Portál AbcLinuxu, 6. listopadu 2025 17:45
Microsoft dělal a dělá vše proto, aby vytlačil OpenGL a tím snadnější přenositelnost na ostatní platformy. Doporučuji ke čtení např. http://blog.wolfire.com/2010/01/Why-you-should-use-OpenGL-and-not-DirectX. Na uvedeném blogu Wolfire Games (kteří mimo jiné stojí za Humble Inie Bundle) jsou i dlaší zajímavé články na toto téma.Řekl bych, že důvod bude v tom, že s DirectX je se prostě snáze pracuje než s OpenGL. Například OpenGL strašně chybí nějaký oficiální C++ wrapper (zajímavost: OpenCL takový wrapper má). Práce s grafickými objekty je totiž mnohem intuitivnější když jsou reprezentovány jako objekt (DirectX), než když API funguje jako stavový automat (OpenGL).
Neviem o bežnom jazyku, kde by nebolo zakomponované OpenGL, potvrdzujú to aj hry od zvučných značiek, hoci idú len pod MS Widle. DirectX je premakanejšie to áno, je rýchlejšie, to áno. Ale s frameworkami a RAD sú si narovno.Neříkám, že ho nemůžeš používat ve spoustě jazyků (však je to v C
). Problém je v tom, že tady není žádný oficiální wrapper v objektovém jazyce (nejlépe C++ z hlediska používanosti, rychlosti a toho, že je kompilované).
Sice můžeš použít nějaký hotový framework/engine ale tady se naskýtá otázka – proč tedy všichni píšou vlastní? To, že DirectX používá C++ napomáhá tomu, že si ho vývojáři spíše vyberou než OpenGL. Je lepší se soustředit na návrh samotného enginu jako celku než na to, jak obalit danou funkcionalitu grafického API.
Uskodil jsi akorat tak sam sobe (nereknu, kdybys tam mel firemni ucet s vetsim obratem, tak to uz by melo nejaky smysl).
Muzu se zeptat, co poridis jako nahradu za PayPal pro mezinarodni platby? Jediny konkurent je totiz Moneybookers, ktery ma ale daleko horsi marketing a moc obchodu s nima nespolupracuje. A kreditku naprosto odmitam.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.