abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 02:33 | Komunita

    V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Zajímavý článek

    The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.

    ZCR | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    17.9. 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (55%)
     (6%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (15%)
    Celkem 33 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 22:30
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Nejste rádi, že jste řidiči? (reloaded)

    22.4.2005 18:41 | Přečteno: 1023× | Ze života | poslední úprava: 22.4.2005 18:46

    Po napsání příspěvku o problémech při výměně řidičských průkazů jsem poslal na ministerstvo dopravy dotaz, proč si formulář nelze stáhnout z webu. Po dlouhé době ministerstvo konečně odpovědělo...

    Původní příspěvek byl napsán jako reakce na situaci, která v ČR vznikla a která způsobuje problémy všem řidičům, kteří mají řidičský průkaz vydaný do konce roku 2000. Krátce po jeho napsání jsem se rozhodl poslat dotaz na ministerstvo. Už to samo se ukázalo jako nelehký úkol.

    Na webu ministerstva totiž nenajdeme žádné přímé e-mailové kontakty. Těžko říct, zda to má být ochrana před spamem (která se dá samozřejmě řešit jinak a lépe) či způsob, jak lidi odradit od pokusu kontaktovat někoho z ministerstva. Ať tak či tak, jediný použitelný způsob komunikace byl webový formulář určený pro podávání stížností a bonzování korupce. Použil jsem tedy formulář.

    Uběhlo dlouhých 13 dní, což v době elektronické komunikace znamená takřka věčnost. Dnes jsem konečně dostal odpověď - přišla od Dariny Sedlářové, DiS., z odboru personálního a organizačního, které za to ještě jednou děkuji. Zde je plné znění:

    Vážený pane,

    v souvislosti se spuštěním nového systému výroby řidičského průkazu centralizovaným způsobem, obdobně jako je tomu u občanských průkazů a cestovních pasů, zavedlo Ministerstvo dopravy nový vzor žádosti o vydání řidičského průkazu. Žádosti jsou po jejich vyplnění a podání na příslušném úřadu registru řidičů (dle místa trvalého bydliště žadatele) odesílány k centrální digitalizaci obrazových dat. Pro tento účel jsou používána vysokorychlostní snímací zařízení s automatizovaným podáváním, přičemž jednotlivé stanice jsou nastaveny na standardní parametry papíru žádostí (plošná hmotnost, tloušťka, opacita, barevnost tisku atp.). Odchylky od požadovaných vlastností způsobují poruchy chodu snímacích zařízení, což v samotném důsledku narušuje plynulost celého procesu. Každá žádost je navíc jedinečná, neboť obsahuje již vytištěný barkód, tvořící evidenční číslo, pod kterým je žádost vedena.

    Z výše uvedených důvodů je nezbytné použít originály žádostí o vydání řidičského průkazu, které obdržíte na místně příslušném úřadě (v případě trvalého pobytu na území hl. m. Prahy je to registr řidičů odboru dopravně správních agend Magistrátu hlavního města Prahy). Více informací naleznete na webových stránkách www.praha-mesto.cz, pod odkazy "jak si zařídit - doprava".

    S pozdravem

    Darina Sedlářová, DiS.

    Ministerstvo dopravy
    odbor personální a organizační

    Co z toho vyvodit? Napadá mě hned několik věcí:

    1. Vláda, zde reprezentovaná ministrem dopravy, ukazuje v praxi, jak to myslí s tolik omílaným heslem eGovernment. Napadá mě mírná modifikace věty, kterou kdysi pronesl Miloš Zeman: "Kéž by vám ten eGovernment z huby do rukou vstoupiti ráčil." Jediným ministrem, u kterého vidím skutečnou snahu, je Vladimír Mlynář - ostatní mě zatím vůbec nepřesvědčili (i když, žádnou z vládních stran jsem nevolil, žádnému ze současných ministrů nevěřím a nikdy jsem nevěřil).
    2. Zejména je vidět, komu používané úřední postupy slouží - občan to rozhodně není. V postupu, který se používá u výměny ŘP, jasně vidím snahu co nejvíce ulehčit úřednímu aparátu (ovšem tak, aby neubyl počet lidí, kteří jsou k tomu "potřeba"), a tíhu přenést na nebohého řidiče.
    3. Další nešvar - přizpůsobení člověka stroji. Kde to žijeme? Takových let se lidé snaží, aby jim stroje sloužili, a teď vidíme tohle!
    4. Proč jsou formuláře číslované (což nutně zvyšuje jejich cenu a vede k restrikcím na jejich vydávání)? Jsou tu snad ještě nějaké vedlejší úmysly (v orwellovském duchu)? Opět otázka bez odpovědi...
    5. Napadají mě ještě další podezření a otazníky, ale nechci příliš spekulovat, nemám důkazy (kdo vymyslel systém zpracování, jak se vybíral dodavatel, jaké byly podmínky, kolik to celé stálo atd.). Pravděpodobně se to nebude příliš lišit od situace na jiných ministerstvech.

    Shrnu-li to, platíme si z našich daní složitý a drahý systém, který nám zaručuje, že strávíme běháním po úřadech více času. Na Internet zapomeňme, to by bylo příliš levné a jednoduché. Je to sice k pláči, ale je to tak.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.4.2005 22:28 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše dvě poznámky
    Ad 1. Autorem původní verze citátu je ovšem Karel Havlíček (Borovský), a to více než sto let před Milošem Zemanem.

    Ad 3. Já bych se naopak stroji přizpůsobil rád. Ať na webu ministerstva vystaví DTD nebo schema a já jim to klidně přinesu v XML. Na médiu, o jaké si řeknou. (No, v mezích slušnosti; s Bernouláčem, Jaz diskem nebo osmipalcovou disketou by byl asi trochu problém.)

    23.4.2005 11:11 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dvě poznámky
    ovsem nejdulezitejsi vec je, ze se vubec musi nekam chodit, a jeste dvakrat. ministerstvo dopravy nazorne ukazuje, jak to nema vypadat a ze se pri reseni problemu vubec nesnazili usetrit obcanum zbytecne vylety na urad a velkou ztratu casu. misto toho nakoupili za nase penize stroje na zpracovani specialnich (a zrejme drahych) formularu, ktere musime jit na urad vyplnit. moznost, ze by urednik zadal potrebne udaje primo do pocitace, natoz ze by obcan pozadal o vydani elektronicky bez urednika, a RP by nakonec prisel postou, je pro nase byrokraty zjevne zcela nepredstavitelna :-(
    Luk avatar 23.4.2005 15:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dvě poznámky
    Ad. 1 - Mám bohužel mezery ve vzdělání, takže to neznám od Havlíčka, ale až od Zemana.

    Ad. 3 - Proboha, jen to ne - běda lidem, kterým stroje vládnou! Je to stejné, jako když někdo zcela vážně říká, že by se měla zrušit diakritika - a to jen proto, že ji ta konkrétní technologie neumí. Tudy cesta opravdu nevede, přizpůsobujme stroje a ne lidi.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.