abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.4. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 779 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení

    5.11.2007 23:46 | Přečteno: 1771× | Ze života | poslední úprava: 5.11.2007 23:47

    Ministerstva vnitra a dopravy přišla minulý týden s návrhem, že by se povinná výměna řidičských průkazů mohla řešit částečně poštou. Nyní však na ministerstvu dopravy obrátili - nic nebude, lidé jsou trubky a přidělali by úřadům příliš velké problémy. Tak kdo tu pro koho je?

    Způsob, jakým se u nás řeší povinná výměna (už to samo o sobě je blbost, ale to je zase jiná otázka) řidičských průkazů, je zejména v dnešní době vrcholem stupidity. Vyžaduje dvě až tři osobní návštěvy úřadu a vyplnění řady údajů, které už úřady mají k dispozici.

    Poznámka: Koho by zajímaly detaily, psal jsem o tom tady, tady a tady.

    V řadě vyspělých států je pravidlem, že člověk kvůli takovým trivialitám vůbec nemusí navštívit nějaký úřad. Třeba výměnu řidičáku lze řešit tak, že člověk vezme ten starý, vloží ho do obálky společně s novou fotografií, a toto pošle na úřad. Za pár dní mu přijde zpět nový průkaz. Podobně i v jiných takových případech.

    Jenže jsme v Česku a takové věci tu absolutně nehrozí. Protože lidé navíc všechno nechávají na poslední chvíli a jdou si nechat vyměnit průkaz pouhých několik měsíců před zákonným termínem, úřady takový nápor nezvládají. Tak se přece jen urodila myšlenka, že by šlo řidičům aspoň částečně ulevit, aby si ušetřili jednu návštěvu úřadu a vyřizování se zrychlilo.

    Mělo to fungovat tak, že každému, koho teprve čeká výměna, přijde poštou formulář k vyplnění. Řidič ho vyplní, nechá si na něm ověřit podpis a zašle ho na úřad. Pro nový řidičák si pak dojde.

    Nejde si nevšimnou toho, jak to mělo být realizováno. Rozeslání stovek tisíc formulářů by stálo dost státních peněz. Dále, člověk by se neobešel bez ověření podpisu (u notáře nebo na matrice), což oproti návštěvě úřadu obvykle není moc velká časová úspora. A konečně, pro nový průkaz by se na úřad stejně muselo.

    Jenže zřejmě zůstane jen u návrhu. Ministerstvo dopravy je známo častými změnami názorů (jak jsme zažili například v případě radarových detektorů), proto se nelze příliš divit, že se tamním úředníkům navrhovaná novinka tak rychle znelíbila. A hlavní důvod - podle mluvčího ministerstva prý ten, že řidiči jsou jacísi nesvéprávní troubové a při vyplňování jednoduchého formuláře jsou schopni nasekat chyby, nebo dokonce přiložit nevhodnou fotografii!

    Taková nedůvěra vskutku bolí. Zejména u úřadu, v jehož čele stojí představitel politické strany, mající ve svém programu důraz na osobní odpovědnost a omezování státního paternalismu. Když už je to uděláno tak idiotsky, že si nelze formulář stáhnout z webu a vyplnit, mohl by mít každý možnost aspoň poslat poštou ten jejich očíslovaný papírový skvost.

    Je vidět, že i sebemenší náznaky toho, aby úřad sloužil lidem a ne naopak, jsou utínány hned v zárodku. To se máme ještě na co těšit. Také mám chuť napsat ministru Řebíčkovi, zda by se nechtěl ucházet o členství v některé jiné straně, například KSČM nebo ČSSD. Tam by se se svou koncepcí paternalistického úřadu hodil určitě lépe, než do strany, která si říká pravicová.


    Ještě jedna věc na závěr. Asi před měsícem jsem si nechal vyměnit řidičský průkaz, přestože jsem podle aktuálního plánu výměn ještě nemusel. Když už jsem ale na tom úřadě byl pro novou občanku, vzal jsem to jedním vrzem i s řidičákem, protože ten už byl ve stavu pokročilého rozkladu a obličej na fotografii už se tomu mému nepodobal ani náhodou.

    Překvapilo mě ale, že po mě chtějí poplatek 50 Kč, přestože se stále hovořilo o tom, že je výměna ŘP zdarma. Příčina byla v tom, že jsem do formuláře napsal svůj titul. A za zapsání titulu se platí. Takže jsem za ta tři písmenka a tečku musel vypláznout peníze. Pozor na to - komu se nechce přispět částkou 50 Kč do Kalouskovy pokladnice a současně mu nevadí, že nebude moci před policejní hlídkou machrovat se svým vzděláním, ať si titul zapsat nenechá.

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.11.2007 23:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Způsob, jakým funguje tato vláda, musí být naprosté zklamání i pro skalní voliče ODS. Topolánek byl možná dobrý předseda opoziční strany, ale po volbách se měl raději jít někam zakopat a pustit do vlády někoho jiného.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 5.11.2007 23:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Problém je, že se ze všech velmi špatných řešení vybírá to nejméně špatné. V tuto chvíli jediný další člověk schopný sestavení vlády je Paroubek. A než ho tu mít znovu, to už raději přežiju Topolánka, i když mě z něj (a z velké části jeho vládní party, včetně ministra dopravy Řebíčka) může trefit šlak.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 00:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    A než ho tu mít znovu, to už raději přežiju Topolánka, i když mě z něj (a z velké části jeho vládní party, včetně ministra dopravy Řebíčka) může trefit šlak.

    On ten ministr dopravy v poslední Paroubkově vládě taky nebyl žádné terno…

    Rezza avatar 6.11.2007 00:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Tahle vlada je extremne spatna - a) ekofasisti, b) bezpaterni krestane, c) ods co stahla kvuli a) a b) ocas... Ve vysledku je to podobne spatne, jako co bylo predtim, ale nastesti bez Jyrky. Pricemz puvodni idea byla velmi pekna, jen to provedeni stoji za kokota... Ale stejne odemne ten bod opet dostanou, nevim komu jinemu bych ho dal...
    Luk avatar 6.11.2007 00:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    bezpaterni krestane
    Kdo že je to dnes ministrem financí? Ten, kdo říkal nejprve: "Faktem je, že křesťanští demokraté se nebudou podílet na žádné vládě, která by jakkoli závisela na hlasech komunistů. Nikdy nebudeme ve vládě, která by se musela dopočítávat komunistickými hlasy." a o něco později: "Hovořili jsme o možnosti menšinové koalice. Logicky by hledala podporu, toleranci či umožnění vzniku napříč Poslaneckou sněmovnou. V případě komunistické strany předpokládám formu umožnění vzniku. Je to z mé strany významný ústupek. Ovšem je-li to cena za to, že bude zachována politická pluralita a vrátíme se k čistému poměrnému systému, tak je to cena, kterou jsem ochoten navrhnout orgánům strany."
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 10:28 Simson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Jo, to je on :-D. Na druhou stranu, připadá mi schopnější než Tlustý.
    6.11.2007 10:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Lidi dělíme na neschopné, schopné a všeho schopné…
    6.11.2007 11:41 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Aby ne, když vymyslel svou reformu veřejných financí tak, že ji od Tlustého opsal a pozměnil hodnoty.
    Quando omni flunkus moritati
    6.11.2007 00:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Ono to za Velkého Kormidelníka nebylo o nic lepší. Hádejte například, kdo byl premiérem v době, kdy prošel zákon proti tzv. švarcsystému, jehož zrušení se ODS tak halasně dožadovala před minulými volbami…
    6.11.2007 00:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Ale občas přijde i ODS s drsně pravicovým nápadem. Třeba onen poslanec, který usoudil, že současné dva radary na kilometr silnic jsou pořád málo a že republiková a městská policie na to nestačí, takže by mohli nechat měřit rychlost ještě soukromé firmy…
    Rezza avatar 6.11.2007 00:18 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Ale to uz dnes funguje - na bazi, ze mesto si objedna kamery a deli se s dodavatelem o pokuty, instalaci ma pak zadara... Jen nechapu, proc je tim padem nedelaji na vice mistech, kdyz to ma to mesto zadara.
    6.11.2007 00:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Vám opravdu připadá, že je jich málo? Já si na některých úsecích silnic připadám jak v reality show…
    Rezza avatar 6.11.2007 00:22 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Jo, pripada... Kdyz nekdo neni schopny pochopit, ze po meste se nejezdi kilo dvacet, tak nic jineho nezbyva. Omlouvam se, mozna jsem nudny, ale nechci si hrat ne lumika.
    6.11.2007 00:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Proti těm, kteří jezdí sto dvacet, jsou kamery na houby. To je jen buzerace, která má vyždímat peníze z těch, kdo jedou šedesát tam, kde by měla být sedmdesátka, ale značka přikazuje padesát. Navíc se to u nás všechno pořád omezuje jen na tu rychlost (a občas povinnou výbavu, zcela výjimečně pak alkohol nebo jízdu na červenou - aspoň něco). A řidiči takového typu, jako ona dobrotivá žena v 1.2 Polu, která mi dnes (vlastně už včera) ráno na dálnici (pro šťouraly: ještě před Prahou) bez dívání stovkou vlétla do levého pruhu přímo před auto a pak tou stovkou jela další tři kilometry buď v levém pruhu nebo (v místech, kde byl pravý prázdný) po středové čáře a bavila se vznikající kolonou, ti také policii ani zastánce Šimonovského doktríny nezajímají - vždyť přeci rychlost nepřekračovala, tak musela jet bezpečně, ne?
    Luk avatar 6.11.2007 00:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Právě proto je potřeba omezit rychlost na dálnicích na 100 km/h (lépe 80 km/h, kvůli kompatibilitě s kamiony), aby se takové excesy nestávaly :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.11.2007 12:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    hm ... já jsem prozměnu za včerejší cestu z a dnešní do práce viděl na kruhových objezdech blikat jen jednoho řidiče - bohužel zrovna při vjezdu, aniž by jej opouštěl na nejbližším sjezdu, takže naopak blikat neměl (a to šlo prosím o trolejbus - kdo jiný než přepravci lidí by měl znát předpisy lépe ...)

    kvůli tomu se mi včera málem podíval do kufru řidič za mnou, když jsem před nájezdem na kruháč trochu ostřeji přibrzdil, neb jsem na poslední chvíli znejistěl, zda auto, kterému bych měl dávat přednost, přece jen nebude pokračovat dokola, anžto pořád neblikalo (i když dle dráhy a rychlosti jsem byl téměř přesvědčen, že sjede - ale právěže jen téměř ...) - tak to nikoho nezajímá, to vůbec není nebezpečné, přesně jak píšete, nebezpečné je jet 51 km/h na dvouproudové silnici s přehledným okolím bez provozu chodců ...
    7.11.2007 12:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Už delší dobu mám neodbytný pocit, že u řady aut (hlavně těch dražších) už se snad ani nedá blikat jen levými nebo pravými blinkry samostatně a že je tam už jen to tlačítko, kterým se zapínají všechny najednou, když dotyčný zaparkuje někde, kde by to nikoho se zdravým rozumem nenapadlo (třeba na tramvajových kolejích v ranní špičce). Proč by měli ostatní vědět, kam řidič pojede? Stačí, že to (možná) ví on…
    7.11.2007 15:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    tohoto pocitu se velmi rychle zbavíte, pokud si na plné dálnici dovolíte předjíždět například delší kolonu kamionů, mezi které se fakt nechcete zařadit, rychlostí menší než 160 km/h, tak auto nalepené 2 m za vámi předvede, že mu funguje nejen klakson, dálková světla, mlhovky, ale i spuštění levého blinkru samostatně (pokud náhodou předtím vyjíždělo z pravého pruhu do levého a neblikalo, jistě šlo jen o náhodnou chvilkovou poruchu ... tedy ne že by se vpravo samo jen tak zařazovalo, ale po podjíždění)
    Luk avatar 7.11.2007 16:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Sice se na dálnicích moc nevyskytuji, ale když už, tak je to většinou plná D1 u Prahy. A že by tam někdo jel 160, to příliš nehrozí. Pravý pruh se sune zhruba 80, prostřední většinou nepatrně rychleji ("tón" udávají předjíždějící kamiony), a pokud se levý pruh přiblíží ke 130, je to zázrak (protože tamtudy kvůli kamionům musí jet všichni, kdo nechtějí jet 80). Jízda 130+ bývá k vidění až teprve od Mirošovic dál.
    tedy ne že by se vpravo samo jen tak zařazovalo, ale po podjíždění
    Podjíždění je docela zajímavá situace. Znamená totiž, že přestupku se dopouští jak podjíždějící, tak podjížděný (nemá totiž v levém pruhu co pohledávat). Otázka je, co dělat, když jedu v pravém pruhu rychlostí 130 km/h a dojedu někoho, kdo jede v levém třeba 100 km/h.

    Mám asi tak tři možnosti - buď pokračovat dál v pravém pruhu (podjet ho, tedy porušit § 17, odst. 1), nebo zpomalit na jeho rychlost (čímž vytvořím nebezpečnější situaci, protože vzadu jedoucí řidiči mě budou předjíždět), anebo konečně vjet za něj do levého pruhu a bliknout na něj, aby uhnul (opět nepříliš bezpečné řešení). Legrace je, že pokud se vpravo objeví připojovací nebo odbočovací pruh, tak do něj mohu vjet a zcela legálně toho dobytka předjet (v souladu s § 17, odst. 1).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.11.2007 16:44 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Nešlo by na první možnost nějak napasovat §12 odst. 3? ;-)
    Luk avatar 7.11.2007 16:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Jen s hodně velkou fantazií :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.11.2007 18:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Tak to máte bohužel pravdu. Představy některých řidičů o významu sousloví bezpečná vzdálenost jsou také docela pozoruhodné, zejména pak ty o vlivu teploty a množství vody (v kapalném či pevném skupenství) na vozovce…
    Luk avatar 6.11.2007 00:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Proč troškařit, že? Účel světí prostředky. Ale lepší bude už rovnou černá skříňka s GPS, která by při každém překročení povolené rychlosti poslala teplý bonz na policii a ve druhé fázi by vůbec nedovolila rychlost překročit (s tím, že při výpadku GPS signálu se nastaví omezení na 30 km/h). Toto nás v dohledné době skutečně čeká, vzejde to pravděpodobně od Evropské komise, zavedení odhaduji na roky 2015-2018.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Rezza avatar 6.11.2007 09:43 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Nekde jsem cetl, ze nektere autopujcovny ve svete uz to maji - sledovani s GPS a za kazde poruseni predpisu se proste jednoduse pripocita nejaky peniz navrch. Jednoduche, proste, ucinne...
    Luk avatar 6.11.2007 12:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Takové auto bych si v žádném případě nepůjčil. Mohlo by se velice snadno stát, že by mi vinou chyby v datech (která je u databází pro GPS naprosto běžná, už proto, že se změny místní úpravy promítají do databáze až se zpožděním nebo dokonce vůbec) účtovali peníze navíc a já bych měl malou šanci se bránit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 10:22 Simson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    A víš, co je nejhorší? Jestli se řidiči konečně nenaučí jezdit na osmdesátce osmdesát, na padesátce padesát, a na třicítce třicet, tak budu možná i pro. Pohyb většiny populace je už stejně krásně sledovatelný pomocí mobilů, takže na soukromí už žádná extra škoda nevznikne.
    6.11.2007 11:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Oni by se to naučili, kdyby to značení odpovídalo skutečné potřebě. Jenže:

    - když je nějak nepříjemný terén, například prudká zatáčka, která se dá projet sedmdesát, tak tam dají padesátku, protože "oni stejně těch sedmdesát pojedou".

    - když někde dělníci zapomenou třicítku

    - když je nesmyslná devadesátka na několik kilometrů dlouhém rovném úseku čtyřproudové silnice

    tak každý, kdo jede podle předpisů, je za vola.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 6.11.2007 12:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    A víš, co je nejhorší? Jestli se řidiči konečně nenaučí jezdit na osmdesátce osmdesát, na padesátce padesát, a na třicítce třicet, tak budu možná i pro.
    Oni se to nenaučí ani potom. Spíš budou hledat cesty, jak to obejít - především v Česku.
    Pohyb většiny populace je už stejně krásně sledovatelný pomocí mobilů, takže na soukromí už žádná extra škoda nevznikne.
    Jenže mobil mohu vypnout nebo si ho nevzít s sebou (což často dělám, i když ne ani tak z tohoto důvodu). Kdežto u toho auta to bude zapnuté pořád.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 16:22 Simson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Nejsem si jistý, jestli stačí mobil vypnout. Myslím, že mi kdosi na základě nějakého experimentu ukázal, že operátor ví, je-li mobil "dostupný", i když je vyplý, podrobnosti si bohužel nepamatuji a je možné, že se to týkalo jen nějakého typu či jen nějakého operátora.

    A nemusí se jezdit jen (vlastním) autem.Já myslím, že v praxi by ta škoda byla opravdu velmi malá. Těch lidí, co mobil nemají, nebo ho nenosí, je momentálně dost málo (já mezi ně zrovna patřím), a řada z nich bude předpokládám takové nonkonformní povahy, že nepoužívají ani to auto, nebo používají, ale nezávisí na něm.

    Ale uznávám, že by nějaká škoda na soukromí byla.
    6.11.2007 17:05 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Vypnutý mobil je vypnutý mobil. Je jasné, že pokud si vypnete mobil v Brně na 20 minut a po 20 minutách ho zapnete o 10 metrů dále - tak snadnou interpolací operátor ví, že jste Brno neopustili.

    Aby operátor znal polohu mobilu, znamená to, že by s mobilem musel komunikovat. To taky znamená, že u vypnutého mobilu by se vybíjely baterky stejně rychle jako u zapnutého.

    Jinak pokud jste paranoidní, vyrobte si malou kovovou krabičku, do které dáte vypnutý mobil - viz Faradayova klec - a můžete si být jistý, že jste krytí nejenom vůči špehováná operátora, ale také to odstaví příslušné štěnice, které Vám do mobily byly zamontovány. Některé mobily mají dokonce štěnice v sobě od výroby a nabízí se žárlivým manželům jako dárek pro partnera.
    6.11.2007 10:28 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Papaláši a jejich kamarádi a rodiní přísušníci budou mít samozřejmě výjimky, piráti silnic pak skříňky patřičně upravené.
    Heron avatar 6.11.2007 06:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    ze po meste se nejezdi kilo dvacet, tak nic jineho nezbyva.

    I když je to zcela bezpečné, silnice kvalitní a široko dalko není nikdo koho bych ohrožoval? Tuhle jsem jel cca 120, vjedu do obce, pod značkou obce omezení na 30km/h. Brzdím, čumím jak puk, kvalitní silnice pokračuje a nikde žádný důvod pro 30. Ano, tam postavne kamery a vybirejme pokuty (na místo skutečně nebezpečných míst).

    6.11.2007 07:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    kvalitní silnice pokračuje a nikde žádný důvod pro 30. Ano, tam postavne kamery a vybirejme pokuty (na místo skutečně nebezpečných míst).

    Ale jistě… Kdyby se měřilo na nebezpečných místech, odchytí se jen těch pár nebezpečných šílenců a to by si na sebe kamera tak rychle nevydělala. Navíc takhle je šance, že až bude někdo kvůli kameře prudce brzdit, ten za ním už to nestihne a vybere se ještě pokutička za nehodu. No a servis (když se zadaří, tak i odtahovka) bude mít kšeft a (možná) odvede daně, takže všichni budou spokojeni. Nebo snad ne?

    Rezza avatar 6.11.2007 09:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Wau, na dalnici se pocitaji taky obce/mesta, kteryma projizdi? (jenom vtip). Problemy jsou totiz dva - a) par volu na silnicich, co si mysli, ze jsou nesmrtelni - kvuli nim se holt musi pritvrdit, b) spatne silnice, dopravni znaceni na k*k*ta atd... - tady se nic nedeje a pritom je to potreba vic nez a)... Jedina moznost je stezovat si na uradech, jen komu by se chtelo jit proti byrokracii. c) cil vybrat pokuty za znackou obce - to se mi taky nelibi - naopak v casti mesta, kde se skutecne pohybuji lidi a hrozi nebezpeci, tam bych byl nekompromisni.
    6.11.2007 17:57 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Vím, že to tak nebylo míněno, ale protože jsem se už setkal s tím, že to, k mému překvapení, jedinec s řidičákem nevěděl, raději připíšu: ano, města se počítají. V obci můžete po dálnici nebo silnici pro motorová vozidla jet, není-li značením určeno jinak, maximálně 80 km/h.
    6.11.2007 10:12 Simson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    1) Jednak důvody pro nižší rychlost mohou být i jiné, než bezpečnost, například hluk. A taky jsou obce, kde nemají chodník a skrz ves vede poměrně frekventovaná silnice, tak tam bych se nedivil, že si občané vyžádají třicítku. A oni tou vesnicí nepotřebují projet co nejrychleji, že jo....

    Ale souhlasím s tím, že omezení ze 120 na 30 je poměrně brutální, měly tam být někde předtím značky třeba 90, 70 a 50 v dostatečných rozestupech, povolit tam 120 a pak to znenadání zaříznout na 30 je dost strašné.

    2) Kamery bych tam klidně stavěl, prasata, co porušují rychlost jinde, ji jistě poruší i tady, takže tu pokutu a body dostanou stejně tady, jako by ji dostala jinde. A až jim budou k odebrání řidičáku scházet dva body, budou si pak dávat pozor všude (náhoda je blbec a existují i policisté neúplatní či policisté uplacení nepřítelem ;-)

    Navíc mně dost štvou řidiči, co se mi na začátku těch třicítek začnou cpát do kufru, často se dost bojím, když na těch třicet zpomaluji. Ať to dělám s jakýmkoliv předstihem a jakkoliv rychle či pomalu, tak se na mne většinou ten za mnou lepí čím dál tím víc, jak se moje rychlost přibližuje těm třiceti (a myslím, že to není tím, že bych měl nějak výrazně blbě nastavený tachometr).
    6.11.2007 11:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    ad 1) Oni tou vesnicí klidně projedou rychleji, protože státní policie se tam nevyskytuje a obecní jsou kamarádi od pípy. Krom toho hluk, který dělá auto jedoucí 30 je skoro stejný, jako když jede 50. Akorát v tom prvním případě tam jede dýl.

    ad 2) Ale praktický vliv na bezpečnost provozu bude negativní, protože lidi se naučí, že nebezpečná (nutno zpomalit) je obec, ale ne prudká nepřehledná zatáčka.
    Quando omni flunkus moritati
    6.11.2007 12:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Krom toho hluk, který dělá auto jedoucí 30 je skoro stejný, jako když jede 50.

    Nemluvě o tom, že když pojedu např. 40 na dvojku, bude hluk (aspoň subjektivně) větší, než když pojedu 50 na trojku. A abych jezdil 40 na trojku, na to mám to auto příliš rád. Takže předpokládat, že rychlejší znamená nutně hlučnější, je nesmysl.

    Já bych opravdu přál všem ouřadům, kteří v rámci populistických kampaní rozhazují třicítky plnými hrstmi, aby si takový úsek museli dvakrát denně projet a aby tu třicítku museli opravdu poctivě dodržovat. Myslím, že by pak těch třicítek moc nezůstalo…

    Luk avatar 6.11.2007 12:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Nemluvě o tom, že když pojedu např. 40 na dvojku, bude hluk (aspoň subjektivně) větší, než když pojedu 50 na trojku.
    Samozřejmě. Na nižší rychlostní stupeň je při stejných otáčkách větší hluk (a čím méně válců motor má, tím je to výraznější - takže například dost u rozšířené Fabie HTP s tříválcovým motorem je to hodně znát).

    Mohu trochu provokovat, když řeknu, že z hlukového hlediska je ideální projíždět vesnici/město na neutrál. Někdy to tak dělám, např. v Říčanech (směr Praha - nedávno tam instalovali dva nové radary) se to ustálí přibližně na padesátce. Pokud by se tam mělo jezdit 30, musel bych část úseku stát na brzdě (nebo mít zařazenou rychlost a držet do pod plynem), dolní část pak projíždět dvojku. Podobně i na mnoha jiných místech - samoúčelná třicítka by hlukovou zátěž zvýšila.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 18:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Mohu trochu provokovat, když řeknu, že z hlukového hlediska je ideální projíždět vesnici/město na neutrál.
    Z hlukového hlediska možná, z hlediska spotřeby ani omylem. Pokud teda nejezdíš ve 120 nebo podobném, ehm, automobilu.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 6.11.2007 20:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Velmi často je to lepší i z hlediska spotřeby. Když je ten úsek téměř nebo úplně po rovině, tak na u počáteční cedule zpomalím na 50 a vyřadím. Na konci vesnice mám např. 42 km/h, takže zařadím trojku a akceleruji. Množství spáleného paliva je minimální (pro 500 m dlouhou vesnici to bude, dejme tomu, 15 ml). Pokud bych to celou dobu držel pod plynem, spálím více (řekněme 40 ml). Těch rozdílových 25 ml na kompenzaci poklesu rychlosti rozhodně nespálím.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 22:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Jak jsi došel k těm hodnotám "dejme tomu" a "řekněme"? Ne že bych je chtěl zpochybnit, ale ta část pod plynem mi vychází na 8l/100km - takovou spotřebu má naše 15let staré auto s 2l motorem při jízdě po městě (tj. hop-sun skok, červená vlna na hlavní silnici); pokud náhodou dojde na plynulou jízdu (tj. vypnutý semafory), tak ještě míň.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 6.11.2007 23:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Jak jsi došel k těm hodnotám "dejme tomu" a "řekněme"?
    Velmi hrubým nástřelem. Na volnoběh motory žerou většinou 0,6 - 1 l za hodinu, tak jsem to střelil někam mezi. Taktéž i ten druhý údaj je velmi hrubě odhadnutý. Nejde o přesná čísla, jen o orientační údaje.
    takovou spotřebu má naše 15let staré auto s 2l motorem při jízdě po městě
    Tak to musí být hodně dobré auto (nebo atmosférický nafťák). Já mám běžně spotřebu okolo 8 litrů (cca 30 % město, zbytek běžné silnice, dálnice téměř vůbec). Pokud jezdím jen po městě, dělá to i 15 litrů (při samých krátkých jízdách jsem se dostal i přes 20). Jezdil takto s různými auty a spotřeba se moc nelišila.
    ta část pod plynem mi vychází na 8l/100km
    Těch 8 litrů mi vůbec nepřipadá závratných. Při 50 km/h tam na čtyřku půjde prakticky totéž množství paliva jako na pětku při 80 km/h. Pokud bych tam měl při té padesátce trojku, bylo by to ještě více.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.11.2007 00:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Tak to musí být hodně dobré auto (nebo atmosférický nafťák)
    Ani jedno, ani druhé. Fakt je, že se to se stárnutím zhoršuje, ale při jízdě mimo město (ne po dálnici) byla zpočátku spotřeba 6l/100km.
    Těch 8 litrů mi vůbec nepřipadá závratných.
    Záleží na tom, o jaké auto jde. Novější auta mají při jízdě po městě spotřebu kolem 6. Na druhou stranu mimo město většinou nejezdí nijak slavně.
    Při 50 km/h tam na čtyřku...
    Tady možná bude ten rozdíl. Při 50km/h, pokud to není ani trochu do kopce, tam můžu nechat pětku a jenom mírně přišlápnout plyn, takže auto jede skoro na volnoběh. Samozřejmě na zrychlení za městem je potřeba podřadit, aby se ten motor neničil.
    Quando omni flunkus moritati
    7.11.2007 12:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    no tak to by mě fakt zajímalo, co je to za auto se kterým jezdíš ... 6 l / 100 km mimo město udělám i s feldou, ale styl který popisuješ, tj. červená-sun-červená, si rozhodně vezme výrazně víc - v poslední době se dostávám někam přes těch 8 l, a to 8 z 12 km na své denní trase jedu většinou v optimu točivého momentu, zbytek je město a stavím jenom asi na třech-čtyřech křižovatkách (jak se zadaří)

    traktor, který pojede 50 km/h na pětku, jsem už dlouho neřídil (ano, z kopce, kde potřebuju jen velmi lehounce přibrzdit, ji občas zařadím, neb to dá pořád o trošku víc než volnoběžné otáčky ...)
    Luk avatar 7.11.2007 13:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    traktor, který pojede 50 km/h na pětku, jsem už dlouho neřídil
    Takhle se kupodivu dalo jezdit s karburátorovým Formanem (ale ne s Favoritem, ten měl jiné zpřevodování), přestože to podle papírových předpokladů mělo být zhola nemožné. Forman se vstřikováním, stejně jako Felicie, už s tím ale měly potíže.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.11.2007 01:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    tj. červená-sun-červená, si rozhodně vezme výrazně víc
    No dobře, občas se poštěstí a ta hodnota je zprůměrovaná (+ občasné jízdy mimo město)
    traktor, který pojede 50 km/h na pětku, jsem už dlouho neřídil
    1200 otáček při 50km/h, volnoběžné jsou 800. Motor dobře reaguje až od 1500 otáček výš, proto to podřazení na čtyřku, když je potřeba zase zrychlit nebo jet do kopce.
    Quando omni flunkus moritati
    8.11.2007 10:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    1200 otáček při 50km/h, volnoběžné jsou 800. Motor dobře reaguje až od 1500 otáček výš, proto to podřazení na čtyřku, když je potřeba zase zrychlit nebo jet do kopce.
    tak nenapínej a řekni auto+motor :-)

    btw, včera jsem si zkusil dát pětku na udržení rychlosti v necelých 70 v dieslové oktávce, a jak ta mi vynadala ...
    Luk avatar 8.11.2007 10:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Neříkej, že sqělá oktáfka ftédéíčku (i třeba jen fčernýchpísmenech) si neporadí s takovou maličkostí :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.11.2007 14:57 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    U mého Focuse 1.8 TDDi Combi z roku 2000 je to v reálné (ne tachometrové!) sedmdesátce už tak na pomezí čtyřky a pětky, málo na pětku, moc na čtyřku, ale použitelné jsou obě varianty...
    8.11.2007 19:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Svět se mění, já u Escorta 1.6 benzin 1997 pětku pod stovkou neřadím a sedmdesát na čtyřku leda z kopce…
    8.11.2007 21:06 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    To nebude dobou, spíš za to může rozdíl mezi motorem na benzín a na naftu. Ten Focus má očividně řazení dělané na čtyřku při šedesáti a pětku při devadesáti, to pak dělá něco pod 2000 otáček. Při stotřicítce a třech tisících otáček by se už docela hodila šestka. Můj předchozí Escort s atmosférickým dieselem se v tomhle choval podobně (alespoň podle sluchu a - pokud se u toho lenocha o něčem takovém nechalo hovořit - akcelerace, jinak otáčkoměr neměl).

    Benzíňáky přece jen potřebují poněkud víc otáček a převodovky tomu budou odpovídat.
    9.11.2007 13:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Benzíňáky přece jen potřebují poněkud víc otáček a převodovky tomu budou odpovídat.
    AFAIK je to obráceně (nicméně také bude záležet na objemu motoru)
    Quando omni flunkus moritati
    9.11.2007 13:20 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Co, jako že benzíňákůn stačí méně otáček než dieselům? To se klidně budu hádat. :-)
    10.11.2007 01:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Ze zkušenosti - benzíňák Renault při 2000 otáčkách jede velice svižně a dobře reaguje. Měl jsem možnost řídit nějaký VW a majitel říkal, že to chce vyšší otáčky - tak okolo 3 tisíc - protože je to diesel.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 10.11.2007 02:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    To je nějaké hodně divné. Právě diesely VW (TDI) jsou totiž pověstné tím, že "táhnou odspoda" (u motorů s červenými písmeny je to skoro jak když kopne kůň :-D) a pak zvadnou. Když se chystám na předjetí náklaďáku a za mnou je někdo s tímto motorem (např. Passat - ty se prodávají prakticky jen s TDI), radši počkám, protože vím, že je schopen vyrazit velmi rychle. Kdyžtak tady je něco o tom, jak jezdit s TDI od VW.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.11.2007 16:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Tak nevím. Pravda je, že s dieslem mám jenom tu jednu zkušenost, takže nemůžu dělat nějaké moc obecné záv+ry.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 11.11.2007 16:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Odpovím jako z reklamy na jedno nejmenované koncernové auto: radši tomu věř :-D A pokud stále nevěříš, tak tady je stovnávací test Octavie 1.8T (turbobenzin) versus 1.9 TDI-PD (turbodiesel) - jsou tam i grafy výkonu a točivého momentu. Největší "krouťák" má TDI okolo 1800 otáček. To 1.8T má danou charakteristiku jen díky turbu, pro atmosférický benzin vypadá jinak. Je to vidět třeba tady, kde je další sada grafů motorů koncernu VW.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.11.2007 12:15 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Tak to je fakt zvlášní, 3000 už je na diesel docela dost. Jinak souhlas s Lukem.
    8.11.2007 16:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    tak nenapínej a řekni auto+motor
    Aha, pravda - Renault 21, motor 2.1 (přesně teď nevím, ale začíná to dvojkou) litru. Prostě auto naprosto nevhodné do města.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 6.11.2007 12:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    tak tam bych se nedivil, že si občané vyžádají třicítku
    Ono to leckdy není tak, že si tam občané vyžádají třicítku. Prostě nějaká "hlava pomazaná" na obci rozhodne, že se tam dá třicítka. Nejkomičtější bylo, když v rámci prací na jednom z domů před časem strčili třicítku k nám do ulice - ta je totiž ve stavu (po odborně provedené zádlažbě, která porušuje asi 10 předpisů - prý je to provizorium :-D), že ani ten největší blázen tam nepojede víc než 20.
    Kamery bych tam klidně stavěl, prasata, co porušují rychlost jinde, ji jistě poruší i tady, takže tu pokutu a body dostanou stejně tady, jako by ji dostala jinde.
    Podle této logiky by se měli také přísně postihovat chodci přecházející 49 m od přechodu, chodci přecházející silnici ne úplně kolmo atd. - protože tato prasata, až sednou za volant, jistě poruší i jiné předpisy, za které by dostala body.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 16:20 Simson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Pokud tomu rozumím správně, tak jste tu implikaci obrátil.

    Ale jinak samozřejmě můžete moji úvahu napadat: nemám statisticky podloženo, že ti, co, jezdí na třicítce u školek sedmdesátkou, na kraji obce zásadně nezpomalují. Je to založeno čistě na mojí subjektivní znalosti lidských povah.
    Luk avatar 6.11.2007 20:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Je to založeno čistě na mojí subjektivní znalosti lidských povah.
    To s těmi chodci je také založeno na mé subjektivní znalosti lidských povah ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 6.11.2007 21:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    To byla první třída, takže 90kmph. Jsou jedničky, kde bezpečně jezdím 140-160. A ne, nejsem pirát silnic, protože na rozdíl od paniček s nabušenými auty (a silikony) si v některých situacích prostě předjet kamion nedovolím, ať mě brzdí sebevíc.

    Zajímavé je, že na zcela jiné silnici u obce pár kilometrů od této třicítky, se staví kanalizace a tam je omezeni 70-50-30-semafor, udělané naprosto ideálně a velmi přesně (z pohledu brzdné dráhy auta).

    ad 2) jednou jsem si sám pro sebe počítal body, a při sebelepší koncentraci jsem dosáhl skóre 14 bodů na dva průjezdy městem. Možná jsem na sebe byl přísný, ale takto bych o řidičák přišel za dopoledne.

    ad poslední odstavec: na tohle je dobrý recept: zapnout zadní mlhovky :-)
    Luk avatar 6.11.2007 21:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    při sebelepší koncentraci jsem dosáhl skóre 14 bodů na dva průjezdy městem
    To prakticky každý řidič - kdo nikdy nepřekračuje nejvyšší povolenou rychlost (včetně úseku 50 m před přejezdem, včetně vlečkového), kdo dodržuje všechna pravidla pro průjezd křižovatkou (i v centru Prahy), kdo vždy přizpůsobuje rychlost vzdálenosti, na kterou má dohled, kdo při stání vždy nechává volnou šířku nejméně 3 metry pro každý směr jízdy atd. atd., ať hodí kámen. Jezdit bez dopravních přestupků je naprosto nemožné (a kdo se o to co nejvíce snaží, je v praxi ještě nebezpečnější než ten, kdo hledí víc na bezpečnost než na nějaká písmenka v zákoně).
    na tohle je dobrý recept: zapnout zadní mlhovky
    Bohužel to většinou nefunguje. Spíš se člověk dočká toho, že ten dobytek ještě rozsvítí dálkové nebo začne i troubit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 6.11.2007 00:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    +1
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.11.2007 00:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Pozor na to - komu se nechce přispět částkou 50 Kč do Kalouskovy pokladnice a současně mu nevadí, že nebude moci před policejní hlídkou machrovat se svým vzděláním, ať si titul zapsat nenechá.

    Mám neodbytný pocit, že potěšení machrovat na policejní hlídku titulem si milerád odpustím…

    6.11.2007 00:45 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Co když si ho někdo nevymění, protože zrovna z různých důvodů vůbec nejezdí?
    6.11.2007 00:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    IMHO mu prostě řidičák k příslušnému datu přestane platit.
    Luk avatar 6.11.2007 00:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Pak to může být odměněno pokutou až do výše 30 tisíc Kč.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 00:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Samotný fakt, že si ho nevyměnil? Nebo jen to, když ho chytnou se starým (neplatným)?
    Luk avatar 6.11.2007 01:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení

    Za samotný fakt nevýměny. Totiž platí:

    § 134, odst. 2 zákona 361/2000 Sb. v aktuálním znění:
    Řidičské průkazy vydané
    a) od 1. července 1964 do 31. prosince 1993 jsou jejich držitelé povinni vyměnit do 31. prosince 2007

    A současně také:

    § 46 zákona 200/1990 Sb. v aktuálním znění:
    Ostatní přestupky proti pořádku ve státní správě a přestupky proti pořádku v územní samosprávě
    (1) Přestupkem je porušení i jiných povinností, než které jsou uvedeny v § 21 až 45, jestliže jsou stanoveny zvláštními právními předpisy včetně nařízení obcí, okresních úřadů a krajů.
    (2) Přestupkem proti pořádku ve věcech územní samosprávy je porušení povinností stanovených v obecně závazných vyhláškách obcí a krajů vydaných na úseku jejich samostatné působnosti.
    (3) Za přestupek podle odstavců 1 a 2 lze uložit pokutu do 30 000 Kč.

    Za jízdu bez platného ŘP hrozí další pokuta, a to do 2 000 Kč na místě a až 2 500 Kč ve správním řízení.

    Prostě, pořádek musí být a na lid obecný se musí přísně ;-)

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 01:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Takže jezdit s neplatným řidičákem je vlastně řádově menší přečin než ho mít v šuplíku. Ne že by mne to od našich zákonodárců překvapovalo… OK, chápu, že když někoho chytí se starým řidičákem, napaří mu pro pořádek i tu pokutu, že si ho nevyměnil. Ale stejně mi ta myšlenka (pokuta za pozdní výměnu) připadá absurdní - řidičák přeci není občanka, ten člověk mít nemusí vůbec, to už by člověk mohl dostat pokutu i za to, že si nechal propadnout pas (aniž by se na něj pokusil vycestovat). Tohle mi připadá moc i na poměry našeho parlamentu.
    Luk avatar 6.11.2007 02:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    to už by člověk mohl dostat pokutu i za to, že si nechal propadnout pas
    Samozřejmě. Když jsem přišel na úřad s půl roku propadlým pasem (chtěl jsem nový), říkali, že mi za to mohou dát pokutu. Ale nedali ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 08:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Už se těším, jak budou úředníci běhat po domovech důchodců a pokutovat stařečky, kteří už dvacet let nesedli za volant, že si nevyměnili řidičák. Ale jak je znám, budou radši sedět v teple a stařečky obešlou dopisem s doručenkou.
    6.11.2007 08:41 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení

    Ale vždyť pas se nemusí vracet ne? Prostě zažádáš o nový pas. Můžeš mít i několik platných pasů současně.

    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    6.11.2007 09:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Pokud si dobře vzpomínám, při vydání nového pasu jsem starý vždycky odevzdával.
    Rezza avatar 6.11.2007 09:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Potvrzuji, jednou jsem totiz zazil krasne trapnou situaci - blbe jsem se podival do stareho pasu a popletl si roky, nasledujici tyden jsem mel vyrazit na sluzebku do Polska, tak jsem ukecal babu na urade, aby mi vydali pas do dvou dnu, stalo to silene prachy. Zenska opravdu ochatna, no problem, prijdu si ho vyzvednout a ona na to, ze podle nich mam stale platny pas a novy mi nevyda, dokud ji nedam stary, ktery nakonec platil delej nez ten novy rychlokvaseny tenkrat za osm kil :) Holt kdyz je clovek blby...
    6.11.2007 10:00 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Bohuzel je povinnost ho vracet. Ja si nechal delat novy pas cca tri roky po propadnuti stareho (ktery jsem behem te doby zlikvidoval) a pani na urade mi chtela dat pokutu. Nakonec jsem to uhral na povodne, ktere v te dobe u nas na vsi probehly.
    7.11.2007 00:15 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Co se týče neplatných dokladů, tak nic nepřekoná můj zážitek se stěhováním. Po přestěhování jsem dostal takový hajzlpapír (jinak to fakt nelze popsat), že jsem se přestěhoval. Ještě neuměli ustřihávat rožky a knížečka to nebyla. Tak jsem 7 let používal buď jedno nebo oboje (podle toho, na jakou adresu mi došel doporučený dopis). Je fakt, že volební komise se často musela radit, jsem-li oprávněn volit, ale odvolil jsem ve všech volbách. No a pak jsem zjistil, že mi na starou adresu nic nechodí, tak jsem šel na úřad si to nechat vyměnit. Normálně mě chtěla dát k nějaké přestupkové komisi, řvala na mě, ... . Naštěstí po mém výčtu co všechno mi na na tento 7 let neplatný doklad, o jehož výměnu jsem měl prý požádat do 10 dnů (nikde to na tom papírku nebylo napsaný), dali se uklidnila a vystavila novou občanku a bylo.
    6.11.2007 08:11 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    No, tak v nejhorsim pripade ten ridicak muzes prece "ztratit", ne? Pokud te zacnou otravovat, tak jim muzes rict, ze sis myslel, ze mas uz novej a platnej a kdyz jsi ho pak zkousel najit, tak jsi zjistil, ze ho nemas a asi jsi ho ztratil a zjistil jsi to teprve ted, kdyz te upozornili a tak hlasis jeho ztratu. Nemuzou vubec nic.
    Luk avatar 6.11.2007 12:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    To není řešení. Jednoduše nebyla splněna povinnost uložená zvláštním zákonem, a tečka. Ke spáchání přestupku postačuje zavinění z nedbalosti.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 09:11 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Je alespoň nějaká možnost, jak se řidičáku dobrovolně vzdát? Tedy jiná, než si vyhlédnout nějaký šikovně umístěný radar a najezdit kolem něj 12 bodů.
    Rezza avatar 6.11.2007 09:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Odevzdas na urade - od te chvile nemas ridicak, kdyz si to rozmyslis, tak ti nezbyva nic jineho nez si zaplatit zkousky.
    6.11.2007 10:24 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Tohle mi připadá moc i na poměry našeho parlamentu.
    Výměna už pár let běží, tudíž v tom těžko může mít prsty současný parlamet a asi ani ten minulý.
    6.11.2007 10:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Současný, minulý nebo předminulý, to je z tohoto hlediska úplně jedno.
    Rezza avatar 6.11.2007 11:51 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Je to jedno, pac kdyz jsou lidi voli, tak jsou voli a nechavaji to na posledni chvili a pak at se nedivi.
    Luk avatar 6.11.2007 12:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Má v tom prsty přesně ten parlament, který schválil bodový systém a další změny provedené zákonem 411/2005 - tedy parlament, který úřadoval do loňských voleb.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.11.2007 08:43 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Ono to není jen o machrování, budou s Vámi budou jednat jinak jako s Vomáčkou a jinak jako s "panem Ing. Vomáčkou". Je to smutné a je to realita (zažitá na vlastní kůži).
    7.11.2007 10:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Ono to ale může být i obráceně - když se na nás chce vytahovat titulem, tak mu to pořádně osolíme.
    Luk avatar 7.11.2007 13:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    No, je pravda, že spousta Čechů je tituly posedlá. Takže ačkoliv ho běžně nepoužívám, občas si ho někam napíšu - a sice v případech, kdy se někdo chová (nebo očekávám, že se bude chovat) povýšenecky. Ten titul takové lidi v mnoha případech spolehlivě umravní. Podobně funguje také kravata (vyzkoušeno) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 08:13 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    "A hlavní důvod - podle mluvčího ministerstva prý ten, že řidiči jsou jacísi nesvéprávní troubové a při vyplňování jednoduchého formuláře jsou schopni nasekat chyby, nebo dokonce přiložit nevhodnou fotografii!"

    Jo, tohle docela chapu. Kdyz ti kreteni udelaji formulare jak pro nejaky pravniky apod. (stejne jako danovy priznani). Misto aby byly formulare jednoduchy, tak tam chteji obcas takovy picoviny, tak at se potom nedivi, ze jim to lidi spatne vyplni.
    6.11.2007 08:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Přiznání k dani z příjmů letos bude ten jeden list A5, kterým Tlustý tak nadšeně mával na kameru v předvolebních debatách, nebo snad ne?
    6.11.2007 09:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Chovám bláhovou naději, že za tři miliony let, co jsme pryč, lidstvo přestalo válčit, vyléčilo všechny choroby a podařilo se mu zjednodušit formulář daňového přiznání.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.11.2007 09:55 Petr Beran
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    :-) RD, to je klasika...
    Beer: The cause of, and solution to, all of life's problems.
    6.11.2007 10:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Já náhodou zjednodušení formuláře přiznání k dani z příjmů pamatuji, bylo to odhadem tak z 2000 na 2001.
    Rezza avatar 6.11.2007 11:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Jo ale to jsou britske... Kdyz jsem jednou pomahal vyplnovat borcovi, co byl v Londyne 3/4 roku a neumel anglicky ani pozdravit, tak jsem si to fakt uzil. Miliarda formularu, ktere odkazovaly na miliardy dalsich formularu a potvrzeni s jeste silenejsi rekurzi :)
    6.11.2007 17:45 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Tedy zhruba v době, kdy se z jednoduchého formuláře na DPH stala obluda.
    6.11.2007 17:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Tohle bylo IIRC o něco dříve. Obluda se z formuláře přiznání DPH stala v okamžiku, kdy jsme vstoupili do EU. Pro mne to bylo obzvlášť pikantní, protože jsem se stal plátcem DPH k 1. lednu 2004. První šok mne čekal v dubnu, kdy jsem s překvapením zjistil, jak je ten formulář jednoduchý a srozumitelný, druhý v červenci, kdy jsem jednak dostal do ruky tu novou obludu, jednak jsem nakonec stejně dostal vynadáno, protože mne nenapadlo, že ji musím vyplnit dvakrát (protože pány nahoře nenapadlo vstoupit do Unie k začátku roku nebo aspoň kvartálu).
    6.11.2007 09:02 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Prosim, potvrdte mne, ze se ta vymena do konce tohoto roku tyka pouze RP, vydanych do roku 1993. Pokud by to tak nebylo, obavam se, ze pod vidinou stretu s nasi statni spravou by se mne dnes zasadnim zpusobem pritizilo. Dekuji.
    Luk avatar 6.11.2007 11:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Ach jo - see above :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 12:23 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Tak to pardon. Jsem tak nejak skoro navykly, kdyz vidim na zacatku textu znak paragrafu to preskocit, pokud me nic urgentne nenuti to cist. Proste jsem ten prispevek necetl.
    6.11.2007 09:29 Bubu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Já teda nevím, ale na výměnu ŘP bylo hodně času - více než rok. Takže si myslím, že lidi, kteří aspoň trochu přemýšlí a nenechávají vše na poslední chvíli, jsou v tomto za vodou. Brečet 2 měsíce před koncem termínu, že vláda nic pro výměnu ŘP nedělá, že v zahraničí to lze vyměnit poštou, je myslím zbytečný. Já byl na úřadě 2x, poprvé s fotkou, podruhé pro ŘP a celkově více jak 20 minut to nezabralo.
    Luk avatar 6.11.2007 11:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    O tomto problému jsem poprvé psal už před skoro 3 lety. Mezitím to novým zákonem posunuli o 2 roky. Jenže ten hlavní průser je v tom, že už mnoho měsíců před termínem byly leckde pořádné fronty. Proč? Protože míst pro výměnu ŘP je příliš málo (narozdíl od míst pro výměnu OP), například pro celou Prahu jen jediné. Tohle zákonodárcům nikdo neodpáře, to prostě zvorali a pohnojili (a nedali do pořádku, přestože zákon měnili).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 12:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    To víš, je to nezajímá, protože on to někdo nějak vyřídí za ně.
    Quando omni flunkus moritati
    6.11.2007 17:49 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Tak zrovna v tomto případě to není vina zákonodárců. Dokonce i úředníci jsou zde jen obětí.

    Na výměnu měl každý několik let, dokonce byla lhůta prodloužena. Pokud se na to někdo vykašlal, tak je to jen a jen jeho chyba.
    6.11.2007 18:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Teď mi připomínáte jistého pana Klause, který se kdysi dávno (ještě coby premiér nebo dokonce ministr financí) rozčiloval, že jeho nezajímá, že všichni vědí, že je čtvrté čtvrtletí pokaždé rozpočtově nejsilnější, a že s tím nemusí počítat, protože podle něj není žádný důvod, aby to tak bylo. Tady je to podobné: sice není žádný logický důvod, proč by se řidiči nemohli rovnoměrně rozložit do těch pár let, ale každý, kdo není pevně odhodlán ignorovat realitu, by vám předem řekl, jak to dopadne - a to i kdyby těch let bylo dvacet. Kolik lidí podle vás podá daňové přiznání před, řekněme, 15. březnem? Kolik lidí si koupí set-top box výrazně dříve, než jim vypnou analogové vysílání? (vyjma těch pár nadšenců, kteří si ho jako já pořídili už teď kvůli ČT4)
    6.11.2007 19:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Co se set-top boxu týče, tak zrovna brzký nákup mi nepřijde jako to nejlepší řešení; jako u počítačů, čím později, tím levněji nebo lepší.
    Quando omni flunkus moritati
    6.11.2007 20:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    U těch dokladů se také občas vyplatí počkat. Onehdy jsem se stal šťastným majitelem cestovního pasu v té době již neexistujícího státu, v němž byla vyznačena platnost deset let. Uplynulo pár měsíců a platnost mi úředně zkrátili asi na čtyři roky (možná dokonce dva). Sice jsem to předpokládal, ale neměl jsem na výběr - pas jsem potřeboval a starému končila platnost.
    freshmouse avatar 6.11.2007 11:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Překvapilo mě ale, že po mě chtějí poplatek 50 Kč, přestože se stále hovořilo o tom, že je výměna ŘP zdarma. Příčina byla v tom, že jsem do formuláře napsal svůj titul.
    Kdybys tam napsal "pracující inteligent", možná by to bylo za míň. ;-)
    6.11.2007 18:13 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    já už ho mám vyměněný víc než rok.Stavil jsem se na ouřadě když jsem šel náhodou kolem a vystál jsem si jednočlověkovou frontu.Totéž při vyzvednutí nového řidičáku.Jen netuším proč jsem musel do formuláře opisovat všecky skupiny vozidel na které mám oprávnění i s číslama protokolů ze starého růžového skládacího řidičáku kde to před mnoha lety napůl nečitelně rukou zapsal nějaký socialistický ouřada.Stejně to všechno mají v archivu v kartě řidiče,teda kromě fotky,ta už není moc aktuální.
    Luk avatar 6.11.2007 20:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejste rádi, že jste řidiči? Epizoda 5: potupení
    Jen netuším proč jsem musel do formuláře opisovat všecky skupiny vozidel na které mám oprávnění i s číslama protokolů ze starého růžového skládacího řidičáku kde to před mnoha lety napůl nečitelně rukou zapsal nějaký socialistický ouřada.
    Protože takhle se to v Česku dělá vždycky. Je to částečně pomůcka pro řešení bordelu na úřadech. Místo aby si to úřady daly do pořádku samy, takhle si k tomu zajistí neplacenou pomocnou sílu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.