Mezinárodní konsorcium W3C (World Wide Web Consortium) vydalo verzi 1.0 základní specifikace WebAssembly a po HTML, CSS a JavaScriptu prohlásilo WebAssembly za čtvrtý oficiální jazyk pro web.
Hlasování o obrázku v okně O Inkscapu 1.0 pokračuje druhým kolem. Ze 124 obrázků postoupilo do finálního hlasování 5 s nejvíce hlasy. Výsledek hlasování bude zveřejněn po jeho ukončení, tj. po 15. prosinci.
Společnost Purism představila mobilní telefon Librem 5 USA. Jedná se o telefon Librem 5 vyráběný v USA. Předobjednat jej lze za 1 999 dolarů. Librem 5 lze předobjednat za 699 dolarů.
Příspěvek na blogu organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) informuje, že Certbot, tj. oficiální klient certifikační autority Let’s Encrypt, dospěl do nové stabilní verze 1.0. Oficiálně tak byla ukončena beta fáze jeho vývoje. Certbot byl představen v květnu 2016.
Mozilla vydala novou verzi 0.6 svobodného softwaru DeepSpeech pro převod řeči na text. Přehled novinek v příspěvku na blogu Mozilla Hacks.
Dnes měl na YouTube premiéru krátký sci-fi film SKYWATCH. Colin Levy na něm strávil téměř 6 let. Pro vytvoření 3D grafiky byl vybrán Blender. Film byl z části financován z kampaně na Kickstarteru.
Netflix uvolnil framework pro datovou vědu Metaflow jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána nová verze 4.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Opravena byla také řada bezpečnostních chyb.
Po více než roce od vydání verze 5 byla vydána nová verze 5.1 linuxové distribuce elementary OS (Wikipedie) vycházející z Ubuntu. Kódové jméno této nejnovější verze je Hera. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Kdo sdílí na Facebooku odkazy na weby, určitě už se setkal s tím, že se buď zobrazil nacachovaný obsah nebo nějaký úplný nesmysl. Někdy to jde opravit ručně, někdy ne. Ale každopádně existuje poměrně snadná možnost, jak Facebook donutit k načtení správných aktuálních dat.
Vím, že tu není Facebook příliš oblíben, zejména pro jeho masivní shromažďování údajů a jejich následné využívání. Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu, protože se třeba nacházejí na hodně vzdáleném konci světa a přes jiné komunikační kanály bývá problém je sehnat. Nemluvě o tom, že lze FB využívat i jako marketingový kanál, byť jsou silné tlaky na to, aby se za to muselo platit (snižování viditelnosti neplacených příspěvků atd.).
Kdo na FB sdílí nějaké odkazy, občas se setká s tím, že se odkaz nenačte správně. Zobrazí se jen URL a tím to vadne. Už nějakou dobu lze odkaz upravit ručně, ovšem například k němu dodat obrázek už nelze. Jiný problém nastává s nacachovanými stránkami. Typicky se to týká některých médií (zejména iDnes), protože mají ve zvyku velmi radikálně měnit obsah článků, takže pokud člověk vloží například odkaz na článek o úspěchu nějakého našeho sportovce, FB ukáže verzi, kde se informuje o tom, že sportovec bude startovat (protože to někdo v této podobě nasdílel a FB si to nacachoval; následně byl článek upraven, třeba i několikrát). Tady lze sice také opravit (u stránek včetně obrázku), ale je to zbytečně pracné.
Existuje totiž jednodušší možnost. FB poskytuje vývojářům nástroje, které slouží primárně k ladění aplikací, ale lze je s výhodou použít i jinak. V tomto případě jde o debugger, který umí docela hodně věcí a vydalo by to na velmi dlouhý článek. Tady ovšem stačí do pole vložit URL odkazu a odeslat ho. Debugger ukáže informace o odkazu, tedy především načtená metadata. To lze využít k opravě způsobu, jakým web metadata poskytuje (pokud je třeba něco špatně).
Ovšem klíč k opravě odkazu se skrývá pod tlačítkem Fetch new scrape information. FB si tím načte aktuální data a ta budou použita při příštím sdílení. V dolní části stránky hned ukáže, jak bude sdílení vypadat - odkaz lze přímo nasdílet skrze dialog zobrazený přes odkaz See this in the share dialog. Stejně tak lze ale sdílet i klasickým způsobem, odkaz by už měl vypadat tak, jak má (resp. jak vypadá v debuggeru).
Je to celkem trivialita, ale věřím, že to třeba někomu pomůže
Tiskni
Sdílej:
Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu, protože se třeba nacházejí na hodně vzdáleném konci světa a přes jiné komunikační kanály bývá problém je sehnat.
V takovém světě se mi nelíbí a jsem rád, že v něm nežiji.
Jaký džihád?! Škola, která není schopna svými prostředky zajistit prostor k výuce bez takové berličky jako je FB, podle mě nemá nárok na samostatnou existenci.+1 Pokud někdo chce provozovat akreditovanou výuku, měl by mít alespoň trochu soudnosti.
Pak dochazi na priklad k sepisovani a publikovani blogpostu v pracovni dobe a dotycny zamestnanec neni potrestan, protoze z toho nikdo nevyvodi personalni dusledky...A. Vaše oblíbená písnička. Já považuji za amorální aby někdo mohl pod pláštíkem anonymity tak jako vy vůbec prezentovat svoje názory.
Pokud mluvime o soukrome skole, tak povazuji za axiom to, ze ma pravo tyto veci si svobodne stanovit.A taky svobodně a bez náhrady vyloučit kohokoliv, kdo při příchodu do školy zapomněl políbit nohu řediteli a ještě ho nechat zaplatit smluvní pokutu ve výši sedmi poplatků školného. Jen nevím, proč by se takové instituci mělo říkat škola.
To není na stížnost, to je rovnou na zabití, kdyby to bylo na základní či na střední, tak jako rodič bych šel jim to vymluvit, bez ohledu na to co si myslí mé dítě, pokud bych neuspěl na základce, tak bych to rozmázl, pokud na střední domluvil bych se potomkem co dál…
Pokud na vysoké, tak je to na jasná stížnost, nařčení z diskriminace, propagace, šup s tím do médií, nebo to už jsou zas všichni při..sr..ní(?)
..nebo to už jsou zas všichni při..sr..ní(?)Jo. To jsou. Otázkou je, zda-li někdy přestali být.
Informácia ktorá nie je vo fyzickej forme ako napríklad oznam môže byť ľahko pozmenená ale vymazaná.
Co když se Facebook rozhodne používat jediný cvičící povinného předmětu na tvé škole pro dohadování termínů?Na druhou stranu jsem slyšel i o vyučujících, kteří používali standardní prostředky školy, které bohužel umožňovaly sviňárny jako zkrácení termínu (navíc na poslední chvíli). Osobně si myslím, že ti, co mají hlavu na to, aby vystudovali za všech okolností, mají zároveň morální povinnost vůči ostatním o té stížnosti alespoň zauvažovat.
Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu... za účelem sdílení okdazů
... za účelem sdílení okdazůNic takového netvrdím. FB lze používat i bez sdílení odkazů nebo vůbec čehokoliv. Nikdo nikoho nenutí sdílet odkazy. Ale zase když třeba napíšu blogpost, proč bych ho nesdílel, že