Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 00:29

Nástroje: Začni sledovat (4) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
3.1.2008 13:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli máte data v XML, stačila by na to jedna XSLT transformace do FO a z toho už jde vyrobit třeba PDF nebo rovnou vytisknout.
skaven avatar 3.1.2008 13:46 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Hm, na mě příliš složité - netuším, co je "XSLT transformace do FO". Potřeboval bych nakopnout nějak polopatičtěji...
3.1.2008 13:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
XSLT je popis, jak jedno XML převést na XML s jinou strukturou. FO nebo XSL-FO je formát postavený na XML, který popisuje rozvržení objektů na stránce. Pak existují nástroje pro vyrenderování (vykreslení) XSL-FO – třeba do PDF nebo na tiskárnu. Asi nejlepší (i když ne zdaleka ideální) XSL-FO nástroj je Apache FOP.

Postup je takový, že si připravíte XSLT šablonu, která se „naplní“ daty z nějakého zdrojového souboru, a výsledkem je XSL-FO. Z toho pak můžete vyrobit PDF nebo rovnou vytisknout. S hotovou XSLT šablonou je to pak celé automatické – jenom zadáte vstupní XML soubor a na konci vám vyleze hotové PDF.

Myslím, že by nemělo být nijak těžké takovou šablonu napsat, nejtěžší asi bude zjistit rozměry jednotlivých políček na složence a pak odladit okraje a výstup z tikárny, aby vše přesně sedělo. Pokud byste měl třeba naskenovanou složenku a tam doplněné vzdálenosti a velikosti „boxů“, do kterých se má psát, a k tomu nějaké vzorové zdrojové XML, tu XSLT transformaci vám k tomu klidně napíšu.
Jiří P. avatar 3.1.2008 13:24 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Třeba TinyERP to má vyřešeno celkem pěkně pomocí ReportLab. Jedná se o XML šablony, které lze vytvářet i konverzí dokumentu z OpenOffice.org (sxw2rml). Pomocí nich se pak generuje PDF.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
skaven avatar 3.1.2008 13:48 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Obávám se, že vytořit přesnou šablonu na složenku by pro mě byl nadlidský výkon, přestože by to šlo konverzí z OO... (už jsem v OO zkoušel šablonu vyrobit, ale je to šílená práce...)
3.1.2008 14:24 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Reportlab jsem taky pouzil pri vytvareni jednoho programku v Pythonu na tisk obalek. Vysledkem bylo PDF, kterym se potiskl arch se samolepkami. Poloha udaju na jednotlive stitky se popsaly v jednom textaku. Urcite by nebylo tak slozite to poupravit na slozenku ci dodaci listek. Byla to ale soucast vetsiho programu. Kouknu se doma, zda by to neslo vypreparovat. Ikdyz nemyslim, ze by muj bastlici zpusob programovani nekoho nadchnul, mozna by to k vasemu ucelu stacilo. Ale jeste by bylo potreba dodelat import dat, ja je tahal z embeeded databaze Firebird.
David Ježek avatar 3.1.2008 13:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ani podací lístek netřeba řešit ručně: http://www.cpost.cz/data/psc/podaci_list_2_pdf.zip
skaven avatar 3.1.2008 13:52 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Obávám se, že než bych lístek na pc vyplnil, vytisknul a nastříhal, je pro mně mnohem snažší vyplnit jej ručně (místo vlastní adresy stačí dát razítko...). A navíc to vyjde levněji...
eXces avatar 3.1.2008 13:46 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moc se v téhle byrokracii neorientuju, ale nebylo by nejlepší to udělat v html? Implementovat do přímo do obchodu? Potřebuješ ti tisknout na již hotovou poukázku, nebo je možnost si ji vytisknout celou?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
skaven avatar 3.1.2008 13:54 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Bylo by to úplně nejlepší, ale napozicovat data tak, aby se vešla do kolonek na poukázce (je třeba tisknout na hotový doklad...) je neproveditelné. Jednou jsem to zkoušel exportem z OO, ale úplně se to rozhodí.
eXces avatar 3.1.2008 13:59 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů

No nevím, nemyslím si, že by to byl problém. Jen se to bude asi muset udělat na konkrétní tiskárnu a stylem pokus-omyl by se udělalo šablona k tomu html generovanýmu z RS obchodu.

Jinak jestli se musí tisknout na hotový doklad, tak jiné řešení nevidím. Resp. šablony do OO a další budou na stejné brdo s tím, že se bude muset skriptem (nebo jinak řešit) automatizace vyplnění té poukázky - prostě to udělat tak, aby to ušetřilo čas proti ručnímu vyplňování.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
4.1.2008 21:14 EmiT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Nesouhlasím, že je to neproveditelné. Tuto technologii s úspěchem používame na Geekshopu již několik měsíců na velmi shit tiskárně lexmark a všechno krásně funguje. Na začátku to sice stálo pár potištěných poukázek a podacích lístků, ale teď již vše funguje ke spokojenosti a jednoduše můžeme tisknout z webového ISu.
freshmouse avatar 3.1.2008 13:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když jsme u těch šablon pro OO.o... Není nejlehčí si udělat šablonu vlastní (minimálně jako prozatimní řešení)?
skaven avatar 3.1.2008 13:56 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Po pravdě jsem to zkoušel, ale nedokážu se trefit přesně na kolonky. Navíc řešení přes OO není podle mně nejlepší, protože tam nejde vložit data hromadně (snad by to šlo nějakým makrem, ale v tom dost plavu...)
3.1.2008 15:15 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Vložit data hromadně jde, viz tisk štítků, hromadná korespondence, připojení databáze atd. Databáze může být tuším i XML a další neSQL formáty.
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
3.1.2008 14:01 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud je mozny zarucit presny vlozeni ciloveho formulare do tiskarny, tak bych na to vzal asi PostScript. Lehce se generuje, data se umistujou presne a i nejaka algoritmizace jde delat (napr. zalamovani textu - zkousel jsem to). Pak akorat spravne nastavit DPI a pres GS by se to dalo tisknout primo z CMD. A myslim bychom to mohli vyresit i z toho XML.

Pokud bys to chtel zkusit timhle zpusobem (predpoklada to instalaci ghostscriptu na masine), tak dej vedet (prejdem na email). Muzeme zkusit par experimentu a kdyz to bude vypadat dobre, muzem z toho neco udelat.
skaven avatar 3.1.2008 14:25 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Já budu rád za jakékoli funkční řešení - můžu tedy poprosit o email (popř jabber, icq...)?
3.1.2008 14:44 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
OK, mas email.
3.1.2008 14:06 Marble | skóre: 27 | blog: marble
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na tohle je (z mého pohledu) nejlepší TeX. Textový vstup není problém (ať už načítaný TeXem, anebo generovat externím scriptem rovnou TeXový zdroják s konkrétními údaji) a udělat pár boxů s fixními rozměry taktéž v pohodě. Výstup PDFko nebo PostScript a je zaručeno (snad až na nepřesnost podavače tiskárny), že písmenka budou na konkrétním místě, kde mají být.

Pokud bys s tím chtěl nějak pomoct (a moc to nespěchá :), napiš mi mail (třeba i s nějakým přesnějším info nebo příklady), zkusím výhledově něco spáchat.
3.1.2008 14:36 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Ano, TeX ja na tohle super, akorat prave kvuli tem presnym rozmerum to muze byt obcas problem. Nebo aspon pro ne-TeX profika:-) Jakmile dela nekdo s TeX beznejc, tak tam ty boxy naseka urcite napoprve dobre, ale v tomhle jsem prave radsi navrhnul PS, protoze ten je pro me jednodussi. TeX bych nechal spis na profesialni sazbu dokumentu.

Ale muzeme oba neco zkusit a at si skaven vybere:-)
skaven avatar 3.1.2008 14:46 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Já jsem se bál, že se složenek upíšu k smrti a nakonec jsem zavalen nabídkami :D Budu vděčný za cokoli, co bude fungovat.
3.1.2008 14:18 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dopocuju resit vystup vlastnim programem (pokud to zvladnete) pres bitmapu v nativnim roziseni tiskarny, pripadne alespon v tom rozliseni, kde pokazde tisne stejne. Je to jednodussi (alespon pro cloveka jako ja) nez se trapit s nejakym WYSIWYG programem, ktery ma vlasni hlavu a dela si co sam uzna za vhodne a ne to, co chcete vy.

Pamatuju se, jak jsem resil za pomoci zdnatneho officisty (=cloveka, ktery tvrdil, ze rozumi sade MS Office) tisk samolepicich stitku zhruba tri hodiny a nepovedlo se nam za ziveho boha donutit Word, aby ty zatracene stitky tisknu spravne - po kazde zacal ujizdet a tiskl mimo predpripravene chlivecky. Officista to nakonec vzdal a pravdepodobne se sel opit :-) . Kdyz jsem premyslel, co s tim udelam, tak jsem si rekl, ze si to radeji napisu sam.

Nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem generoval bitmapy s pozicemi presne odectenymi z naskenovaneho podladu pomoci jednoducheho PHP skriptu upraveneho ze stranky, ktera mela puvodne generovat elektronicke pohlednice (zakaznik nakonec chtel tolik ruznych featur, ze to nakonec skoncilo jako Flash) pomoci GD a Freetype. Je pravda, ze PHP na tohle neni optimalni jazyk, ale stejne skoro vsechno delala GD knihovna a byla skoda to nepouzit, kdyz uz jsem se s tim psal, ne?

Ciste teoreticky staci cokoliv, co dokaze vygenerovat bitmapu, pripadne Postcript, pokud je tiskarna laserova (ta nase byla inkoustova, protoze laserova ty stitky pokazde "upekla" a ty pak odmitaly drzet), a dokaze umistit vektorove generovana pisma (Type1, Truetype, Freetype atd.) na presne pozice.
3.1.2008 14:38 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
No, videl bych prave vyhodu v PS, kde jde o vektory a zaroven o prakticky bitove presne umisteni. Navic, kdyz se PS posle na lpr/cups, tak ten vi, co s nim ma delat, kdezto bitmapu musi nejdriv neco prevest do jazyka tiskarny.
3.1.2008 15:38 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Samozdrejme, ze Postcript by byl lepsi, ale tiskarna byla pripojena k windowsovskemu stroji (na printserveru jsou jen laserovky), takze se to stejne muselo tisknou pres nejaky program (nevzpomenu si presne pres co, ale byl to nejaky konzolovy konvertor grafiky, co umel jako jeden druh vystupu i tiskarnu). No a hlavne bych se musel naucit Postscript - sice to neni nijak slozity jazyk (zazil jsem horsi), ale urcite bych to nezvladl behem hodiny natolik, abych v nem udelal to, co bylo treba.
skaven avatar 3.1.2008 14:43 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Určitě by to bylo výtečné. Bohužel nejsem programátor - ovládám php, html, ale to je vše. Nicméně vygenerovat složenku bitmapě v php by asi bylo nad mé síly...

Jinak naskenová složenka je k mání zde: http://www.hununpa.cz/uploads/slozenky/slozenky.zip , nějaké mustry jsou k ání i na http://www.form.cz/kategorie.asp?atlas=&ID=7
Honza Balák avatar 3.1.2008 15:23 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přesně tento problém jsem řešil cca před rokem a půl. Ptal jsem se i zde v Poradně jak použít na toto TeX a k ničemu jsme se moc nedobrali :-(. Tak jsem to vyřešil po svém. V OO Writeru jsem si udělal "šablonu" a vyplňuju je "ručně". Je pravda, že pro trojlístek: podací lístek, dobírková složenka, cár papíru na balík jsem musel 3x kopírovat adresu zákazníka, ale rozhodně to bylo ušetření práce než vypisovat to propiskou. Můžu ty "šablony" zaslat. Vlastně to asi není šablona v pravém slova smyslu, ale účel plní. Jsou bo boxy s určitými souřadnicemi. Když jsem měl na chvíli jinou tiskárnu, tak jsem si vytiskl jeden exemplář zkušebně a pouze jsem o určitý počet mm změnil pozice (každá tiskárna to má jinak). Jinak jestli se v další pětiletce (možná i za víc pětiletek) dostanu na magisterské studium, tak bych nějaký "form filler" pro Linux chtěl udělat jako diplomku, se spojením na db atd. Sice to v té době už nebudu potřebovat, ale nu což :-D.
<null>
skaven avatar 3.1.2008 18:06 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Mohu poprosit o zaslání šablony na můj email? jiri.reiter[at]gmail.com Díky moc.
3.1.2008 17:22 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Toto podobne jsem resil i u nas ve firme. Nebudu to rikat konkretne ale konecne reseni bylo napsano v php a generuje to krasne pdf soubory. Delali jsme s tim i tisk pokladnich cedulek s pomerne precizni presnosti. :)
skaven avatar 3.1.2008 18:07 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Skvěle - to bys nás mohl trochu nakopnout jak na to...
3.1.2008 18:06 Sandokan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Existuje taky prográmek glabels. Je jednoduchý, celkem pro lamy a umožňuje vkládat data z jednoduchého textového souboru. Dokonce se vyskytuje i v řadě distribucí (ve Fedoře je určitě).

ZDAR!
3.1.2008 19:04 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Wov, tak ten je vyborny.. to uz ani nema smysl, abych se sem pokousel vlozit ten muj skript.
skaven avatar 4.1.2008 08:40 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Prográmek vypadá dobře, ale neustále padá... Používám Xubuntu, nainstaloval jsem přímo z repozitáře, když zadám nový soubor a změním velikost stránky, program hned spadne... škoda, vypadalo to nadějně...
jose17 avatar 4.1.2008 12:48 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
skuste si skompilovat stable verziu 2.2.0, ktora vysla nedavno. hoc len do svojho home adresara (napr. ./configure --prefix=$HOME/apps && make && make install) jose
Ja vim, on vi, ty nano!
Gilhad avatar 24.3.2014 08:13 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Díky, přesně tohle jsem hledal :)
Daniel Kvasnička ml. avatar 4.1.2008 09:50 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja jsem generoval PDF pro tisk stitku s adresami na obalky a potreboval jsem taky celkem presne umisteni. Nakonec jsem to vyresil knihovnou fpdf. Musi se trochu ukecavat kdyz ji chcete vnutit cesky utf8 text, ale jde to. Ceske fonty jsem stahl na http://www.in1.cz/pdffonts/, ale ted tam jaksi nic neni...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Petr Tomášek avatar 4.1.2008 09:51 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
TeX?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
4.1.2008 21:23 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
BTW: na tom svém eshopu používáš nelegálně ICQ
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
skaven avatar 5.1.2008 18:49 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Nelegálně? Jak to myslíš?
5.1.2008 18:58 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Viz komercni pouziti na rootu.
„O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
skaven avatar 5.1.2008 18:57 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Jestli jde o to, že na linuxu není ofociální klient - musím se ohradit, využívám ICQ2GO - flashový klient přímo od icq, navíc existuje oficiální AIM klient pro Linux, licencovaný jako GNU LGPL. AIM totiž také požívá OSCAR protokokol a můžete s ním komunikovat s ICQ klienty...
6.1.2008 17:15 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Ne, jde o licenci zakazující používání ICQ pro obchodní účely.
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
skaven avatar 6.1.2008 18:48 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Hm, to je celkem pech... nicméně počítám s riziky, které mi z tohoto konání plynou - tedy že mi eventuelně zruší číslo. Já osobně bych klidně přešel na jabber, bohužel množství uživatelů z řad zákazníků je natolik mizivé, že by takovýto kontakt bylo zbytečné vůbec zveřejňovat...
skaven avatar 5.1.2008 18:52 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dnes se mi konečně podařilo s problémem pohnout, díky mustru od Jana Baláka (ještě jednou díky) jsem byl v schopen napsat v php script, který mi odt soubor s předvyplněnou šablonou vygeneruje. Díky všem za jejich rady a pomoc!
4.9.2008 12:05 Radoš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Mohl bych te poprosit o zaslani nejakeho toho progeramku na postovni poukazky typu "A" na muj meil...dekuji jsem na tyto veci lama... 46.radek@seznam.cz
28.11.2009 13:29 em
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Tisk jsem řešil pomocí html-css-javascriptu-(generování). Kód v příloze. Snad to někomu pomůže...
1.2.2010 18:11 Robert Beneš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk poštovních dokladů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ahoj, také jsem řešil problém vypisování složenek, podacích lístků a štítků na balíky pro obchod http://www.fusky.cz. Můj programátor to vyřešil za pár dní. Stálo to dva tisíce a bez problémů. Tisk naprosto čistý, přesně kde má být. Byla možnost vybrat PDF, nebo v rozhraní webu. Doporučuji to nechat odborníkům. Mějte se.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.