Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 05:03

ICQ a Skype

20.5.2006 11:58 | Přečteno: 2819× | poslední úprava: 20.5.2006 12:21

ICQ a Skype

   Na problém ICQ a Skype se dá koukat i jinak. Holt začali dřív, udělali slušnou reklamu, natáhli lidi a tak jsou holt ve výhodě. Hesla, že mě tyhle firmy omezují, nebo že se stávám otrokem jejich uzavřených protokolů nechápu. Nikdo nikoho nenutí používat jejich systémy a pokud jsou Linuksáci tak spravedliví a poctiví jak hlásají, tak třeba na Linuxu ICQ nepoužívají. Na druhou stranu ICQ a Skype, respektive centralizace má, světe div se, svoje výhody. Mám možnost vyhledat uživatele podle jména, e-mailu, bydliště, ... .

   Na kolej a domů jsem koupil webkameru a na oba šroty jsem nainstalil Skype. Mohl jsem dát třeba Ekigu, ale teď vidím že jsem vybral správně. Tatík si chvilku se Skypem hrál a našel spoustu svých starých kamarádů a vzdálených příbuzných, na které už neměl žádný kontakt, nebo se vůbec nikdy neviděli. Dokonce se mu ozval jeden chlápek z Holanska, který kdysi jako malý kluk v Dolním Bousově bydlel a tak slušně pokecali. Bylo mu něco přes šedesát.

   Používám i Jabber, respektive výhody Gmailu, ale zatím jsem nenašel možnost vyhedat si kamaráda. Jsem rád že Google rozjel svůj Gmail s Jabberem a rozšířil ho možnost telefonování. Jeden účet na e-mail, IM, VoIP, časem možná i Videokomunikaci se mi zdá jako velmi dobré řešení. Proč něco podobného nepodporuje i Seznam, Centrum, Atlas a další? Zaslechl jsem jen kecy o tom, že seznam podpoří OpenProjekty. Ničeho jsem si nevšiml a nikdo z koleje ani z okolí mě ani slovem neupozornil na to, že by si něčeho všiml.

   Holt nezbývá než brečet jak jsou ostatní zlí a jak je strašně špatně někomu doporučit Skype. Že má svoje výhody? To nikomu neříkejte, nebo to raději překruťte.

       

Hodnocení: 27 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

20.5.2006 12:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No vidíš, a třeba já Ti moc přeju, aby Ti Skype a spol. sloužily k plné spokojenosti, a jsem rád, že spokojený jsi. Upřímně. :-)
Jak moc jsou ábíčkáři inteligentní? ;-)
20.5.2006 12:12 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
   Neříkám že Skype a ICQ je bezchybný. Mám k ňim výhrady. Tvrdit ale o lidech, kteří ho spokojeně používají a doporučují svým kamarádům, že jsou hloupí a zabednění je podle mě blbost.

   Přál bych si, aby Seznam, Centrum, Atlas a další rozšířili svůj Freemail o Jabber, po vzoru Gmailu, to se ale asi nikdy nestane.
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
20.5.2006 12:22 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
Já bych si radši přál, aby zrovna Seznam své služby moc nerozšiřoval... :-D To spíš njs.netlab.cz by mohl zavést mail stejně kvalitní, jako mají Jabber. ;-)
20.5.2006 12:27 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
   Já zase usuzuji z toho, že většina lidí má e-mail na Seznamu, Centru a tak. Pokud budou mít možnost z jednoho účtu psát e-maily, kecat si kamarádama a ještě třeba volat na mobila, budou maximálně spokojený a ICQ potřebovat vůbec nebudou. Lidé sice mají možnost přejít na Gmail, ale oni chtějí Seznam. To by bylo kdyby bylo.
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
Marcho avatar 20.5.2006 14:04 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
Lidé kteří doporučují svým kamarádům ICQ přidávají práci nám, kteří je pak musíme konvertovat na Jabber.

V ideálním světě bude jen jedna IM síť. ICQ tou jedinou sítí být nemůže už jen z čistě technických důvodů. XMPP protokol tuto jedinou síť serverů a klientů vzájemně propojených může vytvořit.

Tato jedna síť bude volným trhem pro poskytovatele služeb, serverů a klientů. Vývoj protokolu bude procházet standardizačním procesem, takže se nemusíte bát technické stagnace. Příklad Google Talku je pěknou ukázkou. Brzy se tak rozšíří také hlasové a video služby.

Co je špatného na této vizi jediné sítě?
No Linux, Just GNU!
20.5.2006 12:08 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dlouho ti trvalo než si našel něco do čeho se dá zas rejpnout. Možná tě zklamu, ale IM slouží k tomu, aby lidi komunikovaly, a ne aby hledaly lidi. Proto nemůžeš Skypu dávat výhodu v tom, že se tam dají najít staří známý, když to je vlastně jenom náhoda.
Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
20.5.2006 12:15 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
   Tahle náhoda, jak ty tvrdíš, funguje vcelku slušně. Není stoprocentní, ovšem má svoje výsledky. Jakou možnost mám u Jabberu? Je výhodou nemít možnost?
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
20.5.2006 12:19 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
Nevím, neznám Jabber, ale IM klienta neposuzuji podle toho, jestli umí najít několik konkrétních osob.
Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
21.5.2006 15:15 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
Máte v podstatě pravdu. Ale hledání lidí na Jabberu bude moci být brzy o dost jednodušší, protože už je návrh na RFC, které definuje URL formát xmpp:někdo@někde. Takže stačí, aby si lidi, kteří chtějí být k nalezení vystavili někde svá Jabber ID, vyhledávače to zaindexovaly a je to.

Jinak, uznávám, že hledání na Jabberu je trochu těžkopádné, ale to je tím, že je použitý formát vCard, což je sice hezké standardní řešení, ale má až moc položek.

Třeba narozeniny - jen jedno políčko, každý si tam napíše co chce a už se nedá napsat upozorňovadlo.

Možná taky proto se ten JEP jmenuje ještě pořád vcard-temp.

A to, že váš otec či kdo našel spoustu svých známých je spíš způsobeno tím, že Skype má kdekdo, než tím, že by měli dobré vyhledávání.

A s integrací XMPP do freemailů a větší komercializací XMPP souhlasím, dokud se teda někdo nebude snažit protlačit nestandardní protokol nebo se odizolovat od ostatních.

Já si myslím, že ICQ ani Skype by celosvětovým přechodem na XMPP nemuseli zkrachovat. Stačilo by, kdyby upravili vnitřnosti svých programů na XMPP protokol a vnutili to uživatelům.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
Luk avatar 21.5.2006 16:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
Takže stačí, aby si lidi, kteří chtějí být k nalezení vystavili někde svá Jabber ID
A otevřeli cestu spimu :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
22.5.2006 16:39 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
SPIM na Jabberu není.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
NbS avatar 20.5.2006 12:15 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dalsi bezduchy vylev od silne zakomplexovaneho jedince ... gratuluji ...
Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
20.5.2006 12:18 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
   Také ti gratuluji. Lepšíš se.
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
20.5.2006 12:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkně hozená rukavice (až na ty urážky na začátku - kvůli nim máš ode mě za 2). Jsem zvědavý na někoho, kdo bude schopen na tvé argumenty (k věci) reagovat na podobné úrovni.
oVirt | SPICE
20.5.2006 12:20 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše Re: ubrečánkové
   Asi máš pravdu.
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
David Watzke avatar 20.5.2006 12:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No co, nemůžem' se shodnout na všem :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
20.5.2006 12:29 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Souhlasím s tebou. Mám stejný názor.
Best viewed in Mozilla Explorer.
20.5.2006 12:43 vorner2
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To že tu byly dřív není až tak úplně pravda. IRC je starší než ICQ a SIP je starší než Skype. To že udělali reklamu, to pravda je. Microsoft to udělal taky tak.

Problém je v něčem jiném. Chybí vám možnost vyhledávat? Není problém. Jabber je otevřená technologie. Máte možnost se po tom pozeptat, třeba se najde někdo, kdo ji udělá. Máte možnost si ji udělat sám. Máte možnost si zaplatiti někoho, kdo to udělá. To že to vyhledávání neumí je nejspíš proto, že to není natolik žádaná funkce, aby se někdo takový co to udělá našel. Ale i kdybyste chtěl sebepodivnější funkci, pak máte možnost. Ten, kdo rozhoduje, jste vy, ne někdo v americe kdo vám "milosrdně dovolil" to používat.

Skype sice třeba umí vyhledávat, ale každou chvíli se najde něco, co neumí. Každou chvíli se najde něco co se mi buď na protokolu, nebo jeho _jediném klientu_ nelíbí. Ale co, já nemám možnost s tím udělat nic. Teoreticky bych se mohl pokusit reverse engeneerovat ten protokol a stvořit vlastního klienta. Ale to je trochu moc práce kvůli tomu, že ho chci naučit vybrat si barvu textu, aby mi nepsal černou barvou na černé pozadí. A mimo to je to zakázané a navíc to nikdy nebude dokonalé. A oni si vždycky můzou vzpomenout, že ten protokol změní. A co já? Já mám zase smůlu.

A jinak, ukazování nevýhod konkurence je také jedna z reklam. A myslím že je to více než oprávněna reakce na hlášky typu "kdo nepoužívá skype, ten je lama". V takovém případě je to obhajoba, proč ho nepoužívám a přesto lama nejsem. To, že mi nevyhovuje že to patří někomu jinému a on má výsostné právo se mnou zacházet jak se jemu zlíbí ještě neznamená, že jsem méněcenný. Dle mého názoru je schopnost se vzepřít ovládajícím masám spíše ctností než slabostí.
kozzi avatar 20.5.2006 13:07 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Dle mého názoru je schopnost se vzepřít ovládajícím masám spíše ctností než slabostí.
s tím plně souhlasím. Ale musím uznat že nevidím jedinej důvod proč nepoužívat ICQ či skype obodvoje používám k plné spokojenosti a myslím si že většinu lidí stejně nezajímá jestli je ten protokol otevřený nebo uzavřený.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
Luk avatar 20.5.2006 13:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Většině lidí je to opravdu jedno. Mnoho lidí by se totiž rádo nechalo zavřít do klece jen proto, že je jim slíbeno pravidelné kydnutí do koryta. Tak to prostě je.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Marcho avatar 20.5.2006 13:46 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Tak tak... Svoboda má tu vlastnost, že si jí váží jen ti, kteří jsou schopni a ochotni té svobody využít.

A ti co si neváží svobody o ni dříve či později přijdou.
No Linux, Just GNU!
20.5.2006 14:46 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Tomu hledani uzivatelu v jabber siti se rika jabber directory (alespon tak to nazyva jabberd). Otazka je nakolik je ta funkce vyuzivana. Ja obvykle nemam potrebu komunikovat s nekym, koho jsem deset let nevidel a uz jsem na nej zapomnel. Ale kazdy jsme jiny a mame jine potreby (viz otec JXP).
20.5.2006 14:59 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Souhlasím se tebou. Nemám rád tyhle věrozvěsty.

http://www.jabber.cz/wiki/Zkusili_Jabber_-_příběh_6

http://www.jabber.cz/wiki/Zkusili_Jabber_-_příběh_8

Otravnější než Svědci Jehovovi.

NECHTE LIDI ZIT STOP
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
20.5.2006 15:52 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Mně osobně na tom nepřipadá nic otravného. Spíš se dá říci, že se s tím dá souhlasit. Je mi celkem jedno co budu používat, ale nedávno jsem také přešel na Jabber a to z jednoduchých důvodů.

Logování je rychlejší, můžu posílat dlouhé zprávy, transporty (výborná věc), našli by se i další... S lidmi co mají ICQ můžu komunikovat bez problému pořád, takže jsem si jenom polepšil. A Jabber doporučuji (vnucuji) pouze, když si u mě někdo stěžuje, že mu nepřišla moje "dlouhá" zpráva, že nemůže poslat soubor a nebo že mu změnili ICQ protokol ;-) Je na tom něco špatného?
msk avatar 22.5.2006 16:31 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Nejaky konkretny dovod, preco mi jabber.cz nechodi v konquerore? :(
22.5.2006 16:43 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Jak přesně nejede? Mi jede... :-/ Konqueror 3.5.2
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
22.5.2006 16:45 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Kdyby to byl řekl někdo, komu není zakázáno se na ICQ připojit, tak ty stížnosti pochopím... Takhle mi jen připadá, že brzdíte pokrok nebo schválně protestujete proti cizímu názoru.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
22.5.2006 16:53 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
A jaký je rozdíl mezi věrozvěsty na wiki a těmihle: http://skype.com/share/stories/index.html

Že Skype lidem mohl přinést radost a lásku, protože ho má přece každý, zatímco ti magoři na jabber.cz/wiki jsou jen nějací fanatičtí jehovisti? Nebo máte nějaký skutečný argument, proč podporovat vendor lock-in, uzavřené protokoly a posilovat síťový efekt nějakých firem, které mě nemají rády?
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
26.4.2007 22:08 Freeman
Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ a Skype
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli Skype ma dobre vyhledavani o tom by sla vest dlouha diskuze. Pokazde kdyz nekoho hledam najde to spousta kravin a to co potrebuji nikoliv. Jinak bych spise bral propojeni Skype a Jabber. Existuje neco takoveho ? freeeman@jabber.cz

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.