Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 00:04

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2006 15:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co je to vlasně za blbou organizaci, ten institut?
The Web server you are attempting to reach has a list of IP addresses that are not allowed to access the Web site, and the IP address of your browsing computer is on this list.
To je poprvé, co jdu na jejich web a moje IP adresa je nesdílená.
10.7.2006 15:17 abr | skóre: 24 | blog: ab
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
To vis, na ty stranky mohou jen lide, kteri znaji google :)
Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2006 15:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Já jsem se tam taky tak dostal a hned jsem se jich zeptal, proč mě blokují.
Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2006 15:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Teď jsem se tam pokusil dostat z jiné IP adresy (úplně jiný blok) a je to také blokované. Pěkný bordel tam mají.
JiK avatar 10.7.2006 15:20 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Netusim. Predtim mi to fungovalo, ted mi to dava chyby. Je to v googlecache (jako koneckoncu cely web). Bud maj na webu bordel, nebo jim ajatolahove osvobodili server...a poslali ho do nebe, kde na jen ceka 72 nesdilenych IP adres. :-D
vencour avatar 10.7.2006 15:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Fíííha? Proč zrovna 72 pannen? Musim se kouknout do Koránu ...

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 10.7.2006 15:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jako virtuální ředitel Zeměkoul jsem pro okamžitý úder. Jenže tím ztrácím možnost dialogu, vznikne precedens, bude se dohadovat, na koho ještě ne a na koho už jo. A taky nedávám šanci protivníkovi se polepšit. Tj. místo spálené země "zloducha" bych uvítal radši spolupracující národ. (Tuta debata by směřovala k mezinárodnímu kapitálu?)

Tuto mi přijde jako spíš vedlejší problém, víc mne zajímá, zda si Státy udrží svou hegemonii, zda ustojí diskriminaci naruby, přívaly Hispánců a spol., nějaké odstředvé tlaky (kdysi jsem čet o nevraživosti států k federaci). No a jak se vyvrbí Čína a Indie, dost její inteligence je v zahraničí (mam na mysli studenty a tak), až budou podporovat svoje krajany, až i Indie a Čína se stanou ekonomickými tygry. A ustojí svou pozici s rozvahou.

Čili když se mi líbí přestava spolupracující světové multi společnosti, tak je třeba každý výstřelek proti ní potlačit. "Akorát" v tom nevidim nějak místo pro současnou formu Islámu, zdá se mi dost nesmiřitelný.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
JiK avatar 10.7.2006 15:25 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
spousta moudrych slov...kterou moznost bys tedy zvolil? Rozhodni, neokecavej.
vencour avatar 10.7.2006 15:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Já jsem hlasoval a)

Neokecával jsem. Chtěl jsem vysvětlit, že JEDINÁ otázka nic neřeší, jelikož se svět dost změní - stejně jako v případě KLDR, tak je třeba jednou jednat a to jednat tak nějak koordinovaně, když už jednám, vzal jsem na sebe odpovědnost, tedy musím to mít promyšlené, co nejmíň objětí ... a už vidim novináře, jak se zblázní z každý bomby mimo.

V Invazi barbarů jsem slyšel: Při holokaustu a 2. světové válce zahynulo do 100 miliónů lidí. Při kolonializaci Ameriky jich zahynulo cca 300 miliónů a nikdo nemuk, pomník nikde, v médiích mrtvo. <smutný smích>Tj. kdo to má zvládat řešit? Sledovat a tak?</smutný smích>

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
JiK avatar 10.7.2006 15:41 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
...V Invazi barbarů jsem slyšel: Při holokaustu a 2. světové válce zahynulo do 100 miliónů lidí. Při kolonializaci Ameriky jich zahynulo cca 300 miliónů a nikdo nemuk, pomník nikde, v médiích mrtvo....
At uz je "pravda" kdekoli, zajimalo by mne, z jakeho zdroje jsou ta cisla. Jinak, je mozne/rozumne vinit z tech obeti dnesni obyvatele Kanady, USA a Mexika? Jsi zodpovedny za zlociny svych rodicu?
vencour avatar 10.7.2006 15:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Já v tom spíš vidím varování před jakýmkoliv použitím síly.

Zodpovědnost za rodiče? Spíš ... zdědil jsem po nich nějaký svět a měl bych přispět k jeho snesitelné podobě.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
11.7.2006 16:20 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Proč ne? A jestli chceš aktuálnější čísla, tak tady jsou...

Ad anketa: jsem samozřejmě pro okamžitý stabilizačně preventivní jaderně humanitární demokraticko obranný masivně chirurgický úder :) :) :)
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
Heron avatar 10.7.2006 15:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Heh, tohle mi přijde typický:

Irán má vládu, která je radikálně nepřátelská vůči naši západní společnosti a jejím principům. Zároveň disponuje raketami Šahab 3 s doletem 1300 km, Šahab 4 s doletem 1900 km a vyvíjí raketu Šahab 5 (neboli Kosar), jejíž dolet bude 4000 km. Vzdálenost Teherán?Praha je 3400 km. Irán rovněž rozvíjí jaderný program a z celého mezinárodního společenství si dělá blázny. Za těchto okolností navrhujete: (zakroužkujte možnost, kterou preferujete)

Nejprve je úvod do situace (napřesný a hodně tendenční) a pak následuje "svobodná" volba ;-).

Každopádně z následující bodů jsem si nevybral. Pravda jen po jedné iteraci. :-D

Heron
JiK avatar 10.7.2006 15:50 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Tvrdis, ze uvod je tendencni. Budiz. Pripustme to jako hypotezu. Ja tam vidim hlavne cisla a fakta. Ktera fakta a cisla nesouhlasi s fakty a cisly z tvych zdroju?

P.S. Zkus vice iteraci, jiste najdes nejakou moznost, ktera Ti vyhovuje.
Heron avatar 10.7.2006 16:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Fajn, rakety a jejich dolet jsou fakta. Na to se shodneme a snad jsou i správně (momentálně tu nemám žádnou mezikontinentální střelu, tak to nemůžu odzkoušet ;-) ).

Ale nesouhlasím s tou větou Irán má vládu, která je radikálně nepřátelská vůči naši západní společnosti a jejím principům. Protože to je IMHO dost subjektivní pocit. A je to politika. Pro někoho je nepřátelská, pro jiné je OK.

Zkrátka pokud si vytvořím "něco", co potenciálně může ohrozit ostatní (což je prakticky cokoliv), tak to nikoho neopravňuje k útoku na mně. Pak to totiž vede k absurdním věcem jako je "válka proti terorismu", kdy je podezřelý každý kdo má trochu jinou pleť (ale v žádném případě se nejedná o rasismus ;-) ) a hlavně každý, kdo si chce na palubu letadla vzít nůž.

11.7.2006 21:53 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Fajn, rakety a jejich dolet jsou fakta.
mno, Wikipedie si to nemyslí ...

nicméně máme-li zůstat v rovině čistě technické a nikoliv psychologicko-spekulativní, nakolik jsou komu Íránci nepřátelští, našlo by se ještě dost a dost věcí, které článek říká nebo resp. naznačuje, a přitom se dají úspěšně zpochybnit - např. to, že by Bušéhr představoval nějakou hrozbu, a tudíž bylo nutné tam útočit ...
Josef Kufner avatar 10.7.2006 16:19 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Ať jsou čísla jakákoliv, vždy se dají poskládat tak, jak se to zrovna hodí.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
kyknos avatar 10.7.2006 15:42 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše 4+6
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Správně je 4+6
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
10.7.2006 16:00 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: 4+6
+1 (ale dal jsem 4) ;-)
Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
kyknos avatar 10.7.2006 16:06 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: 4+6
Ale fuj. 1 v žádném případě. To bych se snad postavil na iránskou stranu.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
10.7.2006 16:24 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: 4+6
+1 znamená, že bych volil stejně jako Ty ;-) To jako k Tvému hlasu přičíst ještě ten můj stejný ;-)
Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
kyknos avatar 10.7.2006 16:48 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: 4+6
Aha :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
10.7.2006 20:42 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: 4+6
Jedine spravne je 42:-).
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
vencour avatar 10.7.2006 15:54 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

P.S. tuto neni test IQ, ale test existence pudu sebezáchovy.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
10.7.2006 16:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Za 7). Svoboda je svoboda, ale 72 panen je 72 panen - Aláh Akbar a La iláh illa Alláh :-D

BTW: pro ty, co to ani se smajlíkem nepochopili - to byl vtip.

BTW2: pro obsluhu Echelonu - to byl vtip :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
10.7.2006 16:47 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud je to test IQ, pak je u bodu 5, který jsem zvolil, příliš mnoho hlasů.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
10.7.2006 17:36 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jak pravi puvodni nezkraceny nazev clanku, "Test IQ: chcete americkou základnu?".

jinak receno ucelovy blabol, snazici se podporit umisteni americke vojenske zakladny v CR, coz je neco jako vyhaneni certa dablem.

moje odpoved je "dekuji, nechci".
10.7.2006 17:36 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Osobně se víc bojim Korejců než Íánu, museli by to bejt blázni, aby si něco začaly, když Francie má přez 200 jaderných hlavic na ponorkách po celym světě. A konec konců, každej stát by měl mít právo na svuj jadernej program ať ho chce využít jakkoliv i ke zbrojení a je mnohem větší pravděpodobnost, že by zaůtočily na USA než-li na nějakej evropskej stát... ... a konec konců, komu by vadilo rozbombardování Microsoftu a přijít o pravidelnou zásilku spamu, kterej sem docela běžně chodí ze zámoří?
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
11.7.2006 11:39 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Jenze oni jsou blazni!

Pro ne je lepsi vystrelit jednu prskavku a pak zemrit jako mucednik nez se klepat strachy pred frantiky.
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Heron avatar 11.7.2006 12:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Jak to víte? Vy jste tam žil? Setkal jste se s nimy?

Tento váš komentář je typickou ukázkou funkční propagandy. "Oni jsou ti zlý, oni musejí být zničeni, protože nám škodí. Zkrátka oni jsou teroristi."

Toto je vůbec divná planeta. Včera bylo ve zprávách, že jeden Nor (muslimského původu*) má být vydán do USA na základě toho, že je podezřelý z toho, že se bavil s člověkem, který je podezřelý z podporování teroristů.

*) Což imho pro všechny zfanatizované stačí jako "důkaz" toho, že je "terorista" (co to slovo vlastně znamená?).
Dalibor Smolík avatar 11.7.2006 14:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Nevím. Nebezpečné jsou oba státy. U Iránu k tomu přistupují náboženské otázky, takže lze zde fanatismus a sebevražené útoky. U Koreje asi tolik ne. To je normální komunistické zvěrstvo, ale komunisté nejsou sebevražední útočníci. U nich, na rozdíl od Iránu, lze proto očekávat předvídatelnější chování.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
11.7.2006 15:25 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
A co poslat do íránu pár miliard na vzdělávání obyvatelstva, přece jen když by byly vzdělaný, zjistily by sami, že tudy cesta nevede a řešily by problémy diplomatictější cestou ;-)
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
11.7.2006 15:45 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
z toho nebude ani zisk z ropy, ani z predaja zbrani, to by bola velmi neefektivna investicia :-)
11.7.2006 15:44 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
a ten treti stat su zas krestanski fanatici (i ked, tie ich sekty sa snad uz ani za krestanstvo povazovat nemozu).
10.7.2006 18:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

A opakujte ho tolikrát, až jednu možnost zakroužkujete. A konečně se už naučte logicky myslet!

Na tohle znám mnoho reakcí, ale žádná není slušná. Tenhle otrapa mi bude říkat, jak mám myslet. Tůůůdle.

Představa, že vystřílí své jaderné zbraně na Prahu, pupek světa, no...

10.7.2006 20:47 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezký příklad newspeaku... zjevně demagogickému a propagandistickému textu se říká "Test IQ". Zdejší "objevitel a předkladatel" opět nezklamal... už tu začínalo být smutno :P
10.7.2006 20:48 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skončila povolební dovolená?
~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
10.7.2006 21:07 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vybudovat systém protiraketové obrany, jenž sestřelí každou raketu letící k nám z Íránu. Bude-li potřebné, aby ona americká protiraketová základna byla na našem území, je to v pořádku. A je to lepší, než abychom byli úplně bezbranní vůči případnému íránskému jadernému útoku proti nám nebo spojencům, anebo po něm zmasakrovali iránské civilisty naší jadernou odplatou.

Je ten člověk jenom hodně blbej, nebo hodně navedenej? Snad jen v těch nejexkluzivnějších kachnách z Junge Front se objevily fantasmagorie o tom, že taková případná základna by mohla sloužit k ochraně našeho území... (jo pardon, ještě Topolánka to možná napadlo...) jasná ukázka toho, že si Roman Joch představuje skutečnost jak Hurvínek válku.

Tak já vám jednu další "fantasmagorii" přidám: taková základna může sloužit jak k obranným účelům (pro mezikontinentální rakety mířící na USA, např. z Číny nebo z Ruska), tak k "preventivnímu úderu" (na Rusko např. i Čínu) a tím pádem také jako první kandidát na odstřel. Tím spíše, že "ochranný deštník" se ukazuje díky stále se zdokonalujícím útočným střelám jako technicky spíše neefektivní řešení případné hrozby útoku.

K tomu přidám, že země jako Írán nebo Severní Korea prostě nemají motivaci angažovat se ve střílení raket do Evropy (věděl by někdo JEDEN JEDINÝ DŮVOD?), ani nemají kapacity na vedení "světové války". Pravda, taková americká zjevně útočná základna v dosahu raket a v jinak bezvýznamné zemičce by sice mohla vyvolat svrbění prstů, kdyby bylo opravdu třeba demonstrovat zoufalé odhodlání...

Představitelnější je v horizontu 30-50 let (pro který by se základna stavěla) konflikt USA s Ruskem nebo Čínou. Určitě by byla pro USA velká výhoda, mít v Evropě vlastní raketovou základnu jako hrozbu, navíc v zemi, kde lze pohodlně tradičně pěstovat servilitu vůči silnějším.

Všechny ostatní tzv. "důvody" nebo úvahy, včetně těch pana Romana Jocha, vypadají daleko fantastičtěji... a čím více se člověk začne o problematiku zajímat, tím rychleji se rozplývají jako pára nad hrncem.
Heron avatar 10.7.2006 22:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Jestli to není známé české "podle sebe soudím tebe". Totiž USA napadnou kohokoliv a z jakýchkoliv důvodů. A tak si myslí, že kdo má zbraň, tak chce všechny napadnout.
10.7.2006 22:08 HS | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud jste nezakroužkovali žádnou z možností, neboť s žádnou nesouhlasíte, pak se vraťte k bodu jedna a celý test opakujte. A opakujte ho tolikrát, až jednu možnost zakroužkujete. A konečně se už naučte logicky myslet!

Nelepsi je stejne konec.
parazit
10.7.2006 22:48 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Další test:

Irán by použil své zbraně na:

  1. Zastrašování a vydírání sousedních zemí.
  2. Odrazení ambicí USA na převýchovu Iránu.
  3. K zničení Izraele
  4. K zničení hlavního města politicky, ekonomicky a vojensky bezvýznamné zemičky v nezajímavé Evropě.

Když by řekl, že jsem členy NATO, no a tak z toho plyne tohle, tak budiž. Ale takhle z nás dělat blbce? Institut jeden liberální vykutálenej.

10.7.2006 23:24 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
A co třeba ke svojí obraně? Nebo jsou oni opravdu ti zlí, a my ti dobří?

Pohrdám každým, kdo dobrovolně vstoupí do armády. Pohrdám člověkem, který chce být figurkou, kterou táhnou jiní, terčem do kterého se strefují jiné figurky a katem stejně nemyslících figurek. Neznám žádné válečné hrdiny, plivu na generály Peřiny a podobné figurky, které dostávají státní vyznamenání jen za to, že se narodily na té správné straně. Stačilo, aby je matky porodily o pár stovek kilomentrů západněji, aby byli by to pro nás vrahy.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
kyknos avatar 11.7.2006 03:23 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Takový generál Arbogastes je pro mě hrdina...
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
11.7.2006 08:35 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

První možnost částečně a druhá je +- zcela obranná.

Oni zlí. Heh. Oni jsou oni, dokud se nedám k nim. Značná část z "nich" má zájem expandovat směrem k "nám". Amerika chce vyvážet svoji představu uspořádání a to i silou zbraní. Oni též. Já bych byl proto, aby ani jedni nic nevyváželi, ale jak v Bílém domě, tak mezi arabskými vládci nemám ani hlas poradní. Škoda.

K představě USA o světě mám vcelku spíš odpor, ale furt lepší představa, nežli ta druhá. Třetí zatím není v dohledu, možná jí přinesou Číňani. Jen nevím, bude-li zářivější.

Na generály Peřinu rozhodně neplivu. Měl přijít za němci s kytičkou a předpokládat, že se rozpláčí dojetím a zastaví válku? Nebo bránit Anglii?

11.7.2006 10:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Plivu na generály Peřiny a podobné figurky, které dostávají státní vyznamenání jen za to, že se narodily na té správné straně. Stačilo, aby je matky porodily o pár stovek kilomentrů západněji, aby byli by to pro nás vrahy.
Nojo, ti o pár stovek kilometrů západněji skončili ve druhé světové až druzí a dějiny píší vítězové - tak to je a vždycky tomu tak i bylo. Ale plivat na člověka, který pomáhal svojí napadené a obsazené vlasti bojem v Anglii - to snad nemyslíš vážně? Plivat na člověka, kterého komunisti perzekuovali jenom za to, že bojoval o těch pár stovek kilometrů západněji a načichl tam takovými zrůdými myšlenkami jako svoboda jednotlivce, lidská práva, nebo demokracie?
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
11.7.2006 11:28 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Ale plivat na člověka, který pomáhal svojí napadené a obsazené vlasti bojem v Anglii - to snad nemyslíš vážně?
Hmm, do armády vstoupil dřív než byla jeho vlast napadená a obasazená. Klidně se mu mohlo přihodit, že by byl na straně agresorů. Samotný fakt dobrovolného vstoupení do armády mi bohatě stačí.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 11:35 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Takže za první republiky jsme měli zrušit armádu a doufat, že na nás budou sousedi hodný. Nebo se spoléhat na cizí armády? A nebóóó -- armádu mít, ale jejich členy opovrhovat?

11.7.2006 11:47 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Ideální stav je samozřejmě, když nikdo nemá žádnou armádu. Pokud nějakou mít musíme, tak se nedá nic dělat. Ale třeba popelářům také nedáváme vyznamenání za celoživotní boj proti odpadkům a nemáme je v nějaké zvláštní úctě, přestože dělají práci, kterou někdo musí dělat, a jsme rádi, že to nemusíme být my.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 12:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Ale třeba popelářům také nedáváme vyznamenání za celoživotní boj proti odpadkům a nemáme je v nějaké zvláštní úctě, přestože dělají práci, kterou někdo musí dělat, a jsme rádi, že to nemusíme být my.

Já úctu mám. Dobrej popelář je dobrej popelář a má mojí úctu. Třeba jeden, co osamělé staré paní vytáhne popelnici z domu místo ní. Nemusí, ale udělá to. Pokud by popelář zneškodnil z nasazením života nebezpečný odpad (našel v popelnici jed, bombu...) tak bych na jeho vyznamenání neviděl nic divného.

11.7.2006 12:30 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Že by měl přímo popelář moji úctu říct nemůžu, ale rozhodně tou profesí nepohrdám. Profesionální voják u mě je někde hluboko pod ním, zhruba na úrovni nájemných vrahů. Tomu statečnému popeláři bych státní vyznamenání dal taky, to co udělal nemá v popisu práce a zachránil tím životy jiných. Voják má v popisu práce zabíjet jiné vojáky. Ať si dostane nějaké armádní vyznamenání, že se teda trefil do hodně figurek. Udělení státního vyznamenání je facka všem skutečným hrdinům.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 13:35 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Já jsem vcelku pacifista, ale odcamcať--pocamcať. Pokud potřebujeme vojáky, policisty... potřebujeme dobré zabíječe.

Pokud bude v klasické válce někdo shazovat bomby na zem ve které vládnete, máte taky mnoho možností. Kapitulovat a doufat, že obyvatele nechají žít. Smířlivě se dívat, jak jsou obyvatelé pohřbívaní zaživa, jak pěkně hoří... a nebo poslat své letce střílet po těch přilétávajících. Ti z vojáků, kteří se nejmíň bojí o sebe a dobře střílí jsou pak hrdinové. Kdo zařídil, aby ty bomby spadly i s letadlem do moře a ne na město? Hrdina. Případně při tom padl.

Nějak vám vypadlo velení. Někdo dal rozkaz těm vojákům. Co takový Churchil? Ten dal rozkaz střílet do přilétávajících letadel. To jeho předchůdce byl větší mírotvorce. Jen ten mír přišel na hodně milionů mrtvých na obou stranách. Drobná vada na kráse.

PS Raději bych vyznamenával Gándhího, nebo matku Terezu. To zase ano. Mimochodem, víte co řekl Gándhí, onen guru všech pacifistů? "Kdybych měl volit mezi zbabělostí a válkou, volil bych válku".

11.7.2006 14:43 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Ale já bych samozřejmě také použil tu bandu špinavců, přestože se mi k smrti protiví. Byli to oni sami, kdo se svobodně (jinou než profesionální armádu bych nikdy neřídil) rozhodli, že o jejich životu bude rozhodovat někdo jiný. Oni ze sebe udělali ten nástroj, který někdo (já, Hitler, kdokoli!) použije. A pokud mám takový nástroj a věřím, že ho mohu použít k dobré věci (kterou ochrana naprosto nevinných lidí žijících v mé zemi před zlem bezesporu je), pak ho použiji. Ovšem nikdy za žádných okolností bych nenechal bombardovat cizí města a zabíjet civilisty a ani bych se nespojil s někým, kdo toto dělá.

Já osobně bych neměl sebemenší probém zabít člověka, který by vážně ohrožoval život můj nebo někoho mně blízkého.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 14:49 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Takže byste použil to bandu špinavců a zůstal skvostně čistý. To já ne, to ten nůž zabíjel.
11.7.2006 14:58 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Ano, zůstal bych skvostně čistý (alespoň sám před sebou). Stejně jako bych zůstal skvostně čistý, pokud bych bránil proti jinému jen sám sebe. JÁ jsem zabíjel ať už prostřednictvím armády nebo nože, ale z VLASTNÍHO rozhodnutí. Nikdo mi to nenařídil, nedal rozkazem. JÁ jsem se rozhodl, že dělám dobrou věc.

Nevidím na tom nic špatného.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 15:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Začalo to generálem Peřinou. Ten se rozhodl vstoupit do armády mladého českého státu. Dalo se očekávat, že ten stát bude armádu potřebovat a to na obranu. Potom dobrovolně vstoupil do RAF, bránit Anglii proti agresi. Kde je tedy ten problém u něj?
11.7.2006 15:19 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Dalo se očekávat, že ten stát bude armádu potřebovat a to na obranu.
Problém je v tom slově "dalo". Krom toho věřím, že jeho prvotní motivací bylo létat. Co bylo dál už je mi celkem jedno. Myslím, že se stejnou vervou by bojoval za Německo, pokud by se narodil jako Němec.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 15:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Kdyby to bylo všechno jinak, nežli to bylo, tak by byl lump. A proto je lump. Kdyby se narodil jako Němec tak by možná bojoval za Německo a nebo také ne. I takoví byli. Chcete soudit na základě odhadů, člověka o které v zásadě nic nevíte, soudit jeho předpokládané chování v situaci, která nenastala.
11.7.2006 15:37 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Kdyby to bylo všechno jinak, nežli to bylo, tak by byl lump. A proto je lump.
Ne, já ho soudím jen za to, co opravdu udělal. A to je fakt dobrovolného vstupu do armády. Tím se mi hnusí kdokoli.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 15:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Dobrá. Pokud vás bude tahat ze zatopeného domu voják, bude vás v konfliktu bránit voják, nenechte se zachránit. Jinak jste pokrytec.
11.7.2006 16:37 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Visíte ze skály, náhodou se tam nachomítne prznitel dětí Kulínský a může vás zachránit. Přijmete pomoc nebo ne?

Já neodsuzuji vojáky za to, že zachraňují lidi při povodních (BTW jsem ale proti tomu, aby to dělali; také je mi špatně z toho, že pořádají různé letecké dny a podobné akce, které je mají před veřejností zlidštit). Já je odsuzuji za to, že se zbavují svobodné vůle. Vykonat rozkaz, nemyslet.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 16:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Kousek níž jsem sám sebe shrnul. :-) BTW Kulínský myslím není dobrý příklad.
11.7.2006 14:58 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Není náhodou férovější s postavit do čela těch špinavců, třeba si umazat pracky od krve nájezdníků, třeba i padnout? Je lepší zůstat čistým, číst si zatím milostnou poezii, pěstovat růže a nechat špinavce to zařídit?
11.7.2006 15:03 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Ale v armádě člověk není sám za sebe. Jeden den mu řeknou střílej tyhle, druhý den už může být se svým včerejším nepřítelem velký spojenec a střílet zase do jiných.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 15:23 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Což je blbé. Měl by si vybrat armádu země, které důvěřuje. Ta se může změnit. Ovšem armáda složená s filosofů, kteří budou nad každým rozkazem špekulovat je na nic.

Jako válečný román mi vyhovují Jatka č. 5 od Vonneguta, jako film bych bral třeba The Wall. Taková totální znechucení válkou. Ale nedávají řešení. Nabrat civily a poslat je zabíjet a nechat se zabíjet? A nebo si najmout mladé kluky, pěkně si je vycvičit na zabíjení a pak se tvářit, že já s tím nemám co společného? Že se tady tak nějak vyskytli, hodí se, no a tak já je třeba použiju, ale rozhodně mne s tím nespojujte.Opovrhovat tím, co si pořídím, vycvičím.

11.7.2006 15:55 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
hmm, v tom pripade vam odporucam zacat systematicky likvidovat majitelov/akcionarov zbrojarskych fabrik, ich zakaznikov armadami pocnuc zlocincami konciac, politikov nevynechavajuc. Mozno sa vam podari vybudovat krasny cisty svet, bez ludskej havede :-)

vojak je praca ako kazda ina. Ani spominany "popelar" nie je sam za sebe, ani on sa nerozhoduje "tomuto dnes smeti vysypem, tomuto nie"

JiK avatar 11.7.2006 16:19 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Nezapomen taky na plosnou likvidaci vsech duchodcu, protoze akcionari zbrojnich firem jsou casto i penzijni fondy... :-D

Opravdu mam moc rad tyhlety blabolive krasoduchy, kteri ze sveho oblacku falesne moralky kazou lidstvu kraviny a kavarensky blaboli o lepsim svete. Jeste by mohli nosit tricko s vrahem Che Guevarou....
11.7.2006 12:23 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

On se třeba někdy ucpe záchod a není žádná technika. Někdo řekne sorry, na to nemám žaludek. To je OK. Někdo se sebere, vezme rukavice (když jsou) a vyčistí. Ostatní díky jemu nemusí sráti do kouta v pokoji, či podobně. Někteří mu i poděkují. A někdo čističi řekne: "Ty prase hnusný, s tebou se bavit nebudu, ty se hrabeš v hovnech".

Omlouvám se útlocitným za expresivní výrazivo.

11.7.2006 12:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
... a užívá si spokojeně čistého záchodu. Čisťounkej, voňavej a spokojenej svojí čistotou.
11.7.2006 14:06 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Naprosto nesrovnatelné přirovnání. Ten co čistí záchody se sám rozhoduje, komu a který záchod vyčistí. Profesionální voják se rozhodl že bude poslušně dávat do držky každému na koho politici jeho země ukážou.

PS: Máme dvě chalupy, a ob 2 roky na každé z nich čistím latriny, a nevadí mi to. Vojákem z povolání bych se ale nikdy stát nemohl.

PPS: Koukali jste někdo na Syrianu?
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
11.7.2006 14:22 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Já vojáky nijak moc nemiluju. Ale chcete tedy zrušit armádu? Nebo neprofesionální armádu? Ten profík to vzal z nás, pacifisty. Možná proto, že ho to baví, což není pěkné. Někdo možná ty záchody čistí proto, že je koprofil. Možná ale proto, že to na sebe vzal.

Jestli se někdo v době první republiky domníval, že armádu potřebujeme, tak se moc nespletl (politicky ano). Jestli potom bojoval proti agresi, tak v tom nevidím nic špatného.

Zase: Chcete být bez možnosti se bránit? Nebo chcete mít vojáky, ale těmi opovrhovat? Měli obyvatelé Londýna na letce mezi jednotlivými lety plivat jako na odporné vrahy? Nebo je slavit po tu dobu, co byli potřeba a plivat až pak?

11.7.2006 14:36 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Ten profík to vzal protože dostává docela dost peněz, nedělá mu problémy nepřemýšlet o věcech které dělá, a docela rád si hraje s hračkama které se lesknou olejem a hezky cvakají.

Je velký rozdíl mezi žoldákem a profesionálním vojákem. Žoldáka si vážím, je to svobodná bytost, která dělá co sama uzná za vhodné. Profesionální voják je ale jen politováníhodný kat.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
11.7.2006 14:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Vy je znáte? Všechny? Ale já bych se vrátil k tomu co komentuji. Generál Peřina a další letci z druhé světové.

A k těm otázkám.

Rozdíl mezi žoldákem a profesionálním vojákem poněkud nechápu.

11.7.2006 15:16 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Neznám, jde samozřejmě o zkratku. Znám jen jednoho docela šikovného vesnického kluka, který šel na rok do Kosova; kvůli penězům.

Generál Peřina - nevím jaké důvody měl ke vstupu do armády. Rodinná tradice? Prestiž? Postavení? Je mi to jedno.

Žoldák si může kdykoliv vybrat stranu za kterou bude bojovat. Profesionální voják je naproti tomu fanatik, který se o luxus morálky připravil jednou provždy. viz třeba Frederick Forsyth, Žoldáci.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
Dalibor Smolík avatar 11.7.2006 15:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Tedy, ani mě nikdo nepřesvědčil, že je rozdíl mezi žoldákem a profesionálním vojákem. Ten rozdíl je výrazový, slovní. Ale jakmile bere voják plat a je dobrovolně naverbovaný, je to žoldák neboli profesionální voják. Uklízečce se také říkalo (ale jen v legraci) podlahová kosmetička :-D
ale vážně se říká služce pomocnice v domácnosti, starobinci dům pro seniory, chudobinci ústav sociální péče a podobně. Výrazové prostředky se mění, podstata pojmu zůstává.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
11.7.2006 15:40 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Podstatný rozdíl je v délce a podmínkách úvazku. Například v US je prakticky nemožné vystoupit z armády; proto jich nyní také tolik emigruje do Kanady. Žoldák dělá jednorázové akce, a může s tím kdykoliv praštit, nikdo ho nemůže nutit do akce která se mu nelíbí.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
11.7.2006 15:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Taková žoldácká je třeba Cizinecká legie. Tam se ale výpovědi zrovna moc nenosí. Ani ta emigrace vám většinou nepomůže.
Dalibor Smolík avatar 11.7.2006 15:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Určitě jsou různé formy smlouvy s armádou. Od té, ze které se nedá odstoupit až po smlouvu na jednorázovou akci. Ale to nemá nic společného s pojmy žoldák x profesionální voják.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
11.7.2006 15:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Myslíte že žoldák může dát výpověď na hodinu?

Profesionální voják, já si pod tím představuju člověka, který sepíše smlouvu o tom, že bude bojovat za stranu, se kterou sepisuje smlouvu. Žoldáka pak jako člověka, který sepíše smlouvu o tom, že bude bojovat za stranu, se kterou sepisuje smlouvu. Nebo ne?

Profesionál = fanatik? To mi nějak nejde na rozum.

11.7.2006 15:53 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Žoldák není voják, je soukromou osobou. Proč by nemohl dát výpověd?

Profesionální voják žádnou smlouvu nepodepisuje. Podepisuje jen jednou když vstupuje do armády. Obdrží mnohé výhody (v US např zejména vysoce nadstandardní zdravotní pojištění pro celou rodinu, a studium VŠ zdarma). Z armády může vystoupit pouze po mnoha letech (a ještě myslím musí platit odškodnění). Během služby je povinný splnit všechny rozkazy nadřízeného. Může sice podat stížnost, ale nejprve musí rozkaz splnit.

Dovedu si docela dobře představit že bych vraždil lidi, kteří ohrožují moje blízké, že bych ale za podobných podmínek složil v armádě je nepřijatelné. To může jen fanatik, který je přesvědčen že systém "jeho" země a jeho elita nemůže nikdy udělat chybu.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
11.7.2006 16:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Profesionální voják je opis pro žoldáka (jak píše Dalibor). Oba jsou soukromé osoby, podepisující nějakou smlouvu. Tu na dobu určitou, tu na neurčitou, tu na doživotí. Oba mají ve smlouvu buď možnost výpovědi a nebo nemají. Jediný rozdíl je v tom slovu.
11.7.2006 16:14 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Možná máš pravdu.. ale jak chceš potom nazvat "placeného příslušníka armády (nějakého státu)", a odlišit jej od nájemných vojáků mimo kontrolu politické reprezentace jejich země?
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
11.7.2006 16:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Aha. Už Ti snad rozumím. Já bych je snad ani nelišil? I když se to dělá a moc se mi to nelíbí. Je taková tradice, že profi zabijáky si stát najmout může a je to košér. Každopádně to bude zase nějaká smlouva. Možná taková, že řeknu "sorry šéfe, ale já jedu domů" a on mi proplatí dovolenou a potřese pravicí. Možná taková, že mi najdou na druhým konci země pod cizím jménem a zastřelí.

Ovšem normálně zvolená vláda, kontrovaná parlamentem a opozicí, má asi přeci jen větší právo (morální, takové divné slovo) si něco takového vydržovat, nežli parta pár zbohatlíků, co jen mají prachy.

11.7.2006 17:15 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
k tomu len jedno meno ... Crassus :-D
11.7.2006 16:03 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
typicka zmluva s viazanostou :-) dostanes vyhody, ale zaplatis ich casom.

btw, v spominanom pripade do tej armady by si vstupil (ak nie si extra blby blbec), sam proti presile zacnes hladat, ako presilu ziskat.

11.7.2006 16:43 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Já už musím pádit. Tedy bych shrnul své.

Motáme tady dvě věci.

První: Morální profil vojáka. Do toho se necpu, nedovedu si představit, že by pohnutky všech vojáků byly stejné a vůbec se na souzení lidí, navíc neznámých, necítím dost jasnovidým.

Armáda. nemůžu si pomoct, ale vidím jen tyhle možnosti.

1) Nebudu mít armádu, nebudu mít nic společného se zabíjením a válečnými zvěrstvy. Pokud na to přijde, nechám se zabít a budu umírat s úsměvem, neboť jsem přetnul kruh násilí. Já se tomu nesměju, je to hrdinství nad hrdinství. Bohužel, zemřou i ostatní "moji". I ti, kteří se třeba spoléhali na moji ochranu. To už je trochu horší.
2) Budu mít armádu. Najmu si, vycvičím zabijáky. Budu je učit zabíjet a bude je učit, že mají zabíjení omezit, co to jen jde. Budou to moji lidé, budu jim děkovat za provedenou práci nad úvazek (jsou-li to profíci), budu jim děkovat za vše (jsou-li to dobrovolníci). Budu jim dávat peníze a penze, protože dělají tvrdou a nebezpečnou práci. Těm nejvýznamnějším a nejobětavějším (ano, zabíjejícím) metály. Přijmu zodopvědnost za svoji armádu, protož jsem souhlasil s její existencí a dokonce tvořil.

Tyhle dvě možnosti bych si dovolil označit poněkud staromódním slovem -- čestné.

3) Budu mít armádu, budu jí používat, nechám je zabíjet, ale budu se tvářit, že se tady jen tak nějak sama vyskytla, že tak koukám a tady je nějaká armáda a tak... Ale já nic, já muzikant, já bych kuřeti neublížil. Jóóó, možná někdo dal nějaký rozkaz, já si už ani nepamatuju, ale myslel jsem to dobře, to víte, tyhle odporný grázlové to vzali moc zhurta, na mne s tím nechoďte, já vojáky opovrhuju. Já tu svoloč hnusnou jenom používám, když se mi zazdá, že na to mám morální nárok, že je to čisté a to já poznám, žeáno, na rozdíl od těch odpornejch strojů na zabíjení, co jsem si pořídil, zaplatil, vycvičil a nakonec zabíjet poslal.
Tenhle postoj mám za zbabělost, pokrytectví a vychcanost. Jejím dalším stupněm může být nemít armádu doma a používat cizí (já už vůbec nic, "to oni, tamti...)

11.7.2006 20:39 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Už jsem zase tady.

A nebo tu zodpovědnost necháme na vládě, ať jsme z obliga. A nebo prosadíme zrušení armády. Když zase někomu rupne v hlavě a napadne nás (před všemi válkami lidem připadala možnost konfliktu jako paranoia. Velmi dlouho). Tak se budeme bránit jen dobrovolně, každý za sebe a podle svého svědomí. Príma. Možná že někoho sejmem dobře mířenou ranou LDP do týla, ale dost brzo bude po válce. Pokud sousední země budou mít trochu rozum, tak se na nás vykašlou. Oni budou zachraňovat svejma drahejma a ošklivejma armádama někoho, kdo o bojování nestojí? Tůůůdle! A budou mít recht.

Pak naschle, třeba někdy na peróně u dobytčáků směr kremace.

11.7.2006 21:05 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Budu mít armádu, budu jí používat, nechám je zabíjet, ale budu se tvářit, že se tady jen tak nějak sama vyskytla, že tak koukám a tady je nějaká armáda a tak... Ale já nic, já muzikant, já bych kuřeti neublížil. Jóóó, možná někdo dal nějaký rozkaz, já si už ani nepamatuju, ale myslel jsem to dobře, to víte, tyhle odporný grázlové to vzali moc zhurta, na mne s tím nechoďte,
Kde jste tohle vyčetl? Myslím, že jsem se tady opakovaně vyjádřil tak jasně, že pouze pomocí odkazů na jiné komentáře, mohu vyvrátit každou vaši větu.
Já tu svoloč hnusnou jenom používám, když se mi zazdá, že na to mám morální nárok, že je to čisté a to já poznám, žeáno, na rozdíl od těch odpornejch strojů na zabíjení, co jsem si pořídil, zaplatil, vycvičil a nakonec zabíjet poslal.
Někdo rozhodovat musí. Pokud jsem tím, kdo rozhodovat má, budu se řídit tím, co je podle mě správné, jinak bych nemohl mít čisté svědomí. Toho Churchilla jste ze mě udělal vy :-)

První dvě věty z vojenské přísahy vojáků ČR:

"Já, voják ozbrojených sil, vědom si svých občanských a vlasteneckých povinností, slavnostně prohlašuji, že budu věrný České republice.

Budu vojákem statečným a ukázněným a budu plnit ustanovení vojenských předpisů."

Oni jsou cvičeni v tom, aby poslouchali rozkazy. Budou věrní ČR, ale to co to znamená, jim řekne někdo jiný. Jak mohou být schopni poznat, co je dobré, když jsou jim hned od počátku systematicky vymívány mozky?

A k tomu, že ten stroj musel někdo sestrojit, udřžuje ho v chodu a nespadl nám z nebe (či spíše nevystoupil z pekla). Pokud opravdu potřebujeme ten stroj, potřebujeme do něj součástky. Nezbývá než sesbírat železný šrot, je rezavý a špinavý, hnusí se nám. Ale potřebujeme ho a ten šrot se nám nabídl, že se nechá obrousit a přetavit tak, jak mi budeme potřebovat. Nechápeme to, je nám to odporné. Raději bychom ho poslali pryč, ale nejde to, protože jiní už svůj stroj mají. Musíme se přemoci i my, ale šrot nikdy obdivovat nebudeme i kdyby nám ten stroj nakonec sloužil sebelépe.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 22:18 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Churchilla z vás opravdu (sic!) nedělám. Ptal jsem se, co byste dělal na jeho místě. Už to vím. Pořád totéž. Nechal byste ten šrot, ten hnusnej póvl bojovat za sebe. Nějak se vám vytratilo vaše přesvědčení, že jsou to též lidi. Je to jen hnusnej stroj. Pořád totéž. Kniže Igor je pošle zabíjet, ale kníže si nebude mazat ručičky.

Ten hnusnej stroj si třeba myslí, že je třeba zastavit agresora. Poletí sám proti přesile, jako onen pilot. Bude se bránit ve sklepě do posledního náboje, který si nechá pro sebe, aby nemohl nic vyzradit. Zatčenej si ze stejného důvodu rozbije sám hlavu o topení. Protože v místě, kde žije vyvražďují jeho blízké, bude někde bojovat a třeba příjde o nohy nebo bude umírat někde pár dní na průstřel břicha. Kníže si bude pochvalovat, jak je pěkně obrousil, jak se mu sami, tupci, nabídli, že budou bojovat. I za něj. Jako vojáci, protož bojovat bez velení efektivně nejde.

Jasný kníže, přečistý a nadřazený nad hnusné pomatence je pak nakopne z rozběhem, jen co to tihle hnusáci vyřídí a on vyleze z krytu, kde tak pěkně vymyslel strategii. Možná, ale v takovou velkorysost snad ani nelze doufat, by mezi tou svoločí osobně prošel. Ruku by jim nepodal. Jsou to jen odporné nástroje které potřebuje. Nic víc.

Milé kníže, tohle mi je mnohem odpornější, nežli ten vojáček

I dneska se někdo dá do armády, protože si myslí, že třeba někde něco zachrání. Občas se tragicky splete. Vy se nespletete. Vy si budete a pěstovat pocit vlastní nadřazenosti. Hlavně se nenamočit, na to máme lidi, kterými opovrhujeme. Tedy vy opovrhujete.

11.7.2006 23:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Ještě mi docela pobavil voják se svobodnou vůlí. Pokud budete někdy pracovat a nastoupíte do procesu nikoliv jako vedoucí, tak budete hořce zklamán. Nikdo se vás nebude ptát, chcete-li programovat v tom, či onom. Nikdo se vás nebode ptát, jestli je pro vás morálně únosné obchodovat, pracovat pro tuhle firmu... nene.

Můžete dát výpověď. To u nás i z armády. Ale budete-li třeba pilotem a budete chtít dát okamžitou výpověď během přistávacího manévru, velmi se obávám o váš další osud.

Voják se svobodnou vůlí. Ano, ten krásný svět... co neexistuje. Už to vidím. Voják vidí na radaru letící letadlo. Chce splnit rozkaz a odpálit proti němu raketu, má na to jen několik vteřin. Když tu náhle se zmyslí: "poslyšte generále, nějak se mi to nezdá, nebylo by lepší začít jednání o míru?" "No to to je zajímavé svobodníku!" Na to generál. "Pojďme si o tom podiskutovat. V kantýně už sedí tankisté, co uvažují o tom, jestli mají jít na akci (jak se nám sem valí ty tanky přes hranice) a nebo ne, tak si to tam pěkně proberem".

11.7.2006 23:30 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Stojíme proti sobě - já a můj nepřítel. Já mám zabít jeho, on má zabít mě. Je to jediná věc, kterou o sobě víme.

Kdo připustí, že by se mohl do této situace někdy dostat, není člověk.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 23:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Má cenu ještě něco dodávat? Jak se dá diskutovat s člověkem, jemuž hrozí největší nebezpečí, že mu vypadne připojení k síti? Jak se dá diskutovat s člověkem, který s klidu a míru svého počítače blahoskloně odsuzuje lidi, o nichž nic neví? Jak se dá diskutovat s někým, kdo teď řekl, že lidé, kteří nemají to štěstí a nežijí v relativně bezpečném kousku časoprostoru, nejsou lidmi? Lidé, kterým dnes a denně hrozí smrt, protože se narodili na tom špatném kousku v časoprostoru a v podobné situace si nemusejí představovat, protože se něco podobného stalo jim samotným, nebo jejich blízkým.

Ne Kníže, ty jsi se nikdy neocitl v situacích, které otřesou tvými názory na ostatní lidi, cenu vlastního života a nikdy jsi si neuvědomil, jak je tvůj pud sebezáchovy silný. Kde vůbec bereš právo soudit v pohodlí a bezpečí počítačové obrazovky ostatní a jejich činy? Kde bereš to svoje přesvědčení, že jsi oprávněn vůbec pronášet podobné soudy?

V podobných chvílích mi přijde na mysl podobenství o trámu ve vlastním oku.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Dalibor Smolík avatar 12.7.2006 00:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Kdo připustí, že by se mohl do této situace někdy dostat, není člověk.
Spousta lidí si válku nevymyslela. Museli narukovat, ať chtěli nebo ne. Buď zastřelení vlastními lidmi nebo vstup do armády. Nejsou to proto snad lidé?
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
12.7.2006 07:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Ještě mi napadá. Co by dělal velitel Kníže s odpíračem rozkazu?

Mám námět na divadelní hru: Prozření strojů Knížete Igora.

Hnusná svoloč nemyslících strojů letí s bombardéry na Igortown -- město. Neví o Knižecích protiletadlových raketách a ten dává příkaz svému lidskému odpadu letadla sestřelit (jsme se dohodli, holt lepší, nežli je nechat pozabíjet) Ale rakety nevyletí. Město je srovnáno se zemí, kníže si přikrývá nos hedvábným kapesníčkem, to seškvařený maso fakt děsně smrdí. Kníže vstupuje do centra protiletadlové obrany zjistit co s stalo. V ústrety mu přicházi jeho vojáci: Ach kníže jasné, včera jsem četli na webu wašich wznešených slov o nepřípustnosti zabíjení. Konečně jsem se zamysleli, pochopili, že v bombardérech sedí lidé, naši bratři a nesestřelili jsme je." Kniže je dojat, objímá prozřelé, dříve jen stroje a nyní myslící, hodnotné bytosti a dává jim vyznamenání za humanitu. Zdáli jsou slyšet výbuchy dalších bomb nového útoku a křik umírajících, přes scénu se valí dým. Kniže se drží s prozřelým, konečně samostatně myslícím vojákem neposlouchajícím jen tupě rozkazy za ruce a usmívají se. Lidskost zvítězila! Dým houstne, opona padá.

Dalibor Smolík avatar 12.7.2006 09:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Díky, Dagu. Líp se to snad ani napsat nedalo. Tyhle pacifisty mám nejraději. Což o to, nic vlastně proti nim nemám, ale to by museli být takoví všichni obyvatelé zeměkoule. Ale realita je bohužel jiná a proto se musíme chtě nechtě přizpůsobit a zlo nenechat volně působit.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
12.7.2006 09:57 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Ale realita je bohužel jiná a proto se musíme chtě nechtě přizpůsobit a zlo nenechat volně působit.
tak naokraj v kontextu blogpostu ... to ale neznamená, že musíme být ještě horší než "ti zlí"
Dalibor Smolík avatar 12.7.2006 10:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Ano, jsem si toho vědom. Tohle je tenký led. Bombardování Drážďan, Hirošima, vstup do Iráku a tak dále. Je tu mnoho otazníků. Ale obecně by mělo platit, že cílem by měla být svoboda člověka, právo na život a důstojné podmínky, možnost rozvoje osobnosti apod. Otázka zní, jakým způsobem tato práva čestně a odpovědně bránit a přitom nepoužívat metody těch "zlých".
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
12.7.2006 10:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Jasně, je mnoho otazníků. Tak jako nejde říct, že každý voják je nutně odporná stvůra a každý boj zavrženihodný, tak nejde každému, kdo si vezme do huby svobodu. obranu... dát binko šek na válčení.

Jasně, měli bychom se snažit být co nejméně "zlí", snažit se vynechat civily, ženy, děti, nemstít se hromadně na poraženém (něco jiného je odsoudit strůjce války).

Je to těžké a hrozné. Někdy ještě horší. Generál obětuje část svých vojáků, aby zachránil větší část. Já se netetelím blahem nad zabíjením ve válkách. Jenom žiju ve světě, který se nezajímá o to, jak si myslím, že by to mělo správně být. Žiju ve světě, kde se stále až tak moc netouží po míru, ale po slavném a konečném vítězství. Netoužím po vítězství svém, ale nechci být poražený a zlikvidovaný (ani zotročený).

vencour avatar 14.7.2006 21:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Každý chce přežít a ten generál musí rozhodnout, jak bude co nejvíce akceschopný a tedy se podřídit této strategii.

Mám dojem, že žijeme ve světě, kde je célem maximální vytěžení zdrojů - takovéto vítězství, absolutní dominance či snaha se jí přiblížit.

Občas mam pocit, že žijeme v nejlepší době, 40 60 let míru v naší části Evropy je hodně příjemných. Můžeme si namlouvat, co všechno můžem ovlivnit. Naše životní prostředí je de facto čisté, moře ještě nestouplo, pitná voda ve světě nedošla, nemáme tu mraky uprchlíků. Ještě máme pěkné sny.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 14.7.2006 21:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Jsi na světě, existuješ. Kdybys byl zvíře, ne člověk, by platilo "sežrat nebo být sežrán", případně utéct apod. Ovšem tyto zákony platí i na lidi, akorát se už tak často neuplatňují. Nejedná se tak často o doslovnou a okamžitou likvidaci, to spíše a pouze jde o společenský či třeba profesní krach.

Přijde mi správné připouštět, že vše je boj o redukované zdroje (atd.). Tedy i připouštím, že se mohu dostat do sporu s někým o něco.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
11.7.2006 19:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Naprosto nesrovnatelné přirovnání. Ten co čistí záchody se sám rozhoduje, komu a který záchod vyčistí.
Myslím, že známá, které patří úklidová firma a u níž jsem před lety brigádničil, by byla naprosto jiného názoru, než ty :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
12.7.2006 10:34 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Tvá známá měla smlouvu s magistrátem, že bude čistit všechny hajzlíky ve městě? Dosti neobvyklé, řekl bych.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
JiK avatar 11.7.2006 11:49 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
On je takovy ten mravni relativista, ktery by nejradsi, kdyby spinavou praci udelal nekdo jiny, nekdo na koho on bude jen plivat. Armada je podle nej svinstvo, ne obrana naroda, nemeckym nacistum by neublizoval, to je fuj, a poradek v protektoratu musi preci bejt, ne? A pak by sam udaval zidovskyho hokynare z jeho ulice, protoze se schovava pred transportem do Osvetimi. At uz ze strachu nebo z vychcanosti...

Zato 10. kvetna 1945 by prvni vstoupil do Narodnich Vyboru, aby se mohl mstit a na sudetskech civilistech mohl vykonavat "Revolucni Spravedlnost", a tim smyl sve krivarny z dob protektoratu.

Moje prababka rikavala, ze nejvic partizanu videla az po osvobozeni, a casto to byli Ti nejvetsi hajzlici a konfidenti, co predtim delali pro nemce. Komousi je s radosti pouzivali, do lidovych milici a podobnych kriminalnich sboru, protoze na ne meli dost materialu aby ti smejdi skakali jak se piskne z UV nebo z Moskvy.

Na generala Perinu nadava, blb, zajimalo by mne, zda by si (sam a dobrovolne) sedl do Spitfire nebo Hurricane a letel na sweep do Francie, s tim, ze ho tam budou chtit zabit. Kdyz ho sestrelej, a nahodou to prezije, tak ze nebude ctihodny valecny zajatec, ale obcan rise, ktery se postavil Vudci se zbrani v ruce a proto nemci popravi nejen jeho, ale i celou jeho rodinu doma...
11.7.2006 12:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
On je takovy ten mravni relativista, ktery by nejradsi, kdyby spinavou praci udelal nekdo jiny, nekdo na koho on bude jen plivat.
No on to bere jinak, pro něj je každý voják automaticky vrahem, protože vešel do armády. Naopak ukazuje na relativitu takového počínání, když je stejná věc - zabíjení lidí - vykládána v různých kontextech různě. Něco ve smyslu - nepřítel zákeřně napadl naše letadla, které pokojně bombardovaly jeho města.

Bohužel nežijeme v ideálním světě a opovrhovat lidmi, jako generál Peřina, jenom pro to, že vstoupil do armády a snažili se v čase války pomoct svému národu mi přijde ubohé. Je to možná paradox, ale samotní vojáci mají s válkou společného jenom to, že v ní bojují a umírají. Lidé, kterými by měl Kníže opovrhovat jsou Chamberlain, Hitler, a jim podobní, kteří za válku nesou největší zodpovědnost.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
11.7.2006 13:02 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Samozřejmě těmi, kdo tu válku vyvolávají a jsou za ni zodpovědní, pohrdám také. Ale stejnětak musím pohrdat i lidmi, kteří jim tu válku vést umožňují, když se stávají jejich nástroji - zbavují se práva se rozhodovat sami, zabíjejí lidi, kteří se liší jen tím, že nosí jinou uniformu a že jim někdo řekl, že zrovna teď takhle vypadá náš nepřítel. Nežijeme v ideálním světě také proto, že se vždycky najde někdo, kdo na tenhle hrůzný princip dokáže přistoupit.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
11.7.2006 13:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Takže jste na chvíli Churchil. Právě začíná bitva o Anglii. Co uděláte, abyste sám sebou neopovrhoval?

I s tím vědomím (a je to tak), že na druhé straně jsou také stejní lidé.

11.7.2006 19:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Přece nic, Kníže Ignor umí, jak se zdá, jenom filozoficky uvažovat o ideálním světě. Nedokáže pochopit, že svět na jeho ideály ... (víteco ;-)). Ostatně my, lidé, nejsme v podstatě nic jiného, než zvířata, co se naučila trochu myslet (a spoustu energie věnuje bojování).
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
11.7.2006 14:15 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
nepřítel zákeřně napadl naše letadla, které pokojně bombardovaly jeho města.

Hehe, proč chodit daleko, obdobné titulky dnes běžně padají i z ČTK.. ,,teroristé zákeřně unesli mladého vojáka, pokojně okupujícího jejich zemi''

http://www.ceskenoviny.cz/prilohy/blizkyvychod/index_view.php?id=198412

http://www.ceskenoviny.cz/prilohy/blizkyvychod/index_view.php?id=198019

http://www.ceskenoviny.cz/prilohy/blizkyvychod/index_view.php?id=197807
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
Dalibor Smolík avatar 11.7.2006 14:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Naprostý souhlas. Jestli někdo viděl seriál Synové a dcery Jakuba skláře, tak takového "revolucionáře" zosobnil Petr Haničinec. Velmi výstižné, až s podivem, že to mohli za komunistů natočit. Jinak lidé, jako je Peřina nebo Fajtl, to byli skuteční hrdinové, kteří nasazovali denně své krky. A pak je komunisti odhodili jako špinavý hadr ... :-(
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
11.7.2006 14:53 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Naprostý souhlas. Jestli někdo viděl seriál Synové a dcery Jakuba skláře, tak takového "revolucionáře" zosobnil Petr Haničinec. Velmi výstižné, až s podivem, že to mohli za komunistů natočit.
Ale co by ne... jelikož je to poněkud pozdní dílo, bylo třeba ukázat, že za všechny ty sviňárny v dějinách komunistického státu nemůže systém, ale jen podvratné živly, které se vetřely do Strany a s nimiž si ale dělnická pěst pod vedením zasloužilých funkcionářů a StB poradí...
11.7.2006 19:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Stejně jako velitel revolučního odboru v Musíme si pomáhat. Člověk, který málem prozradil židovského uprchlíka Němcům a po válce se hned chytl funkce, aby všichni věděli, jaký je odbojář a jak je proti Němcům. Z těchto lidí je mi na zvracení, ne z vojáků.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
11.7.2006 20:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Bať. Tak mi napadá, že ten Peřina byl asi nějakej "nepraktickej". Když chtěl lítat a bylo mu jedno za koho (jak se tvrdí zde), tak kdyby nabídl po obsazení své služby vůdci, tak měl pěknou stihačku a jupííí. I za bolševika mohl udat pár kámošů, sepsat ódu na Stalina a být zase v klidu a né prchat riskantně s rodinou na západ. Pročpak to asi neudělal...
11.7.2006 23:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Protože byl nemyslící stroj na zabíjení, který dokázal jenom tupě přijímat rozkazy? Hmm to asi ne ... zdá se mi, že v Ingorově úvaze bude nějaká nepatrná chybička.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Mikos avatar 12.7.2006 15:43 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
On není sám kdo vojáky pohrdá, i Albert Einstein vojáky opovrhoval a nenáviděl je. Viz můj příspěvek #115 níže, kde jsem pastnul Einsteinův slavný citát.

Jinak co se týče tohoto tvého blogpostu, tak jsi právě klesnul na dno. Zjevně to byl (jak někdo psal níže) "IQ test" v tom smyslu, že kdo to někam opastuje, jeho IQ je pod bodem mrazu ;-) Něco tak tendenčního a demagogického se jen tak nevidí...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
JiK avatar 12.7.2006 16:38 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
...Něco tak tendenčního a demagogického se jen tak nevidí...
Dalsi povyseny pseudomoralista, zbabely clovek, ktery se radeji nerozhodne nijak. Mas 7 moznosti, realnych, pokud Ti to nestaci, je chyba predevsim v Tobe. Klidne sis mohl vybrat trebas volbu, ze zde zavedeme islamsky stat a zacit sam zbabele kamenovat zidy a homosexualy (kamenoval bys i Herona?) podle prani ajatolahu z teheranu, i to je volba a v mych ocich vyrazne min zbabela nez stat stranou...Jinak, pane moralisto, ptal ses uz sve pritelkyne, jak by se ji libila cudna cerna burka, odvazany sexy model-tesne nad kotniky? Moznosti volit mas, nevybral sis. Jinak, ja nikdy nepsal, ze jsem PRO preventivni uder, nebo PRO budovani zakladny. Osobne preferuji 4, alternativne i 6.
Mikos avatar 12.7.2006 16:53 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
To jsou zase kecy, někdy se chováš ubožeji než bych i od tebe očekával ;-) Tendenční a demagogický je už samotný "úvod". Ony odpovědi jsou samozřejmě jedním z možných řešení oné situace v úvodu, jenže jak už jsem řekl ta situace v úvodu naprosto neodpovídá realitě, je to čistě tendenční blábol.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 12.7.2006 17:06 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Vlastně když to tak vezmu, je to celé sepsané v podobném tendenčním propagandistickém stylu jako různé komunistické nesmysly třeba v Haló novinách. Je to úplně to samé jen v bledě modrém :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
JiK avatar 12.7.2006 17:09 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Irán má vládu, která je radikálně nepřátelská vůči naši západní společnosti a jejím principům. Zároveň disponuje raketami Šahab 3 s doletem 1300 km, Šahab 4 s doletem 1900 km a vyvíjí raketu Šahab 5 (neboli Kosar), jejíž dolet bude 4000 km. Vzdálenost Teherán? Praha je 3400 km. Irán rovněž rozvíjí jaderný program a z celého mezinárodního společenství si dělá blázny.
Mozna mas nejake problemy s funkcni gramotnosti, ja vidim prevazne cisla a vyroky. Ktere z prelozenych cisel a vyroku jsou podle Tveho NAZORU spatne a co Te k tomu presvedceni vede? Jak sve hypotezy prokazes? Tedy krome toho, ze ...

"Valka je fuj, zabijeni je fuj, protoze v srdci citim, ze ajatolahove fakt nemaji zle umysly, ze je neovladaji hrube vibrace ani jestirci narozdil od zlych americanu..."
Mikos avatar 12.7.2006 17:18 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Čísílka jsou to hezká (a možná i pravdivá, i když co jsem hledal třeba o Kosaru, tak to má být jen protilodní střela s plochou dráhou letu, zkrátka také to nemáš ničím podložené), ale to je tak všechno. To okolo jsou jak už jsem asi 100x napsal jen tendenční propagandistické žvásty, něco jako komunistická propaganda, jen přebarveno do modra.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 12.7.2006 17:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Je zajímavé, že zrovna ty (který tady tak bojuje proti komunistům a dělá si srandu z primitivní tendenční propagandy v Haló novinách) tak snadno podlehneš jinému druhu propagandy (ale stylem naprosto stejnému) a ještě to šíříš dál...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
JiK avatar 12.7.2006 17:30 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Hovorme k veci, nejak jsem nenasel, ktera cisla a vyroky zpochybnujes.

The Shahab-5/Kosar is expected to have a range of 3,500-3,750 and 4,000-4,300 kilometers. Kosar means-Stream of eternal life in paradise.
Heron avatar 12.7.2006 17:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Mozna mas nejake problemy s funkcni gramotnosti, ja vidim prevazne cisla a vyroky. Ktere z prelozenych cisel a vyroku jsou podle Tveho NAZORU spatne a co Te k tomu presvedceni vede? Jak sve hypotezy prokazes? Tedy krome toho, ze ...
"Valka je fuj, zabijeni je fuj, protoze v srdci citim, ze ajatolahove fakt nemaji zle umysly, ze je neovladaji hrube vibrace ani jestirci narozdil od zlych americanu..."

A jak ty prokážeš, že Irán má vládu, která je radikálně nepřátelská vůči naši západní společnosti a jejím principům. .... Irán rovněž rozvíjí jaderný program a z celého mezinárodního společenství si dělá blázny? Fakt by mě zajímalo, jak tohle chceš prokázat.

JiK avatar 12.7.2006 18:08 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

A jak ty prokážeš, že Irán má vládu, která je radikálně nepřátelská vůči naši západní společnosti a jejím principům. .... Irán rovněž rozvíjí jaderný program a z celého mezinárodního společenství si dělá blázny? Fakt by mě zajímalo, jak tohle chceš prokázat.

Chtel jsem dukaz po Tobe, ty se pokousis vyvratit predlozeny vyrok, ne ja tvuj. Nicmene, pred par tydny podpalili iransti fanatici tamni evropske ambasady, protoze jim vadilo, co si tiskneme v nasich, evropskych novinach, vadila jim svoboda slova, samotny zaklad naseho systemu...Iranska vlada to podporovala, namisto aby se postarala o ochranu tech ambasad, coz je jejich povinnost, tak jako je nase povinnost starat se o ochranu cizich ambasad v Praze, tech, co je hlida Ceska policie. Nepripadne Ti to jako znamka nepratelstvi vuci zapadnim vladam a principum? Pochybujes i o tom, ze Iran rozviji jaderny program? O cem tedy Iran roky jedna s celym svetem (EU, USA, OSN) ? O vyrobe saponatu do vojenskych bublifuku???
Heron avatar 12.7.2006 18:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Chtel jsem dukaz po Tobe, ty se pokousis vyvratit predlozeny vyrok, ne ja tvuj.

Co? Já myslel, že to je diskuse, ne že tvůj výrok je neodiskutovatelný fakt, zatímco všichni ostatní musejí dokázat své pomílené názory. Ale každý si diskusi představuje jinak :-D

Svůj názor jsem napsal už tady.

K tomu zbytku: Ne nepřijde. Ty akce sami o sobě vytržené z kontexu ano. Ale předtím něco předcházelo. "Někdo" "někoho" napadl, bez důkazů někam zavřel a "nějak" zacházel. Řeknu-li to česky, tak USA vrthli do tamní oblasti, ve dvou státech rozpoutali válku. Se zeměmi, které nikdy USA nenapadli. A chovali se k tamnějším obyvatelům přesně proti jejich zvyklostem. (Vlastně omlouvám se, to byla náhoda, že s vězni bylo zacházeno PŘESNĚ proti tamnější víře, koránu -- muž a žena tam mají nějaké postavení a pro muže je tam maximální ponížení, je-li ovládán ženou, zvláště v nedůstojných podmínkách.)

Sice byl napaden afgánistán a irák, ale Irán se celkem logicky obává. (Kdyby někdo napadl Slovensko a Polsko tak mám taky strach.)

Heron avatar 12.7.2006 18:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Pochybujes i o tom, ze Iran rozviji jaderny program?

CO je komu do toho? Na základě ČEHO USA (sorry, vlastně OSN) bude určovat, kdo má mít právo na jaké zbraně?

JiK avatar 12.7.2006 19:49 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Promin Herone, ale to je typicky ukrok stranou! Takto se chovaji lidi co jim dojdou argumenty. Bavime se o tom, zda plati vyrok A nebo vyrok B a ty se vytasis s tim, ze sice plati A, ale nikdo nema pravo urcovat...bavil jsem se o pravu urcovat? Nebo spis tom, zda Iran:
a) ma jaderny vyzkum nebo
b) nema jaderny vyzkum.
Heron avatar 12.7.2006 23:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Promiň JiKu, ale tohle je typický úkrok stranou. ;-)

Proč jsi mi neodpověděj na předchozí komentář?

Abych odpověděl na tvůj komentář:

Pravdou je, že Irán má jaderný program.

Prosím odpověz ty na můj, znamená to ohrožení "západního" světa? Pokud dle tvého názoru ano, tak proč?
vencour avatar 14.7.2006 21:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Mně to přijde jako přístup k omezení hazardu, snaha zabraňovat získání zbraní hromadného ničení. Ok, neni to demokratické, ale čím víc bláznů je na jednom atomovém hřišti, tím mi to přijde víc nahnuté.

Poznámka: a dokud by to tak bylo, tak se tak nějak udržuje "rozdání karet ve světě", dokud nemá kdo s čim šachovat, komu hrozit raketou, tak neni proč měnit obchodovací styky, směr proudění ropy a tak.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
13.7.2006 09:55 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
ROFL!!! :-D :-D :-D

popíráš sám sebe ... hájíš tady úvod článečku jako neoddiskutovatelná fakta; ten úvod obsahuje i větu:
Irán rovněž rozvíjí jaderný program a z celého mezinárodního společenství si dělá blázny?
a ty napíšeš:
... jaderny program? O cem tedy Iran roky jedna s celym svetem (EU, USA, OSN) ?
čímž sám vyvrátíš, že by si Írán "dělal blázny z celého mezinárodního společenství", poněvadž to, co se v češtině rozumí pod souslovím "dělat si z někoho blázny", rozhodně nezahrnuje nějaká diplomatická jednání (či spolupráci s inspektory IAEA atp.)

a tak mimochodem ...
Nicmene, pred par tydny podpalili iransti fanatici tamni evropske ambasady, protoze jim vadilo, co si tiskneme v nasich, evropskych novinach, vadila jim svoboda slova, samotny zaklad naseho systemu...
to si trošku pleteš pojmy s dojmy - máš sice svobodu slova, ale i našinec ti dá přes hubu, pokud ho urazíš, viz nedávná causa Rath ;-), případně tě bude popotahovat po soudech, pokud cítí, že "chlapské" řešení není na místě ... že někdo potom podpálí ambasádu místo redakce příslušných novin, když nemá na letenku do Evropy kde noviny sídlí, sice není omluvitelné, ale je pochopitelné, a rozhodně nesignalizuje nenávist celého státu vůči nějaké bezvýznamné zemičce v Evropě, která tím odůvodňuje nesmyslnou stavbu raketové základny ...
Iranska vlada to podporovala
tak tohle mi fakt uniklo ...
Mikos avatar 12.7.2006 15:39 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Nejsi sám, kdo vojáky pohrdá. I Albert Einstein měl podobný názor, toto je jeden z jeho citátů:

Když jsme u této věci, promluvím o nejhorším výplodu stádního bytí: o vojáctví, které nenávidím! Jestliže někdo může s potěšením pochodovat při muzice v řadě a šiku, už jím opovrhuji; ten dostal svůj velký mozek jen omylem, protože by mu dokonale stačila jen mícha. Tuto skvrnu civilizace bychom měli co nejdříve odstranit.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 12.7.2006 15:49 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Jinak tady je to v originále (je to ještě trošku delší a i ten konec stojí za přečtení):

This topic brings me to that worst outcrop of the herd nature, the military system, which I abhor. That a man can take pleasure in marching in formation to the strains of a band is enough to make me despise him. He has only been given his big brain by mistake; a backbone was all he needed. This plague-spot of civilisation ought to be abolished with all possible speed. Heroism by order, senseless violence, and all the pestilent nonsense that goes by the name of patriotism — how I hate them! War seems to me a mean, contemptible thing: I would rather be hacked in pieces than take part in such an abominable business.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
JiK avatar 12.7.2006 16:26 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Nicmene, hrdemu moralistovi Einsteinovi nevadilo pracovat v Los Alamos za penize vojaku na vyvoji atomove bomby, te, kterou potom svym osobnim dopisem pomahal "udat" prezidentovi USA a presvedcovat ho, aby ji podle doporuceni generalu pouzil.
Heron avatar 12.7.2006 17:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
IMHO to je snad o něčem jiném. Když dostanu neomezený grant na stavbu zbraně (běhěm jejíž vývoje se přijde na desetitisíce důležitých věcí), která má zničit jeden kontinent za noc, tak do toho půjdu. Ale nikoliv proto, že chci zničit ten kontinent, ale proto, že chci zkoumat.

Což je naprosto něco jiného, než když dáš nějakému dementovi do ruky pušku a prstem mu ukázeš koho má střílet a on to bez rozmyslu udělá.
12.7.2006 17:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
S tímhle do toho také šli. Pak se lekli, ale možnost si hrát si a bádat byla příliš lákavá. Dement, kterýmu řeknete střel a střelí a dement (s jednou hypertrofovanou částí mozku), který si chce bádat, hrát a na následky nemyslí.
Heron avatar 12.7.2006 17:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Vědecký vývoj nelze zastavit. To že jde atom rozbít a jde z něj získat hodně energie je velmi užitečná znalost. A dá se užít k prospěchu i ničení.
12.7.2006 18:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Je to tak. Jenom že z toho nemám vždycky tu pravou, nefalšovanou radost...
eXces avatar 10.7.2006 22:57 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Test IQ se to jmenuje proto, že každej kdo to pastne má IQ nižší než 90 a z toho důvodu taky autor na ty maily neodpovídá. BTW je to neskutečná kravina.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
Faramir avatar 11.7.2006 19:09 Faramir | skóre: 6 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mno, já osobně se bojím spíše američanů než muslimů... Navíc mám mezi muslimy celkem dost přátel a jsou to pohodoví, hodní a na rozdíl od američanů inteligentní lidé...
Jinak jsem si odpověď v podstatě nevybral, ale z recese jsem dal poslední možnost ;-)
vencour avatar 14.7.2006 21:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Ad Amerika - jsem zvědavej, jak dopadnou další volby. Teď si ještě můžu namlouvat, že výskyt Bushe je tragická náhoda.

K těm muslimům - mnozí jednotlivá jsou možná ok, tak jako další jacíkoliv členové jakékoliv náboženské komunity. Až by se lámal chleba a oni museli následovat příkazů náboženských vůdců, chovat se "správně", kolik z nich by vydrželo být stále takovými, jak je znáte?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 15.7.2006 19:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ

Našel jsem něco přes D-fense, článek a diskusi na Svíci. Když to tak čtu, tak zjišťuju, jak jsem se zase výše zbytečně rozkecal.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
11.7.2006 23:14 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Správná odpověď je vyrobit okamžitě vlastní atomovky.

(já si jdu nastudovat TCP/IP odshora dolů i zpět pro případ krize :-) )
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
26.5.2011 17:40 Eva
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejinteligentnější Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
http://cz.iq-test.eu/#660404
5.1.2012 16:21 Jana77
Rozbalit Rozbalit vše Re: Test IQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nedávno jsem našel dost dobrý IQ test a dají vám k tomu i certifikát s vaším IQ inteligence.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.