Portál AbcLinuxu, 31. října 2025 13:58
 22.12.2010 17:55
Nicky726             | skóre: 56
             | blog: Nicky726
        22.12.2010 17:55
Nicky726             | skóre: 56
             | blog: Nicky726
            
         22.12.2010 22:13
Josef Kufner             | skóre: 70
        22.12.2010 22:13
Josef Kufner             | skóre: 70
            
            
         22.12.2010 19:34
gogloid             | skóre: 10
             | blog: Tomášovy poznatky
             | Kladno/Brno
        22.12.2010 19:34
gogloid             | skóre: 10
             | blog: Tomášovy poznatky
             | Kladno/Brno
         22.12.2010 19:48
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        22.12.2010 19:48
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
             22.12.2010 21:22
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        22.12.2010 21:22
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
         23.12.2010 13:39
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
        23.12.2010 13:39
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
            
        Microsoft dělal a dělá vše proto, aby vytlačil OpenGL a tím snadnější přenositelnost na ostatní platformy. Doporučuji ke čtení např. http://blog.wolfire.com/2010/01/Why-you-should-use-OpenGL-and-not-DirectX. Na uvedeném blogu Wolfire Games (kteří mimo jiné stojí za Humble Inie Bundle) jsou i dlaší zajímavé články na toto téma.Řekl bych, že důvod bude v tom, že s DirectX je se prostě snáze pracuje než s OpenGL. Například OpenGL strašně chybí nějaký oficiální C++ wrapper (zajímavost: OpenCL takový wrapper má). Práce s grafickými objekty je totiž mnohem intuitivnější když jsou reprezentovány jako objekt (DirectX), než když API funguje jako stavový automat (OpenGL).
 23.12.2010 20:57
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        23.12.2010 20:57
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         24.12.2010 10:20
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
        24.12.2010 10:20
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
            
        Neviem o bežnom jazyku, kde by nebolo zakomponované OpenGL, potvrdzujú to aj hry od zvučných značiek, hoci idú len pod MS Widle. DirectX je premakanejšie to áno, je rýchlejšie, to áno. Ale s frameworkami a RAD sú si narovno.Neříkám, že ho nemůžeš používat ve spoustě jazyků (však je to v C
 ). Problém je v tom, že tady není žádný oficiální wrapper v objektovém jazyce (nejlépe C++ z hlediska používanosti, rychlosti a toho, že je kompilované).
Sice můžeš použít nějaký hotový framework/engine ale tady se naskýtá otázka – proč tedy všichni píšou vlastní? To, že DirectX používá C++ napomáhá tomu, že si ho vývojáři spíše vyberou než OpenGL. Je lepší se soustředit na návrh samotného enginu jako celku než na to, jak obalit danou funkcionalitu grafického API.
). Problém je v tom, že tady není žádný oficiální wrapper v objektovém jazyce (nejlépe C++ z hlediska používanosti, rychlosti a toho, že je kompilované).
Sice můžeš použít nějaký hotový framework/engine ale tady se naskýtá otázka – proč tedy všichni píšou vlastní? To, že DirectX používá C++ napomáhá tomu, že si ho vývojáři spíše vyberou než OpenGL. Je lepší se soustředit na návrh samotného enginu jako celku než na to, jak obalit danou funkcionalitu grafického API.
             
             22.12.2010 20:42
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        22.12.2010 20:42
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
         22.12.2010 22:19
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        22.12.2010 22:19
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         22.12.2010 22:22
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        22.12.2010 22:22
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         22.12.2010 22:46
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        22.12.2010 22:46
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         23.12.2010 02:19
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.12.2010 02:19
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             23.12.2010 20:16
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        23.12.2010 20:16
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
         Uskodil jsi akorat tak sam sobe (nereknu, kdybys tam mel firemni ucet s vetsim obratem, tak to uz by melo nejaky smysl).
Muzu se zeptat, co poridis jako nahradu za PayPal pro mezinarodni platby? Jediny konkurent je totiz Moneybookers, ktery ma ale daleko horsi marketing a moc obchodu s nima nespolupracuje. A kreditku naprosto odmitam.
 Uskodil jsi akorat tak sam sobe (nereknu, kdybys tam mel firemni ucet s vetsim obratem, tak to uz by melo nejaky smysl).
Muzu se zeptat, co poridis jako nahradu za PayPal pro mezinarodni platby? Jediny konkurent je totiz Moneybookers, ktery ma ale daleko horsi marketing a moc obchodu s nima nespolupracuje. A kreditku naprosto odmitam.
             23.12.2010 14:10
gogloid             | skóre: 10
             | blog: Tomášovy poznatky
             | Kladno/Brno
        23.12.2010 14:10
gogloid             | skóre: 10
             | blog: Tomášovy poznatky
             | Kladno/Brno
         23.12.2010 07:19
kovar.pavel             | skóre: 7
             | blog: Kovikuv blog
        23.12.2010 07:19
kovar.pavel             | skóre: 7
             | blog: Kovikuv blog
            
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.