Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 18:20
Ano, neinformovanost je problém. Já například zažil při rozhovoru s kamarády v jedné nejmenované hospodě situaci, kdy po vložení USB disku následovalo kamarádovo okomentování objevivší se ikonky na ploše překvapením na způsob „Jé, to funguje tak rychle?,“ načež se ozvala osoba sedící naproti (která co je na obrazovce neviděla): „A proč by to nemělo fungovat?,“ načež následovalo „Tak tady je Linux, víš?“ a „Jéé, Linux? To jsem nikdy neviděl, tak na to se musím podívat.“ Nemluvě o tom výrazu na tváři těch lidí, co jsem jim pustil videoukázku jednoho experimentálního pluginu pro Beryl (taková ta okna ve 3D vznášející se ve vrstvách v prostoru nad plochou). Jeden z nich studuje na FIT VUT, druhý už má Mgr. a zajímá se o počítačovou grafiku, oba uživatelé Windows. Takže jsem dospěl k názoru, že Linux musí být pro normální lidi něco z jiného světa, podezřelého, hodného trpkého pousmání, něco co používají ti, kteří o tom poté flamují na Živě a nehodného používání za předpokladu, že náhodou nemáte svého gurua, který vám jej jednoduše neukáže a všechno nevysvětlí.
Výše zmíněný "hovado", jak říkáš, byl strojní inženýr, v oboru výpočetní techniky 20 let a konkrétně v Comforu - 10 let. Patřil mezi absolutní špičky, školil ostatní Comforáky, dělal servisní výjezdy. Měl pravda, toršku výbušnější povahu, ale ono když se jedná s blbcema co přijdou do krámu a myslí si, že když se s nimi ti prodejci/technici/administrativní pracovníci/jednatelé celé černé techniky (jak to je u těch "prodavačů" v comforu) jentak nevykecávají, že jsou comfor zaměstnanci tupá hovada. Měli by jste si možná uvědomit, že sít Comfor prodejen jsou, jak správně asi tušíte - prodejny, nikoli poradny.. V dnešní době se platí za všechno a co z toho má prodejce, když mu přijde do krámu rozumbrada (a až na posledním místě zákazník co by si skutečně něco koupil) a začne mu tam mentorovat, testovat a já nevím co všechno..Mezitím z prodejny odejde 5 lidí co by si třeba skutečně něco koupili, díky rozumujícím lidem co zaměstnávají prodejce s prominutim volovinami a odvádí ho tak od jeho práce..Zamyslete se prosím nad tím..
JInak ještě k té propagaci Microsoftu..O propagaci Microsoftu se snaží každý prodejce výpočetní techniky, Microsfot ho z velké většiny také živý, má s ním exklusivní dohody a prodává Microsoft..
Pokud jde o Vás..Vás, jako zákazníků (typ zákazníka: člověk, co přijde jen na odborný pokec, jehož cílem není koupit, ale shodit prodejce odbornou znalostí daného odvětví v černé technice, aby o tom poté poreferoval na internetu v diskusi) je absolutně mizivé procento...A díky bohu za to...
vše
hda
, hdc
, hde
, …
A tohle všechno mi pro radost přináší denně minimálně jednu takovou příhodu.Povídejte.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.