Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 01:31
opravdu si myslíš, že zákony dělá jeden člověk, jako když v Horní Dolní na zastupitelstvu přijímají usnesení?Někdy ano. Ale i když zákony dělají celé týmy lidí a pak to projde přes x orgánů (vláda, sněmovna a její výbory, senát, prezident), tak to vůbec nemusí znamenat, že jsou kvalitní. Zrovna ta dopravní legislativa je pořádný zprasek, a to z celé řady důvodů. Viz např. tu legraci s hmotnostmi.
Německý řidič musí mít na autě zimní pneumatiky v zákonem stanovených případech (sníh, náledí, břečka apod.) Nemusí předpokládat sníh, led a spol. a minimální hloubka vzorku činí 1,6 mm. [5] V případě nerespektování této povinnosti hrozí pokuta 40 EUR, tedy nominálně poloviční a v přepočtu na průměrný příjem asi šestinová v porovnání s Humlovým Kocourkovem. .... Ve Švýcarsku, jehož podstatná část silniční sítě se nachází v horách, není definována povinnost užít zimní pneumatiky vůbec.Se svícením to je podobně, v Rakousku už denní svícení zrušili.
Body 5-7 se celkem dají blbě odhadnout, proto jasně zimní.myslíš jako třeba vloni okolo 17. listopadu, kdy padaly teplotní rekordy, a řidiči si užívali úžasných a skvělých vlastností zimních gum při cirka dvaceti nad nulou?
Predepsani zimnich pneumatik na vymezene obdobi zakonem je zasrana buzerace.+1 a už se těším, že za pár let přibude podmínka, že ty gumy nesmí být starší než dva roky, takže nám efektivně přibude další daň z luxusu, jako nyní již máme "komínovou daň", "karmovou daň", "elektroinstalační daň" atd.
Ale co si OVCANI zvolili, to maj.ač obvykle vláda jedná proti vůli lidí, v tomhle případě bohužel jedná v souladu s většinovým názorem ovce s vymytým mozkem, viz výše
Kurva, proc nenechaj na lidech, jestli si vezmou zimni nebo ne?protože z toho by netekly prachy
samozrejme, ze pokud bude snih a hovado pojede na letnakach, tak od pojistovny dostane hovno, bude muset zacalovat veskery naklady a jeste ponese zodpovednost.promiň, ale s tímhle zásadně nesouhlasím pojišťovna je od toho, aby plnila, když člověk něco posere, a je mi docela jedno co, jestli někde ustřelí na letňákách nebo jestli si zláme haksnu na namrzlým chodníku, protože neměl mačky - pokud pojišťovna plnit nebude, tak to pojištění můžeme rovnou zrušit na trestání máme soudy, kde k nepřizpůsobení podmínkám může být zohledněno ve výši trestu
samozrejme, ze pokud bude snih a hovado pojede na letnakach, tak od pojistovny dostane hovno, bude muset zacalovat veskery naklady a jeste ponese zodpovednost.
promiň, ale s tímhle zásadně nesouhlasím pojišťovna je od toho, aby plnila, když člověk něco posere, a je mi docela jedno co, jestli někde ustřelí na letňákách nebo jestli si zláme haksnu na namrzlým chodníku, protože neměl mačky - pokud pojišťovna plnit nebude, tak to pojištění můžeme rovnou zrušit na trestání máme soudy, kde k nepřizpůsobení podmínkám může být zohledněno ve výši trestuTak jiste, ze neprizpusobeni podminkam ma byt zohledneno ve vysi trestu. Nicmene, to kdyz nemas zimaky a spachas dopr. nehodu, jedna se o prestupek, ne o poruseni zakona, tudiz soud tyhle veci resit nebude (samozrejme se muzes pres prestupkovou komisi k soudu dopracovat). Nicmene v zakonu o pojistovnach apod. je, ze popkud se pojistnik dopusti protizakonnecho jednani (ci prestupku), nema narok na vyplaceni pojistneho. Coz je v poradku.(priklad macky a zimni penu je trochu strela mimo - i kdyby byl zakon, ze mas mit na chodniku macky, tak tim, ze si zlomis haksnu, nikomu nezpusobis ujmu na majteku, ci zdravi, jen sam sobe. Ja jsem mluvil o dopravni nehode, kdy ty, kdyz pojedes na letnakach a nekomu rozstrelis auto, nebo nekoho srazis, dostanes od pojistovny hovno. Ale to stejne i v pripade, ze znicis jen auto svoje - "co jsi podnikl pro to, aby jsi nehode predesel, tak jak to mas ve smlouve? Nic? Ty jsi jel na letnakach? No tak to pardon, to mi ti zadny granty nedame..".) )
Tak jiste, ze neprizpusobeni podminkam ma byt zohledneno ve vysi trestu. Nicmene, to kdyz nemas zimaky a spachas dopr. nehodu, jedna se o prestupek, ne o poruseni zakona, tudiz soud tyhle veci resit nebude (samozrejme se muzes pres prestupkovou komisi k soudu dopracovat).sorry, přišlo mi zbytečný vyjmenovávat všechny možné instance - ostatně nejsem si jist, jestli se to vůbec musí dostat k tý přestupkový komisi ... ale smysl je snad jasnej
Nicmene v zakonu o pojistovnach apod. je, ze popkud se pojistnik dopusti protizakonnecho jednani (ci prestupku), nema narok na vyplaceni pojistneho.hm, a mohl bys mi říci tedy číslo toho zákona a ve kterým paragrafu to najdu? - v tom případě by totiž pojišťovny nevyplácely vůbec nic, při nehodě je vždy nějaký zákonný ustanovení porušeno
Coz je v poradku.není pokud mi pojišťovna z pojistky nic nevyplatí, tak já jí nechci tu pojistku platit, to si ty prachy radši budu dávat pod polštář, ať je pak můžu na tu náhradu škody použít
(priklad macky a zimni penu je trochu strela mimoty už to nehul
- i kdyby byl zakon, ze mas mit na chodniku macky,hm, není náhodou někde něco o tom, že si musíš počínat tak, aby sis nepřivodil újmu?
tak tim, ze si zlomis haksnu, nikomu nezpusobis ujmu na majteku, ci zdravi, jen sam sobe.no a pokud seš pojištěnej, tak ti pojišťovna má za ten úraz cálovat - takže kde je principiální rozdíl v tom, komu tu újmu způsobíš?
Ja jsem mluvil o dopravni nehode, kdy ty, kdyz pojedes na letnakach a nekomu rozstrelis auto, nebo nekoho srazis, dostanes od pojistovny hovno. Ale to stejne i v pripade, ze znicis jen auto svoje - "co jsi podnikl pro to, aby jsi nehode predesel, tak jak to mas ve smlouve? Nic? Ty jsi jel na letnakach? No tak to pardon, to mi ti zadny granty nedame..".) )analogicky - ty nemáš auto s ABS, ESR a jánevímčím? - co jsi tedy podnikl pro to, aby jsi nehodě předešel, tak jak to máš ve smlouvě? nic? ty jsi jel bez těhle všech serepetiček? no tak to pardon ... to jsi chtěl říct?
pojišťovna je od toho, aby plnila, když člověk něco posere, a je mi docela jedno co, jestli někde ustřelí na letňákách nebo jestli si zláme haksnu na namrzlým chodníku, protože neměl mačky - pokud pojišťovna plnit nebude, tak to pojištění můžeme rovnou zrušit
S tím nesouhlasím. Pojišťovna má samozřejmě právo vymezit podmínky platnosti pojištění (měly by ovšem být jasně definované). Když si zaplatím klasické turistické cestovní pojištění, je normální, že se nebude vztahovat na paragliding. Podobně většina smluv na povinné ručení vylučuje plnění, pokud řidič např. způsobí nehodu pod vlivem alkoholu nebo vozidlo není způsobilé jízdy, protože nemá technickou prohlídku. Mělo by to ale být (1) jednoznačně formulováno a ne tak mlhavě, aby to v podstatě bylo na libovůli likvidátora, (2) obsaženo ve smlouvě hned při podpisu a ne že si pojišťovna dodatečně začne vymýšlet, co všechno by se ještě dalo napasovat na gumovou formulaci "pro všechny případy".
Pojišťovna má samozřejmě právo vymezit podmínky platnosti pojištění ...a já mám právo na ty podmínky nepřistoupit hm, aha, vlastně nemám, nebavíme se o paraglidingu ale o povinném ručení ...
už se těším, že za pár let přibude podmínka, že ty gumy nesmí být starší než dva rokyA další podmínka, že se zimní gumy nesmí používat od května do září
A další podmínka, že se zimní gumy nesmí používat od května do září
Obávám se, že spíš od dubna do října. To by tak hrálo, aby se řidičům nechal aspoň ten měsíc, v rámci kterého by se mohli rozhodnout sami… Navíc by se tak přezouvání rozložilo a nebyly by takové fronty, což by bylo proti politice, že řidič je nepřítel státu (a zároveň dojná kráva podle potřeby).
řidič je nepřítel státuŘidič je především zcela nesvéprávné pako, které potřebuje opatrovníka.
Predepsani zimnich pneumatik na vymezene obdobi zakonem je zasrana buzeraceje to nalití peněz do gumárenského průmyslu (jak jsem se jen tak koukal gumy šly s cenou nahoru a začíná jich být nedostatek). Buzerace ano, nutit někoho k něčemu. Mělo by se to udělat jak minul rok, kde to bylo s značkami myslím lepší. PCR udělá pouze to co jim nějaké ministerstvo posvětí a budou k tomu mít pravomoce. Ale s tou pojišťovnou je to divoké, pokud si někdo platí havarijní a pojede na letních a v případě když pojeden na letních tak myslím dostane od pojišťoven plnění zhruba v 3/4. Ale aby cáloval něco navíc to ne, máme povinné a někdo i havarijní. Pak na co by ty pojistky byly?
Pokud se nerozjede na semaforu do kopceVyhrabu se na letních do jakýhokoliv neodklizenýho kopce úplně stejně jako na zimních, tady jde jen o vzorek. Ani na námraze, ledovce, zrcadle, ledový apokalipse tě zimáky nezachráněj, tohle je především o odhadu stavu vozovky a přispůsobení jízdy - tohle si spousta lidí neuvědomuje. Zimní guma je pouze vyrobená z měkčí směsi, která má lepší přilnavost k povrchu při nízkejch teplotách, to jsou pak ty ťukance, chodci atp. Jezdil jsem dvě zimy 2x měsíčně Warszawu, pokud mam během víkendu udělat 1300km, je logický, že to mastim co situace na silnici dovolí - dát to na letních mně snad ani nenapadlo...
Kola nebyla v zaberu temer vubec. Kazde si klouzalo jak se mu chtelo ... jeste, ze nemam ABS, to bych daleko nedojel.
Šlo by tuhle úvahu trochu rozvést?
Jenže tohle není ABS, to je kontrola trakce (zkratku pro ni používá každý výrobce jinou, např. u Forda to nazývají ESP). ABS řeší jen brždění a dokud se nesešlápne brzda, nijak se jeho přítomnost na chování auta neprojeví.
Faktem v kazdem pripade je, ze zalezi na konkretni implementaci systemu, rychlosti regulacni smycky a tak. Neni to navrhovane na to, aby byla vsechna hnana kola ve smyku (kazde v jinem).
Já bych tu elektroniku tak nepodceňoval. Jednak je právě rozjíždění na kluzkém povrchu jednou ze situací, kvůli kterým to v autě je, jednak se obvykle dá kontrola trakce v případě potřeby (aspoň částečně) vypnout. A po zkušenostech z loňské zimy a hlavně návštěvy školy smyku musím konstatovat, s čím vším a jak dobře si jsou ABS a kontrola trakce schopny poradit i v autě nižší střední třídy (což samozřejmě neznamená, že na ně začnu spoléhat, ale je dobré je tam mít pro případ průšvihu).
Nahoře je defaultní stav, dole s "vypnutým ESP". Kontrolka vpravo svítí při "vypnutém ESP" trvale, jinak jen pokud ESP právě zasahuje.
Podle dokumentace a zkušeností s chováním auta bych řekl, že Ford pod zkratku ESP zahrnuje všechny podpůrné systémy kromě ABS. Uvozovky v prvním odstavci jsem použil proto, že i ve vypnutém stavu je ve skutečnosti vypnuté jen něco (třeba protiprokluz při akceleraci), ale některé funkce jsou stále aktivní.
Já tam 50 nemám. Místo 50 mám jen čárkuNo to předřečník taky. Ale to je v tomto kontextu celkem egal.
ale kdo by jezdil po Brně 50??Ten, kdo nechce dostat pokutu a body a nemá v autě nějaké vhodnější zařízení pro hlídání povolené rychlosti (např. GPS přijímač s maxspeed databází a vhodnou signalizací). Nic víc v tom nehledej.
To mi nějak zvlášť nevadí - pořád není problém odečíst hodnotu s přesností nä nějaké 2-3 km/h, což je méně než typická nepřesnost tachometru (v mém případě systematicky ukazuje o 3-5 km/h víc). Maximální rychlost jsem nezkoušel, ale podle TP je 177 km/h, takže počítám, že z mírného kopce by nebyl problém dostat se i někam ke dvoustovce. A to už není k 240 tak daleko.
Víc mne irituje "teploměr", který ve skutečnosti ukazuje jen tři hodnoty (přičemž tu třetí jsem naštěstí ještě neviděl). Ale takhle to AFAIK funguje u většiny současných aut.
Ale nadobro vypnout to nejde.sakra, chlapi, vy mě vyloženě odrazujete od toho, abych uvažoval o novým autě ... :-/
- ano, věřím si, že v situaci, na kterou elektronika nebyla optimalizována, si dosti často dokážu poradit líp; mám to například mnohokrát vyzkoušené při focení ...
To je úplně jiná situace. Při focení obvykle není potřeba reagovat ve zlomku sekundy - a pokud ano, pak stejně rychlejší než elektronika nebudu.
a co třebas takový malý detailík, že ta elektronika zatím nemá křišťálovou kouli, a nedokáže předvídat?
To ani člověk. Jediná výhoda člověka je v tom, že vidí, co je před ním a okolo něj, ale stejně mne nenapadá situace, kterou bych s touto informací byl schopen bez ESP vyřešit snáze a lépe než s ním. ESP za vás neuhýbá překážkám nebo nebrzdí, ESP slouží k tomu, aby auto udrželo ovladatelným co nejdéle.
kromě toho, celkem zásadní věcí je se snažit do té krizové situace nedostat, což mi ta elektronika ztěžuje tím, že mi brání poznat skutečné chování auta - když blbnu s feldou, tak celkem přesně vím, kdy už to přeháním, a můžu ubrat než se dostanu do průseru, zatímco v moderním autě je to furt dobrý, furt dobrý, a pak už to letí a neudělá se s tím lautr nic
Od toho jsou tam již zmíněné kontrolky, které se rozsvítí, pokud elektronika zasahuje (a při troše pozornosti to poznáte i bez nich).
Opravdu vřele doporučuji vyzkoušet si to na nějakém polygonu, to docela pomáhá srazit sebevědomí chytrého člověka, který všechno zvládne lépe než nějaký hloupý přístroj. Sám jsem tyhle předsudky neměl a přesto jsem byl hodně překvapen, s čím vším si zvládne poradit. Jistě, neporadí si se vším - ale bez ní bych se k těm limitům ani nepřiblížil.
a proto jsem se ptal, jak chceme "krizovou situaci" definovat- ano, věřím si, že v situaci, na kterou elektronika nebyla optimalizována, si dosti často dokážu poradit líp; mám to například mnohokrát vyzkoušené při focení ...To je úplně jiná situace.
Při focení obvykle není potřeba reagovat ve zlomku sekundy - a pokud ano, pak stejně rychlejší než elektronika nebudu.to si ovšem hezky překrucujete ... kolega psal o vyjíždění kopce v zimě, abych se na to připravil, zcela určitě žádné bleskové reakce nepotřebuju takže situace je to principiálně úplně stejná: při řízení taky obvykle není potřeba reagovat ve zlomku sekundy - a pokud ano, tak stejně po tom vypínacím tlačítku ani nestačím hrábnout
opravdu? - já jsem třeba schopen říci s docela dobrou úspěšností, co budu dělat třeba za tři sekundy ... jak pozná automat, co já budu chtít udělat?a co třebas takový malý detailík, že ta elektronika zatím nemá křišťálovou kouli, a nedokáže předvídat?To ani člověk.
Jediná výhoda člověka je v tom, že vidí, co je před ním a okolo něj, ale stejně mne nenapadá situace, kterou bych s touto informací byl schopen bez ESP vyřešit snáze a lépe než s ním.a ten příklad od kolegy výše nestačí?
ESP za vás neuhýbá překážkám nebo nebrzdí, ESP slouží k tomu, aby auto udrželo ovladatelným co nejdéle.mno, a teď ještě definujme "ovladatelným" ...
cool, takže místo sledování silnice mám čumět na palubku ...kromě toho, celkem zásadní věcí je se snažit do té krizové situace nedostat, což mi ta elektronika ztěžuje tím, že mi brání poznat skutečné chování auta - když blbnu s feldou, tak celkem přesně vím, kdy už to přeháním, a můžu ubrat než se dostanu do průseru, zatímco v moderním autě je to furt dobrý, furt dobrý, a pak už to letí a neudělá se s tím lautr nicOd toho jsou tam již zmíněné kontrolky, které se rozsvítí, pokud elektronika zasahuje
(a při troše pozornosti to poznáte i bez nich).jejda, vy jste ale šikovnej a dobrej, že přesně víte, co jak v autě funguje a reaguje ... jenže já jsem tak blbej, například že já vůl tuhle myslel, že mám závadu na diferenciálu, a přitom mně jenom zcela obyčejně drhlo ložisko, takže jak bych odhadoval, že už mělo kolo klouzat, ale že ho zrovna drží elektronika, fakt nevím, nepoznám to, dokud reálně nesklouzne
Opravdu vřele doporučuji vyzkoušet si to na nějakém polygonu, to docela pomáhá srazit sebevědomí chytrého člověka, který všechno zvládne lépe než nějaký hloupý přístroj.a já doporučuju naučit se číst: nikdo tu nepsal, že všechno zvládne líp - ale hlavně že jste si do mně zase mohl kopnout, že ...
při řízení taky obvykle není potřeba reagovat ve zlomku sekundy - a pokud ano, tak stejně po tom vypínacím tlačítku ani nestačím hrábnout
Nenapadá mne jediný důvod, proč by člověk v krizové situaci ESP vypínal.
a ten příklad od kolegy výše nestačí?
Nestačí. Ještě se mi nestalo, abych s vypnutým ESP docílil lepšího chování auta. Jediné, čeho docílím, je to, že mi kola prokluzují víc. Co bych nevyjel s ESP, nevyjedu ani bez něj.
cool, takže místo sledování silnice mám čumět na palubku ...
Rozsvícení kontrolky navíc si člověk obvykle všimne, i když kouká na silnici. Aspoň já ano.
jejda, vy jste ale šikovnej a dobrej, že přesně víte, co jak v autě funguje a reaguje
Jak už jsem napsal: zkuste si to a uvidíte. Celý problém této diskuse je v tom, že na základě vlastních zkušeností popisuji to, co v autě opravdu je, zatímco vy popisujete svou představu, čeho se bojíte, že by tam mohlo být.
ale hlavně že jste si do mně zase mohl kopnout, že ...
To vůbec nemám zapotřebí. Jenže takových mistrů světa, kteří jsou přesvědčeni, jací jsou skvělí řidiči, kterým by nějaká elektronika jen kazila jízdu, je bohužel řádově víc než těch, kteří opravdu tak dobří jsou. Dokud se ti ostatní realizují jen v diskusích, o nic nejde, ale mnozí podle toho i jezdí.
Nenapadá mne jediný důvod, proč by člověk v krizové situaci ESP vypínal.V zimě jsem s ním měl problémy a nadával jsem jako špaček, že nejde vypnout. O pár dní později jsem tam jel s VW a klid a pohoda, ESP jsem vypnul a kopec jsem sjel celkem v pohodě. ESp ve spolupráci s ABS se snažilo furt něco řešit a na tom sněhu/ledu jsem měl problémy jet rovně
Osobně bych uvítal nějakou "unbiased".vážně? - ale vždyť vy jste tam zavlekl "bias" už jenom tím zadáním osobně bych spíše než následky nehod s a bez řešil osobokilometry ... totiž, je to jako říkat, že bysme měli po ulicích chodit s přílbou - když padne něco ze střechy, tak je nad slunce jasný, že přílba pomůže (no, nicméně ... i s těma následkama nehod by to možná bylo zajímavý - dřív děcka musely jezdit vzadu, dneska se v sedačce vklidu daj na "smrťák", tedy místo spolujezdce, a teď koumejme, jestli je lepší lépe zabezpečené místo, které je více ohrožené, nebo méně zabezpečené místo, které je méně ohrožené ...)
místo spolujezdce už dávno není smrťákmno, letmý dojem z občasného čtení zpráv mi vychází o dost jinak, takže ... dodej statistiku, co znamená to tvoje "liší velice málo"
no dobře tak aspoň jeden odkazcool, takže ... 1) opěrky mám vpředu i vzadu stejné 2) pásy mám vpředu i vzadu stejné 3) airbagy nemám no, a teď když jsme vyloučili všechny faktory, které dle článku zvýhodňují přední sedadla, tak co nám k tomu "boření mýtů" zbývá? - spíš bych řekl, že ten článek naopak nepřímo potvrzuje, co říkám o riziku toho místa samotného versus jak je to místo zabezpečeno p.s. jako bonus: 4) "Alespoň jedna dobrá zpráva nakonec: Děti usazené ve speciálních autosedačkách jsou v bezpečí, rizika zadních sedadel se jich netýkají"
A k jakemu zadoucimu vysledku ma byt ta statistika upravena?Nemusí být upravena, stejně půjde interpretovat oběma způsoby.
je bezpečnější rodit v porodnici než na poli).Bohuzel, za vsemi nasimi zazraky techniky se skryva smutna skutecnost, ze jsme zdegenerovali natolik, ze nase samice nejsou schopne porodit bez lekarske "pomoci".
… nase samice nejsou schopne porodit bez lekarske "pomoci".Většina asi je, jenom se to moc nezkouší :) A myslím, že valná část úmrtí v souvislosti s porodem souvisela v historii spíš s nedostatkem lékařské pomoci po porodu, respektive lékarnické pomoci, totiž s infekcemi, které oslabené tělo udolaly. Utržená děloha a masivní vykrvácení představovaly jen zlomek případů, stejně jako dnes. Ale to už se dostáváme hodně od tématu :)
Ovsem zakony a pravidla musi bytBohuzel vysledkem prace preplacenych poslancu za poslednich 20 let nejsou rozumne zakony a jednoducha pravidla, ale hromada nesmyslu a pravni bordel, ve kterem se nevyzna uz vubec nikdo.
Prezuto - 20 minut a bez objednani. Staci mit slusny hever (z dodavky) a klic na kola (skladaci s pulmetrovou rukojeti) a jde to jak nic.Ano, pokud má člověk kromě druhé sady gum i sadu disků. Občas je stejně potřeba s tím do servisu zajet, kvůli vyvážení.
Jenom bych to videl tak, ze docela zaplacou prodejci letnich gum a vydelaji servisy.Servisy vydělají pořádně. Ale prodejci nezapláčou, protože málokdo prodává jen letní gumy. Naopak prodejci vydělají, protože se (zimní) gumy musí měnit dříve, zhruba někde ve dvou třetinách kilometrické životnosti. Nehledě na to, že zimní gumy jsou o něco dražší než letní.
Na zimu musi mit vzorek alespon 4mm, na leto 1.6mm, takze vetsina lidi bude dojizdet zimni v lete. Coz neni problem, pokud ma clovek predstavu, co to udela treba za deste. Nicmene prvni leto ocekavam spoustu lidi na zimnich s 2.5mm vzorkem prekvapenych aquaplauningem ...Většina lidí vůbec nepozná, že jede na jiných gumách. Akorát jim bude rychleji ubývat vzorek, jinak nic. Větší vliv na jízdní vlastnosti gum má, jak jsou nahuštěné. Většina řidičů jezdí na podhuštěných (často dost výrazně), aniž by to poznali.
V tom je prave ten trik - zimni gumy se po 2/3 kilometricke zivotnosti muzou dojezdit v lete."Ten trik" je ale právě terčem kritiky a může se klidně stát (jak jsem psal výše, i když poněkud nevážně), že se to někdy v blízké budoucnosti zakáže.
To jo, tu narizenou STK jsem taky nepochopil. Pritom technicky stav vozidla je pravidelne na konci zebricku pricin dopravnich nehod, pripadne se do nej vubec nedostane.
Treba podle tohohle se v Stredoceskem kraji stalo loni 756 nehod a technicky stav vozidel byl pricinou 2 z nich .... tak WTF?
Raketově nahoru třeba i na 1% ?
Lidi nejsou tak pitomí, jak si myslíš ... normální člověk přece nebude jezdit v autě, který nebrzdí, nebo má jinou vážnou závadu atd. a někdo, komu tohle nevadí, vetšinou kašle i na STK.
normální člověk přece nebude jezdit v autě, který nebrzdí, nebo má jinou vážnou závadu atd.Mam to brát jako osobní útok?!
Mno, dobře. To je fakt, že to člověk asi běžně nepozná. Ale stejně by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby tu STK zrušili.
S 130/135 mají vepředu čtyřpístkové brzdiče a desitčky na ně jsou stjené jako pro Wartburg. Jinak omezovač tlaku tam bude taky nejspíš proto, že Wartburg má motor vepředu a tudíž lehký zadek - takže by se kola brzo blokovala. Všechny Škody typu 742 mají motor vzadu, tímpádem težkou řiť a tak nepotřebují omezovač...
Mně jde i o to, že máme nejdražší dálnice málem v Evropě a nová cena známky nekoresponduje s kvalitou služeb.Jo, ale bez těch peněz se to nikdy nezlepší
Světla dávají jednoznačně najevo, že tohle auto je v provozu.ROFL
vjezdu/vyjezdu z obce a merit za krovimsjezd z D1 Kývalka směr na Rosice a po kousek dole je "80" kde pravidelně stávají (tam říkám ano, protože na té křižovatce je hodně bouranců). Pak např. kousek od nás pár metrů před koncem obce si stoupnou s radarem k jednomu plotu. Ale oni jsou již tím pro smích, protože skoro každý to jejich auto zná. Většinou státní cosi dělají, ti jsou nějak v pohodě, ale měští jsou krysy, kteří měří tam, aby obecní kasa se měla lépe.
sjezd z D1 Kývalka směr na Rosice a po kousek dole je "80" kde pravidelně stávajíznám moc dobře, jezdím tam (tachometrových) 120, nikdy mě tam nezměřili - viděl jsem je tam jednou jedinkrát, letos v létě; zrovna jsem vezl stopaře z donucení, vybodovanýho kvůli parkování a rychlosti, tak mi je ukazoval a komentoval to taky, že jsou tam často ... tak já nevím, asi už maj po šichtě, když tam bejvám já ...
(tam říkám ano, protože na té křižovatce je hodně bouranců).fakt nechápu, jak tam někdo může bourat - je tam rozhled na hony daleko, místa spousta a provoz relativně řídkej takže tu sníženou rychlost považuju za pěknou pitominu (ono už jen těch formálních 90 je tam dost málo) ... samozřejmě, že když se mi v tý křižovatce někdo motá, tak si třeba i zpomalím, ale proč se doprdele na široký přehledný dvouproudovce mimo obec mám vléct jak sopel, když jsem tam sám?
(většinou Ti co jeli zleva na hlavní nedali přednost). Hodněkrát se mi tam stalo když jsem jel ráno do práce tak mi tam vletěl x.krát kamion. On vjede z té boční přímo do rychlého pruhu.to ale mluvíš o směru do Brna, ne z Brna, na což omezení rychlosti z Brna jaksi nemá moc vliv no a do Brna je to do kopce, takže se o kousek líp brzdí, když vidíš, že se ti tam nějakej expert cpe - což právě tady IMHO vidíš docela dobře, et vice versa, ten expert by měl taky vidět, že tam má auto na přednosti když to nerespektuje, tak tomu nepomůže ani když tam pojedeš krokem - akorát následky budou mírnější, ale jak jsem řekl, podle mého je tam dost času na dobrždění
IMHO je to u nás celkem častý jev, že když se někde mimo město stávají nehody ve vysokých rychlostech (třeba 120km/h +), tak se tam dá omezení. Ti, co tam předtím jeli 90 +/- tam jezdí těch 70 +/- a Ti, co tam lítali 150 to ignorují .... safety first!!
Svetla na denni sviceni.Tím se myslí obrysová světla? Naše auto je umožňuje použít, jen když je vypnutý motor. Jinak spustí automaticky potkávačky - tak to má většina nových aut a je to tak jen dobře.
To je velice problem koncernu VW a najdou se i jini, nejdou tam mlhovky zapinat nezavisle, je tam otocny knoflik ktery se vytahuje do kabiny, prvni poloha jsou predni mlhovky, druha poloha jsou predni+zadni mlhovky.
Tohle bohužel má i můj Focus (jen se tak děje vytažením přepínače z desky). Přitom silniční zákon v podstatě vylučuje možnost, že by auto mohlo legálně svítit předními mlhovkami, aniž by zároveň svítily i zadní. Ptal jsem se v servisu, jestli by to nešlo přehodit na žádné/zadní/oboje, ale tvářili se že ne.
Ja vzdycky zhasinam predni mlhovky kdyz dojedu vozidla pred sebou
Proč? Přední mlhovky svítí směrem dolů a jediná situace, kdy mohou někoho oslnit, je protijedoucí vozidlo odrazem od mokré silnice (když není mlha). Pokud vám svítí jinak, ve vlastním zájmu si je seřiďte.
sklopené víc dolůLOL!
celoroční pneu?To je to nejhorší co se dá nazout, ne? V létě není nad pořádnou letní gumu, v zimě zimní. Nechápu, že s tím může mít někdo problém.
Neni to zakazane, protoze je to naprosto legalni cinnost.Vynikající postřeh...
Hlavne, ze nam nejmoudrejsi urednik zakonem naridil, kdy je zima a jak dlouho trva!Poručíme větru, dešti :).
Ale už jsem slyšel o trestech za mobil s handsfree a držákem na palubní desce.to si děláš srandu? Nejsou magnetky povolené? kdysi jsem se díval na tyto antény a hodně z nich mělo homologaci. Nevím jak dnes.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.