Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Kdo sdílí na Facebooku odkazy na weby, určitě už se setkal s tím, že se buď zobrazil nacachovaný obsah nebo nějaký úplný nesmysl. Někdy to jde opravit ručně, někdy ne. Ale každopádně existuje poměrně snadná možnost, jak Facebook donutit k načtení správných aktuálních dat.
Vím, že tu není Facebook příliš oblíben, zejména pro jeho masivní shromažďování údajů a jejich následné využívání. Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu, protože se třeba nacházejí na hodně vzdáleném konci světa a přes jiné komunikační kanály bývá problém je sehnat. Nemluvě o tom, že lze FB využívat i jako marketingový kanál, byť jsou silné tlaky na to, aby se za to muselo platit (snižování viditelnosti neplacených příspěvků atd.).
Kdo na FB sdílí nějaké odkazy, občas se setká s tím, že se odkaz nenačte správně. Zobrazí se jen URL a tím to vadne. Už nějakou dobu lze odkaz upravit ručně, ovšem například k němu dodat obrázek už nelze. Jiný problém nastává s nacachovanými stránkami. Typicky se to týká některých médií (zejména iDnes), protože mají ve zvyku velmi radikálně měnit obsah článků, takže pokud člověk vloží například odkaz na článek o úspěchu nějakého našeho sportovce, FB ukáže verzi, kde se informuje o tom, že sportovec bude startovat (protože to někdo v této podobě nasdílel a FB si to nacachoval; následně byl článek upraven, třeba i několikrát). Tady lze sice také opravit (u stránek včetně obrázku), ale je to zbytečně pracné.
Existuje totiž jednodušší možnost. FB poskytuje vývojářům nástroje, které slouží primárně k ladění aplikací, ale lze je s výhodou použít i jinak. V tomto případě jde o debugger, který umí docela hodně věcí a vydalo by to na velmi dlouhý článek. Tady ovšem stačí do pole vložit URL odkazu a odeslat ho. Debugger ukáže informace o odkazu, tedy především načtená metadata. To lze využít k opravě způsobu, jakým web metadata poskytuje (pokud je třeba něco špatně).
Ovšem klíč k opravě odkazu se skrývá pod tlačítkem Fetch new scrape information. FB si tím načte aktuální data a ta budou použita při příštím sdílení. V dolní části stránky hned ukáže, jak bude sdílení vypadat - odkaz lze přímo nasdílet skrze dialog zobrazený přes odkaz See this in the share dialog. Stejně tak lze ale sdílet i klasickým způsobem, odkaz by už měl vypadat tak, jak má (resp. jak vypadá v debuggeru).
Je to celkem trivialita, ale věřím, že to třeba někomu pomůže
Tiskni
Sdílej:
Diskuse byla administrátory uzamčena
Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu, protože se třeba nacházejí na hodně vzdáleném konci světa a přes jiné komunikační kanály bývá problém je sehnat.
V takovém světě se mi nelíbí a jsem rád, že v něm nežiji.
Jaký džihád?! Škola, která není schopna svými prostředky zajistit prostor k výuce bez takové berličky jako je FB, podle mě nemá nárok na samostatnou existenci.+1 Pokud někdo chce provozovat akreditovanou výuku, měl by mít alespoň trochu soudnosti.
Pak dochazi na priklad k sepisovani a publikovani blogpostu v pracovni dobe a dotycny zamestnanec neni potrestan, protoze z toho nikdo nevyvodi personalni dusledky...A. Vaše oblíbená písnička. Já považuji za amorální aby někdo mohl pod pláštíkem anonymity tak jako vy vůbec prezentovat svoje názory.
Pokud mluvime o soukrome skole, tak povazuji za axiom to, ze ma pravo tyto veci si svobodne stanovit.A taky svobodně a bez náhrady vyloučit kohokoliv, kdo při příchodu do školy zapomněl políbit nohu řediteli a ještě ho nechat zaplatit smluvní pokutu ve výši sedmi poplatků školného. Jen nevím, proč by se takové instituci mělo říkat škola.
To není na stížnost, to je rovnou na zabití, kdyby to bylo na základní či na střední, tak jako rodič bych šel jim to vymluvit, bez ohledu na to co si myslí mé dítě, pokud bych neuspěl na základce, tak bych to rozmázl, pokud na střední domluvil bych se potomkem co dál…
Pokud na vysoké, tak je to na jasná stížnost, nařčení z diskriminace, propagace, šup s tím do médií, nebo to už jsou zas všichni při..sr..ní(?)
..nebo to už jsou zas všichni při..sr..ní(?)Jo. To jsou. Otázkou je, zda-li někdy přestali být.
Informácia ktorá nie je vo fyzickej forme ako napríklad oznam môže byť ľahko pozmenená ale vymazaná.
Co když se Facebook rozhodne používat jediný cvičící povinného předmětu na tvé škole pro dohadování termínů?Na druhou stranu jsem slyšel i o vyučujících, kteří používali standardní prostředky školy, které bohužel umožňovaly sviňárny jako zkrácení termínu (navíc na poslední chvíli). Osobně si myslím, že ti, co mají hlavu na to, aby vystudovali za všech okolností, mají zároveň morální povinnost vůči ostatním o té stížnosti alespoň zauvažovat.
Na druhou stranu je třeba si realisticky přiznat, že je to někdy jediná cesta, jak být s některými lidmi v kontaktu... za účelem sdílení okdazů
... za účelem sdílení okdazůNic takového netvrdím. FB lze používat i bez sdílení odkazů nebo vůbec čehokoliv. Nikdo nikoho nenutí sdílet odkazy. Ale zase když třeba napíšu blogpost, proč bych ho nesdílel, že