Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 11:18

Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci

12.6.2008 14:17 | Přečteno: 1679× | poslední úprava: 12.6.2008 15:51

K vytvoření tohoto zápisku, či spíše ankety, mě inspirovala diskuse pod zprávičkou o nové knize o Ubuntu, kde byla mezi řečí zmíněna také výše jmenovaná anketa. Samotného by mě zajímalo, jaká je mezi uživateli jednotlivých distribucí ochota se této ankety účastnit. Jelikož nepočítám, že by můj průzkum měl ohlas Ankety o nejoblíbenější distribuci z AbcLinuxu a že by se informace o něm rozšířily mimo tento server, očekávám, že účastníky tak budou jen ochotní návštěvníci tohoto serveru. Což ale na druhou stranu taky nemusí být na škodu. Vlastně doufám, že účastníky mojí anktety budou i neochotní návštěvnící a že lidé nehlasující v anketě AbcLinuxu nebudou "líní" hlasovat v mém průzkumu. Tím pádem by totiž byly výsledky průzkumu naprd a pokud se někdo takový objeví, hanba mu. :-)

Bohužel, maximální povolený počet možností v anketě mi umožňuje zahrnout do průzkumu jen malé množství distribucí (dělit do dvou anket to nechci). Proto abych si usnadnil výběr, použiji distribuce , jež jsou podle minulého ročníku nejpoužívanější na desktopu a zbytek schovám pod ostatní.

       

Hodnocení: 41 %

        špatnédobré        

Anketa

U vámi používané (oblíbené) distribuce prosím zaškrtněte, zda jste v anketě o nejoblíbenější distribuci na AbcLinuxu hlasoval, či nikoliv.
 (23 %)
 (6 %)
 (32 %)
 (5 %)
 (9 %)
 (6 %)
 (13 %)
 (8 %)
 (18 %)
 (6 %)
 (9 %)
 (5 %)
 (29 %)
 (3 %)
Celkem 291 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

12.6.2008 14:59 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a jak mám hlasovat když nemám nejoblíbenější distribuci? Tolik jsem jich zas nevyzkoušel a myslím že ani většina lidí tady. Skoro tři roky jsem používal Mandrivu, celkem spokojenost. Občas nějakou live, Slax,Danix, Damn Small, většinou když byl stroj rozmontýrovanej a nebyl v něm žádnej použitelnej systém. Teď pár týdnů jedu v Archlinuxu a taky spokojenost. Ale abych mohl říct které distro je nejoblíbenější na to jaksi není dost dat. To je skoro jako u voleb, taky nemám možnost říct že mi nevyhovuje ani jeden kandidát. Prostě ti v té anketě chybí bodík pro ty co nemají vyhraněný názor, pak by to mělo větší vypovídací hodnotu.
12.6.2008 15:25 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Ej, a to mi tam jeste jedna volna polozka zbyla. No co uz.
12.6.2008 15:45 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
No, tam jsi mel hodit "Nechci hlasovat v teto ankete":-)
12.6.2008 15:46 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Stačilo by, kdyby anketa akceptovala i hlasy s žádným zaškrtnutým políčkem :-)
12.6.2008 16:03 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
:-D Kdepak, ten udaj spocitam tak, ze od udaje Precteno odectu pocet hlasu. Teda pokud se ten udaj nezvysi i opakovane navsteve.
Ilfirin avatar 12.6.2008 17:46 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
No a on se afaik zvýší (včetně návštěvy diskuze).
12.6.2008 20:45 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
tak to ten udaj budu muset ozelet, co uz
frEon avatar 13.6.2008 00:06 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
no definice oblibene distribuce je u me takova, ze jinou na danne pouziti nechci, nebo nemam potrebu hledat.
Talking about music is like dancing to architecture.
12.6.2008 15:34 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nechápu smysl tohoto zápisku
hmm
12.6.2008 15:43 grim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
ja taky ne. Ale mam napad: co takhle udelat anketu o tom, jestli jsou lidi ochotni hlasovat v tehle ankete?
12.6.2008 15:44 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
jen do toho
pools avatar 12.6.2008 23:27 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Tady nejsme v parlamentu. (tato veta nema byt vtipna)
Vivre libre ou mourir!
12.6.2008 15:47 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Proste jen chci zjistit, jake procento navstevniku abicka nehlasovalo v ankete o nejoblibenejsi distribuci (za predpokladu, ze budou ochotni hlasovat v te moji) a jake je zastoupeni "nehlasujicich" mezi privrzenci jednotlivych distribuci. Rekl bych, ze z te ankety je to vcelku patrne. Nicmene pokud tomu presto nerozumis, tak si tim netrap hlavu. Svet je dozajista plny veci, kterym nerozumis, tohle je jen jedna z nich (to neni vypad, pouze konstatovani faktu).
12.6.2008 15:46 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
očekávám, že účastníky tak budou jen ochotní návštěvníci tohoto serveru.

ocekavas spatne, vzhledem k tomu, ze jsem videl vyzvu treba i na cdr.cz a dlasich serverech
12.6.2008 15:48 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
tak to je pak mile prekvapeni
12.6.2008 15:53 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Trochu jsem se unahlil. Opravdu jsi na cdr.cz videl moji vyzvu? To asi tezko. Zjevne mas na mysli vyzvu na tu puvodni anketu. Ale ja mluvil o tom, ze ucastniky te MOJI ankety nejspis budou jen ctenari abicka. Jasne?
12.6.2008 19:01 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
uz jo :-)
extender avatar 12.6.2008 18:23 extender | skóre: 1 | blog: extender
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nic objevného. Nejdiciplinovanější voliče má KSČM a Ubuntu. Už se těším jak bude tato touha zviditelnit moji distribuci vydávána za počet skutečných uživatel.
Zed's dead baby, Zed's dead.
Ilfirin avatar 12.6.2008 18:46 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Pokud je touha zviditelnit moji distribuci u všech distro-komunit +- stejná, pak i velikost této touhy udává velikost těchto komunit a v tom případě anketa funguje ;-).
12.6.2008 19:15 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci

Ano, přesně ten předpoklad je chybný, dobře jsi to vystihl ;)

Ilfirin avatar 12.6.2008 19:23 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Proč je chybný?
12.6.2008 19:31 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci

Protože třeba Arch (jak jsem ho poznal já) je distro, které se používá (doufám :D) prakticky jen an desktopu a na desktopu má každý tendenci si ho různě vykrášlit a vypiplat a pak je na něj hrdý a má potřebu ho propagovat. Zatímco třeba moc nevěřím tomu, že by uživatelé enterprise odnoží distribucí (RHEL, SLED/SLES - doufám, že to jsou ty SuSE enterprise verze) používají distribuci prostě jako nástroj a nemají nějakou zvláštní potřebu je propagovat. Třeba já mám rád Gentoo a pokud můžu, tak ho propaguju, ale protože po mě teď chce klient distribuci se stabilními bezpečnostními updaty, dávám tam Debian (nebo třeba CentOS), ale i když ho používám (a jsem spokojený), tak nemám moc velkou potřebu ho propagovat. Ale určitě to nemůžu nějak empiricky dokázat, to máš pravdu, nechci žádný flame...

Ilfirin avatar 12.6.2008 20:03 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
No já svoje tvrzení také nemohu dokázat, takže flame nebude. Asi proto se to jmenuje "nejoblíbenější distro" a ne "nejrozšířenější distro". Přesto si myslím, že jistá úměra mezi nimi je (teď je otázka jak je velká a jak jsi napsal, distro od distra se to bude lišit - ta úměra).
extender avatar 12.6.2008 19:59 extender | skóre: 1 | blog: extender
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
nikdy stená nebude. Zatímco Ubuntu rulezz je v každé druhé diskuzi o Linuxu, uživatelé Enterprise distribucí se na takovéto "vykřiky" vykašlou. Potřeba propagovat svoji distribuci je u každé jednotlivé distribuce různá.
Zed's dead baby, Zed's dead.
Ilfirin avatar 12.6.2008 20:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Ano, ale jak jsem psal, stojím si za tím, že mezi těmi tábory existuje úměra. Aneb když je v skorokaždé diskuzi Ubuntu rulezz a o třeba RHEL ani slovo, je naivní si myslet, že uživatelů RHEL je více, jen jsou ukázněnější. Prostě z toho mám pocit, že uživatelů RHEL je méně (a ono tomu tak opravdu afaik je).
extender avatar 12.6.2008 20:46 extender | skóre: 1 | blog: extender
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
Ale to je přeci úplná blbost. Představ si, že třeba ve 20 firmách je 2000 uživatelů RHEL. Kolik z nich bude hlasovat? méně než 10? Já bych si tipnul že klidně i nula. Kolik uživatel Ubuntu hezky v teple domova vleze po přečtení výzvy na ubuntu.cz a zahlasuje? Já bych řekl že ze 2000 alespoň 1500, ale klidně taky skoro všichni. Lidi co si lepí samolepky s logem své distribuce na kde co jsou prostě takoví. Ona i tahle přiblblá anketa ti k tomu něco řekne. Stačí se podívat, která distribuce má poměr hlasoval/nehlasoval s přehledem nejvyšší :-D
Zed's dead baby, Zed's dead.
Ilfirin avatar 12.6.2008 21:43 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
No dobrá, enterprise distra se mojí teorii tak trochu vymykají ale a home dister to snad (alespoň tam platí), nicméně couvám z diskuze ;-). Akorát
Stačí se podívat, která distribuce má poměr hlasoval/nehlasoval s přehledem nejvyšší
Dyk to ale není Ubuntu, kde by měl být poměr nejvyšší jakožto "nejukázněnějších voličů", ale není, naopak ten poměr mají "ostatní" distra.
13.6.2008 08:04 neemand
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ochota účastnit se Ankety o nejoblíbenější distribuci
rhel rulez u nás v práci voe!!! proto sem taky pro něj hlasoval, víme?

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.