Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2024 03:04


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Diskuse byla administrátory uzamčena.

28.11.2006 00:28 Arthur
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Syntaxe podle vzoru růže, čtvrtý pád (probereme koho, co?) "syntaxi".
28.11.2006 07:53 camlost | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
nebo též syntax podle píseň.
A slow biker.
28.11.2006 10:05 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Syntax podle vzoru hypotax nebo fototax? :-D
28.11.2006 16:03 Arthur
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
I tak je tam měkké I :)
28.11.2006 10:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Slovo syntaxe je AFAIK výmysl informatiků, normálně to je (v nominativu) syntax.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
28.11.2006 16:05 Arthur
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Dle ASCS je "syntax" pro lingvisty. Ve výp. tech. slovník připouští oba tvary. Ale ať je to tak či onak, je "syntaxy" hrubá chyba.
28.11.2006 16:22 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Ona je to zřejmě záležitost úzu a vývoje, logicky není důvod, proč by syntax(e) měla vyčnívat z řady a mít extra výjimku oproti ostatním *taxím.
28.11.2006 19:28 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Odkedy má prirodzený jazyk niečo spoločné s logikou? :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.11.2006 17:55 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Od doby, co na to udělali vědu? :-D
29.11.2006 20:39 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
A nepletieš si ty náhodou formálny a prirodzený jazyk? :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.11.2006 20:52 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Ne, jen se teď zabývám vývojem germánských jazyků v průběhu posledních dvou tisíc let. :-D
29.11.2006 21:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Hm, tak potom hovoríš o vede typu história jazyka? To pre mňa nie je veda, ale história. Ja mám na mysli popísanie prirodzeného jazyka matematicky; to sa pokiaľ viem zatiaľ nepodarilo. Babylonskú rybku ešte v obchodoch nedostať :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.11.2006 21:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Světe, div se, nějaké ty zákonitosti jsou i ve vývoji jazyka. ;-) Samozřejmě, že tolik logiky v přirozeném jazyku nehledám. :-D
29.11.2006 21:13 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Netvrdím opak. Ale skutočnosť je taká, niektorí že formálni lingvisti sa snažia nacpať gramatiky a automaty na prirodzené jazyky a príliš im to nejde :-)

Hm, zákonitosti sa nájdu, ale to ešte nerobí z odboru vedu. Ale to je len o slovíčkach.

Btw, vývoj jazykov mám ho dosť rád. Niekedy si len tak listujem v anglickom výkladovom slovníku a pozerám si pôvod slov :-) Alebo vývoj Tolkienových jazykov tiež stojí za to.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.11.2006 21:19 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Ale myslel jsem, že vědu dělá především vědecká metoda. :-D A taky si občas zaplavu ve slovníku:

In a more restricted sense: A branch of study which is concerned either with a connected body of demonstrated truths or with observed facts systematically classified and more or less colligated by being brought under general laws, and which includes trustworthy methods for the discovery of new truth within its own domain.
29.11.2006 21:29 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Tak ok, mením svoju definíciu vedy – táto vyzerá vedeckejšie :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.11.2006 21:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Však kdyby Ti na hlavu spadnul tenhle slovník (což není nic jiného než tohle), byl bys na místě mrtvý. :-D (Tzv. ubíjení argumenty. :-D)
29.11.2006 21:40 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
To nie je veľmi nepravdepodobné – je kúsok odo mňa na skrini, takže stačí väčší otras a mám hlavu plnú slov :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.11.2006 21:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
No vidíš, jistě tam stojí tam jako výhružný pomník pečlivých filologů. ;-)
29.11.2006 21:55 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Nestojí, leží. Pri veľmi hmotných veciach sa obvykle vyplatí umiestniť ťažisko čo najnižšie :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.11.2006 23:19 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Chápu. Máš pracovnu ve sklepě. :-D
30.11.2006 07:15 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Tak toto ma dostalo. Čistá logika :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.11.2006 13:43 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Ano, omlouvám se, máte pravdu, nechápu, jak se mě tohle mohlo podařit. Asi v zápalu psaní článku a snaze předat všechny myšlenky jsem opomněl dávat pozor na češtinu. Doufám, že se to už příště nebude opakovat. Věřím, že doufáte také :-)
28.11.2006 09:39 Ondrej Ivanic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Ja neviem, nikdy som nemal rad tieto veci. Zda sa mi to taka divna evolucia ked sa musim naucit vzdy nieco nove a toto opakovat z kazdym sablonovacim systemom. Najviac co mi vadi je to ze sice som z PHP dal vom vsetok markup a ako sa moderne povie odelil prezentaciu od biznis logiky aplikacie, ale ten chliev som vyrobil v prezentacnej vrstve. Pod tym chlievom si predstavujem zlepenec PHP + HTML + Smarty.

Smarty je dobry slusha, ale zly pan. Smarty ma moznosti, ale ked ich date do ruky niektorim programatorom nebudete sa stacit divit co oni dokazu. Aky kolvek pokus o zmenu v ich vyslednom produkte je dost tazky, ale to je na inu rozpravku.

Sam pouzivam MVC kde View generuje XML dokument resp. php DOM objekty. Vo finalnom vystupe mam potom moznost urobit: - serilizovat DOM objekty na XML - spravit XSLT tranformaciu do HTML, ... (vacsinou len HTML a obcas XSL-FO pre FOP)

S XML vystupom viem potom mino PHP urobit XSLT tranformaciu este na strane serveru cez mod_xslt, alebo na strane klienta. Posielat XML dokument ma vyznam aj pre AJAX kde je jednoduche potom urobit napr:

nodes = doXMLHttpRequest('....'); nodes = document.importNode(nodes, true); appendNodes(document.getElementById('result'), nodes)

pripadne pomocou XPath vytiahnut data co ma zaujimaju.

Je zrejme ze viac ma oslovilo XML + XSLT ako vsetky mozne sablonovacie nastroje kde som sa pri kazdej zmene sablonovacieho systemu musel ucit daco nove.
28.11.2006 10:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Celkem s vami soucitim, taky nechapu, proc nekdo dela, jako kdyby to "X" v XML vubec nebylo. Proto v PHP (krome XSLT) pouzivam PHPTAL -- port Zope TAL do PHP, ciste XML a umi AFAIK mnohem lepe pracovat s objekty (Umi Smarty iterovat pres pole objektu a volat jejich metody a cist atributy?...mozna jo). V Pythonu se mi zas nejvic libi Kid, jehoz autor take inspiraci z TAL a XSLT priznava.

Zas ale chapu argument tvurcu Djanga, kteri nemaji radi pure XML sablony, protoze chteji generovat cisty text (napr. emaily) a ty XML templaty jim zrejme neprolezou tim zpracovanim, kdyz napr. nemaji ty uvodni deklarace (kdo by je v mailu chtel).
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
28.11.2006 10:51 Ondrej Ivanic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Zas ale chapu argument tvurcu Djanga, kteri nemaji radi pure XML sablony, protoze chteji generovat cisty text (napr. emaily) a ty XML templaty jim zrejme neprolezou tim zpracovanim, kdyz napr. nemaji ty uvodni deklarace (kdo by je v mailu chtel).
Ale no, ved naco tu mame <xsl:output method="text"/>?
28.11.2006 10:55 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Mate pravdu, na tohle jsem malem zapomnel, oni to berou takto.
Why use a text-based template instead of an XML-based one (like Zope's TAL)? We wanted Django's template language to be usable for more than just XML/HTML templates. At World Online, we use it for e-mails, JavaScript and CSV. You can use the template language for any text-based format.

Oh, and one more thing: Making humans edit XML is sadistic!
Nevim teda, co maji proti editaci XML ;-)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
29.11.2006 12:52 Láďa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Ta poslední věta je důvod, proč jsem si oblíbil Ruby on Rails. Žádný šablonovací systém totiž nepoužívá, v šablonách se používá pure Ruby. Ale pořád to jsou šablony ve smyslu oddělení aplikační od prezentační logiky.
29.11.2006 14:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
No jak uz jsme probrali vyse, s generovanim cisteho textu z XML sablon neni problem a navic -- protoze je to ciste XML -- mate jednoduchou moznost dalsiho pred- nebo pozpracovani vsemi moznymi zpusoby (XSLT ci jakekoliv parsery). Nemluve o tom, ze cim vice non-XML veci v templatu, tim vic otravujete zivot svemu designerovi a take nemate moznost Ruby sablony pouzit v jinych frameworcich. Kid sablony pouziju v TurboGears, s CherryPy, s Djangem a po mensi uprave pobezi i v PHPTAL/Zope TAL.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
30.11.2006 21:57 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Nevite NAHODOU o nejakem slusnem komercnim hostingu s podporou mod_xslt? Moc aktivne uz asi vyvijeny neni, ale ted jsem ho testoval a je to navysost uzitecna vec.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
28.11.2006 11:28 finc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Připojuji se k tomu, že SMARTy nejsou tím pravým ořechovým. Když na to koukám zpětně, tak SMARTy využívají většinou začátečníci. Navíc grafik-html koder se Vám ty vaše kliky háky stejně nebude učit, ať u je to nebo {}, já v tom pořád nevidím žádné plusy :) Jinak view si vždycky napíši sám, používám základní koncept page, header, leftmenu, right menu, content, footer a ten pak definuji pomocí vlastních metod + identifikace na setShow...(). Mohu své řešení přenášet kamkoli, používat ve velkých aplikacích i malých. A SMARTy? No nevím, na vyzkoušení zajímavé, na práci k ničemu. Asi tak, jako polovina PEARovských tříd, které jsou prasácky napsané. SMARTY prostě nebrat! :)
29.11.2006 15:41 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
HTML kodér se většinou nebude učit vůbec nic než HTML, CSS a trochu JavaScriptu a jsem přesvědčen, že je to tak správně. Osobně jsem se Smarty jeden projekt delší dobu vyvíjel a byl jsem spokojen.
Math, as Barbie says, is hard.
28.11.2006 15:02 Vojta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Proč něco tak složitého - FastTemplate (http://www.thewebmasters.net/php/FastTemplate.phtml) úplně stačí - všechny ty možnosti Smarty jenom přenáší kód do HTML - takže zase žádné oddělení kódu, dat a jejich zobrazení
28.11.2006 16:15 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Pěkný článek. Ačkoliv ani mě smarty zatím nepřesvědčilo, je dobré se dozvědět, co umí.

Btw. pochopil jsem to správně, že si můžu otevírací a zavírací značku nastavit na <smarty> resp. </smarty>?
Only Sith deals in absolutes.
29.11.2006 13:20 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Ano, pochopil jste to dobře, otevírací a zavírací značku lze nastavit na <smarty>, resp. </smarty>. Příliš to nedoporučuji, doporučuji se spíše držet implicitního nastavení, které není náročné na zdlouhavé psaní dlouhého otevíracího, resp. uzavíracího tagu :-) Pamatujte však, že v případě tohoto nastavení, bude pak komentář vypadat takto: <smarty>* Toto je komentar s novymi oddelovaci *</smarty>, kde znak * je nezbytný.
3.1.2007 00:36 thefox | skóre: 25 | Ťapešovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
<!-- Toto je komentář -->
...
<-- Toto je jednoradkovy komentar v HTML a bude zobrazen v prohlizeci -->
Nejak tam vypadol ten výkričník v príklade (rovnako aj pri tom druhom, viacriadkovom komentári).
0118 999 881 999 119 725 3
4.1.2007 18:44 Palio
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Ako môžem do *.tpl smarty suboru vložiť obsah nejakého html a php súboru? (Niečo ako v php funkcia include)
1.10.2007 19:31 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
10.1.2007 17:50 Zubbik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Smarty, šablonovací systém - 2 (syntaxe, komentáře a proměnné)
Nevěděl by někdo z vás, čím může být způsobeno, že mi nefunguje proměnná $smarty.get? Zkouším vypsat na stránce proměnnou test takto: {$smarty.get.test}, v php ji pomocí $_GET['test'] vypíšu bez problémů, ale v šabloně ani náhodou. Podotýkám, že jsem web přesunul z PHP4 na PHP5, na starém webu to funguje, na novém ne. Je to v nějakém nastavení PHP nebo Smarty? Díky.

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.