tak se věnujte třeba tomuhle.
9.1.2012 21:22 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Španělsky a portugalsky, pokud možno jedním vrzem
- vrele neodporúčam, ak s tým človek nemá skúsenosti a istý talent, strašne sa to pletie (napr. mne sa taliančina do španielčiny neskutočne mieša, podobne aj pri kombinácii slovanských jazykov)
9.1.2012 21:20 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Najjednoduchšie a najľahšie je Esperanto (a Ido a Interlingua, ale to sú viacmenej irelevantné jazyky, naučiť sa ich má viacmenej len "artistic value").

Pre Slováka (a Čecha) je potom najbližšie taliančina, po nej rumunčina a potom španielčina. Francúzky radšej nie, lebo 1) je to jazyk polysyntetický 2) má strašne odveci fonetiku 3) francúzi si necenia, že ich jazykom hovorí cudzinec (lebo "tak to má predsa byť").

Portugalčina má tiež značne divnú fonetiku.

Jazyky ako sicílsky a korzický nemá extra význam, lebo neexistuje štandardná verzia, nie sú k tomu žiadne zdroje a nie sú sociálne akceptované (asi ako keby sa cudzinec chcel naučiť hanácky).

Taliančina má jednu značnú výhodu: obrovské množstvo (stovky) FTA satelitných programov na HotBirde (pozerateľných z toho je len asi 20, ale aj to je dosť, a sú to normálne verejnoprávne TV a Berlusconiho celoštátne programy). Rumunčina má len zopár "špeciálnych" (TVRI medzinárodný informačný a nejaké moldavské divné), španielčina tiež len zopár "špeciálnych" (TVE, Telesur, Hispan TV, Euronews a nejaký odpad na Hispasate), portugalčina len RTPi a pár náboženských brazílskych po rôznych družiciach.

Full disclaimer: viem trocha len po taliansky a esperanto, a práve rozmýšľam, že sa začnem venovať španielčine. Takže zvyšok sú len moje dohady a predpoklady :-)
9.1.2012 23:17 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Esperanto je des. To vymyslel nejaky silenec, kteremu nedoslo, ze ve veku pocitacu chceme pouzivat, je-li to mozne, jen ASCII. Dobre, i Latin-1 by se dala jeste pochopit. Ale on si musel primyslet g s carkou a podobne!

Autor Lojbanu by si ale kopanec za ty sve apostrofy (takze slova nelze pouzit jako identifikatory) take zaslouzil.

Rad bych apeloval na vsechny budouci vynalezce umelych jazyku. Pokud muzete, zustante u ASCII; 26 znaku je celkem dost.
9.1.2012 23:23 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Esperanto je des. To vymyslel nejaky silenec, kteremu nedoslo, ze ve veku pocitacu chceme pouzivat, je-li to mozne, jen ASCII.
no, obviňovať Zamenhofa, že netušil, že o 100 rokov budú počítače a ASCII, to fakt nemusíme (ale možno tušil, že o ďalších 20 rokov príde Unicode a už s tým nebude problém :-))

BTW g je s circumflexom, nie s čiarkou.

BTW2, veľká (drvivá) väčšina jazykov si s ASCII nevystačí (v podstate ani angličtina)

BTW3 a možno to Zamenhof aj tušil, lebo v pravidlách jazyka je priamo pravidlo, ako ho písať ASCII-only (len je to trochu nepopulárne).
Bedňa avatar 9.1.2012 21:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taliančina je veľmi pekná reč, dá sa ľahko (pre Slovana) naučiť a ženské sa fakt otáčajú keď tú reč počujú, je v nej náboj. Môj veľmi dobrý kámoš má kamaráta taliana, po pár poldeci sme si vždy parádne pokecali a keď bol teraz pár krát s ním tak sa na mňa pýtal, je možné že v krátkej dobe pôjdem do Florencie, zas bude estráda :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
9.1.2012 21:57 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud trvas na romanskych, doporucuji italstinu. Je hezky temperamentni, melodicka, malebna, emotivni... Ale jinak pokud chces studovat libovolny jazyk,doporucuji nemcinu. Osobne mi prijde velmi logicka a systematicka a imho se velmi dobre uci.
10.1.2012 21:17 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?

dobre uci? ..... to bych netvrdil ..

USE="-gnome -kde";turris
9.1.2012 22:28 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, nenapsal jsi důvod, proč se učit, jestli jenom pro potěšení, cestování nebo pracovně.

Sám jsem se kvůli práci naučil ty standartní, angličtinu a němčinu, a dodatečně aspoň částečně španelštinu, a ruštinu. Kdybych to mohl znova ovlivnit, tak bych dal čínštinu a arabštinu (aspoň na domluvení, to psaní je děsivý). Ale kvůli cestování mi zní krásně italština a dá se docela na mluvení pochytit i z televize.

Někdo tady psal o podobnosti, hlavně gramatiky - kamarád prožil ve světě většinu života, opravdu umí 10 jazyků a říká, že po prvních 5 základních se mu další už kopírujou docela lehce, kvůli podobným základům gramatiky.
Nobody can give you as much as I can promise you
the.max avatar 9.1.2012 23:47 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak na poprve jsem cetl titulek jaky romsky jazyk se mam ucit a doslo mi, ze ten clovek premysli o sve budoucnosti, protoze jestli demograficky vyvoj bude pokracovat stejnym smerem jako nyni, za par let to urcite nebude od veci.

Kdyz jsem ale otevrel i to druhe oko, tak jsem si to precetl poradne:-(
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
10.1.2012 06:53 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
S tou jejich parodií na jazyk...
10.1.2012 07:27 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Esperanto? Pravda není to přirozený jazyk, ale údajně pak se lze snadno naučit téměř libovolný jazyk velmi snadno.
Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
Luboš Doležel (Doli) avatar 11.1.2012 02:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
To je jako chtít auto a místo toho šetřit na motorku s tím, že se člověku pak bude snáze šetřit na to auto :-)
26.1.2012 23:24 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
A věříš, že tato metoda se užívá např. v sociální práci? Klienty takto učíš jít po malých krůčcích, zvládnutím lehčích úkolů jim dodáváš sebevědomí a nakonec jsou připraveni zvládnout i ten (pro ně) těžký úkol. Takže mooožná by to šlo užít i u jazyků ;-)
kyknos avatar 26.1.2012 23:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
U jazyků je to opačně, jak se člověk naučí lehkou a téměř univerzální angličtinu, je hrozně těžké najít sílu učit se další jazyk - je tak strašně pohodlné spoléhat na angličtinu - a skoro pořád to funguje.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
27.1.2012 11:00 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Původně to bylo myšleno jako rýpnutí, ale v jistých situacích to fungovat může: když se člověk chce naučit např. čínsky, ale složitost jej odrazuje a začne si říkat, že cizí jazyk se není nikdy schopen naučit, tak jako první krok se může naučit třeba zmiňovanou angličtinu či esperanto a až zjistí, že i on je schopen naučit se nějaký cizí jazyk, tak bude mít víc odvahy do dalších...

Navíc, když nad tím tak přemýšlím, od sebe vím a ze svého okolí slýchvám, že jak se člověk naučí nějaké cizí jazyky, tak ty další se dají "přidávat" daleko snadněji... Že by v tom měla prsty univerzální gramatika?

Ale máš pravdu v tom, že možnost domluvit se anglicky "všude na světě" může člověka značně demotivovat ;-)
Dalibor Smolík avatar 30.1.2012 01:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
jak se člověk naučí nějaké cizí jazyky, tak ty další se dají "přidávat" daleko snadněji...
Je to o tom, naučit se učit - jak správně a efektivně postupovat při učení cizích jazyků. Na nějakou univerzální gramatiku bych moc nespoléhal. Ale je fakt, že některé skupiny jazyků mají podobnou logiku gramatiky.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
bambas avatar 10.1.2012 07:58 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Optimista se uci anglicky.
Pesimista se uci cinsky.
Realista se uci strilet.
Cowboys from Hell
10.1.2012 10:25 bigBRAMBOR | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zatrhnul jsem ti uplne vsechny jazyky, prece jenom kolik řečí umíš tolikrát jsi člověkem.
bambas avatar 10.1.2012 12:04 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
good job :DD
10.1.2012 13:02 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

EÚ ide do prdele, takže beriem španielčinu, ktorá má na rozdiel od br_portugalčiny trocha civilizovanejšiu výslovnosť a hovorí sa ňou vo viacerých krajinách. Keďže nemám rád rasizmus, veľa afričanov a malé ostrovy, tak francúzštinu nepovažujem za subjektívne dobrú voľbu.

Menej štátu, viac ľuďom
10.1.2012 18:13 Martin Petr | Třinec/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyby šlo o románský jazyk, asi bych si vybral španělštinu.

Já se ale pro změnu začal učit kantonštinu. :-) Zatím super, jsem zvědav, jak dlouho mi to vydrží. :-)
10.1.2012 18:41 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zadek si utíráš sám?
10.1.2012 20:26 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
namet na dalsiu anketku? aky papier pouzivat :-)

ale nie, niekto si proste nevie povedat, ze sa chce ucit to alebo tamto.. tak sa spyta, niektorym smerom ho nakopneme a potom to pojde.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
vencour avatar 11.1.2012 07:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jo, pravda, italština pro Mozartovo opery.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Dalibor Smolík avatar 11.1.2012 18:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Románské jazyky? Docela jsem uspěl s francoužštinou, ale to bylo kdysi ..teď mi nabízí jedna mladá dívka, že mě bude učit hindi. Ale jestli to v praxi uplatním, je už jiná kapitola :-))
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
12.1.2012 12:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Jo jo, to zname. Prej hindi. Za chvili z toho bude joga a skoncite u Kamasutry :-)
12.1.2012 12:40 Martin Petr | Třinec/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Ale pane Smolík, vy jste nám vzali ty poslední blogy páně Jílka o mladých broskvičkách hodně k srdci, tak koukám. :-D :-P
Dalibor Smolík avatar 12.1.2012 16:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Ale pánové. Všechno je jen v rámci slušnosti. Žádná kamasutra! :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
1.8.2015 04:26 Bohdan Šmilauer
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký románský jazyk se učit?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zkuste jazyk Interlingva (Interlingua). Je to umělý mezinárodní jazyk, vychází z latiny, ale má zjednodušenou gramatiku po vzoru angličtiny, žádné nepravidelnosti, slovíčka jsou většinou internacionalismy, přebírá je z románských jazyků a angličtiny, takže jeho studiem obohacujete svoji znalost latiny, italštiny, angličtiny či dalších románských jazyků. Blíže viz např. http://www.interlingva.cz nebo Union Mundial pro Interlingua na http://www.interlingua.com/ .

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.