Do 20. října do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | říjen 2025 (YouTube) doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
O zavedení nástroje na monitorování online konverzací v rámci boje proti dětské pornografii (tzv. Chat Control) měli ministři vnitra rozhodovat na úterním společném zasedání v Lucemburku. Plán dánského předsednictví Rady EU ale před pár dny ztroskotal, když se ukázalo, že Chat Control nemá dostatečnou podporu.
Již toto úterý proběhne každoměsíční akce Virtuální Bastlírna, kterou pořádá projekt MacGyver. Jde o virtuální posezení u piva a volné klábosení o různých zajímavostech ze světa elektroniky, softwaru i techniky. V posledním měsíci se stalo nemálo zajímavostí týkajících se spousty bastlířů - kupříkladu Arduino nyní patří pod Qualcomm, Raspberry Pi vydalo nový počítač, ale potichu i miniaturní compute module. Pro AMS od Bambu Lab se
… více »Google zpřístupňuje své AI nástroje českým univerzitním studentům prostřednictvím předplatného Google AI Pro na 12 měsíců bez poplatku. Platnost nabídky vyprší 9. prosince 2025.
MicroPythonOS je operační systém napsaný v MicroPythonu určený především pro mikrokontroléry jako ESP32. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Byl vydán LineageOS 23 (Mastodon). LineageOS (Wikipedie) je svobodný operační systém pro chytré telefony, tablety a set-top boxy založený na Androidu. Jedná se o nástupce CyanogenModu. LineageOS 23 je založený na Androidu 16.
Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Kdo sdílí na Facebooku odkazy na weby, určitě už se setkal s tím, že se buď zobrazil nacachovaný obsah nebo nějaký úplný nesmysl. Někdy to jde opravit ručně, někdy ne. Ale každopádně existuje poměrně snadná možnost, jak Facebook donutit k načtení správných aktuálních dat.
Vím, že tu není Facebook příliš oblíben, zejména pro jeho masivní shromažďování údajů a jejich následné využívání. Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu, protože se třeba nacházejí na hodně vzdáleném konci světa a přes jiné komunikační kanály bývá problém je sehnat. Nemluvě o tom, že lze FB využívat i jako marketingový kanál, byť jsou silné tlaky na to, aby se za to muselo platit (snižování viditelnosti neplacených příspěvků atd.).
Kdo na FB sdílí nějaké odkazy, občas se setká s tím, že se odkaz nenačte správně. Zobrazí se jen URL a tím to vadne. Už nějakou dobu lze odkaz upravit ručně, ovšem například k němu dodat obrázek už nelze. Jiný problém nastává s nacachovanými stránkami. Typicky se to týká některých médií (zejména iDnes), protože mají ve zvyku velmi radikálně měnit obsah článků, takže pokud člověk vloží například odkaz na článek o úspěchu nějakého našeho sportovce, FB ukáže verzi, kde se informuje o tom, že sportovec bude startovat (protože to někdo v této podobě nasdílel a FB si to nacachoval; následně byl článek upraven, třeba i několikrát). Tady lze sice také opravit (u stránek včetně obrázku), ale je to zbytečně pracné.
Existuje totiž jednodušší možnost. FB poskytuje vývojářům nástroje, které slouží primárně k ladění aplikací, ale lze je s výhodou použít i jinak. V tomto případě jde o debugger, který umí docela hodně věcí a vydalo by to na velmi dlouhý článek. Tady ovšem stačí do pole vložit URL odkazu a odeslat ho. Debugger ukáže informace o odkazu, tedy především načtená metadata. To lze využít k opravě způsobu, jakým web metadata poskytuje (pokud je třeba něco špatně).
Ovšem klíč k opravě odkazu se skrývá pod tlačítkem Fetch new scrape information. FB si tím načte aktuální data a ta budou použita při příštím sdílení. V dolní části stránky hned ukáže, jak bude sdílení vypadat - odkaz lze přímo nasdílet skrze dialog zobrazený přes odkaz See this in the share dialog. Stejně tak lze ale sdílet i klasickým způsobem, odkaz by už měl vypadat tak, jak má (resp. jak vypadá v debuggeru).
Je to celkem trivialita, ale věřím, že to třeba někomu pomůže
Tiskni
Sdílej:
Diskuse byla administrátory uzamčena
Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu, protože se třeba nacházejí na hodně vzdáleném konci světa a přes jiné komunikační kanály bývá problém je sehnat.
V takovém světě se mi nelíbí a jsem rád, že v něm nežiji.
Jaký džihád?! Škola, která není schopna svými prostředky zajistit prostor k výuce bez takové berličky jako je FB, podle mě nemá nárok na samostatnou existenci.+1 Pokud někdo chce provozovat akreditovanou výuku, měl by mít alespoň trochu soudnosti.
Pak dochazi na priklad k sepisovani a publikovani blogpostu v pracovni dobe a dotycny zamestnanec neni potrestan, protoze z toho nikdo nevyvodi personalni dusledky...A. Vaše oblíbená písnička. Já považuji za amorální aby někdo mohl pod pláštíkem anonymity tak jako vy vůbec prezentovat svoje názory.
Pokud mluvime o soukrome skole, tak povazuji za axiom to, ze ma pravo tyto veci si svobodne stanovit.A taky svobodně a bez náhrady vyloučit kohokoliv, kdo při příchodu do školy zapomněl políbit nohu řediteli a ještě ho nechat zaplatit smluvní pokutu ve výši sedmi poplatků školného. Jen nevím, proč by se takové instituci mělo říkat škola.
To není na stížnost, to je rovnou na zabití, kdyby to bylo na základní či na střední, tak jako rodič bych šel jim to vymluvit, bez ohledu na to co si myslí mé dítě, pokud bych neuspěl na základce, tak bych to rozmázl, pokud na střední domluvil bych se potomkem co dál…
Pokud na vysoké, tak je to na jasná stížnost, nařčení z diskriminace, propagace, šup s tím do médií, nebo to už jsou zas všichni při..sr..ní(?)
..nebo to už jsou zas všichni při..sr..ní(?)Jo. To jsou. Otázkou je, zda-li někdy přestali být.
Informácia ktorá nie je vo fyzickej forme ako napríklad oznam môže byť ľahko pozmenená ale vymazaná.
Co když se Facebook rozhodne používat jediný cvičící povinného předmětu na tvé škole pro dohadování termínů?Na druhou stranu jsem slyšel i o vyučujících, kteří používali standardní prostředky školy, které bohužel umožňovaly sviňárny jako zkrácení termínu (navíc na poslední chvíli). Osobně si myslím, že ti, co mají hlavu na to, aby vystudovali za všech okolností, mají zároveň morální povinnost vůči ostatním o té stížnosti alespoň zauvažovat.
Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu... za účelem sdílení okdazů
... za účelem sdílení okdazůNic takového netvrdím. FB lze používat i bez sdílení odkazů nebo vůbec čehokoliv. Nikdo nikoho nenutí sdílet odkazy. Ale zase když třeba napíšu blogpost, proč bych ho nesdílel, že