Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 11:31
Pokud Tmo zamerne umoznuje provozovat ICMP a DNS - a osobne si myslim, ze joFakt myslíš, že je to záměrně? Proč?
Potom je otázka, jestli to je etické. Podle mě to je velmi mírně neetické, zanedbatelně :)Jeez, tady to začíná být jak v kostele při nedělní škole. A teď si děti rozebereme, co je etické a co není a proč za Mrkvou stojí satan. Nedává to smysl. Lidi dostanou možnost mít net v mobilu zdarma a místo aby řekli "díky, konečně mi nemusí vadit 40MB FUP na měsíc", popř. "s hej, trochu jsem to vylepšil, s tímhle scriptem to jede rychleji", tak začnou řešit, jestli je to etické. This is why we can’t have nice things.
a ty místo abys řekl „díky, konečně mi nemusí vadit nízký kredit na volání a vysoké ceny“, začneš řešit, jestli je to etické.Ne.
Fakt ne?Proč proboha? :D
Fakt bys ostatním zákazníkům vyvolal jejich kredit na svou 900* linku? 0xFFFFUUUUZnám minimálně tři další způsoby, jak volat zdarma. Jeden se týká některých telefonních automatů, další je poněkud víc IT, ale v konečném důsledku má za následek to samé, až na to že funguje z/na jakékoliv telefonní číslo včetně mobilů a poslední spočívá v tom se prostě někomu napojit na rozvodnici sluchátkem, které mám hozené ve skříni i s krokosvorkama na konci. Jenže něco vědět ještě neznamená to automaticky jít zneužít. BTW: Zatímco sebrat kredit na lince někomu konkrétnímu je jako ukrást auto a vyjezdit benzín, tak Mrkvův způsob je jako jet načerno v metru. Rozdíl je v tom, že metro jede tak jako tak a to jestli v něm jsi, nebo ne, nehraje z technického hlediska prakticky žádný rozdíl.
Proč proboha? :DMně by bylo proti srsti volat na tvůj účet.
BTW: Zatímco sebrat kredit na lince někomu konkrétnímu je jako ukrást auto a vyjezdit benzín, tak Mrkvův způsob je jako jet načerno v metru.Mrkva okrádá každého zákazníka TMO trošičku (větší zátěž infrastruktury).
Rozdíl je v tom, že metro jede tak jako tak a to jestli v něm jsi, nebo ne, nehraje z technického hlediska prakticky žádný rozdíl.Ne, není. Podle obsazenosti se pak musí budovat nové linky, posilovat spoje, zkracovat intervaly a nakupovat nové vlaky.
Mrkva okrádá každého zákazníka TMO trošičku (větší zátěž infrastruktury).Ale sakra, neokrádám. Krom toho kdy jsem to zkoušel jsem to nepoužil. Moje svědomí to nevidí jako problém. Pokud se ti (a dalším diskutujícím) uleví pokud si aktivuji net na další den a nevyužiju z toho ani bajt, prosím :)
Mně by bylo proti srsti volat na tvůj účet.Bavil jsem se o tom, že bys mi dal ten návod, ne o volání.
Mrkva okrádá každého zákazníka TMO trošičku (větší zátěž infrastruktury).Mrkva neokrádá nikoho. Dokonce i ti co používají ten jím popsaný způsob tunelování nikoho neokrádají. Využívají službu, která je jim zdarma dostupná poněkud netradičním způsobem.
Ne, není. Podle obsazenosti se pak musí budovat nové linky, posilovat spoje, zkracovat intervaly a nakupovat nové vlaky.A? Pokud jednotlivci jezdí zadarmo, nic se tím nemění, stejně jako když zadarmo jezdí nádražáci a jejich rodina. Ten vlak metra tamtudy projede úplně stejně když v něm někdo bude, jako kdyby v něm nikdo nebyl.
Bavil jsem se o tom, že bys mi dal ten návod, ne o volání.Aha, pak jsem špatně pochopil odstavec
Nedává to smysl. Lidi dostanou možnost mít net v mobilu zdarma a místo aby řekli "díky, konečně mi nemusí vadit 40MB FUP na měsíc", popř. "s hej, trochu jsem to vylepšil, s tímhle scriptem to jede rychleji", tak začnou řešit, jestli je to etické.
A? Pokud jednotlivci jezdí zadarmo, nic se tím neměníMění. Přibližuješ se thresholdu (nebo ho i překročíš), kdy se bude muset na linku vypravit o jeden vlak víc.
Ten vlak metra tamtudy projede úplně stejně když v něm někdo bude, jako kdyby v něm nikdo nebyl.Už zase? Autobusy a vlaky jezdí od přírody a i kdyby s nimi vůbec nikdo nejezdil, tak tu linku nezruší a nezruší.
Mění. Přibližuješ se thresholdu (nebo ho i překročíš), kdy se bude muset na linku vypravit o jeden vlak víc. Už zase? Autobusy a vlaky jezdí od přírody a i kdyby s nimi vůbec nikdo nejezdil, tak tu linku nezruší a nezruší.Vtip je, že to co jsem popisoval platí jen pro jednotlivce, ne obecně.
Mění. Přibližuješ se thresholdu (nebo ho i překročíš), kdy se bude muset na linku vypravit o jeden vlak víc.+1 A taky se dají měnit intervaly (např. u metra) a ta změna není tak skoková jako přidat/ubrat vagon (např. u vlaku). A za předpokladu, že lidi na zastávku přicházejí rovnoměrně, tak se dá ta obsazenost regulovat dost přesně změnou intervalů o vteřiny.
A? Pokud jednotlivci jezdí zadarmo, nic se tím nemění, stejně jako když zadarmo jezdí nádražáci a jejich rodina.Zdražujou těm platícím jízdné.
A zjistíš, že naopak většinou jeden cestující neznamená přidání dalšího vlaku. Ani desítka cestujících ne.To je takový alibistický přístup, říkat si, že ty nejsi zrovna tím cestujícím, který způsobí změnu. Je to podobné, jako si říct, že když nezaplatím daně, nic se nestane – ale kdyby to tak dělal každý, stát nebude mít žádné peníze a nebude na veřejné služby a infrastrukturu a zkrachuje*. Podle Immanuela Kanta:
Jednej jen podle té maximy, o níž můžeš zároveň chtít, aby se stala obecným zákonem.Kdyby se obecným zákonem stala jízda bez placení, tak se nebude jezdit vůbec, protože na to nebudou peníze.
Nehledě na to, že zvýšení počtu linek obvykle znamená zhuštění jízdního řádu, zacož jsou místní vděční :).Nezapomínej na druhou stránku mince: více spojů → větší náklady → vyšší ceny jízdenek (nebo vyšší daně, pokud je doprava dotovaná). *) teď nechme stranou, že současný stát je špatný a zasloužil by zkrachovat a být nahrazen lepším.
To je takový alibistický přístup, říkat si, že ty nejsi zrovna tím cestujícím, který způsobí změnu.Vyvaruj se prosím takovéto manipulace. Jsme v přátelské diskuzi, že. Takže si prosím všimni, že jsem nikde netvrdil, že tím cestujícím jsem. Tedy argumentuješ zde proti něčemu úplně jinému než co jsem psal.
A vidíš, už si v tom až po uši
Pokud bys nejel na černo, dotace od státu může být nižší (a tedy nižší daně) anebo jízdné může být nižši.Takže tím že budu jezdit na černo vlastně snižuji daně! *trollface* Každopádně, kašlu na to. Nechci vytvářet nějaké precedenty, nebo vymýšlet morální konstrukty, které by poskytly omluvu pro své jednání těm, kteří se potřebují omlouvat. Jen jsem se zarážel nad nelogičností jednání zde zúčastněných, kterým je nabízena ekonomická výhoda v šedé zóně, ale oni jí odmítají a ještě si kousnou do ruky, která jim jí nabízí. Výsledek z téhle diskuze ukazuje, že podobné featury nejsou a nebudou pro masy - jednak proto, že s masou lidí škoda skutečně vzniknout může, což aktivuje protiakci na straně využívaného, druhak proto, že masy jsou na civilizační úrovni naprogramované je nevyužívat. Mrkva udělal blost. Neměl to zde publikovat (což ho jistě stálo nějakou tu námahu a čas), ale místo toho to měl sdílet v uzavřené komunitě, kde mohl na oplátku těžit z podobných zjištění ostatních lidí a ještě se dočkat pochvaly a uznání.
Mrkva okrádá každého zákazníka TMO trošičku (větší zátěž infrastruktury).To by platilo za předpokladu, že je TMO občanské sdružení.
Ne, není. Podle obsazenosti se pak musí budovat nové linky, posilovat spoje, zkracovat intervaly a nakupovat nové vlaky.Při počtu černých účastníků jeden to tak nemusí být. Na druhou stranu může přetížit to DNS.
To by platilo za předpokladu, že je TMO občanské sdružení.Podle mě to platí i teď. T-Mobile bude muset investovat do silnějšího DNS serveru, do více BTSek atd.
Při počtu černých účastníků jeden to tak nemusí být.Hm, to může platit tak možná pro nějaké „právě středně obsazené“ linky.
Podle mě to platí i teď. T-Mobile bude muset investovat do silnějšího DNS serveru, do více BTSek atd.Já netvrdím, že nebude. Pouze zpochybňuju jistotu té kauzality jako takové.
To by platilo za předpokladu, že je TMO občanské sdružení.Ne, to platí, i když je to firma. U ní sice okrádá* kromě zákazníků i majitele, ale majitel se pravděpodobně tolik okrádat nenechá a přenese ty zvýšené náklady na platící zákazníky (místo aby si snížil zisk).
Při počtu černých účastníků jeden to tak nemusí být.Viz #125 *) byť asi v zanedbatelném množství, jak už jsem tu někde psal
Ne, to platí, i když je to firma. U ní sice okrádá* kromě zákazníků i majitele, ale majitel se pravděpodobně tolik okrádat nenechá a přenese ty zvýšené náklady na platící zákazníky (místo aby si snížil zisk).Rád bych reagoval. Ale nevidím šanci, že by jeden z nás změnil názor, takže asi zůstaneme v tomto názorově odlišní.
Viz #125Tady se mýlíš vcelku jednoznačně. Budu reagovat přímo na 125.
Mrkva okrádá každého zákazníka TMO trošičku (větší zátěž infrastruktury).coz je presne to co delas, kdyz jezdis metrem nacerno...
Mrkva okrádá každého zákazníka TMO trošičku (větší zátěž infrastruktury).Že zveřejnil návod, přece ještě neznamená, že to běžně používá. A i kdyby: rychlost je velmi malá a po zveřejnění návodu to T-Mobile může opravit – takže celkový počet teoreticky (kdyby nepřetržitě stahoval) přenesených dat je značně limitovaný. Plus to rozpočítej mezi těch několik milionů zákazníků operátora, kteří se na něj skládají. Takže ano, okrádá (pokud to používá normálně a ne jen na vyzkoušení), ale v tak malém množství, že to snad ani nemá cenu řešit. Přijde mi to zhruba na podobné úrovni, jako kdybych šel po ulici a vyhodil obal od sušenky do cizí popelnice – v podstatě se na něm taky přiživuji/okrádám ho, protože tu jeho popelnici neplatím.
Že zveřejnil návod#86 Podle mě se podobným způsobem dá ospravedlnit leccos. Návštěvy všeho možného bez vstupenky, kašlání na SW licence, jedení zadarmo v závodní jídelně.
tak Mrkvův způsob je jako jet načerno v metruNebo jít v tunelu pěšky
c) Opravdu si myslíte, že by měl dotyčný nějaký problém, kdyby zveřejnil návod jak počmárat plakáty?Ale ono je to celé úplně jedno. Všichni víme, že se jedná o činnost, kterou poskytovatel služby nezamýšlel, že je to obcházení nějakého jeho omezení, možná i jeho omezenosti. Každopádně už titulek "Hacking...." naznačuje mnohé. Samozřejmě se dá argumentovat tím, že se jednalo jen o studium, demonstraci, proof of concept, atd... A to už nechám na svědomí každého, zda má pocit, že to, jak to použil do této kategorie spadá nebo ne.
Jiste. Reagoval jsem hlavne na to, ze ty ceny nadrecnik vnima jako "problem".Stejně tak vnímám jako problém to, že nerozumíš česky psanému textu. Ale naštěstí ne můj problém. Samozřejmě, že cena zaplacená za službu může být platícím vnímána jako problém, který stojí za řešení. A v závislosti na využívání služby a na dostupných prostředcích to může být i problém ekonomicky likvidační. Popravdě řečeno nevím, co je na tom k nepochopení či ke zpochybnění. Řešení problému s placením za službu jsou různá. V tomto případě mezi řešení patří například volat méně nebo volat za nižší ceny (například voip). Popřípadě, pokud využívám obě možnosti, tak odkládat neurgentní hovory na dobu, kdy mám konektivitu.
Jednak většina mobilních připojení je poměrně pomalá sama o soběJak kde, ve městě není problém stahovat v řádu megabitů.
krom toho to bude slušný overhead, ne?Proč? Prostě využíváš místo TCP/UDP packetů ICMP/DNS.
wine1.3-dev
.
~ # traceroute -Tp 80 fry.hrach.eu traceroute to fry.hrach.eu (83.167.228.124), 30 hops max, 60 byte packets 1 gw1-192.gsgpraha.cz (195.113.95.193) 3.724 ms 9.447 ms 9.429 ms 2 83.167.228.124 (83.167.228.124) 13.600 ms 13.660 ms 13.713 ms ~ # traceroute -Tp 22 fry.hrach.eu traceroute to fry.hrach.eu (83.167.228.124), 30 hops max, 60 byte packets 1 gw1-192.gsgpraha.cz (195.113.95.193) 8.546 ms 9.421 ms 11.241 ms 2 * * * 3 * * * 4 * * * 5 * * * 6 * * * 7 * * * 8 83.167.228.124 (83.167.228.124) 13.685 ms 12.087 ms 15.472 ms ~ # ping fry.hrach.eu PING fry.hrach.eu (83.167.228.124) 56(84) bytes of data. From gw1-192.gsgpraha.cz (195.113.95.193) icmp_seq=1 Destination Host Unreachable From gw1-192.gsgpraha.cz (195.113.95.193) icmp_seq=2 Destination Host Unreachable ^C --- fry.hrach.eu ping statistics --- 2 packets transmitted, 0 received, +2 errors, 100% packet loss, time 1001ms
A co podobnej hack pro O2 a Vodafone?Pššššt.
Nojo ale když já mam jen samý blbý telefonyJestli umí fungovat jako modem, tak ho můžeš připojit třeba k linuxovému počítači, ne?
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.