Portál AbcLinuxu, 24. dubna 2024 11:54

Přestavba bytu

4.2.2007 18:23 | Přečteno: 15809×

Zdravím Vás,
budu kupovat byt 3+1 80m2 v paneláku. Jelikož ke koupi dojde přibližně za měsíc, tak stále ještě s přítelkyní plánujeme přestavbu našeho budoucího bytu, ve kterém plánujeme vychovat i naše potomky (resp. plnánovaný je jeden ;-)). Počítáme s tím, že budeme bourat a znovu stavět celé jádro (původní je ve špatném stavu, cca 30 let staré), tak přemýšlíme o změně rozložení koupelny, WC, kuchyně a chodby. Jedná se o poměrně rozšířené rozložení bytu (viz 1. obrázek).

tímto zápiskem bych Vás chtěl poprosit o jakékoliv rady týkající se přestavby bytových jader, přestaveb obecně, nápadů, postřehů, ale také o okomentování několika variant návrhů, které jsme načrtli a které se nám zdají být nejlepší (viz obrázky 2, 3, 4).

Náčrtky jsou vytvořené v programu Room Arranger. Omluvte, prosím, VELMI amatérské a odfláknuté zpracování, doufám že i z těch nepovedených náčrtů bude zřejmé kde co je :-). Podrobnosti rád sdělím v diskuzi pod blogem.

Původní rozložení bytu:
Kuchyňská linka v průchozí chodbičce, nepraktický vstup do malé koupelny z kuchyně.

Varianta č.1:
Přímý průchod z předsíně do kuchyně i do obývacího pokoje, byt by tak mohl být "vzdušnější".
(favorit přítelkyně)

Varianta č.2:
Jednoduché rozložení, odpady a plyn do kuchyně vedou pod sprchovým koutem.
(favorit můj - je tady sprchový kout! :-))

Varianta č.3:
Poměrně rozsáhlá změna, je nutný zásah i do panelové zdi (u předešlích variant se jedná pouze o stěny jádra, které budeme stavět tak jako tak znovu...), ale propojením kuchyně a obývacího pokoje by vznikl velký prostor.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Anketa

Kterou variantu byste doporučili?
 (1 %)
 (3 %)
 (33 %)
 (63 %)
 (0 %)
Celkem 86 hlasů

Obrázky

Přestavba bytu, obrázek 1 Přestavba bytu, obrázek 2 Přestavba bytu, obrázek 3 Přestavba bytu, obrázek 4

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

4.2.2007 18:36 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Asi bych bolil variantu 1, ale odstranil bych zeď mezi kuchyní a obývákem, pokud by to šlo.
4.2.2007 18:38 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Ha, nevšiml jsem si varianty 4, takže tu.
4.2.2007 18:39 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Což bude asi správně varianta 3, že? :-) Nepečlivě jsem četl...
4.2.2007 18:44 Jiří Hlinka | skóre: 29 | blog: zapisky | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Spíš ten blogpost není moc přehledně napsaný :-). Díky za tip.
4.2.2007 18:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jedné co mi připadá alespoň trochu použitelné je 3. Jinak já osobně bych zvolil variantu vynechat dítě a udělat koupelnu místo dětského pokoje, ale to asi neplánuješ, že? :-) Jinak udělat novou koupelnu je potřeba snad v každém domě z té doby. Taky jsme si tím už prošli. Ostatně jako rekonstrukcí celého bytu, nejhorší na tom je potom vždycky uklidit ten binec. :-)
4.2.2007 18:49 Jiří Hlinka | skóre: 29 | blog: zapisky | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
[...] já osobně bych zvolil variantu vynechat dítě a udělat koupelnu místo dětského pokoje [...]
:-D dítě nevynecháme. A než bude, tak tam budu mít pracovnu ;-). S koupelnama je v panelácích prostě problém, buď bude koupelna "mini", nebo bude normální, ale z bytu se stane 2,5+1. Už se pomalu smiřuju s tím, že sprchový kout nebude - zabírá nemalý prostor v koupelně, vany se nechceme vzdát, protože se oba občas rádi vykoupeme a prcka bych ve sprcháči koupat nechtěl ;-).
4.2.2007 19:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
prcka bych ve sprcháči koupat nechtěl
To říkám pořád, že děti přinášejí samé komplikace a žádný užitek :-) Mohl by si mít krásný sprchový kout, místo toho budeš mít prcka. :-( Děti jsou fajn, ale jen když jsou někoho jiného a já je vidím tak jednou za měsíc až dva. Jako dítě označuji všechny osoby ve věku <0-15) let. vidět != potkat na ulici
Prcek avatar 4.2.2007 19:58 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
prcka bych ve sprcháči koupat nechtěl

To je skoda, ja se zase doma musim sprchovat ve vane, takze ten sprchac bych celkem uvital ;-)
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
vencour avatar 4.2.2007 20:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu

:-D:-D:-D

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.2.2007 18:39 luu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přímý průchod z předsíně-favorizuji.Mám za sebou přestavbu bourání jádra komplet rekonstrukci byt ma 98m2 a kdyby mělo probíhat ještě bourání panelů asi by mě už odvezli do blázince.Naštěstí s přítelkyní jsme měli stejný názor.Nehledě na to že toto řešení fakt byt provzdušní.U máti je řešení probouraná kuchyn s obývákem po prvotním nadšení to vyprchalo má to pár much který já bych nerozdýchal.
4.2.2007 18:43 Jiří Hlinka | skóre: 29 | blog: zapisky | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Mohl bys, prosím tě, rozvést, jaké mouchy to řešení má? Jelikož se jedná o docela razantní zásah do původního rozložení (a bourání těch zdí taky přijde na nějaký peníz), tak si moc neumím udělat představu jak by to vypadalo.
4.2.2007 22:49 luu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Velmi prosté zezačátku jsi nadšen že kuchyně a obývak jsou spojený ženuška vidí od plotny atd. Pak přijdou věci jako že bys ocenil se v obýváku zavřít nebo ona at z důvodu toho či onoho a toto je ultimate řešení.Máti navíc tomu dala korunu že má parkety všude i v kuchyni - zoufale nepraktické,na druhý straně je to cihla takže operace bourání byla rychlá a bezbolestná:-).O tom že řezat v činžáku panel není až tak bezproblemový nemluvě.Máme nic moc vztahy a a sousedi byli na vývrat už z rekonstrukce kdy se jenom zbořilo - postavilo jádro daly nový okna,dlažba,linka,koupelna,wc atd trvalo to 6týdnů-plán byl cca 4 a něco mimochodem.Soused o vchod dělal takovej ten megaoblouk do panelu a když sem slyšel ty zvuky tak jsem si gratuloval navíc to řezání tam probíhalo poměrně dlouho.Jinak cenově sme skončili jinde než byl plán a jednomu řemeslníkovi to už mně ruply nervy sem nezaplatil protože například sem si bral 3krat zbytečně dovolenou, odmítl opravit co zprasil tak odkráčel se zálohou a dodělával to další expert.
Bluebear avatar 4.2.2007 23:43 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Pokud hodláte mít v obývacím pokoji nějaké počítače nebo jinou elektroniku s větrákem, mohou se zanášet mastným prachem z kuchyně (tedy spíš mastné částečky nesené vzduchem). Je-li počítač jinde, nebude to problém. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
4.2.2007 19:27 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jakožto čerstvě dokončený rekonstruktor radím následující:

- obrň se trpělivostí

- připrav si o 40% více peněz, než kolik ti na začátku říkají

- doufej, že nepůjdeš sedět na dlouho, až zabiješ dělníky. Což určitě jednou uděláš.

- a nejdůležitější: všechno, a tím míním opravdu všechno, si nech schválit ženou. Potom už s ničím neexperimentuj - vyčte ti to (jasně, najde si něco jiného, ale proč jí dávat více záminek, že?).
Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
4.2.2007 19:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Ehm, jak dlouho seš ženatý? :-)
4.2.2007 19:52 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu

K poslednímu bodu mám přesně opačné doporučení - nekonzultovat se ženou nic, prostě ji stavět před hotové věci. Jak sám říkáte, stejně nebude spokojená, takže ve výsledku je to jedno a ušetříte tak spoustu času, který byste trávil tím, že si s ní budete povídat, budete jí to malovat, vysvětlovat, a tak různě.

A jinak, kýmsi pohrdlivě zmiňovaný tanzplatz, bych docela doporučil. Máme přes půl bytu spojenou kuchyň, jídelnu a obývák a docela se to osvědčuje - prostě v této části bytu žijeme a jsme furt pohromadě. Samozřejmě je třeba se smířit se stolováním mezi hračkami, nutností odklízet hračky, když se chcete podívat na televizi a tak, ale celkově jsem s tím spokojený.

Momentálně máme uprostřed obýváku dětský výběh cca 180x180 a je to bezva, protože dcerka uvnitř lozí, hraje si a přitom vidí na bráchu a na nás, takže se ani příliš nedožaduje neustálé pozornosti.

4.2.2007 19:32 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Osobne z duse nenavidim spolocny zachod a kupelnu. Takze favorit je jediny - 2. A za sprchovy kut ma dalsie +. Pre tanzplatz ziskany vo variante 3 osobne nevidim vyuzitie, ale chce niekto hrat futbal v byte, tak sa to hodi. Vo variante 3 mi pride, ze dvere do obyvaku sa otvaraju nemozne. Prinajmensom by som prehodil panty na druhu stranu. Televizor proti oknu je blby napad, aj ked zalezi na svetovej strane. Pokial v 2 spravis dvere medzi kuchynou a obyvakom posuvne, takze nebudu ani otvorene zavadzat, tak mozes ziskat aj skoro tanzplatz, ak ho budes potrebovat.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
4.2.2007 19:47 Jiří Hlinka | skóre: 29 | blog: zapisky | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
[...] Pre tanzplatz ziskany vo variante 3 osobne nevidim vyuzitie [...]
V podstatě nejde o využití prostoru, ale o to, aby nejčastěji využívaná místnost bytu byla prostorná a možná i aby se co nejméně podobala klasickému panelákovému obýváku. Rádi bychom měli prostorný a příjemný byt, který nebude na první pohled připomínat stoosmdesátý panelákový byt...
pro variantu č.2 jsem i z toho důvodu, že nad pračkou by se dala udělat velká skříň - úložných prostor není nikdy dost.
4.2.2007 19:39 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hlavně nakup lahve a bonboniéry a obejdi sousedy protože páchat takovou apokalypsu a nenasrat si půl baráku by byl zázrak.
Bluebear avatar 4.2.2007 23:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Hluboce a naprosto souhlasím. Samozřejmě doporučuji zakoupit pěknou dávku osvěžovadel i pro sebe, pro případ, že by situace vyžadovala premedikaci. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
4.2.2007 19:42 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Možná jen kosmetická úprava, ale když jsem zahlédl ten kulatý stůl do kuchyně... To opravdu vřele nedoporučuji. Máme v našem panelákovém 3+1 v kuchyni kulatý stůl a je to prokletí, protože zabírá příšerně moc místa a přitom se na něj nic nevejde.

(A taky: Jednou jsem překresloval celý byt v nějakém takovém prográmku a ačkoliv jsem vše pečlivě změřil a zanesl v měřítku, tak na výkresu to vypadalo prostorněji a vzdušněji. S tím bych taky počítal...)
θηριον ειμι
4.2.2007 19:56 Jiří Hlinka | skóre: 29 | blog: zapisky | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Možná jen kosmetická úprava, ale když jsem zahlédl ten kulatý stůl do kuchyně... To opravdu vřele nedoporučuji. Máme v našem panelákovém 3+1 v kuchyni kulatý stůl a je to prokletí, protože zabírá příšerně moc místa a přitom se na něj nic nevejde.
Já jí to říkal :-D.Určitě souhlasím, rozhodně se i lépe využije prostor obdélníkovým stolem + u zdi by asi nebyly židle, ale sedačka.
(A taky: Jednou jsem překresloval celý byt v nějakém takovém prográmku a ačkoliv jsem vše pečlivě změřil a zanesl v měřítku, tak na výkresu to vypadalo prostorněji a vzdušněji. S tím bych taky počítal...)
Máš pravdu, mě v tom prográmku ty rozměry taky přesně neštymujou :-) (tím nechci říct že to je chyba programu, jeslti je někde chyba, tak na 99% ve mě:-)). V podstatě jde spíš o získání představy o dané variantě.
4.2.2007 23:21 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Já jí to říkal :-D
Jojo, je třeba nenechat se ukecat ženskou :-D. Jak tak sleduju rodiče, tak by to stejně po roce svedla na tebe "kdo vybral takovej blbej stůl" ;-)
V podstatě jde spíš o získání představy o dané variantě.
To je jasný, jen jsem chtěl podotknout, že podle takových náčrtků (i hodně precizně nakreslených) může člověk získat představu, která se od toho, co vznikne, dost liší. Když jsem držel v ruce ten svůj nákres, stoupl jsem si do dveří pokojíčka a střídavě koukal před sebe a na papír a nechápal, kam zmizelo všechno to volné místo...:-) Možná to dělá ten pískový odstín, kterým je ten pokoj vymalovaný.
θηριον ειμι
4.2.2007 19:50 repli
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Byl jsem pro propojení kuchyně s obyvákem... (ne kvuli tomu, ale celkově mi to řešení příjde dobré). Jak říká jedno staré přísloví: " je jedno kde usadím své hosty, stejné vždy v kuchyni."
Fakt jen jeden potomek, co důchod, jedno dítě vás neuživí. (Ostatně kdo pak teprv bude živit ty ostatní důchodce). (Já mám tři sourozence.)
Room Arranger je super, jednou jsem do něj překreslil celej náš, ale díky jeho vlastnisti se zdimi mi prostě někde dva nebo tři centimetry chybí nebo přebývají.
4.2.2007 19:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Důchod? On je tady snad ještě někdo kdo spoléhá na to, že mu někdo bude vyplácet důchod? Naivní představa...
4.2.2007 21:27 repli
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Já doufám, že něco jako důchod brzy někdo zruší...
Bluebear avatar 4.2.2007 23:48 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Jasně, zruší ho nesmlouvavá realita matematiky :-)

Jako nejvhodnější investici do stáří bych doporučoval naučit se střílet a pořídit si zbrojní pas, zásobu zbraní a střeliva, neboť možná, že až budeme v důchodovém věku, budou se starší občané rovnou věšet. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
5.2.2007 17:05 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Jasně, zruší ho nesmlouvavá realita matematiky :-)
To zní jako pěkný a praktický příklad do písemky ze Základů matematiky: Dokažte matematickou indukcí, že při zachování současného schodku státního rozpočtu, nárustu osob v důchodovém věku a nízké porodnosti nebude mít stát do dvaceti let na důchody ani vindru :-D.
θηριον ειμι
4.2.2007 20:00 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mám úplně stejný byt. Jen jsem zrušil dveře mezi koupelnou a záchodem, na tu stěnu připlácl rohovou vanu a trošku posunul stěny směrem do kuchyně. Vešla se tam v pohodě skříňka s umyvadlem a hubená skříň na všechno možné a vypadá to perfekt.
Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
4.2.2007 20:05 Jiří Hlinka | skóre: 29 | blog: zapisky | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
A kde máš pračku?
Chtěl bych tě moc poprosit: mohl bys mi poslat fotky té koupelny/WC? jirihlinka (zav) centrum (tcka) cz.
Moc by mi to pomohlo.
4.2.2007 20:36 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
mezi špajzem a stěnou koupelny, my jí měly vždycky v kuchyni tak mne to ani nenapadlo :-)
Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
Marián Kyral avatar 4.2.2007 21:18 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
A kde máš pračku?
No třeba my máme pračku v kuchyni, jako součást kuchyňské linky ;-)
4.2.2007 20:35 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vidíš to, zajímavý to kus programu. A možná protože takovéto programy na linuxu pod GNU/licencí nejsou je tyk duvod proč firmy na linux prostě nepřejdou protože nejsou programy pro život... :-(
Ondrej avatar 4.2.2007 20:52 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
No, ja si tedka navrhuju kancl a room aranger mi v pohode bezi pod wine. tady problem nebude
Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
4.2.2007 21:35 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
fáákt? tak to je good zpráva! :-) ale stejěn škoda že to není native...
4.2.2007 20:54 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
číslo 4, udělali jsme to podobně a neni nad to čučet z kuchyně na celej ten prostor :)
hmm
Luk avatar 4.2.2007 21:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moje doporučení je varianta č. 5 ;-)

Tedy především:
  1. oddělit koupelnu a záchod
  2. obytná kuchyň (á la varianta 4)
  3. udělat všude co nejvíc zásuvek (případně i dvojzásuvky)
  4. myslet na dobré osvětlení (kromě celkového i dostatek místních - možno i přes zásuvky)
  5. myslet na zasíťování (WiFi sice ujde, ale...)
Nejdůležitější je bod 1. Není nad to, dobouchávat se v kritické situaci na toho, kdo se naložil do vany. Stejně tak není nad to, muset zbytečně při ranním mytí inhalovat "Osvětim", kterou tam někdo právě vytvořil :-D

Doporučuji i obytnou kuchyň. Zvlášť když přicházejí častěji návštěvy, je takové řešení neocenitelné.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
4.2.2007 22:04 Jiří Hlinka | skóre: 29 | blog: zapisky | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Díky za tipy.
Bod 1: Asi nejradši bych viděl kombinaci propojeného obývacího pokoje s kuchyní a oddělené koupelny a WC, bohužel to IMHO nejde realizovat.
Bod 3 a 4: Dobrá poznámka! Budu na to pamatovat.
Bod 5: Jo :-), to především. LAN párty v bytě budou samozřejmostí ;-).
Bluebear avatar 4.2.2007 23:50 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Podle mne by optimální řešení bylo koupelna + dva záchody, to vše nezávislé. Ale na to asi nebude dost místa :-(
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
5.2.2007 09:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
udělat všude co nejvíc zásuvek (případně i dvojzásuvky)
Rozhodně dvouzásuvky. A pokud možno všude. I na balkoně.
myslet na zasíťování (WiFi sice ujde, ale...)
A nejen síťování počítačové. Pokud třeba chceš domácí kino, tak si nech natáhnout dráty k reproduktorům předem - jednou se budou hodit. Neumíš si představit, jak obtížné je tohle řešit zpětně.
4.2.2007 21:30 repli
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Možná ještě k návrhu číslo 3. Vzhledem ke společnému záchodu a koupelně bych protáhl spodní stěnu koupelny. (tzn. spíš udělal další níž), Záchod bych dal z chodby, a do zbývajícího místa bych dal vanu. ;)
4.2.2007 22:04 perun | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nejvic se mi libi varianta 3, ale ten zachod v koupelne hned u dveri se mi nezda moc idealni. mozna by koupelna potrebovala i zvetsit na ukor kuchyne.
4.2.2007 22:06 Jiří Hlinka | skóre: 29 | blog: zapisky | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
nejvic se mi libi varianta 3, ale ten zachod v koupelne hned u dveri se mi nezda moc idealni.
Přijdu do koupelny a první co vidím je mísa... já vim, bohužel nevím jak jinak to vyřešit :-/
4.2.2007 22:56 perun | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Ja bych ten zachod dal misto pracky (teda jestli ten ctverecek vedle vany je pracka), nebo mimo koupelnu uplne. troska inspirace tady a tady.
4.2.2007 22:08 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejhezci mi prijde varianta s vyriznutim steny a doplnit to sprchovaci vanou Rosa od ravaku, je skvela. I kdyz ja zvolil model Rosa I, je i rosa II, najdes tam nakresy.

http://www.ravak.cz/?page=rosa

Jinak na rezani panelu velky pozor. I kdyz to tusim neni nosna stena, horko tezko ti ji povolej vybourat v cely dylce.

Pred leety nasi predelavali byt v panelaku a nechali vyriznout dvere do nosny zdi. Prijelo asi 5 chlapu s masinou tezce pres milion, celkem se to sestavalo z agregatu cca 1x1x1 metr, 2 drzaku kolejnice ktery se privrtaly na zed, pak dlouha ocelova kolejnice a po ty kolejnici jezdila rezaci hlava s diamantovym kotoucem vic nez metr prumer. Jen proto ze zrovna nahodou neco rezali o barak vedle tak to nestalo majland ale asi jen 8000, fakt uz presne nevim. A to jeste rezali jen nezbytny minimum, dvakrat svisle a jednou vodorovne nahore. Zbytek uz dodelal tata s kamarady. Bezne to rezaji na vice dilu a do rohu vyvrtavaji diry prumeru 100. Nechtej vedet kolik by to stalo se vsim vsudy. Kazdopadne jim ty jedny dvere trvaly od 8 do 15 hodin a byl to nehoraznej ramus a vsude plno spinavy chladici vody.

Pouhym vyriznutim jednech dveri, posunutim balkonove steny do poloviny a patricym presunutim radiatoru se zvetsil obyvak o 120cm na sirku a z byvale chodby vznikla komora o sirce 150 a hloubce asi 4m.

Cili bych nejprve doporucil kontaktovat statika a firmu disponujici potrebnym vybavenim a zeptat se zda by to slo a co za to. Mozna pak jednu variantu rychle vyloucis....

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
4.2.2007 22:36 Jiří Hlinka | skóre: 29 | blog: zapisky | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Díky za info.
Upřímně, rohovou vanu moc nemusím, spíš jsme přemýšleli i typu Avocado (http://www.ravak.cz/?page=avocado). Ravac mají zajímavou nabídku...
Co se týče bourání stěny: Varianta s průchodnou kuchyní + obývákem (var. č.1) a Varianta s průchozím obývákem (var. č.2) jsou ty, o kterých už asi měsíc přemýšlíme jako o nejpravděpodobnějších. Předevčírem přítelkyně přišla s poslední variantou, oba jsme se na to zpočátku dívali jako na super nápad, který není realizovatelný. Postupem času jsme zjistili, že se nám tahle poslední varianta hodně líbí, bohužel si uvědomujeme, že by to stálo velký peníze a dost komplikací (hluk, bordel,...). Je to právě ta varianta, která by udělala z bytu něco zvláštního.
Takže se čím dál tím víc kloníme k variantě s průchozím obývákem (var. č.2) - poměrně bez problémů, uvažujeme pouze o rozšíření dveří mezi obývákem a kuchyní (na 160cm) - aby se tam daly dát posouvací dvojdveře (mám dojem že se tu o tom taky někdo zmiňoval).
Zatím díky všem na podněty, informace, návrhy, nápady,... (ale určitě pište dál :-))
Bluebear avatar 4.2.2007 23:53 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Cili bych nejprve doporucil kontaktovat statika a firmu disponujici potrebnym vybavenim a zeptat se zda by to slo a co za to.

To je zbytečné zdržování. Pečlivě umístěných pár deka plastické trhaviny a je díra jedna radost :-) Pokud je barák dobře postavený, vydrží to; pokud ne, stejně tam neměl co dělat :-D
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Martin Stiborský avatar 5.2.2007 00:06 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
:) Ty by jsi byl cenná posila pracovníků pro revitalizaci sídlišť ...
Kvík ..
5.2.2007 01:36 chile
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no s bytem ti moc neporadim, protoze jsem v panelaku nikdy nebydlel a nehodlam na tom nic menit, takze tento komentar klidne ignorujte. jdu se ucit :-(
Vaclav Lesek avatar 5.2.2007 09:16 Vaclav Lesek | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mě osobně se líbili varianty 2 a 3, ale zvolil jsem 2, protože myslím, že je praktičtější, když je koupelna a WC oddělené. Trend dávat WC a koupelnu do jedné místnosti nechápu.
5.2.2007 18:45 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Naopak, prave kvuli spojeni techto dvou veci jsem rekonstruoval celou koupelnu (a prirekonstruovalo se jeste neco navic.

Je to vec nazoru, ale ja uz bych nikdy nechtel jinak.

Navic by ses divil, jak z mrnavy koupelny a uzouckyho hajzliku ziskas prostornou koupelnu.

Zdneke
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Luk avatar 5.2.2007 19:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Ano, je to věc názoru. Ale já to vidím jasně: radši mít koupelnu mrňavou než smradlavou, a radši mít záchod uzoučký než nedobytný.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
5.2.2007 09:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Před dvěma lety jsem absolvoval podobnou věc. Propojení kuchyně a obýváku jsme nakonec vyřešili kompromisem: udělali jsme široký průchod bez dveří a jednu jeho stranu jsme seřízli, aby se ve stěně vytvořil "výklenek" ve výšce stolu. Přes to jsme pak položili stůl. Blbě se to popisuje, takže se pokusím o náčrt:
   -------------------------------------------
                  |_______________________   |
                  |                       |l |
                  |                       |i |
      předsíň      \        kuchyně       |n |
                    \                     |k |
                  |      __________   p   |a |
   ----     ------------(          )  r   ---|
   |                     \  stůl  /   ů      |
   |                      \      /    ch     |
   |                       ------     o      |
   |                                  d      |
   |                  obývák                 |
   |                                         |
   |                   .....                 |

Ten stůl je ve skutečnosti směrem do obýváku kulatý, ale to už se mi nechtělo "čárkovat".

Vznikl tak propojený prostor, který je však opticky rozdělený právě stolem a částečně proříznutou zdí. Navíc se to zatím jeví jako praktické řešení - ke stolu je dobrý přístup z obou stran.

A pak bych ještě zopakoval to, co už tu místy zaznělo - nikomu z řemeslníků nevěř. Vždy je naprosto nutné mít každou malou pitomost napsanou a podepsanou, jinak se toho už zpětně nikdy nedomůžeš (a myslím opravdu všechno, včetně třeba toho počtu a umístění zásuvek). Neustále kontrolovat, jestli to dělají tak, jak mají. A u každého pracovního úkonu mít stanovený a podepsaný termín s určenými pokutami za překročení.

A další věc: když něco zvořou, tak okamžitě požadovat předělání/opravení. Člověk má (zvláště v závěrečných fázích) často chuť nějakého pitomce vykopat z bytu s tím, že než ho muset ještě chvíli trpět, to už se radši smíříš s tím, jak to udělal (případně si říkáš, že to později opravíš sám). To je velká chyba, protože za půl roku tě to začne štvát, ale už bude pozdě.

A nakonec: ač se mi tomu zprvu nechtělo věřit, je mnohdy o hodně výhodnější zajet do OBI a jednotlivé věci nakoupit sám. Když jen nadiktuješ stavební firmě, co mají koupit, vyjde ten materiál většinou dráž.
Luk avatar 5.2.2007 12:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
A nakonec: ač se mi tomu zprvu nechtělo věřit, je mnohdy o hodně výhodnější zajet do OBI a jednotlivé věci nakoupit sám. Když jen nadiktuješ stavební firmě, co mají koupit, vyjde ten materiál většinou dráž.
Problém je jen v tom, že to bude s DPH 19 %. Když to bude jako součást dodávky stavebních prací (v budoucnu jen pro "sociální bydlení" ;-) - viz dnešní zasedání vlády), je DPH jen 5 %.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
5.2.2007 12:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Problém je jen v tom, že to bude s DPH 19 %.
Přesto mám vyzkoušeno, že to v mnoha případech vyjde levněji. Firma většinou bere přímo od dodavatele, což by to ještě mělo zlevnit, ale díky různým "akcím" a slevám nakonec stejně vychází levněji nákup na vlastní pěst. Nakonec jsme při porovnávání cen dospěli k tomu, že bylo nejlepší firmě říct, ať si pro to zajedou do obchoďáku.
5.2.2007 18:49 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Zalezi na tom jakeho mas remeslnika. Nase rodina ma tzv. "rodinneho" - ovsem neni clene rodiny, jen pro nas dela uz leta, takze tam opravdu nebylo co resit.

Vzdycky je to na dohode. Bud si material remeslnik koupi sam za svoji cenu a nebo mu ho kopupis ty a on ho zdela, je to prast jak uhod. My jsme si sami vybrali dlazdicky a remeslnik si je ve skladu vzal uz sam. Vodovodni baterky jsme si vybrali a instalater je sehnal nekde levnejc.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
6.2.2007 05:06 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Male upozorneni: byt do velikosti 100m^2 (mozna 110) musi mit samostatny zachod. Puvodne jsem ho u sebe taky chtel mit spolecny, ale projektant me vyvedl z omylu. A na takovych drobnosti narazis povicero.

Dalsi: nekdo tu zminuje vanu Rosa II - mam ji, muzu doporucit, je dostatecne velka na prostor, ktery zabira. Osobne mame variantu bez sprchoveho koutu (ten mame zvlast) nebo toho stojanu na pisisvundarny ;-)

Ad sprchovy kout - jednoznace do nej jit! Je to rychlejsi a mene se nacaka. Ty sprchace kombinovany s vanou nakonec maji vzdycky neco vody venku (zkusenost z ruznych dovolenych a sluzebnich cest). Lze tedy poridit i vanu, kterou lze kompletne zavrit jako sprchac, ale byvaji to celkem velke vany - nejakou mensi si nevybavuju.

A nakonec - pokud by se ti do koupelny vesla 2 umyvadla (nebo 2 skrinky s umyvadla), tak do toho taky jdi - ja rano nemam rad, pokud musim cekat na volne umyvadlo a manzleky obvykle rano stravi v koupelne 2x vice casu, nez ty ... tak nemusis cekat ;-) A casem i s prckem to bude prijemnejsi.

A jeste malickost ... vetsi propojene prosotry pusobi lepe - navic proudi vzduch, takze treba staci jen 1 zapnute topeni.
GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
6.2.2007 23:14 Jiří Hlinka | skóre: 29 | blog: zapisky | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba bytu
Male upozorneni: byt do velikosti 100m^2 (mozna 110) musi mit samostatny zachod. Puvodne jsem ho u sebe taky chtel mit spolecny, ale projektant me vyvedl z omylu.
Měl jsem dojem, že samostatný WC je pouze doporučení, takže si to určitě ještě zjistím.
Díky i za ostatní info.

Jirka

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.