Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Kdo sdílí na Facebooku odkazy na weby, určitě už se setkal s tím, že se buď zobrazil nacachovaný obsah nebo nějaký úplný nesmysl. Někdy to jde opravit ručně, někdy ne. Ale každopádně existuje poměrně snadná možnost, jak Facebook donutit k načtení správných aktuálních dat.
Vím, že tu není Facebook příliš oblíben, zejména pro jeho masivní shromažďování údajů a jejich následné využívání. Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu, protože se třeba nacházejí na hodně vzdáleném konci světa a přes jiné komunikační kanály bývá problém je sehnat. Nemluvě o tom, že lze FB využívat i jako marketingový kanál, byť jsou silné tlaky na to, aby se za to muselo platit (snižování viditelnosti neplacených příspěvků atd.).
Kdo na FB sdílí nějaké odkazy, občas se setká s tím, že se odkaz nenačte správně. Zobrazí se jen URL a tím to vadne. Už nějakou dobu lze odkaz upravit ručně, ovšem například k němu dodat obrázek už nelze. Jiný problém nastává s nacachovanými stránkami. Typicky se to týká některých médií (zejména iDnes), protože mají ve zvyku velmi radikálně měnit obsah článků, takže pokud člověk vloží například odkaz na článek o úspěchu nějakého našeho sportovce, FB ukáže verzi, kde se informuje o tom, že sportovec bude startovat (protože to někdo v této podobě nasdílel a FB si to nacachoval; následně byl článek upraven, třeba i několikrát). Tady lze sice také opravit (u stránek včetně obrázku), ale je to zbytečně pracné.
Existuje totiž jednodušší možnost. FB poskytuje vývojářům nástroje, které slouží primárně k ladění aplikací, ale lze je s výhodou použít i jinak. V tomto případě jde o debugger, který umí docela hodně věcí a vydalo by to na velmi dlouhý článek. Tady ovšem stačí do pole vložit URL odkazu a odeslat ho. Debugger ukáže informace o odkazu, tedy především načtená metadata. To lze využít k opravě způsobu, jakým web metadata poskytuje (pokud je třeba něco špatně).
Ovšem klíč k opravě odkazu se skrývá pod tlačítkem Fetch new scrape information. FB si tím načte aktuální data a ta budou použita při příštím sdílení. V dolní části stránky hned ukáže, jak bude sdílení vypadat - odkaz lze přímo nasdílet skrze dialog zobrazený přes odkaz See this in the share dialog. Stejně tak lze ale sdílet i klasickým způsobem, odkaz by už měl vypadat tak, jak má (resp. jak vypadá v debuggeru).
Je to celkem trivialita, ale věřím, že to třeba někomu pomůže
Tiskni
Sdílej:
Diskuse byla administrátory uzamčena
Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu, protože se třeba nacházejí na hodně vzdáleném konci světa a přes jiné komunikační kanály bývá problém je sehnat.
V takovém světě se mi nelíbí a jsem rád, že v něm nežiji.
Jaký džihád?! Škola, která není schopna svými prostředky zajistit prostor k výuce bez takové berličky jako je FB, podle mě nemá nárok na samostatnou existenci.+1 Pokud někdo chce provozovat akreditovanou výuku, měl by mít alespoň trochu soudnosti.
Pak dochazi na priklad k sepisovani a publikovani blogpostu v pracovni dobe a dotycny zamestnanec neni potrestan, protoze z toho nikdo nevyvodi personalni dusledky...A. Vaše oblíbená písnička. Já považuji za amorální aby někdo mohl pod pláštíkem anonymity tak jako vy vůbec prezentovat svoje názory.
Pokud mluvime o soukrome skole, tak povazuji za axiom to, ze ma pravo tyto veci si svobodne stanovit.A taky svobodně a bez náhrady vyloučit kohokoliv, kdo při příchodu do školy zapomněl políbit nohu řediteli a ještě ho nechat zaplatit smluvní pokutu ve výši sedmi poplatků školného. Jen nevím, proč by se takové instituci mělo říkat škola.
To není na stížnost, to je rovnou na zabití, kdyby to bylo na základní či na střední, tak jako rodič bych šel jim to vymluvit, bez ohledu na to co si myslí mé dítě, pokud bych neuspěl na základce, tak bych to rozmázl, pokud na střední domluvil bych se potomkem co dál…
Pokud na vysoké, tak je to na jasná stížnost, nařčení z diskriminace, propagace, šup s tím do médií, nebo to už jsou zas všichni při..sr..ní(?)
..nebo to už jsou zas všichni při..sr..ní(?)Jo. To jsou. Otázkou je, zda-li někdy přestali být.
Informácia ktorá nie je vo fyzickej forme ako napríklad oznam môže byť ľahko pozmenená ale vymazaná.
Co když se Facebook rozhodne používat jediný cvičící povinného předmětu na tvé škole pro dohadování termínů?Na druhou stranu jsem slyšel i o vyučujících, kteří používali standardní prostředky školy, které bohužel umožňovaly sviňárny jako zkrácení termínu (navíc na poslední chvíli). Osobně si myslím, že ti, co mají hlavu na to, aby vystudovali za všech okolností, mají zároveň morální povinnost vůči ostatním o té stížnosti alespoň zauvažovat.
Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu... za účelem sdílení okdazů
... za účelem sdílení okdazůNic takového netvrdím. FB lze používat i bez sdílení odkazů nebo vůbec čehokoliv. Nikdo nikoho nenutí sdílet odkazy. Ale zase když třeba napíšu blogpost, proč bych ho nesdílel, že