Portál AbcLinuxu, 31. května 2025 18:24

Konec války na Ukrajině bude.. kdy?

29.5. 14:30 | Přečteno: 704× | To jsem vážně jediný? | poslední úprava: 29.5. 14:41

Před šesti lety, jsem tady publikoval blogpost, jehož cílem bylo poukázat na to, jak zavádějící je posuzovat dění kolem nás ve stupních šedi. Dnes je situace ještě horší než tenkrát, protože se do čela vůdčích zemí NATO a EU dostali „vůdci” co mají vidění pouze černobílé.

Mimo jiné v něm operuji s pojmy politické spektrum a politická oscilace (ten pojem byl vytučněn zcela záměrně, jako narážka na jinou, paralelně probíhající diskuzi). A doprovázela ho mimo jiné i následující názorná ilustrace:

Zamyslete se nad ní. Tedy především nad tím, co u tohoto diagramu rozhoduje o aktuální pozici v rámci vertikální a horizontální osy. A upřímně si odpovězte, jak na tom jako celek asi jsme.

Je možné ukončení konfliktu?

Původně jsem měl dnes ráno v úmyslu napsat blogpost o tom, jak nereálné je ukončit konflikt na Ukrajině. Ale objevil se článek, který do budoucna nevěstí nic dobrého pro celou EU.

Ten konflikt by mohl být okamžitě ukončen, kdyby se na Ukrajině dostali k moci nacionalisté, kteří by akceptovali současnou realitu. Udělali tlustou čáru za minulostí a přijali jako fakt, že Ukrajina jednou provždy přišla o území, které bylo od konce 2. světové války její součástí, udělali to co po nich Putin chce – a vyhlásili nezávislost. Skutečnou nezávislost – bez vyděračské smlouvy o surovinách a bez členství v NATO a EU.

A i když do Putinovy makovice nevidím, je možné, že by se tenhle vstřícný krok pokusil oplatit tím, že by Rusko nahradilo způsobené škody.

Ale vím, že je to nereálné. Po dobrém to nepůjde a pochybuji, že by se našel ukrajinec, který měl dost odvahy a respektu soukmenovců, aby se postavil do čela převratu, který by odstranil Zelenského a jeho kliku. Musel by to být nějaký novodobý Ilja Muromec, protože by se okamžitě vyrojily mraky vrahů pro které se prachy vždycky najdou, dokonce i v naší vydojené ČR. A taky by okamžitě začali pištět politici, co hájí zájmy těch co financují tuhle válku – zcela v duchu onoho černobílého vidění světa – že je to proruský puč, který je potřeba potlačit. Jinak by se totiž museli definitivně rozloučit s tím, že by se jim vrátily ty prachy, jimiž uplynulých 15 let ukrajince místo rusů krmili.

Takže jedeme dál..

Současní „diplomaté” EU nemají o diplomacii sebemenší tušení. Nechápou, že kompromis musí být přijatelný pro obě strany. Netuší, že svými kroky jenom posilují ruské přesvědčení, že s nimi chtějí evropané vyjebat. Je pod jejich rozlišovací schopnost, že Rusko je ve skutečnosti mnohonárodnostní stát, společenství nezávislých států, které si moc dobře uvědomují, že EU dochází nerostné suroviny a proto mlsně kouká na východ.

Neustálé porušování uzavřených dohod si jednou muselo vybrat svou daň a protože ze strany EU, která v téhle proxy válce podporuje Ukrajinu, neustále zaznívají jen silácké řeči, nevidí rusové jinou možnost, než (opět) srazit nepřítele na kolena, ale tentokrát se nezarazí v Berlíně jako roku 1945, protože ten kdo přikládá pod kotel nenávisti seč může sedí v Paříži

Válka probíhá a my jsme zas jak roku 1939 na špatné straně. Tenkrát jsme výzbrojí a municí nastřádanou za 20 let posílili německý wehrmacht a náš průmysl dál makal na plné pecky pro třetí říši až do posledních dní na jaře 1945, kdy už byli rusi v Berlíně. Bez onoho „nezištného daru”, by Hitler na Polsko nezaútočil a pokud ano, krvácel by natolik, že by mu už nezbylo dost sil pro boj na západě.

Na válku musíte mít suroviny. Ale EU, ač není oficiálně přímým účastníkem války, se od obchodu s Ruskem demonstrativně distancuje, aby si je následně a s přirážkou nakoupila z Kazachstánu nebo Číny, se z nich vyrábí „zboží” které končí na Ukrajině.

Evropa nemá žádné wundewaffe, jaké by neměli rusi, kterým číhá za krkem Čína. Ta podporuje ten konflikt z obou stran, protože se vzájemně kohouti oslabují, naplno roztáčí kola její ekonomiky a smetiště má pro sebe.

Každý, kdo není blbý vidí, že to nedopadne dobře pokud EU nehodí Ukrajinu přes palubu, protože Rusko nemá jinou možnost, než tuhle válku dotáhnout až do konce. A ta malůvka, se kterou přišel Medvěďěv, se nejspíš stane realitou. EU dostane co chce – zadluženou Ukrajinu, ale zbytek kde jsou ty suroviny na které se všichni třepou, zůstanou ležet v nárazníkové zóně a kdo přežije a nezmění stranu, nebo neuteče, bude zotročen.

Nebo si opravdu myslíte, že je Putin nějaký polobůh, co silou vůle drží Rusko pohromadě a v případě že zhyne, vše se zhroutí, Panna Maria přinese vítězství a nastane mír?

Prostudujte si dobře tuhle mapu. Je z roku 1459 a na svou dobu pozoruhodně přesná. Východní hranicí mezi Evropou a Ruskem je na ní řeka Dněpr. A hranici jižní (mezi Ruskem a Tatary) získáte, když na mapě spojíte dnešní Dnipro s Volgogradem.

To jižní území připojila k Rusku až Kateřina II. Veliká (rodným jménem ofie Frederika Augusta Anhaltsko-Zerbstská narozená ve Štětíně), poté co bylo Rusko napadeno turky.

Ti tenkrát chtěli využít situace (stejně jako to chtějí udělat i dnes) a toho že se rusové angažovali na straně jejího milce, posledního polského krále Stanislava Augusta Poniatowského, aby Rusko porazili.

Všichni ví, že Turecko sponzoruje ty, co teď hospodaří v Sýrii a okolí, což naštěstí vidíme jen na CNN. Protože jen díky tomu, že tenkrát dostali turci od rusů na frak, zajistilo že od nich měla Evropa až donedávna klid.

       

Hodnocení: 12 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Max avatar 29.5. 15:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takže ten zápisek shrňme. Rusko dobré, Ukrajina špatná, válku vede západ.
Že Rusko ve státní televizi mluvilo o tom, že by se mělo denacifikovat Finsko, to budeme ignorovat. Že se mluvilo o tom, že by se měl denacifikovat balkán, budeme ignorovat. Že severské státy vytvářejí alternativu NATO nemá asi význam.
Oukej, taky názor :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
29.5. 16:47 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Podléháš dojmům Maxi. To není souboj dobra se zlem, ale boj o zdroje a země, co tahají za kratší konec by se měly konečně postavit nohama na zem a vymyslet jinou strategii pokud chtějí uspět. Po zlém to s rusama nepude, to se akorát ještě víc zabejčí.
29.5. 19:43 kvr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
A jaké je to řešení "po dobrém" ? Ustoupit a udělat dohodu, kterou Rusko za pár let opět poruší, s tím rozdílem, že v té chvíli bude mít ještě větší kontrolu nad zdroji, lidmi a zeměmi? Už teď se snaží hnát do války Ukrajince z dobytých oblastí.

Ta historie. Mohli jsme si vybrat hanbu nebo válku. Zvolili jsme hanbu a budeme mít válku.
29.5. 19:58 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
"Po dobrém" už to nejde. To šlo do 22.2.2022
29.5. 20:13 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
A pokud je mi známo, tak Minské dohody porušila Ukrajina, která je nehodlala dodržovat ani omylem, měly jí pouze zajistit alibi pro to, aby mohli nerušeně zlikvidovat pod ochranou západu tzv. povstalce.
Max avatar 29.5. 23:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
To je od tebe docela vtipný :D. Když řeknu A, musím říci i B. A to je to, že Minských dohod bylo několik a nedodržela je ani jedna strana. Kdo porušil jakou dohodu dřív, je irelevantní, jelikož je to neprůkazné. Ukrajinci tvrdí, že Rusko a předpokládám, že Rusko bude tvrdit opak.
Pravdou je, že od Ruska zaznívají samé lži neustále, takže samotní Rusové jsou 100% nedůvěryhodní. Důvěryhodnost Ukrajiny bude vyšší, jelikož se na válce podílí do značné míry i západ (průzkum, informace, taktika apod.). Nicméně Ukrajina se se západem neshodne a spoustu věcí dělají ve vlastním utajovaném režimu.

A pokud chceš svádět na někoho, že něco nedodržel, tak první je Rusko, když v roce 2014 anektovali Krym a zaútočili na Ukrajinu a poslali na Donbas a Luhansk svá vojska a vybavení. Čímž vlastně porušili Budapešťské memorandum.

V konfliktu je tedy jasné, kdo začal porušovat dohody a kdo je agresor.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Glee avatar včera 08:26 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
jelikož se na válce podílí do značné míry i západ (průzkum, informace, taktika apod.)

Ale karbanatky servirujou i na Lucni Boude, skoda ji. :-(
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
29.5. 23:31 Nositel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Rusové už ve chvíli podepisování Minských dohod věděli, že je dodržovat nebudou. Potřebovali získat čas, protože Rusko jako společnost nebylo dostatečně připravené vtrhnout v Ukrajinu. Potřebovali získat čas.

Borodaj o Minských dohodách
včera 06:05 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?

To je zábavné, jak zcela identické tvrzení zaznívá v opačném gardu.

Pokud jde o dodržování dohod. Nesouhlasím s Maxem, protože prvotní událostí od které jsem si začal tamní situace všímat byla plynová krize 2009, způsobená jednoznačně Ukrajinou, která měla zajišťovat tranzit plynu do Evropy. Jenže si ho po jánošíkovsku přivlastnila. Ale pro EU bylo viníkem Rusko.

Max avatar včera 08:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Bavíme se o válce, o zárukách o neútočení, odzbrojování atd. v rámci současného konfliktu. Nechápu, k čemu je vytahování konfliktů předešlých. To bychom se mohli odvolávat na nějaké křivdy před tisíci lety. Ostatně i plynových krizí bylo několik, nejen ta v roce 2008. Opět, řekneš A, ale už ne B, což je třeba to, že Rusko v roce 2005 zastavilo plyn, protože Ukrajina odmítla přístoupit na změny v podobě navýšení cen.
Jenomže jak jsem psal, bavíme se snad o současném konfliktu. Pokud bychom měli vytahovat staré křivdy, bude to nesmyslná argumentace do nekonečna.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Glee avatar včera 08:34 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Bavíme se o válce, o zárukách o neútočení

Nyni smajlikum objasnime kerejch, ju? Smlouvach? Memoarech? Neutoceni?! :-D

A rovnou odpovidam, ne, nemam ted reseni na rozjety rusaky, krom Strnadovani a az jich bude aspon 13, tak muzeme zacit premyslet o jine taktice. Zkusim neco mirne napsat: Bruselestrace? Ok, to zni cajk.
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
včera 20:08 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Opět, řekneš A, ale už ne B, což je třeba to, že Rusko v roce 2005 zastavilo plyn, protože Ukrajina odmítla přístoupit na změny v podobě navýšení cen.

Maxi, odjakživa platí, že o ceně rozhoduje ten co prodává, ne ten kdo kupuje. A to co platili Ukrajinci, pokud vím bylo výrazně méně než jsme cvakali my a ještě si z té trubky přikrádali. A to byl důvod proč tu rouru rusi přiškrtili - byl to jediný způsob jak donutit západ aby začal konečně tlačit Ukrajinu k dodržování pravidel. A výsledek? Zdejší rusofobní kokoti začali kydat hnůj na Rusko!

včera 09:36 Nositel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Nemám jistotu, že 100% rozumím "identické tvrzení zaznívá v opačném gardu".

Problémy s Minskými dohodami byly 2:
  • Obě strany je podepisovaly, aby se boje zastavily. Ukrajinskou armádu rozložil Janukovyč zahájením přechodu na profesionální armádu - na podzim 2013 šli poslední branci a tak neexistoval systém povolávání. Rusové útok na Donbas v dubnu těžce podcenili (docela zajímavé, že v roce 2022 udělali stejnou chybu). Na větší akci nebyli připraveni.
  • Nedomluvili se detaily a konkrétní postupy a další jednání na nich krachovala.
včera 20:16 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?

Identické tvrzení v obráceném gardu je tohle:

Rusové už ve chvíli podepisování Minských dohod věděli, že je dodržovat nebudou.

Protože jsem četl jak to prezentovaly subjekty z druhé strany. A němci proto měli i vlastní pojem: "Nordická lest".

včera 20:18 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?

Viz link

včera 20:55 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Takže ten zápisek shrňme. Rusko dobré, Ukrajina špatná, válku vede západ.
Že Rusko ve státní televizi mluvilo o tom, že by se mělo denacifikovat Finsko, to budeme ignorovat. Že se mluvilo o tom, že by se měl denacifikovat balkán, budeme ignorovat. Že severské státy vytvářejí alternativu NATO nemá asi význam.
Oukej, taky názor :)
Zdar Max
Tak pozitivní je, že má aspoň ještě pořád potřebu si to podporování rusáků nějak vnitřně okecat nějakýma pseudovysvětleníma, takže ještě něco zůstává z rozumu/svědomí... takovej Radovan ten jim prostě fandí naplno nejspíš právě proto, že jsou to takový posraný zmrdi.
29.5. 16:14 general
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zapominas na nejjednodussi reseni. Rusove zaveli celem vzad a vrati se za hranice. Da se to zmaknout za mesic. Nebo i rychleji kdyz na znak dobre vule nechaji vyzbroj na miste. Putina to sice bude stat hlavu, ale rus se otrese a "zvoli" si mafiana co pujde zapadu po ruce a treba im vrati zmrazene aktiva.
29.5. 16:34 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
No jestli čekáš na tohle, tak se nedočkáš. Putin to rozjel, protože už měl plné zuby falešných slibů a mistrování ze strany EU. A jak se zdá nemá jinou možnost, než si pro ty slibotechny dojít a dát jim za uši.
Max avatar 29.5. 23:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Jasně, Putin zaútočil na Ukrajinu, protože USA, protože EU a co já vím :D. Tohle nemůže nikdo myslet vážně, resp. maximálně spodních 7%, co volí komunisty a při pohledu na srp a kladivo se jim staví vůdcův stan.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Glee avatar včera 08:39 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Jasně, Putin zaútočil na Ukrajinu, protože USA, protože EU a co já vím :D. Tohle nemůže nikdo myslet vážně, resp. maximálně spodních 7%, co volí komunisty a při pohledu na srp a kladivo se jim staví vůdcův stan.

Chapu to tedy spravne, ze narazis na Alesovic lehkou drzost a oplacis mu to timto shitem?
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
Max avatar včera 08:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Je to tak.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Glee avatar včera 22:17 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Je to tak.

Tak na to musis precijen vic neutralnejc, ses o kprapitek extremnejsi, jen s uhlazenym limcem i slovnikem. ;-)
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
včera 23:26 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?

Max není žádný extrém. Píše jak to vidí, což je ok.

Glee avatar včera 23:43 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Max není žádný extrém. Píše jak to vidí, což je ok.

Cti poradne co pisu. A taky jsem to nepsal abych Te nejak chranil, jen jsem porovnal vykriky z te i te druhe strany. Lidem posledni dobou jebe a urcite za to muze ockovani proti Covidu! :-D
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
včera 09:40 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Rozhodne ma Ales pravdu v tom, ze takovehoto reseni (rusove celem vzad) se opravdu nedockame. Proto je potreba vychazet z aktualniho stavu, jednat a o ukoncit zabijen na obou stranach. Tim spise ve chvili, kdy i na statnim rozhlase rikaji, jak ukrajinsky stat nahani muze do armady pod hrozbou sankci.
Max avatar včera 11:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
A jak si takové ukončení představuješ? Mají jim Ukrajinci odevzdat půlku území a čekat, až Rus nabere síly, poruší další dohodu a zase zaútočí?
A jak chápeš ono volání z Ruska, že se má po Ukrajině denacifikovat Finsko a pak balkán?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
včera 13:48 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Ano, myslim si, ze uzemni kompromis je velmi pravdepodobny vcetne nejake "naraznikove zony". Je to dobre? Ne, rozhodne ne, ale je to mensi zlo nez to, co se tam deje ted - nuceni lidi na frontu a umirani na obou stranach.
A jak chápeš ono volání z Ruska, že se má po Ukrajině denacifikovat Finsko a pak balkán?
Jako retoriku nejakeho hloupeho propagandisty. Jak to chapes ty? Samozrejme je dobre treba myslet na svou obranu, uzavirat spojenectvi, omezit lockdownovy stat, aby lide mohli byt opet pysni a branili jej treba dobrovolne, atd.
Max avatar včera 17:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
A jak zaručíš, aby Rusko dodrželo to, co podepíše? Tím, že jim všechno dáš, co jim na očích uvidíš, nic nevyřeší. Nebo máš pocit, že Hitlera to nějak zastavilo?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
včera 16:57 Brest
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
To byl honeypot na kremloboty aby bylo jasno z ktere kremelske veze vitr fouka a prines tenhle "clanek" :-) To celemvzad bude cobydup, neboj. Tak jako vycouvli z WW1.
29.5. 16:57 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Až dojdou Ukrajinci:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-vrchni-velitel-ma-vojaky-za-spotrebni-material-rika-hvezdny-obrance-ukrajiny-277557
Max avatar 29.5. 23:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Ano, zdroje nejsou neomezené. Je to vesměs boj o tom, kdo vydrží nejdéle. Ani Rusko nemá neomezené zdroje. A ano, i spoustu lidí ze západu např. obdivuje to, co Elvira Nabiullinová dokázala. Nicméně se zdá, že to není perpetum mobile.
Nízká cena ropy dává Rusku dost zabrat, navíc se začínají čím dál více projevovat sankce v podobě absence ND a dalších věcí. Např. letadla se uzemňují čím dál více a nejsou ND na to, aby se opět uschopnily k letu. Rusko navíc nemá vlastní letadla, resp. nedokáže navrhnout a vyrobit ekvivalent západu, ani se mu přiblížit, takže prodlužují životnost starých letadel atd. Spoustu let se snaží navrhnout vlastní letadlo, vlastní motory, ale selhávají.
Bohužel, technologicky ustrnuli v sedmdesátkách, neumí motory, neumí letadla, vesmírný program v kopru atd. Dřív dodávali motory, i ty raketové do USA a jinam a dnes bídá s nouzí.

Přechod na válečnou ekonomiku se jim povedl, ale dost by mně zajímalo, jak dlouho vydrží. Jsou zprávy, že jsou na max a začíná to padat, HDP z 3,2% na 1,5%, inflace roste k 8%, úroková sazba 21%, fond národního blahobytu se brutálně tenčí, každý rok končí v deficitu a v roce 2025 to nejspíše bude místo plánovancýh 1,2 bilionu rublů asi nějakých 3 biliony rublů atd. Samozřejmě nelze očekávat pád, zítra, ani za rok, ale pěkné si to tam rozhodně nedělají.
Bude dost zajímavé pozorovat Ruskou ekonomiku v roce 2025 a dost mně zajímá, až nastane čas, jak se vrátí zpět z válečné ekonomiky. Celé to totiž vypadá, že se Rusko konfliktem vrátilo o 30 let zpět a vůbec se to nelepší.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
včera 06:51 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
hele, s Alesem nesouhlasim ale ohledne ekonomickych dopadu na rusko s tebou nemohu taky souhlasit. Ty cisla jsou dulezita pro zapad, pro rusa je dulezite jestli si koupi svych par lahvi vodky, jestli ma kde bydlet a jestli ma co k jidlu. To ostatni je jim u prdele. A jelikoz ta jejich ekonomika je rizena centralnemafianskym zpusobem tak jim to funguje. Tam jsou takove absurdni veci ktere nejdou pochopit ze by se jeden z toho posral. Byl jsem v rusku. Reknou ti vydelavam xyz poslednich 20 let. Za tech poslednich 20 let vsechny naklady vzrostly o stovky procent a jsou vyssi nez vydelek daneho cloveka presto vse plati a co neplati to nikdo neresi. Politicka masirka v EU/US je takova ze sankce maji extremni dopady na rusko a ze nic v obchodech neni, ze letadla neletaj protoze nejsou nahradni dily,... realita je takova ze syry z francie nahradili syry z mistni produkce (IMHO stejne kvality nez naprosta vetsina dovazenych srackovych francouzskych syru (obrovske produkce bez ohledu na kvalitu)), telefony se vozi z ciny, znackove obleceni se vozi z ruznych zemi, letecke nahradni dily jdou pres nekolik zemi,... porno exportuji jako predtim... jo, neni to ted pro rusy ruzove ale navrat o 30 let nebo zhrouceni ekonomiky se nekona. Podle me oni v tomhle klidne vydrzi pristich 10 let bez vetsich problemu zatimco ukrajincum dochazeji zdroje jiz dnes... Ukrajincum jejich pozici nezavidim. Evropa nema zdroje, politicky se zapojit do boju s ruskem je nepruchodne kvuli nemcum, financne na to evropa taky nema... No a mimo EU je tady US, Cina, Indie... Indie ma ukrajinu u prdele, Cina je rusky spojenec a US ma moznost vyuzit situaci a vyzdimat z ukrajiny vse. Idealy jsou hezke ale prachy jsou prachy a co je doma to se pocita...
Max avatar včera 08:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Ale to já nerozporuji. Já netvrdím, že je to položí. Jsem i psal, že je to nepoloží. O sýru jsem se také nebavil, ten ekonomiku nedělá. Psal jsem snad jasně, že technologicky Rusko strašně chátrá a zastarává, takže o době minulé, kdy vládl export spousty technologií, jsou dnes téměř na nule a musí nakupovat z venčí, bo nemají ani sílu, aby něco sami vyvinuli. A díky sankcím to bude těžší a těžší, jak budou dobíhat servisní intervaly různých technologií (což se třeba už začíná pomalu dít u letadel). Takže jako stát se nikam neposunou, lidé na tom budou stále stejně atd.
Jinak to s vodkou, to je fáma. Kdysi jsem se bavil s Ruskama, co jsem vezl, a dementovali to. Mladí na tvrdý nejsou. Mluvil jsem s Češkou, co byla na studentském pobytu v Tomsku a to samé info. A také info, že to je stále potěmkinova vesnice.
Jinak Čína se na tom samozřejmě napakuje, viz levný plyn a další suroviny z Ruska + export do Ruska.

Návart o 30let se jinak koná. Jako příklad jsem uvedl neschopnost vyvinou vlastní letecké motory a letadla. A důsledkem toho je prodlužování životnosti starých ruských letadel, které jsou v provozu přes 50 let a ekonomika provozu není vůbec ideální. Jinak je to vidět i na zprávách, třeba z poslední doby, jak oznámili obnovy výroby motoru TVD-10.

Nevěřím, že by se Rusko položilo, ale mluvím o tom, že směřuje k něčemu ekonomicky a technologicky podobnému, jako Severní Korea, místo aby směřovali k něčemu jako Čína.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
dnes 02:37 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
"Jinak to s vodkou, to je fáma." - ja zazil kolegu ktery po mesici v rusku se vratil sedivej a zestarlej o 30 let. Rikal nam ze kazdy den vychlastal s mistnimi 4 lahve vodky. Pak jsem tam byl ja a denne jsme s mistnimi vychlastali 7 lahvi vodky. Kazdy den. Tri mesice. Pak jsem tam byl nekolikrat v ruznych lokalitach a me zkusenosti byli vicemene stejne, mnozstvi a kvalita vodky ruzna. Banky, government, vyroba, sluzby - vsude se tezce chlastalo. Nejsilenejsi bylo ze kazdy den se chlastalo do 3 rano a dalsi den v 8 rano vsichni fungovali jakoby se nic nestalo. Tohle ma pak takove ty ruzne dusledky, ze treba jsem videl kazde rano 3 lidi natirat plot kolem budovy (banka) do ktere jsem chodil. Jeden natiral, dalsi drzel vedro s barvo, a ten treti to podle me cistil nebo jenom dohlizel. Za mesic natreli tak 5 metru plotu. O vyvoji vlastnich technologii mam pochybnosti u rusu obecne. Za sovetu vyvijeli kde co ale za rusu toho podle me moc nevyvinuli. Nevim jestli je to tim ze tam za sovetu byli lidi z ukrajiny nebo jinych statu kteri neco umeli ale u rusu mam pocit ze toho moc nevyvinuli.
dnes 02:57 kvr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Alexander Solženicyn to v knize "V kruhu prvním" popisuje docela detailně. Prostě inteligenci nahnali do vězení a ti poslušnější si to mohli odsedět v laboratořích vývojem pro stranu. Část pracovala přirozeně, bo zdrhnout se nedalo - ostatně i malá KLDR má raketový program.

Po pádu komunismu jsou dvě (možná tři) možnosti: 1 - buď tu inteligenci z velké části už vymýtili, 2 - někoho zavřít a potom využívat na vědeckou práci už v naoko demokracii není realizovatelné, 3 - v dnešním globalizovaném světě lidi potřebují aspoň trochu spolupracovat, což se těžko dá s někým, kdo neustále hrozí kudlou do zad.
Glee avatar dnes 04:39 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Omg, by si clovek skoro chtel natukat neco na zpusob, ze jo, Rusaci zaspali, ale vy dva retardi to dojebete kokotinama, nice!

Takze kokoti - Patri Ukrajina konecne (LOL) do Europskych struktur (Koroljov, Sic, neco novyho s AI, kecy vo demokracii a tak, MAP a i ten preskocen, blah blah, uz me to neba..)? To uz fakt radejc Israel (tezky tema, tak drzim svorne s Kralykem hubu)... ale bez prava volit! Oh wait! 2 more cunts are alive!
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
dnes 05:42 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Ukrajina patri do evropy stejne jako nigerie. Patrne jsi na ukrajine nikdy nebyl. Ale treba mozna za 600 let jo…
Glee avatar dnes 06:19 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Ukrajina patri do evropy stejne jako nigerie.

To abych zacal brousit africanky, abych nebyl obvinen z rasismu. Pritom to pouze muj sulin rika, nechod do tech temnot, nevidim tam ty dorpavni znacky! Veeeery sexist joke, ik.

Patrne jsi na ukrajine nikdy nebyl.

Hrivna hrivna hrivna, jo sorry, hehe, nejen ze byl, ale i nasazuju je do boje. Nastesti ne na fronte(xu). A Gdyzh htze gumu tak ok mo... A tu lepsi maj i kaviar, vole!
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
včera 07:41 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Je úplně jasné, odkud vítr vane. Číňané jenom prachsprostě využili ukrajinské zabedněnosti a západoevropské nadutosti.
včera 19:48 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Rusko navíc nemá vlastní letadla, resp. nedokáže navrhnout a vyrobit ekvivalent západu, ani se mu přiblížit, takže prodlužují životnost starých letadel atd. Spoustu let se snaží navrhnout vlastní letadlo, vlastní motory, ale selhávají.
Asi mam halucinace.
29.5. 17:39 Sergej Kokotinovič Kokotin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
https://cz24.news/nemecko-se-jiz-zapojilo-do-prime-valky-s-ruskem-sklouzava-ke-kolapsu-a-rozdeleni-potvrdil-lavrov-na-stole-je-vypovezeni-smlouvy-24-z-roku-1990-o-sjednoceni-nemecka-ze-strany-moskvy/
včera 06:52 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja bych ten blogpost nejak moc nekomentoval, Ales patrne mesic nevylezl z kumbalu...
včera 07:46 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Už jsem ti psal, kde mám svůj "kumbál". V duchu tvé logiky pracuje v kumbále kde kdo. Ovšem komické mi přijde, když napíšeš že se mnou nesouhlasíš a vzápětí zopakuješ svými slovy to co jsem napsal.
včera 07:48 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Teda až na ten podíl té Číny. Tak daleko tvá schopnost porozumění psanému textu nesahá.
dnes 02:38 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Ale samozrejme Alesi, mas pravdu, Alesi...
včera 08:08 Ten druhý
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kapica je dobře vypatlanej.

Druhá světová válka taky nemusela nikdy začít, kdyby Hitler dostal co chtěl. Československo mělo akceptovat, že Sudety chtějí být německé. Oh wait.

Současné požadavky rusáků jsou ve stylu: "Wir müssen also immer so fordern, dass wir nicht zufriedengestellt werden können."

Zmrdům rusákům nasrat. To radši třetí světovou jadernou válku. Stejně svět nepřežijem.

Ale kokoti typu Kapica pořád budou opakovat, že Rusko nemělo jinou možnost a Ukrajina si za to může sama. Jo asi stejně jako Československo za druhou světovou.
včera 11:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Poslouchej ty anonymní čuline. Přesně kvůli hyenám jako ty ten konflikt stále běží. Mně jsou rusáci u zadku, je to jejich boj, ale angažmá idiotů aka Merz či Macron ohrožuje existenci Evropy jako takové a to už mi u zadku není. Do kokotů si můžeš nadávat leda svému fotrovi, za to že tě zavčas neutřel do záclony.
včera 13:00 __
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Vypatlanče to se ti to bojuje od klávesnice. "Svět nepřežijem" pokud takováto hovada jako ty budou u eu vesel. Rusko má skoro včechno co se týká surovin a prodávat má taky kam. To jenom eu gumy si chtějí splnit sen ve kterém budou zmrzlí chcípat s knížkou "svobody a demokracie" a medailí grýndýlu u plotu. Nejhorší je že do toho chtějí vtáhnout občany svých zemí.
včera 09:36 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Po 3 letech je velmi naivni domnivat se, ze ukrajina (i se "zapadni" podporou) je schopna rusko porazit. Stavajici stav stoji zbytecne zivoty na obou stranach. Ukrajine dochazeji dobrovolnici, dochazi k povinnym odvodum, cimz se opet dalsi stat chova nasilne k vlastnim lidem, kteri mnohdy bojovat nechteji. Takze jako obvykle - valci spolu dve statni zrizeni a zivotem to plati obycejni lide na obou stranach. Proto je treba valku ukoncit a i kdyz se mi to nelibi, vetsina valek konci kompromisni dohodou.
včera 13:38 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Jak konkrétně zajistíte, aby stejná válka za pár let nezačala znova, akorát z jiných výchozích hranic?
včera 13:44 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Nijak. Jak to zajisti stavajici vycerpavajici vicemene zmrazeny konflikt?
dnes 18:17 Isthvan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
To je otazka jako jak dlouho budes drzet zavrene dvere, kdyz ti nekdo vrazil do domu, zabil cast rodiny a dobyva se do pokoje, kde se zabarikadoval. Proste dokud to pujde. Ten clovek ti fakt nenese pizzu.
včera 10:18 -pb-
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tenhle článek je snůška blbostí. Pochybný kvadrantový graf, exkurzy do historie, kde si vybereme co se hodí, a politicko-hospodářské úvahy hodné paní z fronty na zeleninu.
včera 10:57 Nositel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Představa, že Rusové chtějí nezávislou Ukrajinu v tom smyslu, jako to chápeme my, je velmi naivní resp. nesmyslná.

Rusy perfektně vyjadřuje tato věta: "Rusové mají potřebu nadřazenosti. Když něco neovládají, cítí se ohrožení."

Nezávislá Ukrajina je pro ně noční můra a proto od 90. let 20. století vynakládají obrovské prostředy, aby Ukrajinu dostali pod kontrolu. Hlavní metodou je uplácení a podpora korupce.
včera 14:05 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
<joke>Hranice je proste bezpecne pouze, pokud je z obou stran rusko</joke> :-D
včera 14:44 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rus se nikdy nevzdá. Je pottřeba pro UA a RU najít to tzv. win-win řešení. Tak a teď se studenti ekonomiky a politologie snažte.
včera 17:03 Ton
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
No z dejin vidime, ze vzdavani rusum celkem jde. Jestli tvrdis opak tak zavadis az lzes.
včera 17:16 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Jen pro zajímavost. Kdy se jako podle tebe vzdali? Myslíš rusko-japonskou válku? Ta totiž skončila dohodou, kterou zprostředkovali američané. A kdyby pokračovali v krymské válce (která skončila kompromisem), tak by nakonec skončily evropské země na lopatě už tehdy. Stejně jako Napoleon.
včera 17:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?

Win-win řešení jsem už zmínil, ale dojde na něj až poté co se podaří odstranit z vedení většiny členských zemí EU magory jako je Buřt & spol.

Otázkou je, nebude-li už příliš pozdě. Trump si myslel, že ukrajince k rozumu dotlačí pouhé oznámení, že do toho USA bodnou vidle. Ale to se nestalo. Tak to zkusil ekonomicky.

Ta vyděračská dohoda o surovinách ve skutečnosti znamenala jen to, že pro země EU by po ukončení konfliktu zůstaly jen drobky. Ale investice zemí EU do Ukrajiny už jsou tak vysoké, že se nikdo neodvažuje říct: „Udělali jsme chybu. Zapomeňte.” Takže dál a dál bláhově čekají na zázrak, který ale nepřijde. A doufají, že jejich ekonomický potenciál je větší než ten ruský.

A za jejich zády si mne ruce Turecko a Čína, které vesele s Ruskem obchodují, zatím co se ekonomický a vojenský potenciál evropských zemí a konec konců i Ruska více a více vyčerpává. Pak zaútočí. A jakkoliv se to magorům nelíbí, porážka Ukrajiny a vytvoření onoho nárazníkového pásma bude nakonec pro EU tím nejlepším řešením.

Je totiž možný ještě jeden scénář: a to, že se některé země EU, včetně nás, stanou pro rusy legitimním cílem a začnou lítat rakety i sem. Jenže nás nikdo podporovat nebude a té naší operetní armádě vypráskají rusi zásoby munice ještě ten den co zaútočí. A nemusí sem ani jezdit, protože tahle zem upadne do chaosu ihned poté, co přestanou existovat datové uzly.

včera 17:02 SOF
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rozšíření NATO o Ukrajinu bude dobré řešení. Protoze rozšiřování NATO je v zájmu ruské bezpečnosti. Tam, kde Rusko hraničí se státy NATO se neválčí. Jinde ano.
včera 17:17 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Taky na něj dojde až ukrajincům zbyde jenom ta nudle co namaloval Medvěděv.
včera 19:07 __
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Já si myslím že je vlhký sen o vstupu ex Ukrajiny do NATO. Naopak svět se mění a bohužel Evropa hraje pátý housle. Zavinila si to sama. Dokonce můžeme číst že se vážně mluví o opětovném rozdělení Německa a sjednocení bývalé Jugoslávie. Nevím jestli je to reálné, ale konec EU v současné podobě je nevyhnutelný.
dnes 01:14 Heretik 《小魔神》
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To mohu určit logicky naprosto přesně: válka potrvá právě tak dlouho, dokud bude chytrákům vydělávat a dokud hlupáci budou ochotni se nechat zabíjet.

Implementační detaily tohoto logického výrazu jsou nepodstatné.

Glee avatar dnes 01:48 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
a dokud hlupáci budou ochotni se nechat zabíjet.

Hm, takovejma recma zacinaji puce a la Maidan. Ale asi uz je celkem jasne, ze u nas koalice jde do sracek, takze opet nebude treba (vlastne ani mozne) vyvolat krev? No snad! Fck USA. A samo fck Raaaasha! Prast jako uhod... ze?
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
dnes 01:57 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Válka probíhá a my jsme zas jak roku 1939 na špatné straně
Takze jsme se podle tebe meli pridat na stranu ruska?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
Glee avatar dnes 02:50 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
Takze jsme se podle tebe meli pridat na stranu ruska?

Ruska, myslis? newyorican no, navic emigrujivsic (a navic vsekecajici) do USA...

Ale abych predesel debate s blbem - NEPRZNI MUJ RODNEJ JAZYK Nemo! Kujuuuu
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.