Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 22:20

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
21.10.2005 21:53 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
me v posledni dobe icq nastvalo, protoze jsem mluvil s clovekem a posilal mu adresu na irc server a ta sprava mu nedosla, zkousel jsem to asi 15x a vzdy jsem ji ja mel odeslanou a on ji nevidel, ale vsechny ostatni bez te adresy na irc server se zobrazili, docela dobrej haluz :-)
BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
Josef Kufner avatar 21.10.2005 22:10 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vlastně mi v používání jabberu chybí jedna fičurka: Ovládání klienta přes rouru. Nějak ne a ne najít klienta, který by to uměl. Licq to umí.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
22.10.2005 11:16 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
gaim-remote nic?
22.10.2005 18:45 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
imcom je tak "jednoduchý", že snad musí jít ovládat i silou vůle... ^_~
23.10.2005 13:48 fissie | skóre: 12 | blog: One little blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Pokud se nepletu, tak tohle umi i SIM (simctrl a Remote plugin, ktery je v defaultni instalaci).
22.10.2005 00:43 balda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Icq uz me taky pekne nastval, tak sem si zalozil ucet na jabber.org a pouzivam v Simu oba, ale co me teda trosku zklamalo, ja hlupak nejak doufal, ze kdyz bude napr. jabber.org spadlej ze se pouzije nejak jinej server (treba jabber.cz) a pojede se dal, ale evidentne ne...
22.10.2005 12:40 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
No to by byla pekna vec, ale asi trochu komplikovana..
22.10.2005 13:44 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
No, to pujde těžko. Spíš jde o to, že když spadne jabber.org, tak zbytek lidí bude fungovat a těch několik desítek tisíc se přeregistruje někam jinam, takže to tak bolestné nebude :-). I když se někomu může zdát, že to bolestné je, tak v případě ICQ by se muselo kompletně přejít na jiný protokol s jinými klienty, což by trvalo déle a navíc pokud by se všichni nedomluvili, co to bude, tak by mohl nastat celkem chaos.

Ale je dobré si zálohovat roster...
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
22.10.2005 14:14 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Jabber server je samostatný "hub" s vlastními uživateli atd, nějaká migrace mezi nimi mi nepřipadá jako dobrý a přehledný řešení. Imo by bylo lepší, kdyby jabber server měl prostě zálohu - když spadne jeden server, transparentně to usery přehodí na záložní (nejlépe i bez odpojení :)
22.10.2005 14:42 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Na jiný server s jinou doménou nebo jiný server jako zálohu toho spadnutého?
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
22.10.2005 15:05 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Zálohu spadnutého ... stejnou doménu. Prostě transparentní backup
22.10.2005 18:15 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Jo, tak to jo. To už je otázka konkrétního serveru, jestli se o to někdo bude až tak starat... Jakože dokud nebude Jabber používat víc lidí, tak se to asi nikomu nevyplatí...
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
22.10.2005 18:27 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
dokud nebude Jabber používat víc lidí, tak se to asi nikomu nevyplatí

a dokud to nebude běžet 24/7, tak to masy nebudou používat

A máme tu další deadlock :))
Luk avatar 22.10.2005 19:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Třeba jabber.cz běží 24/7. Sice má občas výpadky, ale rozhodně to není zlé.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
22.10.2005 20:08 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Právě ten mám na mysli, on sice jede velmi dobře, ale jednou za čas má prostě několikahodinový až několikadenní výpadek ... a to mi vadí, protože Jabber je jediná forma komunikace s některými mými přáteli... ICQ naopak padá často, ale jen krátkodobě... těžko rozhodnete co je lepší.
22.10.2005 19:04 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
No, nevím sice jak je na tom jabber.org, ale třeba takový njs.netlab.cz (a potažmo jabber.cz, jabbim a kdovícoještě) jede podle mně snad stabilněji než ICQ.com. Teďka po spojení s jabber.cz myslím bylo pár výpadků, ale počítám, že se to zas ustabilizuje... Takže zas takový deadlock to snad není.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
22.10.2005 10:41 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Lidé na ICQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mě nejvíc vadí zpravidla o řád nižší inteligence lidí na ICQ (než na Jabberu, IRC...) ... protože se mi ještě nestalo, že by mi na jabberu přišel od 20 lidí najednou hoax typu "Jabber bude zpoplatněn" nebo "Nepřidávej si usera $RANDOM_JID do cl..." :)
22.10.2005 17:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jabber nemá klienta se spoustou reklam a okýnek a nepodporuje hry. A icq má každý. Obávám se, že by se muselo s icq stát něco velkého, aby to lidé přestali používat.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.10.2005 17:28 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Např. zpoplatnění ICQ ... hoax s touto novinkou byl minulý týden velmi rozšířený (in the wild :)

Já osobně doufám, že se jednou na ICQ zaměří opravdu mocná skupina s velkým botnetem a zadusí ho spamem tak, jako se to děje dnes s e-mailem ... do jabberu se maximálně naimplementuje spamassassin :o)
22.10.2005 18:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
No jo, ale ty bannery a hry, to je silný argument :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.10.2005 19:01 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Jabber má zase svoje chatroomy, to ICQ nemá (nebo se o tom moc nemluví :) ... s trochou práce by šlo udělat i DC++ over jabber (podobně jako DCC na IRC)
22.10.2005 20:56 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Z neověřeného zdroje: prý chat-roomy má. Taky má voice+video.
22.10.2005 21:29 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Voice + video ... bude umět googletalk, ne ? To se backportuje... :) a máme transporty :D
22.10.2005 21:36 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
To bude ale trvat. :) Já ale voice+video stejnak nevyužiju, já se stydím i mluvit do telefonu. ;)
22.10.2005 22:06 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
hh :)) já využívám tak leda audio ... jednak webcamera nehodlá spolupracovat s kernelem a jednak ... lepší je zařvat do earpiecu "All units move to D7" než něco prskat na kameru :)) (battlezone, teamspeak)
22.10.2005 18:39 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Ano, ale proč nemít sen, který se mohu pokoušet plnit? Aspoň nechodím nikam fetovat. :-)

A co se her týče, myslím, že by nebyl problém je naimplementovat. Ale to by asi přineslo dost ošklivou nekompatibilitu a klienti by se vybírali podle podporovaných her :-)
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
22.10.2005 18:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
To nebylo nic proti tobě. Já jsem na jabbera taky přešel. Ale mluvím o ostatních lidech. Pro ně je toto, bohužel, dost silný argument :-(.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.10.2005 20:03 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Já vím, já jen poznamenal, že si uvědomuju, že je to boj s větrnými mlýny :-)

Ale o to větší radost mám, když se někdo zaregistruje. A když se nezaregistruje, tak je aspoň dobře, že budou mí známí vědět, že něco jako Jabber existuje, stejně tak jako budou vědět, že něco jako Linux existuje. Ač se to nezdá, podle mně je i to málo důležité - šířit povědomí o tom, že existují i jiné věci.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
22.10.2005 18:54 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Nejsou v tkabberu náhodou šachy...? :D (A také whiteboard.)
Luk avatar 22.10.2005 19:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
Jenže když používáš Jabber, můžeš přes bránu používat mj. i ICQ. Obráceně to nejde.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
23.10.2005 18:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
To já přece vím :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.