Portál AbcLinuxu, 2. listopadu 2025 08:13
A takhle to konci, kdyz blbovi, jehoz nejvetsim intelektualnim uspechem bylo pochopeni, proc nelze scitat jabka s hruskama, nekdo da funkci. Toz volime si to pekne reprezentanty. Jeste ze to nenavrhl Spidla
Jeste ze to nenavrhl SpidlaNechval dne před večerem. Třeba zítra navrhne jinou podobnou lahůdku
teda vlastne
Ale typická ukázka toho, když něco navrhuje člověk, co o tom nemá nejmenší páru a e-mail používá maximálně pětkrát do měsíce, když mu šéf strany řekne, jak má hlasovat
.
O tom to celé je, že chce znovu zdaňovat něco, co už je zdaněné. A jako na potvoru je to ještě technicky komplikované.
Ostatně jednu podobnou příšernost už tady máme - je to elektronické mýtné. Jízda kamionu je už nyní zdaněna čtyřikrát (spotřební daň, DPH, silniční daň, dálniční poplatky). Mýtné sice zruší dálniční poplatky, ale nahradí je obludně drahým a složitým systémem, který navíc umožní špehování. Nejdřív pro kamiony na dálnicích a silnicích 1. třídy, potom i jinde, a nakonec i pro osobáky. Přitom když už se má jízda více zdanit, stačilo by v celé EU zvýšit spotřební daň z nafty, stejně je teď nižší než u benzinu.
Současné způsoby moc nedokážou zohlednit, kdo jak tu silnici používá, tranzit zde nemusí spotřební daň, DPH a silniční daň platit vůbec,Kolik procent provozu je mimo-EU tranzit? Silniční daň je totálně nesmyslná, protože se platí paušálně, ne podle ujetých kilometrů. Podobný nesmysl jsou dálniční známky, protože je naopak žádoucí, aby se co nejvíc provozu dostalo na dálnice (obyvatelé obcí u zatížených silnic potvrdí).
Takže mýtné je jen způsob, jak náklady, které v souvislosti se silniční přepravou nese stát, přenést na ty, kteří je způsobujíMýtné (realizované tak, jak je navrženo; ale ani jiné způsoby nejsou levné) je velice drahý způsob, jak to dělat. Navíc se bude stejně pracovat s čísly vycucanými z prstu. A co je nejhorší, vedlejším efektem bude shromažďování dat o pohybu vozidel.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.