GKrellM (GNU Krell Monitors, Wikipedie), tj. grafická aplikace pro sledování systémů a různých událostí, byla po pěti a půl letech vydána v nové verzi 2.4.0. Přehled novinek na Gitea.
Americká první dáma Melania Trumpová vydala v předvečer manželovy inaugurace vlastní kryptoměnu. Jmenuje se $Melania. Donald Trump vydal vlastní kryptoměnu $Trump den před manželkou.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 16.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.12 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.13. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies. Odstraněn byl souborový systém ReiserFS.
19. ledna 2038 přeteče hodnota time_t na 32bitových systémech, na vyřešení problému roku 2038 (Y2K38) tedy zbývá 13 let. Např. Debian v uplynulém roce přešel na 64bitový čas. Bernhard Wiedemann z openSUSE sdílí chyby v sestavení rozšířeného softwaru.
Byla vydána druhá opravná verze 21.2 v dubnu loňského roku vydané verze 21 multimediálního centra Kodi (dříve XBMC, Wikipedie) s kódovým označením Omega.
TikTok ve Spojených státech v sobotu večer místního času přerušil činnost. Uživatelé čínskou firmou vlastněné sociální sítě dostali zprávu, že aplikaci kvůli zákazu nelze používat. TikTok je momentálně nedostupný v obchodech s aplikacemi Google Play a App Store. Podle zákona přijatého loni a potvrzeného v pátek soudem měla platforma do dneška přerušit spojení se svou mateřskou společností ByteDance, která sídlí v Číně, nebo činnost v
… více »Wings 3D, tj. open source 3D modelovací program naprogramovaný v programovacím jazyce Erlang zaměřený na modelování pomocí subdivision a inspirovaný programy Nendo a Mirai od Izware, byl vydán v nové opravné verzi 2.4.1. Ke stažení již také ve formátu Flatpak z Flathubu.
Webový prohlížeč Dillo byl vydán ve verzi 3.2.0. Přidává podporu vzorců v SVG, obrázků ve WebP, změny velikosti stránky či možností posouvání. Nedávno oslavil 25. výročí vzniku.
Hra Mini Thief je na Steamu zdarma napořád, když aktivaci provedete do 24. ledna do 19.00 [ProtonDB].
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Vlna emocí po útoku na redakci satirického časopisu v Paříži skýtá vynikající podmínky pro další okleštění našich svobod a soukromí. Lze očekávat zvýšení pravomocí tajných služeb, omezení ochrany soukromí a kriminalizaci některých činností.
Vypůjčím si slova, která už nesčetněkrát zazněla: už nějakou dobu vládly ve Francii obavy, kdy k tomu dojde. A už k tomu došlo. Není snad nikdo, kdo by nevěděl o útoku radikálů na pařížskou redakci satirického časopisu, jenž před pár lety otiskl karikatury, které pobouřily nejednoho muslima.
Za situace, kdy se objevují všelijaké emotivně laděné návrhy, od mírných až po drakonické (jako třeba preventivní vybíjení muslimů), lze snadno přehlédnout fakt, že je tu nyní ideální půda pro různá opatření směřující k oklešťování našich svobod a soukromí.
Není to tak dávno, co česká BIS žádala o zvýšení pravomocí, například možnost snadno získávat různé informace od finančních úřadů. Odůvodňovala to právě nebezpečím pramenícím z radikálního islamismu. Jsem si téměř jist, že teď návrh u zákonodárců podporu získá.
Určitě ale nezůstane jen u něj a můžeme se těšit na další opatření, která v atmosféře panující krátce po útoku mají velkou šanci projít schvalovacím procesem. Co nás například může čekat:
Netvrdím, že všechno určitě projde nebo že se bude všechno někdo snažit prosadit. Ale něčeho z tohoto spektra se brzy určitě dočkáme. Emoce převáží nad rozumem, takže to lidé budou sami chtít a nebudou přemýšlet nad následky. A teroristé se nám budou smát, jak si sami děláme ze života peklo.
Tiskni Sdílej:
Jsem si téměř jist, že teď návrh u zákonodárců podporu získá.
Ani ne tak podporu, spíš jen málokdo je natolik silná osobnost (nebo natolik kašle na veřejné mínění), aby si dovolil být proti. Ale ona se ta atmosféra pomalu připravuje už dlouho, viz třeba nejvíc "plusové" názory v diskusi k tomuto článku.
omezení legálního přístupu ke zbraním (raději bez komentáře)Což je přesně to, co má Francie už teď a zjevně jim to moc nepomohlo... no minimálně tam v tomhle už nemají moc co zpřísňovat :)
Ono už i ve Švýcarsku někomu ruplo v kouli a vystřílel městské zastupitelstvo, než někdo stačil reagovat (a například si dojít pro tu pušku domů do skříně). Ono v tom Švýcarsku zase tolik reálně ozbrojených lidí nechodí. Mezi hodně ozbrojené státy patří například Česko, kde je míra zbraňové kriminality poměrně nízká. Kromě Srbska má v Evropě nejvíc zbraní Norsko, které má čtvrtou nejnižší míru zbraňové kriminality.
Jinak že ve Francii není legálně možné vlastnit zbraň, je zkreslená informace. Francie patří v počtu střelných zbraní na počet obyvatel na špičku Evropy - ale jsou to z velké většiny lovecké zbraně, tedy kulovnice a brokovnice. Málo je mezi lidmi krátkých zbraní, určených pro osobní obranu.
Stačí něco takového, kousek dolů je jich tam několik vypsáno: http://blog2.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A150108_442897_blogidnes&vlakno=69930039
Tady ještě krátke video o zabavování zbraní v UK, svědectví policisty odtud: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=C61jfDK3WhQ#t=142
The United Kingdom has one of the lowest rates of gun homicides in the world(United Nationals Office on Drugs and Crime) Jinak se dá najít silná korelace mezi vlastnictvím malých zbraní a vraždami střelnými zbraněmi, takže státy jako Kanada nebo Švýcarsko jsou v pohodě, protože tam má každý akorát pušku, zatímco v USA jsou střelnou zbraní spáchány dvě třetiny vražd.
Proto píšu o korelaci, evidentně to není kauzalita, když v Kanadě pořídíte zbraň stejně snadno jako v USA a přesto tam ruční zbraně tvoří jen 11 % střelných zbraní (v USA 40 až 50 %).
Co se týče počtu vražd na 100 000 obyvatel:
USA 4,7 (na úrovni Albánie, Nigeru nebo Lotyšska)
Kosovo 3,6 a Egypt 3,4 (to jen pro srovnání, jak strašně špatně na tom USA jsou)
Kanada 1,6
ČR, UK a Francie 1,0
Švýcarsko 0,6
Že na mě vystartuje někdo připraven mě zabít ale považuju za něco tak nepravděpodobného, že vůbec nezvažuju se na to připravovat.On ten útočník nemusí mít v úmyslu přímo zabití. Ale stačí po silné ráně pěstí upadnout hlavou na nějaký tvrdý ostrý předmět (roh, hranu...) a může to být smrtelné. Nebo se útočník rozhání nožem a taky třeba nemusí mít v úmyslu smrtící útok, jen nějaké menší pobodání. A tak podobně...
Co je bezdůvodné záleží na posouzení policie potažmo soudu.Jsi si vědom, co tohle znamená v praxi? :)
Z toho plyne poučení
hoj hoj pro všecky
že každý problém dá se řešit
hoj hoj vědecky
aby nekradlo se uřež lidem
hoj hoj ručičky
aby nezdrhali za kopečky
hoj hoj nožičky
(Jaromír Nohavica)
To ťa vážne baví ? To nevieš, že štúdia sa robí pre určitý účel. Nič nezmeniš.
Baví ťa argumentačná vojna ? Asi áno keď vytrvalo hlásaš svoju pravdu. Pozri sa na seba a polož si otázku či stojí tvoja snaha o to úsilie. Rozmýšlal si o tom, že osoby ktoré budú chcieť mať zbraň ju budú mať. Ti na tom nič nezmeniš. Asi chceš pseudobezpečný svet ? Ako sa chceš brániť ? Chceš zaliezť do nejakej diery ako krysa ? Máš asi ilúziu kvetinkového bezpečného sveta plného obmedzení ale hlavné je že nie sú zbrane.
Prikladám citáciu z môjho príspévku v tejto diskusii.
Takže veselo do obmedzovania spoločnosti s výsledkom spoločnosť plné obmedzená a vystavená plnému alebo násobenému besneniu. Chcete v takej spoločnosti byť a žiť ???!!!
Ako sa chceš brániť výkonným dlhým zbraniam ? A tu končím s touto diskusiou.
Na názor máš plné právo, stejně jako by každý měl právo držet zbraň, když to považuje za vhodné.
A odkud se bere právo někomu něco zakazovat?
Takže by sis přál, aby bylo mezi lidmi méně zbraní, ale nezakazoval bys to? Potom OK.
No vidíš, tak já si zase vytvořím zákon, podle kterého má občan právo se bránit i se zbraní v ruce…
Některý věci by mezi lidmi prostě být neměly.Ostatně soudím, že Kartágo by mělo být zničeno
je zcela v pořádku lidem zakázat chodit se zbraní stejně jako jim je zakázáno chodit s radioaktivními materiály.
V tom je právě rozdíl. Nošením zbraně nikomu neškodíš, zatímco nošením radioaktivního materiálu bys ostatní ozařoval a ubližoval jim. Na druhou stranu tritium v hodinkách klidně mít můžeš – právě proto, že neškodí druhým.
V tom případě nemám nic proti tomu, aby sis ho s sebou nosil
Na druhou stranu tritium v hodinkách klidně mít můžeš – právě proto, že neškodí druhým.Tritium bývá (zcela legálně) často i v pistolích
Takovým zákazem dosáhneš jedině toho, že poctiví občané nebudou ozbrojeni, zatímco kriminálníci si budou zbraně nosit dál, a navíc budou vědět, že poctiví občané zbraně nenosí a o to více se nebudou strachovat zbraň pro své nekalé účely použít.Rekl bych, ze zkusenosti ze zemi, kde typicky obcane ozbrojeni nejsou, mluvi o necem jinem. Ale ani me tento nazor neprekvapuje - spousta konzervativne zalozenych lidi, kteri maji pocit (patrne ze strachu), ze jim zbran pomuze v obrane, prehlizi fakt, ze druha strana si muze myslet totez, a dochazi tak k eskalaci nasili spis nez jeho zmirneni.
Nejnizsi kriminalita je tusim v JaponskuNo já nevím, já bych do toho Japonsko netahal, tam mají úplně jinou kulturu (podřízenost, rituální sebevraždy, trest smrti, apod.).
Jakých lidí myslíš, že je většina? Dobrých nebo špatných?
Valná většina lidí je dobrých. Špatní lidé škodí ostatním jednak proto, že nemají svědomí (nebo mají zvrácené hodnoty nebo si to nějak racionalizují) a zároveň věří, že jim to projde. Když bude více zbraní, zločinec sice může zabít jednoho dobrého člověka, ale cestou potká pět dalších dobrých, kteří zabijí jeho. Být zločincem se pak prostě nevyplatí – náklady/riziko jsou příliš vysoké.
Podstatná věc je také to, že být spořádaným občanem vs. být zločincem porušujícím zákon je hodně velký rozdíl. Většina lidí tuhle hranici nechce nikdy překročit a dávají si pozor, i když nechtějí, i když třeba s těmi zákony nesouhlasí, ale nějak je přetrpí. Ovšem být zločincem obviněným z jednoho trestného činu vs. být zločincem obviněným ze dvou, to už zase takový rozdíl není. Jakmile tu hranici jednou překročíš, moc na tom nesejde. A někteří se do toho vězení snad i těší – potkají se se svými kumpány, nemusí platit nájem a jídlo…
Takže zločinec si tu zbraň stejně opatří, protože je mu to jedno, že bude obviněný ještě navíc z jejího nelegálního držení (věří, že ho nechytnou – jinak by to nedělal). Ale slušný občan si zbraň nepořídí, protože nechce překračovat tu hranici a stávat se „zločincem“. A na jedné straně mu hrozí skuteční zločinci a na druhé straně „jeho“ stát, který by měl být na jeho straně, ale není.
A na závěr: zbraň může být úplně všechno včetně lidského těla. Fyzicky navrch může mít zlý člověk i beze zbraní. Může tě spráskat násadou od smetáku, ale taky tě může uškrtit úplně holýma rukama nebo ti zlámat ruce, nohy, kopat do tebe na zemi atd. Zakážeš lidem cvičit? Zakážeš jim kupovat činky? Zakážeš jim chodit do tělocvičny1? Místo činek budou zvedat třeba kbelíky s vodou a místo oficiálně organizovaného tréninku budou cvičit doma u VHS kazet z 80. let. Nebo budou cvičit tajně s ostatními zločinci.
Zákazem zbraní extrémně znevýhodňuješ lidi, kteří se chtějí věnovat více duševní než fyzické práci a boji. Udržovat tělo a duši v rovnováze je sice dobré, ale nemyslím si, že bys k tomu měl nutit lidi násilím resp. zákazy a regulacemi (potažmo hrozbou smrti, zmrzačení nebo alespoň okradení).
A úplně na závěr: jsem přesvědčen o tom, že člověk by neměl být trestán za chování, kterým neškodí druhým. Takové tresty jsou nemorální.
[1] u bojových umění by jim učitel předal aspoň nějakou duchovní/morální část toho učení/filosofie
že mít v ruce něco je lepší než nemít v ruce nic.Což ale platí i pro střelnou zbraň.
Nie si ty jeden z ľudi ktorí radi zakazujú nepohodlné veci ??? Ak si myslíš, že je to správna cesta, tak dobre ale máš vôbec nejaké právo určovať čo má byť správné a čo nie ??? Cesta príkazov a zákazov vedie len do slepej uličky, či skôr ešte väčšieho zviazania a zvyšovania stresu jednotlivcom.
Bokom od toho sú tu rôzne organizácie okolo ochrani zvierat. Ake majú morálne právo určovať čo kto a ako má robiť ? Najhorucejšia téma je teraz pyrotechnika. Prečo by mala byť legislatíva prispôsobovaná záujmu nejakej organizácie. V poriadku pyrotechnika bez svetelného efektu nemusí byť. Ale prečo by mali niekomu to zakazovať. Pre ich posvätné zvierata ? Čo by robili keby nemali prostriedky na utíšenie zvierat alebo nebola by vyspelá medicína ? Potom by sa len mohli pozerať ako ich zviera trpí chorobou. Ako by sa rozhodli keby nebolo iné vychodisko ? Toto asi nie je hlavný problém. Problém sú fanatický ľudia ktorí reagujú nesprávne na situácie. Spomeniem ženu ktorá na dialnici zastavila, kvôli kačicam. Absurdne ? Pre členov organizácie hrdinstvo. Čo tam po nejakých ľudoch čo prišli o život v dôsledku tejto udalosti. Je to správne ??? To už musí každí sám posúdiť. Ešte sú tu osoby propagujúce rôzne životosprávy a životné stýli. Prečo by mali ľudia tolerovať výkryki nejakých ľudi ktorí si myslia, že niečo dokážu svojím stravovaním. Ako by dokázali sa uživiť cez zimné odbobie v dnešnej dobe, keď je všetko v supermarketoch ? Ano uživili by sa ale prečo by mali iní ľudia pracovať kvôli tomu, že niekto chce mať svoju zeleninu. Možno keby bola len roľnická spoločnosť vtedy by mali problém a prečo by vôbec mali tolerovať dovoz potravím. Veď ak by nemali stroje na prepravu, tak by museli využívať zvierata alebo by si to sami na svojom tele prevážali ? A ďalšia vec je, že dobytok produkujé metán a neprodujé aj človek konzumujúci len rastlinnú potravu ? Otázka je na mieste, že či by vo svojej vysnívanej jednoduchej spoločnosti lámali hlavu na ekológiou ?
Takže veselo do obmedzovania spoločnosti s výsledkom spoločnosť plné obmedzená a vystavená plnému alebo násobenému besneniu.
u těch sebevražd se vždycky prošetřuje možnost cizího zavinění. Nevím jak to je přesně v papírech ale předpokládám že se to asi může v určitých statistikách objevit ikdyž pak to spadne do jiné tabulky.Prošetřování je jedna věc, jiná věc je už podezření na konkrétní trestný čin (vražda, těžké ublížení na zdraví, účast na sebevraždě...), kdy to lze teprve někam zařadit.
taky je dost těch takzvaných domácích zabíjačekU vražd jsou jich asi dvě třetiny a čím menší obec, tím je ten podíl větší.
A na ty ruce bych taky udělal nějaké omezení jak silné je člověk může mít.A jako prevence nežádoucího posílení se zakáží veškeré posilovací stroje, činky a další stroje či předměty (zejména veškeré vrhací a házecí náčiní), které by mohly vést k nebezpečnému posílení rukou. Ze stejného důvodu se zakáže zvedání břemen těžších než 10 kg oběma rukama, 7 kg jednou rukou a 18 kg víc než jednou osobou.
V tomto konkrétím případě je problém samotný islám (*), ne oběti útoku (jejichž práce byla záminkou).Islám problémem není. Problémem jsou konkrétní lidé a jejich postoje. V Evropě se masivně zabíjelo ve jménu křesťanství (což trvalo nějakých 1500 let a pominulo to až relativně nedávno), přesto křesťanství ani konkrétně katolicismus (který tam hrál největší roli) nejsou tím problémem. Byly naopak doby, kdy byly islámské státy centrem svobody projevu. Pokud se teď řekne, že je problémem islám, bude to úplně stejně nesmyslná paušalizace, jakou dělal Hitler ohledně Židů.
Především je dobré si uvědomit, že stejně jako neexistuje jedno křesťanství, neexistuje jen jeden islám. Proč by jinak ti zlí muslimové z Iránu chtěli bojovat s těmi zlými muslimy z Islámského státu místo toho, aby se s nimi (zdánlivě logicky) spojili v boji proti nevěřícím psům? A ani v rámci jedné větve islámu nesmýšlejí všichni jeho vyznavači zdaleka stejně. Takže ono "muslimské právo" neuznávají zdaleka všichni, natož aby ho chtěli zavádět v Evropě.
Tady považuji za alarmující přístup našich médií, která v posledních letech systematicky vybírají příklady excesů radikálních skupin a prezentují je ve stylu "podívejte se, tohle ti zlí muslimové dělají, nepouštějte je sem". (Na druhou stranu prý tatáž média až na výjimky trpí proarabským biasem, jak jsem se tu před pár dny dočetl.)
Zkuste si představit sám sebe třeba v kraťasech a s manželkou v krátké sukni bez šátku po boku, jen tak na ulici v některé jejich zemi. Myslíte, že by k vám byli tolerantní?Asi bude dost záležet, ve které zemi. Je takovou "jejich" zemí Katar? Bezpochyby ano (muslimové 93 %). A když se podívám do hlediště na tenisovém turnaji v Dauhá, jsou tam lidé oblečeni lecjak, takže tam to asi až tolik problém není.
To že jedna skupina, vyznávající nějakou ideologii nemá ráda jinou skupinu, vyznávající stejné učení, neznamená, že je nespojuje nenávist k těm, kteří onu ideologii nevyznávají.
No, očividně je nespojuje dost - tedy víc, než je rozděluje nenávist vzájemná.
a s naprosto nekompromisním tlakem na dodržování našich zákonů(právě to se, myslím, neděje)
Máte nějaký konkrétní příklad?
Zkuste si představit sám sebe třeba v kraťasech a s manželkou v krátké sukni bez šátku po boku, jen tak na ulici v některé jejich zemi. Myslíte, že by k vám byli tolerantní?
Jak už bylo řečeno, jak v které "jejich zemi". Ale i kdyby ve všech, stejně si nemyslím, že by bylo správné se k nim chovat obdobně. Pokud bychom totiž byli úplně stejně netolerantní jako oni, co by nám vlastně ještě dávalo právo tvrdit, že my jsme ti hodní a oni ti zlí? Právě z tohoto důvodu mám morální problém s trestním stíháním za psaní a šíření knih se závadným obsahem (které se děje i u nás), protože přechod od toho k potlačení svobody slova je už jen otázka definice toho, co je "závadné", není to principiální rozdíl.
To vážně chcete, abychom se tady snažili vyjmenovávat příklady pseudohumanistické pozitivní diskriminace?
Pokud vím, diskutuje se hodně o "pozitivní diskriminaci" ve vztahu k romům (ani ta se ale ve skutečnosti netýká rovnosti před zákonem). Ve vztahu k islámu o tom slyším poprvé, takže bych rád slyšel nějaký konkrétní příklad (a ne, "to vážně chcete, abych vyjmenovával" není konkrétní příklad).
začne u nás doma cizí kultura třeba po vaší dceři vyžadovat, aby chodila zahalená v jakémsi hábitu nebo - v tom lepším případě - povinně nosit šátek
Zatím se nic takového neděje a ani nevidím žádné náznaky toho, že by to v dohledné době hrozilo. Co ale se znepokojením pozoruji, jsou sílící snahy muslimům u nás zakazovat na veřejnosti nosit oděv odpovídající jejich náboženství (tj. to, čemu vy říkáte šátek a hábit). A bohužel se takové hlasy objevují i ze strany představitelů státu nebo místních samospráv. Pokud by k tomu opravdu došlo, jaký vlastně pak ještě bude rozdíl oproti tomu, když v muslimy ovládaných zemích nemuslimům takový oděv přikazují?
A to je přesně příklad toho, o čem celou dobu mluvím. Pokud se ve jménu obrany před nedemokratickými kulturami uchýlíme k tomu, že se budeme chovat stejně nedemokraticky, co nám pak ještě bude dávat právo tvrdit o sobě, že jsme v něčem lepší? Mohlo by to nakonec skončit tak, že nezbydou žádné hodnoty, které jsme chtěli chránit. Právě pocit ohrožení vnějším (nebo vnitřním) nepřítelem je oblíbeným trikem, jak lidem omezit svobodu bez rizika, že za to vládě nakopou zadky; naopak, ještě jí za to budou nadšeně tleskat.
Právě pocit ohrožení vnějším (nebo vnitřním) nepřítelem je oblíbeným trikemNejsem uplne presvedceny, ze jde o trik - drtiva vetsina takovych lidi tak skutecne premysli a nejde jim nutne o nejake vlastni zisky. Autoritarstvi je podle vseho zalozeno na dvou emocich - moralni nadrazenosti a vlastnim strachu.
To je všechno JPP, navíc z jiné země a i kdyby to nakrásně byla pravda, není to vůbec "nerovnost před zákonem".
Nikdy bych na ulici nezakazoval nikomu nosit oblečení, vyjadřující nějakou ideologii či náboženství. To mně přisuzujete naprosto demagogicky. Ale ve státních úřadech či školách? Tedy promiňte, ale to už je trochu něco jiného...
V čem jiného? Ne, rozhodně si nemyslím, že budeme hlupáci, když nebudeme zakazovat lidem, aby se svým oblečením nebo nošením symbolů hlásili ke svému náboženství. Naopak, pokud jim to zakazovat budeme, pak jsou všechny ty řeči o svobodě vyznání v LZPS a ústavě stejně prázdnou frází jako proklamace svobody projevu za socialismu.
A hlavně: chtěl byste zakazovat i viditelné nošení křesťanských křížků nebo symbolů židovského a dalších náboženství? Pokud totiž ne, tak by to bylo ještě daleko horší.
Učitelé mhouří oči nad přestupky žáků, patřících do vizuálně odlišných národnostních menšin jenom proto, že se bojí obvinění z rasismu.Timhle se casto argumentuje proti multikulturalismu, ale ukazuje to spis, ze lide nevedi, co to vlastne je. Nemyslim, ze jakykoli obhajce multikulturalismu obhajuje ruzne pravni standardy pro ruzne lidi. Pokud si to opravdu myslis, rad bych to videl nejak dolozene. Multikulturalismus predevsim obhajuje toleranci vuci jinym kulturam. Samozrejme, vsichni verejni cinitele (jako policiste a ucitele) jsou pod tlakem zbytku verejnosti - at uz negativnim (treba aby byli rasisty) nebo pozitivnim (treba aby rasisty naopak nebyli). Ale od toho mame pravo a dalsi pravidla, aby tomu tlaku mohli celit. Ze to v praxi casto nedelaji je dane tim, ze jsou to jen lide.
To vážně chcete, abychom se tady snažili vyjmenovávat příklady pseudohumanistické pozitivní diskriminace?Ano! Doloz priklad, kdy nejaky jak rikas "pseudohumanista" (a tedy ne-muslim) obhajuje, aby nekdo nutil nekoho (tvoji dceru, ktera predpokladam neni muslimka) nosit satek. Troufam si tvrdit, ze jsi to postavil jako velky strawman. Mozna najdes "pseudohumanistu", ktery dovoluje lidem nosit satky, dovoluje to i rodicum deti je tak oblekat, ale to neni totez. To se te v podstate nemusi tykat.
Ale to právě vůbec neměl být argument v jejich prospěch. To měl být argument pro to, že nahlížení na problém jako na bipolární boj islámu proti "civilizaci" je velmi zkratkovité a zavádějící. Protože problém, jak už to většinou bývá, je mnohem složitější a černobílé vidění světa k jeho řešení nepřispívá.
A zrovna tak i tato diskuse by mohla být diskusí samostatně myslících lidí, ne nějakým překřikováním dvou nesmiřitelných táborů, v tomto případě fanoušků a odpůrců islámu. Já třeba ani zdaleka nejsem nějakým příznivcem islámu (ostatně ani žádného jiného náboženství) a jsem zásadním odpůrcem náboženství. Na druhou stranu si ale nemyslím, že nejlepším způsobem obrany demokracie proti nedemokratickým silám je demokracie se vzdát. To nikdy nic dobrého nepřineslo.
Já třeba ani zdaleka nejsem nějakým příznivcem islámu (ostatně ani žádného jiného náboženství) a jsem zásadním odpůrcem náboženství.
Na konci věty vypadlo slovo "institucionalizovaného".
Osobne bych problem Islamu v Evrope resil zavedenim hodin racionalniho mysleni / skepticismu do povinne skolni dochazky.To je sakra zajímavej nápad :-O.
Osobne bych problem Islamu v Evrope resil zavedenim hodin racionalniho mysleni / skepticismu do povinne skolni dochazky.
To už tu bylo, jen se tomu říkalo vědecký světový názor. :-) Ale nefungovalo to, i mí spolužáci v matematické třídě stejně hltali Dänikeny a Součky a rozšíření náboženství to taky nijak moc neomezilo.
neznamená, že je racionální myšlení hodno odsouzení
Netvrdil jsem - a nemyslím si - že je hodno odsouzení. Obávám se ale, že jeho násilné tlačení žákům/studentům do hlav ve školách může být kontraproduktivní.
abych přesně řekl, jestli je problém islám, nebo jeho dezinterpretaceOno je otazka, jestli to vubec jde rozlisit a jestli takove rozliseni ma smysl. Nabozenzske texty byvaji interpretovany extremne volne (staci se podivat na rozsah interpretaci v krestanstvi) a casto cim liberalnejsi interpretace, tim vice je treba vyznam puvodniho textu natahovat. Je zajimave, jak se ruzni komentatori div nepretrhnou, aby distancovali utocniky od islamu, protoze ‚pravy islam‘ prece nic takoveho ani hlasat nemuze a ISIL je jen okrajova heterodoxni sekta vedena ignoranty v islamske teologii. Pritom ale tenhle utok se nijak zasadne nelisi od fatwy, kterou vypsal ajatollah Ruhollah Chomejni, kde vyzyval k zavrazdeni spisovatele Salmana Rushdieho. Pricemz Chomenji byl jednou z nejvyssich autorit siitskeho islamu a uznavany islamsky ucenec. Podobne jako ISIL on take propojoval islam s politikou.
Je zajimave, jak se ruzni komentatori div nepretrhnouZde jsem myslel hlavne novinove komentatory / novinare.
Islam is not a religion of peace or war. Islam is just a religion. And like every religion in the world, it could be used to promote peace and to promote violence; it could be used to promote bigotry and to promote pluralism. Religions don’t mean anything unless someone believes in them and the very act of believing in a religion necessarily requires that person to bring to that religion all of his own preconceived notions and prejudices. That is why two Muslims can look at the exact same piece of scripture and come away with two absolutely opposite interpretations of it. Which one is right? Neither. They are both right.
takže to lidé budou sami chtít a nebudou přemýšlet nad následkyTo je prave ta otazka, jake budou nasledky konkretnich omezeni svobod. Vsichni tu tak nejak automaticky a bez premysleni predpokladaji, ze spatne. Kdo hleda zaminky pro omezovani svobod a s jakou motivaci?
To je prave ta otazka, jake budou nasledky konkretnich omezeni svobod. Vsichni tu tak nejak automaticky a bez premysleni predpokladaji, ze spatne.Pokud se o tom nebude přemýšlet a bude se jednat pod vlivem emocí, je to špatně. Jednoznačně.
Kdo hleda zaminky pro omezovani svobod a s jakou motivaci?Někdo z opojení mocí, někdo ze snahy se u moci udržet, někdo z pocitu, že ví lépe než jednotliví lidé, co je pro ně dobré. Někdo vidí příležitosti ke korupci nebo k využívání pokoutně získaných informací, někdo si chce "jen" zjednodušit práci. Motivací může být spousta.
Je jako oheň - dobrý sluha a zlý pán - aneb co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš.Zrovna zacházení s ohněm je taky jedna z důležitých znalostí. Děti žijící v paneláku a znající oheň jen z televize později vyrazí do přírody a nevědí, jak s ohněm zacházet - kde a jak ho zakládat, jak ho mít pod kontrolou, jak ho uhasit (a že je potřeba ho uhasit) atd. Sice to lesním požárem nebo dokonce následky na životech skončí jen zřídka, ale i tak bývají škody způsobené ohněm zbytečně velké.
Daíš (odmítám tomu říkat Islámský stát, protože to není ani jedno).BTW, zkratka Daish je arabsky to same co ISIS anglicky.
Takže pokud současné dění rozproudí debatu, kde končí svoboda slova a kde začíná podněcování k nenávisti, tak to bude jenom dobře.
Is the world sane ? I dont think so ! Welcome in the world of reality.
Neni mi moc jasne, jaky cil tenhle zapisek vlastne sleduje (mozna ale jde jen o emocionalni vykrik).Ano, je to emocionální výkřik - jako ostatně skoro všechno v mém blogu
Varujes nas pred emocialni, nenavistnou reakci na ten utok, ale pritom sam emocionalne spekulujes o tom, jak to bude zneuzito.Viz výše.
Jak se tvoje metody tedy lisi od tech, pred kterymi nas varujes? Nejde nakonec o uplne stejny druh manipulace strachem?Já nechci dělat žádné kroky/opatření/změny... pod vlivem emocí. To je ten rozdíl.
Ano, je to emocionální výkřik - jako ostatně skoro všechno v mém bloguNo, to bych nerekl. Vetsinou si stezujes na neco konkretniho, jako treba v minulem blogpostu. Smyslem tech ostatnich muze byt i informovat, zde informace neni zadna, jen FUD.
Já nechci dělat žádné kroky/opatření/změny... pod vlivem emocí. To je ten rozdíl.Jsi si tak jisty? Neni za tim vlastne stejny zamer - ziskat podporu pro svou kauzu (konkretne "stredostavovske svobody") na zaklade emoci?
No, to bych nerekl. Vetsinou si stezujes na neco konkretniho, jako treba v minulem blogpostu. Smyslem tech ostatnich muze byt i informovat, zde informace neni zadna, jen FUD.Svůj blog jsem si tu původně (už je to 10 let, ufff...) založil proto, abych provokoval. To se postupem času trochu otupilo, ale základ zůstal stejný.
Jsi si tak jisty? Neni za tim vlastne stejny zamer - ziskat podporu pro svou kauzu (konkretne "stredostavovske svobody") na zaklade emoci?V tomto ohledu je to podobné. V těch ostatních nikoliv (hlavně v tom, že cílem není dosáhnout nějaké změny; sice bych třeba některé věci měnit chtěl, ale tím v tomto blogpostu neoperuji).
Opravdu politici potrebuji zaminku, aby mohli neco takoveho prosazovat?V řadě případů velmi pravděpodobně ano. Pokud budou chtít v klidné době například nějak významně rozšířit data retention, zvedne se vlna odporu. Novináři budou psát, jak politici "bezdůvodně" zasahují do soukromí, mohou případně proběhnout nějaké občanské protestní akce apod. Politici nebudou mít v ruce argument, který by na obhajobu té aktivity použily. Kdežto když totéž nastane krátce po nějakém takovém činu, jaký se udál teď, mají to snazší. Změnu lze přímo odůvodnit tím, že je potřeba takové události předejít. Média nejenže nebudou výrazněji proti, ale často to naopak přímo podpoří. Taktéž nebudou žádné výraznější protestní akce - a když budou, lze na ně snadno ukázat jako na akce podporovatelů teroristů.
Proc vinit spoluobcany z toho, ze nemaji takovou moc, jakou sis vysnil, ze maji?Jenže oni mají poměrně velkou moc. Že ji neumějí a hlavně nechtějí využívat, je věc jiná. Podrobněji jsem se tu tím zabýval u akademické samosprávy, kde je to principiálně totéž. Díky o něco víc než čtyřletým zkušenostem s fungováním komunální politiky (která je sice trochu jiná než ta celostátní, ale hodně věcí je stejných) to vidím čím dál jasněji.
Přesně jak jsi předpověděl, Babiš chce využít nedávného neštěstí k dalšímu omezení bankovního tajemství a zvýšení pravomocí pro BIS.
Babiš chtěl omezovat bankovní tajemství už dřív, BIS o zvýšení pravomocí taky žádala už před útokem.
Ale už se chystají i nové věci (byť ještě ne u nás).
Ohledně těch firem bych byl taky trochu optimista – některé sice kolaborují (např. i s tajnými službami, které pro ně na oplátku dělají průmyslovou špionáž), ale jiným firmám (jejich konkurentům) se to naopak líbit nebude a půjdou proti tomu. Tyhle státy jsou tak zkorumpované, že je tu prakticky jistota, že nasbíraná data nezůstanou na discích vládních počítačů, ale budou se sdílet s vybranými subjekty.
čirou náhodou bolševik rekonstruoval jeho budoucí statky těsně před revolucíNevím, které statky rekonstruoval. Ale z toho, co Schwarzenbergovi patří například u nás v Kutné Hoře (a že toho není málo, byť třeba pivovar před časem prodal, což u něj není moc obvyklé), se nerekonstruovalo nejspíš vůbec nic. Na sedlecký zámek není prakticky sáhnuto minimálně od 1. republiky (aktuálně se o to "stará" Schwarzenbergův syn, ale vidět to bohužel moc není).