3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Diskuse byla administrátory uzamčena.
FAQ: Proč byl uzamčen/smazán můj dotaz v Poradně?
Nesouhlasit můžeš, ale fakt je, že ve škole mají většinou Widle (v naší ZŠ jen a pouze), nikdo nenutí dceru používat doma Widle, ale ve škole když jsou v PC učebně musí pracovat na PC kde jsou Widle. Domácí úkoly dokumenty/prezentace dělala na OO na Bubuntu, a jak jsem psal výše, jen jsme si vysvětlili jak uložit (a zas měla navrch, bo měla i PDF-ko :)).
Učitelé jsou jen lidi a školy nemají odborníky, takže pokud jim to někdo nenachystá jdou jednoduchou cestou… …bylo by fajn kdyby tam měli obojí… (Džabka drze ignoruji :))
Podle popisu mají obojí a je jí to putna, protože těch pár věcí (tlusté/kurzíva/písmo/odstavec/odrážka/formát) si prostě najde a jak říkám stejně to pak dělá doma (prezentace dělala doma), ve škole za hodinu s 30 děckama neuděláš nic…
Ano mají takové věci, prostě udělá ve škole co jí řeknou a hotovo, už jsme spolu probíraly „Správce Software/Balíků“ a krátce si vysvětlili rozdíly (Ale je jí to putna, je uživatel, zvládne jako uživatel docela dost, sem tam i překvapí, ale neřeší věci, které nepotřebuje…).
O Antiviru už jsem psal
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICE, YOU AGREE TO ALL OF THESE TERMS AND CONSENT TO THE TRANSMISSION OF CERTAIN INFORMATION DURING ACTIVATION AND FOR INTERNET-BASED FEATURES OF THE SOFTWARE/SERVICE. IF YOU DO NOT ACCEPT AND COMPLY WITH THESE TERMS, YOU MAY NOT USE THE SERVICE OR SOFTWARE.Tak nějak z toho plyne, že všichni občané ČR (nebo to jsou "osoby mladší X let na území ČR?"), co ještě nemají splněnou povinnou školní docházku, musí akceptovat nějakou pochybnou Microsoftí licenci. Super ne? :)
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICE, YOU AGREE TO ALL OF THESE TERMS AND CONSENT TO THE TRANSMISSION OF CERTAIN INFORMATION DURING ACTIVATION AND FOR INTERNET-BASED FEATURES OF THE SOFTWARE/SERVICE. IF YOU DO NOT ACCEPT AND COMPLY WITH THESE TERMS, YOU MAY NOT USE THE SERVICE OR SOFTWARE.
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICENevypadá to, že by bylo potřeba něco akceptovat. Jak moc to je legální ale fakt nevím.
--help
a příkaz man. Některá schémata jsem mu předkreslil, a on si pak do nich průběžně doplnil co je co.
Jinak aby bylo jasno - nechci aby se v budoucnu živil jako IT. Podle mě to jsou základní věci o kterých by měl mít alespoň základní ponětí každý školák. S nimi a s alespoň základní znalostí angličtiny si už pak může doplňovat znalosti podle potřeby.
Za mne osobně by děcko až do školky mělo lítat venku, hrát si s hračkamy, které nemají s IT nic společného. Vždyť od školky bude chudák někde zavřené a IT se nezbaví to nestačí? Musíme jim kazit i předškolní věk?To je sice krásná představa, bohužel dnes jen málokde realizovatelná. Já jako kluk trávil většinu svého času v lesíku co se táhnul podél železniční trati, jsme si dělávali ohníčky a opíkali párky. Ten byl v podstatě hned za naší, tehdy ještě normální základní školou, ale nikoho z náhodných okolojdoucích nenapadlo říct ani popel, protože tam tenkrát končilo sídliště.. Za hřištěm, které tenkrát nebylo oplocené jako dnes, býval jediný větší kopec, na který se v zimě chodily sáňkovat děcka z celého okolí. Ten je dnes zplanýrovaný a místo něj stojí dva paneláky. Jasně že by se mi líbilo, kdyby mohl kluk s kamarády odpoledne po škole, tak jako já tenkrát, vypadnout někam ven hned za barák. A nejspíš by se to líbilo i jemu. Jenže ani ta Praha už není jako tenkrát. Ulice jsou ucpané zaparkovanýma autama a jediné povyražení tak maximálně v městském parku.
Tiskni
Sdílej: