Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 08:26


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
David Ježek avatar 2.2.2007 13:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
asi to bude tim , ze mam rejpavou naladu, ale ciste teoreticky se muzeme domnivat, ze koupi distra primo od Novellu podporis financne tak akorat Microsoft :-D
2.2.2007 13:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Opravdu vás šíření těch ubohostí ještě pořád baví?
David Ježek avatar 2.2.2007 13:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
ja to tedy zkusim rict jeste jednou: MAM REJPAVOU NALADU ;-)
2.2.2007 14:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
To jako vysvětlení nestačí; stačilo by to, pokud byste psal příspěvky, které jsou sice nepříjemné, ale mají nějaký reálný základ. To ovšem není tento případ…
David Ježek avatar 2.2.2007 14:09 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
dobra tedy: HLUBOCE se omlouvam z muj vtip, ktery evidentne zustal nepochopen
cooler avatar 2.2.2007 15:10 cooler | skóre: 19 | Medzilaborce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
toto je hlboko seriozny server. neopovaz sa este raz vtipkovat, nikdo tu na to neni zvedavy :)
David Ježek avatar 2.2.2007 15:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
och, moje chyba, hluboce se touto formou omlouvam i za svuj dalsi prispevek o kousek vedle ;-)
2.2.2007 15:52 Mark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
OK, tak nabuduce skus nieco naozaj vtipne.
vencour avatar 2.2.2007 18:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $

Ok. Mam rejpavou náladu :-) Nebo taky ne :-D

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
2.2.2007 23:29 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
no tak to v tom pripade uroven tohoto serveru hodne klesa .-D .. kdyz uz se tu ani nemuze nikdo zasmat .-)
Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
Bluebear avatar 3.2.2007 00:42 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Správně, kdo se chce zasmát, musí přes hranice, do říše krále Miroslava.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
2.2.2007 13:28 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
ale ciste teoreticky se muzeme domnivat, ze koupi distra primo od Novellu podporis financne tak akorat Microsoft

A Vas za tyhle reci plati kdo? Red Hat to nejpis nebude, do SUnu bych to taky nerekla... jestli on to nakonec nebude... ale ne, to neni mozne :-)
^D
2.2.2007 16:03 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
> jestli on to nakonec nebude...

...Jan Tleskač. Taky si to myslím :-D
θηριον ειμι
2.2.2007 20:52 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Ještě že jsi to napsal Ty a ne já :o) Někdy mám přesně takové pocity, které raději uzavírám do sebe nebo do <nebezpečnýnázor> ... asi je to tím, že "obyčejný člověk", který nemá na Novell bezvýhradně pozitivní názor, hodnotí tuto dohodu s nedůvěrou. Snad každá dohoda mezi jakýmikoliv většími společnostmi bude všemi zúčastněnými stranami prezentována jako revoluční krok pro lidstvo ... ale Josef Novák si stejně bude myslet svoje.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
2.2.2007 22:16 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Ja si myslim, ze si ta dohoda nezaslouzi zadnou velkou publicitu - ani pozitivni, ani negativni. Ona Josefu Novakovi nikdy nic neprinese a kdyby se o ni nedocetl v novinach, zustal by v blazene nevedomosti.

Ale vazne. O dohode Novellu a Microsoftu si muzeme myslet svoje, ale meli bychom vedet, ze s vyvojem openSUSE nema tato dohoda nic moc spolecneho. Vykriky o tom, ze z prodeje krabic s openSUSE bude mit neco Microsoft jsou mimo misu a je mi lito je sledovat, protoze jako jedna z vyvojarek openSUSE mam myslim vic nez dobry prehled o tom, co od komunity bereme, co vracime, a ze ji urcite nic nedluzime.

Je verejne tajemstvi, ze i mnozi lide pracujici v SUSE (protoze SUSE je proste firma, kterou Novell vlastni), at uz u nas nebo v Nemecku, maji na smlouvu Novellu a Microsoftu velmi negativni nazor. Nastesti docela dobre vidime, ze ta smlouva jde zatim temer uplne mimo nas - kdyz si z toho nedelame hlavu my (a nas se to tyka mnohem vic nez komunity), proc by si z toho mel delat hlavu Josef Novak?

Ale ono bojovat proti Microsoftu na vsech frontach (vcetne tech, kde neni) bez hlubsiho premysleni je dneska v linuxove komunite asi proste moderni... :-(
^D
2.2.2007 23:32 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Rád bych se vyjádřil k některým Vašim větám. (Už se mi stalo, že jeden nejmenovaný zaměstnanec Novellu skončil diskuzi se mnou na podobné téma s tím, že už se k tomu prostě vyjadřovat nebude.)

Pokud si dobře vzpomínám, tak ta dohoda neovlivní ani Vás (zaplaceno dostanete), ani komunitu, nýbrž zákazníky. O ty koneckonců jde každé firmě. Části té smlouvy, které obsahují technické záležitosti (častý argument pro-Novell strany), jsou GPL-nezávadné. To uznávám i já. Co mi ale zatím nikdo nedokázal vymést z hlavy, je jen pocit. Pocit, že propagace své firmy pomocí FUD je špatné, ať už je obor jakýkoli. Pokud Baťa a Adidas uzavřou dohodu, že jakákoli jiná strana může používat šněrování, které je patentované Baťou, a tedy všichni obutí chudáci mohou být žalováni, budu se zlobit. A toto rozhořčení bude jen pocit.

Bystrý čtenář by mohl namítnout, že v obchodu se na pocity nehraje, ale to je jen chyba v argumentaci. Pokud by se na pocity nehrálo, proč Microsoft a Novell naznačují, že ostatní komerční distribuce mohou být v rozporu z patenty Microsoftu a jejich zákazníci mohou být žáloveni? Je to přece jen pocit - ale pocit,tady klamné zdání vydávané za pravdu, může být silnou zbraní, které se neříká jinak než FUD. Strach, nejistota a pochyby. Hlavně strach o zisk. To cítí ne Josef Novák, který si čte noviny, ale Mr. Josef Novák, CEO firmy Novák a syn, která se právě rozhoduje mezi Novellem a distribucí foo. Tento pan Novák si můj komentář nepřečte - ale slova Microsoftu jistě ano. Díky FUD se rozhodne pro distribuci, která mu nabízí "jistoty" - ale podle mého názoru (pocitu) jsou tyto jistoty získané nečestně a nesportovně.

Ještě vysvětlím, proč brojím proti této dohodě já, i když se týká jen ředitelů velkých firem, kterým rozhodně nejsem. Já vím, že tito ředitelé čas na takovéto dlouhé komentáře nemají. Oni musí vydělavat peníze a to jim nemějme za zlé. Ten, kdo se musí proti nefér praktikám ozvat, je ten, komu svobodný trh není lhostejný. Pokud má Novell dobrý produkt, rozšíří se pomocí dobré reklamy a kvalitním funkcím. Stejně takovou šanci musí mít ale i firmy jako Red Hat nebo Canonical. Mohli sice také podepsat smlouvy a pošpinit konkurenci, ale z mého úhlu pohledu je šlechtí to, že to neudělali. Váží si konkurence - a proto si já budu vážit jich. A naopak ten, kdo se k takovým praktikám uchýlí, mé srdce a můj hlas nedostane. A to platí jak v businessu, tak v politice a ostatních sférách života.

Malá výzva k zamyšlení na závěr: Pokud bych chtěl použít FUD (což nechci), abych podpořil své názory, řekl bych:

"Pokud Novell podepsal smlouvu a rozšířil FUD mezi velké obchodníky, kdo Vám ručí za to, že nepodepíše novou smlouvu a nehodí špínu na Vás samotné?"
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
2.2.2007 23:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Pokud tu vidím nějaký - a to přímo ukázkový - FUD, pak jedině ze strany těch, kdo stejně jako vy házejí špínu na Novell bez jakýchkoli věcných argumentů a čistě na základě šíření strachu a nedůvěry (oni se spikli s Microsoftem, v tom bude určitě nějaká levárna).
2.2.2007 23:46 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Nějaké podložení Vaší teorie, že nemám věcné argumenty, máte? Docela jasně jsem se opíral o tvrzení, že "zákazníci ostatních firem mohou porušovat patenty Microsoftu, ale zákazníci Novellu ne."

Kde prosím vidíte ten strach a nedůvěru? Já vidím jenom logické argumenty. Samozřejmě ne všem je blízká moje logika, ale očekávám konstruktivní dialog, kde lidé nejsou zastrašováni takovými jako Vy.

Na mé straně jsou argumenty, na Vaší ironie - uvidíme, čemu publikum dává přednost.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
3.2.2007 00:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Nějaké podložení Vaší teorie, že nemám věcné argumenty, máte? Docela jasně jsem se opíral o tvrzení, že "zákazníci ostatních firem mohou porušovat patenty Microsoftu, ale zákazníci Novellu ne."

To je přesně právě ten FUD (nevíte-li, jak se věci mají) nebo dokonce přímá lež (víte-li to). Nic takového totiž v té smlouvě není. Naopak, Novell mnohokrát před uzavřením smlouvy i po ní vyjádřil své stanovisko, že Linux ani jeho uživatelé (žádní uživatelé, ať už jsou jeho zákazníky nebo ne) žádné patenty Microsoftu ani nikoho jiného neporušují.

Kde prosím vidíte ten strach a nedůvěru? Já vidím jenom logické argumenty. Samozřejmě ne všem je blízká moje logika, ale očekávám konstruktivní dialog, kde lidé nejsou zastrašováni takovými jako Vy.

Já? Koho a čím já zastrašuji? Zastrašujete je jen vy: tím, že šíříte mlhavé a ničím nepodložené hrozby, jako je ta z toho prvního citovaného odstavce.

3.2.2007 11:22 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Pokud by se na pocity nehrálo, proč Microsoft a Novell naznačují, že ostatní komerční distribuce mohou být v rozporu z patenty Microsoftu a jejich zákazníci mohou být žáloveni?

I tady je potreba rozlisovat mezi Novellem a Microsoftem. Novell rika: "Nikdo zadne patenty Microsoftu neporusuje, ale protoze nasi zakaznici se stejne boji, uzavreli jsme smlouvu, aby byli uplne klidni."

A z Microsoftu se line ten vyse zmineny FUD. Ve smlouve sice o nic takoveho nejde, ale Microsoft se zrejme rozhodl, ze si na tom zkusi prihrat polivcicku a my se na to v Novellu divame se stejnym prekvapenim jako vsichni ostatni. Novell samotny by podobny FUD nikdy sirit nemohl proste proto, ze v Novellu verime, ze nikdo z nasich zakazniku zadne microsofti patenty neporusuje. (A smlouva existuje proto, ze nekteri z nich nam to nejpis stejne neveri.)

Jsme smutni, ze dusledky FUD Microsoftu padaji i na Novell, ale holt proste sireni FUD ve smlouve zakazane nebylo a ted uz s tim asi mnoho nenadelame...

"Pokud Novell podepsal smlouvu a rozšířil FUD mezi velké obchodníky, kdo Vám ručí za to, že nepodepíše novou smlouvu a nehodí špínu na Vás samotné?"

Na vykriky, co predvadi Jeremy Allison je zatim casu dost, ale kdyz by doslo na nejhorsi, taky mame nohy... nicmene myslim, za takovych kroku je nastesti nase soucasne vedeni daleko. Navic jsem presvedcena, ze Novell neni zodpovedny ani za ten soucasny FUD - vy jste nekdy slysel nekoho z *Novellu* rikat neco jako "kupte si nas Linux protoze vsichni ostatni porusuji microsofti patenty?" Tohle rika Microsoft, ale u nas si nic takoveho nemyslime.
^D
3.2.2007 14:12 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Novell rika: "Nikdo zadne patenty Microsoftu neporusuje, ale protoze nasi zakaznici se stejne boji, uzavreli jsme smlouvu, aby byli uplne klidni."
Souhlasím, většinu FUD kolem této smlouvy rozšířil Microsoft. Domnívám se však, že další kroky Microsoftu znali alespoň ti pánové z Novellu, kteří tuto smlouvu dojednali a podepsali.

"Naši zákazníci se stejně bojí" - Ano, bojí se čerta na zdi, kterého maluje Microsoft (a znovu ho obkreslil pár dní po smlouvě). Podle mého názoru je taktikou FUD reklamy nejprve "vnést do nedotčeného zákaznictva strach, nejistotu a pochyby" a poté "nabídnout řešení, které zákazníky strachu zbaví". Je to reklama jako mnohá jiná, pouze ta první část je závadná. Kdyby Novell nevyužil stejnou strategii jako Microsoft, neřekl by právě tuto část věty - "Naši zákazníci se stejně bojí".

Domnívám se, že každá firma klade za svůj první cíl získat nové zákazníky (a to se Novellu podařilo, což mne nepřekvapuje). Stávající zákazníci jsou důležití, ale jaksi na druhém místě. Proto jsou mnohé reklamní akce (např. telefonních operátorů) zaměřeny na nové zákazníky. Můžeme se ohlédnout dozadu a říci, že tato reklamní akce Novellu a Microsoftu byla pro Novell úspěšná. Klíčem k zákazníkům ale nebyla tato věta, nýbrž fakt, že je největší softwarová firma světa přímo podporuje. To je business a to já Novellu za zlé nemám, i když se mi to nelíbí. Podle mého názoru stejně přebral Novell případné zákazníky Microsoftu.

Troufám si ale tvrdit, že tato věta (spojená s mnohými jinými větami Microsoftu), kterou jsem citoval na začátku a užil několikrát poté, si klade za cíl přebrat zákazníky ostatním firmám na poli GNU/Linuxových distribucí. Tato věta je plně v souladu s FUDem, který šířil (nebo v době prohlášení bude šířit) Microsoft.

Komu tedy byla určena? Stávajícím zákazníkům? Ano, jistě - těm také. Hlavním cílem byli ale podle mého názoru ti zákazníci, kteří nejsou u Novellu. Každý zákazník se bojí soudních průtahů - i já sám bych k soudu moc rád nešel. Microsoft postrašil (což je FUD), že (všichni) zákazníci Linuxu mohou být žalováni. Mohou - také nemusí, ale pochybnost už v člověku hlodá. Zákazníci se tedy bojí, jak Novell správně popisuje. Najednou přichází spásné řešení - Novell vydává ujištění, že jeho noví a stávající zákazníci se už nemusí ničeho bát. Toto jsou pro mne ty dvě fáze FUD reklamy. Šíření FUD - Microsoft; nabídka řešení - Novell.

Můj názor stručně tedy zní, že Novell s Microsoftem provedli FUD reklamu, kde jeden dodal FUD a druhý dodal "spásné řešení" pro ostatní zákazníky jiných distribucí. Aby mi uvěřili i zastánci Novellu a SUSE, asi bych měl dodat také nějaké podpisy na smlouvách s ďáblem, fotky z místností, kde se tato marketingová kampaň vymýšlela a další přímé důkazy.

Bohužel, mám ale pouze jeden. A tím je časová souslednost. Pokud by se Novell bránil, že se zákazníci skutečně báli, musel by přijít nejdříve FUD. Podivuhodné však je, že Novell nejdříve podepsal tuto smlouvu o nesouzení a až poté přišel Microsoft s tou největší vlnou FUD na toto téma. To je pro mne důkazem, že Novell (alespoň ti, kdo tuto smlouvu podespali) tušil, že takováto vlna FUD přijde. Jestli se s Microsoftem na ní dohodli nebo je jen Microsoft informoval, to už bych hádal. Ale ta vlna FUD i řešení byly známé oběma stranám při podpisu, byly také nejspíše součástí diskuze při této smlouvě. To je pro mne ten největší hřích, kterého se Novell dopustil - má pro mne jasný podíl na této ukázkové FUD kampani.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
3.2.2007 15:50 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Podivuhodné však je, že Novell nejdříve podepsal tuto smlouvu o nesouzení a až poté přišel Microsoft s tou největší vlnou FUD na toto téma. To je pro mne důkazem, že Novell (alespoň ti, kdo tuto smlouvu podespali) tušil, že takováto vlna FUD přijde.

V tomto smeru mame oba stejne mnozstvi informaci: totiz zadne. Verim ale tomu, ze nic takoveho Novell v planu nemel. A pokusim se naznacit, ze hypoteza je to sice mozna zajimava, ale o dukaz nejde v zadnem pripade.

Microsoft dela FUD proti Linuxu porad. Odjakziva. Ze ho po vyznamne smlouve s Novellem zas trochu zmenil, nakonec neni zas tak velke prekvapeni. (I kdyz, ze Microsoft na Novell udela tak velky podraz, jsem osobne necekala.)

Opravdu si myslim, ze podsouvate Novellu neco, co v zadnem pripade nechtel. Treba i proto, ze vi, jakou povest si v komunite, z ktere zije, buduji siritele FUD. Myslite, ze zrovna Novell touzi stat se dalsim SCO? :-)

Mimochodem, pokud jde o business - jaky ma smysl snazit se pretahovat zakazniky ostatnich linuxovych firem, kterych je par? Proc by to Novellu stalo za to, kdyz jsou tady firmy jedouci na Windows, AIXu, HP-UXu a podobnych obludach a je jich mnohem vic?
^D
3.2.2007 16:55 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Mínil jsem nejen stávající zákazníky jiných distribucí, ale i ty potenciální, kteří prostě budou odstrašeni FUDem Microsoftu, pokud budou zvažovat přechod na Foo Linux. Tohle vystrašení a "spásné řešení" přechodem na hybridní síť SLED-Microsoft je přesně to, co obě strany jedním bodem dohody chtěli dokázat. A přesně to je pro mne "FUD reklama". Jsou i jiné části této dohody, které toto také podporují a slušné jsou, to nepopírám.

Microsoft skutečně šíří FUD pořád, ale s žalobami přišel až nedlouho po této dohodě. Pokud se rozhodnou manažeři v Novellu, že cesta SCO jim přinese mnoho klientů a peněz za cenu ztráty kreditu u komunity, rozhodně do toho půjdou. Peníze až na prvním místě, že.

Ve Vašich příspěvcích vyznívá názor, že ten FUD od Microsoftu nebyl dopředu znám Novell manažerům, že to byl vlastně jakýsi Microsoftí faul. Oba můžeme jenom hádat, jestli to tak bylo, můžeme se opírat o doslovný výklad prohlášení Novellu nebo zvláštní časovou souslednost. Bohužel jistotu, že Novell hraje férově, mít nemůžeme. Rozšířili nedůvěru do řad firemních manažerů a stejné pochyby zasadili do svých věrných stoupenců.

Pokud jde o FSF a jejich včerejší reakci, napadá mne slovo pomsta. Z jejich pohledu ostrých zastánců myšlenky svobody udělal Novell "smlouvu s ďáblem", aby si namastil kapsu (úmyslně používám ostrých výrazů, není to můj názor). Smlouvy ale bývají většinou dobře ošetřeny, aby byly legální, i když jsou "nefér". Proto se FSF pokusila oplatit Novellu stejnou mincí - díky této naprosto legální kontrole FSF zanese semínko pochyb do akcionářů Novellu.

Nesouhlasím s taktikou "oko za oko" - ale chápu rozhořčení skalních příznivců svobody, skrývá-li se hříšník za právnické kličky.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
3.2.2007 14:22 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Jako další zajímavé a čerstvé zprávy z fronty (je možné, že se to dostane i do zpráviček) bych rád poukázal na tento článek - Novell could be banned from selling Linux.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
3.2.2007 14:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Promiňte, ale tohle už vypadá jak výstřižek z Blesku…
3.2.2007 14:31 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Ále, nemáte rád nejistotu? :o) Teď vážně - všimněte si, že to nijak nekomentuji, takže hodnocení nechávám na čtenářích. Ten článek jsem si četl a domnívám se, že komentuje dění nezkresleně. O Vašem příspěvku se to říct nedá.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
3.2.2007 14:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Proč? Ono je to opravdu jak z Blesku: barnumský titulek, v článku žádné pořádné konkrétní informace, jen mlhavé náznaky a hrozby a neustálé ujišťování čtenáře, jakou že mu to vlastně přinesli bombu.
3.2.2007 15:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Jako další zajímavé a čerstvé zprávy z fronty…

Víte, tady jste možná nevědomky trefil podstatu problému. Vy (a FSF) vidíte frontu, zákopy… prostě válku, v níž je hlavním cílem zničit nepřítele, a tomu je podřízeno vše, i za cenu masivních vlastních obětí. Já (a podle všeho i Novell) vidím konkurenční prostředí, v němž je sice konkurent nepřítelem, ale cílem není jeho zničení (za každou cenu), ale vlastní zisk, k čemuž jsou prostředky kvalitní produkt a spokojení zákazníci. Proto je pro vás prohození slova s nepřítelem kolaborací, natož pak podání ruky nebo dokonce dohoda o příměří. Pro Novell je to prostě oboustranně výhodná dohoda, která něco přinese jemu i jeho zákazníkům (a tím samozřejmě v důsledku opět i jemu).

3.2.2007 16:35 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
A to jsem si myslel, že zrovna Vy tam tu ironii uvidíte.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
4.2.2007 00:08 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Tady ale jistě nejde o Váš, ale o Stallmanův fanatismus.
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
3.2.2007 15:54 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Podivejte, soucasne GPL proste smlouva mezi Novellem a Microsoftem neodporuje. (FSF si muze kafrat co chce, ale kazdy soud by prohrala.)

U GPL 3 to sice pry ma byt jinak, ale IMHO se ta klauzule neda napsat tak, aby zaroven nezakazovala napriklad i patentovou ochranu pro zakazniky, co nabizi Red Hat. A jestli GPL 3 znemozni sirit takto licencovany software Novellu i Red Hatu, tak proste vsechen GNU software forkneme pod GPL 2 a bude od FSF pokoj - stejne vetsinu jeho vyvojaru plati bud Novell nebo Red Hat :-D
^D
4.2.2007 14:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Zdá se, že tento pohled není až tak ojedinělý. Doufám, že až tak daleko to nedojde, snad si FSF včas uvědomí, že by to tak daleko dojít mohlo, a upustí od své filosofie totální války i za cenu vlastního sebezničení.
David Ježek avatar 2.2.2007 23:37 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
anicko, anicko ... mam ten neblahy dojem ze mi neprimo podsouvas veci, ktere se mi proste nelibi. takze si to jednou provzdy ujasneme: cele to byl jen zert. proste po precteni tohoto blogpostu me to vytanulo v mysli a prislo mi to, ze by se par lidi mohlo zasmat. v tomto ohledu nemuzu rici, ze bych mel proti novellu nebo mrkvosoftu nejake antipatie ani sympatie proste proto, ze me ta dohoda netrapi. rano si stejne musim uvarit caj, kdy se mi chce, tak se stejne i nadale musim vysmrkat, na mem zivote to proste (aktualne) nic nemeni. jen si prosim pekne vyprosuji jakekoli zminky v souvislosti s moji osobou o tom, ze navazeni se do MS je moderni, nebo ze tu konam nejake "vykriky". byl to jen zert, POUHY ZERT, nic vic v tom nehledej.

jen skoda, ze me dopredu nenapadlo, ze to vezmes takhle osobne ...
3.2.2007 11:03 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Jestli jsi to myslel jako zert, omlouvam se, ze jsem jej nepochopila. V posledni dobe totiz spousta lidi pise takrka totez a mysli to vazne :-(
^D
David Ježek avatar 3.2.2007 14:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
chapu, to me vubec nenapadlo, ze vy ze suse budete asi celkem slusne "pod palbou". svym zpusobem se ti tedy take omlouvam, obvykle byva moje empatie na vyssi urovni ...
3.2.2007 15:55 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Vsak to vidite sam :-) A ja blbec tady flejmuju, misto abych se ucila na zkousku. Uf, uz toho necham :-)
^D
3.2.2007 16:59 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Pokud jde o humor v této oblasti (SUSE), vždycky si vzpomenu na jednu stránku na webu novell.com, která mne spolehlivě rozesměje. Tato stránka není nepodobná takovým těm klasickým shareware/full porovnáním, které jste už určitě někde na netu viděli :o)
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
Bluebear avatar 2.2.2007 23:40 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Ještě bych dodal, že - jak jsem se šokem zjistil na té berlínské konferenci - smlouvy o různých typech spolupráce mezi konkurenčními společnostmi jsou u velkých firem běžné, tak běžné, že se pomalu zavádí pojem "coopetition" (cooperation + competition). Jak jsem asi zmiňoval, v Berlíně se nás na tu smlouvu nikdo ani nezeptal - všichni to brali jako úplně normální.

Mně samotnému to tedy příliš normální nepřipadá, ale zdá se, že velký byznys je prostě takový. Konkurence a kooperace, opozice a koalice, to vše je v dnešním světě propojeno do jediného celku, tak, že už je nelze rozlišit. To je dialektika. Východní mudrci už ostatně dávno věděli, že veškeré rozpory a odlišnosti jsou jen zdánlivé, Yin a Yang jsou jedním, existuje pouze Tao a někde vzadu se chechtá velký Žid a tahá za drátky...

É... o čem že jsem to mluvil?
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
2.2.2007 13:27 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Koupi krabici s openSUSE prispejes na moji vyplatu, treba :-)
^D
2.2.2007 13:33 jesta.net | skóre: 6 | blog: Linux, Open Source a velke firmy... | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Tak tohle me puvodne nenapadlo. Uzij si svuj podil na mych 59 $ (zbytek jde do kapsy UPS za to ze vozi ten balicek po svete). Gratuluju, delas na dobry veci.
You have to place another order in GORDON
kotyz avatar 2.2.2007 14:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
suse bych si teda nekoupil, ale o *buntu/debianu bych uz uvazoval ...

ale lidi od *buntu afaik maji dost, takze spis tem z debianu, bylo by to imho spravny kdyz uz od nich (*buntisti) berem balicky aby z toho taky neco meli ... ;-)

Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
2.2.2007 14:38 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Teda nevim kdo to u vás vede... ale představoval bych si pod komečním distrem více user frendly věci... Třeba startování yastu je uplně totálně naprdlajs a to nemuvím odeultním instalátoru balíčků/ ten je tak nahovno že jsem měl co dělat to pochopit, kdyby se vaši manageři radši vykašlali na Gnome a nechali SUSE jenom s KDE, nejen že by jste si ušetřili práci ale i by jste ušetřený čas mohli věnovat jiným věcem. Třebas se mi líbilo myslím ve verzi 9.2 nebo tak nějak že věci z yastu byli zaintegrovány do KDE control centra. Tedka je to vámi KDE tak hnusně upravený že je to fakt na zblití, ale musím zase abych jenom nekritizoval podotknout že SUSE je narozdíl od FUCK Krubuntu fungující, takže lidi co si pořizujou tyhle distra jsou typický firefoxáři, jenom reklama a nic víc.. Prostě nechápu proč KDE v suse nemuže být defaultní... Takže když jsem si tu vaši věc pořizoval tak také z důvodů že vlastním 64bit. V té době stable Debian nebyl a na Gentoo nemám až zas tolik času...
2.2.2007 14:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Vývojáři jistě ocení vaše konkrétní a věcné připomínky… :-)
2.2.2007 17:42 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
A mylíš že mě někdo vyslyší? nebo kam mám napsat svoji vizi jak by to mělo vypadat. Já totiž z firemní praxe vím že manager projektu je vždicky čůrák a s čůrákama se prostě nedá dohodnout. Jenže bez čůráků to nejde taky, vývojáři by nemakali, protože mají každej jinej názor a byl by z toho guláš... A prosazování GNOME na ukor KDE je tayk jenom managerská kravina protože novelu určitě vyhovuje více LGPL licence než čistá GPL...
2.2.2007 17:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
I když mám s jejich bugzillou dost rozpačité zkušenosti, pořád si myslím, že konkrétní feature request do bugzilly má řádově větší šanci něco změnit než příspěvek typu "stojí to za h…" tady. Co se týká prosazování Gnome oproti KDE, rozhodně (ač sám dávám přednost KDE) nemám pocit, že by se to týkalo OpenSuSE; pokud si dobře vzpomínám, instalátor má obě varianty (desktop s KDE, desktop s Gnome) na stejné úrovni a předvybraná není žádná z nich.
2.2.2007 18:05 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
máte recht, asi bych měl jít blít na jiný hrob. S tím KDE, GNOME bych byl pro aby se distribuce zaměřili na jendu věc. Jednoduše kuli jednoduchosti. Myslíte že třebas apple nabízí více prostředí? MYlsím že NE a je to zcela pragmatická záležitost, Apple je jedno, prostředí je jedno, a je to jednotně odladěné, a dokud si prostě lidi od nějakých komerčních distribucí neřeknou ANO tudy je cesta tak to bude jednoduše galimatiáš a jedna velká srač...
2.2.2007 15:14 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
jehovo...
Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
2.2.2007 17:59 martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
2.2.2007 22:23 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Hmm, ani nevim - takovy bugreport by byl spis za trest, nas screening team ma i tak zabavy dost. I kdyz, jak ukazuje jeden podobny bug, i z bugreportu od trolla se da vytriskat uzitecna informace o chybe, kdyz se s nim jedna slusne...
^D
2.2.2007 16:46 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm, zrovna koukám, že Open Suse 10.2 je ve včera zakoupeném Linuxu+.
2.2.2007 17:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
"Obojetné" dual layer DVD? Jestli ano, můžete se mrknout, jestli na něm jsou balíčky apcupsd, stunnel, gqview a vlan? Jejich absence na standardních "jednoplatformních" DVD byla pro mne docela nemilým překvapením.
2.2.2007 17:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Omlouvám se za double-click.
2.2.2007 17:59 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Tak ukazuje 3,6GB, a výše uvedené nenalézám. V časáku je o Suse jen zprávička a hafo stránek o instalaci Archu, který na DVD není. Tak počítám, že to tam šlo nějak narychlo.
2.2.2007 18:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Podle velikosti to vypadá na tu standardní image, kterou jsem si stahoval z webu, nejspíš openSUSE-10.2-GM-DVD-i386.iso
2.2.2007 18:05 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Tipnul bych, že jo, ale nemůžu posoudit nejedu na Suse. Ale šlo by to porovnat podle repozitáře?
2.2.2007 18:47 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Americká doprava řeší letos takové problémy, že bych se nedivil ničemu. :-D
oVirt | SPICE
msk avatar 5.2.2007 09:13 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objednal jsem si krabici OpenSuSE - a prodelal 70 $
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kupou linuxu od novelu podporis novel.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.