Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 05:10
Prijde mi, ze snad Brno dostalo nakou dotaci na to, aby dalo na kazdou krizovatku semafor nebo nevim co se deje. Z prace to mam necelych 5km a cestou mam 11 semaforu to uz by clovek vrazdil.To není výsada Brna, v Praze trvá rakovinové bujení semaforů už několik let. A už se to začíná šířit i do okolí, na výpadovky kolem Prahy. Ale tam nejsou semafory ještě ten největší problém, ty akorát zdržují všechny zúčastněné. Ale jeden kruhový objezd na takové výpadovce zvýšil nehodovost v daném místě – dříve se tam nehody nestávaly, teď je tam nový kruhák s vyvýšeným středem (asi pomsta projektanta), označený skoro jen snížením rychlosti (pomsta dopravního odboru kraje) – poničené auto skončilo uprostřed kruháku naposledy dnes v noci.
Ale jeden kruhový objezd na takové výpadovce zvýšil nehodovost v daném místě – dříve se tam nehody nestávaly, teď je tam nový kruhákV Táboře, kde se mimoúrovňově kříží silnice od Pelhřimova s budoucí dálnicí, teď postavili nový kruháč. Dřív to místo bylo naprosto bez problémů, teď se tam do jednopruhového (!) kruháče sbíhají celkem tři pruhy - dva od Pelhřimova, jeden sjezd z dálnice. Každou chvíli bouračka. Btw. ten kruháč je pravděpodobně celorepublikový unikát, místo normálních brejlí (každý směr spojen s každým jednou silnicí, celkem 4 spoje) tam budou jen tři spojovací silnice + ten kruháč, který nahradí tu čtvrtou. Ten, kdo tohle vymyslel, by zasloužil nakopat.
No, já jsem pro to, aby se zpoplatnil vjezd do centra. Ale to by nemohla být česká republika s naší zkorumpovanou vládou že ano.Ono to není tak jednoduché. Např. v Praze to nejde. Přes Prahu vede obrovské množství tranzitního provozu, protože nějaký inteligent vymyslel Severojižní magistrálu vedoucí přímo centrem. Taktéž i další tranzitní komunikace jdou vnitřkem. Dokud nebude vnější okruh, nemá zpoplatnění smysl. Vytěsnilo by tranzitní dopravu na silnice 2. a 3. tříd vedoucí přes vesnice okolo Prahy, případně přes okrajové pražské čtvrti. Tím by se problém jen přesunul jinam, nehledě na to, že by ty silnice nevydržely takovou zátěž a velice rychle by se rozpadaly.
Např. v Praze to nejde
Nejdeje argument akorát pro lidi, kteří to nechtějí. Zpoplatnění vjezdu do centra v rámci řekněme hradeb Prahy nebrání nic, každý tranzitní provoz se mu může v pohodě vyhnout už dnes a plánované silnice to už nijak nezlepší. Navíc se o moc větší rozsah zpoplatnění ani neplánuje. Vnější okruh ani silnice 2. a 3. třídy s tím vůbec nesouvisí.
Zpoplatnění vjezdu do centra v rámci řekněme hradeb Prahy nebrání nic, každý tranzitní provoz se mu může v pohodě vyhnout už dnes a plánované silnice to už nijak nezlepší.Jistě, že se může vyhnout už teď, prostě budou jezdit kamiony přes různé Hadí prdelovice a Horní dolní, kde se zničí silnice a lidem se začnou rozpadat baráky, protože s takovým provozem před těmi sto lety nějak trouba vůbec nepočítal. Ale proč ne, hlavně že se Pražákům uleví.
prostě budou jezdit kamiony přes různé Hadí prdeloviceKamiony do dost velké oblasti Prahy (větší než co se plánuje do budoucna zpoplatnit) nesmějí už hezkých pár let, takže těch by se to vůbec nedotklo. Pokud dnes jezdí kamiony přes prdelákovice, tak je to hlavně kvůli zácpám na okruhu, které ale ani objezd přes prdelákovice, ani třeba po nábřeží z jednoduchých kapacitních důvodů nevyřeší. Pokud mají v prdelákovicích problém s průjezdem kamionů, ať si tam daj zákaz vjezdu. Není to až tak velký problém.
Pokud mají v prdelákovicích problém s průjezdem kamionů, ať si tam daj zákaz vjezdu. Není to až tak velký problém.To je zatraceně velký problém. Pokud jde o silnici I. třídy, pak o dopravním značení rozhoduje stát. U silnic II. a III. třídy je to kraj. Obec nemá žádné páky, jak na těchto silnicích měnit značení - může požádat, ale to je tak všechno. Jeden příklad za všechny: Velký Osek se chtěl bránit náporu kamionů (na silnici II/125), které se tamtudy valily kvůli nedostavěné dálnici D11. Neměl ovšem žádnou šanci tam umístit zákaz nebo něco takového.
Pokud mají v prdelákovicích problém s průjezdem kamionů, ať si tam daj zákaz vjezdu. Není to až tak velký problém.Mám rád lidi, kteří hned mají po ruce snadné řešení, když jde o to, jak co nejvíc omezit kamionovou dopravu. Málokteří z nich si totiž uvědomí, že v 99% případů kamion přivezl to, co měli k večeři, tedy že omezení kamionové dopravy se týká i jich.
"Nejde" je argument akorát pro lidi, kteří to nechtějí.Ano, udělat jde cokoliv. Třeba přehradit Nuselák panely nebo si jít lehnout do vozovky na nábřeží. Otázka však je, zda by takto získaný užitek vykompenzoval potíže, které to způsobí.
Zpoplatnění vjezdu do centra v rámci řekněme hradeb PrahyKterých hradeb, smím-li se zeptat? Ony totiž v historii Prahy stály postupně na různých místech.
každý tranzitní provoz se mu může v pohodě vyhnout už dnes a plánované silnice to už nijak nezlepšíKudy se tranzitní provoz vyhne?
Vnější okruh ani silnice 2. a 3. třídy s tím vůbec nesouvisí.Souvisí. V situaci, kdy se doprava vedoucí skrz centrum vytěsní mimo něj, ještě více zaplní komunikace (zatím nedobudovaného) vnitřního okruhu. Tím vytlačí tranzit ještě o kus dál. Pokud nebude stát vnější okruh, zatíží existující komunikace.
Kterých hradeb, smím-li se zeptat?Těch největších tak, jak se v 19. st. bouraly, případně ještě stojí. Viz zde.
Kudy se tranzitní provoz vyhne?Tranzit přes Malou Stranu a Karlovy lázně -> Strahovský tunel. Žitná/Ječná -> Mrázovka+Jižní spojka.
V situaci, kdy se doprava vedoucí skrz centrum vytěsní mimo něj, ještě více zaplní komunikacePokud převedením provozu z dvoupruhových relativně pomalých komunikací na čtyřpruhové dojde ke znatelnému zhoršení situace na těch čtyřpruhových, je něco špatně. Nebo jen strašíte?
Žitná/Ječná -> Mrázovka+Jižní spojka.To je přesně ono. Jižní spojka je již dnes silně přetížená (zejména v úseku mezi D1 a Barrandovským mostem), kamiony v pravém pruhu prakticky stojí. Ještě stále je ale relativně použitelná pro objetí centra. Pokud se tam ale přemístí ještě další osobní tranzit, ucpe se ještě víc. Proto se tranzit začne tlačit i do jiných silnic, například na silnici II/101.
Pokud převedením provozu z dvoupruhových relativně pomalých komunikací na čtyřpruhové dojde ke znatelnému zhoršení situace na těch čtyřpruhových, je něco špatně. Nebo jen strašíte?Už jsem se vyjádřil výše.
No, já jsem pro to, aby se zpoplatnil vjezd do centra. Ale to by nemohla být česká republika s naší zkorumpovanou vládou že ano.Nevidím žádnou spojitost zpoplatnění vjezdu do centra, o kterém rozhoduje místní zastupitelstvo, a vlády. No ale někdo si holt musí kopnout za každých okolností.
Jenom abych upřesnil, sestra je ve Finsku u severního polárního kruhu a těch 20 minut do školy jezdí každý den na kole i když je -19 stupňů.Což pro Finy, kteří jsou na takovou teplotu zvyklí, není problém. Našince by to dřív či později poslalo do nemocnice se zápalem plic.
Našince by to dřív či později poslalo do nemocnice se zápalem plic.Neposlalo. Též jsem kdysi jezdil za každého počasí, včetně dvacetistupňových mrazů.
njn, když celý rok sedíš na zadku v autěPodle sebe soudíš mě?
Nevidím žádnou spojitost zpoplatnění vjezdu do centra, o kterém rozhoduje místní zastupitelstvo, a vlády. No ale někdo si holt musí kopnout za každých okolností.Já si nemusím kopat, jenom mi přijde divné, že zrovna v době, kdy se zavede parkovné (a není to zrovna levné) musí DP okamžitě zdražovat.
Což pro Finy, kteří jsou na takovou teplotu zvyklí, není problém. Našince by to dřív či později poslalo do nemocnice se zápalem plic.Neskolilo. Sestra je silný astmatik a už měsíc všude jezdí na kole. Nejen ona ale dalších cca 30 studentů z celého světa (austrálie- první co mne napadlo z těch teplomilnějších). Dojedou do školy, na brýlých takové ty ledové kytičky a jdou se učit. Po škole vyhrabou kolo ze závěje a jedou zpátky, případně do města se podívat...
Já si nemusím kopat, jenom mi přijde divné, že zrovna v době, kdy se zavede parkovné (a není to zrovna levné) musí DP okamžitě zdražovat.A ta souvislost s vládou je kde?
když v Praze vyjedete na kole tak Vás akorát někdo srazíPokial budete dodrzovat predpisy, sanca sa dost znizi. Ale uznavam, Praha nieje zrovna cyklisticke mesto a cyklisti tu nemaju na ruziach ustlane. Kazdopadne rozne fasisticko-cyklisticke organizacie, ktore tu lobuju, to tiez nemaju nijak premyslene...
Hlasoval jsem pro zpoplatnění vjezdu a pro dotaci MHDUplna kravina, teda pokial sa tym "centrom" nemysli to naozajstne centrum, staromak a velmi uzke okolie. Neviem, ci zijete v Prahe, ale sirsie centrum je dost husto osidlene, nie su tam len sluzby a pamiatky. Neviem si predstavit, ze by som cez vikend siel na navstevu k znamym, ktory byvaju kusok od vaclavaku inak ako autom ( najma ak ide so mnou este moja polovicka, pes, nejaka ta flasa, bonboniera... ), pripadne cez vikend k zakaznikovy s krabicou od monitora pod ramenom. A platit za to, ze nejake komunisticke hovado nemyslelo do buducnosti nemienim... Mimochodm do "centra" mesta, cim myslim asi 20 metrov od hornej hranice vaclavaku, vedie troj-(alebo stvor?)-prudova DIALNICA ( pokracovanie D1 smerom na ustecko, ak sa nemylim ). A prave toto je dovod vznikajucich kolapsov - troj az stvorprudova dialnica konci v centre mesta SEMAFOROM ( !!! ) ( pavlak, barandovsky most, holesovice ). Projekt a-la kokot.
Neviem si predstavit, ze by som cez vikend siel na navstevu k znamym, ktory byvaju kusok od vaclavaku inak ako automK tomu právě má sloužit to zpoplatnění vjezdu. Uvidíte, že po zpoplatnění si to představit dokážete. A nebo holt za to pohodlí, že tam jedete autem, zaplatíte. Co je na tom divného?
A nebo holt za to pohodlí, že tam jedete autem, zaplatíte. Co je na tom divného?Tak zacnite platit za to pohodlie, ze mozete jazdit bicyklom, chodit pesi, dychat vzduch... Vadi mi na tom konkretne to, ze za vyuzivanie ciest platim nepriamo formou dani a priamo dialnicnou znamkou. Nevidim dovod platit este extra za vjazd do mesta ( za ktory som uz zaplatil ) pokial k tomu nemam odpovedajucu protisluzbu ( napriklad parkovne ). V opacnom pripade je to sproste vydieranie, kradez. Ale chapem, ze sa to dnes ( vypalne ) stava beznou sucastou nasho zivota ( koncesionarske poplatky, autorske poplatky, ... ) A vy konkretne viete, kam tie peniaze pojdu a co sa s nimi bude diat?
Tak zacnite platit za to pohodlie, ze mozete jazdit bicyklom, chodit pesi, dychat vzduch...Vzduch je všude kolem, takže jeho dýchání těžko můžete bránit, abyste ho mohl zpoplatnit. Chození pěšky je zpoplatněné tam, kde je o takovou chůzi větší zájem a je potřeba určit, kdo o to chození má opravdu zájem a kdo ne – takže se to děje třeba na výstavách, v muzeích atd. Pěší pohyb po městě zatím není třeba poplatkem regulovat, protože tam není žádný výrazný převis poptávky nad nabídkou.
Nevidim dovod platit este extra za vjazd do mesta ( za ktory som uz zaplatil ) pokial k tomu nemam odpovedajucu protisluzbu ( napriklad parkovne )Za vjezd do města jste neplatil. Pokud podle vás cena za vjezd do města bude vyšší, než je odpovídající protislužba, tak nezaplatíte a do města nepojedete. To je naprosto normální. Když se vám bude v obchodě zdát, že za třicet korun není čtvrtka másla odpovídající protihodnota, taky si ho nekoupíte.
Chození pěšky je zpoplatněné tam, kde je o takovou chůzi větší zájem a je potřeba určit, kdo o to chození má opravdu zájem a kdo ne – takže se to děje třeba na výstavách, v muzeíchNa vystavach a v muzeach asi platim za sluzbu ( su tam exponaty, je tam personal, zachody ), nie za samotnu chodzu.
Když se vám bude v obchodě zdát, že za třicet korun není čtvrtka másla odpovídající protihodnota, taky si ho nekoupíte. Pokud podle vás cena za vjezd do města bude vyšší, než je odpovídající protislužba, tak nezaplatíte a do města nepojedete.Zaujimava aplikacia trznych zakonov v netrznom prostredi. Nepride Vam ta teoria trosku ( viac ) zvratena?
zatím není třeba poplatkem regulovat, protože tam není žádný výrazný převis poptávky nad nabídkou.Aha, takze po com je poptavka, to je potrebne regulovat, idealne nejakou formou vypalneho. Myslim, ze ste jasne naznacil, ze si v tejto veci nebudeme rozumiet...
Na vystavach a v muzeach asi platim za sluzbu ( su tam exponaty, je tam personal, zachody ), nie za samotnu chodzu.To určujete vy, že vidět ty exponáty má pro vás takovou hodnotu, abyste zaplatil. Pro někoho by to byla jenom nezajímavá chůze, takže tam nejde. Stejně jako pro vás má nějakou hodnotu jet autem do města, a tahle hodnota je buď vyšší, než je mýtné, tak zaplatíte a pojedete, nebo je nižší, tak nezaplatíte a nepojedete. Je to celkem jednoduché…
Když se vám bude v obchodě zdát, že za třicet korun není čtvrtka másla odpovídající protihodnota, taky si ho nekoupíte. Pokud podle vás cena za vjezd do města bude vyšší, než je odpovídající protislužba, tak nezaplatíte a do města nepojedete. Zaujimava aplikacia trznych zakonov v netrznom prostredi. Nepride Vam ta teoria trosku ( viac ) zvratena?Co je na tom zvráceného? Vy něco chcete, tak je snad normální něco tomu obětovat. Nevím, proč si myslíte, že byste měl něco, co je vzácné, dostávat zadarmo.
Aha, takze po com je poptavka, to je potrebne regulovat, idealne nejakou formou vypalneho. Myslim, ze ste jasne naznacil, ze si v tejto veci nebudeme rozumiet...Normálně se tomu, čemu vy říkáte „výpalené“ říká cena. Můžete si zkusit někde rozdávat rohlíky zadarmo, schválně jak dlouho vás to bude bavit a za jak dlouho zjistíte, že takové poptávce nejste schopen vyhovět, a začnete ji regulovat zvyšením ceny.
Normálně se tomu, čemu vy říkáte „výpalené“ říká cena. Můžete si zkusit někde rozdávat rohlíky zadarmoRohliky sa z niecoho musia vyrobit, na ich vyrobu niekto musi vynalozit nejaku pracu. Za tu pracu a suroviny dostane zaplatene. Cesty, chodniky v mestach, semafory, udrzba, opravy, to vsetko uz je zaplatene z nasich dani. Akakolvek zdvojena platba nie je cena, ale vypalne. Mimochodom, preco by to malo platit len pre centra a len pre niektore mesta? Nakoniec, keby ta cena za vjazd bola rozumna a bolo by garantovane ( pod trestom smrti ), ze vybrane peniaze pojdu len a len na napriklad vysatbu stromov, rozsirovanie parkovacich miest, alebo cyklotronove cisticky vzduchu ( to som si prave vymyslel ), protestoval by som o nieco menej.
Rohliky sa z niecoho musia vyrobit, na ich vyrobu niekto musi vynalozit nejaku pracu. Za tu pracu a suroviny dostane zaplatene.Ne, nedostane. Dostane zaplacené za to, že vy jste ochoten to za tu cenu koupit. Náklady jsou pomůckou pro něj, aby neprodával za levnějc, než kolik ho stojí výroba.
Cesty, chodniky v mestach, semafory, udrzba, opravy, to vsetko uz je zaplatene z nasich dani.To je zaplacená výstavba. Vy ale píšete o používání. A to jste zatím nezaplatil.
Mimochodom, preco by to malo platit len pre centra a len pre niektore mesta?Protože si to dané město zvolí. A protože ta cena souvisí s jedinou věcí – jestli je pro někoho daná věc tak důležitá, že je ochoten za ní zaplatit. Ať si klidně zpoplatní vjezd na náves vesnice, kde jsou kolem návsi tři baráky a to je vše. Když za to bude někdo ochoten zaplatit…
Nakoniec, keby ta cena za vjazd bola rozumna a bolo by garantovane ( pod trestom smrti ), ze vybrane peniaze pojdu len a len na napriklad vysatbu stromov, rozsirovanie parkovacich miest, alebo cyklotronove cisticky vzduchu ( to som si prave vymyslel ), protestoval by som o nieco menej.Poslyšte, k čemu vám jsou vlastně peníze? Občas mám pocit, že někteří lidé mají takovou představu, že to, co chtějí hodně, by měli dostat zadarmo – jídlo, ošetření u lékaře, léky, jízdu autem po městě… A za peníze, které vydělají, by si pak mohli užívat věcí, které tolik nepotřebují.
Protože si to dané město zvolí. A protože ta cena souvisí s jedinou věcí – jestli je pro někoho daná věc tak důležitá, že je ochoten za ní zaplatit.To skoro odpovídá definici výpalného.
Skoro. Až na to, že výpalné znamená, že jsem na začátku něco někomu neprávem vzal, nebo ho chci nějak neoprávněně poškodit. Ovšem „právo na bezplatný průjezd městem autem“ naše zákony neznají…Protože si to dané město zvolí. A protože ta cena souvisí s jedinou věcí – jestli je pro někoho daná věc tak důležitá, že je ochoten za ní zaplatit.To skoro odpovídá definici výpalného.
Vzduch je všude kolem, takže jeho dýchání těžko můžete bránit, abyste ho mohl zpoplatnit.To je nějaká novinka, ne? Nevidím žádný principiální důvod, proč by nešlo zdanit dýchání. Že je to základní životní potřeba - no a co? Jídlo taky a taky je zdaněné. Já jsem pro to zpoplatnit vjezd do centra města - v tomto případě Prahy. A samozřejmě aby to odpovídalo, tak navrhuji také zpoplatnit Pražákům výjezd z města.
To je nějaká novinka, ne? Nevidím žádný principiální důvod, proč by nešlo zdanit dýchání. Že je to základní životní potřeba - no a co? Jídlo taky a taky je zdaněné.Zdanit ano. Protože zdanění znamená, že něco odevzdáváte, aniž byste dostával nějakou (přímou) ekvivalentní náhradu. Já jsem ale psal o zpoplatnění. Čímž jsem měl na mysli přímou platbu, za kterou byste dostal nějakou ekvivalentní náhradu – třeba 1 kubík vzduchu na dýchání. Což je momentálně nesmysl. Ale třeba jednou ten vzduch otríváme natolik, že se nebude dát dýchat, a budou se prodávat bomby se vzduchem vhodným k dýchání. Nakonec není to tak dávno, co se normálně pila voda, kde na ní člověk zrovna narazil. A dnes se běžně platí za zásobování vodou i za vodu balenou. Takže kdo ví, možná už někde nějaký koumák vymýšlí, jak začít prodávat bomby se zaručeně kvalitním vzduchem pro využití ve smogem zamořených městech. Jenom ti ekologové, co pořád chtějí omezovat emise z dopravy, mu budou kazit kšeft
Zdanit ano. Protože zdanění znamená, že něco odevzdáváte, aniž byste dostával nějakou (přímou) ekvivalentní náhradu.U žádného zdanění nedostávám přímou ekvivalentní náhradu.
Jenom ti ekologové, co pořád chtějí omezovat emise z dopravy, mu budou kazit kšeftŽádní ekologové, ale ekologičtí aktivisté*, kteří v drtivé většině prosazují taková opatření opatření, která vedou k větší produkci emisí. * Čti hovada.
U žádného zdanění nedostávám přímou ekvivalentní náhradu.Ano, to jsem chtěl říci
Žádní ekologové, ale ekologičtí aktivistéAno
kteří v drtivé většině prosazují taková opatření opatření, která vedou k větší produkci emisíNemyslím, že by to nutně souviselo s jejich „ekologickým aktivizmem“ – v každé skupině lidí se najde dost blbců, a blbci mají tendenci vymýšlet taková složitá opatření, která nevedou ke kýženému cíly, ale naopak rozvrtají ještě spoustu věcí navíc. Takových lidí je spousta všude…
Rekl bych, ze je celkem jedno, jestli budou semafory, nebo kompletne neoznaceny krizovatkyNení to jedno. Semafory jsou nejhorší - dost drasticky snižují kapacitu i bezpečnost, a to ať jsou nastaveny jakkoli. Nejvhodnější jsou kruhové objezdy, ale musí být dostatečně velké (klidně je lze udělat třeba i kolem bloku, tedy vlastně systém jednosměrek) a nesmí jít o místo, kde je jeden směr výrazně dominantní.
Pridavat retarderyZa retardéry bych zabíjel. Místo retadrdéru by stačila značka a policajt, který bude vybírat pokuty za překročení rychlosti. Bohužel policajti s radarem většinou raději stojí někde, kde tolik nenapomáhají bezpečnosti, ale zato tam hodně vyberou.
Transformovat krizovatky na kruhove objezdyTransformovat kruhové objezdy, které vznikly transformací křižovatky, zpět na křižovatky. Objezd, který v znikl z křižovatky, je v drtivé většině případů malý a nic se tam nevejde, kamiony se tam nevytočí, jezdí 20, ostatní 25. Nájezd a sjezd z toho objezdu je asi 2 metry od sebe, takže člověk si nemůže být jistý, jestli ten někdo, kdo tam zrovna přijíždí, bude nebo nebude odbočovat (dost lidí neukazuje změnu směru, plus když někdo ukazuje změnu směru, ale neodbočí a naboří tě, je to tvoje chyba - on jenom neukázal změnu směru, kdežto ty jsi mu nedal přednost v jízdě, což je závažnější)
Odstranovat semafory a organizaci z krizovatekJsem pro. Máme tady křižovatku ve tvaru T. Když jdou semafory, ta noha je ucpaná, když nejdou, najde se dostatek solidárních řidičů, kteří dávají přednost a v té noze zácpa není. Podotýkám, že ve stejný čas.
Dotovat mestskou dopravuKdyž se to s dotacema MHD přežene, tak sice jezdí hodně autobusů, ale nikoho nevozí, protože jezdí v čas, kdy je lidé nepotřebují a obráceně. Provozovateli MHD potom totiž nevadí, že od lidí nic nemá, dotace dostane vždycky.
Možná by cyklista nemusel letět 40„letět“?
Možná by cyklista nemusel letět 40„letět“?Na rovince je to normální rychlost.
Pokuď jseš mladší brácha Lance Armstronga tak možná. Pro normálního smrtelníka s normálnim kolem je to ale spíš rychlost "kosmická", než "normální"...
No nevim, sice mám silniční kolo a nejsem úplnej chcípák, ale vyjedu na něm skutečně sporadicky, takže nevim jak daleko bychom dojeli... Protože 40km/h už vážně "běžný" neni.
To je asi jako kdybych já tvrdil, že běhat po 3:45 na kilometr je běžný, protože když se trochu kousnu tak timhle tempem tu desítku uběhnu a navíc znám spoustu lidí, co jsou na tom podobně. "Běžnej" člověk nicméně při tomhle tempu bude po 500m blejt za nejbližšim keříkem
Provozovateli MHD potom totiž nevadí, že od lidí nic nemá, dotace dostane vždycky.Hlavne ale nechapem, co si autor predstavuje pod pojmom "Dotovana MHD". To si tie peniaze niekto vyrobi ( chcel som povedat vysere, ale to je asi prilis :) )? Nie. Tie peniaze ukradnu vacsej skupine ( na daniach ) a daju ju mensej skupine ( aby nemala drahe listky ).
Místo retadrdéru by stačila značka a policajt, který bude vybírat pokuty za překročení rychlosti.Retarder te donuti pribrzdit a omezit tak nebezpeci. Jaky efekt ma policista na danem miste? Jeho plat jde z nasich kapes. Myslis si, ze rostoucim poctem policistu zacnou ridici vice respektovat predpisy? Vyhrozovanim se nic nevyresi. Navic nemuzou byt za kazdym rohem. Kdyz jedes rychle pres huste osidlenou oblast, pravdepodobnost, ze te to bude stat pokutu je podstatne mensi, nez kdyby sis mel odrovnat podvozek a tlumice o retarder. Mimochodem bych uz rad dopravaky na cestach nevidel vubec. Uprava legislativy a instalace kamer s radarem. A tam, kde je to treba. Komu vadi, ze nekdo prekroci rychlost v miste, kde je to kazdemu sumak?
Mimochodem bych uz rad dopravaky na cestach nevidel vubec. Uprava legislativy a instalace kamer s radarem.A to jako vyřeší co? Že někdo někde pojede rychleji a za nějakou dobu mu přijde obálka? Vzpomene si vůbec, kdy udělal něco, co neměl? To je jako trestat psa za loužičku, kterou udělal včerejšího dne. Výchovný efekt nulový. Jen přísun peněz za pokuty a postupná eliminace řidičů, kteří najezdí hodně kilometrů a občas jim ta rychlost ujede. Ale hlavně - kolik přestupků lze registrovat kamerami? Rychlost, jízda na červenou, možná ještě něco dalšího. Tím to vadne. Všechno ostatní vyžaduje posouzení živým člověkem. Ten je buď přímo na místě nebo sedí u obrazovky. V prvním případě má mnohem přesnější přehled o tom, co se tam děje. Kamery zachytí jen něco a může situaci zkreslit.
Jen přísun peněz za pokuty a postupná eliminace řidičů, kteří najezdí hodně kilometrů a občas jim ta rychlost ujede.Ridici, kteri najezdi hodne kilometru by obvykle meli vetsi prehled, kde se ty radary nachazeji. Nejsem pro schovavani radaru. Klidne muzou byt viditelne oznaceny. V takovych mistech, kde je to potreba - vetsinou vysoka nehodovost. Ale ridic by vedel, ze je radar v provozu, a ze kdyz projede rychla, tak ma pokutu za par dni na stole. Podle me nikdy, a to zadnym zpusobem, nedonutite vsechny ridice, aby jezdili v ramci stanovene rychlosti. To proste nejde.
Ridici, kteri najezdi hodne kilometru by obvykle meli vetsi prehled, kde se ty radary nachazejiTo sice ano, ale také sledují především situaci okolo vozidla a nevisí očima na ručičce tachometru. Proto se jim může klidně stát, že na třicítce pojedou 34 km/h a už je to blejskne.
Podle me nikdy, a to zadnym zpusobem, nedonutite vsechny ridice, aby jezdili v ramci stanovene rychlosti. To proste nejde.A také to nevadí. Nejde o to jezdit stanovenou rychlostí, jde o to jezdit bezpečně.
Jaky efekt ma policista na danem miste? Jeho plat jde z nasich kapes.Má efekt výchovný. Někdo přejede před školkou, kde je třicítka, padesátkou, okamžitě je zastaven a pokutován a příště si to rozmyslí.
Myslis si, ze rostoucim poctem policistu zacnou ridici vice respektovat predpisy? Vyhrozovanim se nic nevyresi.Ano, pokud policie začne pokutovat přestupky, které jsou nebezpečné (předjíždění v nepřehledných úsecích, překročení rychlosti tam, kde je to nebezpečné - v zatáčce za mokra třeba), tak ano.
Má efekt výchovný. Někdo přejede před školkou, kde je třicítka, padesátkou, okamžitě je zastaven a pokutován a příště si to rozmyslí.Nesouhlasim. Pokud bude vedet (napr. informovan znackou), ze ho sejme permanentni radar, a ze se z porizeneho obrazku nevykeca, teprve si rozmysli, jestli pojede tim usekem rychle nebo ne. On tam toho policistu totiz ocekavat muze a nemusi. A kdyz treba specha, tak mu podvedomi rekne - on tam dneska urcite nikdo stat nebude.
Nesouhlasim. Pokud bude vedet (napr. informovan znackou), ze ho sejme permanentni radar, a ze se z porizeneho obrazku nevykeca, teprve si rozmysli, jestli pojede tim usekem rychle nebo ne.A jak víš, že se nevykecá? Na netu najdeš návody, jak zprovoznit zařízení, které zabrání úspěšnému vyfotografování (a navíc je to díky díře v zákoně legální)
On tam toho policistu totiz ocekavat muze a nemusi. A kdyz treba specha, tak mu podvedomi rekne - on tam dneska urcite nikdo stat nebude.No a co? Když tam někdo stát bude, tak zdržení bude ještě větší, než kdyby jel pomalu, což je úplně to nejlepší poučení, které se někomu může dostat. Je hezké, že si jako idealista představuješ, že se dají radary a najednou budou všichni jezdit bezpečně. Jenže tak to prostě není, radary se dávají před nepoužívané vlečky (30km/h padesát metrů před přejezdem mimo obec), do míst osazených nesmyslným omezením rychlosti a podobně. Zatím jsem ještě neviděl moc radarů tam, kde to má nějaký smysl. Cílem radarů totiž není zvýšit bezpečnost provozu, ale vybrat co nejvíc peněz do městské kasy a zároveň vykázat činnost - boj proti pirátům na silnicích.
Cílem radarů totiž není zvýšit bezpečnost provozu, ale vybrat co nejvíc peněz do městské kasy a zároveň vykázat činnost - boj proti pirátům na silnicích.No a nemelo by to byt prave naopak? To mas jako se statnimi uredniky. Tem se plat zvysuje podle odpracovanych let, a ne podle pracovniho nasazeni. Alespon takove mam informace, nemohu 100%-ne tvrdit. Pak se nemuzeme divit, ze nam po pulhodine zavrou okenko pred nosem kvuli poledni pauze.
Proto jsem vetu obohatil o "a ze se z porizeneho zaznamu nevykeca", protoze prave to je v nasi legislative bug, ktery by si zaslouzil co nejrychlejsi patchO kterém bugu teď mluvíš?
No a nemelo by to byt prave naopak?Mělo, ale nebude. Uvědom si jednu věc - většinu radarů pronajímá soukromá firma malým obcím, které nemají na to, aby si ten radar koupily, ale rejžovat se jim chce. Ti první mají zájem na tom, aby se pokutovalo, protože jinak končí. Ti druzí - nejsem žádný idealista - nemají takový zájem na bezpečné jízdě, ale na tom, aby naplnili obecní kasičku. Dokonce bych si tipnul, že když takový radar v obci zachytí někoho z místních, že se daná fotografie v zájmu zachování sousedských vztahů nadále nezpracovává.
Proto jsem vetu obohatil o "a ze se z porizeneho zaznamu nevykeca", protoze prave to je v nasi legislative bug, ktery by si zaslouzil co nejrychlejsi patchTo není bug, to je featureA pokud to takto bude fungovat, stojim si za svym, ze ridici budou v potrebnych usecich jezdit ohleduplneji.
Jenze majitel vozidla by si za nej mel nest odpovednost. Pokud vozidlo nekomu pujci, jde o jeho svobodne rozhodnuti. Jestli ve skutecnosti v dane dobe ridil vozidlo nekdo jiny nez majitel vozidla, to uz je vec toho majitele.Když už, tak se bavíme o provozovateli, ne majiteli. Majitelem může být (a často je) například leasingová společnost.
Pokud vozidlo nekomu pujci, jde o jeho svobodne rozhodnuti. Jestli ve skutecnosti v dane dobe ridil vozidlo nekdo jiny nez majitel vozidla, to uz je vec toho majitele.Jenže stejně tak lze někomu půjčit například nůž (statisticky nejčastější vražednou zbraň). Bude majitel nože trestán za vraždu, pokud odmítne říct, komu ho půjčil? Samozřejmě, že ne. Stejné je to i v případě auta. Není sebemenší rozumný důvod trestat někoho za skutek, který nespáchal.
At si tu pokutu vymlati z toho, komu to pujcil. Vlk se nazral a koza zustala cela, ze?V tom případě můžeme kompletně zrušit policii a justici. Ať si lidé všechno vyřizují mezi sebou.
Nevidim duvod, proc by stat mel resit, kdo vozidlo ridil.Důvod je ten, že si stát vymyslel pravidla, která se budou dodržovat a chce trestat ty, kdo je nedodržují. Tak ať si najde pachatele a prokáže mu vinu. Kromě toho je cílem trestat viníka a kvůli tomu vznikl i bodový systém. Takhle sice provozovatel zaplatí pokutu, ale body lze ukládat výhradně řidiči (jinak to ani nemá logiku) a tedy se to mine účinkem.
Kolika lidem bys pujcil auto?Z rodiny komukoliv, kdo má řidičák a jezdí. A protože vím, že člověk není neomylný a každý někdy spáchá přestupek (kdo říká, že ne, lže), nevidím důvod, proč bych měl na někoho z nich bonzovat. Ať policie používá takové metody, kterými viníka odhalí - pokud budou měřit a zároveň hned zastavovat, mohou ukládat postihy okamžite, což navíc bude mít i výchovný účinek (narozdíl od případu, že řidiče někde vyfotí radar a bude se to řešit třeba za 2 měsíce).
Když už, tak se bavíme o provozovateli, ne majiteli. Majitelem může být (a často je) například leasingová společnost.Ano, to je pravda. Bavme se tedy o provozovateli.
Jenže stejně tak lze někomu půjčit například nůž (statisticky nejčastější vražednou zbraň). Bude majitel nože trestán za vraždu, pokud odmítne říct, komu ho půjčil? Samozřejmě, že ne. Stejné je to i v případě auta. Není sebemenší rozumný důvod trestat někoho za skutek, který nespáchal.To je docela extremni pripad. Jenze trestny cin je neco jineho nez dopravni prestupek. Je treba se zamyslet nad celym systemem a jake by mela urcita zmena vyhody a nevyhody. Kdyz srovname soucasny a mnou navrhovany stav... Soucasny:
Ridic vi, jaky rychlostni limit by mel kde dodrzet, a zaroven vi, kde za jeho nedodrzeni bude trestan (na statisticky nehodovych ci nebezpecnych usecich, ktere by byly viditelne oznaceny). Proto je VYLOZENE nucen danou rychlost dodrzet...Suhlasim. Na druhu stranu pozadujem zakon, ktory umozni revidovat stav na danych usekoch a ked sa zisti, ze na tom useku je umelo znizena rychlost kvoli vyberu pokut, tak tomu, kto to nariadil, dolamu ruky.
Ridic vi, ze bude-li vyfocen pri zvysene rychlosti, nema moznost zneuzit legislativni klicky a danou pokutu bude nucen zaplatit (bavime se o prekroceni rychlosti, pripadne jizde na cervenou, ne o rozmasakrovani chodce ci cyklistyNechapem. Takze za prekrocenie rychlosti bude kurevsky prezekuovany, ale ked rozmasakruje chodca, tak je to v pohode?
Ridic vi, ze pujci-li nekomu sve vozidlo, ponese prime nasledky za URCITE prestupky, protoze stat predpoklada, ze pujcil-li vozidlo osobe blizke...A ked som ho pozical cudzej osobe? Preco prave osobe blizkej? Co je statu do toho, komu som pozical auto? Ked chce niekoho buzerovat, nech si ho najde. Ja mu to ulahcovat nebudem.
MY platime stat, proto bychom MY meli uvazovat o tom, jak efektivne budou penize, ktere statu platime, vyuzity, a zda bude stat jednat v nasem zajmuVystihol ste to na 100%. My platime stat a nezelame si byt obtazovany nejakymi zmrdmi na uradoch, co nemaju o realnom svete zvacsa ani potuchy. My vodici si nezelame byt terorizovani skupinov obyvatelstva, ktore nema/nechce mat/nema na to prachy/ auto.
Nechat stat (i.e. policii) patrat ve vztazich mezi nami a osobami blizkymi je podle me zbytecne mrhani penezTrefa, je to zbytocne mrhanie penazi :). Tak ako automaticke radary, policajne hliadky v krikoch v prehladnych rovnych usekoch s umelo znizenou rychlostou ( zvacsa prenosnou znackou bez vyznacenia datumu platnosti ) su vlastne len premrhane peniaze. Ked proste je niekde rychlost umelo znizena kvoli buzeracii, tak sa vzdy najde skupina vodicov, ktori radsej najdu hack v zakone ako by si mali nechat srat na hlavu.
Kdyz jsme meli penize na mytne brany, proc bychom nemohli totez udelat s radary? Analogicky naprosto stejne je to s retardery. Retarder me nuti zpomalit. Pokud nezpomalim, ponesu ujmu - drivejsi vymena tlumicu, pripadne zruseny podvozek.Myslite tie mytne brany, o ktorych sa uz teraz vie ze budu uplne nahovno a za par rokov budu k nicomu ( gps ) a ktore sprevadzala uplatkarsky skandal ako svet? Myslite tie retardery, ktore kdejaki retardi montuju na hlavne tahy namiesto pred skoly a skolky? Ste fakt uplne mimo obraz, alebo zijete v inej krajine v nejakom paralelnom svete?
Nechapem. Takze za prekrocenie rychlosti bude kurevsky prezekuovany, ale ked rozmasakruje chodca, tak je to v pohode?Pokud rozmasakruje chodce a ujede, dopousti se trestneho cinu prinejmensim neposkytnuti prvni pomoci. Trestna cinnost je uplne jina uroven, ktera si zaslouzi pozornost policie mnohem vice, nez kdo zrovna sedel v aute, ktere prekrocilo rychlost o Xkm/h a sejmul ho radar.
Nechapem. Takze za prekrocenie rychlosti bude kurevsky prezekuovany, ale ked rozmasakruje chodca, tak je to v pohode?V tom by byl prave ten tvuj vlastni pruser. Ja cizim lidem auto nepujcuju
Vystihol ste to na 100%. My platime stat a nezelame si byt obtazovany nejakymi zmrdmi na uradoch, co nemaju o realnom svete zvacsa ani potuchy. My vodici si nezelame byt terorizovani skupinov obyvatelstva, ktore nema/nechce mat/nema na to prachy/ auto.V tom prave postradam muj vlastni osobni zajem - vyssi bezpecnost na silnicich.
Myslite tie mytne brany, o ktorych sa uz teraz vie ze budu uplne nahovno a za par rokov budu k nicomu ( gps ) a ktore sprevadzala uplatkarsky skandal ako svet? Myslite tie retardery, ktore kdejaki retardi montuju na hlavne tahy namiesto pred skoly a skolky? Ste fakt uplne mimo obraz, alebo zijete v inej krajine v nejakom paralelnom svete?Na to opravdu nemam silu odpovedet, asi jsem v tom paralelnim svete, a nebo jsem az presprilisny optimista
Ja tady nehlasam, aby byly postihy za vypovidani proti osobe blizkeVed to nikto netvrdi, to je samozrejme hlupost. Vy tvrdite, ze by malo byt povinne vypovedanie proti osobe blizkej. A ja tvrdim, ze toto je jedno zo zakladnych prav a slobod co mame a proti osobe blizkej by vypovedal len ..., doplnte si ...
o kom vis, ze nejezdi v souladu s predpisyJasne, som jasnovidec a dokazem to predikovat. Ak chce stat niekoho buzerovat ( alebo regulerne trestat ), nech na to pouzije vsetky zakonne dostupne prostriedky. Ja mu to ulahcovat nebudem a na nikoho bonzovat nebudem. Doba StB je uz davno prec ( urcite ? ).
Vy tvrdite, ze by malo byt povinne vypovedanie proti osobe blizkej.To ale prave vubec netvrdim
Na netu najdeš návody, jak zprovoznit zařízení, které zabrání úspěšnému vyfotografováníA link by nebol? Dost by ma zaujimalo, ako by to slo. Podotykam, ze clanky na Dfensofi o infra delach som cital, uspesnost takychto pokusov bude podla mna miziva. Laser jammer z principu nezabrani vyfotografovaniu, ale zmeraniu rychlosti, IR filtracna folia na celne sklo bez nutneho zatmavenia neexistuje, nic dalsie okrem slnecnej clony a masky ma nenapada...
přijedeš zastavíš a dál platí všechna už zažitá pravidla o dávání předností.Zažitá pravidla o dávání přednosti říkají, že když je někde stopka, tak dáváš přednost ty.
Nevím jak to řeší v USA, tam prý jsou podobné křižovatky běžné,vozidla prý mají přednost podle pořadí jak přijely. Nějak ale asi musí mít označenou tuhle všesměrovou stopku od normální. Já to nevím,nebyl jsem tam.Ta značka je doplněná dodatkovou tabulkou - viz gůglí obrázky. "Kdo dřív přijde, ten dřív jede" funguje velmi dobře, rozhodně lépe než pidikruháče nebo přednosti zprava.
Vjizdim do krizovatky (vetsinou kruhovy objezd), pribrzdim, a bud jedu dal okamzite nebo si nejakou tu sekundu pockam.Toto plati jedine pri dostatocne velkom kruhaci ( 50m+ v priemere ). Zijem 5-ty rok v Prahe a co tu boli schopny povymyslat posledne roky za kokotiny, to som este nezral. Popisovany stav je mozne dosiahnut mozno tak na litochlebaku, mozno v dejvicich ( pokial teda ignorujeme fakt, ze kruhovy objazd krizuju vlaky, ktore maju nezmyselnu 'hyperprednost' ). Na ostatnych miestach sa namiesto jazdy v priamom smere praktikuje prudky vyhybaci manever sposobeny necakanou prekazkou, vacsinou je to nejaky kvetinac alebo ina <i>ovina.
Pokud vsak prijizdi auta ze vsech smeru, v pripade vetsiho kruhoveho objezdu do nej vjizdi soucasne, protoze se navzajem neomezi, v pripade mensiho objezdu prichazi na radu interaktivita a machani rukama spojeno s ocnim kontaktem s dalsimi ridici.Zasadne nesuhlasim. Denno-denne jazdim do prace autom ( vacsinou teda len na PR, ale aj tak je to cca 6 km ) a prechadzam minimalne dvomi kruhovymi objazdami ( vnutorny priemer tak 4-8 m, len pre informaciu ). Prejazd vacsinou vyzera tak, ze kruhac ma 4 exity, z toho z dvoch stoji kilometrova kolona, pricom k preruseniu permanentneho toku aut z exitu 1 ( aby sa dostali k slovu aj auta na exite 2 ) dojde len v pripade, ze na exit 3 alebo 4 pride nejake auto. Namyslat si nieco o nejakej gestikulacii a ocnom kontakte je totalna utopia, kazdy, co si tu kolonu odstal ma pred ocami 'tunel' a chce byt co najskor na druhej strane... Druhou moznostou je stat na spojke v hranici krizovatky a niekomu tam proste drzo a sproste skocit ( a nech sa posere, k*k*t jeden :) ... ).
Srovname-li takovy provoz se semafory rizenymi krizovatkami, dospejeme k zaveru, ze pri malem provozu obcas zbytecne cekame, protoze proste nic nejede, ale i presto tam tu cervenou mame.A od toho clovek vymyslel adaptivne semafory, ktore ( pomocou roznych detektorov, ktore sa ale podstatne lepsie daju vyuzit na buzerovanie vodicov napr. za rychlost ) dokazu rozoznat situaciu a podla toho riadit dopravu. Ze som takych semaforov v mojom zivote stretol len zopar ( zato fungovali perfektne ) je uz uboha realita.
Tak a ted si predstavte absolutne nerizenou krizovatku. Auta prijizdeji ze vsech smeru, a do toho se jeste michaji chodci a cyklisti...No a presne toto riesia ( adaptivne ) semafory. Dokonca eliminuju jeden zasadny problem, ktory sa vyskytuje ako u kruhovych objazdov, tak u normalnych krizovatiek - ked je totiz za urovnou krizovatky ( objazdu ) prechod pre chodcov, vozidlo(a) zostane(u) trcat do krizovatky ( objazdu ) a riskuju, ze ich niekto zostreli ( pripadne zablokuju celu krizovatku/objazd ).
A kdyz se stane nehoda a ridici se nedohodnou na vine? Misto semaforu nasadte kameru(y). Vsadim se, ze provoz vyjde podstatne levneji, a v pripade neshody se nejaky policista podiva na zaznam a rozhodne. Mimo jine muze dana kamera slouzit i samotne policii pro prevenci ci vcasne zakroceni pri trestnem cinu ci prestupku.Ano, najlepsie je tie kamery umiestnit tak, aby vykonavali doplnkovu cinnost, napr. automaticku kontrolu nezapnutych pasov, nerozsvietenych svetiel a podobnych spolocensky nebezpecnych excesov. Budme vsetci pod dohladom kamier, jupiii. Orwell sa v hrobe obracia ... Takze to zhrniem, ..., alebo radsej nech si to zhrnie kazdy radsej sam.
Toto plati jedine pri dostatocne velkom kruhaci ( 50m+ v priemere ).No nevim, nekrokoval jsem to. Za dostatecne velky kruhac povazuju takovy, kde se mezi kazdy vyjezd vejde aspon jedna dodavka, coz znamena, ze kdyz prijedes na kruhac soucasne s autem, ktere prijizdi ze smeru, kteremu bys mel dat prednost, muzete do kruhace vjet soucasne, aniz byt toho dotycneho neohrozil, ani neomezil.
Prejazd vacsinou vyzera tak, ze kruhac ma 4 exity, z toho z dvoch stoji kilometrova kolona, pricom k preruseniu permanentneho toku aut z exitu 1 ( aby sa dostali k slovu aj auta na exite 2 ) dojde len v pripade, ze na exit 3 alebo 4 pride nejake auto.Tomu nejak nerozumim. To vsechny auta jezdi jednim smerem? Pak je bud kruhac nevhodne umisteny a nebo mu chybi druhy pruh.
Za dostatocne velky kruhac povazujem ten, ktory ma nenuti robit psie kusy, nenuti ma spomalit o viac ako (max) 30% povodnej rychlosti a nenuti ma hadat, na ktory exit mysli vozidlo prichadzajuce z lava so zapnutou pravou smerovkou. Napriklad tento.Toto plati jedine pri dostatocne velkom kruhaci ( 50m+ v priemere ).No nevim, nekrokoval jsem to. Za dostatecne velky kruhac povazuju takovy, kde se mezi kazdy vyjezd vejde aspon jedna dodavka, coz znamena, ze kdyz prijedes na kruhac soucasne s autem, ktere prijizdi ze smeru, kteremu bys mel dat prednost, muzete do kruhace vjet soucasne, aniz byt toho dotycneho neohrozil, ani neomezil.
Krizuju sa dva hlavne smery. Pokial oznacim exity v ako hodiny, tak hlavne streamy idu z 12:45 do 12:15 a z 12:30 do 12:00. Ten z 12:45 do 12:15 vyzera ako plynula kolona odchadzajuca z chodova na D1, obcas prerusena niekym prichadzajucim do 12:00. Inak kolona cakajuca z 12:30 nema sancu. A ano, plne sa stotoznujem. Kruhac je nevhodne umiestneny a chybaju mu dva pruhy. Je to totiz jeden z ( prevazujucej ) mnoziny kruhacov projektovanych pocas mentalneho zatmenia.Prejazd vacsinou vyzera tak, ze kruhac ma 4 exity, z toho z dvoch stoji kilometrova kolona, pricom k preruseniu permanentneho toku aut z exitu 1 ( aby sa dostali k slovu aj auta na exite 2 ) dojde len v pripade, ze na exit 3 alebo 4 pride nejake auto.Tomu nejak nerozumim. To vsechny auta jezdi jednim smerem? Pak je bud kruhac nevhodne umisteny a nebo mu chybi druhy pruh.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.