Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
 Máte s tím nějakou zkušenost?
 Máte s tím nějakou zkušenost?
            
        Diskuse byla administrátory uzamčena.
        FAQ: Proč byl uzamčen/smazán můj dotaz v Poradně?
    
 Já to totiž beru tak, že pokud bude vychovávaná v Lin prostředí, bube na Win koukat jako Win uživatel na Lin.. tzn. co to je za non user friendly systém na kterém mi nefunguje skoro nic, co na mém systému, na který jsem zvyklá??
 Já to totiž beru tak, že pokud bude vychovávaná v Lin prostředí, bube na Win koukat jako Win uživatel na Lin.. tzn. co to je za non user friendly systém na kterém mi nefunguje skoro nic, co na mém systému, na který jsem zvyklá??  
            Nesouhlasit můžeš, ale fakt je, že ve škole mají většinou Widle (v naší ZŠ jen a pouze), nikdo nenutí dceru používat doma Widle, ale ve škole když jsou v PC učebně musí pracovat na PC kde jsou Widle. Domácí úkoly dokumenty/prezentace dělala na OO na Bubuntu, a jak jsem psal výše, jen jsme si vysvětlili jak uložit (a zas měla navrch, bo měla i PDF-ko :)).
Učitelé jsou jen lidi a školy nemají odborníky, takže pokud jim to někdo nenachystá jdou jednoduchou cestou… …bylo by fajn kdyby tam měli obojí… (Džabka drze ignoruji :))
Podle popisu mají obojí a je jí to putna, protože těch pár věcí (tlusté/kurzíva/písmo/odstavec/odrážka/formát) si prostě najde a jak říkám stejně to pak dělá doma (prezentace dělala doma), ve škole za hodinu s 30 děckama neuděláš nic…
Ano mají takové věci, prostě udělá ve škole co jí řeknou a hotovo, už jsme spolu probíraly „Správce Software/Balíků“ a krátce si vysvětlili rozdíly (Ale je jí to putna, je uživatel, zvládne jako uživatel docela dost, sem tam i překvapí, ale neřeší věci, které nepotřebuje…).
O Antiviru už jsem psal
 
  
  
            BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICE, YOU AGREE TO ALL OF THESE TERMS AND CONSENT TO THE TRANSMISSION OF CERTAIN INFORMATION DURING ACTIVATION AND FOR INTERNET-BASED FEATURES OF THE SOFTWARE/SERVICE. IF YOU DO NOT ACCEPT AND COMPLY WITH THESE TERMS, YOU MAY NOT USE THE SERVICE OR SOFTWARE.Tak nějak z toho plyne, že všichni občané ČR (nebo to jsou "osoby mladší X let na území ČR?"), co ještě nemají splněnou povinnou školní docházku, musí akceptovat nějakou pochybnou Microsoftí licenci. Super ne? :)
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICE, YOU AGREE TO ALL OF THESE TERMS AND CONSENT TO THE TRANSMISSION OF CERTAIN INFORMATION DURING ACTIVATION AND FOR INTERNET-BASED FEATURES OF THE SOFTWARE/SERVICE. IF YOU DO NOT ACCEPT AND COMPLY WITH THESE TERMS, YOU MAY NOT USE THE SERVICE OR SOFTWARE.
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICENevypadá to, že by bylo potřeba něco akceptovat. Jak moc to je legální ale fakt nevím.
 
             
             
            --help a příkaz man. Některá schémata jsem mu předkreslil, a on si pak do nich průběžně doplnil co je co.
Jinak aby bylo jasno - nechci aby se v budoucnu živil jako IT. Podle mě to jsou základní věci o kterých by měl mít alespoň základní ponětí každý školák. S nimi a s alespoň základní znalostí angličtiny si už pak může doplňovat znalosti podle potřeby.
             
            Za mne osobně by děcko až do školky mělo lítat venku, hrát si s hračkamy, které nemají s IT nic společného. Vždyť od školky bude chudák někde zavřené a IT se nezbaví to nestačí? Musíme jim kazit i předškolní věk?To je sice krásná představa, bohužel dnes jen málokde realizovatelná. Já jako kluk trávil většinu svého času v lesíku co se táhnul podél železniční trati, jsme si dělávali ohníčky a opíkali párky. Ten byl v podstatě hned za naší, tehdy ještě normální základní školou, ale nikoho z náhodných okolojdoucích nenapadlo říct ani popel, protože tam tenkrát končilo sídliště.. Za hřištěm, které tenkrát nebylo oplocené jako dnes, býval jediný větší kopec, na který se v zimě chodily sáňkovat děcka z celého okolí. Ten je dnes zplanýrovaný a místo něj stojí dva paneláky. Jasně že by se mi líbilo, kdyby mohl kluk s kamarády odpoledne po škole, tak jako já tenkrát, vypadnout někam ven hned za barák. A nejspíš by se to líbilo i jemu. Jenže ani ta Praha už není jako tenkrát. Ulice jsou ucpané zaparkovanýma autama a jediné povyražení tak maximálně v městském parku.
 
 
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                