Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 21:58

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
stativ avatar 18.5.2008 17:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já mám sdílenou partition v /mnt/media.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Konqui avatar 18.5.2008 17:45 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Připojit do /mnt/ a udělat symlinky do těch domovských adresářů....
Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
18.5.2008 17:47 Jarino | blog: jarino | Nove Mesto nad Vahom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja ju mam pripojenu do /media/disk a zazdielanu aby som sa na nu dostal aj notasu.
18.5.2008 17:47 daeltar | skóre: 13 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
/depot - samostatný HDD s XFS
Heron avatar 18.5.2008 17:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sdílený oddíl připojený do /storage1, /storage2 atd
Heron
Ondrej avatar 18.5.2008 17:53 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kdyz jsem jeste mel sdileny pocitac, tak spolecna slozka (instalovanej system win98). Od chvile, kdy mame nekolik kompu, tak sdileni dat uzivateli neresim, filmy apod. se pali na cd/dvd. Ale v soucasne dobe uvazuju o stavbe NASu, kde by mela byt data ke sdileni, velkoobjemova data (image) a zalohy pocitacu.
Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
18.5.2008 17:58 Michal Kašpar | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já mám na toto lvoly připojené pod /srv/.
xkucf03 avatar 18.5.2008 18:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Všechny dokumenty mám v /home/uživatel, filmy a hudbu na lokálním disku mám v /home/filmy /home/hudba (adresáře uživatelů jsou chmod 700). A pak mám ještě spoustu dat rozstrkaných po jiných počítačích a externích discích a ty připojuji do /media případně /media/sshfs (ten /media je celkem nuda, mohl jsem vymyslet něco originálnějšího :-) ale zase to snadno najdu).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
18.5.2008 18:10 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
/media je dobre misto. sveho casu se k tomu pouzival /export, na firmenich serverech mame trochu prasacky /data, a pokud mas rad Sun, muzes tomu rikat /tank ;)
18.5.2008 18:12 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Partition /data jsem používal doteď. jen jsem to přehazoval mezi /, /home, /storage, a bůhví kde ještě...
18.5.2008 18:16 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Větší problém je zařídit, aby se dalo pohodlně mazat a nikdo o nic nepřišel. Situace A něco nahraje do sdíleného úložiště, A zjistí, že už ty soubory nechce, ale A neví jestli o ně nestojí B. Technicky to lze řešit přes hardlinky, jasně. Ale vymyslete takové řešení, které by bylo pohodlné.
THIS IS SPARTA!
18.5.2008 18:24 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Ne. Je to jinak. Společná data se nemažou. Maxímálně po dohodě se například smaže album, které nkdo neposlouchal, nebo film, který se nikomu nelíbí. Jinak si stejně každý hraje na svém písečku a má v /data/ svůj adresář pro dokumenty, a soukromé soubory
18.5.2008 18:27 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Ne. Je to tak. Já to potřebuju :-P

Až budu mít stoterabajtové disky, tak ok, nechť se nemaže :-D
THIS IS SPARTA!
18.5.2008 18:35 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Možná že kdybys smazala všechno P-éčko, 500GB HDD by ti stačil ;-)
18.5.2008 18:56 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Péčko šlo pryč jako první :-)
THIS IS SPARTA!
JiK avatar 18.5.2008 18:28 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
tohle je dobry dotaz....
thingie avatar 18.5.2008 18:37 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Vod čeho máme všecky ty {KDE,Gnome,X}VFS udělátka.
Růžové lži.
18.5.2008 18:54 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
No, něco takového mě napadlo. Každý by měl přes speciální adresář svůj pohled do toho sdíleného úložiště. Potřebuju někam přidat indikátor, který by uživatele informoval, že soubor taky vlastní (a nemůže mu být teda někým jiným smazán). K tomu bych zneužil skupinu. Ta by měla teda dvě hodnoty, třeba můj a cizí. Pohledy uživatelů by se pak lišily tím, že každému by se zdálo, že je vlastník toho souboru a u souborů, které označil, že o ně stojí by měl skupinu moje, u zbytku cizí. Skupiny by mohl měnit přehazovat a vyjadřovat tak své stání/nestání o daný soubor.

Možná to je ale blbost.
THIS IS SPARTA!
xkucf03 avatar 18.5.2008 18:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Pevné odkazy by byly fajn, ale je tam potíž, že vyžadují nějakou explicitní akci ještě než někdo projeví zájem to smazat. To by se musel dělat automatický rsync, který by místo kopírování dělal odkazy: /data/společná --> /data/uživatel1, /data/uživatel2 ... a pak by se jen zakázalo mazat ve společných datech.

Asi bych na to šel jednodušeji: občas společný adresář projít a něco přesunout do složky "ke smazání", pokud by to třeba do týdne nikdo nepřesunul zpět, tak by se to smazalo.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
18.5.2008 18:48 alpha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyz potrebuju neco dat uzivateli ktery je pripojeny ve stejne chvili jako ja tak pouziju tmpfs na /vtmp (virtual tmp) nebo normalni partition na /tmp a na veci s dlouhym datem trvanlivosti tu je /var/filmy, /var/hudba, /var/dokumenty apod.
Dalibor Smolík avatar 18.5.2008 18:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
/home/uzivatel/PRIPOJENI.
Data jsou na serveru a na místním pocítači jsou připojena přes nfs. Adresáře, které nejsou lokální mám označené velkými písmeny, abych to nepopletl :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.5.2008 18:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Data uživatelů jsou v /home, veškeré připojné body s "extra daty" jdou zásadně do /mnt.
18.5.2008 21:44 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je otazka, zda je neco takoveho rozumne. Me osobne prijde rozumejsi proste takova spolecna data nemit. Idealni mi prijde, kdyz si kazdy uzivatel organizuje sva data ve svem home, do ktereho maji ostatni read-only pristup. Pokud uzivatele chteji mit nejaka data oba, tak si je proste nahardlinkuji (nebo v horsim pripade nakopiruji) kazdy do sveho home. Tim odpadne spousta potizi - neni treba domlouvat spoustu veci, na kterych by se ti lide museli vice ci mene shodnout, kdyby chteli mit data ve spolecnem adresari.
masožravá palma avatar 19.5.2008 14:32 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vetsinu dat mam ve vlastnim soukromem adresari, ale kdyz chci neco sdilet spolu s dalsimi uzivateli nasi domaci site, tak na to mame nekolik specialnich partysen.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
19.5.2008 16:10 depka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
/home/Shared obsahuje i symlinky a je sdilene Sambou
21.5.2008 02:29 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U nas doma (5 stanic) mame udelany nfs a sftp server, na ktery maji vsichni pravo zapisu a tim je reseno sdileni dokumentu, fotek, hudby, atd. Reseni ma vyhodu v tom, ze kdyz prijde nahodny host s notebookem napriklad s windowsem, muze si lehce pres winscp stahnout, co je potreba.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.